Are Digital Modelers For You?

κατι δεν παει καλα εδω απο την μια λες αυτο και απο την αλλη οτι εδω και μια δεκαετια τα modellers εχουν πολυ καλα καθαρα

το θεμα ειναι καθαρα υποκιμενικο απ´οτι φαινεται και δεν τιθεται θεμα μυθων


Όταν βρίσκονται στον ίδιο χώρο, και παίζουν σε ένταση πρόβας/λάιβ, η λάμπα ακούγεται καλύτερα (απο την καμπίνα και τα μεγάφωνα) και το ψηφιακό "εξαφανίζεται".

Σε οποιαδήποτε άλλο σενάριο (ηχογράφηση, λαιβ σε μεγάλο stage που ο ήχος βγαίνει 99% απο pa, χρήση in-ear και quiet stage, παίξιμο σε χαμηλή ένταση στο σπίτι) πριν μιλήσουμε για εφέ και βολικότητα, τo modelling υπερτερεί κατά την άποψή μου.

Μην ξεχνάμε άλλωστε πως ολοι οι αγαπημένοι μας ήχοι από τους αγαπημένους μας κιθαρίστες στους αγαπημένους μας δίσκους είναι ήχοι "μικροφωνιασμενοι" και όχι ήχοι όπως βγαίνουν από τα μεγάφωνα του ενισχυτή.

Και επίσης (απορώ πώς δεν μιλήσαμε ήδη για αυτό ?) το feel και οι δυναμικές είναι επίσης εκεί στα καλά ψηφιακά. Απλά άλλο feel και δυναμικές έχεις όταν παίζεις στο σπίτι χαμηλά και άλλες όταν είσαι στη σκηνή και το έχεις το δέκα.

 
@gkourmoul1 φυσικά, καθένας κάνει ότι θέλει εννοείται. Απλά εμένα μου φαίνεται παράλογο, όπως αυτός που δίνει 30k για Harley ας πούμε ?


Ναι, αλλά το ταξίδι που κάνει μια harley (λόγω βάρους και όγκου), από άποψη άνεσης και χώρων, λίγες μηχανές μπορούν να το αγγίξουν. Άσε δε τον ήχο και τις αρμονικές...?

Αλλά, ας μη γίνεις πάλι η αιτία να παρεκτραπεί η συζήτηση...!! ?

 
τωρα τα εγραψες σωστα χωρις να λες απλα ενα ´αυτο εχει καλυτερο ηχο’ τελος…οποτε εν τελη και συ συμφωνεις οτι καπου υπερτερει το ενα καπου το αλλο…

τωρα το τι κανει ο καθενας και αν παιδευεται τσαμπα και σπαταλαει λεφτα ειναι αλλο θεμα

οποτε απο την εμπειρια σου ηθελα να σε ρωτησω το feel και οι δυναμικες  ειναι ιδιες οταν πχ παιζεις με ενα twin reverb η εναν super reverb με ενα helix σε live προβα?

 
το feel και οι δυναμικες  ειναι ιδιες οταν πχ παιζεις με ενα twin reverb η εναν super reverb με ενα helix σε live προβα?


Το feel και οι δυναμικές παίζουν από ενισχυτή σε ενισχυτή ακόμα και λάμπας.

Δεν έχει κανένα νόημα αυτή η ερώτηση.

Ρε παιδιά χάνουμε το νόημα.

Μπορείς με multieffect να έχεις ηχάρα?

Μπορείς.

Και καθαρά και βρώμικα.

Είναι ίδια η απόκριση?

Όχι, αλλά σε άλλους αρέσει το ένα και σε άλλους το άλλο.

Είναι καλύτερος ο ένας ήχος από τον άλλο?

Όχι, απλά είναι διαφορετικοί, διαλέγεις και παίρνεις ανάλογα τι παίζεις και πώς.

Μπορεί το modeler να παίζει σαν λάμπα?

Όχι, αλλά γιατί να το κάνει? Έχεις την δυνατότητα να βγάλεις ήχους που δεν βγαίνουν με λάμπα αν σε ενδιαφέρει αυτό.

Επίσης το μόντελερ έχει γραμμική απόκριση και δεν επηρεάζεται από εντάσεις.

Αν η λάμπα έχει αυτό το φυσικό κομπρεσάρισμα πάνω από μια ένταση, το modeler έχει το κομπρεσάρισμα που θα του πεις ίδιο σε όλες τις εντάσεις.

Διαλέγετε και παίρνετε.

 
Το feel και οι δυναμικές παίζουν από ενισχυτή σε ενισχυτή ακόμα και λάμπας.

