DAW Templates

  1. Χρησιμοποιείται κάποιο template όταν ξεκινάτε να δουλεύετε ένα κομμάτι?
  2. Τι tracks έχετε στο template?
  3. Χρησιμοποιείται folders (δεν ξέρω πώς το ονομάζει το κάθε daw αυτό) για να groupάρετε tracks?
  4. Χρησιμοποιείτε διαφορετικά templates πχ. άλλο για songwriting/recording άλλο για mixing κλπ?


1. Ναι, έχω templates ανάλογα το είδος, δηλαδή από μία για rock, metal, ambient, electronic, orchestral. Έχουν άλλα amp sims, drum libraries, κλπ.

2. Ανάλογα το είδος. Από ολόκληρη ορχήστρα για το film scoring course που παρακολουθώ, μέχρι 4-5 tracks στο rock template που είναι ρυθμικές κιθάρες, lead, τύμπανα. Μπάσο γράφω σε δεύτερο χρόνο.

3. Ναι, κυρίως όμως στο orchestral template που γίνεται χαμός από tracks. Προσπαθώ γενικά να μένω σε ένα όριο 25-30 tracks, γιατί αλλιώς και εγώ νιώθω ότι γίνεται πανικός, αλλά και το PC.

4. Εγώ χρησιμοποιώ άλλο DAW για γράψιμο, άλλο για mix-master. Οπότε ναι.

 
  1. Χρησιμοποιείται κάποιο template όταν ξεκινάτε να δουλεύετε ένα κομμάτι?
  2. Τι tracks έχετε στο template?
  3. Χρησιμοποιείται folders (δεν ξέρω πώς το ονομάζει το κάθε daw αυτό) για να groupάρετε tracks?
  4. Χρησιμοποιείτε διαφορετικά templates πχ. άλλο για songwriting/recording άλλο για mixing κλπ?
 1. Όχι. Με τον τρόπο που δουλεύω και το ερασιτεχνικόν της υπόθεσης δεν μου χρειάζεται και ίσως και να με δυσκόλευε.

2. Η αλήθεια είναι πως η πρώτη μου απάντηση δεν είναι ακριβής, διότι τελικά μπορεί να θεωρηθεί template πως ξεκινάω με ένα project που το έχω ονομάσει A και έχει 8 audio και 8 midi κανάλια αλλά δεν έχει τίποτα άλλο ανοιχτό, ούτε σε instruments, ουτε σε effects, ούτε buses, ούτε groups κλπ. Υπό το πρίσμα αυτό ναι, χρησιμοποιώ το template που περιέγραψα.

3. Όχι

4. Όχι.

 Πάραυτα for the record δηλώνω πως αντιλαμβάνομαι και αναγνωρίζω τη σπουδαιότητα αυτής της δυνατότητας για κάποιον που δουλεύει σε daw είτε σε ερασιτεχνικό, είτε σε επαγγελματικό επίπεδο.

 
Σας ευχαριστώ όλους για το input.

Ενδιαφέρουσες οι προσεγγίσεις.

Υπάρχει κόσμος και στα 2 άκρα και αρκετοί στη μέση.

Η πλειοψηφία, είτε με template ή πατώντας σε προηγούμενο project, θέλουν ένα αρχικό στήσιμο από ό,τι καταλαβαίνω.

Για να μιλήσω και για εμένα.

Δεν έχω ακόμα κάποιο template αλλά σίγουρα θα φτιάξω. Έχω παρατηρήσει ότι σιχτιρίζω κάθε φορά που θέλω να στήσω κάτι πάνω σε μια ιδέα και πρέπει να αρχίσω να στήνω τα basic tracks από την αρχή και βάλε τα plugins κλπ.

Οπότε θα φτιάξω για αρχή ένα λιτό template με τα βασικά tracks προφοτωμένα με κάποια plugins το οποίο θα εμπλουτίζεται όσο αυξάνονται οι ανάγκες ή θα υπαγορεύει η εμπειρία που θα αποκομίζω. (Παρόλο που πάνε πολλά χρόνια που έκανα την πρώτη μου προσπάθεια στο home recording, είμαι σε αρχάριο επίπεδο λόγω τεμπελιάς και άρνησης)
 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Είτε θέλω να ξεκινήσω από ένα συγκεκριμένο όργανο, είτε δεν έχω ιδέα τι θέλω να φτιαξω, template με έτοιμα κανάλια δε με βοηθα, δημιουργικά.
Σχετικά με τη δημιουργικότητα Γιώργο, οι σκέψεις μου είναι ότι θα μπορούσε εν δυνάμει ένα template να σε οδηγεί χωρίς να το καταλαβαίνεις προς την ίδια κατεύθυνση τόσο ηχητικά (λόγω προφορτωμένων ήχων-plugins) όσο και ενορχηστρωτικά....Αυτό όμως και να είναι θεμιτό αν η συνοχή είναι το ζητούμενο ή απλά έχω βρει τον ήχο μου και είμαι ΟΚ.

 
Κοίτα, αν θεωρείς ότι τα τύμπανά σου είναι πάντα το συγκεκριμένο Yamaha Maple Custom Absolute με το 15άρι Sabian manhattan hat και το K Dark Ride 20" και το 402 supraphonic ταμπούρο με το ίδιο κούρδισμα και τις ίδιες παραμέτρους, το προσθέτεις στο template. Αν θεωρείς ότι το πιάνο σου είναι το Pianoteq Bluthner και μόνο αυτό, το προσθέτεις στο template. Αν θεωρείς ότι organ δουλεύεις το τάδε της αρτούρια, pads το τάδε πρισετ από εκεί, lead 2-3 διαφορετικά από το ίδιο instrument, τα προσθέτεις όλα. Όμως αυτό σε οδηγεί πάντα στους ίδιους δρόμους.

Τώρα τα πρισετ των 1.000 τρακ προσωπικά τα ακούω βερεσέ. Αν δεν είναι στημένα σε VEPro (σε άλλον σέρβερ που μένει ανοιχτός) δεν έχει νόημα.

 
Όταν φτιάχνω ένα κομμάτι θέλω να είναι εντελώς διαφορετικο, ενορχηστρωτικα και ηχητικα, από τα προηγούμενα. Κάποιες φορές το καταφέρνω. 

Το να ανοίξω 2-3 βασικα tracks και να φορτώσω plugins δεν μου παιρνει πάνω από 2 λεπτά. Απλά θέλω να τα δημιουργήσω όταν θα χρειαστούν. Θέλω να τα κατευθύνω, όχι να με κατευθύνουν αυτά.

Το ζητουμενο, στην τελική, είναι η όρεξη και η διάθεση να κάτσω να γράψω...

 
Κοίτα, αν θεωρείς ότι τα τύμπανά σου είναι πάντα το συγκεκριμένο Yamaha Maple Custom Absolute με το 15άρι Sabian manhattan hat και το K Dark Ride 20" και το 402 supraphonic ταμπούρο με το ίδιο κούρδισμα και τις ίδιες παραμέτρους, το προσθέτεις στο template. Αν θεωρείς ότι το πιάνο σου είναι το Pianoteq Bluthner και μόνο αυτό, το προσθέτεις στο template. Αν θεωρείς ότι organ δουλεύεις το τάδε της αρτούρια, pads το τάδε πρισετ από εκεί, lead 2-3 διαφορετικά από το ίδιο instrument, τα προσθέτεις όλα. Όμως αυτό σε οδηγεί πάντα στους ίδιους δρόμους.

Τώρα τα πρισετ των 1.000 τρακ προσωπικά τα ακούω βερεσέ. Αν δεν είναι στημένα σε VEPro (σε άλλον σέρβερ που μένει ανοιχτός) δεν έχει νόημα.
Σίγουρα, θα μπορούσε κάποιος να έχει τις προτιμήσεις του στην λεπτομέρεια που περίεγραψες.

Φαντάζομαι ότι o @Superfunk για παράδειγμα στα templates έχει πολύ προσεκτικά διαλεγμένα τα τύμπανα του (αναφορικά και με το είδος που εξυπηρετεί το κάθε ένα από τα templates του)

Μιλώντας για μένα, όντας αρχάριος στο όλο εγχείρημα όπως προείπα, το ζητούμενο για αρχή είναι η διευκόλυνση και ο κερδισμένος (πολύτιμος χρόνος)...

