• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Dimsonic - The making of Spaces

sultan of string

Noiz addict
Μηνύματα
22,148
Πόντοι
393
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
  2. Μπάσο
  3. Πλήκτρα
  4. Κρουστά
  5. Παραδοσιακό Όργανο
  6. Ηχολήπτης
  7. Παραγωγός
Ενα βιντεάκι σχετικά με το πως έφτιαξα το κομμάτι μου με τίτλο Spaces στον τελευταίο διαγωνισμό noizlock




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
To "υπομονετικός" στο προφίλ σου δεν είναι τυχαίο. Δεν διστάζεις να αφιερώσεις χρόνο εξηγώντας ένα πολύπλοκο project. Είσαι εργατικός σαν μερμήγκι.

Θα το ήθελα πιο μαζεμένο αλλά με ξέρεις εμένα. Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν θα γραφτεί στον τάφο μου. Εδω ενοχλούμαι με τους ρεπόρτερ στα δελτία ειδήσεων που αυτοσχεδιάζουν, αντι να βγουν προετοιμασμένοι όταν έχουν να μεταφέρουν ένα γεγονός. Επαγγελματικό βίτσιο, παλιό. Εσυ έχεις άλλη προσέγγιση και στη μουσική σου.

Σίγουρα πάντως όσο αποκτάς πείρα στα βίντεο, θα το κουμαντάρεις.

 
. Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν
Κατάλαβα τι σκέφτεσαι για εμένα λολ

 Το βλέπω τώρα το βίντεο.

 Έχει αλλάξει το interface του cubase λίγο, από ότι θυμάμαι (από τα 17 χρόνια που το χρησιμοποίησα για τελευταία φορά?).

 Είχα χρησιμοποιήσει και λίγο το 5.

 Εμένα μου αρέσει το βίντεο.

 Μου αρέσει η αφήγηση, ελεύθερη και οικεία, μου αρέσει προσωπικά.

 
πολύ ενδιαφέροντα και ενθαρρυντικά αυτά που γράφετε και σας ευχαριστώ, βέβαια θα ήταν πολύ περισσότερο ενθαρρυντικά για μένα αν διαπιστώνατε και εσεις (όπως διαπίστωσα και γω μόλις τώρα που άνοιξα τον υπολογιστή) ότι ....το λινκ που σας έβαλα ήταν από εντελώς άλλο άσχετο παλιό μου βίντεο. ? ?

Οπότε παραθέτω το σωστό (που είναι το 2ο) για να επανορθώσω.

Οι σκέψεις μου σχετικά με την όλη διαδικασία πιό μετά καθώς πάω να ρίξω 2 6άρια και να βγάλω βόλτα τα ζώα μου.

(και είπα και εγώ πόσο πιό μαζεμένο το θέλει πιά ο @yameth 8 λεπτά είναι όλο κι όλο για ένα κομμάτι 3 λεπτών ?)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Για να επανέλθω....

Υπομονετικός ναι, αν και μπήκε εκεί για άλλους λόγους και όχι γι αυτόν.

Από την άλλη πλευρά έχω αρχίσει πολύ σοβαρά και σκέφτομαι αν όντως αξίζει τον κόπο να κάνει κανείς ο,τιδήποτε.

Εκτός από το ότι για κάποιους (όπως για μένα) είναι τρόπος ζωής το να φτιάχνεις κάτι όσο καλύτερα μπορείς ορισμένες ρεαλιστικές διαπιστώσεις μπορούν να σε προσγειώσουν ανώμαλα.

Ας πάρουμε το συγκεκριμένο κομμάτι για το οποίο γίνεται η αναφορά. Το Spaces. 

Όταν έφτιαξα το κομμάτι για τον διαγωνισμό, είχα ασχοληθεί αν θυμάμαι καλά σίγουρα 10-15 μέρες.

