- Μηνύματα
- 385
- Πόντοι
- 16
Ο σκοπός αυτού του thread είναι η πρακτική εξάσκηση στον ''Ταμπαχανιώτικο'' με παραδοσιακά όργανα με την ερώτηση (παρ’ όλο που το εκτελώ και τμήμα του χρησιμοποιώ σε πολλά τραγούδια συρτά σε ματζόρε) : Σε ποια κλίμακα είναι το τραγούδι που παίζω στο Video;
Τον αμανέ ''Ταμπαχανιώτικο'' του Κώστα Καρίπη:
τον εκτελώ σε μια ''κλίμακα'' που αρχίζει από F# :
F# - G - A - Bb - C - D - Ε - F#
που όμως σε ανεβο-κατεβάσματα έχει Β και Bb και F και F# ….
Προσπάθησα να εντάξω τον αμανέ αυτό σε κάποια κλίμακα γνωστού δρόμου -χωρίς μέχρι τώρα να τα καταφέρω- πιστεύω ότι πρόκειται για ανάμικτη κλίμακα με μακάμια (έχω την εντύπωση ότι ίσως εμπεριέχει τη Ραστ ).
Η συζήτηση για τους "δρόμους είναι απέραντη, ατελείωτη και με πολλές διαφωνίες.
Το λέω γιατί ψάχνοντας , συνάντησα σε κάποιο Blog τη φράση:
‘’ Ταμπαχανιώτικος ή ανάμικτη κλίμακα ή ανάμικτος τρόπος’’.
Επίσης βρήκα στην ιστοσελίδα της Μουσικής Σχολής Τομπάζη http://www.tompazis.gr/Sxoli/DROMOI/tampaxaniotikos/tampaxaniotikos.htm να γράφει:
Ο δρόμος ταμπαχανιώτικος είναι ο μείζονας τρόπος με χαμηλωμένη την έκτη βαθμίδα (εννοεί αντί για 6η μεγάλη έχει 6η μικρή). πχ Κλίμακα ΡΕ : D, E, F#, G, A, Bb, C, D και Ακόρντα: D- A - Gm
Όμως με την κλίμακα αυτή ‘’δεν βγαίνει’’ ο ανωτέρω αμανές .
Ποια όμως ονομάζουμε ''Ταμπαχανιώτικα'' ;
Βρήκα τις παρακάτω πληροφορίες :
Όλα τα «μερακλίδικα αστικά τραγούδια της Κρήτης» έχει επικρατήσει τα τελευταία χρόνια να ονομάζονται «ταμπαχανιώτικα». Ποτέ όμως οι δημιουργοί τους δεν τα αποκάλεσαν <<Ταμπαχανιώτικα>>. (άρθρο: Θ. Ρηγινιώτη (κυρίως) - Κ.Βασιλάκη - Κ.Καρινιωτάκη, www.cretan-music.gr '''
Άλλοι σημειώνουν ότι: ''...Ως ταμπαχανιώτικα ή μανέδες προσδιορίζουμε τα μη χορευτικά τραγούδια των αστικών περιοχών της Δυτικής Κρήτης....''. Δείτε ΕΔΩ : http://www.pyxida.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1029&catid=37:2009-12-15-17-12-51&Itemid=201
Πιστεύω ότι πρέπει να ξέρουμε σε ποια κλίμακα ανήκει κάθε τραγούδι , όμως οι περισσότεροι ερασιτέχνες μουσικοί που γνωρίζω ξέρουν Μινόρε/Ματζόρε και όταν λένε πχ μινόρε εννοούν όλες τις παραλλαγές τους (το φυσικό , το αρμονικό , το δωρικό, το ποιμενικό, το νιαβέντ ) και το πιάνουν με το ''αυτί' αμέσως χωρίς καν να γνωρίζουν τις εν λόγω ονομασίες (το έχω διαπιστώσει από φίλο μου αυτοδίδακτο κιθαρίστα με καλό ‘’αυτί’’).
Τον αμανέ ''Ταμπαχανιώτικο'' του Κώστα Καρίπη:
τον εκτελώ σε μια ''κλίμακα'' που αρχίζει από F# :
F# - G - A - Bb - C - D - Ε - F#
που όμως σε ανεβο-κατεβάσματα έχει Β και Bb και F και F# ….
Προσπάθησα να εντάξω τον αμανέ αυτό σε κάποια κλίμακα γνωστού δρόμου -χωρίς μέχρι τώρα να τα καταφέρω- πιστεύω ότι πρόκειται για ανάμικτη κλίμακα με μακάμια (έχω την εντύπωση ότι ίσως εμπεριέχει τη Ραστ ).
Η συζήτηση για τους "δρόμους είναι απέραντη, ατελείωτη και με πολλές διαφωνίες.
Το λέω γιατί ψάχνοντας , συνάντησα σε κάποιο Blog τη φράση:
‘’ Ταμπαχανιώτικος ή ανάμικτη κλίμακα ή ανάμικτος τρόπος’’.
Επίσης βρήκα στην ιστοσελίδα της Μουσικής Σχολής Τομπάζη http://www.tompazis.gr/Sxoli/DROMOI/tampaxaniotikos/tampaxaniotikos.htm να γράφει:
Ο δρόμος ταμπαχανιώτικος είναι ο μείζονας τρόπος με χαμηλωμένη την έκτη βαθμίδα (εννοεί αντί για 6η μεγάλη έχει 6η μικρή). πχ Κλίμακα ΡΕ : D, E, F#, G, A, Bb, C, D και Ακόρντα: D- A - Gm
Όμως με την κλίμακα αυτή ‘’δεν βγαίνει’’ ο ανωτέρω αμανές .
Ποια όμως ονομάζουμε ''Ταμπαχανιώτικα'' ;
Βρήκα τις παρακάτω πληροφορίες :
Όλα τα «μερακλίδικα αστικά τραγούδια της Κρήτης» έχει επικρατήσει τα τελευταία χρόνια να ονομάζονται «ταμπαχανιώτικα». Ποτέ όμως οι δημιουργοί τους δεν τα αποκάλεσαν <<Ταμπαχανιώτικα>>. (άρθρο: Θ. Ρηγινιώτη (κυρίως) - Κ.Βασιλάκη - Κ.Καρινιωτάκη, www.cretan-music.gr '''
Άλλοι σημειώνουν ότι: ''...Ως ταμπαχανιώτικα ή μανέδες προσδιορίζουμε τα μη χορευτικά τραγούδια των αστικών περιοχών της Δυτικής Κρήτης....''. Δείτε ΕΔΩ : http://www.pyxida.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1029&catid=37:2009-12-15-17-12-51&Itemid=201
Πιστεύω ότι πρέπει να ξέρουμε σε ποια κλίμακα ανήκει κάθε τραγούδι , όμως οι περισσότεροι ερασιτέχνες μουσικοί που γνωρίζω ξέρουν Μινόρε/Ματζόρε και όταν λένε πχ μινόρε εννοούν όλες τις παραλλαγές τους (το φυσικό , το αρμονικό , το δωρικό, το ποιμενικό, το νιαβέντ ) και το πιάνουν με το ''αυτί' αμέσως χωρίς καν να γνωρίζουν τις εν λόγω ονομασίες (το έχω διαπιστώσει από φίλο μου αυτοδίδακτο κιθαρίστα με καλό ‘’αυτί’’).