• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Dimsonic - The making of Spaces (Extended version)

sultan of string

Noiz addict
Μηνύματα
22,148
Πόντοι
393
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
  2. Μπάσο
  3. Πλήκτρα
  4. Κρουστά
  5. Παραδοσιακό Όργανο
  6. Ηχολήπτης
  7. Παραγωγός
ναι...εγώ είμαι πάλι, δύσκολα θα γλυτώσετε ....

Όπως λέει και ο τίτλος εδώ είναι η νέα και (αναγκαστικά) μεγαλύτερη έκδοση του βίντεο που παρουσίασα πρόσφατα σχετικά με τη σύνθεση και την ηχογράφηση του Spaces. 

Το βίντεο φτιάχτηκε με "σενάριο" και βαρύ editing, για να έχει καλύτερη ροή, να μπούν οι σκέψεις σε μια σειρά και να τονιστούν αυτά που πρέπει να τονιστούν.

Όποιος έχει όρεξη και υπομονή μπορεί να ρίξει ένα αυτί. Θα το εκτιμούσα.




 
Μου άρεσε πολύ! Εξηγείς με αρκετή λεπτομέρια τι κάνεις και γιατί. 

Προσωπικά τέτοιου είδους video ψάχνω στο Youtube. Μέχρι τώρα δεν είχα βρει Έλληνα να κάνει τέτοια ανάλυση. 

Ανυπομονώ για τα επόμενα!  ?

 
  • Ευχαριστώ
Reactions: sultan of string
Μου άρεσε πολύ! Εξηγείς με αρκετή λεπτομέρια τι κάνεις και γιατί. 

Προσωπικά τέτοιου είδους video ψάχνω στο Youtube. Μέχρι τώρα δεν είχα βρει Έλληνα να κάνει τέτοια ανάλυση. 

Ανυπομονώ για τα επόμενα!  ?




είμαι σίγουρος ότι σήκωνε κι άλλη λεπτομέρεια !

Το μήνυμα ελήφθη. Κάποια στιγμή ίσως φτιάξω και το τρίτο....

 
  • Like
Reactions: roberto30
Σαφώς βελτιωμένο. Καλύτερη ροή στον λόγο, περισσότερη πληροφορία, ωραίες οι αναφορές στις επιρροές. Θεωρώ πως, εφόσον αναφέρεσαι και στην αρμονία, πρέπει να το κάνεις με μεγαλύτερη λεπτομέρεια και ακρίβεια στην ορολογία-δεν υπάρχει χώρος για...κάτι σαν suspended...κλπ. Ακριβώς τι ακόρντο είναι-ειδικά από την στιγμή που παίζει τόσο κεντρικό ρόλο στην σύνθεση-και ακριβώς σε τι θέση/αναστροφή. Εννοείται πως όταν αναφέρεσαι σε τέτοια ζητήματα, επιβάλλεται η εμφάνιση staff notation στην οθόνη. Το μεγαλύτερο μέρος του κοινού που βλέπει τέτοια βίντεο ψάχνει τέτοια πράγματα και κάποια έλλειψη στην πληροφορία ή μια αστοχία στην ορολογία υπονομεύει την συνολική προσπάθεια. Πρέπει να πείσεις πως ξέρεις ακριβώς γιατί πράγμα μιλάς.

 
 Πρέπει να πείσεις πως ξέρεις ακριβώς γιατί πράγμα μιλάς.


μπορεί κάλλιστα και να μην ξέρω...

οπότε είναι καθαρά θέμα...πειθούς...μάλλον...

 
μπορεί κάλλιστα και να μην ξέρω...

οπότε είναι καθαρά θέμα...πειθούς...μάλλον...


Είναι σαν να λες ...

"Έλα να σου δείξω σε βίντεο τι έκανα"

και στο βίντεο να λες ...

"δεν ξέρω ακριβώς τι έκανα, ίσως κάτι τέτοιο, κάπως έτσι, στο περίπου, αλλά δεν είμαι και σίγουρος"

 
  • Like
Reactions: pipityri
οπότε είναι καθαρά θέμα...πειθούς...μάλλον...
Φυσικά και είναι. Εγώ, ας πούμε, αν δεν το έβλεπα για λόγους συναδελφικής αλληλεγγύης και για να αφήσω ένα, χρήσιμο πιστεύω, σχόλιο, με το που θα άκουγα το...κάτι σαν suspended....θα το είχα κλείσει.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εγώ, ας πούμε, με το που άκουσα το...κάτι σαν suspended....θα το είχα κλείσει....


