Διαφορά πεταλοήχου - λαμπατοήχου

aris 17561

Μέλος
Μηνύματα
3,478
Πόντοι
38
Καλημερα ,

δεν εχω πολυ καταλαβει την διαφορα ενος καλου gain πεταλιου και ενος καλου gain λαμπατου ενυσχητη...

Διοτι βλεπω τυπακια που παιζουν με 15 πεταλακια στα ποδια . Αυτα συνηθως κοστιζουν 700-800 ευρω... Οπου ειναι αρκετα για να παρεις εναν καλο ενυσχητη...Οποτε καποιος λογος θα υπαρχει...

Αν θελετε πειτε μου λιγο τις διαφορες... Δεν με απασχολουν τοσο πεταλια γενικης φυσης οσο τα gain πεταλια κυριως...

 
Τα μισά κομμάτια που έχεις ακούσει στην Ιστορία της Ροκ γράφτηκαν με OD/Dist πετάλια μπροστά σε λαμπάτους ενισχυτές.

Τα άλλα μισά γράφτηκαν χωρίς.

 
The Genius Loci είπε:
Τα μισά κομμάτια που έχεις ακούσει στην Ιστορία της Ροκ γράφτηκαν με OD/Dist πετάλια μπροστά σε λαμπάτους ενισχυτές.

Τα άλλα μισά γράφτηκαν χωρίς.
Δεν μιλαω για πεταλια boosters αλλα για πεταλια που δινουν το τελικο γκαζι...

 
Μια εξηγηση ειναι οτι καποιος (οπως εγω ας πουμε) ;) τον ενισχυτη τον χρησιμοποιει γιατι εχει ωραια καθαρα που τα χρησιμοποιει  βεβαια,κι ετσι τα διαφορα βρωμικα τα πετυχαινει με πεταλια της επιλογης του εχοντας ετσι διαφορους ηχους που δεν μπορει να σου δωσει ενας μονο ενισχυτης.

Αλλοι γιατι απλως τους αρεσει ο συγκεκριμενος συνδιασμος.

Παντως η πικρη αληθεια ειναι οτι ολοι οι καλοι ενισχυτες ΕΝΑΝ ηχο βγαζουνε.Εναν και καλο... :-\

 
The Genius Loci είπε:
Κι'εγώ γι'αυτά μιλάω.
Εννοεις στο καθαρο καναλι του ενυσχητη ?

εγω θα ηθελα αν μπορει καποιος να μου εξηγησει τι ηχητικη διαφορα εχουν ? Με την εννοια οτι ειναι ποτε δυνατον ενα πεταλι απο μονο του να εχει καλυτερο gain ηχο σε σχεση με εναν ενυσχητη απο μονο του ? Απο την αλλη σε τετοια περιπτωση καποιος πρεπει να εχει ενα πεταλι και εναν ουδετερο σχετικα ενυσχητη για να κανει την δουλεια του ?

 
aris 17561 είπε:
Απο την αλλη σε τετοια περιπτωση καποιος πρεπει να εχει ενα πεταλι και εναν ουδετερο σχετικα ενυσχητη για να κανει την δουλεια του ?
Δεν υπάρχουν κανόνες σε θέματα γούστου...

 
Αν θελετε πειτε μου λιγο τις διαφορες...
καμμια διαφορα δεν εχουν ,και τα δυο συστηματα (πεταλι -ενισχυτης και ενισχυτης με ενσωματωμενο δευτερο/τριτο  καναλι υπεροδηγησης σηματος μεσω extra gain stages ) κανουν την ιδια δουλεια δηλ. ΚΛΙΠΑΡΟΥΝ το σημα  , τωρα απο εκει και περα περι ορεξεως κολοκυθοπιτα,ο βασικος λογος που πολλοι κιθαριστες χρησιμοποιουν πεταλακια ειναι επειδη προτιμανε τον ηχο των μονοκαναλων ΚΛΑΣΣΙΚΩΝ ενισχυτων που ηταν και το μονο option για παρα πολλα χρονια (οι μοντερνοι δικαναλοι & τρικαναλοι ενισχυτες αρχισαν να χρησιμοποιουνται ευρεως γυρω στα μεσα της δεκαετιας του 80)

και τα δυο συστηματα βασικα προσπαθουν να μιμηθουν τον κλιπαρισμενο ηχο ενος ενισχυτη οταν αυτος ειναι στο τερμα,επειδη μεχρι και τα μεσα της δεκαετιας η...παραμορφωση του ενισχυτη ηταν ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ ολων των κατασκευαστων ενισχυτων (μια και μεχρι να σκασει μυτη το ...σκληρο ροκ κανενας δεν ηθελε βρωμικο ηχο) και ολοι οι κλασσικοι ενισχυτες ειναι φτιαγμενοι με στοχο τον καλυτερο δυνατο καθαρο ηχο τα πεταλακια ειναι ο μονος τροπος να τους κανεις να ακουστουν "βρωμικα" σε λογικες εντασεις.    

