Δημιουργια νεου setup...πεταλια. combo, κεφαλες.. βοηθεια !!

Παράθεση από: blackie στις 12:35 - 11/09/13

Αν παιζεις κατι σε στυλ jeff beck ενας blues junior θα σου εκανε...

μπαρντον...!!! νομίζω πως ο Beck με κεφάλια Marshall πριν γεννηθουμε οι περισσοτεροι...

Τωρα φιλε ibanezas1980 , πρεπει να βαλεις προτεραιότητες και να φτιαξεις σεναρια χρησης του εξοπλισμού σου....μαντεψε, δεν υπάρχει ενα setup που να τα κανει όλα....(όπως υποσχωνται οι πεταλιέρες...)

αρχικά με βαση όσα ΕΣΥ είπες οι επιρροές σου απο κιθαριστεες ειναι κυρίως hair metal/Sunset Strip, δηλάδή κλωνοι λιγο- πολύ του EVH. ΟΙ περισσοτεροι επαιζαν με hot rodded  Marshall,  σε καθε περιπτωση χρησιμοποιουσαν power amp distortion (ειτε μιλάμε για plexi ή jcm800) παρα pre amp distortion  όπως οι μοντερνοι ενισχυτές. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να παιζεισ σχετικά δυνατά τον ενισχυτή. αν αυριο αγοραζεσ 50αρη jcm800 δεν παιζει να τον ανοιγες τέρμα όυτε και σε ανοιχτή συναυλία...

οπότε για power  amp distortion gia το σπίτι χρειαζεσαι 1-2 watt ΚΑΙ ήσυχο ηχείο αλλίως δεν θα τον ανοιγεις τερμα

για συναυλία το ιδανικό θα ηταν γύρω στα 20 watt με απειρο  headroom, αρα

- αγοράζεις είτε ενα ενισχυτή με El84 τελικές λάμπες και το συνδυάζεις με δυνατα ηχεια (celestion v30 ,eminence)

-παιρνεις ενισχυτή με Εl34/6l6 τελικές (50 watt )αλλά φροντιζεις να εχεις "ήσυχα" ηχεία

στην πρωτη περίπτωση κινδυνευεις να ξεμεινεις απο ενταση, στη δευτερη να μην "τελικιάζεις " ποτε τον ενισχυτή

ανεφερες ότι θελεις να εχεις μια καμπίνα για να τη μεταφερεις ευκολα.Σε αυτή τη περιπτωση πρεπει να παρεις υπόψη τι καμπίνες παιζουν γενικά στα στουντιο  και στα live...δυστυχώς  (...για μενα τουλάχιστον ) δεν ειμαστε στο ...1968 όπου επαιζαν μονο  celestion greenbacks,oxford κ.τ.λ. , επομενως (με εξαιρεση το celestion g12 75t) θα βρίσκεις συνήθως δυνατές καμπίνες, προορισμενες περισσότερο για metal,οχι maiden και priest, για καφρίλες με εμφαση στα σφιχτά (..ή ξυστά) μπάσσα, δηλαδή πως  λέμε Dokken , καμμία σχεση...

σε καθε περιπτωση  ψαξε στο θεμα power amp distortion πληροφορίες, θα σε βοηθήσει να κατασταλλάξεις...π.χ. αναλογα με τα γουστα του καθενος, ο 50αρης EVH (που ανεφεραν και οι προηγουμενοι) μπορει  ειναι μια χαρα αν χρησιμοποιείς  pre amp distortion και θα χρησιμοποιείς το master volume  για ρυθμίζεις την ενταση για το καθε live, αντιθετα για power amp dist. εχει πάρα πολυ gain... και με 1000 ευρω βρισκεις και Marshall 1987x μεταχειρισμένο...(λεμε τωρα)...

ο jet city JCA 22Α σιγουρα εχει το mojo, ειναι ότι πιο κοντα σε 80'ς Marshall (σε χαμηλή κατηγορία τιμής) αλλά θα ειναι πολυ δυνατός για το σπίτι...ααα και απο βαρος οι κλασσικές κεφαλές (με ξύλινο περιβλημα) ζυγίζουν απο 10 μεχρι 15 kg...οχι και τοσο ελαφριες (εξαιρουνται οι orange tiny terror, vox nightrain )...

