Clips με μια δεύτερη ματιά...

Νίκος Παπαρρόδου

npap

Recording Guru
Staff member
Μηνύματα
4,645
Πόντοι
1,643
κάθε δημιουργός έχει μια μοναδική και "αυθεντική" πρώτη ματιά για το κάθε του πόνημα, η οποία αποτυπώνεται στην παραγωγή του clip του (όσο βέβαια του επιτρέπει η τεχνική του γνώση και οι εξοπλισμός του μια και μιλάμε ως επί το πλείστον για "σπιτικές" παραγωγές)...

εμένα όμως πάντα μου κινούσε το ενδιαφέρον και μια ενδεχόμενη δεύτερη ματιά-άποψη σε πολλά από αυτά που καταθέτουν οι φίλοι μας εδώ... προσωπικά το έχω ξανακάνει παλιότερα και σε κομμάτια  του φίλου Σπύρου (Jazzjoker) περισσότερο σε τεχνική βάση αλλά αυτή την φορά αναφέρομαι περισσότερο στην "διαφορετικότητα" της έκφρασης μέσω της παραγωγής... το τεχνικό μέρος είναι απλά μια αναγκαία και αναπόφευκτη συνθήκη που δεν την καθορίζει απόλυτα (πχ οι επιλογές στις εντάσεις και την χωροταξία των επιμέρους οργάνων είναι καθοριστικές επιλογές που λειτουργούν ενδεικτικά και πέραν της όποιας "ηχοληπτικής αρτιότητας" συνολικά)...

ανοίγω λοιπόν αυτή την συζήτηση, με αυτήν (την διαφορετικότητα) ως κύριο κριτήριο και όχι τις τεχνικές επισημάνσεις (που εντάξει κάποιες φορές θα ναι και αναπόφευκτες, αλλά όχι αυτοσκοπός)...

ως πρώτο clip σε αυτή την ενότητα το Why Not του Δημήτρη (Dimsonic) που τον και ευχαριστώ θερμά ακόμα μια φορά για την εμπιστοσύνη... αναμένω εναγωνίως και από άλλους φίλους ανάλογες "δεύτερες ματιές" σε οποιοδήποτε clip...











ΥΓ. για την ιστορία και μόνο, το remix έγινε στα φτωχά πλην τίμια tascam vl-x5, με μια Lexicon Ωmega μέσω του Sonar και διαφόρων plug-inιδίων...

 
Η διαφορά είναι τεράστια!!!!

Ακομά προσπαθώ να συνέλθω και να συνειδητοποιήσω τελικά τι κάνει μια σωστή μίξη.

Τεχνικές γνώσεις δεν έχω. Την ορολογία δεν την έχω οπότε θα χρησιμοποίησω ότι εκφράσεις μπορώ.

1) Πρώτη εντύπωση είναι σαν να τράβηξε κάποιος μια κουρτίνα και η θολούρα έφυγε. Κι άρχισαν όλα να ακούγονται.

2) Το κομμάτι άπλωσε. Και το κάθε όργανο βρήκε το χώρο του.

Τον τελευταίο καιρό προσπαθώ να ξεστραβωθώ και να μάθω 2-3 πραγμάτα περι μίξης, comporessores, reverbs.

Πριν απο λίγο είχα ανοίξει ενα demo song στο Logic κι άρχισα να παίζω και να αφαιρώ plugins απο τα διάφορα tracks και κατάλαβα ότι ειναι μακρύς ο δρόμος μέχρι να καταλάβω γιατι το καθε plugin ήταν έκει και με τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις.

Τέχνη είναι η μιξή κι εσύ καλλιτέχνης!

Καταπληκτικός!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Για την ιστορία θα σημειώσω ότι ο Νίκος ενδιαφέρθηκε και προσφέρθηκε ευγενικά από την πρώτη στιγμή που άκουσε την μετά 40 χρόνια αναβίωση του παλιού κομματιού των a priori.

Όλα ξεκίνησαν γύρω στο 2012 όταν τα εναπομείναντα μέλη των a priori κάναμε μιά προσπάθεια να ηχογραφήσουμε κάποια παλιά κομμάτια ξανά. Δυστυχώς η προσπάθεια δεν ολοκληρώθηκε. Από εκείνη την ηχογράφηση υπήρχαν τύμπανα, μιά κιθάρα, μπάσο και πλήκτρα. Φέτος το ξαναέφτιαξα χρησιμοποιώντας τα βασικά τρακς και προσθέτοντας νέα για να καλύψω κενά, λαθάκια και λοιπά θεματάκια της τότε one-take ηχογράφησης. Οι γνώσεις μου σαφώς περιορισμένες και ερασιτεχνικές.

