- Μηνύματα
- 7,354
- Πόντοι
- 38
Μια φορά κι εναν καιρό, ήταν ένας ταλαιπωρημένος λαμπάτος ενισχυτής.
Ορφανός από μωρό (υπολογίζεται οτι γεννήθηκε στις αρχές του '70) πέρασε από πολλές ανάδοχες οικογένειες. Στα χέρια τους κακοποιήθηκε βάναυσα. Του έκοψαν το grillcloth. Του τρύπησαν το baffle. Του φόρεσαν κόρνες. Του ξεκόλλησαν τα tilt-back legs. Τον άφηναν στο On χωρίς να έχει συνδεδεμένα μεγάφωνα στην έξοδο. Του τρύπησαν το πλαϊνό για να βάλουν εναν ανεμιστήρα της κακιάς ώρας όπου τα fins ήταν λιγότερο από το 10% της διαμέτρου*. Έξυσαν από το faceplate και το backplate σχεδόν όλα τα διακριτικά του. Έβαψαν το εσωτερικό της καμπίνας του με μαύρο spray-paint. Όταν δεν τον είχαν αλυσοδεμένο στο υπόγειο, τον έσερναν από δω και από κει στα πανηγύρια και του έλουζαν με μπύρες, κρασιά, τσίπουρα και κοκακόλες...
*
Βάσανα αντίστοιχου βεληνεκούς έχω δει μονάχα στα Ατίθασα Νιάτα και στην Κορίνα την Αγριόγατα. Εμπνευσμένος λοιπόν από τα μαστορέματα του alderbody (βλ. στο ψαχτήρι "Twin reverb restoration, agony and ecstasy in 4 parts"), πήρα τη μεγάλη απόφαση: να προσπαθήσω να μερεμετίσω τον ενισχυτή ώστε να μοιάσει όσο περισσότερο γίνεται σ'αυτόν:
Όνειρο θερινής νυκτός; Ο καιρός θα δείξει...
Το πρώτο βήμα ήταν να τον πείσω να τα βγάλει όλα. Έχοντας δει τον Robert Redford στο Horse Whisperer δεν δυσκολεύτηκα ιδιαίτερα αφού του γλυκομίλησα στις προενισχύτριες και να το αποτέλεσμα:
Από την εσωτερική μεριά η ζημιά στην τρύπα του "ανεμιστήρα" ήταν χειρότερη απ'ότι νόμιζα:
Επειδή έχω τον ευσεβή πόθο να του βάλω ξανά tilt-back legs, πρέπει να γεμίσω την τρύπα και να γίνει αρκετά καλή δουλειά μιας και θα βιδωθεί πάνω στο νέο κομμάτι που θα μπει να καλύψει το κενό. Πρώτη σκέψη ήταν να κάνω μια καινούρια τρύπα μεγαλύτερη με το κατάλληλο εργαλείο (ποτηροτρύπανο λέγεται; ) και να φτιάξω ενα στρογγυλό κομμάτι να εφαρμόσει. Τα μεονεκτήματα ήταν η δυσκολία να εφαρμοσουν σωστά τα κομμάτια και η μικρή συνολική επιφάνεια επαφής.
Η δεύτερη σκέψη ήταν πολύ πιο απλή και εύκολη, να τετραγωνίσω τον κύκλο. Πως; Με μια σέγα:
Με το Chainsaw Charlie των W.A.S.P. να γεμίζει το αυτοσχέδιο κανιβαλιστήριό μου, κατάφερα να κάνω αυτό που τόσοι μαθηματικοί στο παρελθόν προσπαθούσαν να πετύχουν και δεν μπόρεσαν:
Η δεύτερη πράξη περιλαμβάνει λιμάρισμα από την εσωτερική μεριά σε γωνία. Έτσι πετυχαίνω δυο πράγματα: αυξάνω την επιφάνεια επαφής με το νεο κομμάτι που θα μπει και εξαλείφω τις ζημιές γύρω από την τρύπα του ανεμιστήρα. Αφού πήρα μια λίμα για ξύλο με μια λεία και μια κοίλη επιφάνεια έκανα την εξής προετοιμασία (θέλει λίγα touch-ups):
Τα αμέσως επόμενα βήματα περιλαμβάνουν:
- το κόψιμο της σφήνας, οι τελικές λεπτομέρειες για την εφαρμογή και η τοποθέτηση.
- πρώτο τρίψιμο με γυαλόχαρτο στα σημεία όπου ενώνουν τα κομμάτια της καμπίναςμεταξύ τους.
- συναρμολόγηση της καμπίνας και στοκάρισμα
- δεύτερο τρίψιμο, προετοιμασία για tolex και grillcloth
- Tolex, amp corners, tilt-back legs, handle, chassis straps, glides
Όταν με το καλό γίνουν τα παραπάνω πάμε για:
- νεα knobs,
- νεο pilot light
- νεο footswitch και επισκευή του tremolo
- πιθανότατα re-capping
- face and back-plate restoration
Stay tuned