Το κομμάτι έχει μετά από 6 μήνες,  140 θεάσεις στο soundcloud και αυτές πάλι αφού είχε μια σημαντική προβολή λόγω του ίδιου του διαγωνισμού στο Noiz. Ως topic στο ίδιο το Noiz είχε μετα βίας 10-15 θετικές απόψεις. (που είναι τελικά ο σταθερός αριθμός των ατόμων που τους αγγίζει συνήθως αυτό που φτιάχνω).

Σήμερα το φτιάξιμο του βίντεο χρειάστηκε 4 ώρες για βίντεο συνολικά 8 λεπτών, μετά από αρκετά τεχνικά προβλήματα, αλλά και γενικότερες δυσκολίες. (Διότι δεν είναι εύκολο να φτιάξεις ένα βίντεο. Ακόμα και ένα βίντεο που είναι σχεδόν στατικό χρειάζεται και πάλι δυνατό υπολογιστή ιδίως αν είναι Live από το cubase και ήδη το κομμάτι είναι βαρύ και φυσικά θέλει να έχεις τη δυνατότητα να μπορείς να κάνεις loopback το παίξιμο του daw προς το πρόγραμμα ηχογράφησης που γενικά δεν επιτρέπει τον ήχο να ηχογραφείται). (παρενθετικά αναφέρω ότι βλέπω τα βίντεο που ανεβαίνουν εδώ για την παρουσίαση της ελληνικής μουσικής σκηνής και ειλικρινά θέλω να γνωρίσω τον άνθρωπο που τα φτιάχνει και να του σφίξω το χέρι)

Ετσι το βίντεο μετά από 6 ώρες έχει πάνω κάτω ισάριθμες θεάσεις. Και δεν προβλέπεται να ανεβάσει ποτέ πάνω από 50, αφου συνήθως αυτές πετυχαίνουν τέτοια βίντεο. Και φυσικά δεν έχει κανένα ενδιαφέρον να το κοινοποιήσω αλλού, διότι δεν ασχολούμαι με άλλες κοινότητες και προφανώς στο fb δεν υπάρχει ούτε ένας που να ενδιαφέρεται από τον κύκλο μου, που φυσικά είναι φίλοι που γνωρίζω μόνο δια ζώσης, για τέτοια πράγματα.

Συνεπώς το κρίσιμο ερώτημα:

Γιατί το κάνεις και αν αξίζει να το κάνεις ?

Οι απαντήσεις είναι δεν ξέρω και σίγουρα όχι.

Σίγουρα δεν είναι ο στόχος μου ούτε οι subscribers, ούτε το όφελος. Αλλωστε σε κανένα από τα λιγοστά μου video δεν κάνω τις γνωστές παρακλήσεις για subscribing και κουδούνια και ειδοποιήσεις. Ούτε καν κράχτες θέλω να βάζω διότι έχουν καταντήσει αηδία όταν τα βλέπω ακόμα και σε μεγάλου βεληνεκούς κανάλια που ήδη έχουν συνδρομητές και σοβαρούς παρουσιαστές και τους βλέπεις να κάνουν τον καραγκιόζη στο εξώφυλλο για λιγα κλικς επι πλέον. 

Θα μου πεις σίγουρα αυτοί το κάνουν από επάγγελμα πλέον. Είναι απίστευτο να σκεφτεί κανείς τι ποσά και τι απαιτήσεις χρειάζονται για να συντηρηθούν αυτά τα κανάλια που συνήθως προσπερνάμε, έστω και αν αντλούμε γνώση, και κάνουμε ένα subscribe στα μετα βίας 50 που βλέπουμε.

Κάποιοι λόγοι που δικαιολογούν τον κόπο είναι ίσως:

η ασχολία και εκμάθηση κάποιας "τέχνης"

το να περνάει η ώρα εποικοδομητικά (αν δεν έχεις τί να κάνεις)

η πιθανότητα να μπορείς να συζητάς, να αντλείς γνώση ή να την μοιράζεσαι με κάποιες κοινότητες

να κάνεις το "έργο" σου πιό ευρύτερα γνωστό.