Δεν έχει κανένα νόημα αυτή η ερώτηση.
προφανως και παιζουν οι δυναμικες απο ενισχυτη σε ενισχυτη,η ερωτηση εχει νοημα πανω στο οτι ο φιλος ειπε οτι στα modeller το feel και οι δυναμικες ειναι εκει…ναι ειναι εκει αλλα οχι στο βαθμο που ειναι σε εναν καλο ενισχυτη,τωρα το ποσο παιζει ρολο αυτο για τον καθενα ειναι αλλο θεμα..καποιον τον ενοχλει καποιον δεν τον ενοχλει και ειναι σουπερ..

δεν ειμαι biased προς συγκεκριμενη κατευθυνση διοτι χρησιμοποιω και τις δυο επιλογες καθημερινα,ωστοσο προσπαθω να ειμαι αντικειμενικος και να εκφερω την γνωμη μου μεσα απο την πραγματικοτητα που βιωνω

στα υπολοιπα που γραφεις συμφωνω 100%

 
Όταν βρίσκονται στον ίδιο χώρο, και παίζουν σε ένταση πρόβας/λάιβ, η λάμπα ακούγεται καλύτερα (απο την καμπίνα και τα μεγάφωνα) και το ψηφιακό "εξαφανίζεται".

Σε οποιαδήποτε άλλο σενάριο (ηχογράφηση, λαιβ σε μεγάλο stage που ο ήχος βγαίνει 99% απο pa, χρήση in-ear και quiet stage, παίξιμο σε χαμηλή ένταση στο σπίτι) πριν μιλήσουμε για εφέ και βολικότητα, τo modelling υπερτερεί κατά την άποψή μου.

Μην ξεχνάμε άλλωστε πως ολοι οι αγαπημένοι μας ήχοι από τους αγαπημένους μας κιθαρίστες στους αγαπημένους μας δίσκους είναι ήχοι "μικροφωνιασμενοι" και όχι ήχοι όπως βγαίνουν από τα μεγάφωνα του ενισχυτή.

Και επίσης (απορώ πώς δεν μιλήσαμε ήδη για αυτό ?) το feel και οι δυναμικές είναι επίσης εκεί στα καλά ψηφιακά. Απλά άλλο feel και δυναμικές έχεις όταν παίζεις στο σπίτι χαμηλά και άλλες όταν είσαι στη σκηνή και το έχεις το δέκα.


Βρίσκω απόλυτη τη θέση. Δεν έχω τίποτα εναντίον των modelers, σε κάποια projects τα χρησιμοποιώ σχεδόν αποκλειστικά: Βολεύουν απίστευτα όταν θέλω heavily effected leads με harmonizers κλπ τύπου Radiohead ή ambient clean ήχους στο στυλ του Pygmalion των Slowdive.

Έχω κάνει όμως και συγκρίσεις, ηχογραφώντας direct τα πρωτότυπα μοντέλα με attenuator και IRs, μιας που έχω την τύχη να έχω αρκετούς ενισχυτές και preamps.

Στα δικά μου τεστ δεν υπάρχει σύγκριση. Σε κάποιους ενισχυτές, όπως οι Boogie και οι high gain Marshalls θα έχουν μια διαφορά της τάξης του 20% που θα εντοπίζεται κυρίως στο feel και στο compression. Σε πιο "δύσκολους" ενισχυτές, όπως οι Vox, Bad Cat, Matchless η απόσταση παραμένει τόσο μεγάλη που θα τολμήσω να πω ότι τα modelers των 1.000 ευρώ βρίσκονται πιο κοντά στο POD 2.0 (φασόλι) απ' ότι στο real thing. Όχι ότι ήταν κακό το φασόλι. Έχω ηχογραφήσει και με αυτό.

Από κει πέρα, τα περισσότερα modelers θα έχουν ένα περιορισμένο "sweet spot" σε όλα αυτά τα μοντέλα ενισχυτών και άλλο feel. Οπότε πιθανότατα άλλο part και με άλλο ήχο θα γράψεις αν ξεκινήσεις με τον ενισχυτή μπροστά σου και άλλο με το modeler. Αυτό είναι σημαντικό.

Ακόμη όμως και για να εκμεταλλευτείς το modeler στο 100%  είναι σημαντική η εμπειρία με πραγματικούς ενισχυτές. Αλλιώς θα φτιάξει/επιλέξει έναν ήχο στο modeler κάποιος που έχει παίξει με το actual thing κι αλλιώς κάποιος που δεν το έχει ακούσει ποτέ από κοντά. Το POD 2.0 (για να πάρω σαν παράδειγμα κάτι φθηνό και outdated) φώναζε από χιλιόμετρα τί είναι στους περισσότερους ήχους, αλλά μπορούσε να πετύχει έναν πολύ ωραίο "τελικιασμένο" tweed, τίγκα στα μεσαία, ήχο. To ξέρω γιατί έχω πάιξει με τελικιασμένο tweed. 

Επίσης μια μεγάλη μερίδα κιθαριστών παίζουν πιο "roots" είδη και με 1.000 ευρώ μπορούν σήμερα να πάρουν ένα καλό μεταχειρισμένο ενισχυτή κι ένα attenuator για να τον ευχαριστιούνται παντού. Και σε 5 χρόνια, αν θέλουν και κάτι καλύτερο, τον αλλάζουν χωρίς να χάσουν τα λεφτά τους.  

