Ανακατασκευή κιθάρας Sanox Sound Creator (made in Japan 1980)

TsulfasGuitars

Μέλος
Μηνύματα
14
Πόντοι
53
Ανακατασκευή κιθάρας Sanox Sound Creator (made in Japan 1980)

Αρχικά να πούμε ότι η κιθάρα είναι η Sanox Sound Creator (made in Japan 1980) αντιγραφή της Fender Red Lead II (1979).

 ​

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΙΘΑΡΑΣ

Παίζουμε την κιθάρα να δούμε σε τι κατάσταση είναι. Από ότι φάνηκε η κιθάρα κατά ένα μεγάλο ποσοστό έπρεπε στην ουσία να φτιαχτεί από την αρχή γιατί διαπιστώθηκε ότι είχε:

1.   Στρεβλωμένο μανίκι (neck warped) από το 5ο τάστο και μετά. Στην κάτω εικόνα παρατηρούμε ότι το μπράτσο είναι στραβό και παρεκκλίνει προς μια μεριά:

01.jpg







2.   Βέργα ρύθμισης μπράτσου (truss rod): κατεστραμμένο σπείρωμα/πάσα! Αδυναμία ρύθμισης ισιάδας-καμπύλης μπράτσου για ρύθμιση του action:

02b.jpg





3.   Τάστα: φθαρμένα, χαμηλά, αυλακώσεις…

03.jpg 04.jpg





4.   Nut: πλαστικό, σπασμένο nut με όλα τα περιπλεκόμενα προβλήματα (βαθιά αυλάκια ,η χορδή «πατούσε» σε όλο το αυλάκι κατά μήκος και όχι στην μπροστά άκρη του nut, ψηλό nut actionκτλ

 ​

05.jpg



5.   String Action: πολύ ψηλό action των χορδών που έκανε την κιθάρα σχεδόν αδύνατη στο παίξιμο:

06b.jpg

 ​

6.    Γέφυρα (fixed fridge): παραμορφωμένα βαγονάκια, το σημείο επαφής της χορδής ανάμεσα στις δυο μικρές εξάγωνες βίδες, δεν ήταν στο κέντρο, έλειπαν ελατήρια και βίδες, οι αποστάσεις μεταξύ των χορδών ΔΕΝ ήταν σωστές, κατεστραμμένες βίδες στα σπειρώματα και στην κεφαλή και γενικά μια πολύ χαμηλής ποιότητας γέφυρα:

07.jpg

 ​

 ​

7.   Ηλεκτρικά: χαλασμένα ποτενσιόμετρα (volume, tone),χαλασμένοι διακόπτες, κομμένα καλώδια, μόνο ο ένας μαγνήτες ήταν άθικτος και σε καλή λειτουργική κατάσταση.

8.   Neck plate: κατεστραμμένες βίδες στην κεφαλή τους:

 ​



08.jpg





9.   Κλειδιά κουρδίσματος και string trees: τα κλειδιά είχαν πρόβλημα στα γρανάζια τους και αδυνατούσαν να κρατήσουν σταθερό κούρδισμα. Τα strings trees ήταν παλιού τύπου όπου τα συγκεκριμένα «μαγκώνουν τις χορδές» και ΔΕΝ τις αφήνουν να τεντωθούν ομαλά στο κούρδισμα, στο intonation και στα bendings: 

09.jpg



 ​

Παρακάτω θα αναλύσουμε ένα προς ένα τα βήματα ανακατασκευής της:



--Το πιο ΣΟΒΑΡΟ πρόβλημα της κιθάρας ήταν στο μανίκι. Πιο ειδικά διαπιστώθηκε ότι ήταν στρεβλωμένο (neck warped). Βλέπουμε στην παρακάτω εικόνα ότι το μπράτσο έχει μια κλίση της τάξης περίπου 3 χιλιοστών από την υπόλοιπη ταστιέρα:

 ​

010.jpg

 ​

Οι αιτίες τις στρέβλωσης του μπράτσου πολλές, μια από αυτές είναι το ξύλο να ήταν προβληματικό από την ΑΡΧΗ. Πιο ειδικά το ξύλο να μην μπορεί να παραμένει σταθερό μετά την κοπή του και τον εγκλιματισμό του και να έχει την ΤΑΣΗ να παρεκκλίνει προς διάφορες κατευθύνσεις, όσες φορές και να πλανηθεί.

Συνήθως τέτοια ξύλα ΔΕΝ τα χρησιμοποιούμε σε μουσικά όργανα και τα συναντάμε σε κιθάρας του εμπορίου μαζικής παραγωγής και χαμηλού κόστους.

Επιδιόρθωση στρέβλωσης μπράτσου: Οι παρεμβάσεις που θα γίνουν είναι:

- Αφαίρεση ταστιέρας

- Ισοπέδωση μπράτσου

- Αλλαγή του trussrod

-Τοποθέτηση με δυο μπάρες ανθρακονήματος

- Καινούρια ταστιέρα σφενδάμι (rock maple)

- Βάψιμο

  

1.   Αφαιρούμε τα τάστα και την ταστιέρα με θερμότητα:

011.jpg



Αξιολόγηση: στην πάνω εικόνα παρατηρούμε την αφαίρεση της ταστιέρας και το truss rod μονής δράσης παρόμοιο με το truss rod που χρησιμοποιεί η Martin.

Διαπιστώθηκε ότι το αυλάκι του truss rod είχε πολύ μεγάλα κενά με αποτέλεσμα η βέργα να ΜΗΝ είναι τοποθετημένη ΣΦΙΧΤΑ και  ΣΤΑΘΕΡΑ μέσα του (βλέπε κάτω εικόνα).

Το γεγονός ότι η βέργα ΔΕΝ ήταν «σφιχτή» στο αυλάκι του truss rod μπορεί να ήταν και αυτός ένας λόγος στρέβλωσης του μάνικου (βλέπε κάτω εικόνα).