 
...η 15αρα κεφαλη marshall haze δεν θα μπορουσε να με καλυψει σε προβες και live ? ( μικρα gigs ) ***

βασικα ο ηχος της μου θυμιζει αρκετα τον ηχο της dsl15h αλλα θεωρω οτι σαν παλιοτερη κεφαλη η haze θα ειναι και πιο φτηνη ( αν την βρω :P )

Το ζητουμενο ειναι οκ.. να εχω μια καμπινα 1χ12 για το σπιτι για να μπορω να γραφω αλλα να χρησιμοποιω την εκαστοτε καμπινα του καθς στουντιο.. με τις οποιες απωλεις στον ηχο.. **

 
Με 15-22watt δεν κανεις πολλα πραγματα. Κυριως γιατι το καθαρο καναλι θα αρχισει να παραμορφωνει, συνεπως πας απτα 50 και πανω.

Αυτο τωρα μπορει να μην σου φαινεται θεμα, αλλα αν με το καιρο αλλαξεις γουστα ή αποφασισεις οτι θες τον ενισχυτη σαν πεταλομηχανη και χρειαζεσαι ενα καθαρο καναλι που να παραμενει καθαρο σε μεγαλες εντασεις τοτε μπορει ναχεις προβλημα και να μπεις σε αλλα εξοδα.

Επισης να μην σε απασχολει η αλλαγη καμπινας απτο σπιτι στο live ή στο προβαδικο, θα εχει διαφορα αλλα οχι τοσο τραγικη που να μην μπορει να διορθωθει απο το eq του ενισχυτη.

Προφανως δεν μιλαμε για αλλαγη απο μια 1χ12 open back σε μια 4χ12.

Τελος σημαντικα στοιχεια αποτελουν

1. ποσα καναλια σου δινει ο ενισχυτης. κατα βαση 3 χρειαζεσαι, ενα καθαρο, ενα με παραμορφωση και ενα να crunch-αρει ή ενα lead. αυτα κατα γενικη ομολογια θα τα χρειαστεις.

2. τι εξοδους σε ohm εχει, γιατι αν εχεις μια κεφαλη με 8ohm εξοδο και την συνδεσεις σε μια καμπινα 16ohm ναι μεν θα παιξει αλλα θα εχεις καποια απωλεια σε ενταση - αναλογα παντα και με την ευαισθησια των μεγαφωνων.

Θα ξαναγινω πριξ@ρχιδας, αλλα πραγματικα θεωρω οτι δεν εχεις κατασταλλαξει τι ακριβως θες οσον αφορα τα features του ενισχυτη, αλλα και το budget σου.

τελος κανεις δεν εχει αναφερει τις λυσεις του rack με pre-amp και power-amp λυσεις, οπως και το προβλημα με τον χορο πανω απτα πεταλια (κλακετες) αν θες να πας απο ενα βρωμικο lead καναλι με delay σε ενα καθαρο με chorus και reverb...

 
Miltos23 είπε:
Με 15-22watt δεν κανεις πολλα πραγματα. Κυριως γιατι το καθαρο καναλι θα αρχισει να παραμορφωνει, συνεπως πας απτα 50 και πανω.

Αυτο τωρα μπορει να μην σου φαινεται θεμα, αλλα αν με το καιρο αλλαξεις γουστα ή αποφασισεις οτι θες τον ενισχυτη σαν πεταλομηχανη και χρειαζεσαι ενα καθαρο καναλι που να παραμενει καθαρο σε μεγαλες εντασεις τοτε μπορει ναχεις προβλημα και να μπεις σε αλλα εξοδα.

Επισης να μην σε απασχολει η αλλαγη καμπινας απτο σπιτι στο live ή στο προβαδικο, θα εχει διαφορα αλλα οχι τοσο τραγικη που να μην μπορει να διορθωθει απο το eq του ενισχυτη.

Προφανως δεν μιλαμε για αλλαγη απο μια 1χ12 open back σε μια 4χ12.

Τελος σημαντικα στοιχεια αποτελουν

1. ποσα καναλια σου δινει ο ενισχυτης. κατα βαση 3 χρειαζεσαι, ενα καθαρο, ενα με παραμορφωση και ενα να crunch-αρει ή ενα lead. αυτα κατα γενικη ομολογια θα τα χρειαστεις.

