cubase Cubase 12

Το στουντιο αλμπουμ το βλεπω σαν ενα μουσικο πινακα.

Μας ενδιαφερει το αποτελεσμα κ τι συναισθηματα μας προκαλει. 

Δε χρειαζεται να ειναι παρον ο/οι συνθετης/ες, μουσικοι οταν το ακους, οπως κ σ'εναν πινακα δεν ειναι εκει ο ζωγραφος πχ οταν πας σε γκαλερι/μουσειο να το δεις

Αναλυουμε το νοημα των στιχων κ τα επι μερους στοιχεια/τεχνικες/συντελεστες του εργου (ο καθενας σε αλλο πιθανο βαθος κ με διαφορετικο σημειο εστιασης) αλλα το θεμα ειναι πως αισθανομαστε οταν ακουμε/βλεπουμε το εργο

Το τι εκανε ο καλλιτεχνης για να το παραξει δηλαδη, ναι μεν το αναλυουμε αλλα επ'ουδενι δεν καθοριζει την πιθανη αξια του. Ο δε καλλιτεχνης εδω κ καποιες δεκαετειες, πολλες φορες δεν αναρωτιεται καν πως θα παιχτει λαηβ. Βρισκει ο,τι λυση χρειαζεται να βρει για να αποτυπωθει οσο πιο καθαρα γινεται το οραμα του (ειτε σε βινυλιο, ειτε σε σιντι, ειτε στο σπετσοφαι)

Τις λυσεις του πως θα παιχτει λαηβ, τις βρισκει (ως εναν διαφορετικο γριφο) οταν ερθει η ωρα της περιοδειας (αν ερθει)

Προφανως αν το οραμα του εχει παραδοσιακα ζωντανα μερη που σου δινουν την αισθηση λαηβ ροκ μπαντας, πιθανοτερο να ηχογραφησει ζωντανα, ολοι στο στουντιο κ πολλα τεηκ της μπαντας συνολικα, μεχρι ενα να εχει το περφορμανς/ενεργεια που ψαχνει. Αν η μπαντα ειναι οι Μπητλς που μολις εχουν αποφασισει να κοψουν τα λαηβ (αρα δεν τους νοιαζει πως θα παιχτει λαηβ) κ εχεις κ απο πισω τον Μαρτιν ε τοτε βγαζεις το Αμπεη ροουντ κ αλλαζεις το τοπιο στις μουσικες παραγωγες μια για παντα

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Θα πω μόνο αυτό.

Ένα από τα εμβληματικότερα album των Judas Priest, ήταν το Live τους Unleashed in the East του 1979.

Από τα πολλά overdubs, πολλοί το αποκαλούν Unleashed in the Studio.

Λέγεται δε, ότι τα περισσότερα μέρη του album επανηχογραφήθηκαν αργότερα σε στούντιο.

Ο Halford κάποια στιγμή είχε υποστηρίξει, ότι είναι όντως live, αλλά τα original φωνητικά του είχαν καταστραφεί, και έτσι μπήκε στο στούντιο και τα ξανάγραψε.

Και μιλάμε για live album υποτίθεται, όχι στούντιο.

 
Επισης, υπαρχει μια ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ.

 Ενας δισκος υψηλων προδιαγραφων, εχει φτιαχτει, κακα τα ψεματα, για να ακουστει πολλες φορες απο τον ακροατη, Να γινει ο αγαπημενος του δισκος, ειδικα τοτε που τους δισκους ΤΟΥΣ ΑΓΟΡΑΖΑΜΕ και τους ΛΙΩΝΑΜΕ, δεν καναμε μια ξεπετα στο youtube και μετα παλι πισω στο facebook και το pornhub ?

 Σε αυτο το πλαισιο λοιπον, ενα  εμφανες και κραχτο λαθος στην εκτελεση, παυει να ειναι ενα περαστικο λαθακι που δεν εχει σημασια οπψς στο live, και γινεται ουσιαστικα ενα ΕΛΑΤΤΩΜΑ του ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ, μια ατελεια της ηχογραφησης που ειναι καταδικασμενη να ενοχλει ξανα και ξανα τον ακροατη, καθε φορα που η βελονα θα περναει απο αυτο το σημειο.

 Σε αυτο το ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ δινει λυση το editing, δε φτιαχτηκε για να κανει τον Τακη τον Καλαμπορτζακη να φαινεται οτι ξερει να παιζει, ασχετα αν στην πορεια, και με τη βελτιωση των εργαλειων, εχουμε πλεον και αυτην τη δυνατοτητα.

 
Το θέμα Μάνο μου, είναι ότι από ένα σημείο και μετά, το εργαλείο "έφαγε τον μάστορα".

