Behringer RSF Kobol clone/replica is ready for production

Waterfall-K

🎹🎹🎹🎹🎹
Μηνύματα
13,618
Πόντοι
1,848
Έχει πάρει φόρα η Μπέριντζερ και έχει βαλθεί να τρελάνει τους fans των αναλογικών synths. Zούμε στην χρυσή εποχή των synths, αλλά ιδιαίτερα στον αναλογικό κλάδο υπάρχει υπερπροσφορά και σε τιμές ανήκουστες σε παλιότερες εποχές. Αφήνοντας απ'έξω τους "συνήθεις υπόπτους" που νομίζουν ακόμα ότι ζούμε στο 1973 και πουλάνε την πραμάτεια τους με όρους δεκαετιών '60s/'70s, οι υπόλοιπες εταιρείες, μικρές και μεγάλες, νέες και παλιότερες, προσφέρουν αναλογικά synths σε σχετικά νορμάλ τιμές  έως και πολύ χαμηλές. Η Behringer κάνει το πιο ενδιαφέρον παιχνίδι, φέρνοντας ξανά στη ζωή ξεχασμένα, σπάνια και θρυλικά παλιά αναλογικά synths σε τιμές που στην εποχή τους δεν μπορούσαν να ακουστούν ούτε ως ανέκδοτο. 

Πρώτη φορά είδα πως μοιάζει ένα Kobol στην παρακάτω ανακοίνωση της Behringer, η οποία αρχίζει την παραγωγή του. Το συγκεκριμένο synth το είχα ακουστά μόνο από κάποιες δουλειές του J.M. Jarre. Good news λοιπόν για τους απανταχού αναλογικόκαυλους.? Τι κρίμα να μην είμαι ένας από αυτούς, αλλά δεν πειράζει, θα περιμένω κάποιο digital synth της εταιρείας, που θα πάει, κάποτε θα στραφεί και προς τα εκεί.

Αντιγράφω από το SYNTH ANATOMY:

Behringer starts 2021 with New Year’s congratulations and with a teaser of an upcoming RSF Kobol analog Synthesizer clone. 

Good news for everyone waiting for RSF Kobol clone/replica from Behringer. According to the last report, the Behringer Kobol is fully developed and will soon go into production.

I’m very curious about how authentic the version is. The original Kobol was a very unique synth with a very distinct sound character.

image.png

Behringer says"

"The Kobol synthesizer is a true legendary synthesizer, designed by the long extinct company RSF. It’s so addictive that you’ll never want to put it down. It has amazing morphing features, but also full patch memory. Get ready to rock out with the Kobol and unleash your inner musician! The Kobol is now fully developed and scheduled for production. We’re super excited."

Article From March 19th, 2022:

For the New Year, more precisely on January 3, 2021, Behringer posted the first teaser of their RSF Kobol replica/replica project that they are doing together with the French developer Gilles. Today they gave an update and it seems like the Kobol is pretty much done.

Behringer also says Gilles is taking a closer look at the RSF Polykobol. So a clone/replica of the Polykobol is maybe in the planning stage. It would be interesting because they were very special vintage synthesizers that were very rare.

image.png

Behringer:

"Today we’d like to celebrate our French synthesizer engineer Gilles, who is working on amazing Kobol recreations made by the long defunct RSF company.

RSF was a French company founded by Ruben and Serge Fernandez.

The Kobol was their first monophonic synthesizer released in 1978 and described as the “French Minimoog”. However, fewer than 200 were made, as the company lacked the funds. The Kobol synthesizer offers many unique features such as patch sequencer, morphing VCOs with sweepable waveforms and also full memory recall.

image.png

The RSF Kobol is an amazing sounding synthesizer, used by Vince Clarke, Vangelis, Jean-Michel Jarre, Depeche Mode, Peter Gabriel and Hans Zimmer.

While Gilles has almost completed our Kobol recreation, he has also now started to study the Poly Kobol, one of the world’s rarest and sought-after synthesizers. We were so lucky to have received a unit. Gillles is an incredibly passionate and talented engineer, who loves to revive the legacy of French synthesizers. Were so proud of him and please send him some love."

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αυτό που χρειαζόμαστε τώρα είναι μια αναβίωση του synth-punk...




 
Αριστερά είναι ο WFMKII έχοντας μόλις σπάσει το Moog του.