όμως στο τέλος ο πιό σημαντικό λόγος είναι για μένα (και ίσως για άλλους):

διότι δεν μπορείς να κάνεις αλλιώς, διότι κάτι σε σπρώχνει να το κάνεις.

Ο χρόνος θα δείξει λοιπόν αν θα φτιάξω κάτι παρακάτω, τουλάχιστον στο ίδιο αντικείμενο.

@yameth

αν θες αφαίρεσε από το πρώτο ποστ το πρώτο βίντεο για να είναι ΟΚ.

εμένα δεν μου επιτρέπει πλέον

 
  • Like
Reactions: Alex Raptakis
πολύ ενδιαφέροντα και ενθαρρυντικά αυτά που γράφετε και σας ευχαριστώ, βέβαια θα ήταν πολύ περισσότερο ενθαρρυντικά για μένα αν διαπιστώνατε και εσεις (όπως διαπίστωσα και γω μόλις τώρα που άνοιξα τον υπολογιστή) ότι ....το λινκ που σας έβαλα ήταν από εντελώς άλλο άσχετο παλιό μου βίντεο. ? ?

Οπότε παραθέτω το σωστό (που είναι το 2ο) για να επανορθώσω.

Οι σκέψεις μου σχετικά με την όλη διαδικασία πιό μετά καθώς πάω να ρίξω 2 6άρια και να βγάλω βόλτα τα ζώα μου.

(και είπα και εγώ πόσο πιό μαζεμένο το θέλει πιά ο @yameth 8 λεπτά είναι όλο κι όλο για ένα κομμάτι 3 λεπτών ?)
και όντως είχα την εντυπωση πως το είχα ξαναδεί, αλλά λέω δεν θα θυμάμαι. \

Γι αυτό μου φάνηκε πολύ οικεία η φωνή.

 βλέπω το δεύτερο πάντως τώρα που κάνω κοιλιακούς και λίγη αερόβια στο σάκο

 
Γι αυτό μου φάνηκε πολύ οικεία η φωνή.

 βλέπω το δεύτερο πάντως τώρα που κάνω κοιλιακούς και λίγη αερόβια στο σάκο


δεν θυμάμαι να άλλαξα φωνή τελευταία ?

κοίτα μη χάσεις καμιά νότα...! (εκτός αν σε εμπνέει έτσι)

 
  • Haha
Reactions: cos_dr
δεν θυμάμαι να άλλαξα φωνή τελευταία ?

κοίτα μη χάσεις καμιά νότα...! (εκτός αν σε εμπνέει έτσι)
εγώ έχω να πω πως μου αρέσει να βλέπω ιδιαίτερα φίλους του φόρουμ πως δουλεύουν στη μουσική και να μιλάνε γι αυτό.

 Μπορείς να συγκρίνεις με τη μέθοδό σου, να πάρεις ιδέες και πολλά άλλα.

 Ακόμα και να λύσεις απορίες.

