Απαραιτητη η αναγνωση παρτιτουρας για κιθαρα??

ELalek

Νέο μέλος
Μηνύματα
35
Πόντοι
8
Μετα απο χρονια παιξιματος ηλεκτρικης ως αυτοδιδακτος,νιωθω πλεον οτι με καποιον τροπο πρεπει να συστηματοποιησω με καποιο τροπο οποιες γνωσεις εχω.Μεχρι στιγμης ο,τι εμαθα ειναι με το αυτι (το ψιλοεχω..) η παρατηρωντας το παιξιμο απο γνωστους μου και με πληροφοριες σκορπιες απο ιντερνετ κλπ.Φετος το καλοκαιρι λογω ελευθερου χρονου αποφασισα να οργανωσω τα πραγματα.Λοιπον βρισκω ενα γνωστο μου ο οποιος εχει γνωσεις ωδειακες πανω στην κιθαρα και αρχισαμε καποια 'μαθηματα'.Αρχισαμε λοιπον απο τροπους (ionian,dorian κλπ) μου εξηγησε πως δομουνται οι συγχορδιες(μινορε,ματζορε,εβδομης κλπ) και γενικοτερα με θεματα μουσικης θεωριας.Παρ'ολα αυτα το παλικαρι δεν ειναι δασκαλος και οταν πρεπει να μελετησω δεν ξερω απο που να αρχισω και να τελειωσω.Απο μονος μου λοιπον αρχισα να μαθαινω πενταγραμμο και σκεφτομαι αν θα με βοηθησει αυτο αγοραζοντας καποιο βιβλιο με συγκεκριμενες ασκησεις.Στην αρχη δε μου φαινεται καθολου ευκολο να διαβαζω και να παιζω ταυτοχρονα και σκεφτομαι αν ο χρονος θα παει χαμενος..Να επιμεινω λοιπον στην αναγνωση(αν εχετε υποψη σας καποιο βιβλιο για αρχαριους προτεινετε!) η απλα να συνεχισω με εμπειρικο τροπο χωρις να μαθω αναγνωση πενταγραμμου??Εσεις τι πιστευετε??

 
Υπαρχουν χιλιαδες τεραστιοι κιθαριστες που δεν διαβαζουν νοτες και πενταγραμμα οποτε ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ δεν ειναι ,απο την αλλη ΚΑΚΟ δεν ειναι....σιγουρα αν καποια στιγμη θελησεις να γινεις session κιθαριστας θα σε βοηθησει παντως.

 
Session δεν παιζει να γινω,χομπιστας ειμαι.Εχω ψιλοβαρεθει να βγαζω διασκευες απο utube η να τζαμαρω στην τυχη με φιλους κλπ.Ασε που με πορωσε ο αλλος με τη θεωρια,μ'αρεσει η ιδεα να ξερω τι παιζει στην ταστιερα,να ακουω κομματια που γουσταρω και να καταλαβαινω chord progressions κλπ.Δηλαδη ψηνομαι να μελετησω αλλα με καποιο συστημα τελος παντων.Μου εδωσε ενας γνωστος το A Modern Method For Guitar(Berklee) και απο εκει μελεταω αλλα ρε συ SF στην αρχη ειναι ΠΟΛΥ αγγαρεια..Οι αγαπημενοι μου κιθαριστες δεν ηξεραν πενταγραμμο φανταζομαι αλλα δεν ειμαι π.χ. ο johhny marr(μην κραζετε!!) να μου κατεβαινουν οι μελωδιες για την πλακα!!!!

 
Superfunk είπε:
Υπαρχουν χιλιαδες τεραστιοι κιθαριστες που δεν διαβαζουν νοτες και πενταγραμμα οποτε ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ δεν ειναι ,απο την αλλη ΚΑΚΟ δεν ειναι....σιγουρα αν καποια στιγμη θελησεις να γινεις session κιθαριστας θα σε βοηθησει παντως.
+1000

προσωπικά, χρησιμοποιώ "υβριδικό" τρόπο ανάγνωσης  :P  8)

βλέπω τις νότες/πατήματα από την ταμπλατούρα (tab) και τις χρονικές αξίες, τις παύσεις και τα σχετικά από την παρτιτούρα.

 
Mustafank διαβαζεις παντως...Εστω και υβριδικα!!!Εγω μεχρι στιγμης tabs χρησιμοποιω για κανα δυσκολο σολο κλπ.Εχω την εντυπωση ομως πως αν καποιος γνωριζει θεωρια,κλιμακες κλπ θα ειναι πολυ πιο ευκολο να ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ τι παιζει αρα θα ειναι και πιο ανετο να το αποδωσει.

