Ανδρικός και γυναικείος τόνος.Βοήθεια...

Μπορεί να αλλάξει αλλά θα χάσει πολύ πιστεύω στην ποιότητα. Υπάρχει πάντα και η λύση να το ξαναηχογραφήσεις. Γενικά, αν γράφεις κομμάτια για άλλους, πρέπει να είσαι προετοιμασμένος να το κάνεις αυτό. Εκτός και αν ξέρεις από πριν για ποιον το γράφεις, οπότε το γράφεις εξ αρχής στα μέτρα του.

 
και γελούσε γιατί όπως λέει "πρωτη φορά συναντάω συνθέτη να μην μπορει να γυρίσει τόνο ευκολα."
Καλα εκανε και γελουσε,ειχε δικιο.

 
panosdk είπε:
Τις λέω είναι απο ντο αλλά δεν ξέρω αν είναι ο τόνος σου. Και μου λεει σιγά αλλαξέ τον. Τις είπα οτι δεν αλλάζει έυκολα γιατί τα έγχορδα είναι γραμμένα με audio εγγραφή

Καλά εσύ πρώτα ηχογραφείς και μετά αποφασίζεις... από τι τόνο θα παίξεις;  ;D ;D ;D Δεν στέκει αυτό. 'Η θα το πάρεις απόφαση ότι θα πρέπει να είσαι στο φτου και από την αρχή κάθε φορά που θα αλλάζει η φωνή, ή θα γράφεις μόνο τα MIDI και τίποτα πρόχειρα audio, και τις τελικές- λουστραρισμένες εγγραφές θα τις κάνεις ΑΦΟΥ αποφασίσεις την κατάλληλη τονικότητα.

 
manosx είπε:
ή θα γράφεις μόνο τα MIDI και τίποτα πρόχειρα audio, και τις τελικές- λουστραρισμένες εγγραφές θα τις κάνεις ΑΦΟΥ αποφασίσεις την κατάλληλη τονικότητα.
Αυτή μάλλον είναι κι η καλύτερη λύση.

 
superfunk έσυ πως θα έγραφες για έναν άνθρωπο που έχεις ακούσει 2 τραγούδια του απο youtube; Τι κάνω λάθος δηλαδή; Όπως προείπα δεν είμαι κανένας συνθέτης με τρελές μουσικές γνώσεις. Εγώ γράφω κάποια κομμάτια που μου ακούγονται καλά, απλά τα τελευταία χρόνια χρειάζεται να δίνω κομμάτια. Και γιαυτό ρώτησα εσάς που είστε πιο έμπειροι.

manosx αυτό κάνω. Γράφω πρόχειρα και μετά ξαναγράφω. Άλλο τρόπο δεν ξέρω.

 
panosdk είπε:
manosx αυτό κάνω. Γράφω πρόχειρα και μετά ξαναγράφω. Άλλο τρόπο δεν ξέρω.
Αρα κακώς είπες στην τραγουδιάρα ότι δεν αλλάζει ο τόνος εύκολα, σωστά;

 
Ναι εννοείτε.Απλά ήθελα να της εξηγήσω οτι δεν αλλάζει εύκολα ο τόνος αν γραφτεί το τραγούδι. Πολλές φορές μου ζητάνε διάφορες αλλαγές όταν έχω ήδη τελειώσει τα πάντα, και έχω αρχίσει και βαριέμαι γιατί μου παίρνει ένα 3ημερο να ολοκληρώσω το κομμάτι και ξέρεις δε έχω και κανα κέρδος, εκτός απο την εμπειρία της διαδικασιας σε αυτές τις περιπτώσεις.

Επίσης για να στείλεις ένα κομμάτι, πρέπει η πρώτη εντύπωση να είναι καλή. Που σημαινει οτι παλι θα γράψω και audio tracks.

Επειδή τώρα συνεργάζομαι συχνά με ανθρώπους που ακούω μόνο ένα μικρό δείγμα πριν γράψουμε, με απασχολεί πολύ το θέμα του τόνου. Γιαυτό και σας ρώτησα. Τέσπα να μην σας κουράζω τσάμπα. Το μονο που θα θελα ειναι να ξέρω πώς εσείς θα πλησιάζατε ένα τέτοιο σενάριο. Δηλαδή να έχετε δυο τραγούδια σαν δείγμα απο έναν ανθρωπο και να πρέπει να γραψετε κάτι γιαυτόν.

 
panosdk είπε:
Καταρχήν να πώ οτι είστε και μαμω τα παιδιά εδώ μέσα. Χάνω πολλά που άργησα να γραφτώ.

