Ambient live

Εγω παντως θα ντρεπομουν να εβγαινα στην σκηνη με ενα μονο laptopχωρις οργανα.
Μην σκέφτεστε σαν κιθαρίστες, μπασίστες, η ντράμερ. (δέν έχω τίποτα εναντίων αυτών των οργάνων ούτε και με τους μουσικούς που τα παίζουν- - - -με άλλη έννοια το λέω) Άλλο το ένα και άλλο το άλλο. Σαφέστατα υπάρχουν τύποι που κοροϊδευόμουν τον κόσμο νομίζοντας πως παίζουν ζωντανά τα κομμάτια τους. Αλλά υπάρχουν και αυτοί που η μουσική τους δέν! Μπορεί να παιχτεί ζωντανά, η θα μπορούσε μέχρι ένα ποσοστό της τάξεως του 10-20% αλλά θα χρειάζονταν άτομα που θα έπρεπε να κάτσουν κάτι μήνες και να λιώσουν μαζί με τον παραγωγό στο στούντιο για να μάθουν τα τι και τα πως.

Αυτοί ουσιαστικά κάνουν ζωντανό mixing. Όχι των κομματιών (βλέπε DJ), αλλά όλων των μερών αυτών. Βέβαια το συνδυάζουν με κάποια controllers και midi keyboards. Δηλαδή περιμένετε να δείτε τον aphex η τους autechre να παίζουν κάποιο όργανο; να γελάσω τώρα η μετά; Αυτά τα...''show'' στηρίζονται και στην εικόνα. Projectors κλπ κλπ. Είναι ένα σύνολο.

Όλο αυτό το set-up αναλογιστείτε το σαν ένα πολύπλοκο μουσικό έγχορδο όργανο όπου οι χορδές είναι όλα τα προ-ηχογραφημένα μέρη. Είναι πολύ εύκολο να γίνει μαμακία και να διαλυθούν όλα.

Προσωπικά το αντιλαμβάνομαι σαν ένα παρακλάδι του Djing αλλά έχει μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση και σαν ιδέα αλλά και σαν πράξη. Ίσως τελικά θα έπρεπε να δημιουργηθεί μια άλλη ορολογία. Live production – mixing ίσως; κάτι τέτοιο. Έτσι όλοι θα είναι ικανοποιημένοι και δέν θα  αισθάνονται πως τους κοροϊδεύουν.

Σκεφτείτε άτι πηγαίνετε να ακούσετε κλασικό detroit acid. Δηλαδή TB303 – TR808 – TR606 – TR909 και μονάδες εφέ. Τι περιμένετε να δείτε στην σκηνή; τύπους που παίζουν πλήκτρα, φλάουτα και ακορντεόν;

η φιλοσοφία ορισμένων μουσικών ιδιωμάτων (στην ηλεκτρονική) θέλει αισθητική και νοοτροπία ρομπότ . ψυχρό – απόκοσμο – και απόμακρο. Δεν θα μου άρεσε να βλέπω να παίζεται αυτή η μουσική στην σκηνή σαν να βλέπω τους maiden. Δηλαδή ένα κλασσικό live με rock αισθητική και νοοτροπία. Sorry παιδιά αλλά έτσι είναι.

*Και ένα σημαντικό λάθος που κάνουν οι περισσότεροι είναι πως με το που ακούν τον όρο ''ηλεκτρονική μουσική'' φαντάζονται πλήκτρα. Μέγα λάθος. Τα πλήκτρα δεν είναι τίποτε άλλο από ένα μέσο για να παράγει ο άνθρωπος με τα δάκτυλά του ήχο ακουμπώντας τα πάνω σε μια μικρή επιφάνεια. Υπάρχουν πολλοί τρόποι. Άλλοι άμεση και άλλη όχι (βλέπε, προγραμματισμό) 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
μια που το αναμοχλεψες το θεμα να προτεινω ενα βιβλιο που διαβαζω τωρα: Living Electronic Music του  Simon Emmerson. το βιβλιο πραγματευετε θεματα κυριως μουσικολογικου ενδιαφεροντος και οχι τεχνικα για να μην παρεξηγηθω.

και ενα αποσπασμα απο το οπισθοφυλλο:

"What is to perform 'live' in the age of the laptop? Many performer-composers draw upon a 'library' of materials, some created beforehand in a studio, some coded 'on the fly', others 'plundered' from the wildest possible range of sources. But others refuse to abandon traditionally 'created and structured' electroacoustic work. Lying behind this maelstrom of activity is the perennial relationship to 'theory', that is, ideas, principles and practices that somehow lie behind composers' and performers' actions. Some composers claim they just 'respond' to sound and compose 'with their ears', while others use models and analogies of previously 'non-musical' processes"

 
Πολύ ενδιαφέρον φαίνεται το βιβλίο, θα επενδύσω....... ;)

 
Σε ένα computer music είχα διαβάσει ότι γίνεται μια συναυλία ambient , βασικά φεστιβάλ για την ακρίβεια, κάθε καλοκαίρι.

Που αλλού; Μα φυσικά στην Αγγλία. Όποιος έχει μείνει Aγγλία ξέρει γιατι λέω φυσικά. ;)

Το συγκεκριμένο φεστιβάλ μαζεύει μια πληθώρα ambient artists που έχουν ως κοινό την χρησιμοποίηση laptops. Μην με ρωτήσετε γιατί γίνεται αυτό, ίσως γιατί πολλοί απο αυτούς είναι λάτρης προγραμμάτων όπως του REAKTOR που ταιριάζει γάντι για τις απαιτήσεις της Ambient μουσικής. 

 
στο βιβλιο που ανεφερα πιο πριν μεταξυ αλλων ανεφερε οτι ο ακροατης μεχρι τις αρχες του αιωνα ειχε μαθει οτι ακουει να το βλεπει, δηλαδη ακουγε κλασσικη μουσικη και περιμενε να εχει μπροστα του μια ορχηστρα που να κινηται ετσι ωστε να βλεπει απο που βγαινει η μουσικη. απο τους πρωτους που διαχωρισαν την εικονα του οργανοπαιχτη απο τη μουσικη ηταν ο Wagner ο οποιος εκρυβε την ορχηστρα και το κοινο εβλεπε μονο τους ηθοποιους της οπερας με αποτελεσμα να δινει μια πρωτογνωρη εμπειρια στον θεατη.

φανταστειται ποσο αστειο ειναι οταν διαβαζεις αυτο για τις αρχες του αιωνα και να βλεπεις οτι δεν εχει ξεπεραστει ακομα το 2008........ ;)

 
Shadowalker είπε:
στο βιβλιο που ανεφερα πιο πριν μεταξυ αλλων ανεφερε οτι ο ακροατης μεχρι τις αρχες του αιωνα ειχε μαθει οτι ακουει να το βλεπει, δηλαδη ακουγε κλασσικη μουσικη και περιμενε να εχει μπροστα του μια ορχηστρα που να κινηται ετσι ωστε να βλεπει απο που βγαινει η μουσικη. απο τους πρωτους που διαχωρισαν την εικονα του οργανοπαιχτη απο τη μουσικη ηταν ο Wagner ο οποιος εκρυβε την ορχηστρα και το κοινο εβλεπε μονο τους ηθοποιους της οπερας με αποτελεσμα να δινει μια πρωτογνωρη εμπειρια στον θεατη.
Ε ρε μανία με αυτό το βιβλίο !!!  ;D

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top