.... και θα είχα γυρίσει κανάλι να δω Τσάκι Τσαν. ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Haha
Reactions: pipityri
you've made your point...?

αλλά.... έχω και γω την άποψή μου

η οποία είναι

1. προφανώς και δεν είμαι σπουδαγμένος

2. προφανώς και δεν απευθύνομαι στο σημείο αυτό σε σπουδαγμένους

3. άλλωστε το ακόρντο παίζεται (και ακούγεται) οπότε όποιος θέλει έχει γνώμη

4. θεωρώ ότι στο βίντεο αυτό η υπερβολική σημασία στη θεωρία είναι κουραστική για πολλούς (εξ ού και χρήση πιό απλοϊκών όρων)

5. υπάρχουν αρκετές εναλλακτικές ονομασίες για ένα ακόρντο και ήδη για το συγκεκριμένο έδωσα ήδη μία και η περαιτέρω αναφορά "σαν..." πήγαινε στο ότι κάποιος μπορεί να το δει διαφορετικά και ότι ΔΕΝ με ένοιαζε περισσότερο, γιατί μου είχε κολλήσει ηχητικά και δεν ήθελα να ξεφύγω από αυτό

καταλήγοντας για να μην μακρυγορώ ο σκοπός του βίντεο (και άλλων που έκανα) δεν είναι να πάρω τη θέσω δασκάλου ή να κάνω σεμινάριο, αλλά να μοιραστώ την όποια γνώση έχω αποκτήσει και τον τρόπο που σκέφτομαι για να φτιάξω μουσική. Πάντα εκεί έξω θα υπάρχει κόσμος που θα ξέρει πολλά περισσότερα από μένα και μπορεί να χαμογελάει, αλλά σίγουρα δεν απευθύνομαι σ αυτούς.

(θυμάμαι τώρα ότι στο πρώτο που έκανα, στην αρχή είχα disclaimer ότι δεν θεωρώ τον εαυτό μου παντογνώστη, και θυμάμαι ότι και πάλι αρκετοί είχατε διαφωνήσει, επισημαίνοντάς μου ότι "αυτά δεν τα λένε")

 
ο σκοπός του βίντεο (και άλλων που έκανα) δεν είναι να πάρω τη θέσω δασκάλου ή να κάνω σεμινάριο, αλλά να μοιραστώ την όποια γνώση έχω αποκτήσει και τον τρόπο που σκέφτομαι για να φτιάξω μουσική.


Dim. άκουσέ με λίγο.

Ο τεράστιος Allan, ο γνωστός, στο βίντεο - μάθημα που έχει κάνει (ή μάλλον του το έχουν κάνει) λέει από την αρχή ότι δεν έχει την γνώση που χρειάζεται για να μπορέσει να διδάξει άλλους.

Δεν θεωρεί ότι μπορεί να μάθει κάτι σε κάποιον, γιατί δεν ξέρει ούτε ο ίδιος τι κάνει.

Λέει επίσης, ότι επειδή δεν έχει κανονική (ωδειακή) μουσική εκπαίδευση, χρησιμοποιεί δικής του έμπνευσης σύμβολα για τις διάφορες κλίμακες.

Όμως .... όταν παίζει πχ ένα ακκόρντο, ξέρει τι έπαιξε και μπορεί να σου το πει (όχι με σύμβολα, αλλά με νότες), καθώς και πώς σκέφτηκε για να το φτιάξει, και πώς το χρησιμοποιεί, κλπ.

Πιάνεις εσύ ο θεατής το πώς σκέφτεται για να φτιάξει ακκόρντα και πώς τα χρησιμοποιεί.

Πες λοιπόν πχ τις νότες των ακκόρντων που έπαιξες, πώς τα σκέφτηκες, πώς τα χρησιμοποιείς και γιατί, και ο θεατής θα δώσει την δική του ερμηνεία, δεν σε νοιάζει πώς θα το εκλάβει αυτό.

Πχ, "εδώ παίζω A, D ,G, F.

Το αντιλαμβάνομαι σαν Asus κάτι. Ο καθένας μπορεί βέβαια να έχει μια δική του ερμηνεία.

Μου άρεσε η μικρή 6η σε ακκόρντο που είναι βασικά sus.

