Απορίες για την phrygian dominant κ.α.

Μανο, ετσι ακριβως κουμπωνουν οι θεωριες στην  περιπτωση μου. Και να το διαβασω δεν μου λεει κατι, εαν δεν το χρησιμοποιησω καπου. Και μονο τοτε θα το κατανοησω, οπως κανω τωρα με καποια θεωρητικα κομματια.  Και με αυτον τον ρυθμο προχωρω...

 
Καλημέρα!! Θα σου πω και εγώ την γνώμη μου για τα παραπάνω  O0

1ον έκανες πολύ καλά που αποφάσισες να κάνεις ιδιαίτερα!!

Τώρα κοίταξε να δεις τι γίνεται.... προσπαθείς να κατανοήσεις ιδιότητες της μουσικής για τις κλίμακες και για τις σχετικότητες μεταξύ τους πριν μάθεις και κατανοήσεις πιο βασικά πράγματα της θεωρίας της μουσικής, όπως τα διαστήματα ας πούμε και με πιο τρόπο δομούνται οι κλίμακες, τις βαθμίδες τους, πως δομούνται οι συγχορδίες, τρίφωνες, τετράφωνες, όχι μόνο μινόρε ή ματζόρε αλλά και Augmented, diminished

Είναι σαν να θες να κατανοήσεις ας πούμε μαθηματική εξίσωση που κάνουμε στο γυμνάσιο ή στο λύκειο πριν μάθεις τα βασικά μαθηματικά του δημοτικού, πολλαπλασιασμό , πρόσθεση διαίρεση κτλ.

Πρέπει να υπάρχει μια σειρά για να μπορείς μαθαίνοντας  τα πρώτα να τα χρησιμοποιείς ώστε να κατανοήσεις τα επόμενα  και μαθαίνοντας τα επόμενα να σε βοηθήσουν να κατανοήσεις και να μάθεις τα μεθεπόμενα κτλπ.

Η εκμάθηση της θεωρίας, άποψή μου είναι, ότι θα σου ανοίξει πολύ περισσότερες δυνατότητες  για να εκφραστείς συνθετικά μέσω της μουσικής  και θα σου επιτρέψει με παράλληλο δούλεμα της τεχνικής σου να καλυτερεύσεις  κατά πολύ και τον αυτοσχεδιασμό σου.

Εν κατακλείδι δεν θα σε περιορίσει, αλλά αντιθέτως θα σου δώσει ώθηση  ώστε  να χρησιμοποιήσεις πολύ περισσότερα μουσικά πράγματα από αυτά που σου βγαίνουν  φυσικά από μέσα σου, απλά επειδή σου ακούγονται εύηχα!!

Κάνε λίγο υπομονή  και θα μείνεις έκπληκτος!!  :)

 
Ian1, ευχαριστω για την απαντηση. Εχω καποιες βασικες γνωσεις μουσικης. Μπορω να διαβασω παρτιτουρα σε κλασικη κιθαρα. Επισης, τις πιο πολλες βασικες θεωριες που αναφερεις τις εχω διδαχθηκα περυσι στο ωδειο που εκανα ιδιαιρετα. Και τις χρησιμοποιω καθημερινα, καθως για να παιξω πανω σε συγκεκριμενη ακορντα πρεπει να γνωριζω ποια ειναι τα 1-3-5 ή 1-3-5-7 κλπ. Το παλευω οσο μπορω διοτι δεν ειναι ευκολος ο αυτοσχεδιασμος πανω σε αυτα. Τις dim και aug ακομα δεν τις χρησιμοποιω ευρεως. Ξερω πως φτιαχνονται, αλλα δεν ειμαι ακομη ετοιμος για αυτες. Σιγα σιγα θα σχηματιζονται μονες τους πανω στην ταστιερα.

 
Α! εντάξει λοιπόν τότε νομίζω είσαι σε πολύ καλό δρόμο!!

και η αναζητήσεις  σου  όπως είδα παραπάνω μόνο καλό θα σου κάνουν!!!

Συνέχισε τα μαθήματα και καλές μουσικές εμπνεύσεις!!!

 
Για να απαντήσω όμως  και λίγο στην καθεαυτού ερώτησή σου, αν και τα είπε πολύ σωστά ο Spyros Delta, θα το γράψω  και λίγο πιο αναλυτικά.