2. τι εξοδους σε ohm εχει, γιατι αν εχεις μια κεφαλη με 8ohm εξοδο και την συνδεσεις σε μια καμπινα 16ohm ναι μεν θα παιξει αλλα θα εχεις καποια απωλεια σε ενταση - αναλογα παντα και με την ευαισθησια των μεγαφωνων.

Θα ξαναγινω πριξ@ρχιδας, αλλα πραγματικα θεωρω οτι δεν εχεις κατασταλλαξει τι ακριβως θες οσον αφορα τα features του ενισχυτη, αλλα και το budget σου.

τελος κανεις δεν εχει αναφερει τις λυσεις του rack με pre-amp και power-amp λυσεις, οπως και το προβλημα με τον χορο πανω απτα πεταλια (κλακετες) αν θες να πας απο ενα βρωμικο lead καναλι με delay σε ενα καθαρο με chorus και reverb...

τα 3 καναλια που παραθετεις σαν χαραξτηριστικο οντως θα ηταν σημαντικα.. αλλα θεωρω ( ισως ) οτι και 2 θα εκαναν την δουλια μου...δλδ ενα καθαρο και ενα βρωμικο..που ενδεχομενως με καποιο boost πεταλι και ενα delay να μετραπεται σε lead..

Σε σχεση με το budget Μου ...οπως ειπα μιλαμε για κανενα 1000ρικο ( κεφαλι και καμπινα μαζι )...

Τωρα αυτο με το rack.. που ανεφερες δεν το πολυ καταλαβα για να σου πω την αληθεια :P Αν ηθελαν οι φιλοι του forum να δωσουν και τα φωτα τους και για αυτην την λυση.. :)

 
εγω να πω οτι σιγουρα χρειαζεσαι ενα crunch ηχο και ενα distortion ηχο.Τα lead απλα χωνεις booster.

Αν μιλαμε για rock μουσικη ΚΑΙ ΜΟΝΟ,τοτε το ΠΕΝΤΑ-καθααρο καναλι ειναι αχρηστο.Απειροελαχιστοι εως κανενας ροκας δεν επαιζε με καθαρο καθαρο καναλι αλλα με λιγο σπασμενο και για να το καθαρισει εριχνε το volume.

Τα 20 βατ και πανω ειανι υπεραρκετα.Τωρα με καμπινα τρεχα γυρευε.αν πας για 1χ12 καμπινα τοτε παρε με την μια combo αν θες 2 -12 παρε κεφαλι καμπινα.

 
ibanezas1980 είπε:
...η 15αρα κεφαλη marshall haze δεν θα μπορουσε να με καλυψει σε προβες και live ? ( μικρα gigs ) ***


βασικα ο ηχος της μου θυμιζει αρκετα τον ηχο της dsl15h αλλα θεωρω οτι σαν παλιοτερη κεφαλη η haze θα ειναι και πιο φτηνη
( αν την βρω :P )

Το ζητουμενο ειναι οκ.. να εχω μια καμπινα 1χ12 για το σπιτι για να μπορω να γραφω αλλα να χρησιμοποιω την εκαστοτε καμπινα του καθς στουντιο.. με τις οποιες απωλεις στον ηχο.. **
You pay peanuts you get monkeys...

Mε 500Ε παιρνεις DSL απο τις αγγελιες...

Ενισχυτης που μπορεις να τον εχεις για παντα...

και μετα σκεφτεσαι για 15αρακια και λοιπα παιχνιδακια με 400Ε...

 
εγω το θεμα θεμα του clap dancing το εχω λυμενο! :P

Marshall JVM205 + GT-10 4cm+midi

ο JVM απο μονος του μου δινει κρυσταλινα καθαρα/σπασμενα/cruch/heavy od/modern od , και ολα τα επιλεγω με το πατημα ενος κουμπιου απο την gt + οτι εφε θελω στο καθε preset.

Ηταν λιγο μπελας μεχρι να βρω το unity gain της GT αλλα το αποτελεσμα αποζημειωνει και με το παραπανω!

