• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Αλλο ενα θεμα για μαγνητες - 490/498

omnio

Νέο μέλος
Μηνύματα
205
Πόντοι
18
Η αληθεια ειναι πως δεν ξερω την λογικη του marketing και του εμποριου. Μηχανογραφος ειμαι...με τασεις μουσσικου και με μια πινελια μπασκετ/ποδοσφαιρου...... Αυτα η μικρη εισαγωγη για να μην φαω ξυλο....

Παμε στο παρασυνθημα τωρα. Η gibson καλη, κακη, υπεροπτες, μ@λ@κες, ψωνια κτλ, οπως θελετε τους λετε-λεμε. Δεν μπορω να καταλαβω γιατι επιλεγει να βαλει το συγκεκριμενο σετ στις custom αν τελικα ειναι κακοι μαγνητες. Δεν εχει κανενα εμπορικο νοημα να επιλεγει κακους η να το πω αλλιως να κανει κακη επιλογη μαγνητων, σε μια κιθαρα που κοστιζει 4κ-5κ. Η λοιπον κατι ξερουν παραπανω η δεν δινουμε αρκετη αξια σε αυτους τους μαγνητες.

Τα τελευταια χρονια και αφου κατασταλαξα σε ενισχυτη και κιθαρες, ψαχνοντας το κατι παραπανω, αρχισα να πειραματιζομαι με μαγνητες. SD, DiMarzio, Gibson, BK, Tom Anderson, Suhr για να ονομασω μερικους. Τελικα με τα πολλα καταληγω να τους πουλαω και να επιστρεφω στους ιδιους 490/498. Οχι γιατι δεν μου αρεσουν οι αλλοι, προφανως και υπαρχουν διαφορες. Αλλα δεν νομιζω να υπαρχουν τοσες διαφορες ωστε να δικαιολογουνται τα 350 ευρω στους BK, τα 300 στους Anderson ακομα ακομα και τα 200 στους SD (τιμες καινουργιων).

Ασχολουμαι με την κιθαρα αισιως 25 χρονια. Πιστευω οτι μετα απο τοσα χρονια μπορω να σταματησω να ψαχνω ενα 5% διαφορα στον ηχο λογω των μαγνητων. Η μηπως πεφτω τοσο εξω και ειναι παραπανω? Δεν μιλαω για ακραιες καταστασεις πχ antiquities με distortion., προφανως. Και επιπλεον ποιος ειμαι εγω που ξερω καλυτερα απο την gibson και επιμενει να βαζει το συγκεκριμενο σετ στην ναυαρχιδα των (μη vos & reissue) μοντελων της.

Ολα τα παραπανω ειναι σκεψεις και μια εικονα που εχω σχηματισει. Θα ηθελα τις αποψεις σας αν και ξερω οτι το θεμα μαγνητων εχει φτασει στα ορια του οχι μονο σε αυτο το site αλλα σε παααααρα πολλα. Ηθελα λοιπον, πιο πολυ να μαθω απο τις δικες εμπειριες και τις δικες σας σκεψεις, να κανει ΤΟΣΟ μεγαλο λαθος η gibson πια?

Αααα και κατι ακομα......Αυτο το ΣΚ θα ξαναβαλω για 200στη φορα το σετακι παλι πανω στην custom μου. Λετε να ειναι η τελευταια?

 
Περι ορεξεως κολοκυθοπιτα. Οι 490/498 ουτε εμενα μου αρεσαν αλλα αυτο δεν λεει και πολλα. Προφανως η Gibson εκρινε οτι αυτο το σετ ταιριαζει στην εν λογω κιθαρα, που και εδω βεβαια εχω διαφωνιες, και σε καποιους ισως αρεσει. Τωρα οσον αφορα στις τιμες των μαγνητων, αν λαβεις υποψιν το κοστος των υλικων, ναι ειναι αστρονομικο και μιλαμε για profit margin >1000%, ωστοσο καποιος μπηκε στον κοπο να παραγει κατι και να δημιουργησει υπεραξια, γεγονος που αντιλαμβανομαι οτι φαινεται λιγο περιεργο στους κατοικους του λαικου σοβιετισταν της χώρας (κ δεν ειναι μομφη προς εσενα). Τέλος, βρίσκω πω οι μαγνητες επηρρεαζουν πολυ περισσοτερου του 5% τον ηχο της κιθαρας. Μάλλον γυρω στο 70-80% θα ελεγα, και σιγουρα πολυ περισσοτερο απο τα προσφιλη μας ξυλα κλπ.

 
Δεν εχω καμια αντιρρηση για το κοστος των μαγνητων και ουτε με φαινεται περιεργη η υπεραξια του προιοντος. Ας βαλει ο καθενας οτι τιμη θελει. Να ηταν το μονο που το πληρωνουμε χρυσο ενω ειναι χαλκος?

Η αναφορα στο κοστος ηταν αποκλειστικα για να προσπαθησω να "εξηγησω" γιατι η gibson επιλεγει σε ενα τοσο ακριβο οργανο να βαλει μαγνητες που σε σχεση με την aftermarket αγορα, ειναι ας το πουμε μετριοι. Να κανω μια αναγωγη? Ειναι σαν να αγοραζεις ferrari και να εχει μεσα υφασμα αντι για δερμα (στην υπερβολη).

Επισης ταπεινη μου αποψη ειναι οτι το 70-80% του ηχου ειναι ο ενισχυτης. Ουτε τα ξυλα ουτε οι μαγνητες.

 
είναι σαν να λες ότι σε ένα στερεοφωνικό το 70% είναι ο ενισχυτής....

η κεφαλή παίζει τεράστιο ρόλο.

Και ο μαγνήτης είναι το αντίστοιχο στα όργανα...

 
omnio είπε:
να προσπαθησω να "εξηγησω" γιατι η gibson επιλεγει σε ενα τοσο ακριβο οργανο να βαλει μαγνητες που σε σχεση με την aftermarket αγορα, ειναι ας το πουμε μετριοι.
Εδώ τα vol pots που βάζει είναι 300άρια. >:D

 
fusiongtr είπε:
Εδώ τα vol pots που βάζει είναι 300άρια. >:D
η δικη μου παντως 500αρια εχει.

τωρα οσον αφορα το ποσοστο...προσφορας των μαγνητων στον ηχο αυτο ειναι ΙΜΗΟ...ΤΕΡΑΣΤΙΟ....οσο πιο ΚΑΘΑΡΑ παιζεις τοσο πιο πολυ το καταλαβαινεις....οσο πιο πολυ ανεβαινει το gain τοσο λιγοτερη σημασια εχει

oi 490/498 ειναι κλασσικοι ROCK  μαγνητες και παιζουν καλα METAL & HARD ROCK οτι πρεπει για αυτους που συνηθως αγοραζουν LP CUSTOM δηλ. ανθρωπους που εχουν να παιξουν με ΚΑΘΑΡΟ ηχο πανω απο 20ετια  ;D ;D

Προσωπικα εχω ενα σετ DI MARZIO 36ΤΗ Anniversary και σε σχεση με τους στοκ Classic 57 & Classic 57+  που φοραει η κιθαρα μου απο το εργοστασιο (LP Traditional) ειναι η ΜΕΡΑ με τη ΝΥΧΤΑ.....(οι Classic 57 εχουν ΤΡΑΓΙΚΟ καθαρο ηχο,οι 36th An....ΘΕΪΚΟ καθαρο ηχο)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ετσι καταλήγεις να αναρωτιέσαι αν σκέφτεσαι λογικά και ψάχνεις την ανύπαρκτη απάντηση σε μια θεωρία συνωμοσίας. Και αυτό γιατί όπως το έθεσες σαν θέμα είναι σαν να είναι δεδομένο πως οι μαγνήτες που φοράει η κιθάρα απο την Gibson δεν είναι καλοί.

Να το πω διαφορετικά σαν άνθρωπος που προϋπήρξε των Di Marzio, Seymour Duncan και του υπόλοιπου συρφετού κατασκευαστών μπουτικ μαγνητών.

Ολοι αυτοί ξεκίνησαν να αντιγράψουν τους μαγνήτες της Gibson και Fender. Και ξεκινησαν με τον PAF (Patent Applied for) αρχικά. Καθως η γραμμή παραγωγής της Gibson τότε (λόγω μανιβέλας χειροκίνητης) είχε ανοχές το αποτέλεσμα ήταν να μην είναι όλοι ίδιοι οι μαγνήτες αν και επρόκειτο για ένα μοντέλο. Ασε δε που μετά πήρε πατέντα και έπαψε να γράφει Patent Applied for. Εγραφε τον αριθμό της πατέντας φυσικά.

Επέλεξαν πχ έναν "καλό" Gibson PAF για τα αυτιά του Seymour ή αργότερα αυτόν της Les Paul του Billy Gibbons που ό ίδιος αποκαλούσε Pearly Gates και τον αντέγραψαν όσο πιο πιστά μπορούσαν. Warts and all που λένε κι οι κινέζοι.

Και πάνω σε αυτή την λογική που έβγαλε δεκάδες διαφορετικά μοντέλα ανάλογα με τα γούστα της εποχής, προέκυψε μια βιομηχανία που αναπόφευκτα διαθέτει και τους μύθους της που έγιναν  μάρκετινγκ. Και καλά έκανε, για να αναβαθμίζουμε κι εμείς τις φτηνές κιθάρες μας!

Ομως τι νομίζεις πως έκαναν οι δάσκαλοι; Θα κάθονταν με σταυρωμένα χέρια;

Εφτιαξαν και αυτοί σειρές μαγνητών με διαφορετικά ηχητικά χαρακτηριστικά. Εχουν τα μηχανήματα ακριβείας αλλά και το στοκ παλιών και την γνώση. Να πουλήσουν θελουν και αυτοί.

Τωρα το αν σου κάνει το ένα ή το άλλο στο υφος που παίζεις είναι εκεί για να ο ψάξεις. Συνήθως όμως φροντίζουν να βάζουν αντίστοιχους με το κοινό που απευθύνεται το μοντέλο της κιθαρας.

Για κάποιους είναι ψύλλοι στ' άχυρα. Για άλλους το Holy Grail.

Σε γενικές γραμμές πρόκειται όμως για μια τονική καμπύλη που δεν αντιγράφεται απο equalizer.

Είναι τουλάχιστον αστείο πάντως να αγοράζεις Gibson και να αλλάζεις μαγνήτες για να βάλεις "καλύτερους". Διαφορετικούς... ναι.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
yameth είπε:
Είναι τουλάχιστον αστείο πάντως να αγοράζεις Gibson και να αλλάζεις μαγνήτες για να βάλεις "καλύτερους". Διαφορετικούς... ναι.

"Ήξεις / αφίξεις". Ναι μεν συμφωνώ ότι αλλάζεις για να βάλεις διαφορετικούς, αλλά ο λόγος που θες τους διαφορετικούς είναι ότι είναι (σε πλαίσιο σίγουρα υποκειμενικό και μουσικό) καλύτεροι σε αυτό που κάνουν / σε ένα συγκεκριμένο είδος μουσικής / στο αυτί σου / σε συνάρτηση με τη μουσική σου / με τον ενισχυτή σου / τις εντάσεις που παίζεις / οτιδήποτε άλλο.

Και για όποιον τυγχάνει (ή... όχι) να έχει μεράκι για αυτό που ακούνε τα αυτάκια του, είναι ευχή και κατάρα να μπλέξει με τις αλλαγές (ή, ναι, γιατί όχι, αναβαθμίσεις) μαγνητών.

Για να απαντήσω την ερώτηση του  Omnio, η Gibson βάζει μαγνήτες γενικότερης all-around hard-rock / metal-άδικης χρήσης, στα medium-priced μοντέλα της, οι οποίοι είναι με πλήρη γνώση της jack of all trades & master of none. Και οι οποίοι βεβαίως είναι μίλια μακριά απο τους μαγνήτες που είχαν οι Les Paul που έγραψαν πραγματικά μουσική ιστορία και που μας έκαναν να πιάσουμε την κιθάρα. Και δεν σταματά εκεί, έχει αλλάξει και το wiring (ναι, και αυτό παίζει τεράστια σημασία στους ήχους που μπορείς να πάρεις από την κιθάρα ) και, όχι, δεν μετρά τα specs των pots που χρησιμοποιεί ένα-ένα (πιάνει από το... πανέρι, όπως μπορεί να δει κάποιος στα factory tour videos που κυκλοφορούν) με αποτέλεσμα ο ήχος της κιθάρας που βγαίνει από το εργοστάσιο να είναι ένα μίγμα συνειδητής επιλογής και τύχης. Για αυτό και ακούς διάφορα (όπως σε αυτό το νήμα) για το τί έχει η Les Paul καθενός. Sad but true.

Για να ξεκαθαρίσω, τα πράγματα αλλάζουν προς το καλύτερο / πιο μελετημένο / πιο vintage correct, μόνο στα μοντέλα που βγαίνουν από το Custom Shop, τα οποία είναι και τα μοναδικά που η Gibson θεωρεί premium. Και, για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις, οι LP Custom (δεν γνωρίζω αν αυτό άλλαξε τα τελευταία χρόνια) ΔΕΝ ήταν  Custom Shop μοντέλα.

Τώρα, το τί αξίζει και τί δεν αξίζει κάποιος να κάνει στην κιθάρα του είναι θέμα εντελώς υποκειμενικό. Και όπως ειπώθηκε και στην πρώτη πρόταση της πρώτης απάντησης του νήματος, περί ορέξεως... κολοκυθόπιτα.

 
Και δεν σταματά εκεί, έχει αλλάξει και το wiring (ναι, και αυτό παίζει τεράστια σημασία στους ήχους που μπορείς να πάρεις από την κιθάρα )
καλα αν εισαι απο αυτους που ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ το volume & tone (εγω ευτυχως δεν ειμαι τα εχω παντα full)....την εκατσες τη βαρκα...της δικης μου λειτουργουν ως....on/off switches    ;D ;D ;D

 
Μου αρεσε πολυ η απαντηση σου και η αναλυση. Καπως ετσι τα εχω και εγω στο μυαλο μου.

Η αναγκη να ακουσω διαφορετικες γνωμες γεννηθηκε απο μια φραση που διαβασα στο sd forum. Ενας τυπος λοιπον, αγορασε μια black beauty "completely stock" οπως εγραψε και  την περιμενε να ερθει σε μερικες μερες. Πριν καν την παρει στα χερια του εκανε ερωτηση τι μαγνητες να βαλει γιατι οι 490/498 "don't say much, they suck". Περαν της εντελως ηλιθιας λογικης που ειναι προφανης, μου ηρθε φλασια οτι κι εγω τα τελευταια χρονια δεν κανω τιποτα αλλο απο το να "παιζω" με τους μαγνητες.

Δεν ξεκινησα την κουβεντα θεωρωντας οτι ειναι κακοι μαγνητες. Για μενα απ'οτι φαινεται (για να επιστρεφω ΠΑΝΤΑ σε αυτους) ειναι ταμαμ για την κιθαρα μου και για αυτα που παιζω. Το σκεφτηκα λοιπον αντιστροφα: ειναι δυνατον η gibson να κανει σκοντο σε ενα τοσο ακριβο οργανο και να βαζει μετριους, κακους η εστω ακαταλληλους μαγνητες???? Η στραβος ειναι ο γυαλος....

