Bolt on vs Neck thru

Gioutsos

Νέο μέλος
Μηνύματα
11
Πόντοι
1
Γεια σας παιδιά.Ξέρω τι είναι το καθένα,απλά θέλω να σας ρωτήσω ποιες είναι διαφορές όταν παίζεις σε κιθάρα neck thru από το όταν παίζεις σε bolt on.Μέχρι σήμερα όλες οι κιθάρες που έχω είναι bolt on και γιαυτό δεν έχω ιδέα ποια θα ήταν η διαφορά στο "playability" αν έπαιζα σε neck thru.Επίσης,επειδή σκοπεύω να αγοράσω νέα κιθάρα θα άξιζε να μαζέψω λίγα χρήματα ακόμα για να πάρω μια neck thru;

Ευχαριστώ.

 
νομιζω οτι το neck through διευκολυνει λιγο περισσοτερο να παιξεις χαμηλα στην κιθαρα και νομιζω οτι οι κιθαρες με neck through εχουν και περισοοτερο sustain..μπορει ομως να λεω και λαλακιες γιαυτο καλυτερα ας το επιβεβαιωσουν οι περισοοτερο γνωστες του θεματος...

 
Βέβαια, μια καλοσεταρισμένη και καλοφτιαγμένη bolt- on θα σου κάθεται σίγουρα καλύτερα στο χέρι από μια προχειροφτιαγμένη και ασετάριστη neck through. Και από τη στιγμή που οι neck through στοιχίζουν γενικά περισσότερο λόγω πιο δύσκολης κατασκευής, πρόσεχε μην "πέσεις" σε χαμηλότερη κατηγορία οργάνου, αντί να αναβαθμιστείς...

 
Έχεις κάποια συγκεκριμένα μοντέλα υπόψιν σου?

Γενικά πάντως, σε μια bolt-on ας πούμε stratocaster μπορείς να κάνεις αναβαθμίσεις και αλλαγές πολύ εύκολα ακόμη και μόνος αν το ψάξεις. Μπορεί για παράδειγμα να αλλάξεις το μπράτσο με ένα βολικότερο και να το ρυθμίσεις/σετάρεις ευκολα. Σε μια les paul set neck ή σε μια bc rich neckthrough τα παραπάνω απλά δεν γίνονται (ή αν γίνεται στις set neck, είναι με τεράστιο κόστος εργατικών).

Γενικά, μια καλοφτιαγμένη bolt-on που έχει πολύ "σφιχτή" ένωση neck joint παίζει με πολύ καλό sustain. Από την άλλη, αν η neck-trough έχει αρκετό πάχος στη ενωση σώματος-μπρατσου, τότε μπορεί να σε δυσκολέψει στο παίξιμο των τελευταίων τάστων. Αν είναι λεπτή η ένωση τότε δεν υπάρχει τέτοιο θέμα.  Αλλά και η "all access" bolt-on ένωση όπως των ibanez είναι πολυ άνετη.

Νομίζω περισσότερο ρόλο παίζει τι όργανο σε ενδιαφέρει και αν σε βολεύει περισσότερο το μπράτσο του στο παίξιμο, ώστε να μην κουράζει. Σίγουρα θα πετύχεις βολικά και άβολα όργανα για εσένα, ασχέτως της κατασκευής βιδωτού/καλλητού/neck through μπράτσου.

Σε γενικές γραμμές είναι και θέμα αισθητικής και παράδοσης των εταιριών όπως π.χ. την Gibson LP που βγαίνει συνήθως σε set-neck έκδοση και της fender Strat που παράγεται συνήθως ως bolt-on.

 
Gioutsos είπε:
θα άξιζε να μαζέψω λίγα χρήματα ακόμα για να πάρω μια neck thru;
Ο δικός μας AB κατασκευάζει neck thru κιθάρες, τις είχαμε δεί στο Prova Cafe, στείλε του ένα pm για να λύσεις τις απορίες σου.

 
http://liutaiomottola.com/myth/neckJointSustain.htm

μην είσται και τόσο απόλυτοι!

βλέπετε δεν έχει γίνει ''μάλλον'' κανένα πείραμα πέραν του link που έδωσα που να δείχνει οτι οι neck through έχουν περισσότερο sustain...

αν δεν γίνει κάποιο επιστημονικό πείραμα δεν μπορούμε να ξέρουμε...και εγώ εχω neck through κιθάρα αλλά η michel kelly που έχω με κολιτό μπράτσο της ρίχνει σε διάρκεια άνετα...

οπότε εγω ψηφίζω οτι σχέση neck και body με sustain αποτελεί urban legend :)

 
με την ευκαιρία να ρωτήσω και εγώ:

οι μπολτ-ον κιθάρες εχουν το πλεονέκτημα οτι το μπράτσο αλλάζει, δηλαδή αν σου χαλάσει, αν φαγωθουν τα τάστα, αν έχεις πρόβλημα με τη βέργα, παίρνεις ένα άλλο και καθάρισες.

σε μια νεκ-θρου όμοως αν παρουσιάσει μετά απο πολλά χρόνια πρόβλημα η βέργα, τί κανεις?

η απορία μου δημιουργήθηκε οταν σκέφτηκα οτι σε γεννικές γραμμές όσο περνάει ο καιρός τόσο το τρας ροντ στρίβει προς μια κατευθυνση. τι θα γίνει μετα απο πολλά χρόνια? Οι νεκ-θρου εχουν ημερονηνία λήξης σ'αυτό τον τομέα ή οι αλλαγές του τρας ροντ είναι πάντα πάρα πολύ μικρές σε σχέση με ολόκληρη τη διαδρομή του?

 
IraklisZS είπε:
Οι νεκ-θρου εχουν ημερονηνία λήξης σ'αυτό τον τομέα ή οι αλλαγές του τρας ροντ είναι πάντα πάρα πολύ μικρές σε σχέση με ολόκληρη τη διαδρομή του?
Εάν είσαι από αυτούς που καταφέρνουν να "λειώσουν" ένα μπράτσο σημαίνει ότι είσαι επαγγελματίας, άρα κάποια τέτοια στιγμή, είναι ώρα να αλλάξεις κιθάρα. Εάν πάλι είσαι ερασιτέχνης και έχεις καταφέρει το ίδιο, πάλι είναι ώρα να αλλάξεις κιθάρα. Εάν θέλεις να ξεπλέξεις για πάντα από την "αγωνία", υπάρχουν και οι γραφίτες, bold on ή necktrough. :D :D

 
γραφίτες? για να μου ρουφάνε τις αρμονικές?? οχι βέβαια! ;D ;D

πέρα απ'την πλάκα πάντως εμένα μου αρέσουν πολύ οι νεκ θρου κιθάρες λόγω της ομαλότητας εκει που δένει το μπράτσο με το σώμα, αλλά αυτή τη φοβία την έχω, όχι μόνο με το τρας ροντ αλλά και μήπως αρχίσει το ξύλο του μπράτσου να "στρίβει".

βέβαια έτσι όπως μου τα λές μάλλον είμαι υστερικός και δε χρειάζεται να φοβάμαι ;D

 
προσωπική μου άποψη είναι ότι οι neckthrough είναι κατα κάποιο λόγο urban legend (όπως είπε και ο φίλος παραπάνω)...

έχω neckthrough κιθάρα και μπορώ άφοβα να πώ πως τα μόνα πλεονεκτήματα είναι η εμφάνιση λόγω βαφής και η ευκολότερη και ανετότερη πρόσβαση στα ψηλά τάστα (κάτι που έχεις και με set-neck). Από την άλλη μεριά, η πολυτέλεια του να αναβαθμίσεις μία κιθάρα από απλή π.χ. Stratocaster σε μία Stratocaster με "σκαφτά" τάστα λόγου χάρη είναι ανεκτίμητη.