αυτα στα λεω μιας και αναφερθηκε σαν προβλημα παραπανω. Αφου εχεις πολυεφέ μπορεις να το εκμεταλευτεις!

 
kkmspm είπε:
εγω το θεμα θεμα του clap dancing το εχω λυμενο! :P

Marshall JVM205 + GT-10 4cm+midi

ο JVM απο μονος του μου δινει κρυσταλινα καθαρα/σπασμενα/cruch/heavy od/modern od , και ολα τα επιλεγω με το πατημα ενος κουμπιου απο την gt + οτι εφε θελω στο καθε preset.

Ηταν λιγο μπελας μεχρι να βρω το unity gain της GT αλλα το αποτελεσμα αποζημειωνει και με το παραπανω!

αυτα στα λεω μιας και αναφερθηκε σαν προβλημα παραπανω. Αφου εχεις πολυεφέ μπορεις να το εκμεταλευτεις!

αρα προσθεσε σε αυτο οτι ο ενισχυτης θα πρεπει να εχει και εισοδο midi!

τελειο?  :P αντε τωρα να αποφασισει ο φιλος μας τι θελει!

rack: προενισχυση και τελικη ενισχυση σε "φετες" - τσεκαρε το thomann. ετσι παιρνεις μονο την προενισχυση και την συνδεεις σε τελικο + μετα καμπινα ή παιρνεις και τον τελικο και τον συνδεεις σε καμπινα.

 
Adamo είπε:
εγω να πω οτι σιγουρα χρειαζεσαι ενα crunch ηχο και ενα distortion ηχο.Τα lead απλα χωνεις booster.

Αν μιλαμε για rock μουσικη ΚΑΙ ΜΟΝΟ,τοτε το ΠΕΝΤΑ-καθααρο καναλι ειναι αχρηστο.Απειροελαχιστοι εως κανενας ροκας δεν επαιζε με καθαρο καθαρο καναλι αλλα με λιγο σπασμενο και για να το καθαρισει εριχνε το volume.

Τα 20 βατ και πανω ειανι υπεραρκετα.Τωρα με καμπινα τρεχα γυρευε.αν πας για 1χ12 καμπινα τοτε παρε με την μια combo αν θες 2 -12 παρε κεφαλι καμπινα.
αυτά ειναι παλιομοδιτικα πραγματα...αν δεν εχεις καμμια 10αρια καναλια να αλλάζεις δεν κανεις τιποτα...βεβαια κατι τυπους με μονοκαναλους ενισχυτές και κιθαρες απο ξυλο τζακιών!!! (και μαγνητοφωνα Aiwa για booster..) τους θαυμάζουμε ακομα και σημερα, ενω είναι ζητημα τα τελευταία 20 χρόνια (στην εποχη της αφθονιας των καναλιων ) να εχουν βγει 5 κιθαριστες που να ξεχωρίζουν με τον ηχο και το στυλ τους...

 
socratis είπε:
αυτά ειναι παλιομοδιτικα πραγματα...αν δεν εχεις καμμια 10αρια καναλια να αλλάζεις δεν κανεις τιποτα...
Τοσα καναλια μονο η τηλεοραση νομιζω...:DΜιλας για session προφανως γιατι ΚΑΝΕΝΑ σγκροτημα με ΧΑΡΑΚΤΗΡΗΣΤΙΚΟ ηχο δεν εχει 10 χαρακτηριστικους ηχους.Εχει εναν χαρακτηρηστικο ηχο.

Τωρα η λογικη να παρω 10 drives ωστε να βγαλω τον ιδιο ηχο σε καθε τραγουδι που παιζουμεμε την παντα για μενα ειναι λανθασμενη και κυριως,μαλλον,δεν απασχολει τον ΟΡ

 
Adamo είπε:
Τοσα καναλια μονο η τηλεοραση νομιζω...:D

Μιλας για session προφανως γιατι ΚΑΝΕΝΑ σγκροτημα με ΧΑΡΑΚΤΗΡΗΣΤΙΚΟ ηχο δεν εχει 10 χαρακτηριστικους ηχους.Εχει εναν χαρακτηρηστικο ηχο.