Η αλήθεια είναι ότι δε μπορώ να φανταστώ ότι σώνει και καλά θα μείνω με το συγκεκριμένο drumset του template ή ότι για τις κιθάρες τα plugins είναι αυτά και τέρμα. Ειδικά για τις κιθάρες είμαι 200% σίγουρος ότι θα υπάρχει συνεχώς αναθεώρηση.

 
Η αλήθεια είναι ότι δε μπορώ να φανταστώ ότι σώνει και καλά θα μείνω με το συγκεκριμένο drumset του template ή ότι για τις κιθάρες τα plugins είναι αυτά και τέρμα. Ειδικά για τις κιθάρες είμαι 200% σίγουρος ότι θα υπάρχει συνεχώς αναθεώρηση.


Μα το template δε χρειάζεται να είναι 100% συγκεκριμένο. Αρκεί να έχεις σετάρει τα tracks σου, να χεις κάνει το bus routing σε περίπτωση που είναι πολλά, να έχεις δώσει όνομα, χρώμα, κτλ. Για μένα αυτό είναι υπερ-αρκετό για αρχή. Άσε που για να το κάνεις χρειάζεσαι το πολύ 15 λεπτά - απλά αυτά τα 15 λεπτά μαζεύονται!

 
Μα το template δε χρειάζεται να είναι 100% συγκεκριμένο. Αρκεί να έχεις σετάρει τα tracks σου, να χεις κάνει το bus routing σε περίπτωση που είναι πολλά, να έχεις δώσει όνομα, χρώμα, κτλ. Για μένα αυτό είναι υπερ-αρκετό για αρχή. Άσε που για να το κάνεις χρειάζεσαι το πολύ 15 λεπτά - απλά αυτά τα 15 λεπτά μαζεύονται!
Ακριβώς.

Π.χ. έχω ένα Soundcraft Ui24R. Μπορεί να γράφω σε στικ ολόκληρη μπάντα, και να θέλω μετά να τα μιξάρω στο Cubase. Μπορώ να κάνω Add 24 mono tracks, μπορώ να το στήσω και ως τεμπλέιτ. (Αν και στη συγκεκριμένη περίπτωση και ένα drag n drop αρκεί)

Αλλά και κάρτα να έχεις 8 προενισχύσεων, στην οποία έχεις μόνιμα καρφωμένα τα out από ένα πλήκτρο στο 3-4, ένα ζευγάρι boundary στο 5-6, ένα ζευγάρι room στο 7-8 και δύο εισόδους ανοιχτές για mono μικρόφωνο ή ίνστρουμεντ ή στέρεο ζεύγος, πάλι μπορείς να το κάνεις template. Αυτό είναι άδοξο και και τετριμμένο.

Αλλά το template το ένδοξο, που έχει πάρει διαστάσεις, είναι αυτό των film composers, που έχουν από 3 βιβλιοθήκες ήχου με όλα τα articulation σε ξεχωριστό τρακ και δρομολογημένα midi φίλτρα, όπως περιγράφει πιο πάνω ο @manosx πολύ ωραία, που παίζουνε δύο νότες και σε αρπάζουνε από τη μούρη 300 πρώτα 250 δεύτερα, 220 βιόλες, 180 τσέλλα και 120 μπάσσα. Αυτά συνήθως είναι στημένα σε VEPro, γιατί αν στήσουμε εμείς standalone τέτοιο template: ή θα κάνει 45 λεπτά να φορτώσει, ή αν είμαστε ξύπνιοι και το έχουμε σώσει με τα τρακς ανενεργά, θα τα τρώμε τα λεπτά στην ενεργοποίηση τρακς. (Που κι εκεί μπορείς να κάνεις μάκρο και ple και και και, αλλά προσωπικά δεν μου ταιριάζει. Είναι σαν να πεις έχω τους 4.000 ήχους ενός korg διαθέσιμους ταυτόχρονα. Ωραία, και; Τους θυμάσαι; Εγώ όχι.

Η ορχήστρα τα έχει αυτά τα προβλήματα που δίνουν οι βιβλιοθήκες πολλά articulation, και δεν υπάρχει όμορφη και τακτοποιημένη μέθοδος για την οργάνωση όλων αυτών.