Υπήρχαν "στούντιο μπάντες" και "live μπάντες".

Μπάντες δηλαδή που ήταν πολύ καλές ειδικά στα live τους, και μπάντες με φοβερά στούντιο πονήματα, που στα live ήταν αρκετές φορές "Αντίο Ζωή" Γιώργος Φούντας, Ελένη Χατζηαργύρη.

Κλασσικά παραδείγματα αυτών των τελευταίων ήταν οι Guns 'n' Roses, και οι Evanescence.

 
 Ειναι θλιβερο οντως να βλεπεις γκρουπ που εχουν κανει χιτς και εχουν καλους δισκους να ειναι χαλια live, θλιβερο θεαμα οντως. Και ειναι οτι καλυτερο να πηγαινεις σε live και να ξεπερνα τις προσδοκιες σου η μπαντα.

 C'est la vie.

 
Το στουντιο αλμπουμ το βλεπω σαν ενα μουσικο πινακα.


Καταπληκτικοί οι Queen live αλλά η Ιστορία τους έχει ήδη γράψει με χρυσά γράμματα για το στουντιακό Bohemian Rhapsody όπου όντως "ζωγράφισαν" όπως εύστοχα λες.

 
Κλασσικά παραδείγματα αυτών των τελευταίων ήταν οι Guns 'n' Roses, και οι Evanescence.
Τους Εβανεσε δε τους ξερω. 

Πιστευεις δηλαδη πως για τους Γκανς, ο λογος που δεν ηταν καλοι στα λαηβ, εχει την παραμικρη σχεση με το ποια ηταν η διαδικασια που ακολουθησαν για συνθεση/παραγωγη/ο,τιδηποτε στο στουντιο? (κ οτι δε μπορουσαν μετα να το αποδωσουν) . Εγω το αντιθετο. Τα αλμπουμ αυτα (δηλαδη... το απεταητ ?) ειναι φτιαγμενα ακομα κ στο στουντιο για να παιζονται λαηβ.

Να το θεσω αλλιως. Πιστευεις πως το ηχογραφημενο αποτελεσμα ειναι πανω απο τα παιχτικα κυβικα τους σε λαηβ? Εγω παλι πιστευω πως οι καταχρησεις τους καναν τοσο ζομπυ, που κ πανκ να τους εδινες να παιξουν λαηβ μανταρα θα τα κανανε. Δεν ειναι δηλαδη πως δεν ηταν λαηβ μουσικοι. Το αντιθετο. Να σου πω την αληθεια ακουγοντας τα αλμπουμ που εχουν μεσα Σλας πολλες φορες σκεφτομαι πως τα θεματα που εχουν ξεπηδησει απο αυτοσχεδιασμο ειναι πολυ περισσοτερα απο το μεσο ορο αντιστοιχων μπαντων. Αυτο τους κανει να ξεχωριζουν. Για μενα ειναι μια εν δυναμει πολυ καλη λαηβ μπαντα που απλα γινοντουσαν τοσο κουρουμπελο που εν τελει διαλυθηκαν με το χειροτερο τροπο(φυσικα εκτος απο τις καταχρησεις κ οι προσωπικοτητες τους παιζαν ρολο). Ευτυχως που υπηρχαν τα στουντιο αλμπουμ να μας φωτογραφησουν το μεγεθος τους, την ιδανικη κ ουτοπικη εικονα τους (που ουτε οι ιδιοι δε μπορουσαν να καταστρεψουν, ωστε να'χουμε να τους θυμομαστε?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ναι, αυτοι στα live τους ηταν μουντιαλ ντερμπυ Κολομβια Τζαμαικα ( ανεβληθει διοτι οι Τζαμαικανοι καπνιζαν το χορτα και οι Κολομβιανοι γιουφαραν τις γραμμες)

 Και αυτα τα καλα παιδια ηταν τεζα στα live, αλλα στο στουντιο ηταν τυπος και υπογραμμος,  μονο perrier και πορτοκαλαδα επιναν.

 Μα αμα πλακωνεσαι στα live που θα παιξεις ζωντανα μπροστα σε κοσμο, φαντασου τι γινεται στο studio. Προσωπικα παντως τις καφριλες που εχω δει σε στουντιο δεν τις εχω πετυχει σε live, δεν εχω δει ας πουμε να κρατανε ποτε σε live τον τραγουδιστη δυο παραμασχαλα για να μπορει να σταθει μπροστα στο μικροφωνο να τραγουδισει.