Όλα αυτά για μένα είναι σημεία που δείχνουν ότι ακόμη υπάρχει δρόμος για να γραφτούν αττάκες του στυλ "πώς είναι δυνατόν να δίνει 1000 ευρώ για ενισχυτή". Ίσως σε 5 χρόνια που θα μπορεί κάποιος να βρεί το AxeFX IV μεταχειρισμένο στα 1.000 ευρώ να ξανακάνουμε αυτή την κουβέντα. 


 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Έχω περάσει αρκετό χρόνο με διάφορα setups, λαμπάτο με καμπίνα, λαμπάτο με loadbox (Torpedo Captor), Axe Fx και πλέον plugins.

Τον καλύτερο ήχο τον είχα με λαμπάτο + loadbox, με διαφορά από όλα τα υπόλοιπα setups. Μπορούσα να ανεβάσω το Master ακριβώς εκεί που ήθελα, ενώ παράλληλα άκουγα από monitors. Εκείνη την περίοδο αυτό ήταν σωτήριο, γιατί έμενα ακόμα με τους γονείς μου και έγραφα κυρίως μετά τις 11-12 το βράδυ.

Από τότε έχουν περάσει 3-4 χρόνια. Τώρα δεν ξέρω αν θα μένω στην ίδια χώρα σε 6 μήνες, οπότε έχω αποφασίσει συνειδητά να είμαι όσο πιο "ελαφρύς" γίνεται. Μία κιθάρα (tele of course), δύο 5άρια monitors, μία κάρτα ήχου και ένα μικρό midi keyboard. Όλοι μου οι ήχοι (κιθάρα-μπάσο-keys-drums) βγαίνουν από VSTs και Kontakt libraries. Είναι οι καλύτεροι μου ήχοι; Όχι, σε καμία περίπτωση. Είναι όμως πολύ πιο εύκολο να γράψω, να κάνω post production (με ό,τι καλό ή κακό φέρνει αυτό) και παράλληλα δε χρειάζεται να έχω μέσα στο χώρο μου ένα κάρο πράγματα.

Ασφαλώς και δεν είναι ό,τι καλύτερο ως προς την έμπνευση, γιατί όπως και να το κάνουμε προτιμώ να πειράζω κουμπιά παρά να γράφω automations. Παρ'όλα αυτά, έχω μια ηχητική παλέτα που δε θα μπορούσα να έχω με φυσικό εξοπλισμό, εκτός αν είχα κατασταλάξει στο πού θα μείνω και είχα την οικονομική δυνατότητα για να χρηματοδοτήσω ένα ολόκληρο studio.

Πού θέλω να καταλήξω; Όλες αυτές οι διαφορετικές προσεγγίσεις έχουν θετικά και αρνητικά. Επίσης περιλαμβάνουν υποχρεωτικά ένα level συμβιβασμών, ανάλογα την κατάσταση του καθενός. Το θέμα είναι να παίζουμε/γράφουμε μουσική, όχι να ψειρίζουμε τη μαϊμού. Τον παράγοντα ακρόασης του κοινού τον βγάζω εντελώς εκτός εξίσωσης, μιας και 5-10 νοματαίοι ακούνε αυτά που γράφω.

 
Στα δικά μου τεστ δεν υπάρχει σύγκριση. Σε κάποιους ενισχυτές, όπως οι Boogie και οι high gain Marshalls θα έχουν μια διαφορά της τάξης του 20% που θα εντοπίζεται κυρίως στο feel και στο compression. Σε πιο "δύσκολους" ενισχυτές, όπως οι Vox, Bad Cat, Matchless η απόσταση παραμένει τόσο μεγάλη που θα τολμήσω να πω ότι τα modelers των 1.000 ευρώ βρίσκονται πιο κοντά στο POD 2.0 (φασόλι) απ' ότι στο real thing. Όχι ότι ήταν κακό το φασόλι. Έχω ηχογραφήσει και με αυτό.


Μήπως συγκρίνεις μήλα με πορτοκάλια?

Εννοώ, συγκρίνεις αυτό που ακούς από την καμπίνα ενός λαμπάτου ενισχυτή σε σχέση με αυτό που ακούς από ένα modeller μέσω studio monitors? Ή συνδέεις το modeller σε τελικό και καμπίνα? Ή συγκρίνεις τα ηχογραφημένα?

Σε περίπτωση που είναι το τελευταίο πως μιλάς για feel σε ένα ηχογραφημένο αποτέλεσμα?

Τέλος, θα ήθελα να μάθω ποια modellers έχεις. Διότι άλλο Αxe 3 και kemper και άλλο zoom, ampero και boss.

 
Last edited:
Μήπως συγκρίνεις μήλα με πορτοκάλια?

