Chord Progressions!

οταν παμε σε καταστασεις υπερβολης με 500 αλλαγες που δεν συνεισφερουν πουθενα' date=' περα απο το "αρτο και θεαμα", τοτε ναι..το θεωρω επιδειξιομανια καποιων γνωσεων και τεχνικων. Εξαλλου σκεψου ποια κομματια ειναι "ευπεπτα" στο αυτι! Αυτα που εχουν 800 αλλαγες ή αυταπ ου με 4 ακκορντα, γεμιζουν τον ακροατη?[/quote']
Γενικά συμφωνώ. Όμως υπάρχουν κομάτια που είναι πολύ εύπεπτα κι ας έχουν άπειρες αλλαγές. Θα κάνω την έκπληξη (:lol:) φέρνοντας άλλο ένα παράδειγμα από τη δισκογραφία των Queen, το Princes Of The Universe. Πρέπει να είναι το πιο κουφό κομάτι που έχει κάνει ποτέ επιτυχία, άπειρες αλλαγές και παρ'όλα αυτά δεν είναι παράλογο το αποτέλεσμα..... ;)
 
Ποιά chord progressions χρησιμοποιείτε συχνά στα κομάτια σας;
τις συνχορδιες που περιέχει η κλίμακα που διαλέγω' date='(αναλόγως το συναίσθημα που θέλω να δώσω στο κομμάτι.)και προσπαθώ όσο μπορώ να πρωτοτυπώ χωρίς υπερβολές..

δεν υπάρχει συγκεκριμένο chord progression που προτιμώ διότι η κάθε κλίμακα (και κατΆεπέκταση οι συνχορδιες της) βγάζουν διαφορετικό συναίσθημα.[/quote']

Φυσικά :) Αλλά όλοι έχουμε μοτίβα (πιστεύω) που εμφανίζονται συχνά στα κομάτια μας, όχι μόνο το 1-4-5! :) Αυτό ρωτάω.... Νομίζω θα έχει ενδιαφέρον να μοιραστούμε τα "κολλήματά" μας :)
 
Ποιά chord progressions χρησιμοποιείτε συχνά στα κομάτια σας;
τις συνχορδιες που περιέχει η κλίμακα που διαλέγω' date='(αναλόγως το συναίσθημα που θέλω να δώσω στο κομμάτι.)και προσπαθώ όσο μπορώ να πρωτοτυπώ χωρίς υπερβολές..

δεν υπάρχει συγκεκριμένο chord progression που προτιμώ διότι η κάθε κλίμακα (και κατΆεπέκταση οι συνχορδιες της) βγάζουν διαφορετικό συναίσθημα.[/quote']

Φυσικά :) Αλλά όλοι έχουμε μοτίβα (πιστεύω) που εμφανίζονται συχνά στα κομάτια μας, όχι μόνο το 1-4-5! :) Αυτό ρωτάω.... Νομίζω θα έχει ενδιαφέρον να μοιραστούμε τα "κολλήματά" μας :)
να παραδεχτω λοιπον και εγω πως με εχω πιασει στα πρασα αρκετες φορες να φλερταρω με τις 9'τες!! :D
 
1-3-5 για τυχον παρεξηγησεις .......αναφερομαι στο bulding structure ακκορντων...σας αγαπω!!!!!! :D : :D

 
Nαι αλλά γιατί συζητάμε για structures ακκόρντων ενώ ο Μενέλαος ρώτησε τι chord progressions χρησιμοποιούμε? :roll:

 
Nαι αλλά γιατί συζητάμε για structures ακκόρντων ενώ ο Μενέλαος ρώτησε τι chord progressions χρησιμοποιούμε? :roll:

Γιατι μερικοι παρερμηνευσαν....... :D :D ...ετσι απλα φιλε blue....

Eπισης για να υπαρξει progression Θα πρεπει να υπαρχουν και chords,αρα ειναι αμεσα εμπλεκομενα στην υποθεση,για να μην πω βασικοι υποπτοι....

 
Μη μας ξεφεύγει η σχέση ακόρντων μελωδίας. Μοτίβα πολυχρησιμοποιημένα μπορούμε να έχουμε σε πολλά μέρη μιας σύνθεσης. Ακόμα δέν έχουμε μόνο συγχορδίες για να συνοδεύουμε μια μελωδία μπορεί να έχουμε και μελωδίες που να "συνοδεύουν" τη Μελωδία(αντίστιξη και Riff στη Ροκ).