Μου δίνει την τάδε αίσθηση και σε συνδυασμό με το προηγούμενο και το επόμενο ακκόρντο μου ακούγεται κάπως έτσι."

Δεν είναι ανάγκη να κάνεις αυστηρή αρμονική ανάλυση ωδειακού τύπου.

Εκεί έξω, υπάρχει χώρος για όλους.

Εκμεταλλεύσου τον δικό σου χώρο όσο καλύτερα μπορείς.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
you've made your point...?

αλλά.... έχω και γω την άποψή μου

η οποία είναι

1. προφανώς και δεν είμαι σπουδαγμένος

2. προφανώς και δεν απευθύνομαι στο σημείο αυτό σε σπουδαγμένους

3. άλλωστε το ακόρντο παίζεται (και ακούγεται) οπότε όποιος θέλει έχει γνώμη

4. θεωρώ ότι στο βίντεο αυτό η υπερβολική σημασία στη θεωρία είναι κουραστική για πολλούς (εξ ού και χρήση πιό απλοϊκών όρων)

5. υπάρχουν αρκετές εναλλακτικές ονομασίες για ένα ακόρντο και ήδη για το συγκεκριμένο έδωσα ήδη μία και η περαιτέρω αναφορά "σαν..." πήγαινε στο ότι κάποιος μπορεί να το δει διαφορετικά και ότι ΔΕΝ με ένοιαζε περισσότερο, γιατί μου είχε κολλήσει ηχητικά και δεν ήθελα να ξεφύγω από αυτό

καταλήγοντας για να μην μακρυγορώ ο σκοπός του βίντεο (και άλλων που έκανα) δεν είναι να πάρω τη θέσω δασκάλου ή να κάνω σεμινάριο, αλλά να μοιραστώ την όποια γνώση έχω αποκτήσει και τον τρόπο που σκέφτομαι για να φτιάξω μουσική. Πάντα εκεί έξω θα υπάρχει κόσμος που θα ξέρει πολλά περισσότερα από μένα και μπορεί να χαμογελάει, αλλά σίγουρα δεν απευθύνομαι σ αυτούς.

(θυμάμαι τώρα ότι στο πρώτο που έκανα, στην αρχή είχα disclaimer ότι δεν θεωρώ τον εαυτό μου παντογνώστη, και θυμάμαι ότι και πάλι αρκετοί είχατε διαφωνήσει, επισημαίνοντάς μου ότι "αυτά δεν τα λένε")
1. Αυτό δεν το ξέρει αυτός που θα παρακολουθήσει το βίντεο.

2. Μοιράζεσαι μια πληροφορία με το σύμπαν, οφείλεις να την ελέγχεις ως προς την ορθότητα της. Ο σπουδαγμένος προφανώς και δεν χρειάζεται να του αναλύσεις εσύ το κομμάτι σου. Επιπλέον, θα καταλάβει και θα προσπεράσει ή θα διορθώσει τα όποια λάθη σου. Αυτόν που δεν ξέρει και στρέφεται σε σένα για να μάθει όμως, τον παίρνεις στο λαιμό σου.

3.Αυτό αναιρεί την ανάγκη ύπαρξης ενός βίντεο που εξηγεί το κομμάτι. Προφανώς το εξηγείς γιατί κάποιοι δεν το έχουν καταλάβει.

4.Δεν μίλησα για την ποσότητα της θεωρίας. Μίλησα για την ποιότητα. Όταν χρησιμοποιούμε ορολογία το κάνουμε σωστά. Διαφορετικά, υπάρχουν αυτό που ο Zappa αποκαλούσε romantic terms....Πες πως το ακόρντο αυτό είναι, ξέρω γω, μπλε ή σου θυμίζει ένα στιλέτο που ζει στη βροχή ή τον κόσμο ανάποδα κλπ.

5. Δεν έδωσες, είπες...κάτι σαν....Αυτό δεν συγκαταλέγεται σε καμία από τις γνωστές ονομασίες αυτού ή οποιουδήποτε άλλου ακόρντου.

Καταλαβαίνω τα κίνητρα σου και τα σέβομαι απόλυτα. Μάλιστα, θεωρώ αξιοθαύμαστο αυτό που-πας να-κάνεις. Μπορείς να το κάνεις πολύ καλύτερα, στο ύφος , στυλ και για το κοινό που έχεις στο μυαλό σου. Το οποίο, φυσικά, αξίζει την καλύτερη εκδοχή που μπορείς να δώσεις. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: fusiongtr
συμφωνούμε και διαφωνούμε....

