Μπάσο με μικρόφωνο στην καμπίνα ή κατευθείαν στην κονσόλα; Ή και τα δύο;

Για να...χαιρεται ο μπασιστας μικροφωνο στην καμπινα (κλειστο δεν δουλευει αλλα του λες πΣεμματα ότι γραφει με αυτο και το πιστευει**).

Κατα τα αλλα ΦΥΣΙΚΑ και ΜΟΝΟ connect ,αν σου βρισκεται κανενας AVALON U5 τοσο το καλυτερο αλλα με τοσα plug ins που υπαρχουν πλεον και χωρις αυτον μια χαρα θα εισαι. 

**το εχω κανει τουλαχιστον σε 10 album που εχουν κυκλοφορησει.

Τωρα αν γραφεις βαρυ ΡωΟΥκ βαζεις και το μικροφωνο αν θες (αλλα και παλι ΧΑΜΗΛΑ στην μιΚση)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Χωρίς να είμαι μπασίστας, ή να έχω εμπειρία με συνδεσιμότητα μπάσου, θα έλεγα ότι συνδέοντας και με τους δύο τρόπους ταυτόχρονα, μπορούν να επιτευχθεί το μέγιστο απότελεσμα.

Μιξάροντας τα δύο κανάλια, ενδεχομένως να παίρνουμε το μέγιστο σε όλες τις συχνότητες, ειδικά εάν το μπασίστας χρησιμοποιεί και βρωμικο ήχο.

 
Ό,τι λέει ο τίτλος. Πείτε. 
Aν ο ενισχυτής/καμπίνα είναι γκαραντί, και τα δύο αν γίνεται. Μπορεί το "δωματιάτο" να παίξει ελάχιστα ή καθόλου αλλά δεν πειράζει.

 
Tzάμπα σου γράφουν...drummer δεν είσαι? Τι να καταλάβεις.....?

 
προσωπικά πάντα χρησιμοποιώ connect με όσο καλύτερο προενισχυτή μπορώ να έχω (ειδικά αν το μουσικό είδος "αξίζει" τον κόπο αναζήτησης ποιοτικής λεπτομέρειας στις μεσοχαμηλές), αλλά και πολλές φορές παράλληλες mic techniques κυρίως ως inspiration push (για τον μπασίστα ρε γκαμώτο)...  έτσι κι αλλιώς κατά κανόνα ως placebo effect λειτουργεί στο tracking και στο mix ο ίδιος το θάβει...?

δεν μπορώ να πω όμως, υπάρχουν και οι εξαιρέσεις που θα λειτουργήσει εξ αρχής αυστηρά για την διαμόρφωση συγκεκριμένου ιδιαίτερου (αν όχι εξεζητημένου) ήχου ένας ενισχυτής, οπότε σε αυτές λειτουργώ αντίστροφα και συνήθως δεν χρησιμοποιώ καν το connect σήμα πλέον (αν και υπάρχουν περιπτώσεις που από αυτό θα κρατήσω σε μικρό ποσοστό τις bottom συχνότητες ως "μπαχαρικό" όταν στο τελικό mix δεν με ικανοποιήσει ο ενισχυτής σε θέματα όγκου και "σώματος")...

ΥΓ. tip (που δεν ισχύει μόνο για το μπάσο): γενικά, αν στο πρώτο πεντάλεπτο αναζήτησης ποσοστού ανάμιξης των δυο σημάτων δεν επιτευχθεί ένας ξεκάθαρα επιθυμητός χαρακτήρας (που να "βγάζει αυτί") σε Α/Β συγκρίσεις, "ανακρούστε πρύμναν" και επιλέξτε μόνο του αυτό που επικρατεί, πριν η ψυχοακουστική αναλάβει με S/M πρακτικές την συνέχεια και καταλήξετε (μετά από πολλές "χαμένες" ώρες) σε ένα αποτέλεσμα που θα αναθεωρήσετε εκ βάθρου την επόμενη...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ευχαριστώ πολύ κύριοι. Όπως βλέπω connect it is, το οποίο το περίμενα.

Είσαι έτοιμος να δείρεις τον μπασίστα σας ή έτσι μου φαίνεται...; ?
Δεν ξέρω ακόμα Φώτη, αλλά δεν το αποκλείω.?