&Μεγάλο ρόλο παίζουν και οι μετατρόπιες σε μια σειρά ακόρντων. Εγώ κάποτε έφτιαξα ένα πολύ ωραίο chord progression κολόντας δύο&Am, F, G με δύο Bm, G, A. Όμως οποιαδήποτε σειρά ακόρντων είναι νεκρή χωρίς κίνηση μελωδική και πάνω αλλα και κάτω και μέσα της.

 
Η αλήθεια είναι ότι αρχικά σκεφτόμουν να ρωτήσω "...και πώς κινείτε τη μελωδική γραμμή πάνω στα ακόρντα αυτά", αλλά μου φάνηκε λίγο hardcore για αρχή :lol:

 
Α, μ'αυτό το hardcore τι βρίσκεις εσύ;;; :lol:

Πάντως εγώ ακόμη ελπίζω να δω καμιά απάντηση εδώ πέρα........... :(

 
Η αλήθεια είναι ότι αρχικά σκεφτόμουν να ρωτήσω "...και πώς κινείτε τη μελωδική γραμμή πάνω στα ακόρντα αυτά", αλλά μου φάνηκε λίγο hardcore για αρχή
Το "σωστό" είναι ακούγοντας τα ακκόρντα να ακούσεις μέσα σου μια μελωδία που θα δημιουργηθεί και να την παίξεις.Αλλά αυτό μπορεί να μη δουλεύει πάντα ή να οδηγεί σε χιλιοπαιγμένα κλισέ(γιατί και τα αυτιά λερώνονται).Σε αυτή την περίπτωση παίζω με πολλά εφφέ :lol:

Ένας σίγουρος τρόπος αν δε βγαίνει τίποτα άλλο από ταλέντο ,ακούσματα κλπ είναι με targeting notes(αυτό ξέρω αυτό εμπιστεύομαι).Δηλ στο μέτρο του κάθε ακκόρντου παίζω την 3η και την 7η αρχικά σε μισά ωστε να έχω την άποψη του που βρίσκεται το κομμάτι και στη συνέχεια προσθέτω νότες από το ακκόρντο, (υποθετικές) προεκτάσεις,νότες της κλίμακας και της μελωδίας ή χρωματικά, σε μικρότερη αξία.Έτσι σίγουρα θα περάσουμε και από ΤΗΝ νότα και αν τύχει και προσέχω και την πιάσω έχει καλώς.Βγαίνουν έτσι φράσεις με νόημα και φτιάχνεις ουσιαστική δική σου φρασεολογία,η οποία ισχύει για κάθε παρόμοιο chord progression.

Mπορεί να φαίνεται μη δημιουργική διαδικασία και τυφλοσούρτης ,αλλά δεν είναι εύκολο να γίνει και προσφέρει πάντα επιπλέον γνώσεις σε λεπτομέρειες.Το έχω κάνει σε λίγες περιπτώσεις και κυρίως σε κομμάτια που μου φαίνεται τόσο ωραία τα ακκόρντα τους που νιώθω οτι δεν υπάρχει κάτι άλλο ουσιαστικό που μπορώ να προσθέσω...

Σε μία περίπτωση μάλιστα,έτυχε με αυτό τον τρόπο να παίζω κάτι πολύ κοντά στο θέμα του κομματιού,χωρίς να ξέρω/έχω ακούσει το θέμα,απλά από τα ακκόρντα :!: Παρατήρησα για πρώτη φορά πόσο όμορφα ταξινομημένα είναι τα πράγματα στη μουσική :?

 
Τελευταία παίζω

Cmaj7 - Dm7 - G7 - Cmaj7

και μετά Cmaj7 - Dm7 - C#7 - Cmaj7

Το C#7 ακούγεται κ 6@μώ!

 
δυστυχώς τα πολύπλοκα chords progressions..θέλουν και συγκεκριμένο σόλο παίξιμο... εκτός αν είναι διατονικά.... και επειδή εγώ παίζω μόνο πεντατονικές και mixolydian... τα αποφεύγω ....μέχρι να ξεκουλαθώ κάποια στιγμή στην ζωή μου και κάτσω και στρωθώ!!! 8)

οπότε traditional blues progression for ever!!!! :lol:

 
Εγω κατά καιρούς είχα διάφορα αγαπημένα

Τα ματζορε μου

α) C Am F G

β) C G Dm Am

γ) C F Dm G

δ) C | G | Am | F G

Και τα μινόρε μου

α) Am F Dm Em (ή G ή Ε)

β) Am C G Dm

γ) Am G Dm Am (το λατρεύω αυτό)

δ) Am F C G

Α και μια συμβουλή: δεν νομίζω ότι χρειάζεται να αποφασίσεις

από πριν που θα βάλεις τα 7,9,11 κλπ. Βρες πρώτα τη μελωδία

και αυτή θα σε οδηγήσει για το αν χρειάζονται οι έξτρα νότες.