Ετσι η πρόταση του Νίκου εγινε αποδεκτή και με το πλήρωμα του χρόνου βλέπετε το αποτέλεσμα. Προηγήθηκε άλλη μια έκδοση που μου έστειλε πριν ένα μήνα, όπου έκανα ορισμένες εξ αποστάσεως προτάσεις για αλλαγές.

Δυστυχώς αποδεικνύεται ότι η ηχογράφηση και μουσική παραγωγή εξ αποστάσεως είναι δύσκολη υπόθεση. Άλλα θέλει ο μουσικός, άλλα ο παραγωγός, άλλα ο ηχολήπτης. Αν είμασταν μαζί στον ίδιο χώρο θα έβγαινε ένα ακόμα πολύ καλύτερο αποτέλεσμα, σχεδόν ιδανικό.

Αυτό που ακούτε εδώ, έχει μια σωρεία από επεμβάσεις και προσπάθειες βελτίωσης από τον Νίκο, που έγιναν ακόμα πιό δύσκολες, καθώς έχω την συνήθεια να ηχογραφώ τα όργανα wet και επεξεργασμένα, χωρίς να κρατώ (ακόμα) παράλληλα τις dry ανεπεξέργαστες εκδόσεις τους. Ετσι έπρεπε να καθαριστούν πράγματα που είχαν προστεθεί στα όργανα όπως reverb, eq ή delay που δυσκόλευαν την καθαρότητα και την εστίαση του τελικού αποτελέσματος.

Η δουλειά του Νίκου στα τύμπανα ιδίως για μένα ξεπέρασε κάθε προσδοκία, καθώς δυό φορές προσπάθησα εγώ να τα βελτιώσω χωρίς σημαντικό αποτέλεσμα. 

Τώρα, όσον αφορά την συνολική εικόνα προς τα έξω του κομματιού ως συνθέτης και ενορχηστρωτής, αν ήμουν παρών στην τελική μείξη σίγουρα κάποια πράγματα θα ήταν λιγότερο εμφανή ή αντιστρόφως, αλλά είπαμε: η απόσταση.

Συμπερασματικά, ευχαριστώ τον Νίκο για τον κόπο του και χαιρετίζω την νέα σειρά παρουσιάσεων !

 
σ' ευχαριστώ πολύ φίλε mpamps... ?  θα επιμείνω όμως να μην επικεντρώσουμε μόνο στην τεχνική... ?

και συνηγορώ στον Δημήτρη και όπως του είπα και στην επικοινωνία μας αυτή είναι απλά μια μου άποψη που προσωπικά με ικανοποιεί (η δεύτερη διαφορετική ματιά που λέγαμε)... κάποιος, οποιοσδήποτε άλλος, είτε επαγγελματίας είτε ερασιτέχνης θα είχε μια δικιά του...

έτσι κι αλλιώς σε κανονικές συνθήκες παραγωγής θα είχε τουλάχιστον άλλα τρία στάδια επανεξέτασης (κάθετης και οριζόντιας και με σοβαρότερο εξοπλισμό) συν ένα κανονικό mastering (και για να ταν ο Δημήτρης πραγματικά ευχαριστημένος δεν γίνεται αλλιώς...προαπαιτούταν η παρουσία του σε όλα για να εκφράζει τις επιθυμίες του κατά το "χτίσιμο" σε πραγματικό χρόνο διαδραστικά)...

 
Είναι πραγματικά εντυπωσιακή η διαφορά στα δύο track. 

 Παρόλο που η version 4  του dimsonic βρίσκω πως έχει και καλά παραγωγικά στοιχεία. 

 Πολύ ενδιαφέρον το όλο θέμα. 

 Δεν περίμενα βέβαια κάτι διαφορετικό. 

 Είμαι λίγος για να πω μπράβο αλλά το λέω. Μπράβο!!! Χαχαχαχαχα λολ

 Τωρα στο θέμα δεύτερης ματιας σε άλλο track, μιας και προσφέρεται ο καλλιτέχνης, θα ήθελα να δοκιμάσεις ένα δικό μου. Αλλά και δεν θα ήθελα. 