 
.Οι αγαπημενοι μου κιθαριστες δεν ηξεραν πενταγραμμο φανταζομαι αλλα δεν ειμαι π.χ. ο johhny marr(μην κραζετε!!) να μου κατεβαινουν οι μελωδιες για την πλακα!!!!
δυστυχως ΟΥΔΕΜΙΑ σχεση εχει η εμπνευση με την...αναγνωση παρτιρουρας φιλε μου,αυτο ειναι ενα ταλεντο που ειτε το εχεις είτε δεν το εχεις...δυστυχως δεν μαθαινεται..... ;)

παντως ειδικα ο Marr εκτος απο βιρτουοζος εχει και πολυ καλη γνωση της μουσικης θεωριας  ;)

παντως υπαρχει και αλλος ΠΟΛΥ πιο ενδεδειγμενος τροπος να γινεις καλυτερος ΜΟΥΣΙΚΟΣ ,και αρα και κιθαριστας,να ακους ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ και ΚΑΛΥΤΕΡΗ μουσικη απο ΟΛΑ τα ειδη.

 
ELalek είπε:
Mustafank διαβαζεις παντως...Εστω και υβριδικα!!!Εγω μεχρι στιγμης tabs χρησιμοποιω για κανα δυσκολο σολο κλπ.Εχω την εντυπωση ομως πως αν καποιος γνωριζει θεωρια,κλιμακες κλπ θα ειναι πολυ πιο ευκολο να ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ τι παιζει αρα θα ειναι και πιο ανετο να το αποδωσει.
η επιπλέον γνώση ποτέ δεν έβλαψε κανέναν.

Είναι σίγουρό ότι θα κατανοείς καλύτερα αυτά που παίζεις, αν ξέρεις θεωρία, αλλά αυτό μπορεί να γίνει, αρχικά, και με ταμπλατούρες, αρκεί να κάτσεις να μάθεις τις αξίες και τους χρόνους. ώστε να τα εφαρμόζεις και στα tabs.

παντως υπαρχει και αλλος ΠΟΛΥ πιο ενδεδειγμενος τροπος να γινεις καλυτερος ΜΟΥΣΙΚΟΣ ,και αρα και κιθαριστας,να ακους ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ και ΚΑΛΥΤΕΡΗ μουσικη απο ΟΛΑ τα ειδη.
Η συμβουλή που σου δίνει ο SF είναι ΑΑΑ  8)

 
Εχεις δικιο αλλα μονος σου ειπες οτι ο marr εχει γνωσεις θεωριας ο ατιμος.Με καποιον τροπο μελετουσε.Εγω δεν θελω να κολλησω με τις παρτιτουρες και με το ανεβοκατεβασμα κλιμακων κλπ απλα πιστευω οτι εχοντας ενα 'μπουσουλα' θεωρητικο βελτιωνεσαι αυτοματα.Παρεπιμπτοντως εχει κανεις αποψη για το  modern method for guitar?Μπορειτε να προτεινετε κατι αλλο??

 
Απαραιτητη η αναγνωση παρτιτουρας για κιθαρα??
Η ανάγνωση παρτιτούρας δεν είναι απαραίτητη αλλά αν ξέρεις να διαβάζεις-γράφεις καλά, διευκολύνεσαι. Γενικότερα η θεωρητική γνώση σου ανοίγει τα μάτια, χέρια, μυαλό και σε κάνει να μπορείς να αντιλαμβάνεσαι εις βάθος τα "γιατί" και τα "πώς" της μουσικής. Οπότε, η εκπαίδευση, μόνο σε καλό μπορεί να σου βγει.

ELalek είπε:
Μου εδωσε ενας γνωστος το A Modern Method For Guitar(Berklee) και απο εκει μελεταω αλλα ρε συ SF στην αρχη ειναι ΠΟΛΥ αγγαρεια.
Η συγκεκριμένη σειρά βιβλίων είναι εξαιρετική αλλά προσανατολισμένη στην κιθάρα και την τεχνική της. Οπότε αν σε ενδιαφέρει γενικότερα η θεωρία της μουσικής, το Modern Method δεν αρκεί. Επίσης είναι λογικό να τα βρίσκεις μπαστούνια ξεκινώντας να μελετάς μόνος σου χωρίς καμία προηγούμενη εμπειρία εκμάθησης.

Θα σου πρότεινα να βρεις έναν δάσκαλο/ωδείο και να ξεκινήσεις μαθήματα, έστω αραιά, προκειμένου να έχεις μια βασική καθοδήγηση.