 
Η ορχήστρα τα έχει αυτά τα προβλήματα που δίνουν οι βιβλιοθήκες πολλά articulation, και δεν υπάρχει όμορφη και τακτοποιημένη μέθοδος για την οργάνωση όλων αυτών.


Πρόσφατα είχα μια μικρο-συζήτηση μέσω Twitter για το θέμα αυτό, γύρω από το deactivated template. Η ερώτησή μου ήταν, πώς διάολο βάζεις 10+ "articulations" σε ένα τέτοιο template?

Η απάντηση ήταν "Expression Maps in Cubase".

Βέβαια και πάλι, κάποια "articulations" και ο λόγος που τα βάζω σε εισαγωγικά - είναι ότι κάποια articulations είναι ουσιαστικά ένα τελείως διαφορετικό όργανο. Άντε τώρα να θυμάσαι πού είναι τι, και να ψάχνεσαι με τα activations και τα σχετικά.

Επίσης νομίζω πώς σε αυτά τα deactivated templates, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να σταματήσεις να ψάχνεσαι ηχητικά, ανοίγοντας πάντα τα ίδια και τα ίδια. Ενώ - εγώ τουλάχιστον - όταν ψάχνω να ανοίξω πχ ένα κρουστό, θα δω τη λίστα μέσα από το Kontakt, και θα πω, α, ας δοκιμάσω ένα άλλο αυτή τη φορά. Λέμε τώρα.

 
Επίσης νομίζω πώς σε αυτά τα deactivated templates, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να σταματήσεις να ψάχνεσαι ηχητικά, ανοίγοντας πάντα τα ίδια και τα ίδια. Ενώ - εγώ τουλάχιστον - όταν ψάχνω να ανοίξω πχ ένα κρουστό, θα δω τη λίστα μέσα από το Kontakt, και θα πω, α, ας δοκιμάσω ένα άλλο αυτή τη φορά. Λέμε τώρα.
Μα φορτώνουν ΤΑ ΑΠΑΝΤΑ στο τεμπλέιτ. Πώς βγαίνουν 1.000 και 1.200 τρακ;

Η απάντηση ήταν "Expression Maps in Cubase".
Καλά. Σα να λέμε πώς γίνεσαι μεγάλος παιχταράς; Μελέτη. Μία κουβέντα είναι. Ακόμα και αυτός που σχεδίασε τα εξπρέσσιον μαπ κάπου που είχα πετύχει ένα μπλογκ, περιέγραφε από ΤΟΤΕ, τα αδύναμα σημεία τους και την αντιμουσική τους προσέγγιση.

Αν είχα κι εγώ δίπλα έναν κούλι, συγγνώμη τεκι, να μου στήσει τα εξπρεσσιον μαπ, δε θα με πείραζε.

 
Αρκεί να έχεις σετάρει τα tracks σου, να χεις κάνει το bus routing σε περίπτωση που είναι πολλά, να έχεις δώσει όνομα, χρώμα, κτλ.
Αυτά έχω στο μυαλό μου + το input των audio tracks για τις κιθάρες.

Και εξηγούμαι:

Κάποια tracks θα είναι στημένα για κιθάρα καρφί στην κάρτα και θα έχουν πάνω τους κάποιο plugin (Neural DSP etc.)

Κάποια tracks θα είναι στημένα για το Kemper. Οπότε θα παίρνουν σήμα από τα ψηφιακά inputs της κάρτας.

Μάλιστα για το Kemper θα έχω διπλά tracks: 1 για το processed σήμα κι ένα για το DI.

(Το ίδιο και για το μπάσο)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
13 λεπτά πριν, Alex Raptakis είπε




Ναι. Πολύ θα ήθελα να δω να ανοιγοκλείνει τους φακέλους σαν ακορντεόν όταν θέλει να γράψει ένα τριγωνάκι που του φάνηκε ότι ταιριάζει εκείνη την ώρα, και μετά μια φράση στο πίκκολο, και μετά δύο πιτσικάτα στις βιόλες.?

Καλά τα έχει οργανωμένα ο άνθρωπος, είναι ο λογικός τρόπος εξάλλου. Αφού φέρνει εις πέρας αυτό που θέλει... δε μας πέφτει λόγος. Λίγο χεσμένα έχει τα πνευστά, που τα δουλεύει με εξπρέσσιον μαπ, και γενικά ως προς τα ηχοχρώματα των συνόλων.

Αν είχε φερθεί και εκεί με το ίδιο ενδιαφέρον όπως στα έγχορδα, θα είχε τα 4πλάσια τρακ.

 
Πάντως το να ανοιγοκλείνεις τους φακέλους σαν ακορντεόν είναι ΠΟΛΥ προτιμότερο από το να ψάχνεις τις βιβλιοθήκες για το τριγωνάκι ? Χώρια που με τον καιρό αποκτάς muscle memory, που σε συνδυασμό με τη λογική κατανομή και την άμεση διαθεσιμότητα ( με το που το βρεις το ανοίγεις και παίζεις, δε χρειάζεται ανάθεση καναλιού, μίξη κλπ) σε γλυτώνουν ΠΟΛΥ χρόνο.

 Όμως έχεις απόλυτο δίκιο ότι πως, αν έχεις μεγάλες και πολύ αναλυτικές βιβλιοθήκες,  το ιδανικό είναι να έχεις πολλαπλά συστήματα. Έτσι ξηγιούνται τα αρρωστάκια που κάνουν τα σάουντρακ, τρέχουν παράλληλα τα πάντα και ότι θέλουν βαράνε. Αν όμως δεν σου τρέχουν πεντακοσάρικα από τα πατζάκια για να φτιάχνεις 2 και 3 και 4 συστήματα, τότε δεν την γλυτώνεις την ταλαιπωρία, είτε έτσι είτε αλλιώς, είτε με ακκορντεόν είτε χωρίς, θα τη φας την ταλαιπωρία, δε μιλάμε για εξομοίωση από ένα ρημαδοσυνθ, 80 μουσικούς με @@ ως το πάτωμα πας να προσομοιάσεις, θα ταλαιπωρηθείς όποια μέθοδο και να ακολουθήσεις.

 Δεν φταίνε όμως τα templates για αυτό, ακόμα και ΚΑΜΙΑ articulation παραλλαγή  να μην έχεις, μόνο το κάθε όργανο να έχεις σε μια παραλλαγή, βάλε φλάουτα- όμποε- κλαρινέτα- φαγκότα ? τρομπόνια, τρομπέτες, τζιτζίκια, κάστορες, μάστορες, ε πάλι ένα template θα το έφτιαχνες, έτσι δεν είναι;  ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Η πλάκα είναι ότι ο συγκεκριμένος λέει ότι γράφει 6 λεπτά μουσικής μέσα σε μία εργάσιμη μέρα, ή 1 λεπτό τις 2 ώρες minimum. Και αυτά τα νούμερα μιλάνε για ολοκληρωμένη, έτοιμη προς χρήση μουσική, και υποστηρίζει ότι το template τον βοηθάει πολύ στο να κερδίζει χρόνο. Έχει τρομακτικό πρόγραμμα workflow. Εγώ απορώ αν μπορώ να γράψω 1 λεπτό τη βδομάδα...

 
Για μουσική που έχει φαγκότα και κάστορες που λέγαμε, είναι τρομακτικός ρυθμός. Φυσικά έχει μεγάλη σημασία το context και το density, αλλά όπως και να έχει είναι τρομακτικός ρυθμός.

 
Για μουσική που έχει φαγκότα και κάστορες που λέγαμε, είναι τρομακτικός ρυθμός. Φυσικά έχει μεγάλη σημασία το context και το density, αλλά όπως και να έχει είναι τρομακτικός ρυθμός.


Ντάξει ο τύπος έχει 2 Primetime Emmies, και έχει γράψει τα κέρατά του.

Πιο γνωστός για τη δουλειά του στη σειρά Vikings. Γενικά είναι υψηλού βεληκενούς συνθέτης. Έκανε κάποια στιγμή μια πολύ ωραία σειρά στο YouTube περί media composition, αλλά τη σταμάτησε λόγω φόρτου.