Εννοώ, συγκρίνεις αυτό που ακούς από την καμπίνα ενός λαμπάτου ενισχυτή σε σχέση με αυτό που ακούς από ένα modeller μέσω studio monitors? Ή συνδέεις το modeller σε τελικό και καμπίνα? Ή συγκρίνεις τα ηχογραφημένα?

Σε περίπτωση που είναι το τελευταίο πως μιλάς για feel σε ένα ηχογραφημένο αποτέλεσμα?
Όχι. Συγκρίνω πραγματικούς ενισχυτές ηχογραφημένους με έξοδο απ το attenuator direct στον υπολογιστή με IR καμπίνες, με τα modellers είτε με τις δικές τους είτε και με τις ίδιες IR καμπίνες που χρησιμοποιώ για τους ενισχυτές. Όλα τα ακούω απ τα studio monitors. Κανένας ήχος από την ίδια την καμπίνα του ενισχυτή. 

Η διαφορά στο πώς κομπρεσσάρει το modeler σε σχέση με τον ενισχυτή είναι αυτό που αλλάζει τα πάντα στο feel και στο παίξιμο και στο άκουσμα. Επίσης το πόσο "επιτρέπεται" να δώσεις πρίμα σε έναν ενισχυτή και πόσο στο modeler πριν το δεύτερο να ακουστεί χάλια.

Μπορεί σε ένα video στο youtube να σε πείθει ο άλλος ότι είναι το ίδιο ακριβώς ένα Kemper ή ένα AxeFX ή ένα Neural με το αντίστοιχο μοντέλο ενισχυτή αλλά πρώτον πολλοί από αυτούς τους ήχους είναι "στρατηγικά" κομμένοι στα πρίμα και με διάφορα βάθη και delay για να μαλακώνουν ακόμη και τα πριμομεσαία και δεύτερον άλλο να βάλεις μια τον ένα και μιά τον άλλο ήχο να ακούς μέσω youtube, κι άλλο να δουλεύεις σε ένα daw με τα wav και με multiple tracks από έναν ενισχυτή ή modeler. Δε λέω μπορεί να είσαι στους Periphery ή στους Messugah και να είσαι μια χαρά, αλλά αν είσαι roots player θα αρχίσουν να σε ενοχλούν διάφορα πράγματα. 

Τελειώνοντας να επαναλάβω ότι δεν κράζω τα modellers. Πολλοί εδώ μέσα ορκίζονται σε καθαρούς ενισχυτές με πετάλια που απ την εμπειρία μου επίσης δεν μπορούν να σταθούν με έναν JCM800 ας πούμε στο ίδιο δωμάτιο. Είναι το ίδιο πράγμα. Ναι και οι καθαροί ενισχυτές με τα πεταλάκια τους και τα modelers απευθύνονται σε αυτούς που θέλουν να έχουν 100 διαφορετικούς ήχους κι ας μην είναι τέλειοι. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αχ αχ αχ ταλαιπωριέστε άδικα. Ενώ εμείς οι συνθάδες τα έχουμε λύσει αυτά προ πολλού. Αγαπάμε άναλογκ και ψωνίζουμε ντίτζιταλ ?

Είναι και το mojo κάπου εκεί χαμένο...........

Συγγνώμη για το σπαμ αλλά.... 

Κρατώ το να μην χάνει κανείς την big picture. 

 
Δε λέω μπορεί να είσαι στους Periphery ή στους Messugah και να είσαι μια χαρά, αλλά αν είσαι roots player θα αρχίσουν να σε ενοχλούν διάφορα πράγματα.


Ναι μεν, αλλά υπάρχουν και άτομα εντός forum που παίζουν blues/jazz με plugins και έχουν ηχάρα. Ασφαλώς και θα ήταν ακόμα καλύτερο το αποτέλεσμα με έναν καλά ανοιγμένο Fender και 1-2 σωστά τοποθετημένα μικρόφωνα, αλλά δε νομίζω πως απευθύνονται μόνο σε prog-άδες πλέον οι digital επιλογές.

 
Ναι μεν, αλλά υπάρχουν και άτομα εντός forum που παίζουν blues/jazz με plugins και έχουν ηχάρα. Ασφαλώς και θα ήταν ακόμα καλύτερο το αποτέλεσμα με έναν καλά ανοιγμένο Fender και 1-2 σωστά τοποθετημένα μικρόφωνα, αλλά δε νομίζω πως απευθύνονται μόνο σε prog-άδες πλέον οι digital επιλογές.
Δε διαφωνούμε κάπου, εκτός ίσως απ το τί ορίζει ο καθένας μας ως "ηχάρα" που μάλλον είναι υποκειμενικό.  Έγραψα και πριν ότι όσο δεν ανοίγω τους ενισχυτές και γράφω αποκλειστικά με modeler, όλα μου φαίνονται μια χαρά. Απλά όταν θα ξεκινήσω να γράφω πιο roots πράγματα που προορίζονται για τελικές ηχογραφήσεις, θα πάω στους ενισχυτές και ναι, ακόμη ακούω διαφορά.

Τώρα για να τζαμάρω ή να ανεβάσω ένα κλιπάκι εδώ, πιθανότατα να βαρεθώ να μπω στη διαδικασία πρίζες-καλώδια-ενισχυτές-attenuator-di κλπ και να το κάνω κι εγώ με modeler. Κι ευτυχώς που έχω βρει κι αυτό το signal chain με τους ενισχυτές μου να γράφονται direct δηλαδή, γιατί αν έπρεπε να κάτσω να στήσω μικρόφωνα και να σετάρω ήχο απ την αρχή κάθε φορά, μπορεί κι εγώ να χρησιμοποιούσα τα modelers πολύ περισσότερο. 

Και σε παλιότερα thread έχω υπερσπιστεί τα modelers και έχω κι εγώ πει ότι έχουν διανύσει μεγάλη απόσταση. Κυρίως δίνω εδώ επιχειρήματα στο γιατί το να δώσει κάποιος 1.000€ για ενισχυτή δεν μπορεί να θεωρείται άκυρο.   

Αχ αχ αχ ταλαιπωριέστε άδικα. Ενώ εμείς οι συνθάδες τα έχουμε λύσει αυτά προ πολλού. Αγαπάμε άναλογκ και ψωνίζουμε ντίτζιταλ ?

Είναι και το mojo κάπου εκεί χαμένο...........

Συγγνώμη για το σπαμ αλλά.... 

Κρατώ το να μην χάνει κανείς την big picture. 
Δεν ξέρω αν όντως "ψωνίζουμε digital". Εγώ βλέπω τα Behringer και φεύγουν σα ζεστά ψωμάκια, για να μη  μιλήσω για τις 1657 εταιρείες που υπάρχουν πλέον για να φτιάχουν κουλά monosynths και modulars. ?

 
Όχι. Συγκρίνω πραγματικούς ενισχυτές ηχογραφημένους με έξοδο απ το attenuator direct στον υπολογιστή με IR καμπίνες, με τα modellers είτε με τις δικές τους είτε και με τις ίδιες IR καμπίνες που χρησιμοποιώ για τους ενισχυτές. Όλα τα ακούω απ τα studio monitors. Κανένας ήχος από την ίδια την καμπίνα του ενισχυτή. 


Συνεπώς, δε συγκρίνεις καν έναν πραγματικό ενισχυτή με ένα modeller. Συγκρίνεις ενισχυτή+attenuator+IR με modeller ή profiler επίσης με IR.

Κάποιος πιο "πιουρίστας" θα σου πει πως αυτό που κάνεις δε συγκρίνεται με έναν "πραγματικό" ενισχυτή και πως τα IRs σε συγκρίνονται με τη "λάμπα" ?

Πώς ξέρεις πως η έξοδος του attenuator δεν χρωματίζει και δεν αλλάζει την απόκριση? Πώς γνωρίζεις ότι η ρύθμιση που έχεις κάνει είναι ίδια με αυτή που θα έκανε με τα μικρόφωνα σε μία actual καμπίνα ένας πολύ έμπειρος παραγωγός? Επίσης πως γνωρίζεις πως έχεις ρυθμίσει σωστά όλες τις παραμέτρους και τα "components" στο modeller ώστε να είναι ίδια με του ενισχυτή σου? 

Δεν πέτυχες καλύτερο ήχο με τους ενισχυτές, απλά διαφορετικό. Και μάλιστα με το μισό "chain" ψηφιακό, αφού ως γνωστόν το IR κάνει τεράστια διαφορά στον ήχο. Το αν σου αρέσει το ένα ή το άλλο περισσότερο είναι καθαρά προσωπικό θέμα.

Επίσης αυτό 

Η διαφορά στο πώς κομπρεσσάρει το modeler σε σχέση με τον ενισχυτή είναι αυτό που αλλάζει τα πάντα στο feel και στο παίξιμο και στο άκουσμα. Επίσης το πόσο "επιτρέπεται" να δώσεις πρίμα σε έναν ενισχυτή και πόσο στο modeler πριν το δεύτερο να ακουστεί χάλια.

είναι και πάλι γενίκευση, κάθε modeller/profiler κλπ οπως προείπα είναι διαφορετικό. 

 
Last edited:
Συνεπώς, δε συγκρίνεις καν έναν πραγματικό ενισχυτή με ένα modeller. Συγκρίνεις ενισχυτή+attenuator+IR με modeller ή profiler επίσης με IR.