Ορφανός από μωρό (υπολογίζεται οτι γεννήθηκε στις αρχές του '70) πέρασε από πολλές ανάδοχες οικογένειες. Στα χέρια τους κακοποιήθηκε βάναυσα. Του έκοψαν το grillcloth. Του τρύπησαν το baffle. Του φόρεσαν κόρνες. Του ξεκόλλησαν τα tilt-back legs. Τον άφηναν στο On χωρίς να έχει συνδεδεμένα μεγάφωνα στην έξοδο. Του τρύπησαν το πλαϊνό για να βάλουν εναν ανεμιστήρα της κακιάς ώρας όπου τα fins ήταν λιγότερο από το 10% της διαμέτρου*. Έξυσαν από το faceplate και το backplate σχεδόν όλα τα διακριτικά του. Έβαψαν το εσωτερικό της καμπίνας του με μαύρο spray-paint. Όταν δεν τον είχαν αλυσοδεμένο στο υπόγειο, τον έσερναν από δω και από κει στα πανηγύρια και του έλουζαν με μπύρες, κρασιά, τσίπουρα και κοκακόλες...
*

Βάσανα αντίστοιχου βεληνεκούς έχω δει μονάχα στα Ατίθασα Νιάτα και στην Κορίνα την Αγριόγατα. Εμπνευσμένος λοιπόν από τα μαστορέματα του alderbody (βλ. στο ψαχτήρι "Twin reverb restoration, agony and ecstasy in 4 parts"), πήρα τη μεγάλη απόφαση: να προσπαθήσω να μερεμετίσω τον ενισχυτή ώστε να μοιάσει όσο περισσότερο γίνεται σ'αυτόν:

Όνειρο θερινής νυκτός; Ο καιρός θα δείξει...
Το πρώτο βήμα ήταν να τον πείσω να τα βγάλει όλα. Έχοντας δει τον Robert Redford στο Horse Whisperer δεν δυσκολεύτηκα ιδιαίτερα αφού του γλυκομίλησα στις προενισχύτριες και να το αποτέλεσμα:

Από την εσωτερική μεριά η ζημιά στην τρύπα του "ανεμιστήρα" ήταν χειρότερη απ'ότι νόμιζα:

Επειδή έχω τον ευσεβή πόθο να του βάλω ξανά tilt-back legs, πρέπει να γεμίσω την τρύπα και να γίνει αρκετά καλή δουλειά μιας και θα βιδωθεί πάνω στο νέο κομμάτι που θα μπει να καλύψει το κενό. Πρώτη σκέψη ήταν να κάνω μια καινούρια τρύπα μεγαλύτερη με το κατάλληλο εργαλείο (ποτηροτρύπανο λέγεται; ) και να φτιάξω ενα στρογγυλό κομμάτι να εφαρμόσει. Τα μεονεκτήματα ήταν η δυσκολία να εφαρμοσουν σωστά τα κομμάτια και η μικρή συνολική επιφάνεια επαφής.
Η δεύτερη σκέψη ήταν πολύ πιο απλή και εύκολη, να τετραγωνίσω τον κύκλο. Πως; Με μια σέγα:

Με το Chainsaw Charlie των W.A.S.P. να γεμίζει το αυτοσχέδιο κανιβαλιστήριό μου, κατάφερα να κάνω αυτό που τόσοι μαθηματικοί στο παρελθόν προσπαθούσαν να πετύχουν και δεν μπόρεσαν:

Η δεύτερη πράξη περιλαμβάνει λιμάρισμα από την εσωτερική μεριά σε γωνία. Έτσι πετυχαίνω δυο πράγματα: αυξάνω την επιφάνεια επαφής με το νεο κομμάτι που θα μπει και εξαλείφω τις ζημιές γύρω από την τρύπα του ανεμιστήρα. Αφού πήρα μια λίμα για ξύλο με μια λεία και μια κοίλη επιφάνεια έκανα την εξής προετοιμασία (θέλει λίγα touch-ups):

Τα αμέσως επόμενα βήματα περιλαμβάνουν:
- το κόψιμο της σφήνας, οι τελικές λεπτομέρειες για την εφαρμογή και η τοποθέτηση.
- πρώτο τρίψιμο με γυαλόχαρτο στα σημεία όπου ενώνουν τα κομμάτια της καμπίναςμεταξύ τους.
- συναρμολόγηση της καμπίνας και στοκάρισμα
- δεύτερο τρίψιμο, προετοιμασία για tolex και grillcloth
- Tolex, amp corners, tilt-back legs, handle, chassis straps, glides
Όταν με το καλό γίνουν τα παραπάνω πάμε για:
- νεα knobs,
- νεο pilot light
- νεο footswitch και επισκευή του tremolo
- πιθανότατα re-capping
- face and back-plate restoration
Stay tuned