Άποψή μου και μελλοντική κίνησή μου: Πάρε μία ΚΑΛΗ bolt-on και χώσ'της ένα μπράτσο παλιάς Kramer από ebay (υπάρχουν πολλά) και θα με θυμηθείς!  ;)

 
Gioutsos είπε:
Γεια σας παιδιά.Ξέρω τι είναι το καθένα,απλά θέλω να σας ρωτήσω ποιες είναι διαφορές όταν παίζεις σε κιθάρα neck thru από το όταν παίζεις σε bolt on.Μέχρι σήμερα όλες οι κιθάρες που έχω είναι bolt on και γιαυτό δεν έχω ιδέα ποια θα ήταν η διαφορά στο "playability" αν έπαιζα σε neck thru.Επίσης,επειδή σκοπεύω να αγοράσω νέα κιθάρα θα άξιζε να μαζέψω λίγα χρήματα ακόμα για να πάρω μια neck thru;

Ευχαριστώ.
καταρχην ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ neck through κιθαρες υπαρχουν,μηπως εννοεις set neck?

Ξέρω τι είναι το καθένα,απλά θέλω να σας ρωτήσω ποιες είναι διαφορές όταν παίζεις σε κιθάρα neck thru από το όταν παίζεις σε bolt on
εξαρταται απο την ΚΙΘΑΡΑ,το να παιξεις ας πουμε σε μια στρατ που ειναι bolt on ειναι πολυ πιο...ευκολο απο το να παιξεις σε μια..Gibson Firebird (εκτος και αν εισαι ο...Magic Johnson.... ;D ;D)

ποια θα ήταν η διαφορά στο "playability"
ΟΛΕΣ οι κιθαρες αν σεταριστουν ΣΩΣΤΑ μπορουν να εχουν ΘΑΥΜΑΣΙΟ Playability & οταν λεμε ολες,εννοουμε ΟΛΕΣ (αν φυσικα δεν υπαρχει σοβαρο κατασκευαστικο προβλημα),απο εκει και περα περι ορεξεως κολοκυθοπιτα,αλλους τους βολευουν τα στρατοειδη,αλλους τα λεσπολοϊδη και αλλους τα σκαφοειδη...συνηθως εχω παρατηρησει οτι οι ...μικροσωμοι παικτες βολευονται με ...μικρες & ελαφριες  κιθαρες (π.χ. δυσκολα μπορω να φανταστω εναν νεο με υψος 1.60 να παιζει ανετα με μια Firebird η μια...White Falcon  ;D),τωρα αν εισαι 2.10 ,200 κιλα με χερια σαν κουπια παιζεις με ..οτιδηποτε ανετα (αν και παλι σιγουρα θα σε βολεψει μια κιθαρα με σχετικα παχυ μπρατσο),το αν ειναι η κιθαρα bolt on,set neck ή neck through ΟΥΔΕΜΙΑ ΣΧΕΣΗ εχει με το playability της.   

το sustain ειναι μια ΑΣΤΕΙΑ & υπερεκτιμημενη  ιδιοτητα της κιθαρας μια και μπορεις να το ΠΡΟΣΘΕΣΕΙΣ ανετοτατα με την βοηθεια της ...τεχνολογιας (ενισχυτες,μαγνητες,πεταλια) ενω δυστυχως ΔΕΝ μπορεις να το ΑΦΑΙΡΕΣΕΙΣ (και πιστεψε με υπαρχουν δεκαδες ειδη μουσικης που ΔΕΝ χρειαζεσαι πολυ sustain)

αν τωρα ψαχνεις το...ατελειωτο sustain η συμβουλη μου ειναι να ..παρατησεις την κιθαρα και να το γυρισεις στο...βιολι ή στο αρμονιο (εκει να δεις sustain.... ;D)

Θα σου προτεινα να ξεκολησεις απο τετοιες ...ανησυχιες & να βρεις την κιθαρα που βολευει ΕΣΕΝΑ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
οι neck through εχουν υπερβολικο sustain , οπως ειπε και ο sfunk ειναι ενας υπερεκτιμημενος παραγοντας.( vai/satriani που τα κομματια τους εχουν long sustaining notes παιζουν με bolt on και με floating trem!)

