Ασυνεννοησία κατα τη μείξη - τι θα κάνατε?

rtbmambas

Νέο μέλος
Μηνύματα
20
Πόντοι
1
Καλησπέρα παίδες ! Θα ήθελα την γνώμη για κάποιο θέμα ! Ξεκινήσαμε μια ηχογράφηση 4 κομματιών σε κάποιο στούντιο στο οποίο πηγαίναμε πρώτη φορά , ωραίος χώρος καλά μηχανήματα και καλή πρώτη εντύπωση από τον τύπο εκεί. Φυσικά το καλύτερο ήταν η καλή τιμή ανά μέρα που μας έκανε...Το είδος που παίζουμε ( indie rock-pop ) ήταν άγνωστο στον τύπο ( πιο μέταλ φάση ) αλλά αφού μας φάνηκε ορεξάτος δεν το σκεφτήκαμε για πρόβλημα.

Για τις μία και μισή μέρες που χρειαστήκαμε για takes όλα καλά , στην μείξη άρχισαν τα θέματα...πέρα απο κάτι εντάσεις κατα την γνώμη μας χωρίς λόγο ( μάλλον κακή επικοινωνία ή κούραση ) το κυρίως θέμα ήταν η λογική στήνω την κονσόλα για όλα τα κομμάτια και θυμάμαι όλες τις ρυθμίσεις απ'έξω...Αφού ασχοληθήκαμε με το πρώτο κομμάτι με λεπτομέρεια , πήγαμε στο δεύτερο , τελειώνοντας το δεύτερο και γυρνώντας στο πρώτο είχε γίνει αγνώριστο και πάλι απο την αρχή...Δείξαμε εμπιστοσύνη αφού μας είπε οτι απλά δεν είχε γίνει καλό ''στήσιμο'' στην κονσόλα και γι άυτό συνέβει η στραβή .

 Να μην τα πολυλογούμε υποτίθεται βρήκαμε τις επόμενες μέρες το σωστό στήσιμο αλλά πάλι τα ίδια...έφτιαχνε το ένα χαλούσε το άλλο μέχρι που εξαντληθήκαμε ( και ο ίδιος ) οι σχέσεις άρχισαν να γίνονται πιο τεταμένες αφού είχαμε φτάσει στο σημείο για 2 τουλάχιστον κομμάτια να είμαστε κοντά στο τέλειο και απλά η μπότα να θέλει πιο κάτω και αφού του το είπαμε να έκανε και άλλες αλλαγές για να είναι πιό σωστά και μπάμ πάλι απο την αρχή...Πλήρης απογοήτευση  ...υπονοήθηκε οτι παρεμβαίναμε πολύ και οτι δεν είχαμε σωστή λογική π.χ έντονες κιθάρες σολο κτλ...ενώ εμείς απλά τις θέλαμε κάτω για ambience κτλ σε σημεία βάσει του είδους μας...Μπορεί και να έχει δίκιο αλλά σαν επαγγελματίας δεν θα έπρεπε να μας οδηγήσει στην λογική ( εάν υπάρχει ) στου ότι όλα τα κομμάτια στηρίζονται σε βασικές ρυθμίσεις της αναλογικής κονσόλας αφού εμείς ήμασταν συνηθισμένοι σε ψηφιακή ηχογράφηση  και εάν αυτό ίσχυε δεν θα έπρεπε να δουλεύει ?(Αν και απο κομμάτι σε κομμάτι έχουμε έντονες διαφορές σαν μπάντα )..

 Για να τελειώνουμε εμείς έχουμε ξενερώσει και θέλουμε να κάνουμε την μείξη μόνοι σπίτι ή αλλού εάν δεν μπορέσουμε, έχουμε πληρώσει ένα σεβαστό ποσό ήδη ανα ημέρα βάσει της συμφωνίας αλλά του είπαμε να πάρουμε τα takes και μας είπε οτι η τιμή που μας έκανε είναι για να τελειώσει η δουλεία εκεί ! Τι θα κάνατε στην θέση μας ? Θα δοκιμάζατε να τελειώνατε εκεί με αυτές τις συνθήκες και εάν όχι όταν θα ζητούσε και άλλα λεφτά για να δώσει τα takes ?  