Το θέμα το έβαλα γιατί μου την ψιλοείπε μια τραγουδίστρια χθές όταν τις έδωσα ένα τραγούδι. Τις λέω είναι απο ντο αλλά δεν ξέρω αν είναι ο τόνος σου. Και μου λεει σιγά αλλαξέ τον. Τις είπα οτι δεν αλλάζει έυκολα γιατί τα έγχορδα είναι γραμμένα με audio εγγραφή και γελούσε γιατί όπως λέει "πρωτη φορά συναντάω συνθέτη να μην μπορει να γυρίσει τόνο ευκολα." Εκτός οτι μου κανε την ζωή μου πιο εύκολη (γιατί είναι σημαντικό η έπαρση που έχει κάθε λακαμάς "καλλιτέχνης" να φαίνεται απο την αρχή) και τελικά δεν θα της δώσω τίποτα, είπα να ρωτήσω μήπως οντως υπάρχει κάποιος εύκολος τρόπος να γυρνάω τόνο.

Η όλη φάση γίνεται γιατί το κομμάτι θα το γράψω και θα το ενορχηστρώσω εγω. Είναι για το youtube μόνο και έτσι δεν παίζει ενορχηστρωτής.
Παρα το οτι εγινε κουρειο το θεμα και παλι  ;D, γραφτηκαν χρησιμες πληροφοριες,

Σιγουρα, αν γραφεις "Ελληνικο τραγουδι" θα πρεπει να λαμβανεις υποψη σου την εκταση της φωνης αυτου που γραφεις (το ειδες και μονος σου απο την αντιδραση της καλλιτεχνιδος), και επισης οτι οι Ελληνες συνηθως δεν εχουν μεγαλη εκταση (ευτυχια να εχεις 1 1/2 οκταβα) και αυτο σε περιοριζει ακομα περισσοτερο.

Σιγουρα, παιζει ρολο η τονικοτητα που γραφτηκε το τραγουδι.,

Πολλα οργανα δεν θα ακουστουν το ιδιο καλα σε αλλες τονικοτητες. Ασε που μπορει να φυγουν απο την εκταση τους και να πρεπει να τους αλλαξεις οκταβα.

Ακομα και στα ψευτικα (midi) ακουγεται ασχημα να παιζουν εκτος πραγματικης εκτασης.

Πχ ο Μικης εγραφε ενα τραγουδι, κι οποιος δεν μπορουσε να το πει, τον εδιωχνε και φωναζε αλλον. Αλλα ηξερε απο πριν οτι το εγραφε πχ για τενορο. Αν δεν ηταν (τουλαχιστον) τενορος ο τραγουδιστης, δεν εφταιγε ο Μικης.

Εδω ομως επαιζε ρολο ο συνθετης, κι οχι ο τραγουδιστης.

Βεβαια οταν καποιος τραγουδιστης θελει να πει οπωσδηποτε ενα τραγουδι, δεν θα το παιξει "φιρμα" αν θεσεις βετο στην αλλαγη τονικοτητας, και θα ζορισει λιγακι το λαιμο του για μια δυο νοτες για να το πει.

(εχω παραδειγμα, απο καλη μαλιστα τραγουδιστρια αλλα κακομαθημενη στα "μαγαζια", που το εκανα σε προγραμμα live, οταν της ειπα οτι δεν παιζεται το κομματι απο Ebm στην κιθαρα που ηταν το "μπροστινο" οργανο και θα βγει απο το προγραμμα, αν δεν μπορει να το πει απο Em. Για ποτε μπορεσε να το πει απο Em, δεν λεγεται)

Αυτο που μου προκαλει εντυπωση ειναι οτι οπως φαινεται, ετοιμαζεις το τραγουδι που θα δειγματισεις, οπως θα ειναι στην τελικη μορφη του, ετοιμο για κυκλοφορια.

Αυτο ειναι μεγαλο ρισκο.

Οικονομικο ρισκο εννοω, αν δεν παιζεις ο ιδιος τα φυσικα οργανα και πληρωνεις session, αλλα και απο θεμα χρονου εργασιας.

Παιζει ρολο βεβαια και το ειδος του τραγουδιου αλλα και σε ποιον απευθυνεσαι να δωσεις το τραγουδι.