Επίσης, η βέργα δεν λειτουργούσε γιατί ήταν χαλασμένα τα σπειρώματά της, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ρυθμιστεί η καμπυλότητα-ισιάδα του μπράτσου και κατ επέκταση να μην μπορούμε να ρυθμίσουμε και το action της κιθάρας:

012.jpg



2.   Αντικατάσταση του παλιού truss rod με καινούριο διπλή δράσης. Για να τοποθετηθεί το καινούριο truss rod ΣΦΙΧΤΑ και ΣΤΑΘΕΡΑ στο μανίκι επιβάλλεται να γεμιστεί το κανάλι του truss rod με ξύλο σφενδάμι (rock maple) και στη συνέχεια άνοιγμα ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ καναλιού, για να τοποθετηθεί η καινούρια βέργα.

Στην παρακάτω εικόνα βλέπουμε το κανάλι του truss rod έχει καθαριστεί και είναι έτοιμο να κολληθεί σε αυτό ένα ΝΕΟ κομμάτι ξύλο από σφενδάμι:

013.jpg



3.   Μετά το κόλλημα του ξύλου, ΠΛΑΝΙΣΜΑ της πάνω επιφάνειας του μπράτσου.

Σε αυτό το σημείο πλανίζετε και η στρέβλωση του μάνικου που είδαμε πιο πάνω και πλέον το ξύλο είναι ολόισιο:

 ​

 

 ​

014.jpg

 

4.   Το καινούριο truss rodείναι τύπου wheel, το οποίο θα ρυθμίζεται από την πίσω άκρη του μάνικου, χωρίς να είναι απαραίτητο να βγαίνει το μπράτσο κάθε φορά που θα χρειάζεται ρύθμιση, όπως γινόταν σε παλιές fender.

 ​

015.jpg

 ​

 ​

5.   Άνοιγμα καναλιού truss rod:

016.jpg

 ​

6.   Ενίσχυση του μάνικου: ανοίγουμε δυο κανάλια δεξιά και αριστερά του trussrod για να τοποθετήσουμε σε αυτά δυο βέργες ανθρακονήματος (carbon fiber).

Να πούμε ότι, οι βέργες ανθρακονήματος σε συνδυασμό με καινούρια ταστιέρα από σφενδάμι (rockmaple) και καινούρια τάστα από ατσάλι ΘΑ προσδώσουν την απόλυτη σταθερότητα στο μάνικο χωρίς να υπάρχουν πλέον προβλήματα στρέβλωσης.

 ​

017.jpg

 ​

TIP: να πούμε εδώ ότι με μια γρήγορη έρευνα στο διαδίκτυο θα δούμε ότι σε περιπτώσεις στρέβλωσης του μάνικου, κάποιοι εφαρμόζουν την μέθοδο του ατμού. Με αυτήν την μέθοδο μαλακώνουν το ξύλο με ατμό, το ευθυγραμμίζουν (διόρθωση στρέβλωσης), το αφήνουν να στεγνώσει και μετά το ξύλο έχει αποκτήσει την ισιάδα του.

Παρόλα αυτά αυτή η μέθοδος ΔΕΝ είναι αξιόπιστη γιατί μετά από λίγο καιρό το ξύλο θα επανέλθει πάλι στην αρχική του κατάσταση, γιατί πολύ απλά τέτοια ξύλα είναι προβληματικά από την αρχή.

Η λύση του ατμού, είναι γρήγορη λύση, οικονομική, δεν απαιτεί εξειδικευμένα εργαλεία και το σημαντικότερο ΔΕΝ είναι αποτελεσματική σε βάθος χρόνου.

7.   Τοποθέτηση truss rod και ανθρακονημάτων. Η κόλληση των ανθρακονημάτων γίνετε με εποξική 2 συστατικών:

018.jpg 019.jpg



TIP: όταν τοποθετούμε το truss rod, βάζουμε σε διάφορα σημεία λίγο σιλικόνη κυρίως στις ΑΚΡΕΣ και μεταξύ 7ου και 9ου τάστου. Αυτό το κάνουμε για να μην ακούγονται «τριξίματα» κατά το παίξιμο της κιθάρας βλέπε κάτω εικόνα:

 ​

 ​

020.jpg

 ​

 ​

                ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑΣ ΤΑΣΤΙΕΡΑΣ



1.   Σφενδάμι (rock maple), ακατέργαστο (rough), πλατύβενο (plain sawn?

 ​

021.jpg

 ​



2.   Πλάνισμα πάνω και κάτω επιφάνειας και τρίψιμο με 120 γυαλόχαρτο.

Μαρκάρουμε το ξύλο για να φανούν τα χαμηλά σημεία κατά το τρίψιμο.

Έλεγχος πάχους ταστιέρας.

 ​





022.jpg



3.   Διαμορφώνουμε στην ταστιέρα, καμπύλη ακτίνας 16’’ ιντσών με το παρακάτω εργαλείο:

 ​

023.jpg



4.   Το επόμενο βήμα αφορά το κόψιμο των εγκοπών στην ταστιέρα για να μπουν στη συνέχεια τα τάστα.

Αυτό το βήμα είναι πάρα πολύ σημαντικό και πρέπει να είναι να έχει 100% ακρίβεια, γιατί η κιθάρα θα ακούγεται εκτός τόνου (flat-sharp).

Επιβάλλετε οι εγκοπές να ανοίγονται με εξειδικευμένα εργαλεία που είναι φτιαγμένα για αυτή τη δουλειά, όπως είναι τα παρακάτω εργαλεία:

024.jpg

 ​

5.   Ανοίγουμε τα σημάδια (fretboard dots) στην ταστιέρα με το παρακάτω μίνι ρούτερ, αφού πρώτα τοποθετήσουμε στην επιφάνεια της ταστιέρας χαρτοταινία για να την προστατέψουμε από γδαρσίματα:

025.jpg

 ​

6.   Αποφασίστηκε η ταστιέρα να φαίνεται κατά κάποιο τρόπο παλαιωμένη (relic). Ρίχνουμε διάσπαρτα και σε σημεία που τα δάχτυλα έχουν την μεγαλύτερη συχνότητα επαφής με την ταστιέρα, μια σταγόνα μαύρη βαφή διαλύτου και τρίβουμε με δέρμα εμποτισμένο σε διαλυτικό:

026.jpg



-Μετά γεμίζουμε τα σημάδια (fretboard dots) με κόλλα (ανάμιξη εποξική 2 συστατικών και μαύρης βαφής διαλύτου:

 ​

027.jpg

 ​

 ​

7   .Έτσι θα δείξει η ταστιέρα παλαιωμένη (relic) στο τέλος της (προκαταβολική φωτογραφία!) :

028.jpg





8.   Για δεύτερη φορά ΠΡΙΝ την εισαγωγή τάστων, διαμορφώνουμε την καμπύλη της ταστιέρας με το εργαλείο 16” radius block:

 ​

029.jpg

 ​

 ​

9.   Κόλλημα της ταστιέρας στο μπράτσο.