 
Ωραίες οι ρέπλικες αλλά εγώ έχω τόσα VA πλέον, να, ας πούμε από το Komplete της ΝΙ που πραγματικά είναι τρομερά ρε παιδιά, ακούγονται φανταστικά και έχουν τρομερά preset για να τα χρησιμοποιήσει π.χ. ένας πιο αδαής, όπως εγώ που δεν ασχολούμαι για να βγάλω ήχο from scratch να πειράξω λίγο τα φίλτρα και τις περιβάλλουσες και να κάνω δικές μου ηχάρες. Τρομερά μιλάμε. ?

 
 Αρκει ενα (1) απο τα καλα vst που κυκλοφορουν, για να καλυφθει καποιος πληρως απο synth ηχους. ΟΚ, για πιανο, ντραμς, φαγκοτα ? και γενικοτερα εξομοιωσεις θα πρεπει να παρει κατι αντιστοιχο, αλλα απο synth μπλιμπλικια αρκει ενα και καλο.

 Δεστε εδω ας πουμε το αριστουργημα της synapse, τι μπορει να κανει αν κατεχεις το σπορ της συνθεσης ηχου.




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
7 λεπτά πριν, manosx είπε

 Αρκει ενα (1) απο τα καλα vst που κυκλοφορουν, για να καλυφθει καποιος πληρως απο synth ηχους. ΟΚ, για πιανο, ντραμς, φαγκοτα ? και γενικοτερα εξομοιωσεις θα πρεπει να παρει κατι αντιστοιχο, αλλα απο synth μπλιμπλικια αρκει ενα και καλο.

 Δεστε εδω ας πουμε το αριστουργημα της synapse, τι μπορει να κανει αν κατεχεις το σπορ της συνθεσης ηχου.


Αυτά τα κάνει το Omnisphere για ΠΡΩΪΝΟ ?

 
 Και με το omnisphere καλυμμενος εισαι.
Εγώ έχω το omnispere 2, όσα VA έχει το komplete το 10, το V-Synth αλλά έχω ένα θέμα τώρα τελευταία.

 Δεν παίζω?

 
 Το αλλο το εχεις σκεφτει;

 Ενα μαμημενο DX7, κανα jupiter και κανα oberheim επαιζαν στα 80ies, και οι ΚΟΜΑΤΑΡΕΣ οι συνθετικες επεφταν βροχη, και τωρα υπαρχουν ενα δισεκατομμυριο διαφορετικα synth και ολο μαλακιες ακουμε.

 
 Το αλλο το εχεις σκεφτει;

 Ενα μαμημενο DX7, κανα jupiter και κανα oberheim επαιζαν στα 80ies, και οι ΚΟΜΑΤΑΡΕΣ οι συνθετικες επεφταν βροχη, και τωρα υπαρχουν ενα δισεκατομμυριο διαφορετικα synth και ολο μαλακιες ακουμε.
Στους πιτσιρικάδες αρέσουν. Εμείς γερνάμε. 

 Και τώρα με όλο τον βομβαρδισμό από τις πλατφόρμες και την ευκολία αναζήτησης, καήκαμε, παθαμε φούιτ. Γι αυτό μας φαίνονται όλα αδιάφορα και γι αυτό έπαψα και εγώ να παίζω. Αφού ακούω και βλέπω χιλιάδες πράγματα και εκτελέσεις από άλλους τι νόημα έχει πια? 

 Κατάθλιψη. 

 Οι πιτσιρικάδες έχουν διάθεση όμως και άλλες αντοχές και πιο ξεκούραστο εγκέφαλο και ακούνε σαν τρελά και όσο πιο απλά, τόσο πιο καλά. Δεν τους ενδιαφέρει ούτε που ακούνε,, από ένα κινητό τη βρίσκουν. 

 Αρα οι ρεπλικες είναι για κάναν ρομαντικό ή για κάνα ανήσυχο νιάου που τη βρίσκει με τα vintage και τον εμπνέει η αίσθηση του πραγματικού οργάνου λαό όχι των οργάνων -παραθύρων 

 
 Δε με νοιαζει τι αρεσει στους πιτσιρικαδες, με νοιαζει τι αρεσει σε μενα. Και τωρα αν ακουσω καμια μουσικη που μου αρεσει, θα γουσταρω.

 Αν.

 
 Δε με νοιαζει τι αρεσει στους πιτσιρικαδες, με νοιαζει τι αρεσει σε μενα. Και τωρα αν ακουσω καμια μουσικη που μου αρεσει, θα γουσταρω.

 Αν.
Και εμένα δεν με νοιάζει, απλά μια σκέψη έγραψα. ?