Τωρα η λογικη να παρω 10 drives ωστε να βγαλω τον ιδιο ηχο σε καθε τραγουδι που παιζουμεμε την παντα για μενα ειναι λανθασμενη και κυριως,μαλλον,δεν απασχολει τον ΟΡ
βαζοντας το 10 θεωρησα ότι ειναι τόσο υπερβολικό που σιγουρα θα  θεωρηθεί ειρωνικό το post... συμφωνω απολυτα μαζί σου...ο EVH επαιζε με ενα καναλι (και ενα μαγνήτη) και οι περισσοτεροι ψαχνουν τον ηχο που ειχε το 78'  και όχι τον ηχο που εχει τωρα...

...εκτος και αν εισαι κιθαριστας της  Μadonna... ;D

 
socratis είπε:
βαζοντας το 10 θεωρησα ότι ειναι τόσο υπερβολικό που σιγουρα θα  θεωρηθεί ειρωνικό το post...
οκ γραψε λαθος..προς στιγμην τρομαξα γιατι εχω ακουσει απειρες φορες αυτην την νοοτροπια ;D
 
αρχικά με βαση όσα ΕΣΥ είπες οι επιρροές σου απο κιθαριστεες ειναι κυρίως hair metal/Sunset Strip, δηλάδή κλωνοι λιγο- πολύ του EVH. ΟΙ περισσοτεροι επαιζαν με hot rodded  Marshall,  σε καθε περιπτωση χρησιμοποιουσαν power amp distortion (ειτε μιλάμε για plexi ή jcm800) παρα pre amp distortion  όπως οι μοντερνοι ενισχυτές.
Σε απολύτως καμία περίπτωση δεν αληθεύει αυτό που γράφεις. Το power amp distortion είναι κάτι πολύ χαρακτηριστικό σαν ήχος, αλλά και εξαιρετικά σπάνιο σήμερα, ειδικά σε μεγάλους ενισχυτές άνω των 20 βατ. Συν τοις άλλοις, ακόμη και στην περίπτωση που το κυνηγήσει κάποιος, στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν θα υφίσταται μόνο του, αλλά και με preamp distortion, με κλατάρισμα των μετασχηματιστών, του τυχόν λαμπάτου rectifier, της phase inverter κλπ. Γενικά το power amp dist. είναι σαν ένα τριολέ ή σαν μια μεγάλη φοροαπαλλαγή: πολλοί μιλούν για αυτό, αλλά ελάχιστοι γνωρίζουν ακριβώς πώς είναι.  ;D

για συναυλία το ιδανικό θα ηταν γύρω στα 20 watt με απειρο  headroom, αρα- αγοράζεις είτε ενα ενισχυτή με El84 τελικές λάμπες και το συνδυάζεις με δυνατα ηχεια (celestion v30 ,eminence)

-παιρνεις ενισχυτή με Εl34/6l6 τελικές (50 watt )
20 Watt δεν βγάζουν... "άπειρο" headroom. Aν και ο ορισμός είναι υποκειμενικός, σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί "άπειρο". Επίσης, το συνολικό wattage δεν καθορίζεται αποκλειστικά από τις τελικές, αλλά από το τι αυτές έχουν ρυθμιστεί να αποδώσουν στο εκάστοτε κύκλωμα. Όπως οι EL84 μπορούν να βγάλουν λίγο παραπάνω από το συνηθισμένο (γύρω στα 7W η καθεμιά), έτσι και δυο EL34 και 6L6, αναλόγως με τους υποτύπους τους, μπορούν να βγάλουν και αρκετά λιγότερα από 50W. Και γενικά η πρόταση για συγκεκριμένο τύπο λυχνίας αναλόγως με το πόσα βατ επιθυμούμε είναι άστοχη... η επιλογή εξαρτάται από το συνολικό ηχητικό χαρακτήρα του εκάστοτε ενισχυτή, ο οποίος μπορεί να διαφέρει πάρα πολύ από υλοποίηση σε υλοποίηση, ακόμη και με τις ίδιες ακριβώς τελικές.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
socratis είπε:
αυτά ειναι παλιομοδιτικα πραγματα...αν δεν εχεις καμμια 10αρια καναλια να αλλάζεις δεν κανεις τιποτα...βεβαια κατι τυπους με μονοκαναλους ενισχυτές και κιθαρες απο ξυλο τζακιών!!! (και μαγνητοφωνα Aiwa για booster..) τους θαυμάζουμε ακομα και σημερα, ενω είναι ζητημα τα τελευταία 20 χρόνια (στην εποχη της αφθονιας των καναλιων ) να εχουν βγει 5 κιθαριστες που να ξεχωρίζουν με τον ηχο και το στυλ τους...
Δεν υπαρχει σωστο η λαθος σε αυτα τα πραγματα.....