 Εγώ από την έκθεσή μου στο φόρουμ ανά καιρούς με διάφορους τρόπους έχω πάρει πολλά πράγματα, έχω μάθει πολλά πράγματα, έχω αποκτήσει περισσότερη αυτοπεποίθηση, αν και δεν ήταν αυτό ποτέ το πρόβλημα μου, είμαι ψώνιο και είμαι ο καλύτερος (έτσι λέω γιατί άμα κάτσω να σκεφτώ όπως έχω πει αλλιώς δεν θα έκανα τίποτα ιδιαίτερα στη μουσική, δεν θέλει φόβο, θέλει θάρρος σαν να ξέρεις κάποια πράγματα και να πας να πλακωθείς με έναν καλύτερο στο δρόμο που το ξέρεις οτι είναι καλύτερος, το βλέπεις. Αμα το σκεφτείς και φοβηθείς τελείωσες, ενώ στην αντίθετη περίπτωση το σκέφτεται και αυτός και φοβάται και αυτός,. πιστέψτε με) και το κυριότερο, έχω γνωρίσει πολλούς καλούς μουσικούς στην πραγματική ζωή, ακόμα και καθηγητές που με έχουν γεμίσει εφόδια, με έχουν κατευθύνει, αναφέρω τον Μάκη και τον Πέτρο ιδιαίτερα, τον Νίκο (Οχι τον @Superfunk, αυτόν για τη μουσική λιγότερο αν και μου έχει δώσει πολύτιμα tips ανα καιρούς και για τη μουσική δημιουργία και την μίξη, κυριως για την οικονομία) τον Γιάννη που μου είπε ένα θεϊκο πριν 8-10 χρόνια που άλλαξε ριζικά τον τρόπο που φτιάχνω ενορχηστρώσεις για να ακούγονται σωστά και για να μην μακρηγορώ τα λέω αυτά γιατί πιστεύω πως αξίζει ιδιαίτερα σε μια κοινότητα που είσαι μέλος να κάνεις τέτοια βίντεο.

 Τώρα για την εν γένει αναγνωρισιμότητα και προώθηση, δυστυχώς σε όλα αυτά νομίζω πως πρέπει να έχεις άρτιο εξοπλισμό και να επενδύσεις πολύ χρόνο και να αποκτήσεις γνώσεις για να φτιάχνεις επαγγελματικά βίντεο με διάφορα κόλπα που να προσελκύουν και κάνουν οι youtubers και οι bloggers.

 Πρέπει να ρίξεις λεφτά και μετά και λεφτά μπορείς να βγάλεις και χορηγούς να έχεις.

 Αλλά τα πράγματα είναι άκρως ανταγωνιστικά και πολλοί έχουν επιτελείο ολόκληρο αν και φαίνεται πως απλά κάνουν τέτοιο βίντεο.

 Πάντα βέβαια το ουσιαστικό περιεχόμενο μετράει και ελκύει.

 αυτή είναι η άποψή μου.

 Νιαρρρρχχχχχχχχχχ

 (σηκώνει 40 κιλα για δικέφαλους μετά το διάλειμμά)

 χαχαχαχαχαχαχαχα

 
  • Like
Reactions: sultan of string
Μπράβο για το βίντεο, Δημήτρη. Δεν το είδα, αλλά είμαι σίγουρος ότι έκανε πολύ καλή δουλειά.

Το κάθε "υλικό" έχει το "κοινό" του. Αυτός που πρέπει να το δει, θα το δει, αλλιώς θα προσπεράσει. Είναι φυσιολογικό.

τον Γιάννη που μου είπε ένα θεϊκο πριν 8-10 χρόνια που άλλαξε ριζικά τον τρόπο που φτιάχνω ενορχηστρώσεις για να ακούγονται σωστά


Μοίρασου και εμάς την σοφία σου!!

 
  • Like
Reactions: sultan of string
Το κομμάτι είναι πάρα πολύ ωραίο, νομίζω το είχα σχολιάσει και τότε. Πολύ ωραία σύνθεση. Το βίντεο, είδα μόνο λίγο στην αρχή. Γενικά, δεν βλέπω τέτοιου είδους βίντεο.

 
  • Like
Reactions: sultan of string
Μοίρασου και εμάς την σοφία σου!!
Αυτό θα το κρατήσω για την πάρτη μου.

 Είμαι κομπλεξικός και θέλω να έχω μια αβάντα να ξεχωρίζω.

 Εξάλλου μπορεί να το ξέρετε.

 Σας αφήνω με την απορία για να ανησυχείτε.