Επισης για το upper fret access δοκιμασε να παιξεις με οποιαδηποτε rg aanj , με οποιαδηποτε wolfgang type  και μετα πιασε πχ  jackson kelly/king v/rr για να συγκρινεις bolt-on με neckthrough .

 
Να ένα θέμα που στο παρελθόν με έχει απασχολήσει, από την πλευρά του μπάσσου όμως.

Αυτό που αναφέρει ο Superfunk, ότι δηλαδή όταν όλα τα άλλα είναι "σωστά", τότε η μέθοδος κατασκευής δεν παίζει κανένα ρόλο, είναι εν τέλει η πραγματικότητα. Ναι μεν κάποιες γενικεύσεις ισχύουν, αλλά παράλληλα ανά περίπτωση ανατρέπονται.

Π.χ. την καλύτερη πρόσβαση στα τελευταία τάστα (ναι, ακόμη και στο 24ο!) την έχει ένα bolt on με ασσύμετρο neck joint, χωρίς heel, μπάσσο που έχω! Τα neck through είναι εντυπωσιακά κοντά, τα περισσότερα bolt-on υστερούν, αλλά την πρωτοκαθεδρία την έχει το συγκεκριμένο μπάσσο! Go figure... από την άλλη, ίσως λόγω του συγκεκριμένου neck joint, το μπάσσο αυτό υστερεί σε sustain, ιδίως στη Β χορδή...

Εμπειρικά πάλι, τα περισσότερα neck thru μπάσσα μου φαίνεται ότι υπερτερούν σε sustain, και στο δικό μου καλή ώρα χαίρομαι που σε αργά κομμάτια ή σε τελειώματα η νότα έχει τόση διάρκεια- κάτι που είναι πιο έντονο στις μπάσσες χορδές! Τώρα, αν ισχύουν αυτά περί fundamental νότας και αρμονικών που έλεγε ο Michael Tobias, δε μπορώ να το ξέρω... μια χαρά βαθύ ήχο έχουν τα πολύ καλά κατασκευασμένα bolt-on warwicks.

Πάντως, τα τελευταία χρόνια, ίσως λόγω καλύτερης ενημέρωσης και (χάρη στο νετ) κατάρριψης πολλών μύθων, τα neck thru μπάσσα ΔΕΝ θεωρούνται a priori καλύτερα. Ίσως απλά έχουν διαφορετικό ηχητικό χαρακτήρα, 'η ίσως πολλοί κρίνουν με αισθητικά κριτήρια αντί ηχητικά... δε ξέρω.

Προσωπικά, έχω την αίσθηση ότι αντιλαμβάνομαι κάποιες διαφορές, αλλά από την άλλη δεν έχω παίξει δα και με 6 ντουζίνες μπάσσα για να ξέρω. Και αυτές οι διαφορές είναι τόσο μικρές μπροστά στις διαφορές που υπάρχουν στους μαγνήτες και τα ηλεκτρονικά που μάλλον δεν παίζουν κανένα ρόλο (ή απλά είναι η ιδέα μου, ε!).

Π.χ. όλα τα neck thrus μου φαίνονται πιο ψυχρά και hi-fi (ναι μου αρέσει αυτό!), αλλά από την άλλη τα περισσότερα είναι high end (ή wannabe high end) active μπάσσα, άρα...;

Από την άλλη, είναι τόσο διαφορετική μέθοδος κατασκευής, που δε μπορώ να πιστέψω ότι δεν υπάρχει καμιά επίδραση στο resonance του οργάνου.

Και για να πω την αμαρτία μου, από άποψη αισθητικής για μένα είναι άπαιχτα τα neck thru μπάσσα... περί γούστου όμως... Α, ως προς τη βέργα, ποιά η διαφορά σε σχέση με ένα bolt-on; Αφού όλα έχουν two-way truss rod, άμα η βέργα φτάσει στα όρια της προς μια κατεύθυνση, ακολουθείς τις παραδοσιακές τεχνικές (τη γυρνάς από την άλλη και ελπίζεις- lol!).

 

Παρόμοια θέματα

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top