 Οποτε αυτα που ακους σαν αυτοσχεδιασμους στο αλμπουμ πιθανοτατα ΕΙΝΑΙ αυτοσχεδιασμοι, γιατι που χρονος για σχεδιασμους ? εχουμε αλλες δουλειες τωρα, και το χαος αυτο θα ετρεχε να το μαζεψει και να το συμμαζεψει ο καημενος ο παραγωγος.

 Και τωρα απολαμβανεις το appetite με μεγαλη ορεξη (χα χα καλο ε), και τι ωραια, αν δεν υπηρχε το editing και αυτο χαλια θα ηταν ?

 
Ναι, αυτοι στα live τους ηταν μουντιαλ ντερμπυ Κολομβια Τζαμαικα ( ανεβληθει διοτι οι Τζαμαικανοι καπνιζαν το χορτα και οι Κολομβιανοι γιουφαραν τις γραμμες)

 Και αυτα τα καλα παιδια ηταν τεζα στα live, αλλα στο στουντιο ηταν τυπος και υπογραμμος,  μονο perrier και πορτοκαλαδα επιναν.

 Μα αμα πλακωνεσαι στα live που θα παιξεις ζωντανα μπροστα σε κοσμο, φαντασου τι γινεται στο studio. Προσωπικα παντως τις καφριλες που εχω δει σε στουντιο δεν τις εχω πετυχει σε live, δεν εχω δει ας πουμε να κρατανε ποτε σε live τον τραγουδιστη δυο παραμασχαλα για να μπορει να σταθει μπροστα στο μικροφωνο να τραγουδισει.

 Οποτε αυτα που ακους σαν αυτοσχεδιασμους στο αλμπουμ πιθανοτατα ΕΙΝΑΙ αυτοσχεδιασμοι, γιατι που χρονος για σχεδιασμους ? εχουμε αλλες δουλειες τωρα, και το χαος αυτο θα ετρεχε να το μαζεψει και να το συμμαζεψει ο καημενος ο παραγωγος.

 Και τωρα απολαμβανεις το appetite με μεγαλη ορεξη (χα χα καλο ε), και τι ωραια, αν δεν υπηρχε το editing και αυτο χαλια θα ηταν ?
Μα δε λέμε κάτι αντίθετο. 

Αυτό που ουσιαστικά λέω είναι πως ο λόγος που δεν ήταν καλοί στα λαηβ δεν ήταν αν ησαντε καλοί μουσικοι ή όχι αλλά το ότι δεν ήταν για πολλά χρόνια ζωής γενικότερα έτσι όπως το πήγαιναν ?

Ενώ τώρα το έχουν περιορίσει στα Ξυδιά (σου λέει τι να παίξουμε νηφάλιοι έτσι όπως τραγουδά πλέον ο άλλος)

Όχι πως ο φιουζιος είπε συγκεκριμένα πως δεν είναι καλοί μουσικοί για λαηβ. Απλά επειδή μπορεί να προκύψει από την κουβέντα το συμπέρασμα πως η δημιουργικότητα/έμπνευση κάποιου στο στούντιο, πλέον δεν είναι απαραίτητο να απαιτεί το ίδιο σκιλσετ με το να βγαίνεις στο σανίδι (ακόμα κ για ροκ μπάντες) είπα να το θίξω το θεμα

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Οπως και να εχει, το live δεν εχει ουτε editing, ουτε "το παμε αλλη μια",  ουτε "αστο για αυριο, σημερα ελιωσα τελειως". Θελει συνεπεια και σταθεροτητα.

 Αντιθετα στο studio με ενα καλο budget και εναν καλο παραγωγο, τη διαφορα μπορει να την κανουν ανετα μονο στιγμες εκλαμψης. Για την ακριβεια θα προτιμουσα χιλιες φορες τον τελειωμενο, που θα μου δωσει δυο λεπτα εκπληκτικης εμπνευσης και μετα θα πεσει παλι πανω στο τραπεζι, παρα τον συνεπη που θα παιζει αψεγαδιαστα prima vista οτι δει μπροστα του.

 Σε live παλι, θα προτιμουσα το εντελως αντιθετο.

 
Για την ακριβεια θα προτιμουσα χιλιες φορες τον τελειωμενο, που θα μου δωσει δυο λεπτα εκπληκτικης εμπνευσης και μετα θα πεσει παλι πανω στο τραπεζι, παρα τον συνεπη που θα παιζει αψεγαδιαστα prima vista οτι δει μπροστα του.
Τους ειδα το 2006. Καλος ηχος, καλη αποδοση μπαντας, ακομα κ ο Αξλ ηταν καλυτερος απ'τι περιμανανε ολοι . Συμπαθω πολυ κ τον Μπαμπλφουτ που ηταν αψογος. Αφου καμμια 20αρια ατομα συμφωνησαμε σε αυτα τα συμπερασματα, ολοι μαζι στα καπακια ειπαμε αυτο που ειπες εσυ με αλλα λογια? (αλλοι πιο ηπια, αλλοι ισοπεδωνοντας τα παντα αλλα.. με προλογο)

 
Ειναι αλλο μεσο, το μεσο ειναι το μηνυμα.

