Αυτό μάλλον πρόκειται περί παρεξήγησης. Ειδικά το μπάσο, ούτε στη τζαζ, ούτε πουθενά δεν μπορεί να παίξει ό,τι θέλει. Ούτε καν στη free jazz δηλαδή.ειναι τζαζ..οτι θες παιζεις
Είναι μια απλή μετατροπία. Το κομμάτι σε εκείνο το σημείο "κάνει" II-V-I σε Db ματζόρε.αν εξαιρέσεις την αλλαγή που κάνει σε Eb-Ab-Db το οποίο είναι μμμ... (κάποιου τύπου κλασσικά περάσματα που κάνουν στα λάτιν κ ανεβάζουν κλίμακα κατά ένα ημιτόνιο; Δεν γνωρίζω)
Να ρωτήσω μιας κ δεν το καταλαβαίνω. Το ότι είναι II-V-I σε Db ματζόρε το καταλαβαίνω, αλλά το έχει πχ εκεί έτσι επειδή του ήρθε κ του άρεσε έτσι; Ή πχ υπάρχει κάποιος κανόνας κ μπορεί να αλλάξει εκεί από Cm σε Dbmaj?Jazzjoker είπε:Είναι μια απλή μετατροπία. Το κομμάτι σε εκείνο το σημείο "κάνει" II-V-I σε Db ματζόρε.
Κανόνας δεν υπάρχει Εύη. Προφανώς του άρεσε ηχητικά του συνθέτη αυτή η αλλαγή. Όμως πρόσεξε και τι ωραία που προσεγγίζεται χρωματικά το Dm7b5, του 13ου μέτρου, από το Dbmaj7 (η διαφορά τους είναι μόνο η τονική. Οι υπόλοιπες νότες είναι οι ίδιες). Επίσης η νότα του θέματος σε εκείνο το σημείο παραμένει Ab και κατά τη διάρκεια της αλλαγής. To Ab είναι το 5 του Dbmaj7 και όταν η αρμονία αλλάζει σε Dm7b5, γίνεται το b5. Ίδια νότα, διαφορετικός ρόλος μέσα σε δύο μέτρα. Magic of JazzΝα ρωτήσω μιας κ δεν το καταλαβαίνω. Το ότι είναι II-V-I σε Db ματζόρε το καταλαβαίνω, αλλά το έχει πχ εκεί έτσι επειδή του ήρθε κ του άρεσε έτσι; Ή πχ υπάρχει κάποιος κανόνας κ μπορεί να αλλάξει εκεί από Cm σε Dbmaj?
Οταν λεω παιζει οτι θελει εννοω αυτοσχεδιασμο βασει παντα αρμονιας...Απ την στιγμη που υπαρχουν γραμενες μπασσογραμες η μελωδιες αυτες παιζεις...Jazzjoker είπε:Αυτό μάλλον πρόκειται περί παρεξήγησης. Ειδικά το μπάσο, ούτε στη τζαζ, ούτε πουθενά δεν μπορεί να παίξει ό,τι θέλει. Ούτε καν στη free jazz δηλαδή.
Σωστός! Έκατσα και το έγραψα κ όντως έτσι είναι! Θενκς!Jazzjoker είπε:Κανόνας δεν υπάρχει Εύη. Προφανώς του άρεσε ηχητικά του συνθέτη αυτή η αλλαγή. Όμως πρόσεξε και τι ωραία που προσεγγίζεται χρωματικά το Dm7b5, του 13ου μέτρου, από το Dbmaj7 (η διαφορά τους είναι μόνο η τονική. Οι υπόλοιπες νότες είναι οι ίδιες). Επίσης η νότα του θέματος σε εκείνο το σημείο παραμένει Ab και κατά τη διάρκεια της αλλαγής. To Ab είναι το 5 του Dbmaj7 και όταν η αρμονία αλλάζει σε Dm7b5, γίνεται το b5. Ίδια νότα, διαφορετικός ρόλος μέσα σε δύο μέτρα. Magic of Jazz![]()
το κομμάτι είναι bossa όπως λέει και ο τίτλος και υπάρχει ενδεδειγμένο μπάσοwarwickplayer είπε:ειναι χαρακτηριστικοτατο δειγμα μινορε αρμονιας και το μονο που βλεπω σ αυτο το ποστ ειναι να διαφωνειτε για το ποιο ειναι το Ενδεδειγμενο μπασο...ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ!ειναι τζαζ..οτι θες παιζεις..
Που χάθηκες εσύ?THEOD είπε:Γεια σου Ευάκι με τα ωραία σου
Πολλά φιλιά και σε όλα τα παιδιά του νοιζ![]()
![]()
![]()
![]()
Πω τώρα έγινα επίσημα ρόμπα ;DTHEOD είπε:Γεια σου Ευάκι με τα ωραία σου
Μπήκα μέσα στο κοντραμπάσο και κλείδωσα τις πόρτες και τα παντζούριαNestoras είπε:Που χάθηκες εσύ?