Αν πχ βασιζεται πολυ στην ενορχηστρωση το τραγουδι, αναποφευκτα πρεπει να το κανεις.

Ομως αν ειναι εμπορικο τραγουδι, δεν χρειαζεται να γραψεις φυσικα οργανα στο demo, αφου συνηθως σε αυτα τα ειδη .... δεν χρειαζονταi ουτε καν στην τελικη μορφη, παρα μονο στις "μεγαλες παραγωγες", για να δικαιολογησουν ... διάφορα.

Αν ομως ειναι τραγουδι που βασιζεται στο στιχο και τη μελωδια, μια κιθαρα ή ενα πιανο με μια φωνη φτανει για να γινει demo.

Mη σου πω οτι και καποιοι που θελουν τετοια τραγουδια, θα προτιμησουν τετοιο demo (για να μη πω live αν γινεται), γιατι τους αφηνεις ανοιχτη τη φαντασια να το "ακουσουν" στο μυαλο τους με την ενορχηστρωση που θελουν, και που τις περισσοτερες φορες μπορει να μην ειναι αυτη που εχεις κανει ο ιδιος.

Ασε που δεν θα επιτρεψουν με τιποτα στην τελικη μιξη, φυσικα οργανα με "πειραγμενο" κουρδισμα.

Γενικοτερα δεν ξερουμε τι ειδος μουσικης γραφεις, ενορχηστρωνεις, με τι οργανα, ποιους παιχτες, και βασικα σε ποιον καλλιτεχνη απευθυνεσαι, και αν αξιζει ολο αυτος ο κοπος (πχ αν ειναι το τραγουδι μαπα .... και τη συμφωνικη του βερολινου να βαλεις να το παιξει, δεν θα το παρει κανεις ... που ξερει απο μουσικη).

Ολα παιζουν ρολο στις επιλογες σου.

Εαν μπορουσε να ακουστει ενα δειγμα της δουλειας σου, ισως λεγαμε πιο συγκεκριμενες αποψεις.

Φυσικα θα αρχισει η κριτικη κατι που ισως δεν θα θελεις προκαταβολικα (απο ενα εξιδεικευμενο μουσικα κοινο, οπως τα μελη του φορουμ) αν προοριζεται να κυκλοφορησει στην αγορα.

Σορυ για το σεντονι που απλωσα, αλλα το ενα εφερνε το αλλο.

 
panosdk είπε:
Το μονο που θα θελα ειναι να ξέρω πώς εσείς θα πλησιάζατε ένα τέτοιο σενάριο. Δηλαδή να έχετε δυο τραγούδια σαν δείγμα απο έναν ανθρωπο και να πρέπει να γραψετε κάτι γιαυτόν.
Ψαχνεις να βρεις στα τραγουδια του, τις  πιο χαμηλες και πιο ψηλες νοτες που λεει (και φυσικα αν τις περναει περαστικες ή τις "καρφωνει") και γραφεις μεσα σε αυτην την εκταση.Αλλα κι αυτο δυσκολα δικαιολογει, την ηχογραφηση φυσικων οργανων, σε demo. Μπορει να μη τα παρει αυτος και να τα δωσεις σε αλλον, με αλλη εκταση.

 
Πάρε το ποστ του delta66, τύπωσέ το, και βάλτο κάτω από το μαξιλάρι σου  ;D Οτι χρειάζεσαι είναι εκεί.

orson-welles-applause-gif.gif


 
οχι δεν υπάρχει πρόβλημα για το "σεντόνι". Ισα ισα που μου αρέσει να διαβάζω πράγματα από έμπειρους ανθρώπους. Εγώ για να καταλάβεις έπαιζα και έγραφα για metal συγκροτήματα. Πρόπερσι κουράστηκα, γιατί ως γνωστόν σε αυτή την φάση μόνο βάζεις λέφτα. Πάντα έγραφα πολλά είδη μουσικής, αλλά στα κρυφά χαχαχα. Ε και πλέον το κάνω στα φανερά. Γράφω μπαλάντες,ποπ,ελαφρολαικό ισως. Τέτοια πράγματα. Πρόσφατα έδωσα κάποια κομμάτια σε κάποιο παιδί που βγάζει τώρα δίσκο. Αυτό ήταν το εύκολο. Η δύσκολη φάση είναι οτι δουλεύω με διάφορα παιδιά που τραγουδάνε (ερασιτεχνικά) και το κάνω ωστε να αποκτήσω εμπειρία. Εκεί πρέπει να τα κάνω όλα μόνος. Να γράφω όλα τα όργανα, να κάθομαι να διαβάζω για μίξη και να κάνω οτι καλύτερο μπορώ για να βγάλουμε ένα ερασιτεχνικό βέβαια τραγούδι, αλλά να μην είναι εντελώς ερασιτεχνικό. Καταλαβαίνεις.