 Τι εννοώ. 

 Βρήκα την ευκαιρία να παλέψω με τους μουσικούς μου δαίμονες αυτό το διάστημα και είπα. Εγώ φτιάχνω μουσική για πλάκα. Και αναγκαστικά για να φτιάξω μόνος μου μουσική, ιδιαίτερα όλα αυτά τα χρόνια που η τεχνολογία έδωσε την δυνατότητα και στον πιο καθημερινό άνθρωπο με ένα μικρό κόστος που συνεχώς μικραίνει να έχει τα εργαλεία για μια αξιοπρεπή παραγωγή, να περνάω από όλα τα παραγωγικά στάδια. 

 Βέβαια αυτό ιδιαίτερα στους πληκτραδες - μπλιμπλικαδες ήταν ανέκαθεν πιο προσιτό γιατί τα όργανα μας, ιδιαίτερα αυτά με τα οποία ξεκίναγαμε προσομοιώναν ανεκαθεν είτε πιο απλά, είτε πληρέστερα την στουντιακη διαδικασία. 

 Αφού λοιπόν είμαι ερασιτέχνης χομστουντιας πολλά χρόνια τώρα όλα αυτά είναι μέσα στο παιχνίδι μου και πρέπει να τα βελτιώνω όσο θέλω να παίζω. Μόνος μου. 

 Θα πρεπει να παιδεύομαι, να προσπαθώ, να πιέζομαι να απότυγχανω. 

 Αν μου το φτιάξει άλλος που ξέρει θα το κάνει καλύτερο. Είναι δεδομένο. 

 Αλλά πρέπει να το κάνω μόνος μου. 

 Αφού αυτός είναι ο στόχος μου αν υπάρχει στόχος σε ένα ζόμπι πέραν της διασκέδασης. Ο στόχος είναι να γίνω καλός home producer. 

 Όλα εγώ. Χαχαχαχαχα.  

 Από την άλλη θα ήθελα να μου φτιάξεις ένα όπως μου έφτιαξε ένα που προσφέρθηκε ο yameth και το έκανε, έτσι τιμής ένεκεν, για να έχω κάτι στη συλλογή μου που ασχολήθηκαν και μου το βελτίωσαν παραγωγικά pro γνώστες και μάλιστα φίλοι του noiz, και να το έχω και σαν σημείο αναφοράς. 

 Γιατί πρέπει να μάθω μόνος μου. Αυτά που γράφω βέβαια αναφέρονται σε εμένα ε? 

 
Από την άλλη θα ήθελα να μου φτιάξεις ένα


ευχαρίστως... όταν βρω λίγο χρόνο θα ταλαιπωρήσω κι ένα δικό σου...?

εγώ όμως θα ήθελα να κάνεις το ίδιο κι εσύ (και άλλοι) σε ένα clip κάποιου άλλου... θα γίνω κουραστικός αλλά θα επαναλάβω ότι σε αυτή την ενότητα το ζητούμενο δεν είναι το "καλύτερο" τεχνικά αλλά το διαφορετικό...

 
ευχαρίστως... όταν βρω λίγο χρόνο θα ταλαιπωρήσω κι ένα δικό σου...?

εγώ όμως θα ήθελα να κάνεις το ίδιο κι εσύ (και άλλοι) σε ένα clip κάποιου άλλου... θα γίνω κουραστικός αλλά θα επαναλάβω ότι σε αυτή την ενότητα το ζητούμενο δεν είναι το "καλύτερο" τεχνικά αλλά το διαφορετικό...
από το διαφορέτικό μου, το δικό σου θα είναι πάντα καλύτερο.

 
Προσωπικά τις ικανότητες του Νίκου τις γνωρίζω από πρώτο χέρι καθώς έχει δώσει ζωή και σε δικό μου κομμάτι που έπλαιε σε πελάγη μουντάδας. 

Για το παρόν εξαιρετικό τεμάχιο (btw μπράβο στον Δημήτρη για όλη την επίπονη δουλειά της προσθήκης και του "σιδερώματος" του κομματιού) και τις δύο βερσιόν έχω να πω το εξής μόνο:

Από καθαρά αισθητικής άποψης, το ορίτζιναλ ακούγεται ως "παιδί της εποχής του". Με άλλα λόγια ξεχειλίζει από 70's ήχο κατ' εμέ (πράγμα καθόλου κακό φυσικά). Με τον ηχητικό επαναπροσδιορισμό του Νίκου, ήρθε στο σήμερα με αξιώσεις σύγκρισης στα ίσα με σύγχρονη παραγωγή από ζωντανό περφόρμανς. 