 χαχαχαχασχαχαχαχαχαχ

 
Γενικά, δεν βλέπω τέτοιου είδους βίντεο.
Παρόλα αυτά, το είδα. Και, για να πω την αλήθεια, μου άρεσε σαν παρουσίαση. Θα το ήθελα πιο λεπτομερές ως προς την αρμονία. Ας πούμε, ένα overview των τονικών κέντρων στην αρχή. Φυσικά, τα ονόματα των ακόρντων. Μια κουβέντα για τα βασικά μοτίβα. Τέτοια πράγματα. Βέβαια, δεν ξέρω ποιο είναι το target group που έχεις στο μυαλό σου, θεωρώ όμως πως οι πιο πάνω αναφορές θα το διεύρυναν.

Οπως και να'χει, πρόκειται για μία σοβαρή προσπάθεια, που ρίχνει ένα φως στο πόση δουλειά, επιμέλεια και αγάπη απαιτείται για να γίνει κάτι που και αντέχει σοβαρή κριτική και αξίζει να το συζητάμε.

Τέλος, το κομμάτι το απόλαυσα ξανά.

 
  • Like
Reactions: Vale Rossi
Τώρα που το ξαναβλέπω, καταλήγω ότι χρειάζεται οπωσδήποτε σενάριο για τέτοιες δουλειές.

Υπάρχουν πράγματα που ήθελα να προσθέσω, όπως και άλλα που όντως τα είπα αλλά σε λήψεις που πήγαν στα σκουπίδια λόγω προβλημάτων, πχ χτύπησε τηλέφωνο, πέρασε ο παλιατζής, κόλλαγε ο υπολογιστής και άλλα φαιδρά και ωραία.

Εκείνο που ήθελα να προσθέσω είναι ότι για την διαδοχή των βασικών ακόρντων είχα στο μυαλό μου ένα πολύ παλιό κομμάτι που λέγεται The breeze and I ή ακόμα καλύτερα την εκτέλεσή του από τον διάσημο πιανίστα Carmen Cavallaro, με τίτλο Andalusia. Αυτό είναι στο κλασικό ισπανικό στυλ C-C# και στην συνέχεια πηγαίνει Dm και επιστρέφει πίσω στο C μέσω G. Εγώ προτίμησα να το έχω ακόμα πιό λιτό επιστρέφοντας από το Dm σε C#-C.

@pipityri

εδιτ...  γράφαμε μαζί ...

ίσως περισσότερη ανάλυση ήταν κουραστική, δεν ξέρω, αλλά σε γενικές γραμμές είναι πάνω σε δομές flamenco και σε φρύγιο, χωρίς να το έχω ψάξει τόσο πολύ. Σίγουρα περνάει από κει...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τώρα που το ξαναβλέπω, καταλήγω ότι χρειάζεται οπωσδήποτε σενάριο για τέτοιες δουλειές.

Υπάρχουν πράγματα που ήθελα να προσθέσω, όπως και άλλα που όντως τα είπα αλλά σε λήψεις που πήγαν στα σκουπίδια λόγω προβλημάτων, πχ χτύπησε τηλέφωνο, πέρασε ο παλιατζής, κόλλαγε ο υπολογιστής και άλλα φαιδρά και ωραία.

Εκείνο που ήθελα να προσθέσω είναι ότι για την διαδοχή των βασικών ακόρντων είχα στο μυαλό μου ένα πολύ παλιό κομμάτι που λέγεται The breeze and I ή ακόμα καλύτερα την εκτέλεσή του από τον διάσημο πιανίστα Carmen Cavallaro, με τίτλο Andalusia. Αυτό είναι στο κλασικό ισπανικό στυλ C-C# και στην συνέχεια πηγαίνει Dm και επιστρέφει πίσω στο C μέσω G. Εγώ προτίμησα να το έχω ακόμα πιό λιτό επιστρέφοντας από το Dm σε C#-C.