Η  ΛΑ harmonic minor έχει τα διαστήματα:

1,    2,    b3,    4,    5,    b6,    7, 

Όλα  τα διαστήματα είναι ίδια με την φυσική μινόρε δηλ την aeolian, εκτός από την έβδομη βαθμίδα που ενώ στην  φυσική μινόρε είναι διάστημα έβδομης μικρής εδώ στην αρμονική μινόρε είναι διάστημα εβδόμης μεγάλης.

Αν στην πρώτη βαθμίδα βάλουμε την Λα τότε η κλίμακα θα γίνει ως έξης :

1,    2,    b3,    4,    5,    b6,    7,

A,  B,    C,      E,    E,      F,    G#              δηλαδή η G θα γίνει G #.

Τώρα πάμε να δούμε την Phrygian dominant.

Καταρχήν ονομάζεται έτσι γιατί σαν Phrygian θα έχει διάστημα δευτέρας μικρής και σαν dominant τρίτη μεγάλη και έβδομη μικρή.

Και θα έχει την εξής μορφή:

1,  b2,    3,    4,    5,    b6,    b7,

Αν βάλουμε στην πρώτη βαθμίδα την Ε θα δούμε ότι είναι η σχετική της A  διότι θα έχει και αυτή τις ίδιες νότες και τις ίδιες αλλοιώσεις ( διέσεις ή υφέσεις) στις νότες της.

  * Τα διαστήματα ορίζουν από ποιες νότες αποτελείται μία κλίμακα.

1,  b2,    3,    4,    5,    b6,    b7,

Ε,    F,    G#,  A,    B,      C,      D,

Άρα Ναι, μπορείς  σε ένα κομμάτι που είναι γραμμένο στην Λα αρμονική μινόρε να παίξεις την Μι phrygian dominant.

Ας πάμε και λίγο παρακάτω.... με ποια ακόρντα; 

H αρμονική μινόρε έχει τα εξής ακόρντα :

                                                  συγχωρδίες

                                        Τρίφωνες          τετράφωνες 

στην πρώτη βαθμίδα  Min                      min(maj7)

στην δεύτερη                Dim                      min7(b5)

στην τρίτη                      Aug                      Maj7(#5)

στην  τέταρτη                Min                      min7

στην πέμπτη                  Maj                        7

στην έκτη                        Maj                        Maj7

και στην έβδομη            Dim                        Dim7

 
ian1 είπε:
Προσοχή!! Εδώ γίνεται το μπέρδεμα: πολλές φορές ακούμε ένα κομμάτι ή ένα backing track που γράφει ότι είναι σε αρμονική μινόρε , αλλά στην πραγματικότητα είναι σε φυσική μινόρε που  το ακόρντο της πέμπτης βαθμίδας της επίτηδες  έχει γραφτεί αντί για μινόρε,  σε maj7  και πίστεψε με ακούγεται φανταστικά!!
Dom7 στην 5η βαθμιδα, οχι Maj7.Εκτος αν εννοεις major chord με μικρη 7η οπως πρεπει δλδ, αλλα δεν γραφεται ετσι και θα μπερδευτει ο φιλος με το maj7 (σημαινει μεγαλη εβδομη)

Αν δεν εχει ηδη μπερδευτει, σαν πολλα μαζεμενα του πεσανε  ;D

 
Αμα θες μεγαλυτερο μπερδεμα ελα να σε φτιαξω τωρα.

Ακου μια ξυνιλα τωρα (ετσι λεω τα τζαζιστικα out περασματα)

πχ εισαι σε μια Αm αρμονικη, τουτεστιν εχεις μεσα τη συγχορδια Ε7 και οταν φτανεις να παιξεις στο Progression την Ε7, αντι για Ε7 και Ε phrygian dominant scale, παιξε Εaug7 και Ε altered scale.

Αν δεν την ξερεις, πηγαινε μισο τονο πανω (δλδ απο την E πας στην F) και παιξε μια Melodic minor scale. (αν δεν την ξερεις, ειναι ιδια με την αρμονικη, βαζωντας ομως διεση και στην 6η εκτος απο την 7η).

Αλλος τροπος να το δεις (αν ξερεις modes). Παιξε μια Ε locrian βαζωντας μια υφεση στην 4η (super locrian scale).

YΓ σαν να βλεπω μερικους να βγαζουν κιθαρα απο τη θηκη τωρα  ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Για το τελευταιο ποστ, θα πρεπει και εγω να βγαλω κιθαρα και να το επεξεργαστω για να απαντησω....

 
Spyros Delta είπε:
Παιξε μια Ε locrian βαζωντας μια υφεση στην 4η (super locrian scale).

