Angled neck Gibsons vs straight neck tele

trlschrns

Νέο μέλος
Μηνύματα
135
Πόντοι
18
Καλησπέρα δεν ξέρω αν έχει ξανααναφερθει το θεμα.Παρατηρησα ότι οι gibson κιθάρες ,στις  περισσότερες από αυτές,οι χορδές από την γέφυρα εώς το κόκαλο είναι σε πλάγια θέση σε σχέση με το σώμα ΚΑΙ το ίδιο παρατήρησα και με τους μαγνήτες.Ενω στις tele αν δεν με γελούν τα ματιά μου οι χορδές και όλα είναι παράλληλα με το σώμα και με όλα τα υπόλοιπα.Πως επιδρά στις gibson ηχητικά και εργονομικα αυτό το χαρακτηριστικό της κατασκευης τους; Η βοήθεια των luthiers είναι αναγκαια!

 
Οι telecaster (και λίγο αργότερα οι stratocaster) ήταν αποτέλεσμα σχεδιασμού επικεντρωμένου  στην παραγωγική διαδικασία.

Από τις πρώτες ύλες (για ένα μανίκι τελε χρειάζονται μερικά ρουταρίσματα σε έκα καδρονάκι alder) μέχρι τα χρώματα (χρησιμοποίησαν τεχνογνωσία από την αυτοκινητοβιομηχανία) στην παραγωγή των μεταλλικών μερών και των μαγνητών, ήταν κιθάρες σχεδιασμένες από τον Leo Fender* ώστε να μπορούν να κατασκευαστούν από ελάχιστα εξειδικευμένους εργάτες και με διαδικασίες που δεν είχαν την υπεραξία της οργανοποιίας.

Οι διαφορές ανάμεσα σε μια gibson και σε μια tele είναι τόσο θεμελιώδεις (μήκος κλίμακας, μαγνήτες, τρόπος πρόσδεσης μανικιού στο σώμα, γέφυρα, κσυλα  ;D ) που η γωνία που αναφέρεις είναι κατά τη γνώμη μου δευτερεύουσας σημασίας για τη διαφοροποίηση του ηχοχρώματος.

*By the way, σκεφτείτε πόσο επαναστατική ήταν η σκέψη να ανοίξει τρύπα στο σώμα για το tremolo block και να πιάσει τα ελατήρια στην πίσω πλευρά του σώματος όταν έκανε το tremolo της stratocaster.

 
harilatron είπε:
Από τις πρώτες ύλες (για ένα μανίκι τελε χρειάζονται μερικά ρουταρίσματα σε έκα καδρονάκι alder)
Ρούταρίςμα όταν λες εννοείς το space για το trussrod,την φέτα του rosewood και τις βόλτες για τα καρφιά στην Ένωση με το σωμα?

 
Γενικώς εννοώ ότι γίνεται από ένα κομμάτι ξύλο (+ταστιέρα από rosewood αν υπάρχει) το οποίο απλά διαμορφώνεται δέχεται τάστα και κλειδιά και το βιδώνουν στο σώμα. Ένα μανίκι gibson γίνεται από περισσότερα κομμάτια που πρέπει να μορφοποιηθούν και να κολληθούν μεταξύ τους. (π.χ. http://schrammguitars.com/LP_NECK_003.jpg )

Η λογική της Gibson είναι κοντά στην παραδοσιακή οργανοποιία, η λογική της fender είναι πιο κοντά στη λογική ενός ανθρώπου που τα σκέφτηκε σχεδόν όλα από την αρχή χωρίς να έχει τη γνώση της παραδοσιακής οργανοποιίας.

 
Παρατηρησα ότι οι gibson κιθάρες ,στις  περισσότερες από αυτές,οι χορδές από την γέφυρα εώς το κόκαλο είναι σε πλάγια θέση σε σχέση με το σώμα ΚΑΙ το ίδιο παρατήρησα και με τους μαγνήτες
Αυτο γινεται για τον απλο λογο οτι η ΓΕΦΥΡΑ στις Gibson καθεται ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ πιο ΨΗΛΑ στο σωμα απο οτι σε μια Fender.Αρα πρεπει να δωσουμε γωνια στο μπρατσο για να μην ειναι οι χορδες στο θεο.....

Οπως σου ειπε και ο Χαριλατρος συγκρινεις ενα παραδοσιακο μουσικο οργανο, που χρειαζεται γνωσεις Luthier για να το φτιαξεις, με ενα καδρονι μαζικης παραγωγης  με ενα αλλο βιδωτο .....καδρονι  ;D για μπρατσο που ακομα και ενας πιθηκας με γαντια του μποξ  μπορει να συναρμολογησει... ;D ;D (ΜΑΜΩ τους ηχους βεβαια βγανει αυτο το καδρονι ειδικα αν ειναι ΕΛΑΦΡΥ και φοραει καλους μαγνητες και εχει και καλο σετ απ  ;))  

 
Η γωνια αυτη στο μπρατσο αν καταλαβα καλα τι λες, προερχεται απο τα βιολια,  ειναι μαλλον επινοηση του Αματι του δασκαλου τους Στραντιβαρι, ο ποιος σχεδιασε και διαφορα αλλα χαρακτηριστικα του οργανου που εμειναν διαχρονικα, ο λογος που εδωσε τετοια γωνια  ειναι για να ασκουν μεγαλυτερη πιεση οι χορδες στην γεφυρα του οργανου που παταει στο καπακι, ετσι σε σχεση με τους προγονους του το βιολι απεκτησε ισχυροτερο και πιο λεπτομερη ηχο. Σε μια κιθαρα σαν την λεσπολ που εχει καποια κουφια στο σωμα της πιθανον η παραπανω πιεση στην γεφυρα να επηρεαζει καπως τον ηχο της…

σε ενα τρεμολο οπως της στρατοκαστερ που καταληγει στα ελατηρια, και το σωμα ειναι σολιντ, η γωνια, και η παραπανω πιεση που προσφερει,  δεν θα ειχε πιστευω κανενα λογο να υπαρχει    

 
Σε μια κιθαρα σαν την λεσπολ που εχει καποια κουφια στο σωμα της
Οχι δεν εχει,ειναι full solid body.Ακομα και στις περισσοτερες Gibson hollow body η γεφυρα στηριζεται σε καποιο sustain block.

Τον  λογο υπαρξης της "γωνιας" αυτης τον εξηγησα παραπανω,ακομα και σε Fender οπου λογω κακης κοπης του neck pocket τα σελακια οσο και να τα κατεβασεις δεν εξασφαλιζουν ικανοποιητικο action (ή σε κιθαρες οπως η Jazzmaster ,που εχουν υψηλα τοποθετημενη γεφυρα, ικανοποιητικη γωνια μεταξυ της γεφυρας και του tailpiece) βαζουμε καποιο shim ωστε να δημιουργηθει αυτη η γωνια.

 
Superfunk είπε:
Οχι δεν εχει,ειναι full solid body.Ακομα και στις περισσοτερες Gibson hollow body η γεφυρα στηριζεται σε καποιο sustain block.
τοτε δεν εχει καποιο πρακτικο λογο -οπως δεν ηθελα να πω- ειναι μονο για την εμφανιση, για τον ιδιο λογο που η πλατη του βιολιου ηρθε και εγινε καπακι στις λεσπολ για να φαινονται τα φλειμς και διατηρησε τις καμπυλες μονο απο μπροστα  κτλ.. 

 
Superfunk είπε:
Οπως σου ειπε και ο Χαριλατρος συγκρινεις ενα παραδοσιακο μουσικο οργανο, που χρειαζεται γνωσεις Luthier για να το φτιαξεις, με ενα καδρονι μαζικης παραγωγης  με ενα αλλο βιδωτο .....καδρονι  
TI ΕΙΠΕΣ ΡΕ ΓΙΑ ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΟΥ ΚΑΔΡΟΝΙΑ?  :P :P :P :P :P :P :P

 
Ωωω, πάει λίγο μακριά η βαλίτσα!

Σε σχέση με τη Fender, έχουν απαντήσει εκτενώς οι προλαλήσαντες. Ήταν μια ευφυέστατη εφαρμογή του οικονομικού σχεδιασμού και της αιρετικής οργανοποιίας από κάποιον "μη luthier" ( και κατά τη γνώμη μου, άκρως επιτυχημένη ). Η strat θεωρώ πως είναι αριστούργημα σχεδιασμού και θα 'πρεπε να είναι σπουδή σε πανεπιστήμια.

Superfunk είπε:
Οπως σου ειπε και ο Χαριλατρος συγκρινεις ενα παραδοσιακο μουσικο οργανο, που χρειαζεται γνωσεις Luthier για να το φτιαξεις, με ενα καδρονι μαζικης παραγωγης  με ενα αλλο βιδωτο .....καδρονι 
Μπα, για μένα το ένα είναι ένα βιδωτό καδρόνι στιγμής και το άλλο κολλητό καδρόνι της ώρας, μετά των τρίμινγκς και των πλουμιδίων του ;D

Η Les Paul δεν απέχει και πολύ από τη strat, όσον αφορά την κατασκευή, αυτή  καθεαυτή. Με άλλα λόγια ένα μανίκι πάνω σε ένα σκάφος, κολλημένο αντί για βιδωμένο. Δεν έχει κάποια ιδιαιτερότητα ως προς αυτό. Η κατασκευή της είναι στην ουσία μια εφαρμογή της archtop/semiacoustic με μασίφ σκάφος, και από εκεί προέρχεται και η γωνία κλίσης του μανικιού. Και ήταν φυσικά πιο ευκολοχώνευτη όταν πρωτοβγήκε γιατί έμοιαζε περισσότερο με παραδοσιακή κιθάρα. Αυτό που διαφέρει είναι (σαφώς) το σχήμα και οι διαστάσεις. Για μένα είναι ακριβώς η ίδια λογική, με διαφορετικό τρόπο σκέψης και φτιασίδια...

Από άποψη ηχητική, το θεμελιώδες στην υπόθεση είναι το ύψος του bridge. Σε όργανο με γωνία κλίσης, το ύψος αυτό είναι αισθητά πιο μεγάλο=μεγαλύτερη άσκηση δύναμης στο σκάφος από την τάση των χορδών=(θεωρητικά τουλάχιστον) περισσότερο sustain, αλλά, όταν η γέφυρα πατάει σε τόσο στέρεη βάση (όπως το σκάφος ενός solidbody οργάνου), θεωρώ ότι λίγη σημασία έχει τελικά αυτό. Αυτό που σίγουρα έχω παρατηρήσει προσωπικά, είναι η ικανότητα ενός οργάνου με γωνία, να έχει περισσότερο sustain και καλύτερη συμπεριφορά στις ψηλές περιοχές (12 τάστο και πάνω). Όμως, είναι τόσο πολλοί οι παράγοντες διαφοροποίησης των δύο οργάνων, που δύσκολα μπορεί κανείς να εστιάσει στο γιατί ακριβώς συμβαίνει αυτό...αν συμβαίνει...

Όσον αφορά την εργονομία, επίσης, είναι τόσο πολλές οι παράμετροι που τη διαμορφώνουν σε ένα όργανο ( μεγέθη και προφίλ ταστιέρας/μανικιού, scale length, σημείο ένωσης μανικιού με σκάφος, κέντρο βάρους, σημείο waist, πάχος σκάφους κλπ ) που η γωνία κλίσης του μανικιού, αυτή καθεαυτή, λίγη σημασία έχει για μένα. Συνήθως αυτό που "ξενίζει" σε τέτοια όργανα είναι το "κενό" μεταξύ χορδών και σκάφους στο picking hand. Όλα όμως είναι απλά θέμα συνήθειας.

 
blue monk είπε:
Η γωνια αυτη στο μπρατσο αν καταλαβα καλα τι λες, προερχεται απο τα βιολια,  ειναι μαλλον επινοηση του Αματι του δασκαλου τους Στραντιβαρι, ο ποιος σχεδιασε και διαφορα αλλα χαρακτηριστικα του οργανου που εμειναν διαχρονικα, ο λογος που εδωσε τετοια γωνια  ειναι για να ασκουν μεγαλυτερη πιεση οι χορδες στην γεφυρα του οργανου που παταει στο καπακi    
Ενδιαφερουσα προσεγγιση επι του θεματος!

 
harilatron είπε:
Οι telecaster (και λίγο αργότερα οι stratocaster) ήταν αποτέλεσμα σχεδιασμού επικεντρωμένου  στην παραγωγική διαδικασία.

Από τις πρώτες ύλες (για ένα μανίκι τελε χρειάζονται μερικά ρουταρίσματα σε έκα καδρονάκι alder) μέχρι τα χρώματα (χρησιμοποίησαν τεχνογνωσία από την αυτοκινητοβιομηχανία) στην παραγωγή των μεταλλικών μερών και των μαγνητών, ήταν κιθάρες σχεδιασμένες από τον Leo Fender* ώστε να μπορούν να κατασκευαστούν από ελάχιστα εξειδικευμένους εργάτες και με διαδικασίες που δεν είχαν την υπεραξία της οργανοποιίας.

Οι διαφορές ανάμεσα σε μια gibson και σε μια tele είναι τόσο θεμελιώδεις (μήκος κλίμακας, μαγνήτες, τρόπος πρόσδεσης μανικιού στο σώμα, γέφυρα, κσυλα  ;D ) που η γωνία που αναφέρεις είναι κατά τη γνώμη μου δευτερεύουσας σημασίας για τη διαφοροποίηση του ηχοχρώματος.

*By the way, σκεφτείτε πόσο επαναστατική ήταν η σκέψη να ανοίξει τρύπα στο σώμα για το tremolo block και να πιάσει τα ελατήρια στην πίσω πλευρά του σώματος όταν έκανε το tremolo της stratocaster.
thanx για τις πληροφοριες....Απο την στιγμη που στις gibson οι μαγνητες δεν ειναι παραλληλα με τις χορδες περιπλεκεται λιγο το πραμα νομιζω.Οπως και να εχει υπαρχουν θεμελιωδη στοιχεια που τις κανουν να διαφερουν απο κει και περα ειναι στα αυτια μου οταν τις βαλω διπλα διπλα να ζυγισω τι με εκφραζει περισσοτερο σαν ηχο+ κατασκευη

 
Superfunk είπε:
Αυτο γινεται για τον απλο λογο οτι η ΓΕΦΥΡΑ στις Gibson καθεται ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ πιο ΨΗΛΑ στο σωμα απο οτι σε μια Fender.Αρα πρεπει να δωσουμε γωνια στο μπρατσο για να μην ειναι οι χορδες στο θεο.....
Πραγματι δεν το ειχα σκεφτει! Αλλιως μια γεφυρα strings thru-body ή τυπου lp junior(απορω πως ρυθμιζουν το intonation) θα ξεφευγε πολυ(αν οχι στο δευτερο,στο πρωτο παραδειγμα σιγουρα) ο χαρακτηρας στον ηχο της gibson 

 
trlschrns είπε:
thanx για τις πληροφοριες....Απο την στιγμη που στις gibson οι μαγνητες δεν ειναι παραλληλα με τις χορδες περιπλεκεται λιγο το πραμα νομιζω....
Τι εννοείς "παράλληλα με τις χορδές"?

 
Πνοή και Νύξη είπε:
Ωωω, πάει λίγο μακριά η βαλίτσα!

Σε σχέση με τη Fender, έχουν απαντήσει εκτενώς οι προλαλήσαντες. Ήταν μια ευφυέστατη εφαρμογή του οικονομικού σχεδιασμού και της αιρετικής οργανοποιίας από κάποιον "μη luthier" ( και κατά τη γνώμη μου, άκρως επιτυχημένη ). Η strat θεωρώ πως είναι αριστούργημα σχεδιασμού και θα 'πρεπε να είναι σπουδή σε πανεπιστήμια.

Μπα, για μένα το ένα είναι ένα βιδωτό καδρόνι στιγμής και το άλλο κολλητό καδρόνι της ώρας, μετά των τρίμινγκς και των πλουμιδίων του ;D

Η Les Paul δεν απέχει και πολύ από τη strat, όσον αφορά την κατασκευή, αυτή  καθεαυτή. Με άλλα λόγια ένα μανίκι πάνω σε ένα σκάφος, κολλημένο αντί για βιδωμένο. Δεν έχει κάποια ιδιαιτερότητα ως προς αυτό. Η κατασκευή της είναι στην ουσία μια εφαρμογή της archtop/semiacoustic με μασίφ σκάφος, και από εκεί προέρχεται και η γωνία κλίσης του μανικιού. Και ήταν φυσικά πιο ευκολοχώνευτη όταν πρωτοβγήκε γιατί έμοιαζε περισσότερο με παραδοσιακή κιθάρα. Αυτό που διαφέρει είναι (σαφώς) το σχήμα και οι διαστάσεις. Για μένα είναι ακριβώς η ίδια λογική, με διαφορετικό τρόπο σκέψης και φτιασίδια...

Από άποψη ηχητική, το θεμελιώδες στην υπόθεση είναι το ύψος του bridge. Σε όργανο με γωνία κλίσης, το ύψος αυτό είναι αισθητά πιο μεγάλο=μεγαλύτερη άσκηση δύναμης στο σκάφος από την τάση των χορδών=(θεωρητικά τουλάχιστον) περισσότερο sustain, αλλά, όταν η γέφυρα πατάει σε τόσο στέρεη βάση (όπως το σκάφος ενός solidbody οργάνου), θεωρώ ότι λίγη σημασία έχει τελικά αυτό. Αυτό που σίγουρα έχω παρατηρήσει προσωπικά, είναι η ικανότητα ενός οργάνου με γωνία, να έχει περισσότερο sustain και καλύτερη συμπεριφορά στις ψηλές περιοχές (12 τάστο και πάνω). Όμως, είναι τόσο πολλοί οι παράγοντες διαφοροποίησης των δύο οργάνων, που δύσκολα μπορεί κανείς να εστιάσει στο γιατί ακριβώς συμβαίνει αυτό...αν συμβαίνει...

Όσον αφορά την εργονομία, επίσης, είναι τόσο πολλές οι παράμετροι που τη διαμορφώνουν σε ένα όργανο ( μεγέθη και προφίλ ταστιέρας/μανικιού, scale length, σημείο ένωσης μανικιού με σκάφος, κέντρο βάρους, σημείο waist, πάχος σκάφους κλπ ) που η γωνία κλίσης του μανικιού, αυτή καθεαυτή, λίγη σημασία έχει για μένα. Συνήθως αυτό που "ξενίζει" σε τέτοια όργανα είναι το "κενό" μεταξύ χορδών και σκάφους στο picking hand. Όλα όμως είναι απλά θέμα συνήθειας.
Αν καταλαβα καλα εννοεις οτι η πιο ψηλη γεφυρα που αναγκαστικα εχει σαν αποτελεσμα την κλιση του μπρατσου εξυπηρετει πιο πολυ σαν τεχνικη για ηχητικους λογους,ακουστικα και ημιακουστικα οργανα;

 
harilatron είπε:
Τι εννοείς "παράλληλα με τις χορδές"?
Μαλλον δεν εχει προσεξει οτι οι μαγνητες στις Gibson με neck angle ακολουθουν την κλιση του neck & των χορδων αρα ειναι παραλληλοι με τις χορδες.

 
Μα δεν τους ρυθμίζουμε στην ίδια απόσταση από της χορδές. Επίσης πολύ συχνά ανεβοκατεβάζουμε την πλευρά από τα καντίνια και τις τυλιχτές ανάλογα με τις χορδές.

Γενικά δεν υπάρχει τίποτα "παράλληλο" στους μαγνήτες με τις χορδές (σε καμία κιθάρα) εκτός από το ότι οι πόλοι των μαγνητών είναι (λίγο πολύ) κάτω από τις χορδές.  :)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top