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Φίλε μου βάλε κανά enter και κάνε καμιά παράγραφο γιατί το κείμενο δεν διαβάζεται.

 
RayDTutto είπε:
Φίλε μου βάλε κανά enter και κάνε καμιά παράγραφο γιατί το κείμενο δεν διαβάζεται.
καλύτερα ?

 
RayDTutto είπε:
Φίλε μου βάλε κανά enter και κάνε καμιά παράγραφο γιατί το κείμενο δεν διαβάζεται.
+1

Σχετικα με το ερωτημα, εξαρταται σε μεγαλο βαθμο απο την αρχικη σας συνεννοηση. Αν σας εκανε ειδικη τιμη για τις ωρες που χρειαστηκατε για να ηχογραφησετε με την προυποθεση οτι θα σας εκανε και τη μιξη, τοτε ισως πρεπει να το κουβεντιασετε μαζι για να βρειτε μια ακρη για τα τρακς.

Σε καθε περιπτωση δε χρειαζονται νευρα και εντασεις κλπ. Μουσικη κανετε ;)

Ευχομαι καλη τυχη.

Edit: Σε καθε περιπτωση, το ηχητικο αποτελεσμα που θελετε να εχετε θα πρεπει να λαβει υπ'οψιν για τη δουλεια του ο ηχοληπτης σας, αν ειναι σοβαρος.

Απο την αλλη, δεν πηγαινουμε για μιξη ενος alternative δισκου σε εναν ηχοληπτη κλασσικης μουσικης, ουτε για εναν rock δισκο σε εναν καποιον που μιξαρει dub step.

 
gregg είπε:
+1

Σχετικα με το ερωτημα, εξαρταται σε μεγαλο βαθμο απο την αρχικη σας συνεννοηση. Αν σας εκανε ειδικη τιμη για τις ωρες που χρειαστηκατε για να ηχογραφησετε με την προυποθεση οτι θα σας εκανε και τη μιξη, τοτε ισως πρεπει να το κουβεντιασετε μαζι για να βρειτε μια ακρη για τα τρακς.

Σε καθε περιπτωση δε χρειαζονται νευρα και εντασεις κλπ. Μουσικη κανετε ;)

Ευχομαι καλη τυχη.

Edit: Σε καθε περιπτωση, το ηχητικο αποτελεσμα που θελετε να εχετε θα πρεπει να λαβει υπ'οψιν για τη δουλεια του ο ηχοληπτης σας, αν ειναι σοβαρος.

Απο την αλλη, δεν πηγαινουμε για μιξη ενος alternative δισκου σε εναν ηχοληπτη κλασσικης μουσικης, ουτε για εναν rock δισκο σε εναν καποιον που μιξαρει dub step.
Ευχαριστούμε για την απάντηση !  Η τιμή ήταν ένα ποσό την ημέρα για όσο χρειαστεί ( mix και ηχογράφηση ) με τα takes χρησιμοποιήσαμε μία και μισή ημέρες και απο εκεί και πέρα κάναμε αποτυχημένα mix , δηλαδή έχουμε μέχρι τώρα αξιοπρεπή takes και τίποτα άλλο και έχουμε πληρώσει 5 ημέρες... ( μέρα 8 ώρες )

 
Απο τη στιγμη που χρεωνεστε με τη μερα, ισως πρεπει να αποφασισετε αν θελετε να συνεχιστε να κανετε εκει τη μιξη σας (με την απωλεια καποιων χρηματων να ειναι ενα ενδεχομενο).

 
απ ότι καταλαβαίνω, δε θα στε ποτέ ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα μέσα απ αυτή τη συνεργασία διότι υπάρχει χάσμα αισθητικής και συννενόησης.

Άρα, φύγετε από εκεί το συντομώτερο και σταματήστε να πετάτε χρόνο, χρήματα και όρεξη.

Θεωρώ (χωρίς να ξέρω αν υπάρχει κάποια γραπτή/άγραφη συνφωνία που καλύπτει το στούντιο) πως ό,τι παίξατε και ηχογραφήθηκε (εφόσον έχετε πληρώσει γι αυτό) είναι ιδιοκτησία σας, το παίρνετε και φεύγετε. Υπάρχουν τόσα στούντιο και τόσοι επαγγελματίες εκεί έξω να βοηθήσουν (εκτός αλλά και εντός νοιζ) που είναι κρίμα να κολλάτε σε ένα μέρος με το οποίο δεν είσαστε ικανοποιημένοι.

Μπορεί το κόστος να σας βγει τελικά μικρότερο ακόμα κι αν τελικά αναγκαστήτε να τα ξαναγράψετε όλα αλλού απ την αρχή. Είπες ότι σας πήρε 12ώρες ηχογράφηση και έχετε ήδη φάει άλλες 40 σε μίξη.  :o

 
WrTsXxx είπε:
ό,τι παίξατε και ηχογραφήθηκε (εφόσον έχετε πληρώσει γι αυτό) είναι ιδιοκτησία σας, το παίρνετε και φεύγετε.
Επειδή σ' αυτό κι εγώ έχω απορία, επειδή μου έτυχε πριν χρόνια κάτι αντίστοιχο, δηλαδή με ηχογραφήσεις τις οποίες ο ηχολήπτης ζητούσε χρήματα για να μας τις δώσει, υπάρχει κάτι επίσημο, στο οποίο να μπορεί να στηριχθεί κάποιος; Νομοθεσία ή κάτι τέτοιο; Η πνευματική ιδιοκτησία των ηχογραφήσεων σε ποιον ανήκει; Στη μπάντα, τον ηχολήπτη, ή και στους δύο; Νομιμοποιείται ο ηχολήπτης να κρατάει ηχογραφημένο υλικό και να ζητάει χρήματα για να το δώσει;

 
rtbmambas είπε:
Αφού ασχοληθήκαμε με το πρώτο κομμάτι με λεπτομέρεια , πήγαμε στο δεύτερο , τελειώνοντας το δεύτερο και γυρνώντας στο πρώτο είχε γίνει αγνώριστο και πάλι απο την αρχή...
???

 
WrTsXxx είπε:
απ ότι καταλαβαίνω, δε θα στε ποτέ ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα μέσα απ αυτή τη συνεργασία διότι υπάρχει χάσμα αισθητικής και συννενόησης.

Άρα, φύγετε από εκεί το συντομώτερο και σταματήστε να πετάτε χρόνο, χρήματα και όρεξη.

Θεωρώ (χωρίς να ξέρω αν υπάρχει κάποια γραπτή/άγραφη συνφωνία που καλύπτει το στούντιο) πως ό,τι παίξατε και ηχογραφήθηκε (εφόσον έχετε πληρώσει γι αυτό) είναι ιδιοκτησία σας, το παίρνετε και φεύγετε. Υπάρχουν τόσα στούντιο και τόσοι επαγγελματίες εκεί έξω να βοηθήσουν (εκτός αλλά και εντός νοιζ) που είναι κρίμα να κολλάτε σε ένα μέρος με το οποίο δεν είσαστε ικανοποιημένοι.

Μπορεί το κόστος να σας βγει τελικά μικρότερο ακόμα κι αν τελικά αναγκαστήτε να τα ξαναγράψετε όλα αλλού απ την αρχή. Είπες ότι σας πήρε 12ώρες ηχογράφηση και έχετε ήδη φάει άλλες 40 σε μίξη.   :o
Τελικά θα προσπαθήσουμε να τα πάρουμε και θα την κάνουμε , όντως πλήρως διαφορετική  αισθητική αλλά και αδυναμία επικοινωνίας...Ελπίζω να μην χρειαστεί να τα ξαναγράψουμε μόνο...δεν είναι εποχές για τέτοια...:-)

 
cyclops είπε:
Επειδή σ' αυτό κι εγώ έχω απορία, επειδή μου έτυχε πριν χρόνια κάτι αντίστοιχο, δηλαδή με ηχογραφήσεις τις οποίες ο ηχολήπτης ζητούσε χρήματα για να μας τις δώσει, υπάρχει κάτι επίσημο, στο οποίο να μπορεί να στηριχθεί κάποιος; Νομοθεσία ή κάτι τέτοιο; Η πνευματική ιδιοκτησία των ηχογραφήσεων σε ποιον ανήκει; Στη μπάντα, τον ηχολήπτη, ή και στους δύο; Νομιμοποιείται ο ηχολήπτης να κρατάει ηχογραφημένο υλικό και να ζητάει χρήματα για να το δώσει;
για να μπορεις να διεκδικησεις κατι σοβαρα πρεπει να υπαρχει ενα συμβολαιο, ενα ιδιωτικο συμφωνητικο σε οποιονδηποτε τομεα. Οσο πιο ρητα αναφερει τους ορους της συνεργασιας και οσο προβλεπει καλυτερα στα συμφραζομενα τις περιπτωσεις, τοσο καλυτερα. Και να εχει υπογραφει αντιστοιχα και απο τους δυο.

Δεν ξερω αν υπαρχει καποια νομοθεσια η οποια να οριζει το συγκεκριμενο θεμα επ ακριβως.

Βεβαια οταν αφορα μια επιχειρηση παροχης υπηρεσιων αν στην αδεια της αναφερεται παρεχει ξεκαθαρα αναλογες υπηρεσιες μπορεις να διεκδικησεις και συμφωνιες δια λογου αλλα........ αφοδευσε μεσα πολυχρονη που δεν γιναμε ευζωνοι

που να γινουν ολα αυτα και ποιος να ασχοληθει και με ποιο οφελος, αναλογα βεβαια και την περιπτωση.

Τωρα εγω πιστευω οτι με διαλογο και λιγη πιεση θα τα βρειτε, αλλα σιγουρα αμα δεν ειστε ευχαριστημενοι μην συνεχιζετε π.χ. να πληρωνετε αλλο.

Μπορουσατε να κανετε κατι πιο απλο για να τον τσεκαρετε λιγο σε ενα δειγμα της δουλεια σας και μετα να προχωρουσατε μιας και δεν τον ξερατε, πριν το προχωρησετε το θεμα.

Παντως εγω θα πω οτι στο θεμα των ντεμο κλπ αντιμετωπιζετε κατι που αντιμετωπιζουν ολοι, εχω αντιμετωπισει αναλογα θεματα και εγω παλιοτερα ουκ ολιγες φορες σε διαφορα πολλα υποσχομενα στουντιο της αθηνας, ειναι θεμα ανθρωπου που θα το αναλαβει, δεν ειναι θεμα περγαμηνων και εξοπλισμου.

Εμενα με ειχε ευχαριστησει καποτε με τη δουλεια του ενας τυπος που αμα τον βλεπατε και βλεπατε και το στουντιο του θα λεγατε σιγα μην παμε να μιξαρουμε σε αυτον τον βαρεμενο. Κι ομως ο τυπος ηταν "μαστορας"

 
Πάντως μη φύγετε χωρίς να πάρετε ένα σχετικά ΟΚ mix και τις original ηχογραφήσεις σας.

Δε θελει νευρα και τσακωμους - a little calmness goes a long way :)

Καλή τύχη :)

 
Καλά αυτόν πως τον βρήκατε?

Δεν είχατε καποια σχόλια απο καποια φιλική μπάντα? Καποιο δείγμα της δουλειάς του?

Εν ολιγεις δεν ξέρατε ότι δεν ξέρει να μιξάρει και ότι έιναι μακάκας?

Δεν πάμε για ηχογράφηση εκεί που είναι φτηνά, και τίποτε άλλο. Πρέπει να ξέρουμε που θα εμπιστευτούμε το όραμά μας.

Τώρα αφού έγινε ότι έγινε, πετάτε τις μέρες που κάνατε μίξη, παίρνετε τα takes και πηγαίνετε σε ένα στούντιο της προκοπής να μιξάρετε. Δεν έχετε άλλη λύση.

Και επίσης προτείνω να μας πειτε ποιος είναι να τον αποφεύγουμε.

Γενικά οι ηχολήπτες συχνά είναι σαν τους κομμοτές. Τους λες πάρε μία φράτζα λίγο εδώ και ΤΙΠΟΤΕ άλλο και μέχρι να πεις κύμινο σε έχουν κάνει κουρούπα...Και οι ηχολήπτες του λες κόψε λίγο μπότα και στα αλλάζουν όλα μέσα στο  μιξ. Οχι όλοι, μονο οι μακάκες....

Και σχετικά με ιδιοκτησίες κ μπούρδες, απλά όταν πας για ηχογράφηση σε στούντιο πας με το σκληρό σου δισκο που τον παίρνεις μαζί σου φεύγοντας, δεν είναι να παίζεις με αυτά τα πράγματα, εκτός αν το στούντιο είναι κάποιου που τον εμπιστεύεσαι αδερφικά. Εγώ μόνο με ένα στούντιο θα το έκανα αυτό αλλά εκει μέσα έχω παίξει μουσική άπειρες ώρες και με τους ιδιοκτήτες είμαστε φίλοι και συνεργάτες...αυτα...good luck!

 
degdekis είπε:
Και επίσης προτείνω να μας πειτε ποιος είναι να τον αποφεύγουμε.
Καλά μην είσαι τόσο απόλυτος - δεν ξέρουμε τι έγινε. Συνήθως η απειρία δημιουργεί παρεξηγήσεις και το mixing είναι ευκολο να πεσει σε φαυλο κυκλο - ειδικά επειδή είναι όλα θέμα συμβιβασμών και παραχωρήσεων. To να παρουν ενα αξιοπεπρες μιξαρισμα πριν φύγουν το λέω αφ ενός για να τους μείνει κάτι και αφετέρου για λόγους σύγκρισης - ίσως να μην ήταν τόσο άσχημο τελικά - καμία φορά είανι ψυχολογικό το θέμα.

Για το κούρεμα συμφωνώ - DIY.

Για τα άλλα, θα το ξαναπώ - a little calmness goes a long way :)

 
AuditoryDriving είπε:
Καλά μην είσαι τόσο απόλυτος - δεν ξέρουμε τι έγινε. Συνήθως η απειρία δημιουργεί παρεξηγήσεις και το mixing είναι ευκολο να πεσει σε φαυλο κυκλο - ειδικά επειδή είναι όλα θέμα συμβιβασμών και παραχωρήσεων. To να παρουν ενα αξιοπεπρες μιξαρισμα πριν φύγουν το λέω αφ ενός για να τους μείνει κάτι και αφετέρου για λόγους σύγκρισης - ίσως να μην ήταν τόσο άσχημο τελικά - καμία φορά είανι ψυχολογικό το θέμα.

Για το κούρεμα συμφωνώ - DIY.

Για τα άλλα, θα το ξαναπώ - a little calmness goes a long way :)
Να συμπληρώσω επίσης πως ο εκάστοτε ηχολήπτης, δεν είναι παραγωγός. Ουσιαστικά σε ερασιτεχνικά εγχειρήματα που οι περισσότεροι εξ ημών παλεύουμε, είναι απλά ένας μεσάζων στο να φέρει τον ήχο στο σημείο που εμείς επιθυμούμε, αλλά αδυνατούμε να κάνουμε. Προσωπικά δεν έχω πετύχει στις 4 φορές που μπήκα στη ζωή μου σε στούντιο ηχολήπτη που να έχει ακούσματα κοντά στα δικά μου, αλλά τα τυχόν παράπονά μου εντοπίζονταν πάντα στην έλλειψη χρόνου-λόγο χρημάτων- και την μη ύπαρξη ακριβούς σχεδιασμού από μεριάς μας στο πως πρέπει να καταλήξει η παραγωγή-λόγο έλλειψης εμπειρίας.

Εγώ είμαι υπεύθυνος για το αν δεν καταφέρνω να εξηγήσω επακριβώς στον ηχολήπτη που θέλω να φέρει τον ήχο και δεν μπορώ να ζητάω ευθύνες από έναν άνθρωπο που με γνώρισε μόλις ''χθες'' να μπει στο μυαλό μου και να κάνει το παραγωγό μου.

Η πλειονότητα της παλιάς γενιάς ηχοληπτών, συνήθως ήταν ''σκυλάδες'' και λογικό ήταν, αφού από εκεί οι άνθρωποι βιοπορίζονταν, αυτό όμως δεν θεωρώ πως στάθηκε εμπόδιο στο να βγουν αριστουργήματα. Ο ηχολήπτης που συνήθως είναι και ιδιοκτήτης του στούντιο, σαν επαγγελματίας ενδιαφέρεται για τη δουλειά του και επιθυμία του είναι ακόμη και μια ερασιτεχνική δουλειά να βγει καλή, ώστε ο ''πελάτης'' να μείνει ικανοποιημένος και να ξαναπάει, ή να φέρει τους φίλους του ;)

Σίγουρα θα υπάρχουν και κακοί επαγγελματίες-προσωπικά δεν έχω πετύχει- αλλά την μεγάλη ευθύνη τη φέρω εγώ, με το να μην έχω ακριβές σχέδιο, να μην γίνομαι κατανοητός και ακόμη, ακόμη να μην μπορώ να του δώσω να καταλάβει πως εγώ είμαι ο παραγωγός και όχι αυτός.

 
degdekis είπε:
Και επίσης προτείνω να μας πειτε ποιος είναι να τον αποφεύγουμε.
Το οτι τα παιδια δεν εμειναν ευχαριστημενοι δε σημαινει οτι ειναι κακος ηχοληπτης.

Γιατι να τον αποφυγεις? Εχεις ακουσει καποια δουλεια του? Επισης μπορει το μιξ των παιδιων εσενα να σ'αρεσει  ;)

Γενικά οι ηχολήπτες συχνά είναι σαν τους κομμοτές. Τους λες πάρε μία φράτζα λίγο εδώ και ΤΙΠΟΤΕ άλλο και μέχρι να πεις κύμινο σε έχουν κάνει κουρούπα...Και οι ηχολήπτες του λες κόψε λίγο μπότα και στα αλλάζουν όλα μέσα στο  μιξ.
Εχεις καποια εμπειρια απο μιξη? Δε σε ειρωνευομαι, απλα σε ρωταω γιατι σ'ενα μιξ οι ισορροπιες ειναι πολυ λεπτες  και πολλες φορες δεν ειναι απλα θεμα λιγων dBs πανω ή κατω  :)

@rtbmambas,

Ησασταν παροντες κατα τη διαρκεια της μειξης ή τον αφησατε να κανει αυτος ο,τι νομιζει και μετα ακουσατε το αποτελεσμα?

 
Δεν κατάλαβα ακριβώς τι έγινε - Π.χ. "...τελειώνοντας το δεύτερο και γυρνώντας στο πρώτο είχε γίνει αγνώριστο και πάλι απο την αρχή..." Πώς έγινε αυτό; - αλλά το θέμα είναι ότι δεν είστε ευχαριστημένοι από τη μείξη. End of story.

Όπως είπαν και τα παιδιά πιο πάνω, πάρτε τα tracks σας και κάντε τη μείξη αλλού. Δεν μπορώ να φανταστώ κανέναν απολύτως ουσιαστικό λόγο για να μην σας τα δώσει και - π.χ. - το "εγώ δεν δίνω τις πηγές μου" δεν υπάρχει.    

 
Πάντως παίζει μεγάλο ρόλο αν ο ηχολήπτης γενικά ασχολείται με πολύ διαφορετικό στυλ απ' αυτό που γράφει η μπάντα. Το να ακούς από κατά τα άλλα "καταξιωμένο" ηχολήπτη σε επαρχιακή πόλη (όπου είναι μονοπώλιο και αναγκαστικά θα πας σ' αυτόν) τη φράση "με την κωλομουσική σας που έμπλεξα", μόνο και μόνο επειδή δεν παίζεις σκυλάδικα ή λαϊκοπόπ που έχει συνηθίσει αυτός να γράφει, είναι λίγο εφιάλτης. Γι' αυτό και όσοι είστε σε πόλεις που υπάρχουν αρκετές επιλογές, ψάξτε γιο όσο πάει, και επιλέξτε τον πιο κατάλληλο ηχολήπτη, όχι ντε και καλά τη "φίρμα". Μιλάω από προσωπική πείρα.

 
καντε το αλλο την αλλη φορα.

Μπειτε να δειτε ελληνικες παραγωγες (πιο ασημα συγκροτηματα ) π.χ. στο youtube στο στυλ που θελετε να ηχογραφησετε, στειλτε μηνυμα στον uploader αρκει να ειναι ο ιδιος ο μουσικος που το ανεβασε και ρωτηστε αμα εντοπισετε αυτα που σας αρεσουν ηχητικα, ποιος τα μιξαρε και συνεργαστειτε μαζι του.

Μπακαλικο μεν αλλα τωρα που μου ηρθε οπως διαβαζα και εγραφα μου φανηκε έξυπνη ιδεα λολ

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top