 
Τελικά ωρέ @cos_dr δεν μας είπες, θα το πάρεις το Kobol όταν κυκλοφορήσει ή όχι? Το MODX μήπως? Κάνα Roland ίσως? Ή έγινες κι εσύ μέρος του συστήματος και απεμπόλησες τους hardware αγώνες και τις αξίες σου, ξεπουλώντας τα πιστεύω σου για 30 αργύρια (VSTs)??

image.png

 
Ωραίες οι ρέπλικες αλλά εγώ έχω τόσα VA πλέον, να, ας πούμε από το Komplete της ΝΙ που πραγματικά είναι τρομερά ρε παιδιά, ακούγονται φανταστικά και έχουν τρομερά preset για να τα χρησιμοποιήσει π.χ. ένας πιο αδαής, όπως εγώ που δεν ασχολούμαι για να βγάλω ήχο from scratch να πειράξω λίγο τα φίλτρα και τις περιβάλλουσες και να κάνω δικές μου ηχάρες. Τρομερά μιλάμε. ?
Καλά εννοείται. Άλλη δουλειά το ένα όμως κι άλλη δουλειά το άλλο. Δηλαδή αν κάτσεις με ένα U-he Repro 5, που έχει τα presets του και τις εφεδάρες του, σίγουρα θα δουλέψεις, πολύ πιο γρήγορα και άνετα -πριν σου φύγει η έμπνευση- και στο τέλος μπορεί να μην ακούγεται και σημαντική διαφορά απ' το hardware.

Ένα hardware prophet όμως σίγουρα θα σε πάει αλλού καθώς έχεις εκεί μπροστά σου hands on τα πάντα και ιδρώνεις τον ήχο. Σε μένα τουλάχιστον πάντα συμβαίνει αυτό.

Ακόμη και με pcm drum machine όταν κάτσω να ασχοληθώ, θα βγάλω πολύ καλύτερο αποτέλεσμα απ' το σούπερ user friendly sequencer στο daw. Ίσως γιατί έχω καλύτερη διάθεση όταν μπαίνω στον κόπο; Ίσως γιατί με συνεπαίρνει το vibe? 

Πάντως και στην κιθάρα το ίδιο συμβαίνει...Έχω δύο Eventide H9 max στην πεταλιέρα και πολλές φορές στο recording θα κατεβάσω απ' το ράφι το παλιό chorus της dod ή το boss dm2. Έχω βγάλει όλα τα ιδιότροπα πετάλια -κάτι fuzzes, wha, univibe, κλπ- από την πεταλιέρα γιατί δεν άντεχα το randomness στις πρόβες και στα live αλλά τα κρατάω και τα χρησιμοποιώ επιλεκτικά.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Το αλλο το εχεις σκεφτει;

 Ενα μαμημενο DX7, κανα jupiter και κανα oberheim επαιζαν στα 80ies, και οι ΚΟΜΑΤΑΡΕΣ οι συνθετικες επεφταν βροχη, και τωρα υπαρχουν ενα δισεκατομμυριο διαφορετικα synth και ολο μαλακιες ακουμε.
Ίσως η απάντηση να βρίσκεται στο πόσο μπορείς να ιδρώσεις έναν ήχο, πόσο σε βάθος μπορείς να μάθεις το ένα synth που έχεις.

Είναι όμως κι άλλη η εποχή. Τα 70s ήταν η απαρχή του συνθετικού ήχου στα 80s o συνθετικός ήχος ήταν η αντίδραση στο ζεστό, στο γήινο, στο χίπικο. Υπήρχε κουλτούρα ολόκληρη γύρω από τα synths. Και γύρω από την pop μουσική γενικότερα: Ψυχρός πόλεμος, συντήρηση, χιπιδες, punks, καρεκλάδες... όλα ήταν ένα έναυσμα θετικό ή αρνητικό.

Είναι επίσης και άλλη ηλικία. Εμενα πχ κάποια μου αρέσουν απ' τα καινούργια pop αλλά έχω προχωρήσει και σε πιο δύσκολα είδη λόγω ηλικίας... πόσο να ακούσει κάποιος φασολάδες; Άντε να ξανακουσω καμιά παλιά αλλά σε νέες φασολάδες δεν μπορώ πλέον να επενδύσω συναισθηματικά.

 
 Οσο αφορα hardware/ software ειναι πως εχει μαθει ο καθενας. Εγω ας πουμε απο την αρχη sequencing ξηγιομουν Atari, εχω κανει διαφορα με hardware sequencers αλλα παντα προτιμουσα computer based φαση.