Πώς ξέρεις πως η έξοδος του attenuator δεν χρωματίζει και δεν αλλάζει την απόκριση? Πώς γνωρίζεις ότι η ρύθμιση που έχεις κάνει είναι ίδια με αυτή που θα έκανε με τα μικρόφωνα σε μία actual καμπίνα ένας πολύ έμπειρος παραγωγός? Επίσης πως γνωρίζεις πως έχεις ρυθμίσει σωστά όλες τις παραμέτρους και τα "components" στο modeller ώστε να είναι ίδια με του ενισχυτή σου? 

Δεν πέτυχες καλύτερο ήχο με τους ενισχυτές, απλά διαφορετικό. Και μάλιστα με το μισό "chain" ψηφιακό, αφού ως γνωστόν το IR κάνει τεράστια διαφορά στον ήχο. Το αν σου αρέσει το ένα ή το άλλο περισσότερο είναι καθαρά προσωπικό θέμα.

Επίσης αυτό 

Η διαφορά στο πώς κομπρεσσάρει το modeler σε σχέση με τον ενισχυτή είναι αυτό που αλλάζει τα πάντα στο feel και στο παίξιμο και στο άκουσμα. Επίσης το πόσο "επιτρέπεται" να δώσεις πρίμα σε έναν ενισχυτή και πόσο στο modeler πριν το δεύτερο να ακουστεί χάλια.

είναι και πάλι γενίκευση, κάθε modeller/profiler κλπ οπως προείπα είναι διαφορετικό. 
Καταλαβαίνεις βέβαια ότι έχω και αρκετή εμπειρία απ τους ενισχυτές μου "live". Κι ότι δουλειά του "έμπειρου παραγωγού" είναι ακριβώς να "συλλάβει" τον ήχο που έχω σετάρει στον ενισχυτή μου. Κι ότι επίσης έχω δοκιμάσει και modelers με τα ίδια IRs που χρησιμοποιώ για τους ενισχυτές. Κι ότι compression μπορείς αν θες να προσθέσεις αλλά δεν μπορείς να αφαιρέσεις (κρατώντας το ίδιο gain structure) άρα το να μπορείς να πετύχεις το ίδιο γκάζι με λιγότερο compression είναι και πιο ευέλικτο και δίνει περισσότερη "ζωντάνια" στον ήχο. Κι ότι το treble response είναι κάτι μάλλον αντικειμενικό αν ας πούμε από ένα σημείο και μετά το modeller γίνεται "αφύσικο" ή "σκληρό" στα πρίμα.

Αλλά ναι, όλα είναι υποκειμενικά στο τέλος της ημέρας. Τo each, his own. 

 
Παιδες, πολύ κακό για το τίποτα, ειλικρινά...

Ότι βολευει τον καθένα, σε ήχο και αισθηση (εκει είναι που πονάνε τα περισσοτερα modelers, όχι όλα, όχι εδώ και 10-12 χρόνια τουλάχιστον).

Προσωπικά μετά απο 20 χρονια αυστηρά με λαμπάτους, το γυρισα σε modeler ακριβως επειδή πριν απο 10 χρονια βρηκα εταιρεία που με καλυπτε απολυτα τόσο σε ήχο αλλα κυρίως σε αισθηση (δεξι χερι, δυναμικες κοκ) σε σημειο που ξεφορτώθηκα τα παντα και δεν ξαναασχοληθηκα ούτε και παιζει ποτέ να γυρισω πισω.

Τον καλυτερο ενισχυτη που ειχα ποτε (τον Metropoulos Super Lead με δικα μου specs και mods για να ειναι ακριβώς αυτο που θελω) τον πήρε τυπάκι που απο τότε είμαστε οι καλυτεροι φιλοι. Tube head και αναλογικος μεχρι αηδίας. Δεν τον κατηγορώ, δεν με κατηγορεί, δεν τον θεωρώ οπισθοδρομικό και κουφό, ουτε εκεινος νεοτεριστή και κουφό.

Ο καθένας εχει τα δικά του standards, ο καθένας "ακουει" και "νιωθει" διαφορετικά, όλα αυτα είναι εργαλεία για την μουσικη οπότε μην χανουμε το νόημα. Αν δε κάποιος τα βρει όλα αυτα και επιπλέον του λυνονται τα χέρια απο άποψη πρακτικοτητας, οικονομικου κοκ, μαγκιά του.

Τέλος, δεν ειναι ουτε ολοι οι ενισχυτές το ιδιο, ουτε όλα τα modelers το ίδιο, όπως ουτε όλοι έχουν τα ίδια αυτιά και εγκέφαλο (που κανει και το intepritation του input των αυτιών, τα αυτιά απλοι αισθητηρες ειναι στο φινάλε).

YMMV, οπότε πάμε παρακάτω.

ΥΓ: όχι, δεν παιζω ουτε prog ουτε metal, σπάνια έως ποτέ χρησιμοποιώ παραμορφωμένο ήχο εδω και πολλα χρονια.

 
Κανείς δεν είπε τον άλλον "κουφό" βρε @Freedom.