@pipityri

εδιτ...  γράφαμε μαζί ...
Θα μπορούσες να πεις και κάτι τα time signatures, πχ πως σπας το δεκάρι κλπ. Θέλω να πω, υπάρχουν πολλές τεχνικές λεπτομέρειες που έχουν ενδιαφέρον.

 
Θα μπορούσες να πεις και κάτι τα time signatures, πχ πως σπας το δεκάρι κλπ. Θέλω να πω, υπάρχουν πολλές τεχνικές λεπτομέρειες που έχουν ενδιαφέρον.


Όπως είπα πιό πάνω, ενώ ήθελα να αναλύσω αρκετά, στην πορεία διαπίστωνα ότι αν το έκανα θα έφτιαχνα ένα βίντεο πάλι στα 20 λεπτά, και έβαζα φρένο.

Πάντως μαθημένος από τα πολύ παλιά με παράξενα time signatures και αλλαγές, αυτό το εξέλιξα αρκετά ενστικτωδώς, καθώς διαμόρφωνα το θέμα και προσπαθώντας να διατηρήσω την αίσθηση του απρόσμενου, δηλαδή να ξαφνιάζω τον ακροατή αρκετά συχνά κόβωντας καταλήξεις του ή μεγαλώνοντας σε αξίες κάποιες νότες του θέματος.

Για τον λόγο αυτό ήθελα να ξεφύγω από τις βασικές δομές του flamenco και του τραγουδιού που ανέφερα, και μετά από το Dm (που ήδη σε εκείνο το κομμάτι ήταν μια ...παρέκκλιση) δεν ήθελα να το στείλω πίσω στο C δια της παραδοσιακής G μεθόδου, αλλά να ξαφνιάσω πάλι ελαττώνοντας και την Dm....

δεν ξέρω πόση θεωρία έχει αυτό, διότι είναι ....αυτοδίδακτη....?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Όπως είπα πιό πάνω, ενώ ήθελα να αναλύσω αρκετά, στην πορεία διαπίστωνα ότι αν το έκανα θα έφτιαχνα ένα βίντεο πάλι στα 20 λεπτά, και έβαζα φρένο.

Πάντως μαθημένος από τα πολύ παλιά με παράξενα time signatures και αλλαγές, αυτό το εξέλιξα αρκετά ενστικτωδώς, καθώς διαμόρφωνα το θέμα και προσπαθώντας να διατηρήσω την αίσθηση του απρόσμενου, δηλαδή να ξαφνιάζω τον ακροατή αρκετά συχνά κόβωντας καταλήξεις του ή μεγαλώνοντας σε αξίες κάποιες νότες του θέματος.

Για τον λόγο αυτό ήθελα να ξεφύγω από τις βασικές δομές του flamenco και του τραγουδιού που ανέφερα, και μετά από το Dm (που ήδη σε εκείνο το κομμάτι ήταν μια ...παρέκκλιση) δεν ήθελα να το στείλω πίσω στο C δια της παραδοσιακής G μεθόδου, αλλά να ξαφνιάσω πάλι ελαττώνοντας και την Dm....

δεν ξέρω πόση θεωρία έχει αυτό, διότι είναι ....αυτοδίδακτη....?
Ολα αυτά τα ωραία θα μπορούσαν να είναι μέρος του κλιπ. Με σενάριο και μεστό λόγο δεν χρειάζεται να τραβήξει υπερβολικά πολύ. Επιπλέον, όποιος το δει, στο τέλος θα φύγει έχοντας μάθει κάτι , έχοντας πάρει κάποιο ερέθισμα....ένα νέο voicing, ένα ρυθμικό, κάτι. Υποθέτω πως όσοι βλέπουν συστηματικά τέτοια βίντεο, το αναζητούν αυτό.

 
Τώρα που το ξαναβλέπω, καταλήγω ότι χρειάζεται οπωσδήποτε σενάριο για τέτοιες δουλειές.
Αυτό ήθελα να πω στο προηγούμενο μου ποστ.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα