Απαραιτητη η αναγνωση παρτιτουρας για κιθαρα??

Dreamdancer είπε:
Αν θες να γνωριζεις τον λογο που χρησιμοποιειται οτιδηποτε σε ενα κομματι και παλι δεν χρειάζεσαι να διαβαζεις πενταγραμμο θεωρια χρειαζεσαι.Εκτος και αν θεωρεις οτι το να μαθεις θεωρια και να διαβαζεις πενταγραμμο ειναι ταυτοσημες εννοιες.Το ενα ειναι ενα μικρο μερος απο το αλλο που δεν ειναι απαραιτητο να το ξερεις ειδικα οπως ο φιλος που ουτε sessionας θελει να γινει ουτε κομματια κλασσικης μουσικης που δεν μπορει να βρει ηχογραφημενα θελει να παιξει ;).
Αν διάβασες την απάντησή μου, θα έβλεπες ότι έγραψα ότι ΔΕΝ είναι απαραίτητο ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ, αρκεί να κάτσει να μάθει τις αξίες, τους χρόνους και τα σχετικά.

η επιπλέον γνώση ποτέ δεν έβλαψε κανέναν.

Είναι σίγουρό ότι θα κατανοείς καλύτερα αυτά που παίζεις, αν ξέρεις θεωρία, αλλά αυτό μπορεί να γίνει, αρχικά, και με ταμπλατούρες, αρκεί να κάτσεις να μάθεις τις αξίες και τους χρόνους. ώστε να τα εφαρμόζεις και στα tabs.

Στην πορεία, αν ο ΟΡ θέλει να εμβαθύνει, είναι ψιλομονόδρομος η φάση.Αν θέλει να παραμείνει, όμως, bedroom player, όπως γράφει, μπορεί και χωρίς το πεντάγραμμο.

 
fusiongtr είπε:
Φίλε μου τα πράγματα είναι απλά.

Για να γράψεις ποίηση ή κάποιο άλλο λογοτέχνημα σε πεζό λόγο (κοινώς για να εκφράσεις δομημένο λόγο), χρειάζεται να ξέρεις να διαβάζεις?

Ζύγισε τα πράγματα, και δώσε την απάντηση μόνος σου.
ξερεις πολυ καλα οτι δεν ειναι ετσι τα πραγματα στη μουσικη (οι Beatles ας πουμε δεν ηξεραν να διαβαζουν...πενταγραμμο...οπως και η συντριπτικη πλειοψηφια των ροκ μουσικων)...

btw δεν τα λεω αυτα επειδη εγω δεν ξερω να διαβαζω γιατι...ξερω   ;D (αν και για να ειμαι ειλικρινης δεν μου εχει φανει ΠΟΤΕ χρησιμο ολα αυτα τα χρονια που γραφω μουσικη και τραγουδια,και για εμενα και για αλλους)

παντως οπως ειπα και πριν κακο δεν ειναι,και για ορισμενα ειδη και περιπτωσεις(κλασσικη μουσικη,αν θες να δωσεις τη....συμφωνια που εγραψες στην συμφωνικη ορχηστρα  του Βερολινου,συνηθισμενα και καθημερινα πραγματα δηλαδη  ;D) πολυ χρησιμο.

εγω θα συμβουλευα τον op να ξεκινησει μαθαινοντας οσο το δυνατον περισσοτερα ΑΚΚΟΡΝΤΑ ξεφευγοντας απο τα μινορε και τα ματζορε...θα του ανοιξουν νεους δρομους... ;)

 
mustafank είπε:
Στην πορεία, αν ο ΟΡ θέλει να εμβαθύνει, είναι ψιλομονόδρομος η φάση.Αν θέλει να παραμείνει, όμως, bedroom player, όπως γράφει, μπορεί και χωρίς το πεντάγραμμο.
Μπορει να εμβαθυνει οσο θελει χωρις να διαβαζει τις νοτες,μπορει ακομα και να γινει ενας απο τους ποιο επιτυχημενους κιθαριστες της υφηλίου οπως εχει αποδειχτει εκατομμυρια φορες με κιθαριστες, οποτε το bedroom player μαλλον ειναι αστοχο, μεροκαματιάρης ομως δεν μπορει να γινει ευκολα χωρις να διαβάζει μουσική  και να συνεννοειται με αλλους μουσικούς ;).

 
ELalek ,πιστεύω οτι στην ερώτηση σου έχεις ήδη απαντήσει... :)

Εφόσον νιώθεις την ανάγκη να εμβαθύνεις περισσότερο στην γνώση του οργάνου αλλά και της μουσικής γενικότερα ,το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να ικανοποιήσεις αυτή σου την ανάγκη.

Το αν είναι απαραίτητο για μένα ,για σένα ,τον johnny marr ή οποιονδήποτε άλλο δεν είναι το κριτήριο για να αποφασίσεις.

Προφανώς υπάρχουν παραδείγματα μουσικών που δεν διαβάζουν και άλλων που διαβάζουν.Αυτό από μόνο του όμως ,δεν λέει τίποτα απολύτως.

Όπως και δεν λέει τίποτα ,το αν κάποιος είναι τεχνικός ή όχι ,το αν παίζει δύο νότες με 100 εφέ ή 100 νότες ,καρφί στον ενισχυτή ,στο τί θέλεις ΕΣΥ να κάνεις. ;)

Σε κάθε περίπτωση ,η ανάγκη του να κάνουμε κάτι περισσότερο ή κάτι καλύτερο είναι τόσο υγιής στην βάση της ,που το να σε αποθαρρύνει ο οποιοσδήποτε είναι παρανο'ι'κό. ???

Συνεπώς ,συνέχισε αυτό που ξέρεις να κάνεις και βάλε και ένα section που θα ονομάζεται sight reading.To Berklee που έχεις είναι ιδανικό για να ξεκινήσεις.Βάλε μικρούς στόχους και να σκέφτεσαι ότι και 1 άσκηση να μάθεις διαβάζοντας είναι σίγουρα πρόοδος.

Από κει και πέρα η θεωρία σίγουρα θα σε βοηθήσει και θα σου ξεκλειδώσει έννοιες και παιξίματα που ενδεχομένως να μην συναντούσες διαφορετικά.Αυτό από μόνο του ,δεν σε ιντριγκάρει για να προσπαθήσεις? ;)

Καλή επιτυχία σε ό,τι κάνεις!

:)

 
Superfunk είπε:
οι Beatles ας πουμε δεν ηξεραν να διαβαζουν...πενταγραμμο...οπως και η συντριπτικη πλειοψηφια των ροκ μουσικων
Νίκο πρόσεξε λίγο εδώ το εξής.

Σύμφωνοι, αυτό που λες ισχύει φυσικά, αλλά κάποιος κάπου κάποτε τους έδειξε πέντε πράγματα έστω για τις συγχορδίες (δεν τις γέννησαν από το κεφάλι τους).

Στην πραγματικότητα δηλαδή "διάβαζε" γι' αυτούς και τους έμαθε κάποια βασικά πράγματα.

Σαφώς και στην μουσική είναι αλλιώς τα πράγματα λόγω της αίσθησης της ακοής, αλλά αν ακούς κάτι και το παίζεις, συνειδητοποιώντας και περίπου τι κάνεις, τότε εμπίπτεις σε άλλη κατηγορία. ;D ;D ;D

 
gmoll είπε:
ELalek ,πιστεύω οτι στην ερώτηση σου έχεις ήδη απαντήσει... :)

Εφόσον νιώθεις την ανάγκη να εμβαθύνεις περισσότερο στην γνώση του οργάνου αλλά και της μουσικής γενικότερα ,το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να ικανοποιήσεις αυτή σου την ανάγκη.

Το αν είναι απαραίτητο για μένα ,για σένα ,τον johnny marr ή οποιονδήποτε άλλο δεν είναι το κριτήριο για να αποφασίσεις.

Προφανώς υπάρχουν παραδείγματα μουσικών που δεν διαβάζουν και άλλων που διαβάζουν.Αυτό από μόνο του όμως ,δεν λέει τίποτα απολύτως.

Όπως και δεν λέει τίποτα ,το αν κάποιος είναι τεχνικός ή όχι ,το αν παίζει δύο νότες με 100 εφέ ή 100 νότες ,καρφί στον ενισχυτή ,στο τί θέλεις ΕΣΥ να κάνεις. ;)

Σε κάθε περίπτωση ,η ανάγκη του να κάνουμε κάτι περισσότερο ή κάτι καλύτερο είναι τόσο υγιής στην βάση της ,που το να σε αποθαρρύνει ο οποιοσδήποτε είναι παρανο'ι'κό. ???

Συνεπώς ,συνέχισε αυτό που ξέρεις να κάνεις και βάλε και ένα section που θα ονομάζεται sight reading.To Berklee που έχεις είναι ιδανικό για να ξεκινήσεις.Βάλε μικρούς στόχους και να σκέφτεσαι ότι και 1 άσκηση να μάθεις διαβάζοντας είναι σίγουρα πρόοδος.

Από κει και πέρα η θεωρία σίγουρα θα σε βοηθήσει και θα σου ξεκλειδώσει έννοιες και παιξίματα που ενδεχομένως να μην συναντούσες διαφορετικά.Αυτό από μόνο του ,δεν σε ιντριγκάρει για να προσπαθήσεις? ;)

Καλή επιτυχία σε ό,τι κάνεις!

:)
+1000

 
Παιδιά, το επιχείρημα με τους μεγάλους κιθαρίστες/συγκροτήματα που δεν ήξεραν θεωρία/παρτιτούρα και παρόλα αυτά διέπρεψαν, είναι παρωχημένο. Αν κάποιος έχει ταλέντο επιπέδου beatles ας μη μελετήσει ποτέ, δε θα κάνει διαφορά. Για εμάς, τους υπόλοιπους θνητούς, η γνώση/μελέτη θα κάνει τεράστια διαφορά.

Όσον αφορά την ανάγνωση παρτιτούρας ΔΕΝ είναι μόνο για τους κλασσικούς μουσικούς. Αν ο OP θελήσει κάποτε να μελετήσει τζαζ π.χ. η ανάγνωση παρτιτούρας θα τον ωφελήσει ΑΠΕΙΡΑ. (και μη μου πει πάλι κανείς ότι ο Wes Montgomery δεν ήξερε νότες  ;D)

Ο καθένας κρίνει και πράττει ανάλογα με αυτό που πιστεύει ότι χρειάζεται. Όμως μη βγάζουμε και τη γνώση άχρηστη.

 
Για εμάς, τους υπόλοιπους θνητούς, η γνώση/μελέτη θα κάνει τεράστια διαφορά.
στην εκτελεση ναι,στη συνθεση δυστυχως ΟΧΙ....εχω ενα καρο γνωστους με πτυχια μεχρι το ...φεγγαρι στη θεωρια και στη...παρτιτουρα και ενα κομματι της προκοπης δεν μπορουν να γραψουν... ;D...ο πιο ταλαντουχος συνθετης που γνωριζω προσωπικα ξερει μονο τα ματζορε και τα μινορα ακκορντα και τιποτα αλλο... ;),καλα καλα να παιζει κιθαρα δεν ξερει και ομως γραφει  τραγουδαρες... ;)

 
Superfunk είπε:
στην εκτελεση ναι,στη συνθεση δυστυχως ΟΧΙ....εχω ενα καρο γνωστους με πτυχια μεχρι το ...φεγγαρι στη θεωρια και στη...παρτιτουρα και ενα κομματι της προκοπης δεν μπορουν να γραψουν...
Δηλαδή αν δεν είχαν τα πτυχία θα μπορούσαν να γράψουν?

Αν δεν έχεις να πεις τίποτα, το πτυχίο και η γνώση δεν θα σε βοηθήσουν. ;)

και μη μου πει πάλι κανείς ότι ο Wes Montgomery δεν ήξερε νότες
Ο Wes Montgomery δεν ήξερε νότες. ;D ;D ;D ;D ;D

 
Superfunk είπε:
στην εκτελεση ναι,στη συνθεση δυστυχως ΟΧΙ
Θα συμφωνήσω, εν μέρει. Κατά την προσωπική μου άποψη, το θέμα της σύνθεσης, είτε το έχεις είτε δεν το έχεις. Αυτό δεν αλλάζει ακόμη κι αν σπουδάζεις μουσική ως τα 130 σου  ;D. Παρόλα αυτά, αν το έχεις, η θεωρητική γνώση είναι πολύ πιθανό να σε βοηθήσει να το πας ένα δυο βήματα παραπέρα.

 
Παρόλα αυτά, αν το έχεις, η θεωρητική γνώση είναι πολύ πιθανό να σε βοηθήσει να το πας ένα δυο βήματα παραπέρα.
η αληθεια ειναι οτι η λιγη θεωρια που γνωριζω με βοηθησε να εξελιξω το εξαιρετικο ετσι κι αλλοιως ταλεντο μου... ;D 

 
Dreamdancer είπε:
οποτε το bedroom player μαλλον ειναι αστοχο
Δεν είναι δικά μου λόγια.

Ο ΟΡ το έγραψε στο 2ο ποστ του:

Session δεν παιζει να γινω,χομπιστας ειμαι.Εχω ψιλοβαρεθει να βγαζω διασκευες απο utube η να τζαμαρω στην τυχη με φιλους κλπ.


  Όπως και να'χει, για μένα, προσωπικά, που είμαι χομπίστας, το γεγονός ότι ξέρω να διαβάζω νότες, ενώ για το πιάνο, μου είναι απαραίτητο, για την κιθάρα, δεν το έχω χρειαστεί ακόμα.

Ωστόσο, η ως τώρα γνώση της θεωρίας, μου έχει φανεί ΠΟΛΥ χρήσιμη, μια και ΔΕΝ έχω ΠΗΓΑΙΟ ταλέντο και προσπαθώ να αναπτύξω κομμάτι-κομμάτι τα chord progressions, που ψιλογράφω.

εγω θα συμβουλευα τον op να ξεκινησει μαθαινοντας οσο το δυνατον περισσοτερα ΑΚΚΟΡΝΤΑ ξεφευγοντας απο τα μινορε και τα ματζορε...θα του ανοιξουν νεους δρομους... ;)

+1000000

 
Dreamdancer είπε:
Αν δεν ασχοληθεις με κλασσική κιθαρα δεν το χρειάζεσαι.Το βιβλιο που σου προτειναν ειναι πολυ καλο γιαυτο παντως-αν δεν βαρεθεις να το ακολουθησεις :P- παντως εγω νομιζω οτι παραλληλα με την θεωρια να εκπαιδευσεις και το αυτί.Εκει ειναι το μυστικό(και το εκνευριστικό ;D) της υποθεσης.Πχ λες οτι σου εμαθε τους τροπους ο φιλος σου τις συγχορδιες κτλ κτλ...το θεμα ειναι...μπορεις να τραγουδησεις πχ(με αρχική νοτα δική σου) μια dorian κλιμακα χωρις δευτερη σκεψη? ενα αρπισμα μινορε εβδομής? μια απλη ματζορε τριάδα? να τα αναγνωριζεις μεσα απο ηχογραφηση?οταν μπορεις μονο τοτε πραγματικά τα ξερεις.Με λιγα λογια καλυτερα να αφιερωσεις χρόνο να συνδεσεις το αυτι με την γνωση θεωριας παρα να μαθεις να διαβαζεις πενταγραμμο ;).
Φίλε Dreamdancer διαφωνώ κάθετα.Το notation δεν έχει να κάνει μόνο με τη κλάσσική κιθάρα.Δηλαδή σε ακουστική και ηλεκτρική δεν χρειάζεται το notation;Γιατί ποιά είναι η διαφορά;

Φίλε μου τα πράγματα είναι απλά.
Για να γράψεις ποίηση ή κάποιο άλλο λογοτέχνημα σε πεζό λόγο (κοινώς για να εκφράσεις δομημένο λόγο), χρειάζεται να ξέρεις να διαβάζεις?

Ζύγισε τα πράγματα, και δώσε την απάντηση μόνος σου.
Συμφωνώ

btw δεν τα λεω αυτα επειδη εγω δεν ξερω να διαβαζω γιατι...ξερω  Grin (αν και για να ειμαι ειλικρινης δεν μου εχει φανει ΠΟΤΕ χρησιμο ολα αυτα τα χρονια που γραφω μουσικη και τραγουδια,και για εμενα και για αλλους)
Αν θέλει να συνθέσει κάτι κάποιος πως θα το αποδώσει σε χαρτί αν δεν ξέρει notation;

στην εκτελεση ναι,στη συνθεση δυστυχως ΟΧΙ....εχω ενα καρο γνωστους με πτυχια μεχρι το ...φεγγαρι στη θεωρια και στη...παρτιτουρα και ενα κομματι της προκοπης δεν μπορουν να γραψουν... Grin...ο πιο ταλαντουχος συνθετης που γνωριζω προσωπικα ξερει μονο τα ματζορε και τα μινορα ακκορντα και τιποτα αλλο... Wink,καλα καλα να παιζει κιθαρα δεν ξερει και ομως γραφει  τραγουδαρες... Wink
To θέμα της σύνθεσης δεν έχει να κάνει με το αν κάποιος γνωρίζει νότες ή όχι.Έχει να κάνει με το συναίσθημα.Σύνθεση κατ εμέ είναι η διαδικασία που κάποιος εκφράζεται μέσω ενός ή περισσότερων οργάνων.Αν δεν έχει κάτι να "πει" τότε δεν είναι καλός συνθέτης.Και ο Φοίβος είναι συνθέτης όμως για μένα αυτά που γράφει προσωπικά δεν μ αρέσουν.Όσον αφορά τη σύνθεση λοιπόν το notation απλά είναι το μολύβι και το χαρτί της ψυχής σου.

Ακούστηκε πολύ μελό... :'( 

ΚΑΙ ΟΙ BEATLES ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΖΑΝΕ ΜΟΥΣΙΚΉ ΚΑΙ ΝΟΤΕΣ >:( >:( >:( >:( ;D ;D ;D ;D

 
Απαραιτητη η αναγνωση παρτιτουρας για κιθαρα??
Οχι . Ο ανθρωπος αποτυπωνει σε χαρτι τη μουσικη για να την καταλαβαινει

και να επικοινωνει με αλλους μουσικους.

 
panoslydios είπε:
Οχι . Ο ανθρωπος αποτυπωνει σε χαρτι τη μουσικη για να την καταλαβαινει

και να επικοινωνει με αλλους μουσικους.
Και πως θα την αποτυπώσει σε χαρτί αν δεν γνωρίζει νότες?  ;)

 
Αν θέλει να συνθέσει κάτι κάποιος πως θα το αποδώσει σε χαρτί αν δεν ξέρει notation;
γιατι να το αποδωσει στο..χαρτι... δεν μπορει  να το δειξει στους συμπαιχτες του... αμεσα ,τραγουδια γραφω οχι συμφωνιες.. ;D 

αλλα και... συμφωνιες να εγραφα τι τα εχουμε τα κομπιουτερς και τα...κασσετοφωνα  ;D..ο Παπαθανασιου που δεν ξερει να γραφει νοτες μια χαρα τα εχει καταφερει παντως... ;)

ΚΑΙ ΟΙ BEATLES ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΖΑΝΕ ΜΟΥΣΙΚΉ ΚΑΙ ΝΟΤΕΣ
νομιζεις... ;D.εκτος και αν θεωρεις το να ξερεις τα βασικα ακκόρντα και τις ονομασιες τους....γνωση της μουσικης οποτε τοτε ...ΟΛΟΙ οι κιθαριστες γνωριζουν μουσικη...

Paul McCartney admitted on the Larry King show he never learned to read music. He said he always worried that he would forget the tunes he made up. John Lennon (who  could not read music either) reassured him, that if he forgot, it probably wasn’t any good to begin with.

The Beatles never did learn to read or write music using traditional notation, and by all accounts were happy with that fact. Music was a discovery process for them that did not involve any books -- they once traveled across town for someone to teach them a B7 guitar chord. John Lennon's mother taught him banjo chords; they lasted with him through his early Quarry Men days until Paul McCartney showed him proper guitar chords. George Harrison learned guitar through lessons and painstaking practice. To acquire new material for concerts (mostly cover songs in the early days), they learned largely through listening to records and mimicking the sounds as closely as they could.
When it came to official transcriptions of their music, the Beatles could provide input if necessary, but the transcribing was left to others (e.g. Question: Which of the vocal melodies in "Baby's in Black" is the lead? Answer from Paul: Both). When classical/professional musicians were employed during recording sessions, the Beatles would often sing the melodies and George Martin would transcribe them into sheet music.

For their part, the Beatles liked not knowing how to read sheet music. George Harrison once remarked that he thought if he learned too much of music theory it would ruin the songwriting process in terms of having an innovative ability. Would John have written the strange time signatures of "Good Morning Good Morning" or Paul the interesting modalities of "For No One" as instinctively having the full knowledge of music theory at their fingertips? Perhaps not.
 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Superfunk είπε:
νομιζεις... ;D.εκτος και αν θεωρεις το να ξερεις τα βασικα ακκόρντα και τις ονομασιες τους....γνωση της μουσικης οποτε τοτε ...ΟΛΟΙ οι κιθαριστες γνωριζουν μουσικη...
Όχι δεν θεωρώ αυτό γνώση της μουσικής. :-\

Η γνώση της μουσικής είναι κάτι που έρχεται μετά από πολλά χρόνια εμπειρίας,παιξίματος,πειραματισμών αλλά και συνεχούς προόδου.

Για να γίνει όμως αυτό πιστεύω ότι χρειάζεται να μάθεις και notation.Δεν βρίσκω τον λόγο να μη μάθεις.Δεν θέλω να το παίξω ξερόλας γιατί και γω noob είμαι στη κιθάρα καθώς κάνω 10 μήνες μαθήματα.Τον ίδιο χρόνο που θα σπαταλήσεις για να βρεις κάποια πράγματα στο ιντερνετ ή σε βιβλία μπορείς να τον εκμεταλευτείς για να μάθεις μουσική απ την αρχή + ότι αργότερα θα μπορείς να αισθάνεσαι μια σιγουριά όσον αφορά κάποια πράγματα.

Όσον αφορά τους Beatles πάντα πίστευα ότι ήταν άμπαλοι (με την καλή έννοια μη παρεξηγηθώ).

 
Stanley King είπε:
Φίλε Dreamdancer διαφωνώ κάθετα.Το notation δεν έχει να κάνει μόνο με τη κλάσσική κιθάρα.Δηλαδή σε ακουστική και ηλεκτρική δεν χρειάζεται το notation;Γιατί ποιά είναι η διαφορά;
Αν δεν μπορεις να διαβάζεις νότες δεν μπορεις να περνας ταξεις και να προχωρησεις στην κλασσική κιθαρα.Ειναι αναποσπαστο και υποχρεωτικό μερος της εκπαιδευσης σου ως κλασσικός κιθαρίστας.Σε ακουστική και ηλεκτρική δουλευουν τα tabs συννεφο, δεν ειναι απαραιτητο να ξερεις πενταγραμμο για να κανεις οτιδήποτε ;).

 
Dreamdancer είπε:
Αν δεν μπορεις να διαβάζεις νότες δεν μπορεις να περνας ταξεις και να προχωρησεις στην κλασσική κιθαρα.Ειναι αναποσπαστο και υποχρεωτικό μερος της εκπαιδευσης σου ως κλασσικός κιθαρίστας.Σε ακουστική και ηλεκτρική δουλευουν τα tabs συννεφο, δεν ειναι απαραιτητο να ξερεις πενταγραμμο για να κανεις οτιδήποτε ;).
Δεν γνωρίζω κλασσική κιθάρα.Εγώ ακουστική και ηλεκτρική μαθαίνω.Εμένα τα tabs προσωπικά με ενοχλούν.Είναι μια μικρή βοήθεια στη κατανόηση ορισμένων πραγμάτων αλλά προτιμώ πεντάγραμμο με τις νοτούλες,τις αξίες,παρεστιγμένα,παύσεις...κλπ

 
  Το οτι ξέρεις να διαβάζεις νότες δεν σημαίνει ότι καταλαβαίνεις θεωρία και αρμονία. Επίσης, είναι πιο εύκολο να ξεκινήσει κάποιος να παίζει μέσω παρτιτούρας απλά πράγματα απ'ότι με το αυτί. Η ακουστική αντίληψη δεν είναι δεδομένη για όλους και είναι απ'τα σπουδαιότερα εφόδια (αν όχι το σπουδαιότερο) για ένα μουσικό.

Όσον αφορά την αρμονία, με αυτί και βασική γνώση συγχορδιών (με αριθμούς πχ.) και εξάσκηση στην ταστιέρα κάποιος κιθαρίστας μπορεί να κάνει μια χαρά τη δουλειά του.

  Η γνώση παρτιτούρας έχει σκοπό τη δημιουργιά ικανών εκτελεστών να αποδίδουν άμεσα (prima vista) το μουσικό κείμενο  (πέρα από τη δημιουργία συνθετών κλασικής μουσικής και μαέστρων).

 Ο τρόπος αυτός μάθησης, δυστυχώς, έχει συντελέσει στην απώλεια εξάσκησης της αυτοσχεδιαστικής δεινότητας του μουσικού. Κάτι που θεωρούταν δεδομένο πριν τον εικοστό αιώνα. Είναι κάτι σαν εξειδίκευση λοιπόν, και γιαυτό καλό είναι να έχουν στο μυαλό τους οι νεότεροι μουσικοί ότι το να ακούς και να παίζεις είναι από μόνο του μία σπουδαία ποιότητα που πολλοί ωδειακοί- ακόμα και δάσκαλοι!- δεν την έχουν...

  Πού θέλω να καταλήξω... για να παίξουμε αληθινά μουσική  πρέπει να ακούμε πρώτα. Το διάβασμα είναι ένα ενδιαφέρον βοήθημα (για transcriptions και ασκήσεις), κι αν μας παίρνει, καλό είναι το μαθουμε κι αυτό.  

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top