Επίσης μιλάμε για modelers μέχρι 1.000€ (έστω δεύτερο χέρι). Γι αυτά που κοστίζουν όσο τρεις handwired boutique ενισχυτές, θα κάναμε μία άλλη συζήτηση. Βέβαια και πάλι είναι απορίας άξιο για μένα το πώς κάθε τόσο βγαίνει κι ένα καινούργιο modeler που είναι τόσο καλύτερο απ το παλιό ώστε να αξίζει τόσα λεφτά, απ τη στιγμή το παλιό ήταν κατα γενική ομολογία όσων το χρησιμοποιούσαν, ήδη τέλειο. 

 
Κανείς δεν είπε τον άλλον "κουφό" βρε @Freedom.

Επίσης μιλάμε για modelers μέχρι 1.000€ (έστω δεύτερο χέρι). Γι αυτά που κοστίζουν όσο τρεις handwired boutique ενισχυτές, θα κάναμε μία άλλη συζήτηση. Βέβαια και πάλι είναι απορίας άξιο για μένα το πώς κάθε τόσο βγαίνει κι ένα καινούργιο modeler που είναι τόσο καλύτερο απ το παλιό ώστε να αξίζει τόσα λεφτά, απ τη στιγμή το παλιό ήταν κατα γενική ομολογία όσων το χρησιμοποιούσαν, ήδη τέλειο. 


Μιλάμε για modellers με 1000+, δηλαδή Kemper (1200 μτχ μέσο όρο), Fractal FM3 (1200 καινούργιο, μτχ λιγότερο) - το οποίο έχει τον ίδιο ήχο με το AXE 3 με τον ίδιο modelling αλγόριθμο. 

Τουλάχιστον εγώ αυτά είχα στο μυαλό μου όταν είπα "γιατί να δώσει κάποιος 1000+ για ενισχυτή"

 
Last edited:
@kpeyos

Κωστή μου, με 2200 ευρω το 2011 και 2500ευρω το 2020  μαλλον δεν φτιαχνεις/εφτιαχνες ουτε εναν handwired ενισχυτη εκτος και αν μιλαμε για 15-30W, κομματακια δικα σου και καλη τυχη. Αντε σε αυτη την τιμη να χτυπαγες κανεναν ετοιματζιδικο 1959HW, το 2011 παντα, οχι τωρα.

Επίσης τον περιορισμο των 1000 ευρω δεν τον καταλαβαίνω. Τα modelers εχουν και εφε και συνηθως ειναι και interfaces, οι ενισχυτες χρειαζονται μικροφωνα, προενισχυτες κοκ. Οταν πουλησα τα παντα και αγορασα το modeler με την πεταλιερα του τοτε μου εμειναν και 1500 στην τσεπη. Οπότε γιατι ο περιορισμος στα 1000 ευρω, εκτος και αν συγκρινεις με ολοκληρωμενη αναλογικη προταση αντιστοιχης τιμης (ενισχυτη, καμπινα εφοσον ειναι κεφαλή, εφε, μικροφωνα, καρτες ηχου κοκ) των 1000 ευρω (καλη τυχη).

Ο εχθρος του καλού ειναι το καλυτερο. Προσωπικά αναβαθμισα μετα απο 9 χρονια ΟΧΙ για τον ηχο, ΟΥΤΕ για την αισθηση αλλα για το φοβερες δυνατοτητες routing που ειχε η νεοτερη γενια. Το ξαναλεω, μετα απο 9 χρονια. Λιγο πολυ με ξερεις και προσωπικα, λες να υπηρχε μια υποψια δυσαρκεσκειας και να το κραταγα για 9 χρονια ως το κεντρικό μου gear (ενισχυτες, εφε, recording interface κοκ).

Τελος το "τέλειο" δεν υπάρχει. Ουτε εχω παιξει ποτέ και με τον "τέλειο" ενισχυτη, ναι, ουτε ο Metro μου δεν ηταν, φαντασου...δεν με ενδιαφερει το τελειο, το οποιο ουτε καν πως να το ορισω δεν ξερω, με ενδιαφερει αυτο που μου κανει την "δουλεια" μου, τωρα, χωρις να μου βγαζει το λαδι και αν οχι χωρις, με τους μινιμιουμ συμβιβασμους (σε ηχο και αισθηση δεν κανω συμβιβασμους)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Θα συμφωνήσω 100% με τον @Freedom

Χρησιμοποιείτε ότι σας αρέσει και ότι σας βολεύει.....και ότι σας...ΚΟΥΡΑΖΕΙ λιγότερο ?