Τώρα για δείγμα άκου ένα προηγούμενο κομμάτι αν και οκ καθε κομμάτι είναι άλλη ίστορια και άλλη διαδικασία εγγραφής. Μην με κανιβαλίσετε όμως.Μαθαίνω όσο μπορώ. Αν θέλετε να κρίνετε την σύνθεση πολύ ευχαρίστως.


 
Συνήθως όταν δίνουμε ένα κομμάτι, το δίνουμε ως demo και όχι ως "τελειωμένο", εκτός κι αν έχουμε αυτή την δυνατότητα ή αν θες την πολυτέλεια. Ειδικά δε, όταν δεν έχουμε συνεργαστεί στο παρελθόν και δεν γνωρίζουμε α) την έκταση της φωνής του εκτελεστή και β) που σονάρει καλύτερα.

Απ'ότι κατάλαβα, τα midi όργανα τα γράφεις εσύ.

Τα φυσικά όργανα τα γράφεις εσύ ή κάποιοι άλλοι;

Αν τα φυσικά όργανα τα γράφεις εσύ κανένα πρόβλημα, τα παίζεις ξανά.

Αν τα γράφουν άλλοι, το καταλαβαίνω, εκεί ξεκινάνε τα προβλήματα.

Γενικώς, τα audio tracks μπορείς να τα πειράξεις από απλά προγράμματα επεξεργασίας 1/2 με 1 τόνο +/- το πολύ και ανάλογα την περίπτωση διότι σίγουρα θα σου αλλάξει η χροιά.

Αν και σε τέτοιες περιπτώσεις το καλύτερο είναι να παιχτούν-γραφτούν ξανά τα φυσικά όργανα - audio. Παρ'όλα αυτά υπάρχει τρόπος που έχουμε χρησιμοποιήσει στο παρελθόν για να σώσουμε κάποιες παραγωγές αλλά αφορά διαφορετικές καταστάσεις που κοστίζουν τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα.

 
superfunk έσυ πως θα έγραφες για έναν άνθρωπο που έχεις ακούσει 2 τραγούδια του απο youtube;
Παντα στελνω το τραγουδι οσο το δυνατον καλυτερα τραγουδισμενο απο εμενα .Αν ειναι να κανω και την παραγωγη-ενορχηστρωση εγω ΦΥΣΙΚΑ και ακολουθω τον τονο του τραγουδιστη (κανω δηλ. οτι θα κανει και ο ιδιος ο τραγουδιστης/ενορχηστρωτης αν δεν κανω εγω την παραγωγη) .

Εδω ας πουμε



ανεβασα το κομματι 3 τονους πανω απο οτι το ειχα γραψει μια και ο Χρηστος εχει..τρομακτικες ψηλες..και ηθελε να το πει "στο θεο"... :)  

 
panosdk είπε:
οχι δεν υπάρχει πρόβλημα για το "σεντόνι". Ισα ισα που μου αρέσει να διαβάζω πράγματα από έμπειρους ανθρώπους. Εγώ για να καταλάβεις έπαιζα και έγραφα για metal συγκροτήματα. Πρόπερσι κουράστηκα, γιατί ως γνωστόν σε αυτή την φάση μόνο βάζεις λέφτα. Πάντα έγραφα πολλά είδη μουσικής, αλλά στα κρυφά χαχαχα. Ε και πλέον το κάνω στα φανερά. Γράφω μπαλάντες,ποπ,ελαφρολαικό ισως. Τέτοια πράγματα. Πρόσφατα έδωσα κάποια κομμάτια σε κάποιο παιδί που βγάζει τώρα δίσκο. Αυτό ήταν το εύκολο. Η δύσκολη φάση είναι οτι δουλεύω με διάφορα παιδιά που τραγουδάνε (ερασιτεχνικά) και το κάνω ωστε να αποκτήσω εμπειρία. Εκεί πρέπει να τα κάνω όλα μόνος. Να γράφω όλα τα όργανα, να κάθομαι να διαβάζω για μίξη και να κάνω οτι καλύτερο μπορώ για να βγάλουμε ένα ερασιτεχνικό βέβαια τραγούδι, αλλά να μην είναι εντελώς ερασιτεχνικό. Καταλαβαίνεις.

Τώρα για δείγμα άκου ένα προηγούμενο κομμάτι αν και οκ καθε κομμάτι είναι άλλη ίστορια και άλλη διαδικασία εγγραφής. Μην με κανιβαλίσετε όμως.Μαθαίνω όσο μπορώ. Αν θέλετε να κρίνετε την σύνθεση πολύ ευχαρίστως.

ΟΚ απευθυνεσαι σε ποπ-λαικο τραγουδιστη τυπου Σφακ. Χωρις να το πολυψαξω τονικα, οπως ακουω τη φωνη σου, δεν θα εβγαινε απο αυτη την τονικοτητα απο αντρα (δεν θα σοναρε που λεει και ο Χναρακης) ακομα και απο τον Σφακ που εχει μεταλο στις χαμηλες και ακουγονται οι νοτες. Επισης δεν εχεις ψηλες να φωναξει και λιγο εκει που πρεπει κλπ.

Αυτο με οδηγει στο συμπερασμα οτι ειναι χαμηλα γραμμενο.

Αντιθετα θα ηταν νομιζω ψηλα για γυναικα.

 
Επισης δεν εχεις ψηλες να φωναξει και λιγο εκει που πρεπει κλπ
+1000

Aν δεν του  δωσεις χωρο να "δωσει" ο λαϊκος τραγουδιστης θα "χαλαστει"... ;)

Δε με λές...καμμια  φιλη/φιλο που να τραγουδαει καλα δεν εχεις για να ντεμαρεις τα τραγουδια σου?Τα ΑΔΙΚΕΙΣ με τον τροπο που τα τραγουδας και ειναι κριμα γιατι αν κρινω απο το δειγμα που μας εδωσες ειναι καλα τραγουδια .

 
Εγώ το έψαξα τονικά ( Δηλαδή μπήκα εδώ http://www.bgfl.org/bgfl/custom/resources_ftp/client_ftp/ks2/music/piano/  ;D ;D ;D και πλατσούρισα με το ποντίκι ;D)

Λοιπόν όλο το ρεφραίν, που είναι και η πάνω έκταση της μελωδίας, κινείται γύρω από το Σολ- Λα- Σι ύφεση, που αυτό τι σημαίνει; Σημαίνει πως είτε θα πάρεις τον Παβαρότι  ;D και θα τον ξεκ****σεις  ;D  είτε θα κατέβεις οκτάβα, που θα είναι χαμηλά για να κορυφώσει ακόμα και ο βαρύτονος που πάει ως το Ρε άνετα.

Προσοχή, σας μιλάει ο αυτόματος τηλ.... ε, εννοώ ο άνθρωπος που βαράει τη ΛΑ,  ;D από WDEIO  ;D τυχόν επισημάνσεις από σουπερφάνκιους που ξέρουν από λαικο και είναι και στην ΑΕΠΙ έχουν πάντα προτεραιότητα  ;D ;D ;D (φυσικά και δεν ειρωνεύομαι...)

 
Παιδιά το κομμάτι είναι απλά μια προηγούμενη δουλεία που έκανα με ενα παιδί μέσω ίντερνετ. Δηλαδή μου στειλε την φωνή του. Δεν τραγουδάω εγω. Μου άρεσε η φωνή του παιδιού απλά και κακήν κακώς πήρα κάποια δείγματα. Η ερώτηση μου αφορά άλλο κομμάτι και όχι αυτό.

superfunk δεν ήξερα για την δουλεία σου. Θέλω να μάθω περισσότερα. Δώσε κάποιο λίνκ. Μπράβο ειλικρινά. Δεν έχω κάποια καλή φωνή ακόμα. Αλλά κάτι θα γίνει. Εχω να μάθω πολλά ακόμα.

Όσο για το επίθετο. Είμαστε όλοι ένα σόι απο ότι ξέρω.

To κομμάτι σε πολυ πρόχειρη φάση είναι αυτό. https://dl.dropboxusercontent.com/u/2141695/an%20me%20afiseis.mp3

Πραγματικά σας ευχαριστώ όλους για τον χρόνο σας και για την γνώση που προσφέρετε.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top