Αν εχεις μια μπαντα με δικο σου υλικο μπορει να εχεις 2-3 ηχους που δουλευεις και να εισαι οκ. Απο την αλλη αν γουσταρεις πολλους διαφορετικους ηχους δεν ειναι κακο. Γιαυτο (και) πουλανε σαν τρελα τα πολυεφε.... Σαφως και παλια ηταν συνηθες να παιζεις με ενα καναλι, αρπαγμενο παντα, να το καθαριζεις με το volume η να το σπρωχνεις με κανα OD/Boost. Τωρα οι επιλογες ομως ειναι απλα περισσοτερες.

Επισης δεν δεχομαι αυτο περι ξεχωριστου ηχου. Δεν ειναι αυτοσκοπός. (δλδ αν σαρεσει ενας ηχος αλλου καλιτεχνη δεν τον διαλεγεις γιατι δεν ειναι μοναδικος???)

Ασε που με τετοιο κορεσμο που εχουμε σημερα ειναι πολυ δυσκολο να βρεθει ενας ηχος διαφορετικος- πρωτοπορος. 

 
bloody_sunday είπε:
Σε απολύτως καμία περίπτωση δεν αληθεύει αυτό που γράφεις. Το power amp distortion είναι κάτι πολύ χαρακτηριστικό σαν ήχος, αλλά και εξαιρετικά σπάνιο σήμερα, ειδικά σε μεγάλους ενισχυτές άνω των 20 βατ. Συν τοις άλλοις, ακόμη και στην περίπτωση που το κυνηγήσει κάποιος, στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν θα υφίσταται μόνο του, αλλά και με preamp distortion, με κλατάρισμα του μετασχηματιστή, του τυχόν λαμπάτου rectifier, της phase inverter κλπ. Γενικά το power amp dist. είναι σαν ένα τριολέ ή σαν μια μεγάλη φοροαπαλλαγή: πολλοί μιλούν για αυτό, αλλά ελάχιστοι γνωρίζουν ακριβώς πώς είναι.  ;D

20 Watt δεν βγάζουν... "άπειρο" headroom. Aν και ο ορισμός είναι υποκειμενικός, σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί "άπειρο". Επίσης, το συνολικό wattage δεν καθορίζεται αποκλειστικά από τις τελικές. Όπως οι EL84 μπορούν να βγάλουν λίγο παραπάνω από το συνηθισμένο (γύρω στα 7W η καθεμιά), έτσι και δυο EL34 και 6L6, αναλόγως με τους υποτύπους τους, μπορούν να βγάλουν και αρκετά λιγότερα από 50W. Και γενικά η πρόταση για συγκεκριμένο τύπο λυχνίας αναλόγως με το πόσα βατ επιθυμούμε είναι άστοχη... η επιλογή εξαρτάται από το συνολικό ηχητικό χαρακτήρα του εκάστοτε ενισχυτή, ο οποίος μπορεί να διαφέρει πάρα πολύ από υλοποίηση σε υλοποίηση, ακόμη και με τις ίδιες ακριβώς τελικές.
ξερεις ενα τρόπο να υπερφορτωσεις τον ΟΤ χωρις να ανεβάσεις την ενταση; ακόμα πως θα προκαλέσεις sag ; εκτός και αν συνδεσεις  στο ενισχυτή μια ...καφετιερα για να τραβαει ρευμα και να πίεζει την rectifier.. επίσης όταν καποιος μιλάει για power amp distortion δεν σημαίνει  ότι το preamp ειναι καθαρό, το ζητημα ειναι ειναι στην αναλογία μεταξυ pre amp/power am distortion. Ομοια και οι Booghie παρότι ειναι εμφανως σχεδιασμένοι για pre amp dist. παιζουν καλυτερα όταν τους ανοίξεις. Tελος εξαίρεση αποτελεί η δυνατοτητητα με ενα PPIMV να σπρώξεις το PI χωρις να ανεβασεις την ενταση του ενισχυτή