YΓ σαν να βλεπω μερικους να βγαζουν κιθαρα απο τη θηκη τωρα  ;D
Ερώτηση:'Εχω την εντύπωση πως η altered είναι η super locrian(7ος τρόπος της jazz minor scale)...

 
akis_pan είπε:
Ερώτηση:'Εχω την εντύπωση πως η altered είναι η super locrian(7ος τρόπος της jazz minor scale)...
Αν διαβασεις τις οδηγιες που του δινω στο ποστ, αυτο ακριβως του λεω και με τους δυο τροπους.  Δλδ και σαν να απευθυνομαι σε καποιον που ξερει Modes και σε καποιον που δεν ξερει.
 
Spyros Delta είπε:
Αν διαβασεις τις οδηγιες που του δινω στο ποστ, αυτο ακριβως του λεω και με τους δυο τροπους.  Δλδ και σαν να απευθυνομαι σε καποιον που ξερει Modes και σε καποιον που δεν ξερει.
ok Thanks!

 
akis_pan είπε:
Ερώτηση:'Εχω την εντύπωση πως η altered είναι η super locrian(7ος τρόπος της jazz minor scale)...
Μοιάζει πολύ αλλά δεν είναι ακριβώς η ίδια , η  Altered έχει 2 ύφεση εβδόμης (bb7) με την κύρια συγχορδία της να είναι Dim7

ενώ η Super Locrian

είναι ακριβώς ίδια εκτός την εβδόμη που είναι μικρή και η κύρια συγχορδία της είναι η min7(b5).

Spyros Delta, το έπαιξα το μεγαλύτερο μπέρδεμα που είπες παραπάνω (έβαλα τις συγχορδίες στο band at a box και έπαιξα από πάνω "αντι για Ε7 και Ε phrygian dominant scale, παιξε Εaug7 και Ε altered scale"

.....τι να σου πω τώρα ότι μου άρεσε ...... θα σε γελάσω  :-\ 8) Πάντως καλές αυτές οι προοπτικές να φεύγουμε λίγο από τα συνηθισμένα!!!

 
ian1 είπε:
Μοιάζει πολύ αλλά δεν είναι ακριβώς η ίδια , η  Altered έχει 2 ύφεση εβδόμης (bb7) με την κύρια συγχορδία της να είναι Dim7

ενώ η Super Locrian

είναι ακριβώς ίδια εκτός την εβδόμη που είναι μικρή και η κύρια συγχορδία της είναι η min7(b5).
Όχι.

 
Αυτό που ξέρω εγώ είναι ότι η Altered bb7, είναι ο έβδομος τρόπος της αρμονικής μινόρε

και είναι έτσι:

VII  Altered bb7 :  1  b2  b3  b4  b5  b6  bb7  Dim/Dim7

Ενώ η Super Locrian είναι ο έβδομος τρόπος της Μελωδικής μινόρε και είναι έτσι:

VII  Super Locrian:  1  b2  b3  b4  b5  b6  b7  Dim/min7(b5)

Έχω λάθος; :o

 
Ξαναδιάβασε προσεχτικά το ποστ του Akis. Κανείς δεν μιλούσε για alt bb7.

Super Locrian είναι εναλλακτική ονομασία για την alt dominant-την εξήγησε μια χαρά ο Δέλτα.

Σε όλο το γνωστό σύμπαν χρησιμοποιείται σε dom7 ακόρντα και όχι σε m7b5.

 
ian1 είπε:
Spyros Delta, το έπαιξα το μεγαλύτερο μπέρδεμα που είπες παραπάνω (έβαλα τις συγχορδίες στο band at a box και έπαιξα από πάνω "αντι για Ε7 και Ε phrygian dominant scale, παιξε Εaug7 και Ε altered scale"

.....τι να σου πω τώρα ότι μου άρεσε ...... θα σε γελάσω  :-\ 8) Πάντως καλές αυτές οι προοπτικές να φεύγουμε λίγο από τα συνηθισμένα!!!
Κοιτα, θελει μια εξοικιωση με το phrasing για να ακουστει κατι καλο. Δεν φτανει μονο το να παιζεις τη σωστη κλιμακα.Πχ  ολοι ξερουν να παιξουν μια πεντατονικη. Λιγοι ακουγονται καλα στο Blues Impro.

Εξαλλου σε προειδοποιησα για την .... ξυνιλα. :)

Για το θεμα της altered με καλυψε  Pipityri.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top