 
όταν  ο Νίκος μου στείλει τουλάχιστον τα καθαρισμένα και βελτιωμένα τύμπανα ίσως κάνω μια παντρειά και δείτε το κομμάτι από μια "κοινή" σκοπιά. (διότι προφανώς δεν γίνεται να κάθομαι με mail και να δίνω οδηγίες, ανέβασε την α κιθάρα, βάλε eq στο πιάνο και κόψε reverb στο σόλο.... :classic_biggrin:

 
Δημήτρη ναι κι αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον... η δεύτερη υβριδική ματιά του ίδιου του δημιουργού...  θα το επισπεύσω να σου στείλω τα τύμπανα...

έχει δώσει ζωή και σε δικό μου κομμάτι


Σπύρο μια και τότε οι συνθήκες ήταν περίεργες και το project περιοριστικό από ότι θυμάμαι, μια και κάπου θα έχω κρατήσει το sonar file, αν μου επιτρέπεις θα επιχειρούσα σε πρώτη ευκαιρία ένα ακόμα remix στο πνεύμα αυτού του thread...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δημήτρη ναι κι αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον... η δεύτερη υβριδική ματιά του ίδιου του δημιουργού...  θα το επισπεύσω να σου στείλω τα τύμπανα...


ήδη έχω κάνει μια δοκιμή βάζοντας μαζί όλο το δικό σου και το δικό μου χωρίς τύμπανα και μου ακούγεται ενδιαφέρον. Φυσικά είναι παντελώς λάθος σαν πρακτικη, αλλά όταν έρθουν τα σκέτα τύμπανα θα το ξαναδώ.

 
namaste πάλι εδώ...

μια και δεν βλέπω ενδιαφέρον και από άλλους (και στεναχωριέμαι τα μάλα ?), συνεχίζω μόνος κι έρημος να ρίχνω "δεύτερες ματιές"... αυτή τη φορά σε ένα κομμάτι που ανέβασε πρόσφατα ο (πάντα καλή τη πίστει συνήθης ύποπτος για παρόμοια εγχειρήματα μου) Σπύρος (Jazzjoker)...






 
Αφού μου έστειλε ο Νίκος τα τύμπανα ξεχωριστά, σας παρουσιάζω εδώ την έκδοση 5.0, που περιλαμβάνει τα τύμπανα όπως τα μιξάρισε ο ίδιος από την ηχογράφηση του 2012 και εγώ πρόσθεσα από τις προηγούμενες δικές μου μίξεις τα υπόλοιπα όργανα.

Για την ιστορία τα τύμπανα τα παίζει ο Σωτήρης Αναδολής, το μπάσο ο Δημήτρης Γουμπερίτσης και τα πλήκτρα δεξιά ο Ντάνης Τραγόπουλος. Σε εκείνη την ηχογράφηση του 2012 εγώ παίζω την lead που ακούγεται στο αριστερό. Όλα τα υπόλοιπα τα πρόσθεσα πέρσι.

Τώρα ...γιατί γίνεται αυτό...το είπαμε πάνω κάτω και οι δυό πιό πάνω.

Θεωρώ ότι τα τύμπανα δεν θα μπορούσαν ποτέ να γίνουν καλύτερα, όμως η γενική ισορροπία των υπόλοιπων οργάνων που είχα πάντα στο μυαλό μου χρόνια τώρα για το κομμάτι αυτό ήταν κάτι που δεν μπορούσα με κανέναν τρόπο να μεταφέρω στον Νίκο ώστε να τα μιξάρει κατάλληλα. Ετσι κατέληξα στην έκδοση αυτή που με καλύπτει απόλυτα από άποψης τυμπάνων και συνθετικά εκτελεστικά είναι τόσο κοντά σ αυτό που θέλω όσο μου επιτρέπουν οι ηχοληπτικές γνώσεις μου.

Αφησα στο soundcloud και την έκδοση 4.0, για όποιους επιθυμούν και έχουν διάθεση για συγκρίσεις μ αυτήν και την έκδοση του Νίκου.




 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top