Προσωπικά αν και πειραματίστηκα με modellers αρκετά ποτέ μου δεν μου έδωσαν, τοσο σε ηχογραφημένο αποτέλεσμα όσο και σε "live αίσθηση" τον καθαρό ήχο (ή τον βρωμικο με πετάλια) που ζητάω και μου δίνουν οι handwired/low wattage ενισχυτες μου απλά "μικροφωνιασμένοι" με ενα απλό δυναμικό μικρόφωνο στο sweet spot του dust cap meets cone ,οπως δηλ. εχει γραφτει και το 90% της παγκόσμιας ηχογραφημένης κιθαρας διαχρονικά,μη νομίζετε δηλ. ότι οι περισσότεροι παραγωγοί κάνουν κάτι παραπάνω μια και δεν μιλαμε για ηχογραφηση...κλασσικού πιάνου ή συμφωνικής ορχήστρας....μια πηγη τιγκα στα μεσαια ηχογραφουμε οταν γραφουμε ενισχυτη κιθαρας σιγα την..πιστοτητα που ψαχνουμε...οποτε το "μαστορη ριξε εκει ενα 57αρι στη γρύλια να τελειώνουμε γιατι εχουμε και δουλειές" ειναι σχεδόν πάντα η σίγουρη λύση για άψογο ηλεΧτρικο ηχο  ? (αν και εγω προτιμω το Ε906 απο το 57αρι)

Επίσης μια και οι ενισχυτες μου ειναι στημένοι και μικροφωνιαζμένοι (σε ηχομονωμενο χωρο) μου φαίνεται και εξαιρετικα ΚΟΥΡΑΣΤΙΚΟ να καθομαι να ψαχνω ...μοντελα όταν εχω σε 10 δευτερολεπτα το real thing.

Αν έπαιζα τιποτα hardcore/metal κτλ...ισως ασχολούμουν αλλά δεν παιζω...

Απο εκει και περα YMMV ,Horses for courses κτλ...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
@kpeyos

Κωστή μου, με 2200 ευρω το 2011 και 2500ευρω το 2020  μαλλον δεν φτιαχνεις/εφτιαχνες ουτε εναν handwired ενισχυτη εκτος και αν μιλαμε για 15-30W, κομματακια δικα σου και καλη τυχη. Αντε σε αυτη την τιμη να χτυπαγες κανεναν ετοιματζιδικο 1959HW, το 2011 παντα, οχι τωρα.

Επίσης τον περιορισμο των 1000 ευρω δεν τον καταλαβαίνω. Τα modelers εχουν και εφε και συνηθως ειναι και interfaces, οι ενισχυτες χρειαζονται μικροφωνα, προενισχυτες κοκ. Οταν πουλησα τα παντα και αγορασα το modeler με την πεταλιερα του τοτε μου εμειναν και 1500 στην τσεπη. Οπότε γιατι ο περιορισμος στα 1000 ευρω, εκτος και αν συγκρινεις με ολοκληρωμενη αναλογικη προταση αντιστοιχης τιμης (ενισχυτη, καμπινα εφοσον ειναι κεφαλή, εφε, μικροφωνα, καρτες ηχου κοκ) των 1000 ευρω (καλη τυχη).

Ο εχθρος του καλού ειναι το καλυτερο. Προσωπικά αναβαθμισα μετα απο 9 χρονια ΟΧΙ για τον ηχο, ΟΥΤΕ για την αισθηση αλλα για το φοβερες δυνατοτητες routing που ειχε η νεοτερη γενια. Το ξαναλεω, μετα απο 9 χρονια. Λιγο πολυ με ξερεις και προσωπικα, λες να υπηρχε μια υποψια δυσαρκεσκειας και να το κραταγα για 9 χρονια ως το κεντρικό μου gear (ενισχυτες, εφε, recording interface κοκ).

Τελος το "τέλειο" δεν υπάρχει. Ουτε εχω παιξει ποτέ και με τον "τέλειο" ενισχυτη, ναι, ουτε ο Metro μου δεν ηταν, φαντασου...δεν με ενδιαφερει το τελειο, το οποιο ουτε καν πως να το ορισω δεν ξερω, με ενδιαφερει αυτο που μου κανει την "δουλεια" μου, τωρα, χωρις να μου βγαζει το λαδι.
Μιλάμε για 1.000 ευρώ γιατί η συζήτηση ξεκίνησε απ το σχόλιο του @JimmyPap που αναρωτιώταν "ποιός δίνει 1.000 ευρώ για ενισχυτές όταν μπορείς να αγοράσεις modeler?" 

Επίσης ναι, δεν κάνουν όλοι οι handwired 3.000€, δεν είπα εγώ να αγοράσεις custom order Metropoulos ή Two Rock. Ας πιάσει πρώτα τον "ετοιματζίδικο" AC15HW των 800 ευρώ και μετά βλέπουμε ???

Αλλά ναι, μη με βάζεις κι εσύ να κράζω τα modelers. Δεν είπα εγώ ότι δεν κάνουν δουλίτσα και ο καθένας μας έχει και διαφορετικές ανάγκες. Απλά έγραψα τα αποτελέσματα της δικής μου side by side σύγκρισης με τους δικούς μου ενισχυτές κι εξοπλισμό. 

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top