βασικά πιστεύω ότι όποιος εκτίθεται "έξω" με ένα βίντεο πχ (ή φτιάχνοτας μουσική) είναι προετοιμασμένος σε κάθε είδους σχόλιο. Από την άλλη αν σκεφτείς ότι μπορεί να κάνεις κάτι λάθος, έχεις χάσει από χέρι και καλύτερα να μην κάνεις τίποτα.

Ό,τι και να κάνεις θα βγεί κάποιος και θα πει κάτι πιό σωστό από σένα.

Ίσως σου φανεί παράξενο, αλλά αυτό το ακόρντο όταν το έπαιξα για πρώτη φορά δεν ήξερα τι ήταν και ούτε με ενδιέφερε. Ήθελα τον ήχο του. Στη συνέχεια εξακολουθούσα να μην ασχολούμαι με την ονομασία του, απλά μου ήταν αρκετό ότι πήγαινε γάντι στο C που ήθελα να φτιάξω το θέμα, ή ήρθε σαν λογική συνέχεια το C.

Ειλικρινά έκατσα και το έψαξα τι ακριβώς ήταν για τις ανάγκες του βίντεο, είδα ότι έχει τις αναστροφές του έχει την συγκεκριμένη διαδοχή από νότες και δεν ήθελα να μπώ σε τόση λεπτομέρεια. Αν έμπαινα σίγουρα θα έβγαινε κάποιος και θα διαμαρτυρόταν.

Δεν θα κάτσω να αμφιταλαντευτώ αν θα φτιάξω το βίντεο (ή όποια δουλειά τελος πάντων) με τη σκέψη ότι θα βρεθούν κάποιοι καλύτεροι από μένα να μου πούν ότι έκανα κάτι λάθος. Θα προτιμήσω να βρεθούν πολλοί περισσότεροι που θα πάρουν έστω μια ιδέα.

 
Διαφορετικά, υπάρχουν αυτό που ο Zappa αποκαλούσε romantic terms....


Δεν ξέρω τι έκανε ο Zappa, ξέρω όμως τι κάνει ο gvour.

Όποτε ήθελε να παίξει ο Τέρρυ κάποια ελεύθερη μελωδία στο μπάσο, έλεγε "εδώ παίξε μια φαντασία".

 
  • Haha
Reactions: npap and pipityri
4.Δεν μίλησα για την ποσότητα της θεωρίας. Μίλησα για την ποιότητα. Όταν χρησιμοποιούμε ορολογία το κάνουμε σωστά. Διαφορετικά, υπάρχουν αυτό που ο Zappa αποκαλούσε romantic terms....Πες πως το ακόρντο αυτό είναι, ξέρω γω, μπλε ή σου θυμίζει ένα στιλέτο που ζει στη βροχή ή τον κόσμο ανάποδα κλπ.


νομίζω είναι αρκετά ξεκάθαρο σε αρκετά σημεία ότι ακολούθησα αυτή την τακτική.

5. Δεν έδωσες, είπες...κάτι σαν....Αυτό δεν συγκαταλέγεται σε καμία από τις γνωστές ονομασίες αυτού ή οποιουδήποτε άλλου ακόρντου.
Εδωσα... C/G και C6/9...μετά ήρθε το σαν, θέλοντας να πω ότι υπάρχουν και άλλες ονομασίες που δεν ενδιαφέρουν τουλάχιστον εμένα.

Δεν ξέρω τι έκανε ο Zappa, ξέρω όμως τι κάνει ο gvour.

Όποτε ήθελε να παίξει ο Τέρρυ κάποια ελεύθερη μελωδία στο μπάσο, έλεγε "εδώ παίξε μια φαντασία".




τον πρώτο καιρό, όταν θέλαμε να αυτοσχεδιάσουμε όλοι μαζί λέγαμε "βαβούρα"

 
συμφωνούμε και διαφωνούμε....

βασικά πιστεύω ότι όποιος εκτίθεται "έξω" με ένα βίντεο πχ (ή φτιάχνοτας μουσική) είναι προετοιμασμένος σε κάθε είδους σχόλιο. Από την άλλη αν σκεφτείς ότι μπορεί να κάνεις κάτι λάθος, έχεις χάσει από χέρι και καλύτερα να μην κάνεις τίποτα.