απο εκει και περα ακους και επιλεγεις αυτο που σου αρεσει και φυσικα παντα σε σχεση με το ειδος της μουσικης που θες να παιξεις.

συνηθως αν ψαξεις τα rigs των κιθαριστων που γουσταρεις τον ηχο τους θα βρεις μεσες-ακρες τι συστημα χρησιμοποιουν δεν ειναι δα και rocket science...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Επίσης, έχοντας πεταλάκια μπορείς να έχεις και κάποιους παραπάνω ήχους από τον ενισχυτή.

Για παράδειγμα, fuzz δύσκολα θα βρεις σε ενισχυτή ή αν είναι δικάναλος θα πρέπει να παίζεις και με το volume ώστε να έχεις διαφορετικά επίπεδα παραμόρφωσης.

 
aris 17561 είπε:
Διοτι βλεπω τυπακια που παιζουν με 15 πεταλακια στα ποδια . Αυτα συνηθως κοστιζουν 700-800 ευρω... Οπου ειναι αρκετα για να παρεις εναν καλο ενυσχητη...Οποτε καποιος λογος θα υπαρχει...
Για ποικιλία ηχοχρωμάτων, και για την επίτευξη μερικών που είναι αποκλειστικά "πεταλίσια" με τη βοήθεια καθαρού ή "ημιβρώμικου" ενισχυτή, όπως πχ. αυτό του Fuzz Face ή του Tone Bender.

Παντως η πικρη αληθεια ειναι οτι ολοι οι καλοι ενισχυτες ΕΝΑΝ ηχο βγαζουνε.Εναν και καλο... :-\
Όχι. Υπάρχουν πάρα πολλοί που είτε βγάζουν δυο περίφημους (καθαρό και βρώμικο), είτε τρεις (καθαρό, crunchy και βρώμικο)... για να μην μιλήσουμε για τέρατα όπως ο Mark V.

εγω θα ηθελα αν μπορει καποιος να μου εξηγησει τι ηχητικη διαφορα εχουν ? Με την εννοια οτι ειναι ποτε δυνατον ενα πεταλι απο μονο του να εχει καλυτερο gain ηχο σε σχεση με εναν ενυσχητη απο μονο του ? Απο την αλλη σε τετοια περιπτωση καποιος πρεπει να εχει ενα πεταλι και εναν ουδετερο σχετικα ενυσχητη για να κανει την δουλεια του ?
Nαι, αλλά όχι πάντα. Ο πειραματισμός ενδείκνυται για να βρεις τον προσωπικό σου ήχο. Για το άλλο που ρωτάς, όταν προσπαθεί ένα πετάλι να μιμηθεί όσο γίνεται τον ήχο του gain ενός ενισχυτή τότε στην πλειοψηφία των περιπτώσεων θα αποτύχει (εκτός μερικές φορές από πολύ ακριβές λύσεις λαμπάτων προενισχύσεων με υψηλά βολτάζ). Τα πιο κλασσικά και πολυχρησιμοποιημένα βρωμοπέταλα (Rat, Muff, Τubescreamer, Fuzz Face κλπ.) ευτυχώς δεν ήταν δέσμια ενός τέτοιου κόνσεπτ.
 
Superfunk είπε:
κανουν την ιδια δουλεια δηλ. ΚΛΙΠΑΡΟΥΝ το σημα
Και κάπου εδώ μπορεί να κλειδωθεί το θέμα.  8)

Οι ιδιότητες cliping τόσο των τρίοδων λυχνιών, όσο και των transistor (και ειδικά FET), έχει αποδειχθεί εδώ και χρόνια ότι είναι όχι απλά παρόμοιες, αλλά, δυνητικά, ΙΔΙΕΣ. Δηλαδή έχει αποδειχθεί στο μυαλό όλων εκτός κάποιων ψυχασθενών.

Μάλιστα υπάρχει και η περίπτωση, ακόμα και σε απίστευτα ακριβούς ενισχυτές, να υπάρχουν ΚΑΙ κυκλώματα solid state στην προενίσχυση (συνήθως ως booster ή φίλτρα).

Βέβαια, η τελική βαθμίδα ενίσχυσης προσθέτει εξίσου στον τελικό τόνο. Ιδανικά, τουλάχιστον για ηχογραφήσεις, πολλοί προτιμούν να υπεροδηγούν ΚΑΙ αυτή (το master στο 11 δηλαδή). Δεν είναι πρακτικό, για να μην αναφέρουμε, καλό για την υγεία, γι'αυτό υπάρχουν τα attenuators.

 
Όταν βλέπεις τύπους με δεκαπέντε πετάλια αυτά συνήθως συμπεριλαμβάνουν μια ευρεία γκάμα effects από fuzz μέχρι modulation κλπ τα οποία δεν μπορούν να συγκριθούν μιας και δεν προσομειώνουν κανέναν ενισχυτή. Είναι δηλαδή μήλα και πορτοκάλια και εν πολλοίς έχει να κάνει και με το μουσικό στυλ του καθένα. Όπως και να το κάνουμε οι ανάγκες ενός bluesman κι ενός shoegazer ή ambient κιθαρίστα είναι εντελώς διαφορετικές.