να σε πληροφορήσω ότι υπάρχουν διαφοροι τρελοί που εχουν κανει πειραματα κυνηγώντας το "απολυτο" power amp dist.. Εμενα μου φαινονται υπερβολές όλα αυτά , δεν χανει ομως να ριξεις μια ματια στο  amptone.com

αστοχο από την αλλη ειναι να λες οτι επειδή ειναι σπανιος καποιος εξοπλισμός δεν πρεπει να το ψαχνουμε στην κατευθυνση που θελουμε...π.χ. εξισου δυσευρετο  σημερα ειναι το mellotron, to vox  continental, farfisa κ.τλ. παρομοια σπανιο ειναι ακούσεις πληκτρά με αξιοπρεπή ήχο στις μέρες  μας , ειδικάς τους νεαρους , τους μιλάς για mellotron και το μπερδευουν με την  μελλοντικα...

Τελος σχετικά με τις Τελικές, αυτά παιζουν γενικά στην αγορά, ενισχυτές με El84 σε στυλ (και καλα)  vox  ή κεφαλια με 2-4 El34/6l6. Αλλωστε το rating σε watt των ενισχυτών ειναι  σχετικό και εξαρταται απο εμπορικά κριτιρια π.χ. oi 50 αρηδες marshall βγαζουν παραπανω όπως και fender super reverb κ.τ.λ.

μπορει ο ηχος να εξαρταται απο το design του ενισχυτή (σωστό αυτό ) όμως η ισχύς  εξαρτάται περισσοτερο απο τα χαρακτηριστικά της τελικής, μπορεις να κανεις ενα  ΑΒ με 2 6l6 ( όχι triode) να  βγαζει 10 wt , εσυ θα επαιζες με κατι τετοιο;

Εν κατακλειδι, το post μου ειχε σκοπο απλα΄να παρακινησει τον Ιbanezas80 να ασχοληθεί με το θέμα, δίοτι φαινεται πως δεν το εχει ψαξει κατα 'κει . Για λεπτομερειες και πληρη  ορθολoγικη/επιστημονική αναλυση μπορεις να τον διαφωτίσεις εσυ...

 
Καλά, η συζήτηση ξέφυγε εντελώς...

Άρα να πω και εγώ τη δική μου... εξυπνάδα, από... οικονομικοτεχνικής άποψης. Το ότι έχει κάποιος 1,000 ευρώ μπάτζετ, δεν σημαίνει ότι πρέπει να ξοδέψει... 1,000 ευρώ. Αυτό είναι το ποσό το οποίο θα ήταν διατεθειμένος να διαθέσει αν και εφόσον κριθεί απαραίτητο. Δεν νομίζω ότι δεν κάνει το παιδί και την δουλειά του με (αρκετά) λιγότερα... Και ο συγκεκριμένος ήχος τον οποίο προσπαθεί να επιτύχει δεν είναι και τρομερά πολύπλοκος. Λέω εγώ τώρα... 

 
kkmspm είπε:
Επισης δεν δεχομαι αυτο περι ξεχωριστου ηχου. Δεν ειναι αυτοσκοπός. (δλδ αν σαρεσει ενας ηχος αλλου καλιτεχνη δεν τον διαλεγεις γιατι δεν ειναι μοναδικος???)
γενικά ναι ...ετσι πρεπει να ειναι , π.χ. ο Slash δεν ειναι και ο πιο πρωτοτυπος ...αλλα...ξερει να βαζει τις νοτες  στη σειρα...ακους μια μελωδία...

βαζω μια ενσταση μονο στο ότι τελικά ψαχνεις ενα ηχο γιατι θελεισ να παιξεις μια μουσική , εχεις καποιο concept...ας πουμε, ο EVH, η δεξιοτεχνία του υπηρετουσε το υφος της μπαντας (rock n roll party all night long), το ιδιο και ο ηχος του...ο οποιος βασιζεται περισσοτερο στα ρυθμικά παρα σε lead...δεν εβαζε mid boost για τα solo...επαιζε με ότι ειχε ...αντιθετα πολλοί επιγονοι του απλά εμαθαν tapping, dives, κτλ και αντεγραψαν τον ηχο του με σκοπο περισσοτερο τον εντυπωσιασμό...