Tzάμπα σου γράφουν...drummer δεν είσαι? Τι να καταλάβεις.....?
 Είσαι τυχερός που το επίπεδό μου και η ανατροφή μου δεν μου επιτρέπουν να σου απαντήσω κατάλληλα. ? 

 
Εμένα μου αρέσει να υπάρχει και κάποιο μπασιστικό preamp (Ampeg, Trace Elliot, Tech21, whatever) για περισσότερο χαρακτήρα. Και το U5 της Avalon βέβαια είναι φοβερό σε κάποιες θέσεις. To σκέτο di θα ήταν αρκετό βεβαια τις περισσότερες φορές αλλά είναι πολύ generic approach για τα γούστα μου. 

Υπάρχουν επίσης και τιμιότατα impulse responses αν θες να πειραματιστείς με μια τέλεια ηχογραφημένη καμπίνα. Ειδικά της Celestion είναι πάρε βάλε, χωρίς να ψάχνεις μέσα από εκατοντάδες ποιο θα σου κάτσει.

Από κει και πέρα για ενισχυτή, μόνο αν είναι κάτι πολύ ιδιαίτερο σε ήχο, κάποιος βρώμικος λάμπάτος πχ. ή αν αυτό θέλει ο μουσικός, γιατί στην τελική στη δική μας φάση παίζουμε για να γουστάρουμε.  

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Sorry για την σφήνα, αλλά βρίσκω την ευκαιρία να ρωτήσω πως γράφουν τα rock/metal μπάσα. Τα περισσότερα έχουν ένα ελαφρύ overdrive, ο ήχος δεν είναι σε καμία περίπτωση "clean" και direct.

Πετάλι, λάμπα που σπάει? Αν βάλεις od σε direct σήμα χωρίς καμπίνα σε κιθάρα ακούγεται χάλια. Για πείτε οι γνώστες, με τρώει η απορία?

 
Sorry για την σφήνα, αλλά βρίσκω την ευκαιρία να ρωτήσω πως γράφουν τα rock/metal μπάσα. Τα περισσότερα έχουν ένα ελαφρύ overdrive, ο ήχος δεν είναι σε καμία περίπτωση "clean" και direct.

Πετάλι, λάμπα που σπάει? Αν βάλεις od σε direct σήμα χωρίς καμπίνα σε κιθάρα ακούγεται χάλια. Για πείτε οι γνώστες, με τρώει η απορία?


Από τον ακριβότερο και δυσκολότερο στο φθηνότερο και ευκολότερο τρόπο:
1. Ampeg SVT CLassic και τον γράφεις μαζί με την καμπίνα του, μιξάροντας και το di.

2. Ampeg SVT Classic, ένα attenuator και τον γράφειςμε impulse responses πάλι μαζί με το di. 

3. Ένα καλό modeler

4. Ampeg SCR preamp + impuse responses (έχει και di έξοδο το συγκεκριμένο)
5. VST ακριβό: H Neural έχει το Darkglass Classic και Ultra που καλύπτουν ένα πολύ ευρύ φάσμα από Bass overdrive, καθώς και το Parallax για ultra modern bass distortion. 

6. VST φθηνό (αλλά πολύ καλό): Overloud Bass Rigs.  

ΥΓ: Ξέχασα τη λύση του bi-amping: Μπάσο->Crossover->Ενισχυτής μπάσου για καθαρές χαμηλές & ενισχυτής κιθάρας για παραμορφωμένες υψηλές συχνότητες. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ακριβώς όπως το σκεφτόμουν δλδ. Άρα το σκέτο di είναι μόνο για καταστάσεις που χρειάζεται τέρμα καθαρός ήχος.

 
Ακριβώς όπως το σκεφτόμουν δλδ. Άρα το σκέτο di είναι μόνο για καταστάσεις που χρειάζεται τέρμα καθαρός ήχος.


"Σκετο" di  δεν υπάρχει έτσι κι αλλιώς, πάντα ο ήχος του θα επεξεργαστεί με compression, eq και αν θες να βγάλεις τον ηχο που περιγράφεις overdrive (υπεροδηγωντας τον προενισχυτή της κονσόλας ) και distortion, υπάρχουν τόσα plug ins πλέον που the sky is the limit .

Τα χρόνια τα παλιά δεν μασαγαμε πάντως να βάλουμε και πετάλια distortion ή overdrive  στο patch bay της κονσόλας, μια χαρά "ροκ" ήχο έβγαζαν και αυτά, ειδικά το RAT.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ακριβώς όπως το σκεφτόμουν δλδ. Άρα το σκέτο di είναι μόνο για καταστάσεις που χρειάζεται τέρμα καθαρός ήχος.
Το "σκέτο di" δίνει τη δυνατότητα να κάνεις sculpt τον ήχο του μπάσου ώστε να μη χρειάζεται να παλέυεις με τα άλλα όργανα για χώρο. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις αρκεί. Εκεί που για μένα υπολείπεται είναι όταν θες ο ήχος του μπάσου να έχει έναν πολύ συγκεκριμένο χαρακτήρα: Πχ το light drive του SVT Classic όταν παίζεις ροκομεταλλιές, το τάπα γκάζι ενός Orange στη φάση του Stoner ή το mid emphasis ενός Trace Elliot στο New Wave κλπ. Βέβαια μετά θα πρέπει να τοποθετηθεί και το μπάσο στη μίξη ώστε να ακούγονται αυτά. Αν είναι να το θάψουν οι μπότες και οι κιθάρες, τότε τζάμπα ο κόπος. 

υπάρχουν τόσα plug ins πλέον που the sky is the limit .
Γεγονός είναι πως τα plugins σήμερα ιδιαίτερα στο low end τα καταφέρνουν μια χαρά. Δεν δίνουν την ίδια χαρά στο χέρι αλλά σε ένα μπάσο στη μίξη θα ήμουν ψεύτης αν έλεγα ότι μπορώ να τα ξεχωρίσω. Αρκεί να μην το παρακάνεις και να μη θες distortion σε υψηλομεσαίες περιοχές. 

Τα χρόνια τα παλιά δεν μασαγαμε πάντως να βάλουμε και πετάλια distortion ή overdrive  στο patch bay της κονσόλας, μια χαρά "ροκ" ήχο έβγαζαν και αυτά, ειδικά το RAT.
Ωραία φάση κι αυτό! Θυμάμαι την εποχή που έγραψα το μπάσο με ένα MKI Tonebender direct. To θέμα είναι βέβαια ότι με τα χρήματα που χρειάζεται για να βρεί RAT σαν κι εκείνα αγοράζει και καναν μεταχειρισμένο Gallien Krueger :) Επίσης νομίζω ότι ο συγκεκριμένος θέλει λίγες άκρες στον ήχο του, τύπου Newsted ενώ αυτοί οι ήχοι παραπέμπουν περισσότερο σε punk/stoner φάση τύπου Fu Manchu ή ΟΜ. 

 

  

 

 
Sorry για την σφήνα, αλλά βρίσκω την ευκαιρία να ρωτήσω πως γράφουν τα rock/metal μπάσα. Τα περισσότερα έχουν ένα ελαφρύ overdrive, ο ήχος δεν είναι σε καμία περίπτωση "clean" και direct.

Πετάλι, λάμπα που σπάει? Αν βάλεις od σε direct σήμα χωρίς καμπίνα σε κιθάρα ακούγεται χάλια. Για πείτε οι γνώστες, με τρώει η απορία?


Σιγά σιγά πάμε και προς άλλες λύσεις.





Εγώ επειδή δεν έχω μπάσο και προσπαθώ να μη μαζεύω πολλά πράγματα γιατί η επόμενη 3ετία θα έχει αρκετές μετακομίσεις, προγραμματίζω μπάσο και μετά το περνάω από Neural DSP Darkglass. Αν δεν είσαι γκασμάς σαν εμένα και ξέρεις να προγραμματίζεις καλά, τότε την κάνεις τη δουλειά σου κι έτσι.

Για να γυρίσω on topic, αν έγραφα κανονικά μπάσο, θα προτιμούσα να υπάρχει το DI για να μπορώ να περάσω το σήμα από όποιο ενισχυτή ή VST θελήσω, ανάλογα το είδος μουσικής.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Επίσης νομίζω ότι ο συγκεκριμένος θέλει λίγες άκρες στον ήχο του, τύπου Newsted
thx για τις απαντήσεις παιδιά.

Ακριβώς για αυτό μιλάω, ελαφρύ drive σαν Newsted και όχι για Lemmy πχ που παίζει σε marshall σαν κιθάρα αλλά με μπάσο.

Ο ενισχυτής παίζει ρόλο αν χρησιμοποιώ IRs ή όχι όμως?

Γίνεται και με κιθάρας?

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top