Υπόψιν: Το να μελετάς ανάγνωση παρτιτούρας μπορεί να σου φανεί πολύ βαρετό και ειδικά στην αρχή, πολύ δύσκολο. Το πόσο σύντομα θα πάρεις τον "αέρα" έχει να κάνει με την ποσότητα και τη συχνότητα της μελέτης σου. Είναι σα να μαθαίνεις ανάγνωση από την αρχή με την επιπλέον δυσκολία ότι τα σύμβολα πρέπει πλέον να αποδοθούν σε ένα όργανο με το οποίο έχεις πολύ μικρότερη οικειότητα απ' ό,τι με τη φωνή/ομιλία σου.

 
Αν δεν ασχοληθεις με κλασσική κιθαρα δεν το χρειάζεσαι.Το βιβλιο που σου προτειναν ειναι πολυ καλο γιαυτο παντως-αν δεν βαρεθεις να το ακολουθησεις :P- παντως εγω νομιζω οτι παραλληλα με την θεωρια να εκπαιδευσεις και το αυτί.Εκει ειναι το μυστικό(και το εκνευριστικό ;D) της υποθεσης.Πχ λες οτι σου εμαθε τους τροπους ο φιλος σου τις συγχορδιες κτλ κτλ...το θεμα ειναι...μπορεις να τραγουδησεις πχ(με αρχική νοτα δική σου) μια dorian κλιμακα χωρις δευτερη σκεψη? ενα αρπισμα μινορε εβδομής? μια απλη ματζορε τριάδα? να τα αναγνωριζεις μεσα απο ηχογραφηση?οταν μπορεις μονο τοτε πραγματικά τα ξερεις.Με λιγα λογια καλυτερα να αφιερωσεις χρόνο να συνδεσεις το αυτι με την γνωση θεωριας παρα να μαθεις να διαβαζεις πενταγραμμο ;).

 
Ελπίζω, το thread να μην εξελιχτεί σε κόντρα αυτοδίδακτων vs σπουδαγμένων μουσικών  :-\

Θα σου πρότεινα να βρεις έναν δάσκαλο/ωδείο και να ξεκινήσεις μαθήματα, έστω αραιά, προκειμένου να έχεις μια βασική καθοδήγηση.
+1000

 
mustafank είπε:
Ελπίζω, το thread να μην εξελιχτεί σε κόντρα αυτοδίδακτων vs σπουδαγμένων μουσικών  :-\
Συμφωνώ.

Αν δεν ασχοληθεις με κλασσική κιθαρα δεν το χρειάζεσαι.
Αγαπητέ Dreamdancer, το παραπάνω συμπέρασμα είναι αυθαίρετο και απόλυτο. Θα πρότεινα να αποφύγουμε τέτοιου είδους συμβουλές, ειδικά δεδομένου ότι μιλάμε σε κάποιον που βρίσκεται στα πρώτα του βήματα.

 
Jazzjoker είπε:
Αγαπητέ Dreamdancer, το παραπάνω συμπέρασμα είναι αυθαίρετο και απόλυτο. Θα πρότεινα να αποφύγουμε τέτοιου είδους συμβουλές, ειδικά δεδομένου ότι μιλάμε σε κάποιον που βρίσκεται στα πρώτα του βήματα.
Συμφωνώ και εγώ, με τη σειρά μου, με τον JJ.

Δεδομένου, μάλιστα, ότι ο προβληματισμός του ΟΡ δεν είναι να θα μάθει τις κλίμακες, τις συγχορδίες και όλα τα σχετικά, αλλά να γνωρίζει το λόγο που χρησιμοποιείται το οτιδήποτε μέσα σε ένα κομμάτι (οπότε, έστω και κάποια θεωρία είναι μονόδρομος, στην περίπτωσή του, νομίζω).