"Είναι τουλάχιστον αστείο πάντως να αγοράζεις Gibson και να αλλάζεις μαγνήτες για να βάλεις "καλύτερους". Διαφορετικούς... ναι."

Αυτη η προταση σου νομιζω τα λεει ολα.....

υγ: Ειμαι περιεργος παντως. Βλεποντας διαφορα βιντεο ειδικα για τις custom, ελεγχουν καλυτερα αν τα ξυλα συνδυαζονται σωστα, το βερνικι κτλ κτλ. Οταν περνανε τους μαγνητες, την τεσταρουν ξανα για να δουν αν "ταιριαζουν" ολα μαζι? Κι αν δεν τους αρεσει κατι ηχητικα, αλλαζουν τον μαγνητη με καποιον αλλο, κανουν δλδ δοκιμες? Εκτος και αν δεδομενο οτι ειναι εντελως βιομηχανικη η κατασκευη τους, ολοι μα ολοι οι μαγνητες ειναι ιδιοι.... Η ερωτηση μπορει να ειναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΧΑΖΗ η και ουτοπικη. ...

 
Εκτος και αν δεδομενο οτι ειναι εντελως βιομηχανικη η κατασκευη τους
Φυσικα και ειναι.

Δεν φτιαχνεις 200.000 κιθαρες /ετος αν δεν εισαι....(οπως ειπε καποιος συμφορουμιτης).....ΒΙΟΜΗΧΑΝΟΣ  ;D

 
Superfunk είπε:
καλα αν εισαι απο αυτους που ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ το volume & tone (εγω ευτυχως δεν ειμαι τα εχω παντα full)....την εκατσες τη βαρκα...της δικης μου λειτουργουν ως....on/off switches    ;D ;D ;D

Είμαι ρε Νικ, είμαι. '50s wiring και τίποτα άλλο. Από την άλλη βέβαια, με κάνει να μεγιστοποιώ τους ήχους που παίρνω από τις κιθάρες μου, το οποίο βοηθά να μένουν σε... μονοψήφιο αριθμό. Για την ώρα τουλάχιστον...  ;D

 
Βιομηχανικη κατασκευη...καταχραστηκα την λεξη για να διευκολυνω την ερωτηση.

Εννοω την εντελως "ψηφιακη" κατασκευη, λες και ειναι φωτοτυπια ο ενας με τον αλλο. Ειναι?

υγ: Παναγιωτη νομιζω οτι απο το 2006 το custom shop μεταφερθηκε σε δικο του εργοστασιο και βγαζει μονο custom κιθαρες. Μπορει να κανω και λαθος.

 
omnio είπε:
Ειναι?
Φυσικα και ειναι,ενα απο τα μεγαλα καλα του cnc ειναι το consistency.

Ειδικα στη Gibson που πλεον τις περνανε και απο PLEK ακομα καλυτερα.

 
omnio είπε:
Βιομηχανικη κατασκευη...καταχραστηκα την λεξη για να διευκολυνω την ερωτηση.

Εννοω την εντελως "ψηφιακη" κατασκευη, λες και ειναι φωτοτυπια ο ενας με τον αλλο. Ειναι?

υγ: Παναγιωτη νομιζω οτι απο το 2006 το custom shop μεταφερθηκε σε δικο του εργοστασιο και βγαζει μονο custom κιθαρες. Μπορει να κανω και λαθος.

Αυτό ισχύει, αλλά οι Les Paul Custom γίνονται (πια) στο Custom Shop; Αυτό δεν γνωρίζω αν έχει αλλάξει, παλιά σίγουρα όχι, ήταν κανονικά Gibson USA μοντέλα.