  Στα synth παλι επειδη εφαγα στη μαπα τα rompler, ηταν οαση οταν υπηρχε editor για αυτα. Οποτε και εκει εχω συνηθίσει παλι τη φαση με τα PC, ειτε υπαρχει hardware ειτε software γεννητρια ηχου, το interface ιδιο ειναι ?

 Οταν βεβαια μιλαμε για knobby synth, τοτε το hardware μετραει. Αλλα και εκει προσωπικα δεν μου χρειαζεται πια για τρεις λογους:

 1ον) Πλεον για να νοιωσω ? θελω το synth να εχει την Αρτα και τα Γιαννενα σε δυνατοτητες,? με modulation matrixes, oscillator με 400 επιλογες και τετοια, οποτε αναγκαστικα γινεται και το hardware με μενου, και οταν γινεται αυτο, το software ΙΜΗΟ ειναι βολικοτερο. Αν παλι μιλαμε για απλο synth με ξερω γω δυο osc και ενα φιλτρο, ε τοτε ξερω απο πριν πανω κατω τι θελω, ειτε με ποντικι ειτε με knobs η δουλεια θα γινει τσακ μπαμ.

 2ον) Ενας βασικος λογος που το software ειναι βολικοτερο σε περιπλοκες synth μηχανες, ειναι οτι τα controls του κανουν refresh με τη λογικη της γραφικης απεικονισης, οτι βλεπεις αυτο ακουγεται, λιγα hardware εχουν τοσο ωραια απεικονιση, το nord lead 3 ας πουμε με τα led rings και τα endless rotaries ηταν κορυφαιο, δυστυχως τεχνικοι λογοι δεν επετρεψαν να εξελιχθει στο ετσι η clavia.

 3ον) Οπως και να εχει τα knobs ειναι ωραια για real time performance , αλλα και με ενα knobby controller και καλο προγραμματισμο εχεις πολλες performance δυνατοτητες, ομολογω παντως οτι δεν πολυμπαινω πλεον σε αυτη τη διαδικασια.

 
To ότι ακούμε μ@λ@κίες σήμερα, ή καλύτερα, πολύ περισσότερες απ'ότι στο παρελθόν, εξηγείται εύκολα. Ως και τις αρχές των '00s τα synths αγοράζονταν κυρίως από μουσικούς. Σήμερα, με την εκτίναξη της τεχνολογίας και τις πάρα πολύ χαμηλές τιμές σε εξοπλισμό (ηχητικά, pc κλπ) ο κάθε ανίδεος/DJ/μη-μουσικός κάνει "παραγωγές" σπίτι του και φτάνουν στα αυτιά μας σε χρόνο μηδέν. Το ηχητικό σκουπιδαριό είναι άνευ προηγουμένου γιατί η παραγωγή σκουπιδιών είναι είναι άνευ προηγουμένου. Οι εποχές που έπρεπε να σκάσεις κάποια (πολλά) χιλιάρικα για να αγοράσεις ένα sampler έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, πληρώνουμε το τίμημα της πάμφθηνης τεχνολογίας, όπως πληρώνουμε και το τίμημα του φτηνού internet, μέσω του οποίου ο κάθε τρίβλακας έχει πλέον λόγο για τα πάντα, δυστυχώς και για τα synths. Το τι βλακεία γράφεται στα forums/σελίδες του χώρου δεν λέγεται, οι 90 στου 100 δεν ξέρουν που παν τα τέσσερα, αλλά την αποψάρα τους για το XΨ synth θα την γράψουν, και θα σου κάνουν και "μάθημα".?

Στο "soft vs hard" δεν υπάρχει θέμα, καθώς μιλάμε για δύο εντελώς ξεχωριστούς κόσμους και δεν συγκρίνονται. Όποιος θέλει ακολουθεί τον ένα ή τον άλλο δρόμο, ή και τους δύο. Προσωπικά παραμένω στο hardware, τουλάχιστον στο θέμα synths.

 
 Ισχυει και αυτο που λες wf, αλλα εγω περισσοτερο το mainstream εχω στο μυαλο μου. Και τοτε υπηρχαν βλακειες στο mainstream, αλλα υπηρχε και ωραιο πραγμα π.χ. depeche mode. Τωρα ολο μαλακιες καγκουρικες ακουω, η μελωδικοτητα δεν ειναι top priority απο οτι εχω καταλαβει.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top