 
ξερεις ενα τρόπο να υπερφορτωσεις τον ΟΤ χωρις να ανεβάσεις την ενταση; ακόμα πως θα προκαλέσεις sag ; εκτός και αν συνδεσεις  στο ενισχυτή μια ...καφετιερα για να τραβαει ρευμα και να πίεζει την rectifier..
Tα πάντα γίνονται με την κατάλληλη έμφαση σε επιμέρους στοιχεία που θες να στρεσαριστούν. Αλλά ακριβώς στα γραφόμενά μου έρχεσαι: στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, το power amp dist. δεν υφίσταται μόνο του. Αυτό γιατί αποτελεί ένα στοιχείο τέτοιου στρεσαρίσματος ενός τελευταίου κρίκου της αλυσίδας, που όλοι οι προηγούμενοι πρέπει αναγκαία να έχουν βρεθεί από λίγο έως πολύ στην ίδια κατάσταση.

Άρα, αυτό που ακούς στις ελάχιστες περιπτώσεις του amp-near-meltdown (και με power section που να... μπορεί να γονατίσει έστω και λίγο, όχι όταν είναι φτιαγμένη να είναι πεντακάθαρη με ένα κοπάδι λυχνίες) είναι το προϊόν όλου του στρεσαρίσματος και ψαλιδισμού - όχι μόνο του power amp. Για αυτόν τον λόγο είναι εντελώς ουτοπικό να το απομονώνει κάποιος και να του προσδίδει αποκλειστικά χαρακτηριστικά (πχ. χαλαρός ήχος, έλλειψη σαφήνειας, "πλαδαρά" μπάσα κλπ).

επίσης όταν καποιος μιλάει για power amp distortion δεν σημαίνει  ότι το preamp ειναι καθαρό, το ζητημα ειναι ειναι στην αναλογία μεταξυ pre amp/power am distortion. Ομοια και οι Booghie παρότι ειναι εμφανως σχεδιασμένοι για pre amp dist. παιζουν καλυτερα όταν τους ανοίξεις.
Ό,τι ανέφερα και παραπάνω, αλλά οι Μesa (και όχι οι "Boogie" που είναι σειρά μοντέλων της Mesa) είναι τόσοι πολλοί πια (και κυριολεκτικά με απειρία κυκλωμάτων και δυνατοτήτων) που είναι αδύνατον να γενικεύσεις τέτοιο συμπέρασμα.

να σε πληροφορήσω ότι υπάρχουν διαφοροι τρελοί που εχουν κανει πειραματα κυνηγώντας το "απολυτο" power amp dist.. Εμενα μου φαινονται υπερβολές όλα αυτά , δεν χανει ομως να ριξεις μια ματια στο  amptone.comαστοχο από την αλλη ειναι να λες οτι επειδή ειναι σπανιος καποιος εξοπλισμός δεν πρεπει να το ψαχνουμε στην κατευθυνση που θελουμε...π.χ. εξισου δυσευρετο  σημερα ειναι το mellotron, to vox  continental, farfisa κ.τλ.
Δεν είπα πως είναι σπάνιος ο εξοπλισμός. Σπάνιο είναι να βγαίνουν ενισχυτές που έχουν την έμφαση στο power amp distortion, αφήνοντας το pre σχεδόν καθαρό και αμέτοχο (όσο οι νόμοι της... φύσης το επιτρέπουν). Αλλά ότι βγαίνουν... βγαίνουν, και μάλιστα όχι αποκλειστικά σε μικρά wattage. Κλασσικό παράδειγμα η πρόσφατη επανέκδοση αυτού του απίστευτου ενισχυτή, που εξ αρχής (από τα '70s, αν θυμάμαι καλά) είχε σχεδιαστεί να έχει την έμφαση του ψαλιδισμού στο power amp: http://www.suhr.com/amplifiers-for-electric-guitars/jim-kelley-amplifier/jim-kelley-amplifier-single-channel-combo.html

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top