 
Α και μια συμβουλή: δεν νομίζω ότι χρειάζεται να αποφασίσεις

από πριν που θα βάλεις τα 7,9,11 κλπ. Βρες πρώτα τη μελωδία

και αυτή θα σε οδηγήσει για το αν χρειάζονται οι έξτρα νότες.

σωστα !!!!!!!!

επισης αν το παρακανεις με τις επεκτασεις καπου χανεται η τονικοτητα του κομματιου.

τα αγαπημενα μου chord progressions :

A - B/A - D/A - F/A G/A

,,,, ,,,, ,,,, ,, ,, Dream Theater

Cm7/9 - Am6 - Abmaj7 - G7#9. Greg Howe .

C7 - F7 - C7 - '/. - F7 - F#dim - C7 - Am - Dm7 - G7 -

,,,, ,,,, ,,,, ,,,, ,,,, ,,,, ,,,, ,,,, ,,,, ,,,,

Cmaj7 Dm7 - G7#9

,, ,, ,,,, Clifford Brown blues

απο δικα μου ,επειδη κυριως παιζω μπλουζ χρησιμοποιω τα κλασσικα 1-4-5, η 1 7 4 7 5 7 ειται μινορε η ματζορε.

 
Βαρίεμαι να παίζω συνέχεια στην ίδια κλίμακα.

Το πιθανότερο (αν θέλω το κομμάτι να είναι εύπεπτο) να πάω

σε μια συγγενική όπως απο Ντο σε Σόλ ή σε Φα...

Επίσης κολάω με τα απανωτά μινόρε που ξεφεύγουν απο την κλίμακα.

Πάντα, όμως, μου αρέσει να διατηρώ μια τονικότητα σαν βάση ακόμα

και αν περάσω στη διάρκεια του κομματιού απο άλλες πέντε.

Ένα παράδειγμα με τα μινόρε είναι ας πούμε:

|Em|Dm|Em|Bm-Am|Em|Dm|Em|

Εδώ η βάση είναι το Μι αλλα παίζω πολύ Ρέ μινόρε που είναι εκτός κλίμακας.

Όσο για εβδόμες και επεκτάσεις, τα δοκίμασα πολύ αλλα προτιμώ πλέον

να τα χρησιμοποιώ σε λίγες και καλές περιπτώσεις.

Θεωρώ οτι είναι ισοπεδωτικό να παίζεις όλα τα ακόρντα με εβδόμες όσο είναι

και να τα παίζεις όλα τρίφωνα...We need balance.

Α ναι! και πορώνομαι σε φανκοειδείς καταστασεις κυρίως, με τα sus2...

 
Εδώ η βάση είναι το Μι αλλα παίζω πολύ Ρέ μινόρε που είναι εκτός κλίμακας.
Χα! Αυτό είναι το Hey You! :-)

Speaking of Pink Floyd τρελαίνομαι για το κλασικό τους Em7 A7 Em7 A7...

A - B/A - D/A - F/A G/A Dream Theater
Θεικό! Το έπαιξα και μου άρεσε πολύ! Ποιό τραγούδι είναι;

Γενικά ψοφάω για chord progressions που κρατάνε το μπάσο σταθερό.

Πάρε άλλο ένα (Pink Floyd πάντα - Us And Them)

D Bm/D A/D G/D...

 
Ορκίζομαι οτι το Ηey You δεν το χα ακούσει πάνω απο είκοσι φορες οταν

τογραψα αυτο...

Αλλα εννοεις μονο το συνδυασμο Dm πανω σε Μι ελάσσονα κλίμακα,

οχι και τα συγκεκριμένα μέτρα οπότε αυτο με σώζει. Εξάλλου αυτο

εγώ το έγραψα σε 6/8...

 
Ωπ, ξανάνοιξε το θέμα;; Και με πολύ ενδιαφέρουσες απαντήσεις! Για να φέρω την κιθάρα!! :) jazzsta ποιος είναι στο avatar σου;

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top