TIP: Τοποθετούμε το 16” radius block πάνω στην ταστιέρα ΓΙΑ να πετύχουμε όσο το δυνατόν ΙΣΗ πίεση σε όλο το μήκος της, βλέπε κάτω εικόνα:

 ​

030.jpg



TIP: ΠΡΙΝ κολλήσουμε την ταστιέρα, την ευθυγραμμίζουμε πάνω στο μανίκι και ανοίγουμε 2 τρύπες του 1χιλιοστού στο 18ο και στο 1ο τάστο όπου σε αυτές τις τρύπες θα τοποθετηθούν μικρά καρφάκια για να κρατήσουν σταθερή την ταστιέρα (από γλιστρήματα) κατά την κόλλησή της (βλέπε κάτω εικόνα):

 ​

031.jpg



10.   Παρακάτω βλέπουμε την ταστιέρα κολλημένη στο μανίκι:

 ​

032.jpg

 ​

11.   Αφού κολληθεί η ταστιέρα, την αφήνουμε να στεγνώσει τουλάχιστον 24 ώρες.

Στο επόμενο βήμα μαρκάρουμε με μολύβι την ταστιέρα και ισοπεδώνουμε με 16΄΄radius block έως εξαφανιστούν οι γραμμές από το μολύβι:

033.jpg

 ​

 ​

12.   Ανοίγουμε τρύπες στα πλαϊνά της ταστιέρας και βάζουμε τα πλαϊνά σημάδια (side dots), κόλλημα με κυανοακρυλική κόλλα.

ΠΡΟΣΟΧΗ όταν δουλεύουμε με κυανοακρυλικη κόλλα φοράμε προστατευτικά γυαλιά και γάντια!!

 ​

034.jpg

 ​



13.   Στρογγυλοποίηση άκρης ταστιέρας:

 ​

035.jpg

 ​

 ​

ΑΛΛΑΓΗ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ ΣΤΟ HEADSTOCK

 

14.   Ευθυγραμμίζουμε το λογότυπο και μετά με cnc δίνουμε το όνομα του ιδιοκτήτη της κιθάρας κατόπιν συνεννόησης!:

 ​

 ​

 ​

036.jpg

 ​

 ​

15.   Αναμιγνύουμε: κόλλα εποξική 2 συστατικών + κόκκινη βαφή διαλύτου και γεμίζουμε, μετά απαλό τρίψιμο με 120 γυαλόχαρτο:

 ​

037.jpg 038.jpg

 ​

16.   Τοποθετούμε το μπράτσο στο σώμα και ελέγχουμε την κλίμακα της κιθάρας να είναι σύμφωνη με την γέφυρα για την σωστή ρύθμιση του intonationαργότερα:

 ​

 ​

 ​

039.jpg

 ​

 ​

18.   Το neck pocket πρέπει να είναι 16χιλιοστά βαθύ. Στην κιθάρα αυτή ήταν 19χιλιοστά. Το γέμισμα με ξύλο 3χιλιοστών ήταν απαραίτητο, βλέπε παρακάτω εικόνες:

040.jpg



19.   Καθάρισμα, ισοπέδωση και κόλλημα ξύλου σφενδάμι 3χιλιοστών:

-​

041.jpg





20.   Πειραματισμός για να πετύχουμε την απόχρωση χρώματος, αναμιγνύοντας εποξική 2 συστατικών και κόκκινη βαφή διαλύτου:

-​

 

042.jpg  

  

 

ΒΑΨΙΜΟ ΜΑΝΙΚΟΥ

 

21.   Αφαιρούμε το παλιό βερνίκι με υαλόχαρτο 120/240/320/400/600/ατσαλόμαλο τύπου 00:

 ​

 ​

043.jpg

 

 

22.   Βάψιμο με γομαλάκα. Η γομαλάκα είναι φυσικό βερνίκι που χρησιμοποιούν στα καπάκια των κλασσικών κιθάρων. Αραίωση με καθαρό οινόπνευμα 95 βαθμών και εφαρμόζουμε με την «μέθοδο της μπάλας» όπως γίνετε στις κλασσικές κιθάρες και σε άλλα όργανα:

 ​

044.jpg  

 

 

23.   Βαφή μάνικου με γομαλάκα. Πιο πάνω είδαμε ότι θέλαμε να προσδώσουμε στην ταστιέρα την εικόνα του παλιού (relic), όπου είχαμε βάλει διάσπαρτα μαύρη βαφή διαλύτου. Παρακάτω είναι το τελικό αποτέλεσμα:

-​

045.jpg





24.   Πριν την εισαγωγή των τάστων ελέγχουμε πρώτα με το παρακάτω εργαλείο το βάθος που πρέπει να έχει το κάθε αυλάκι ξεχωριστά, ώστε να τοποθετηθεί ακριβώς το τάστο χωρίς να προεξέχει πάνω στην ταστιέρα:

046.jpg



25.   Στη συνέχεια με μια τριγωνική λίμα, λιμάρουμε πολύ ελαφριά το πάνω μέρος της εγκοπής ώστε να μπορεί να γίνει εισαγωγή-εξαγωγή των τάστων χωρίς να τραυματίσουμε το ξύλο τα λεγόμενα fretchips:

 ​

047.jpg







26.   Εισαγωγή ατσάλινων τάστων (stainless steel Jumbo Jescar frets) με πρέσα για τάστα:

048.jpg

-​

TIP: θα πρέπει ΠΡΙΝ την τοποθέτηση των τάστων, να διαμορφώσουμε την καμπύλη το radius των τάστων να είναι ίδιο με αυτό της ταστιέρας. Με αυτόν τον τρόπο θα πετύχουμε την ΤΕΛΕΙΑ επαφή ταστιέρας και τάστου. Η διαδικασία αυτή γίνετε με το παρακάτω εργαλείο:

 ​

049.jpg  ​



27.   Κόψιμο των τάστων με μικρό τροχό:

050.jpg



TIP: κατά το κόψιμο με τροχό, στις άκρες το τάστο αναπτύσσει μεγάλες θερμοκρασίες με αποτέλεσμα να ΚΑΙΓΕΤΑΙ η άκρη του ξύλου της ταστιέρας και ειδικά στο σφενδάμι που είναι ανοιχτόχρωμο ξύλο.

Για περισσότερη ασφάλεια χρησιμοποιείστε κοπτικό για ατσάλι:

 ​

28.   Οι άκρες των καινούριων τάστων έχουν γωνία 90ο. Με ειδικό εργαλείο τα λιμάρουμε για να προσδώσουμε γωνία 35ο για να μην ενοχλούν κατά το παίξιμο (fretbevel?

 ​

 ​

051.jpg

 ​

Tip: το συγκεκριμένο εργαλείο είναι φτιαγμένο από τεφλόν, το οποίο ΔΕΝ γδέρνει την πάνω επιφάνεια των τάστων κατά το λιμάρισμα.

 ​

 ​

29.   Ισοπέδωση τάστων (fret leveling). Κατά την ισοπέδωση των τάστων πρέπει να αφαιρεθεί όσο το δυνατόν λιγότερο υλικό, για να μην μειωθεί πολύ το ύψος τους και για να πετύχουμε όσο το δυνατόν περισσότερη υψομετρική ομοιομορφία των τάστων μεταξύ τους. Για να το πετύχουμε αυτό πρέπει να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες που είδαμε ΠΙΟ πάνω ΠΡΙΝ την εισαγωγή τάστων.

Σε αυτό το βήμα, ρυθμίζουμε την ταστιέρα να είναι ολόισια κατά μήκος με το παρακάτω μεταλλικό χάρακα:

 ​

052.jpg



Συνέχεια, ισοπέδωση τάστων:

Στο ΠΡΩΤΟ βήμα μαρκάρουμε την κορυφή όλων των τάστων με έναν σκουρόχρωμο μαρκαδόρο, για να ελέγξουμε τα χαμηλά σημεία των τάστων κατά το λιμάρισμά τους.

Μετά με μια λίμα ειδική για τάστα (fretleveler) μήκους 15 εκατοστών, περνάμε όλα τα τάστα κατά μήκος.

 ​

 ​

053.jpg

 ​

Η φορά ισοπέδωσης των τάστων πρέπει να ακολουθεί την πορεία των κόκκινων βέλων, που αυτό σημαίνει ότι κάποια περάσματα θα πρέπει να γίνουν έξω από την ταστιέρα, βλέπε κάτω εικόνα:

 ​

054.jpg





Στη συνέχεια, ξανά μαρκάρουμε την κορυφή τον τάστων και με το radius block, ξανά περνάμε κατά μήκος αλλά κυρίως κατά πλάτος όλα τα  τάστα, ώσπου να σβηστούν όλα τα σημεία του μαρκαδόρου από την κορυφή των τάστων:

 ​

055.jpg

 ​

 ​

 ​

TIP1: κατά την ισοπέδωση των τάστων, με το 16 radius block θα πρέπει να είναι σε ΣΥΝΕΧΗ επαφή με όλα τα τάστα χωρίς να μένει κανένα εκτός τόσο κατά την κίνηση μπρος-πίσω (κατά μήκος), τόσο και κατά πλάτος. Αυτό για να το πετύχουμε θα πρέπει το radius block να έχει μεγαλύτερο μήκος από την ταστιέρα.

 

TIP2: σε αυτό το βήμα επειδή κατά το λιμάρισμα των τάστων ασκείτε κάθετη πίεση πάνω τους, και υπάρχει περίπτωση να καμπυλώσει το μανίκι ελάχιστα, θα πρέπει να ακυρώσουμε αυτήν την κάθετη πίεση για να διατηρήσουμε την ισιάδα του μπράτσου και αυτό θα το πετύχουμε πολύ απλά, υποστηρίζοντας με το χέρι την κάτω μεριά του μάνικου.

30.   Fret Crowing: μόλις τοποθετηθούν τα τάστα έχουν την μορφή στην Α τάστο. Μετά την ισοπέδωση των τάστων, η πάνω επιφάνειά τους έγινε επίπεδη Β τάστο, επαναφέρουμε την κορώνα (στρογγυλοποίηση) του κάθε τάστου ξεχωριστά με ειδικές λίμες Fret crowing. Τελικό αποτέλεσμα Γ τάστο:

 ​



056.jpg

 ​

31.   Στρογγυλοποίηση της άκρης του κάθε τάστου ξεχωριστά, με ειδική λίμα:

 ​

057.jpg





32.   Γυάλισμα τάστων: τοποθετούμε χαρτοταινία ανάμεσα στα τάστα για να προστατέψουμε την ταστιέρα και γυάλισμα των τάστων με γυαλόχαρτα 120/240/260/400/600/ και τέλος polishing με dremer:

 

058.jpg



 

TIP: μερικά περάσματα πρέπει να γίνουν με τον παρακάτω τρόπο. Τυλίγουμε σε ένα τύπου σφουγγάρι το γυαλόχαρτο και το περνάμε με γρήγορες κινήσεις κατά μήκος της ταστιέρας (θα λέγαμε στρογγυλοποίηση τάστων):

059.jpg



 ​

33.   Με ένα αιχμηρό αντικείμενο κάνουμε επίτηδες «σημάδια» σε διάφορα σημεία στην ταστιέρα για να προσδώσουμε την εικόνα του παλιού:

 ​

060.jpg





ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

34.   Για την μείωση του θορύβου (feedback) βάζουμε θωράκιση από χαλκό, στα cavities του σώματος και πίσω στο pickguard και γειώνουμε:

 ​

 ​

061.jpg

 ​

35.   Αντικατάσταση των παλιών εξαρτημάτων με καινούρια ποτενσιόμετρα 250Kohms Bourns (Made in Germany), Jack και διακόπτες (switchcraft Made in USA):

 ​

 ​

062.jpg

 ​

 ​

ΜΑΓΝΗΤΕΣ

36.   Servise μαγνήτη: άνοιγμα μαγνήτη και καθάρισμα από σκουριά κυρίως:

063.jpg











37.   Καθάρισμα των polepiecesμε dremer:

064.jpg







38.   Παλιά λόγο έλλειψης τεχνογνωσίας, τους μαγνήτες ΔΕΝ του βύθιζαν σε υγρό (παραφίνη + κερί) για την μείωση του θορύβου-μια διαδικασία που ονομάζεται potting. Έτσι ήταν και αυτοί οι μαγνήτες. Οπότε potting:

 ​



065.jpg



39.   Καινούρια: κλειδιά κουρδίσματος, roller string  trees, neckβίδες, pickguard βίδες και καινούρια γέφυρα:

 

066.jpg  

 

 ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ NUT

 

40.   Αντικαταστάθηκε το παλιό πλαστικό nut με κοκάλινο. Υπάρχουν πολλοί τύποι nut (κόκκαλο, γραφίτης, μπρούτζος, τιτάνιο, ανθρακόνημα μέχρι και μαργαριτάρι). Σε αυτή την κιθάρα χρησιμοποιήθηκε nut από νεροβούβαλο (buffalo). Τοποθέτηση και ρύθμιση με τις παρακάτω λίμες:

 ​

 ​

067.jpg

 

TIP: οι εγκοπές/αυλάκια του nut, στις οποίες κάθονται οι χορδές πρέπει να έχουν βάθος το ΜΙΣΟ της διαμέτρου της χορδής (βλέπε κάτω εικόνα). Για να μπορεί η χορδή να κινείτε ελεύθερα κατά το bending, κούρδισμα, ρύθμιση του intonation...

 

 ​

068.jpg

 ​

SETUPκιθάρας και Τελικό Αποτέλεσμα

 

 ​

 ​

 ​

069.jpg

 ​

 ​

 ​
 
Πολύ χρήσιμο tutorial για εμάς τους ερασιτέχνες!

Ευχαριστούμε!

Θα πρότεινα να γίνει sticky να το βρίσκουμε εύκολα!!

Επίσης, αν υπάρχει χρόνος, θα ήταν υπερ-ευπρόσδεκτα και άλλα παρόμοια posts στο diy!!

 
Η πρωτη μου ηλεκτρικη κιθαρα...SANOX made in japan...αγορασμενη απο Αρμαο εκει γυρω στο 1980-1981...

Την εχω ακομα ...αλλα εχω να παιξω χρονια με αυτην...μαλλον καπως ετσι θα ειναι και η δικια μου!!

Τι μας θυμισες τωρα.......

Ευγε...φοβερη παρουσιαση!!!

 
Κ

Η πρωτη μου ηλεκτρικη κιθαρα...SANOX made in japan...αγορασμενη απο Αρμαο εκει γυρω στο 1980-1981...

Την εχω ακομα ...αλλα εχω να παιξω χρονια με αυτην...μαλλον καπως ετσι θα ειναι και η δικια μου!!

Τι μας θυμισες τωρα.......

Ευγε...φοβερη παρουσιαση!!!
Και αυτή που επισκεύασα ήταν απο τον Αρμάο (αδερφάκια!), είχε ένα αυτοκόλλητο πίσω στο headstock που έγραφε Αρμάος. Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια

 
Πολύ ωραία δουλειά και παρουσίαση.

Εγώ θα ήθελα να μάθω το κόστος όλης αυτής της ανακατασκευής.

Ότι έγινε δηλαδή στην κιθάρα συνολικά, πόσο κόστισε.

 
Πολύ ωραία δουλειά και παρουσίαση.

Εγώ θα ήθελα να μάθω το κόστος όλης αυτής της ανακατασκευής.

Ότι έγινε δηλαδή στην κιθάρα συνολικά, πόσο κόστισε.


Το ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ είναι αν μια τέτοια κιθάρα χαμηλού κόστους (200-250 δολάρια μεταχειρισμένη) ΑΞΙΖΕΙ να επισκευαστεί μιας και υπάρχει η πιθανότητα το κόστος επισκευής της να είναι ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ από την αρχική της τιμή.

Οι λόγοι που συνήθως θέλει κάποιος να επισκευαστεί μια τέτοια κιθάρα είναι κυρίως ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΙ δηλ ήταν η πρώτη μου κιθάρα, με αυτή την κιθάρα έμαθα να παίζω και ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε. Και από την άλλη πλευρά είναι και κάποιοι που έχουν από την αρχή ένα όργανο και μένουν σε αυτό και απλά κάνουν μετατροπές και βελτιώσεις όταν χρειάζεται.

Το επόμενο βήμα που πρέπει να ΣΥΖΗΤΗΘΕΙ είναι η ΕΠΙΛΟΓΗ των περιφερειακών που θα μπούνε στην κιθάρα και το ΚΟΣΤΟΣ αυτών. Για παράδειγμα υπάρχουν κλειδιά κουρδίσματος τον 20 ευρώ και κλειδιά των 120 ευρώ. Υπάρχουν ατσάλινα τάστα υπάρχουν και silver nickel. Εσύ ποια θέλεις να βάλεις? κοκ

Η ΠΡΩΤΗ περίπτωση είναι να βάλουμε ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΑ (κλειδιά, γέφυρα, ηλεκτρικά…) που να αντιπροσωπεύουν την αρχική ποιότητα της κιθάρας.

Η ΔΕΥΤΕΡΗ περίπτωση είναι να βάλουμε περιφερειακά που να αντιπροσωπεύουν από τα ΚΟΡΥΦΑΙΑ περιφερειακά που μπορεί κάποιος να βάλει στην κιθάρα του.

Η ΤΡΙΤΗ περίπτωση είναι να βάλουμε περιφερειακά που να είναι συνδυασμός των δυο παραπάνω. Σε αυτή την κιθάρα κατόπιν συνεννόησης επιλέχτηκε αυτή η τρίτη περίπτωση.

Επομένως αφού αποφασίστηκε να γίνει ανακατασκευή σε αυτό το όργανο, ο ιδιοκτήτης θα έπαιρνε ένα ΝΕΟ-θα λέγαμε άλλο όργανο-που θα ήταν φτιαγμένο με περιφερειακά μιας σύγχρονης κιθάρας όπως είναι το ανθρακόνημα, τα ατσαλένια τάστα, το 16 radius της ταστιέρας, πολύ χαμηλό action, καινούριο nut, λεπτότερο μπράτσο και πάει λέγοντας. Με άλλα λόγια θα έπαιρνε μια πολύ πολύ καλύτερη κιθάρα.

Οπότε φάνηκε από την ΑΡΧΗ ότι το ΚΟΣΤΟΣ επισκευής της θα ήταν λίγο μεγαλύτερο από το να την ξαναπαίρναμε την ίδια.

Επίσης, όταν γίνονται ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ πολλές αλλαγές και μετατροπές στην ίδια κιθάρα, υπάρχει σίγουρά και έκπτωση.

Παρακάτω θα αναλύσουμε τα περιφερικά που μπήκαν στην κιθάρα. Αν κάποιος από εσάς ΔΕΝ γνωρίζει τι είναι το κάθε τι μπορεί να γκουγκλάρει και να δει περί τίνος πρόκειται πχ δεν ξέρετε τι είναι τα roller string trees. Μπαίνετε στο google > πληκτρολογείτε > roller string trees guitar > εικόνες > και βλέπετε τι είναι.

Κλειδιά κουρδίσματος. Κατόπιν συνεννόησης μπήκαν Wilkinson Locking Tuners  

Γέφυρα: κατόπιν συνεννόησης κρατήθηκε η βάση της γέφυρας και τοποθετήθηκαν ατσαλένια βαγονάκια (stainless steel saddles)

Τάστα: ατσαλένια τάστα (jumbo Stainless steel frets Jescar made in USA).

Δύο Carbon fiber rods για ενίσχυση του μάνικου

Βέργα ρύθμισης μπράτσου διπλής δράσης: Wheel Truss rod double action

Ταστιέρα: σφενδάμι ακατέργαστο (Fretboard rock maple)

Fretboard Side dots

Roller String trees

Guitar Nut buffalo ακατέργαστο

Ποτενσιόμετρα: 2 potensiometers Burns (made in Germany)

Διακόπτες: 3 switches

Έξοδος: switchcraft ouput jack (made in USA)

Βίδες 11 pickguard srews, Back plate 4 screws

Θωράκιση: χαλκός (Shielding)

Strap locks

Δύο Knobs για την ένταση και τον τόνο,

Fretboard Side dots,

Χορδές

Full Setup (fret leveling, fret crowing, fret dress, polishing, string action, nut action, intonation……..)

Κόλλες (εποξική 2 συσττικών και titebond ultimate III), σιλικόνη, Βαφή διαλύτου, γομαλάκα, οινόπνευμα 95,  υαλόχαρτα και ίσως και κάτι άλλο που μου διαφεύγει αυτή τη στιγμή.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πολύ ωραία δουλειά και παρουσίαση.

Εγώ θα ήθελα να μάθω το κόστος όλης αυτής της ανακατασκευής.

Ότι έγινε δηλαδή στην κιθάρα συνολικά, πόσο κόστισε.
Kι εγω θα ηθελα να μαθω το κόστος αυτης της ανακατασκευης....
πχ κλειδια τοσο
ταστα τοσο
βαγονακια τοσο...
Συνολο τόσο με την εργασια...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Kι εγω θα ηθελα να μαθω το κόστος αυτης της ανακατασκευης....
πχ κλειδια τοσο
ταστα τοσο
βαγονακια τοσο...
Συνολο τόσο με την εργασια...
Εντάξει δεν πειράζει που δεν λες το κόστος...
Δεν χρειάζεται να είμαστε και ειδικοί για να καταλάβουμε οτι ΤΟ SANOX ξεπερασε το χιλιαρικο με ολα αυτα που της εκανες...
Για την ποιοτητα της δουλειας να πω ΑΨΟΓΗ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εντάξει δεν πειράζει που δεν λες το κόστος...
Δεν χρειάζεται να είμαστε και ειδικοί για να καταλάβουμε οτι ΤΟ SANOX ξεπερασε το χιλιαρικο με ολα αυτα που της εκανες...
Για την ποιοτητα της δουλειας να πω ΑΨΟΓΗ.
Σας ευχαριστώ όλους για τα καλά σας λόγια,

φίλε satanas ευχαριστώ για την ερώτησή σου, για τα καλά σου λόγια και συγνώμη για την καθυστέρηση της απάντησής μου.

Το κόστος ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ της κατασκευής (δουλειά-περιφερειακά-όλα) ήταν λίγο λιγότερο από 300 ευρώ τελική τιμή, τιμή που ανέφερα και στην απάντηση που έδωσα στον fusiongrt (…oπότε φάνηκε από την ΑΡΧΗ ότι το ΚΟΣΤΟΣ επισκευής της θα ήταν λίγο μεγαλύτερο από το να την ξαναπαίρναμε την ίδια, και στο ίδιο μήνυμα ανέφερα ότι …αν μια τέτοια κιθάρα χαμηλού κόστους 200-250 δολάρια μεταχειρισμένη)…

Μάλλον έτσι πως το έγραψα δεν έγινε κατανοητό για κάποιους και συγνώμη για αυτό. Το κόστος σίγουρα είναι το πρώτο πράμα που πρέπει να συζητιέται για να δούμε που θα καταλήξει το όλο εγχείρημα, βέβαια δεν συνηθίζεται να το γράφουμε στα forums, αλλά καλός ή κακός πρέπει να λέγεται σε κάθε ενδιαφερόμενο.

Τα χρήματα που ανέφερες τα θεωρώ υπερβολικά πολλά και δεν νομίζω κάποιος να δεχτεί να επισκευαστεί ένα όργανο δίνοντας τόσα χρήματα, είναι παράλογο θεωρώ. Εμείς εδώ, ποτέ δεν έχουμε επισκευάσει όργανο με τόσο υψηλό κόστος!

Η λογική μας είναι να προσπαθήσουμε να πετύχουμε μια ΤΙΜΗ συμφέρουσα που να είμαστε ευχαριστημένοι και οι δύο. Γι’ αυτό σε κάθε κατασκευή/επισκευή προηγείται συζήτηση ώστε να παρθούν σωστές αποφάσεις και να γίνει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Έτσι βγαίνουν όλοι κερδισμένοι…

 
Μακάρι να έβρισκα κάποιον στο Ηράκλειο κρήτης να μου κάνει μια αντίστοιχη ανακατασκευή σε μια Squier Strat που έχω, από το 1990.

 
Τα χρήματα που ανέφερες τα θεωρώ υπερβολικά πολλά και δεν νομίζω κάποιος να δεχτεί να επισκευαστεί ένα όργανο δίνοντας τόσα χρήματα, είναι παράλογο θεωρώ. Εμείς εδώ, ποτέ δεν έχουμε επισκευάσει όργανο με τόσο υψηλό κόστος!
@TsulfasGuitars καλωσήρθες και συγχαρητήρια για την "χειρουργική" παρουσίαση της ανακατασκευής του οργάνου.

Ποτέ μη λες ποτέ, ειδικά όταν εμπλέκονται υλικά μέσα, ή όταν μιλάμε για ανακατασκευές μερών οργάνων. Εγώ θα θεωρούσα ότι γύρω στο 100άρικο βγήκαν τα υλικά σου, οπότε τα 200Ε μου φαίνονται εξαιρετικά λίγα, σε βαθμό μη βιωσιμότητας ή "καχυποψίας για το επίπεδο δουλειάς". Αν η αμοιβή σου δεν σε αφήνει με ένα αίσθημα "αδικίας"  σε σχέση με τον όγκο δουλειάς πάνω στο όργανο, τότε go-for-it.

Ωραία κιθαρίτσα, βασισμένη σε ένα αγαπημένο όργανο, τη Lead II της Fender

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
@TsulfasGuitars καλωσήρθες και συγχαρητήρια για την "χειρουργική" παρουσίαση της ανακατασκευής του οργάνου.

Ποτέ μη λες ποτέ, ειδικά όταν εμπλέκονται υλικά μέσα, ή όταν μιλάμε για ανακατασκευές μερών οργάνων. Εγώ θα θεωρούσα ότι γύρω στο 100άρικο βγήκαν τα υλικά σου, οπότε τα 200Ε μου φαίνονται εξαιρετικά λίγα, σε βαθμό μη βιωσιμότητας ή "καχυποψίας για το επίπεδο δουλειάς". Αν η αμοιβή σου δεν σε αφήνει με ένα αίσθημα "αδικίας"  σε σχέση με τον όγκο δουλειάς πάνω στο όργανο, τότε go-for-it.

Ωραία κιθαρίτσα, βασισμένη σε ένα αγαπημένο όργανο, τη Lead II της Fender
Αγαπητέ Φάνη σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιό σου,

καταρχήν να σου δώσω τα συγχαρητήριά μου για το επίπεδο της δουλειάς σου, που με τόσο τέχνη, μεράκι, ταλέντο και φυσικά αγάπη, κάνεις τα αδύνατα δυνατά. Πάνω στο αντικείμενό σου είσαι από τους κορυφαίους. Επίσης, οτιδήποτε μοιράζεσαι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα διαβάζω όλα, με μεγάλη ευχαρίστηση και σου αξίζουν πολλά συγχαρητήρια πραγματικά.

Η αλήθεια είναι ότι ποτέ μα ποτέ ΔΕΝ έχω αφήσει δουλειά για τα χρήματα. Τα χρήματα ναι όντως είναι λίγα για τα υλικά και για αυτά που έγιναν, το παραδέχομαι! Από την άλλη όμως έχουμε κάνει τόσες πολλές φορές παρόμοιες ανακατασκευές που πλέον όλα γίνονται χωρίς ιδιαίτερο κόπο και χρόνο.

Δεν έχω νιώσει ποτέ <αίσθημα αδικίας>, ΓΙΑΤΙ όπως ανέφερα στα σχόλιά μου, όλα συμφωνούνται από την αρχή, πριν ξεκινήσω τη δουλειά.  

Με εκτίμηση TsulfasGuitars

 
Σε ευχαριστώ για το ενδιαφέρον και τον καλό λόγο, προσπαθώ να κάνω την εργασία μου όσο πιο βιώσιμη και αποτελεσματική γίνεται. Και το ίδιο θα επιθυμούσα και για όλους τους ευσυνήδειτους συναδέλφους.
 

Δεν έχω νιώσει ποτέ <αίσθημα αδικίας>, ΓΙΑΤΙ όπως ανέφερα στα σχόλιά μου, όλα συμφωνούνται από την αρχή, πριν ξεκινήσω τη δουλειά.


Οι περισσότερες δουλειές καταλήγουν κάπου εκεί, να δουλεύεις λίγο ή πολύ παραπάνω από τα συμφωνημένα. Αν το "πολύ" συμβαίνει συχνά είναι πρόβλημα. Been there-done that και κάηκα. Προσπαθούσα να χωρέσω ολόκληρος από μια τρύπα 10 εκατοστών για να βρεθώ στην μεριά του τοίχου που εκπληρώνονται οι υποχρεώσεις. Φυσικά, εξακολουθώ να "πέφτω έξω" σε κοστολογήσεις και budget και εξακολουθώ ενίοτε να αναλαμβάνω εργασίες ως case study, ως skills honing ή απλά για αναψυχή πάνω σε όργανα που μεταποιώ για εμένα ή για φίλους, μπλέκοντας το χόμπι μου (την επισκευή/κατασκευή μουσικών οργάνων) με την εργασία μου (την επισκευή/κατασκευή μουσικών οργάνων). Αντιλαμβάνομαι επίσης ότι πάντα υπάρχει ένα trade-off σε under-budgeted δουλειές είτε αυτό λέγεται μη ύπαρξη deadline είτε πιο "χαλαρή" προσέγγιση σε ζητήματα αισθητικής αρτιότητας. (Σε ένα όργανο που κοστίζει 100Ε και έχει σπασμένο μανίκι-δεν θα υπάρχει άγχος για την αισθητική του αποκατάσταση-εφ' όσον συμφωνηθεί ότι είναι άνευ σημασίας/και λογικής να πληρώσει κάποιος 100Ε για τέτοια επισκευή).

Καλή συνέχεια και αναμένουμε με ενδιαφέρον κι άλλες ανακατασκευές και περιηγήσεις επισκευών





 

 
Μακάρι να έβρισκα κάποιον στο Ηράκλειο κρήτης να μου κάνει μια αντίστοιχη ανακατασκευή σε μια Squier Strat που έχω, από το 1990.
Αγαπητέ Yngwiedis

σε ενημερώνω ότι πολλές φορές μας έχουν στείλει με ταχυδρομείο όργανα από διάφορα μέρη της Ελλάδας για ανακατασκευή.

Συνήθως ζητάμε:

-το όργανο να συνοδεύεται από σκληρή θήκη για ασφαλή παραλαβή- παράδοση.

-φωτογραφίες του οργάνου για να έχουμε μια εικόνα,

-παρεμβάσεις που θα ήθελε ο ιδιοκτήτης να γίνουν. Για παράδειγμα

-αλλαγή radius από 7, 10, 12 σε 14, 16, 17, 20 και το αντίθετο ακόμα και flat ταστιέρα

-αλλαγή ταστιέρας (διάφορα ξύλα) πχ από τριανταφυλλιά (rosewood) σε έβενο (ebony),

-ταστιέρα με inlays χωρίς inlays, με custom inlays οτιδήποτε σχήματα

-με αλλαγή τάστων σε ατσαλένια,

-αλλαγές στο σχήμα του σώματος και στο headstock, (έχουμε μετατρέψει stratocaster σε flying v, ταυράκι κτλ)

-στη μείωση του βάρους (έχουμε μειώσει σώμα κιθάρας 50 χιλιοστών σε 35 χιλιοστά),

-scalloping, σε όλα τα τάστα, μόνο στα τελευταία ή επιλεκτικά

-μετατροπή κιθάρας bolt on σε set neck,

-τοποθέτηση ανθρακονημάτων στα μανίκι, για σταθερότητα,

-αλλαγή πάχους ταστιέρας απο 21 χιλιοστά σε 19 χιλιοστά και το αντίθετο!

- κλείσιμο των θέσεων 3 single coil και άνοιγμα καινούριων θέσεων για 2 humbucker μαγνητών,

-κατάργηση του nut και μετατροπή σε zero nut,

-μας έχουν στείλει φωτογραφία κιθάρας και μας είπαν έτσι να γίνει η κιθάρα όπως η φωτογραφία!

-αλλαγή χρώματος κιθάρας μαύρο, φυσικό κτλ

-Αλλαγή βερνικιού απο πολυεστέρα σε νίτρο, tru oil κτλ

-και γενικά ότι μπορείς να φανταστής, η λίστα δύσκολα τελειώνει.

-τέλος τι ποσό είναι διευθετημένοι να δώσουν για την ανακατασκευή

-και έτσι λοιπόν έχοντας ένα γενικό πλάνο παίρνουμε τελικές αποφάσεις.

 Με εκτίμηση TsulfasGuitars

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ευτυχώς η Squier μου είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση από την Sanox που ανακατασκευάσατε.

Θέλει πολύ πολύ λιγότερα πράγματα για να έρθει στα "ίσια της".

Δυστυχώς δεν έχω κάποια σκληρή θήκη για να μπορέσω να σας την στείλω και ούτως ή άλλως θα με άγχωνε πάρα πολύ το να κάνει τόσο μεγάλο ταξίδι.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ όμως για το ενδιαφέρον και για την πρόταση σας αυτή.

Σας ευχαριστώ πολύ. Να 'στε καλά.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Συγχαρητήρια για τη δουλειά σας!  Τα χρήματα που ανέφερε ενας κύριος είναι όντως πολλά αλλά ειναι κι ενα πιθανό ποσό να το ακούσει κάποιος σε σενάριο πλήρους ανακατασκευής. Ασχετα με τον πεπειραμένο ή μη μάστορα και καθαρά κοιτώντας αριθμούς, στην πιάτσα η τοποθέτηση ταστων για παράδειγμα είναι πέριξ του 150αριου! Και το πέριξ σημαίνει κι οτι υπάρχουν φίλοι που θα πάρουν και 220. Οπου δεν ειναι κακο αυτο καθεαυτό, το κακο είναι να μην αξιολογείται το ίδιο η υπηρεσία Και απ τον μάστορα Και απ τον πελάτη ταυτόχρονα. Στον ενα να φαίνονται πολλά και στον αλλο λίγα κλπ κλπ. 

Η τιμή ΣΕ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ με το αποτέλεσμα κι οχι απο μόνη της, καθορίζει αν μια σχέση μάστορα-πελατη θα ειναι αποστειρωμένη και ψυχρή ή σχέση εμπιστοσύνης. Οσο οι μάστορες έχουν άτυπο εμφύλιο με όσους "χαλουν την πιάτσα" στις τιμές κι όσο οι πελάτες κυνηγούν την πιο τσάμπα λύση, οι εταιρείες σχεδιάζουν όργανα που δεν μπορούν να τα αγγίξουν μάστορες για επιδιόρθωση και μουσικοί δε θα μπορούν να τα αγγίξουν σε μαγαζί. Πραγματικά μπράβο για τη δουλειά σας. Τα project αναβίωσης ειναι εξίσου ενδιαφέροντα με την απ το μηδέν κατασκευή οργάνου .

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top