Τώρα αν κάποις προτιμά να έχει 15 πετάλια amp gain αντί για έναν ή δύο ενισχυτές παραπάνω αυτό νομίζω είναι θέμα φιλοσοφίας. Και πάλι σε τέτοια ζητήματα δεν υπάρχει σωστό και λάθος.

Επίσης δεν χρειάζεσαι έναν καθαρό ουδέτερο ενισχυτή για να βάλεις επάνω τα πετάλια σου. Χρειάζεται όμως να ξέρεις σε τι ενισχυτή απευθύνεσαι όταν ξεκινάς να στήνεις μια πεταλιέρα.

 
Για να μη πολυσκας παντως και με τα δυο συστηματα μπορεις να κανεις τη δουλεια σου φτανει να ΞΕΡΕΙΣ τι θελεις και να χρησιμοποιεις τον ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ εξοπλισμο για το καθε  ειδος μουσικης,μη σκασεις μυτη δηλ. σε soul funk gig με 8χορδη ΙΒΑΝΕΖ & KRANK octaple-rectifier demonizer & σε death rock gig με jazzmaster & Fender Deluxe Reverb....μαλλον θα σε διωξουν με το καλημερα...;D

 
kpeyos είπε:
Όταν βλέπεις τύπους με δεκαπέντε πετάλια αυτά συνήθως συμπεριλαμβάνουν μια ευρεία γκάμα effects από fuzz μέχρι modulation κλπ τα οποία δεν μπορούν να συγκριθούν μιας και δεν προσομειώνουν κανέναν ενισχυτή. Είναι δηλαδή μήλα και πορτοκάλια

δεν εχω πολυ καταλαβει την διαφορα ενος καλου gain πεταλιου και ενος καλου gain λαμπατου ενυσχητη...

Διοτι βλεπω τυπακια που παιζουν με 15 πεταλακια στα ποδια . Αυτα συνηθως κοστιζουν 700-800 ευρω... Οπου ειναι αρκετα για να παρεις εναν καλο ενυσχητη...Οποτε καποιος λογος θα υπαρχει...

Αν θελετε πειτε μου λιγο τις διαφορες... Δεν με απασχολουν τοσο πεταλια γενικης φυσης οσο τα gain πεταλια κυριως...
 
Ο ηχος της παραμορφωσης ενος καλου ενισχυτη που κανει αυτη τη δουλεια,ειναι πιο ''μεγαλος'' και συνηθως πιο δυσκολος.

Αυτο γινεται αντιληπτο ομως οταν παιξεις λαιβ και δωσεις ενταση,οχι στο δωματιο σου

(οπως το 90% των γιουτιουμπ players.Αντε το 80%...).

 
Superfunk είπε:
μη σκασεις μυτη δηλ. σε soul funk gig με 8χορδη ΙΒΑΝΕΖ & KRANK octaple-rectifier demonizer & σε death rock gig με jazzmaster & Fender Deluxe Reverb....μαλλον θα σε διωξουν με το καλημερα...;D
...εκτός εάν φοράς τα σωστά ρούχα... ;D ;D

 
marathon είπε:
σε death rock gig με jazzmaster & Fender Deluxe Reverb....μαλλον θα σε διωξουν με το καλημερα...;D
...εκτός εάν φοράς τα σωστά ρούχα... ;D ;D
..μαύρη ποδιά και eyeliner;  ;D

Πάντως σε ένα death rock ή horror punk gig άνετα θα πήγαινα με μια jazzmaster και έναν deluxe reverb.Με ένα big muff ή ένα swollen pickle ανάμεσα. 

 
Αν ξέρει κανείς ενα πετάλι να βγάζει το καλύτερο rectifier distortion (για mesa boogie ετσι;) σε μπουτικ τιμή και ένα  φτηνό νομίζω θα απαντηθουν πολλές τέτοιες απορίες. Εγώ πάντως δεν ξέρω!

 
soundmagic είπε:
Αν ξέρει κανείς ενα πετάλι να βγάζει το καλύτερο rectifier distortion (για mesa boogie ετσι;) σε μπουτικ τιμή και ένα  φτηνό νομίζω θα απαντηθουν πολλές τέτοιες απορίες. Εγώ πάντως δεν ξέρω!

αυτό ειναι σχετικά καλό

http://www.wamplerpedals.com/distortions/triple-wreck.html

αλλά boogie δεν είναι με τίποτα....

 
Για να μην ανοιγω καινουργιο θεμα γιατι ειναι απλο το ερωτημα μου: ξερει κανεις πως μπορουμε να ξερουμε ποσων χρονων (δηλαδη ποσα χρονια το ειχε ο προηγουμενος) ειναι ενα μεταχειρισμενο πεταλι χωρις να χουμε αποδειξη αγορας ,χαρτια, manual κτλ?

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top