 
Έκτορας είπε:
"Ήξεις / αφίξεις". Ναι μεν συμφωνώ ότι αλλάζεις για να βάλεις διαφορετικούς, αλλά ο λόγος που θες τους διαφορετικούς είναι ότι είναι (σε πλαίσιο σίγουρα υποκειμενικό και μουσικό) καλύτεροι σε αυτό που κάνουν / σε ένα συγκεκριμένο είδος μουσικής / στο αυτί σου / σε συνάρτηση με τη μουσική σου / με τον ενισχυτή σου / τις εντάσεις που παίζεις / οτιδήποτε άλλο.
Το "καλύτερο" που χρησιμοποιείται κατα κόρον (ελλείψει επιθέτων?) δεν σημαίνει τίποτα αλλά συνήθως αναφέρεται σε ποιοτικότερη κατασκευή.

Και για όποιον τυγχάνει (ή... όχι) να έχει μεράκι για αυτό που ακούνε τα αυτάκια του, είναι ευχή και κατάρα να μπλέξει με τις αλλαγές (ή, ναι, γιατί όχι, αναβαθμίσεις) μαγνητών.

Για να απαντήσω την ερώτηση του  Omnio, η Gibson βάζει μαγνήτες γενικότερης all-around hard-rock / metal-άδικης χρήσης, στα medium-priced μοντέλα της, οι οποίοι είναι με πλήρη γνώση της jack of all trades & master of none. Και οι οποίοι βεβαίως είναι μίλια μακριά απο τους μαγνήτες που είχαν οι Les Paul που έγραψαν πραγματικά μουσική ιστορία και που μας έκαναν να πιάσουμε την κιθάρα. Και δεν σταματά εκεί, έχει αλλάξει και το wiring (ναι, και αυτό παίζει τεράστια σημασία στους ήχους που μπορείς να πάρεις από την κιθάρα ) και, όχι, δεν μετρά τα specs των pots που χρησιμοποιεί ένα-ένα (πιάνει από το... πανέρι, όπως μπορεί να δει κάποιος στα factory tour videos που κυκλοφορούν) με αποτέλεσμα ο ήχος της κιθάρας που βγαίνει από το εργοστάσιο να είναι ένα μίγμα συνειδητής επιλογής και τύχης. Για αυτό και ακούς διάφορα (όπως σε αυτό το νήμα) για το τί έχει η Les Paul καθενός. Sad but true.

Για να ξεκαθαρίσω, τα πράγματα αλλάζουν προς το καλύτερο / πιο μελετημένο / πιο vintage correct, μόνο στα μοντέλα που βγαίνουν από το Custom Shop, τα οποία είναι και τα μοναδικά που η Gibson θεωρεί premium. Και, για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις, οι LP Custom (δεν γνωρίζω αν αυτό άλλαξε τα τελευταία χρόνια) ΔΕΝ ήταν  Custom Shop μοντέλα.
Και για να προσθέσω στο παραπάνω, αυτό που περιγράφεις είναι αυτό που λέμε ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ κύκλωμα. Και αυτά χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά εξαρτήματα που έχουν ανοχές. Μπορεί π.χ. να λέει επάνω 4300μF ένας πυκνωτής αλλά στην πράξη είναι... περίπου εκεί. Μια καλή μάρκα όμως έχει χαμηλότερα ποσοστά ανοχών (ποτέ όμως το απόλυτο) απο μια φτηνότερη και αυτό είναι εμφανέστερο στις μεγάλες διαφορές μεταξύ φτηνών μοντέλων όπου τα πάντα είναι πιο τυχαία.

Το απόλυτο σε αναλογικό κύκλωμα είναι ουτοπία. Μπορεί να είναι γλυκό, τραχύτερο, διαφορετικό. 

Αλλά οι διαφορές στις πολύ καλές κατασκευές είναι πολύ μικρές για τον μέσο χρήστη. Μόνο τα "χρυσά" αυτιά τις πιάνουν. Οι εξωγενείς παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν το αποτέλεσμα όμως είναι τόσοι πολλοί που πραγματικά αμφιβάλλω για τα αυτιά αυτά.

 
Μια παραμετρος του θεματος που αντιλαμβανομαι ειναι οχι το "γιατι βαζει η gibson στην custom τους x μαγνητες?" αλλά "γιατι πουλαει η gibson την custom 5k?"  ;D

Εν πασει περιπτωσει,η προσωπικη μου εμπειρια με μια (κατωτερη της custom) classic (οχι απ τις καινουριες) που εχω ειναι οτι φορουσε τους κεραμικους που δεν μου πηγαιναν,εβαλα τους duncan που μου αρεσουν και διαπιστωσα οτι την εκανα ομοια με μια αλλη κιθαρα μου και τελικα κατεληξα στους gibson 57 που (κατ εμε) ακουγεται διαφορετικα απο αλλες κιθαρες μου και πιο κοντα σε αυτο που εχω στο μυαλο μου ως "gibson".

ΥΓ: Ισως αν το set της custom η gibson δεν το εβαζε πουθενα αλλου και το πουλουσε μονο του 500 ευρω,να "ακουγοταν" εξαιρετικο και σε οποιον δεν ακουγεται και τοσο καλα  ;)

 
yameth είπε:
Το "καλύτερο" που χρησιμοποιείται κατα κόρον (ελλείψει επιθέτων?) δεν σημαίνει τίποτα αλλά συνήθως αναφέρεται σε ποιοτικότερη κατασκευή.

Και για να προσθέσω στο παραπάνω, αυτό που περιγράφεις είναι αυτό που λέμε ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ κύκλωμα.

Και αυτά χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά εξαρτήματα που έχουν ανοχές. Μπορεί π.χ. να λέει επάνω 4300μF ένας πυκνωτής αλλά στην πράξη είναι... περίπου εκεί. Μια καλή μάρκα όμως έχει χαμηλότερα ποσοστά ανοχών (ποτέ όμως το απόλυτο) απο μια φτηνότερη και αυτό είναι εμφανέστερο στις μεγάλες διαφορές μεταξύ φτηνών μοντέλων όπου τα πάντα είναι πιο τυχαία.

Η επιλογή στη μάρκα των ηλεκτρικών μερών που χρησιμοποιεί η Gibson είναι, κατ'εμέ, δευτερεύουσα. Το προτεύον είναι ότι από το καλάθι που της φέρνει ο προμηθευτής, όποιος και αν είναι, πιάνει τυχαία χωρίς να μετρά τις αντοχές των μερών (γιατί σαν mass-produce κατασκευαστής δεν έχει τον χρόνο ή / και την δέσμευση στον πελάτη να το κάνει) και βάζει στις κιθάρες της.

Το απόλυτο σε αναλογικό κύκλωμα είναι ουτοπία. Μπορεί να είναι γλυκό, τραχύτερο, διαφορετικό. 

Αλλά οι διαφορές στις πολύ καλές κατασκευές είναι πολύ μικρές για τον μέσο χρήστη. Μόνο τα "χρυσά" αυτιά τις πιάνουν. Οι εξωγενείς παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν το αποτέλεσμα όμως είναι τόσοι πολλοί που πραγματικά αμφιβάλλω για τα αυτιά αυτά.
Συγνώμη, αν δεν μπορεί κάποιος να ακούσει την διαφορά ή και την επίδραση ενός capacitor 300k σε ένα humbucker ή ενός 500κ σε έναν μονοπήνιο ή αν δεν μπορεί να αντιληφθεί το πώς διατηρούνται τα πρίμα στο χαμήλωμα του volume knob humbucker σε '50s wiring ή πώς χάνονται σε μοντέρνο wiring...

τότε...

τότε...

...τότε είναι ένας πολύ ευτυχισμένος μουσικός που θα γλιτώσει πάρα πολλά λεφτά στη ζωή του!    ;D

>:D

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top