 
Dreamdancer είπε:
παντως εγω νομιζω οτι παραλληλα με την θεωρια να εκπαιδευσεις και το αυτί.Εκει ειναι το μυστικό(και το εκνευριστικό ;D) της υποθεσης.Πχ λες οτι σου εμαθε τους τροπους ο φιλος σου τις συγχορδιες κτλ κτλ...το θεμα ειναι...μπορεις να τραγουδησεις πχ(με αρχική νοτα δική σου) μια dorian κλιμακα χωρις δευτερη σκεψη? ενα αρπισμα μινορε εβδομής? μια απλη ματζορε τριάδα? να τα αναγνωριζεις μεσα απο ηχογραφηση?οταν μπορεις μονο τοτε πραγματικά τα ξερεις.Με λιγα λογια καλυτερα να αφιερωσεις χρόνο να συνδεσεις το αυτι με την γνωση θεωριας παρα να μαθεις να διαβαζεις πενταγραμμο ;).
+1 την μεγαλύτερη  εξέλιξη την είχα εξασκώντας το αυτί μου με προγράμματα ear training από μικρός έπαιζα γρήγορα αλλά είναι άλλη φάση το να ξέρεις τι θα ακουστεί πριν το παίξεις και μετά η θεωρία είναι παιχνιδάκι διότι την ακούς.... το θέμα είναι ότι είναι πολύ πιο κουραστικό και δύσκολο  για τον εγκέφαλο(τον δικό μου τουλάχιστον ....) το να μάθει να ακούει ιδικά όταν έχεις αρχίσει σε μεγαλύτερη ηλικία .είναι σαν να μαθαίνεις μια νέα γλώσσα πάντως όσο πιο πολλά μαθαίνεις από θεωρία με όποιον τρόπο μπορείς τόσο το καλύτερο αρκεί να μην είσαι σαν και εμένα και τα ξεχνάς... :'(  ο δάσκαλος κατ'εμε έχει το καλό ότι θα σου επιβάλει μια "πειθαρχεία" και δοκιμασμένες διαδικασίες μάθησης(υποθέτω ...αυτοδίδακτος είμαι...)

 
ELalek είπε:
Εχω ψιλοβαρεθει να βγαζω διασκευες απο utube η να τζαμαρω στην τυχη με φιλους κλπ.Ασε που με πορωσε ο αλλος με τη θεωρια,μ'αρεσει η ιδεα να ξερω τι παιζει στην ταστιερα,να ακουω κομματια που γουσταρω και να καταλαβαινω chord progressions κλπ.
Αφου εχεις βαρεθει να τζαμαρεις στην τυχη, και να παιζεις μονο διασκευες, κι εχεις πορωθει στην ιδεα να μαθεις θεωρια, τι το συζηταμε; Θα σε παει πολυ μπροστα και ειναι αυτο που θες. Αν εχεις $$ αξιζει ενας δασκαλος για θεωρια, εστω για μερικους μηνες, να μαθεις τα βασικα. Να'ναι και κιθαριστας κατ'εμε για να τα μαθαινεις και στην ταστιερα, αν και το καταλληλοτερο οργανο για να μαθεις θεωρια ειναι το πιανο (ειναι ολα εκει απλωμενα μπροστα σου, τα βλεπεις!).

Αυτα, βουρ, τι καθεσαι; Θα σου λυσει χερια και μυαλο οπως ειπε καποιος πριν. Βεβαια το να ακους καλη μουσικη κ να προσπαθεις να την παιζεις, μην το αμελησεις κι αυτο.

 
theStratWithin είπε:
κ να προσπαθεις να την παιζεις, μην το αμελησεις κι αυτο.
8) :P 

(sorry, αλλά δεν κρατήθηκα  ;D ;D ;D ;D ;D )

 
mustafank είπε:
Συμφωνώ και εγώ, με τη σειρά μου, με τον JJ.

Δεδομένου, μάλιστα, ότι ο προβληματισμός του ΟΡ δεν είναι να θα μάθει τις κλίμακες, τις συγχορδίες και όλα τα σχετικά, αλλά να γνωρίζει το λόγο που χρησιμοποιείται το οτιδήποτε μέσα σε ένα κομμάτι (οπότε, έστω και κάποια θεωρία είναι μονόδρομος, στην περίπτωσή του, νομίζω).
Αν θες να γνωριζεις τον λογο που χρησιμοποιειται οτιδηποτε σε ενα κομματι και παλι δεν χρειάζεσαι να διαβαζεις πενταγραμμο θεωρια χρειαζεσαι.Εκτος και αν θεωρεις οτι το να μαθεις θεωρια και να διαβαζεις πενταγραμμο ειναι ταυτοσημες εννοιες.Το ενα ειναι ενα μικρο μερος απο το αλλο που δεν ειναι απαραιτητο να το ξερεις ειδικα οπως ο φιλος που ουτε sessionας θελει να γινει ουτε κομματια κλασσικης μουσικης που δεν μπορει να βρει ηχογραφημενα θελει να παιξει ;).

 
Φίλε μου τα πράγματα είναι απλά.

Για να γράψεις ποίηση ή κάποιο άλλο λογοτέχνημα σε πεζό λόγο (κοινώς για να εκφράσεις δομημένο λόγο), χρειάζεται να ξέρεις να διαβάζεις?

Ζύγισε τα πράγματα, και δώσε την απάντηση μόνος σου.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top