Ό,τι και να κάνεις θα βγεί κάποιος και θα πει κάτι πιό σωστό από σένα.

Ίσως σου φανεί παράξενο, αλλά αυτό το ακόρντο όταν το έπαιξα για πρώτη φορά δεν ήξερα τι ήταν και ούτε με ενδιέφερε. Ήθελα τον ήχο του. Στη συνέχεια εξακολουθούσα να μην ασχολούμαι με την ονομασία του, απλά μου ήταν αρκετό ότι πήγαινε γάντι στο C που ήθελα να φτιάξω το θέμα, ή ήρθε σαν λογική συνέχεια το C.

Ειλικρινά έκατσα και το έψαξα τι ακριβώς ήταν για τις ανάγκες του βίντεο, είδα ότι έχει τις αναστροφές του έχει την συγκεκριμένη διαδοχή από νότες και δεν ήθελα να μπώ σε τόση λεπτομέρεια. Αν έμπαινα σίγουρα θα έβγαινε κάποιος και θα διαμαρτυρόταν.

Δεν θα κάτσω να αμφιταλαντευτώ αν θα φτιάξω το βίντεο (ή όποια δουλειά τελος πάντων) με τη σκέψη ότι θα βρεθούν κάποιοι καλύτεροι από μένα να μου πούν ότι έκανα κάτι λάθος. Θα προτιμήσω να βρεθούν πολλοί περισσότεροι που θα πάρουν έστω μια ιδέα.
Το θέτεις σε μια βάση που μου είναι τελείως ξένη. Δεν το βλέπω σαν κάτι ανταγωνιστικό όπου θα έρθει κάποιος και θα το κάνει καλύτερα ή χειρότερα. Είναι απλό, βγαίνω κρατώντας ένα τσαμπί μπανάνες και λέω στον κόσμο, κύριοι, ιδού ένα τσαμπί μπανάνες. Δεν βρίσκω τον λόγο να μην το πω ή να το πω κάπως διαφορετικά ή ξέρω γω τι άλλο. 

νομίζω είναι αρκετά ξεκάθαρο σε αρκετά σημεία ότι ακολούθησα αυτή την τακτική.

Εδωσα... C/G και C6/9...μετά ήρθε το σαν, θέλοντας να πω ότι υπάρχουν και άλλες ονομασίες που δεν ενδιαφέρουν τουλάχιστον εμένα.
Αυτό το...ντο με σολ από πάνω....μεταφράζεται σε C/G...?

Και, sus χρησιμοποιούμε όταν δεν υπάρχει η 3η. Πληροφοριακά.

 
  • Ευχαριστώ
Reactions: sultan of string
λοιπόν παίδες, είναι ήδη 1.30, έφαγα όλη τη μέρα χτες και σήμερα να φτιάχνω την μεγάλη έκδοση του βίντεο.

Εκτιμώ την καλή σας πρόθεση, αλλά σίγουρα τουλάχιστον η κούραση δεν μου επιτρέπει να το δω με την δική σας άποψη, άλλωστε δεν μπορώ γιατί το παίδεψα πάρα πολύ να το καταλήξω έτσι ωστε να  μην είναι πολύ ακαδημαϊκό ούτε να μένουν απορίες γιατί έγινε.

Ίσως σε ένα επόμενο απλώς να πω, παίζω αυτό γιατι έτσι μου άρεσε. Δώστε του ό,τι όνομα θέλετε.

 
λοιπόν παίδες, είναι ήδη 1.30, έφαγα όλη τη μέρα χτες και σήμερα να φτιάχνω την μεγάλη έκδοση του βίντεο.

Εκτιμώ την καλή σας πρόθεση, αλλά σίγουρα τουλάχιστον η κούραση δεν μου επιτρέπει να το δω με την δική σας άποψη, άλλωστε δεν μπορώ γιατί το παίδεψα πάρα πολύ να το καταλήξω έτσι ωστε να  μην είναι πολύ ακαδημαϊκό ούτε να μένουν απορίες γιατί έγινε.

Ίσως σε ένα επόμενο απλώς να πω, παίζω αυτό γιατι έτσι μου άρεσε. Δώστε του ό,τι όνομα θέλετε.
Δέχομαι τον κόπο και τις ώρες και την προσπάθεια. Φυσικά. Και γι΄αυτό ασχολούμαι. Το ότι κόπιασες να κάνεις κάτι δεν το καθιστά υπεράνω άλλα άξιο κριτικής.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα