Αρνήθηκε να τραγουδήσει ... τζάμπα.

@yameth

Βρε καλά τα λες. 

Απλά τοσο οι μοδελες οσο και οι καλλιτέχνες, εχουν και άλλες πηγές εσόδων. 

Το dedicated περιοδικό ή μουσική εκπομπή δεν έχουν και αν θεωρητικά έκαναν εμπάργκο ΟΛΟΙ στο τζάμπα 

, θα έσβηναν σε μια νύχτα. ...αλλα αυτό είναι ουτοπικό. 

Στα σοβαρά τώρα,  εν ετει 2021 υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που βλέπουν ροή tv?

Αυτό είναι πιο μεγάλο θέμα συζήτησης.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ζούμε σε ελεύθερη χώρα, ο καθένας είναι ελεύθερος να κάνει ότι θέλει. Προσωπικά δεν έχω πρόβλημα με κανέναν είτε πάει δωρεάν είτε όχι.

Αλλά δεν είναι εκμετάλλευση, είναι ανταλλαγή. Μια πλατφόρμα έχει κόστος όπως και μια παραγωγή, ο καλλιτέχνης μπορεί να επιλέξει εάν το ύφος του ταιριάζει και να ανταλλάξει την εργασία του με την προβολή.  

 
@yameth

Βρε καλά τα λες. 

Απλά τοσο οι μοδελες οσο και οι καλλιτέχνες, εχουν και άλλες πηγές εσόδων. 

Το dedicated περιοδικό ή μουσική εκπομπή δεν έχουν και αν θεωρητικά έκαναν εμπάργκο ΟΛΟΙ στο τζάμπα 

, θα έσβηναν σε μια νύχτα. ...αλλα αυτό είναι ουτοπικό. 

Στα σοβαρά τώρα,  εν ετει 2021 υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που βλέπουν ροή tv?

Αυτό είναι πιο μεγάλο θέμα συζήτησης.
Μικρές πηγές. Οχι για να ζήσεις κατ' επάγγελμα.

Το αντίθετο παντως, να κόψουν καθε μουσική που απορρέει δικαιώματα το έχουν κάνει για αρκετό καιρό πολλά μέσα προ ετών.

Μπορεί να γίνει λοιπόν, δεν έσβησε τίποτα σε μια νύχτα αλλά δεν συμφέρει κανέναν. 

Απο την άλλη και επειδή κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου στο θέμα, πόσες φορές είπα απο μέσα μου "ο Παπαδόπουλος βρήκε την χήνα που κάνει τα χρυσά αυγά". Μετά το αρχικό στήσιμο, απαιτείται μηδαμινή προετοιμασία και κόπος για ένα πολύ λαικά προσφιλές και επικερδές αποτέλεσμα που το ζητούν όλα τα κανάλια. Εχει ήδη περάσει 2-3 με την εκπομπή. Τοσο που υπάρχει και on demand.

Ας μην ξεχνάμε πως και αυτός καλλιτέχνης είναι με αβέβαιο έσοδο σαν ηθοποιός.

A... και να μην ξεχάσω. Η Μαντώ αρνηθηκε αυτη την προβολή αλλά κέρδισε δημοσιεύοντας την άρνηση της (την κουβεντιάζουμε ακόμα κι εδω). Βέβαια δεν ξέρω αν αυτό είναι το κοινό της.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Η προβολή όντως έχει αξία, γενικότερα. Και σε πάρα πολλές περιπτώσεις η προβολή από ένα συγκεκριμένο μέσο έχει αξία για έναν καλλιτέχνη. Εάν θεωρεί ότι η αξία της προβολής είναι ίση ή μεγαλύτερη από την αξία του μεροκάματού που θα έπαιρνε, τότε έχει λόγο να πάει δωρεάν. Για κάποιον νέο καλλιτέχνη που θέλει να αναδειχτεί είναι οκ. Σεβαστό.

Για άλλους μουσικούς πιο "παλιούς" και φτασμένους, που νιώθουν οτι δεν χρειάζεται η προβολή, προτιμούν να πληρωθούν τη δουλειά τους. Σεβαστό και αυτό.

Τώρα σχετικά με το ανταλλαγή vs εκμετάλλευση θεωρώ ότι η ανταλλαγή προκύπτει από την εκμετάλλευση. Είναι το αποτέλεσμα όταν δυο μερη εκμεταλλεύονται το ένα τις ανάγκες του άλλου. Εάν η εκλαμβανόμενη αξία είναι ίση, και από τα δύο μέρη τότε έχουμε σωστό deal.

 
Άποψή μου: τελείως λάθος να πας να τραγουδήσεις δωρεάν αν είσαι επαγγελματίας..

Κάποια στιγμή γίνεσαι γνωστός, έχει έρθει η ώρα να πάρεις κάποια αξιοπρεπή χρήματα για τις εμφανίσεις σου, και τότε θα εμφανιστεί κάποιος άλλος άγνωστος, θα τραγουδήσει δωρεάν στη θέση σου αυτός για να γίνει αυτός πιο γνωστός και ούτω καθεξής.. και εις τους αιώνας των αιώνων αμήν..

Μια ομάδα επαγγελματιών που έχουν παρόμοια συμφέροντα πρέπει να δημιουργούν μια ένωση και να διεκδικούν τα δίκαια δικαιώματά τους.. Απλά πράγματα.. Όμως, πρέπει να είναι "ευθυγραμμισμένοι" στην πολιτική τους.. Αλλιώς αυτό δε λειτουργεί καθόλου..

Όσοι κλάδοι έχουν κάνει το παραπάνω έχουν κερδίσει 4-5 πράγματα.. Και συχνά είναι και δύσκολο να τους τα πάρουνε πίσω.. Οι υπόλοιποι.. άστα..

(η συζήτηση για το ποια δικαιώματα είναι δίκαια και ποια καταχρηστικά είναι εντελώς διαφορετική υπόθεση και δεν είναι εδώ κατάλληλο μέρος για να συζητηθεί..)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Η προβολή όντως έχει αξία, γενικότερα. Και σε πάρα πολλές περιπτώσεις η προβολή από ένα συγκεκριμένο μέσο έχει αξία για έναν καλλιτέχνη. Εάν θεωρεί ότι η αξία της προβολής είναι ίση ή μεγαλύτερη από την αξία του μεροκάματού που θα έπαιρνε, τότε έχει λόγο να πάει δωρεάν. Για κάποιον νέο καλλιτέχνη που θέλει να αναδειχτεί είναι οκ. Σεβαστό.

Για άλλους μουσικούς πιο "παλιούς" και φτασμένους, που νιώθουν οτι δεν χρειάζεται η προβολή, προτιμούν να πληρωθούν τη δουλειά τους. Σεβαστό και αυτό.

Τώρα σχετικά με το ανταλλαγή vs εκμετάλλευση θεωρώ ότι η ανταλλαγή προκύπτει από την εκμετάλλευση. Είναι το αποτέλεσμα όταν δυο μερη εκμεταλλεύονται το ένα τις ανάγκες του άλλου. Εάν η εκλαμβανόμενη αξία είναι ίση, και από τα δύο μέρη τότε έχουμε σωστό deal.


Το κακό με το παραπάνω σκεπτικό είναι, ότι, αν ο καθένας κοιτάει μόνο τον εαυτό του, τότε είσαι εύκολο θύμα αυτού που έχει τη μεγαλύτερη δύναμη (είσαι μόνος σου). Εδώ πρόκειται για τα τηλεοπτικά κανάλια..

 
Εδώ πρόκειται για τα τηλεοπτικά κανάλια..
Το πρόγραμμα στα κανάλια δεν αποτελείται απαραίτητα απο δικές τους (in house) εκπομπές αλλά απο εξωτερικές παραγωγές (μικρών και μεγάλων εταιριών) που αγοράζουν, όπως η συγκεκριμένη. 

Γι αυτό του χρόνου μπορεί να την δεις σε ανταγωνιστικό κανάλι.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ο Πορτοκάλογλου στο «Μουσικό Κουτί» δήλωσε ότι όλοι οι μουσικοί πληρώνονται.

 
@yameth

Εμένα η διαφωνία μου έγκειται στο εξής.

Δεν μιλάμε για μια ευκαιριακή περαντζάδα  από την tv.

Π.χ. μια συνέντευξη σε ένα πρωινάδικο.

Οκ εκεί να πας δωρεάν , να διαφημιστείς, να σε θυμηθούν και όσοι σε ξέχασαν.....να σε μάθουν όσοι δεν σε ξέρουν κ.ο.κ.

Εδώ μιλάμε για μια εκπομπή που είναι στημένη πάνω σε καλλιτέχνες, που οι καλλιτέχνες είναι το προϊόν της εκπομπής (ασχέτως αν γίνεται rotation αυτων των καλλιτενχών) .

Δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα.

Είναι σαν να λέμε ότι οι ηθοποιοί στα τηλεοπτικά σήριαλ δεν θα έπρεπε να πληρώνονται, αλλά να το θεωρούν διαφημίση, μπας και πάει να τους δει κάποιος στο θέατρο.

Δεν μπορούμε συλληβδην να αντιμετωπίζουμε το medium TV ως διαφήμιση, γιατί τότε ΚΑΝΕΙΣ δεν θα έπρεπε να πληρωνεται σε αυτην.

Ουτε ο δημοσιογραφος (τον εμαθαν στην Tv , και παιρνουν την εφημεριδα)....κ.ο.κ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Είναι σαν να λέμε ότι οι ηθοποιοί στα τηλεοπτικά σήριαλ δεν θα έπρεπε να πληρώνονται, αλλά να το θεωρούν διαφημίση, μπας και πάει να τους δει κάποιος στο θέατρο.

Δεν μπορούμε συλληβδην να αντιμετωπίζουμε το medium TV ως διαφήμιση, γιατί τότε ΚΑΝΕΙΣ δεν θα έπρεπε να πληρωνεται σε αυτην.

Ουτε ο δημοσιογραφος (τον εμαθαν στην Tv , και παιρνουν την εφημεριδα)....κ.ο.κ.
Εδω κάνεις ένα λογικό άλμα. Οι ηθοποιοί των σήριαλ συμμετεχουν σε παραγωγή (DVD πχ) που πουλιέται πακέτο ως προιόν, όπως ένας μουσικός δίσκος. Εργοδότης μπορεί να είναι ακόμα και ο ίδιος ο ηθοποιός που χρηματοδοτεί την παραγωγή ως επιχειρηματίας. Το πόσο θα την πουλήσει στα κανάλια είναι θεμα προσφοράς και ζήτησης.

Παρεπιμπτόντως οι εφημερίδες σήμερα μιας και πουλάνε κάτω απο 10,000 φύλλα (οι μεγάλες) υπάρχουν για να προσφέρουν υλικό για συζήτηση στα ηλεκτρονικά μέσα. Αυτες δε που αναφερονται συχνα στις ειδησεις των καναλιων ως ντουντουκες έχουν κάτω απο 1000. Εχεις την εντύπωση πως πληρώνονται αδρά οι δημοσιογράφοι τους μήπως; Γι αυτό κύρια απασχόληση τους είναι τα ηλεκτρονικά μέσα αλλά για το κύρος και να συμπληρώνουν το μεροκάματο γραφουν και σε εφημεριδα. Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εδω κάνεις ένα λογικό άλμα. Οι ηθοποιοί των σήριαλ συμμετεχουν σε παραγωγή (DVD πχ) που πουλιέται πακέτο ως προιόν, όπως ένας μουσικός δίσκος. Εργοδότης μπορεί να είναι ακόμα και ο ίδιος ο ηθοποιός που χρηματοδοτεί την παραγωγή ως επιχειρηματίας. Το πόσο θα την πουλήσει στα κανάλια είναι θεμα προσφοράς και ζήτησης.

Παρεπιμπτόντως οι εφημερίδες σήμερα μιας και πουλάνε κάτω απο 10,000 φύλλα (οι μεγάλες) υπάρχουν για να προσφέρουν υλικό για συζήτηση στα ηλεκτρονικά μέσα. Αυτες δε που αναφερονται συχνα στις ειδησεις των καναλιων ως ντουντουκες έχουν κάτω απο 1000. Εχεις την εντύπωση πως πληρώνονται αδρά οι δημοσιογράφοι τους μήπως; Γι αυτό κύρια απασχόληση τους είναι τα ηλεκτρονικά μέσα αλλά για το κύρος και να συμπληρώνουν το μεροκάματο γραφουν και σε εφημεριδα. Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες.
Γιατί δεν υπάρχουν serials παραγωγές τηλεοπτικών καναλίων;

Επίσης με τον όρο εφημερίδα πιστεύω ότι καλύπτεται και ο ηλεκτρονικός τύπος.

Δεν έχει τέλος σημασία ποιός είναι ο εργοδότης και άρα υπόχρεως προς καταβολή αμοιβής, αλλά αν πρέπει να αμοίβονται.

Εγώ δεν είπα ότι πρέπει να τους πληρώσει ο τηλεοπτικός σταθμός ή ο παρουσιαστής......προφανώς πρέπει να τους πληρώσει ο παραγωγός (αδίαφορο αν ειναι εξωτερική ή εσωτερική παραγωγή) ή εν πάσει περιπτώσει ο εργοδότης / κύριος του έργου (για να μιλάμε νομικά σωστα- αν πρόκειται για σύμβαση έργου), όποιος και αν είναι αυτός .

Το ερώτημα είναι αν πρέπει να πληρωθουν ή όχι, και όχι ποιός πρέπει να τους πληρώσει.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Και οι μεν αρνητές είναι οι εκφραστές του παρακμιακού τραγουδιού που χέ***καν στο τάλιρο στα 90ς και ο δε Παπαδόπουλος είναι μια γλίτσα και μισή, λέρα και φτηνιάρης. Τους συγκεκριμένους ουτε εγω θα τους πληρωνα να βγουν απτον ταφο να τραγουδησουν τρασίλες, αρκετα τσεπωσαν τη χρυση εποχη τους,  ο τόπος είναι γεμάτος ανεργους νέους και άφραγκους που μαραζώνουν. Και καλά εκαναν και δεν πηγαν και καλα θα κανουν να μην ξαναπανε και πουθενα, τόσο απλα.




συγνώμη φίλε αλλά είναι λάθος αντίληψη: σαν να λες ότι επειδή πληρώθηκε κάποιος στα 80ς ή στα 90ς τώρα πρέπει να τραγουδάει τσάμπα. Συγνώμη αλλά είναι λάθος. Το να εμφανιστούνε νέοι καλλιτέχνες, οκ το δέχομαι αλλά κανείς δεν μπορεί να μένει απλήρωτος, είτε είναι παλιός, είτε νέος.

 
Ορθώς η τραγουδίστρια αρνήθηκε να συμμετάσχει άνευ αποδοχών.

Ναι μεν μιλάμε για μια εκπομπή με τηλεθέαση, αλλά το target group απευθύνεται άτομα 60 plus

σαν την μάνα μου πχ που δεν έχουν ιδέα από ίντερνετ και λοιπά μπιμπλίκια και τζιτζιφιόνια.

Με άλλα λόγια ο μέσος ακροατής της εκπομπής δεν έχει να προσφέρει κάτι στον καλλιτέχνη που να εξαργυρώνει την άνευ αποδοχών συμμετοχή του. Η μάνα μου πχ ούτε subscribe θα έκανε στην Μαντώ στο YouTube, ούτε θα τις ανέβαζε τα views στο Spotify, ούτε θα παραγγείλει τον δίσκο της από το Amazon. Θα έβλεπε απλά την εκπομπή, μέχρι την επόμενη εβδομάδα που θα έβλεπε την επόμενη, με άλλους τραγουδιστές-θεματικό κτλ.

Επίσης κάτι που ήθελα να γράψω στο άλλο θέμα με το παιδί που ζητούσε συμβουλές για το πως να κάνει πρόβα, αλλά τελικά δεν έγραψα τίποτα, και εδώ αναπόφευκτα προκύπτει εμμέσως από το θέμα: Φαντάζομαι οι μουσικοί της εκπομπής του κ. ''γράφουμε τον Κορονοϊό στα παλιά μας τα παπούτΣα πολύ σχολαστικά'' κάνουν πρόβες (και ίσως εξαντλητικές). Όπως και οι ηθοποιοί που πάνε σε γυρίσματα για τηλεοπτικά σήριαλ κτλ.

Δεν μπορώ να καταλάβω με ποια λογική ο συμφορουμίτης να μην μπορεί να κάνει πρόβα.

''Επειδή είναι για την ευχαρίστησή του και όχι επειδή πληρώνεται γι'αυτό'' θα μου πείτε.

Αυτό όμως είναι κάτι το οποίο δεν το γνωρίζουμε, πρόβα κάνεις για να ''παρουσιάσεις'' ένα προϊόν - υπηρεσία.

Αν δεν κάνεις πρόβα, δεν μπορείς να παρουσιάσεις-διεκδικήσεις πως να πουλήσεις αυτή την υπηρεσία.

Δεν δουλεύουν όλοι οι μουσικοί σε παραγωγές του Mega και της ΕΡΤ για να λέμε ότι όλες οι άλλες πρόβες είναι αχρείαστες και πρέπει να απαγορεύονται. Τέσπα.

Την απόφαση της τραγουδίστριας όχι απλά την βρίσκω σωστή, αλλά με εκπλήσσει το γεγονός αυτό, καθώς θεωρούσα δεδομένο ότι οι τραγουδιστές τις εκπομπής πληρώνονται γι'αυτό που κάνουν εκεί.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το ερώτημα είναι αν πρέπει να πληρωθουν ή όχι, και όχι ποιός πρέπει να τους πληρώσει.
Σωστά. Εδω συζητάμε το πως αυτοπροσδιορίζεται ο καθένας.

Αν είσαι ελεύθερος επαγγελματίας που ρυθμιζεις εσοδα  - έξοδα της ατομικής σου επιχείρησης κατα το δοκούν ή αν είσαι μισθωτός υπάλληλος που πρέπει να πληρωθείς εφόσον προσληφθείς.

Στο πρώτο κατα τη γνώμη μου κανεις λάθος να γκρινιάξεις. 

Στο δεύτερο μαζί σου.

 
Σωστά. Εδω συζητάμε το πως αυτοπροσδιορίζεται ο καθένας.

Αν είσαι ελεύθερος επαγγελματίας που ρυθμιζεις εσοδα  - έξοδα της ατομικής σου επιχείρησης κατα το δοκούν ή αν είσαι μισθωτός υπάλληλος που πρέπει να πληρωθείς εφόσον προσληφθείς.

Στο πρώτο κατα τη γνώμη μου κανεις λάθος να γκρινιάξεις. 

Στο δεύτερο μαζί σου.
Δεν γνωρίζω τη (νομική) σχέση Καναλιου- παρουσιαστή- καλλιτέχνη.

Είναι συμβαση έργου, είναι συμβαση εξαρτημένης εργασίας, είναι σύμβαση υπέρ τρίτου.........;

Η κάθε μια έχει τις ιδιαιτερότητές της.

Εγω καταλαβάινω πώς και τί εννοείς.

Λες  π.χ οτι ο freelancer είναι θεμιτό να χάσει μια αμοιβή με αντιστάθμισμα π.χ προβολή.

Λογικό μου ακούγεται....και το βασικότερο ρεαλιστικό.

Η δική μου η σκοπιά άλλωστε δεν μπορεί να εφαρμoστεί ΠΟΤΕ στην πράξη, μιας και προαπαιτεί συνολικό εμπάργκο από όλους.

Προσωπικά , τέλος, ΔΕΝ θα πήγαινα ποτέ τζάμπα την TV (αν και  έχω κάνει πολλές δουλειές τζάπμα).

Δεν την πιστεύω σαν μέσο, θεωρώ το κοινό της χαμηλού επιπέδου, και η όποια προβολή μου θα μου έφερνε κόσμο -πελατεία που δεν θα μπορούσα στην τελική να συνεργαστώ.

Με λεφτά θα πήγαινα.....it's just a job. ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Επίσης κάτι που ήθελα να γράψω στο άλλο θέμα με το παιδί που ζητούσε συμβουλές για το πως να κάνει πρόβα, αλλά τελικά δεν έγραψα τίποτα, και εδώ αναπόφευκτα προκύπτει εμμέσως από το θέμα: Φαντάζομαι οι μουσικοί της εκπομπής του κ. ''γράφουμε τον Κορονοϊό στα παλιά μας τα παπούτΣα πολύ σχολαστικά'' κάνουν πρόβες (και ίσως εξαντλητικές). Όπως και οι ηθοποιοί που πάνε σε γυρίσματα για τηλεοπτικά σήριαλ κτλ.

Δεν μπορώ να καταλάβω με ποια λογική ο συμφορουμίτης να μην μπορεί να κάνει πρόβα.

''Επειδή είναι για την ευχαρίστησή του και όχι επειδή πληρώνεται γι'αυτό'' θα μου πείτε.

Αυτό όμως είναι κάτι το οποίο δεν το γνωρίζουμε, πρόβα κάνεις για να ''παρουσιάσεις'' ένα προϊόν - υπηρεσία.

Αν δεν κάνεις πρόβα, δεν μπορείς να παρουσιάσεις-διεκδικήσεις πως να πουλήσεις αυτή την υπηρεσία.

Δεν δουλεύουν όλοι οι μουσικοί σε παραγωγές του Mega και της ΕΡΤ για να λέμε ότι όλες οι άλλες πρόβες είναι αχρείαστες και πρέπει να απαγορεύονται. Τέσπα.
Πολύ σωστό.

 
Πάντα σε αυτού του είδους τις συζητήσεις υπάρχει το πως θα έπρεπε να είναι και το πως είναι τα πράγματα.

Νομίζω ότι συμφωνούμε πως στην εποχή μας, καλώς ή κακώς, δεν αρκεί να γράψεις ένα καλό κομμάτι, χρειάζονται και άλλες ενέργειες για να φτάσει στα αυτιά του κόσμου. Το πρώτο πράγμα που θα σου κάνει μια PR εταιρεία (με το αζημίωτο) είναι να σου κανονίσει μερικές τέτοιες εμφανίσεις.

Ναι θα ήταν καλύτερος ο κόσμος εάν δεν χρειαζόταν να κάνεις βίντεο κλιπ, να βάλεις μαλλιά, να κάνεις ανόρθωση και λεύκανση. Δυστυχώς για το είδος της μουσικής που μιλάμε ακόμα και οι φτασμένοι καλλιτέχνες δεν αρκεί απλά να ανακοινώσουν το νέο τους τραγούδι. 

Και σίγουρα οι καλλιτέχνες δεν περιμένουν να ζήσουν από πωλήσεις δίσκων (ουατέβερ), απλά θα τους δει ο κόσμος και θα πάει το βράδυ εκεί που τραγουδάνε, σήμερα έτσι όπως είναι η κατάσταση ούτε αυτό μπορεί να συμβεί οπότε το να εμφανιστούν σε τέτοια σόου είναι λίγο άχρηστο, σήμερα.  

 
Και σίγουρα οι καλλιτέχνες δεν περιμένουν να ζήσουν από πωλήσεις δίσκων (ουατέβερ), απλά θα τους δει ο κόσμος και θα πάει το βράδυ εκεί που τραγουδάνε, σήμερα έτσι όπως είναι η κατάσταση ούτε αυτό μπορεί να συμβεί οπότε το να εμφανιστούν σε τέτοια σόου είναι λίγο άχρηστο, σήμερα.  
Αλλά θα τους φέρει στην επικαιρότητα θα έλεγε ένας public relations manager.

 
Αλλά θα τους φέρει στην επικαιρότητα θα έλεγε ένας public relations manager.
Στην επικαιρότητα ήρθε και τώρα, το παρατήρησες και εσυ ανωτέρω,  χωρίς καν να βγάλει νότα,  να ρισκάρει μια κακή εμφάνιση και να πληρώσει αυτον τον μαναντζερ .....πως τον είπες. :p 

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top