 Στο live πας να διασκεδασεις, θελεις να εχει κεφι ο μουσικος και να μην ειναι παγοκολωνα στη σκηνη, αλλα δε θες και να τον βλεπεις και να τον λυπασαι, τοσο οσο, αλλιως ειναι αποτυχια.

 Οι δισκοι παλι ειναι smoke and mirrors, αλλο μεσο, θελεις να βαλεις το δισκο στο στερεο και να χαθεις στη μαγεια, το πως πετυχε τη μαγεια ο παραγωγος και τι γολγοθα τραβηξε ουτε το ξερεις, ουτε και σε νοιαζει.

 Αν πας στο θεατρο να δεις τον Αλ Πατσινο, περιμενεις να παιξει ωραια και να χαρεις, δε θελεις να τον δεις στα πατωματα. Το τι τραβηξαν ομως ολοι για να γινει ο Νονος ειναι ταινια απο μονο του, δε σε νοιαζει ομως, εσυ βαζεις την ταινια και τη χαιρεσαι.

 Αν παντως οντως σε νοιαζει, δες τη μινι- σειρα the offer, ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ, ΟΚ, εχει και τις σαλτσες της, αλλα φαι χωρις σαλτσα δε γινεται, οποιος γουσταρει νονο (δηλαδη ολοι ) ας σπευσει.

 
Πιστευεις δηλαδη πως για τους Γκανς, ο λογος που δεν ηταν καλοι στα λαηβ, εχει την παραμικρη σχεση με το ποια ηταν η διαδικασια που ακολουθησαν για συνθεση/παραγωγη/ο,τιδηποτε στο στουντιο? (κ οτι δε μπορουσαν μετα να το αποδωσουν) . Εγω το αντιθετο. Τα αλμπουμ αυτα (δηλαδη... το απεταητ ?) ειναι φτιαγμενα ακομα κ στο στουντιο για να παιζονται λαηβ.


Βρε δεν είναι θέμα σύνθεσης/παραγωγής, είναι θέμα εκτέλεσης.

Εσύ δηλαδή πιστεύεις ότι στο στούντιο ήταν νηφάλιοι και στο live το έριχναν λίγο έξω?

Ούτε με σφαίρες.

Τα ίδια χάλια ήταν.

Αλλά όταν γράφει ο καθένας το μέρος του, στα π@π@ρια του αν κάνει λάθος, θα το ξανακάνει χίλιες φορές το take, ή θα του το διορθώσουνε.

Ασφαλώς και είναι για live αυτή η μουσική, αυτό κάνει τα κακά live ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα.

Δεν είναι θέμα καλών ή κακών μουσικών, είναι θέμα μπάντας και συμπεριφοράς.

Δεν είναι θέμα αν μπορούν ή όχι να παίξουν κάτι ζωντανά, αν βάλουν το κώλο τους κάτω φυσικά και μπορούν.

Αλλά είναι στα π@π@ρια τους.

Το θέμα δεν είναι αν βγήκαν ή όχι από αυτοσχεδιασμούς τα θέματα (γιατί όχι, φυσικά μπορεί), το θέμα είναι ότι επειδή ο αυτοσχεδιασμός σε αυτή την μουσική είναι άγνωστη λέξη, πρέπει να τα παίξουν σχεδόν ίδια και live, για να ευχαριστηθεί ο κόσμος.

 
Και ακουω Σατριανι δισκο.

Φιλε δεν υπαρχει ο δασκαλος, λες και εχει midi file στα χερια του. Οκ, αλλα χμ, ειναι και "η παραγωγη".  Κρατα μικρο καλαθι.

Και τον ακουω live. Και λεω, εδω σε θελω δασκαλε.

Και ο ατιμος, εκει που στον δισκο άκουγες 10 πραγματα και ελεγες οτι ειναι 5 και 5 με εντιτ, προεκυπτε στο λαιβ νσ παιζει 15 και μπροστα σου.

Ε, υπαρχουν μουσικοι και μουσικοί.

 
Ε, υπαρχουν μουσικοι και μουσικοί.
Μουσικοί που είναι βιρτουόζοι... και μουσικοί που συνθέτουν...

 Χωρίς παρεξήγηση κι εμένα μου αρέσει ο Σατριάνι, αλλά δεν θα έλεγα όχι στο backround του Σλας..

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top