 
  1. Χρησιμοποιείται κάποιο template όταν ξεκινάτε να δουλεύετε ένα κομμάτι?
  2. Τι tracks έχετε στο template?
  3. Χρησιμοποιείται folders (δεν ξέρω πώς το ονομάζει το κάθε daw αυτό) για να groupάρετε tracks?
  4. Χρησιμοποιείτε διαφορετικά templates πχ. άλλο για songwriting/recording άλλο για mixing κλπ?
1. Όχι όλα τα επιλέγω από την αρχή. Το έχω σκεφτεί πάντως να φτιάξω ένα template με εφέ που χρησιμοποιώ σχεδόν πάντα. Χωρίς όμως όργανα. 

2. -

3. Συνήθως βάζω σε folders ομάδες ομοειδών οργάνων. Πχ. τα πνευστά μαζί, τα βιολιά ξεχωριστά κ.ο.κ.

4.Οχι 

 
ε πάλι ένα template θα το έφτιαχνες, έτσι δεν είναι;  ?
Μα το έχω το τεμπλέιτ. Μίζερο και δύσχρηστο, με ορχήστρα του 50ρικου στις εκπτώσεις. Απλά βλέπω ότι οι επαγγελματίες δουλεύουν ορχήστρα σαν patches, όχι σαν ορχήστρα. Δηλαδή είχε εκεί ένα πατς φλάουτα a2. Άμα θέλω να γράψω για 3; Να αγοράσω 3 διαφορετικά σόλο φλάουτα (γιατί προφανώς και αν κάνεις triplicate στο 1 σόλο κάνεις μια τρύπα στο νερό); Ή απλά να βάλω λίγο κόρους;

non-legato έχουμε; Όχι; Δέχεται μούλτι αρτικιουλέισον το ίνστρουμεντ; Όχι. Άρα; Άλλα 2 τρακς να μπλεντάρουν στακκάτο και λεγκάτο παρέα για κάθε σόλο όργανο; Πάει εκθετικά το πράγμα μετά.

Και μετά λέει κόρνα a12 παιδιά σκοτώνουν. Ρε σύμφωνοι, σκοτώνουν, αλλά ξέρω γω; Μετά έχεις πάλι 12 διαφορετικά σολο κόρνα όταν τα γράφεις ένα ένα;

Μάλλον όχι. Δηλαδη είναι λιγό εφέ η φάση. Τώρα θα γυρίσω και στο μαγνήτη τον νεκ και θα γυρίσω στον τριπλ ρεκτιφάιερ να πάθετε λαλά.

Ο άνθρωπος το βγάζει το ψωμί του άξια, και οι ήχοι είναι ορχήστρας. Πράγματι. Αν τον ρωτήσεις όμως πόσοι εκτελεστές παίζουν ανα πάσα στιγμή, να το παίξουμε λάιβ βρε αδερφέ το σάουνττρακ, δεν νομίζω και ο ίδιος να ξέρει να απαντήσει.

Πιο γρήγορο είναι να δουλεύεις παρτιτούρα και να έχεις στήσει εκει μέσα τα virtual όργανα με τα εξπρέσσιον μαπ. Απλά εκεί δεν έχεις την ευκολία του λέεεειγιερινγκ, να κλέψεις λίγο αν θες έξτρα πράμα στον ήχο. Αλλά σαν οργάνωση, νομίζω μετράει η παρτιτούρα.?

Edit: Ένα αγαπημένο φιλοσοφικό πείραμα είναι το εξής. Έχεις μία βιβλιοθήκη με 1 σόλο όργανο, και 1 α2.

Γράφεις στο α2: Ντοοο. Ακούγονται δύο φλάουτα σε ταυτοφωνία

Πας και γράφεις στο σόλο 1 ρεεε, στο 2 (duplicate) σιιιι. Ακούγονται 2 φλάουτα, αλλά υπερβολικά όμοια.

Σβήνεις, πας στο α2 και γράφεις σιιιι/ρεεε. Πόσα φλάουτα ακούγονται; 4, αλλά τα δύο είναι πάντα υπερβολικά όμοια.?

Πέρα από την πλάκα, εγώ ελπίζω στον Wallander του noteperformer. Μου αρέσει η φιλοσοφία του πώς προσεγγίζει όλο αυτό το χάος με τους υπολογιστές και την ορχήστρα. ΠΟΛΥ. Αν δηλαδή καταφερνε το noteperformer να το φέρει στα DAW με κάποιο τρόπο, εκεί θα γινόταν χαημός. (Μπορεί και οχι τώρα που το σκέφτομαι)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top