- Μηνύματα
- 2,640
- Πόντοι
- 48
Ωραίο το ερώτημά σου, δυστηχώς δεν έχω την θεωρητική κατάρτιση να σου απαντήσω σε αυτό, μπορώ όμως να το συμπληρώσω θέτοντας μια επιπλέον παράμετρο που ίσως έχει μεγαλύτερη σημασία και έχει να κάνει με τις υπερηχητικές θεμελιώδεις που παράγουν υπο-αρμονικές μέσα στο ακουστό φάσμα και που μάλλον αποκόπτονται και αυτές.blue είπε:θα διατυπωσω μια αποψη, την οποια δεν την εχω βρει καπου γραμμενη, αλλα την εχω συμπερανει (ενδεχομενως λανθασμενα) απο ενα συνδυασμο δυο διαφορετικων θεματων :
Ενα φυσικο οργανο περιλαμβανει πρακτικα απειρες αρμονικες και το Θ. Shannon λεει οτι θα φιλτραρουμε τις ανωτερες απο αυτες που επιτρέπονται, ωστε να εχουμε πληρη αναπαρασταση του σηματος. Φαινομενικα, επειδη ακουμε μεχρι 20k (και λιγοτερο στην πραγματικοτητα) λεμε οτι δεν πολυπειραζει και να φιλτραρουμε τις υψηλοτερης ταξης αρμονικες.
Επειδη ομως λαμβανει χωρα και το φαινομενο των τονων αθροισματος και διαφορας (οπως και αλλα φαινομενα παραγωγης νεων τονων που δεν εχουν παιχτει, αλλα ακουγονται), αναρωτιεμαι μηπως με το φιλτραρισμα για να υπακουσουμε στο Shannon , δεν επιτρεπουμε την παρουσια των νεων αυτων αρμονικων (που ειναι ακουστες) που διαμορφωνουν τελικα τη χροια του ηχου ενος φυσικου οργανου.
Μηπως ενα απο τα πραγματα που ακουγονται στις ανωτερες δειγματοληψιες ειναι και αυτες οι υψηλης ταξης (ακουστες) αρμονικες που προκυπτουν απο τονους διαφορας ακομα ψηλοτερων (μη ακουστων) αρμονικων;
Αυτά βέβαια μπορούν να απαντηθούν μόνο από ανάλογης παιδείας γνώστες, άρα είναι όλα μάλλον φιλολογικού ενδιαφέροντος.
Προσωπικά αυτό που μου μένει είναι ότι τα 192kHz ήταν για μένα μια πολύ ευχάριστη έκπληξη.

Και να συμπληρώσω βέβαια ότι απλώς αναφερόμαστε στο όταν το σήμα παραμένει σε υψηλή ανάλυση.. η βελτίωση που ακούω από τα 192 στα 44.1 φυσικά δεν προέρχεται από οποιεσδήποτε αρμονικές και αν βγάλουμε εκτός την απουσία φίλτρου αποκοπής του ad converter δεν έχω άλλη εξήγηση...
Τελευταία επεξεργασία από moderator: