Αλλαγή πάχους χορδών.

timos

Νέο μέλος
Μηνύματα
39
Πόντοι
6
Καλησπέρα. Φοράω στην στρατ μου 11αρες και θέλω να κατέβω σε 10αρες. Ποιές είναι οι ρυθμίσεις που πρέπει να κάνω? Το truss rod θα μείνει ως έχει η πρέπει να αλλάξω και αυτό? Αυτό είναι που με φοβίζει, τα άλλα μπορώ να τα κάνω και μόνος μου.

 
Το πιο πιθανό είναι ότι το trussrod δεν θα χρειαστεί ρύθμιση.

Πρέπει μόνο να ξεβιδώσεις λίγο (όσο χρειαστεί) τις 2 βίδες που τεντώνουν τα ελατήρια στην πίσω πλευρά.

(Αυτές στα αριστερά.... http://www.mattemusic.com/sbr.jpg )

 
harilatron είπε:
Το πιο πιθανό είναι ότι το trussrod δεν θα χρειαστεί ρύθμιση.

Πρέπει μόνο να ξεβιδώσεις λίγο (όσο χρειαστεί) τις 2 βίδες που τεντώνουν τα ελατήρια στην πίσω πλευρά.

(Αυτές στα αριστερά.... http://www.mattemusic.com/sbr.jpg )
ευχαριστώ για την απάντηση. οκ το έπιασα. Άν τελικά το truss rod χρειαστεί ρύθμιση πως θα το καταλάβω?

 
9/αρες να βαλεις. Οι στραβοκαστερ δουλευουν καλυτερα με αυτο το νουμερο.

Ειναι πιο σεσιοναδικες και κυριλατες.

 
TSotir είπε:
9/αρες να βαλεις. Οι στραβοκαστερ δουλευουν καλυτερα με αυτο το νουμερο.

Ειναι πιο σεσιοναδικες και κυριλατες.
Αν κατέβω 2 νούμερα πάλι δεν θα χρειαστεί ρύθμιση το truss rod? Γιατί προτείνεις 9άρες? Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος?

 
TSotir είπε:
9/αρες να βαλεις. Οι στραβοκαστερ δουλευουν καλυτερα με αυτο το νουμερο.

Ειναι πιο σεσιοναδικες και κυριλατες.
Οταν λες καλυτερα τι εννοεις ακριβως?  :)

 
Κατα πρωτον δεν βαζουμε ποτε χερι στο truss rod σε σεταρισμα κιθαρας. Χερι στο truss rod θα βαλουμε μονο σε παθολογικες καταστασεις, τις οποιες καλυτερα να διαχειριζεται καποιος εξειδικευμενος ανθρωπος (ειτε εμεις αν εχουμε πειρα ειτε καποιος μαστορας).

Τα truss rod ειναι ρυθμισμενα απο τη μανα τους, και μαλιστα αν το οργανο ειναι καποιου σοβαρου κατασκευαστη. Και το σημαντικοτερο τα truss rods δεν ειναι εκει για το σεταρισμα αλλα για αλλους λογους.

Για να σεταρεις την κιθαρα σου σε περιπτωση αλλαγης διαμετρηματος χορδων υπαρχουν 10-15 λυσεις πριν καταφυγουμε στο truss rod.

Σφιξιμο-ξεσφιξημο των πισω βιδων, περισσοτερα-λιγοτερα ελλατηρια, πακτωμα-ξεπακτωμα της γεφυρας πανω στο σωμα της κιθαρας, χαμηλωμα απο τα βαγωνακια της γεφυρας κλπ κλπ.

Προτιμω τις 9/αρες γιατι (αυτο ειναι δικη μου επιλογη και μονο):

1ον. Η fender στις στρατοκαστερ συνιστα αυτο το διαμετρημα.

2ον. Εχουν περισσοτερο σαστειν και περισσοτερη "μουσικοτητα" (παλονται περισσοτερη ωρα και με μεγαλυτερο μηκος κυματος). Φυσικα αυτο ειναι αντιθετο για πρακτικες jazz, αλλα απο την αλλη και οι στρατοκαστερ δεν ειναι και το οργανο των τζαζιστων.

3ον. Ασυγκριτη ανεση. Καμμια σχεση με οτιδηποτε αλλο.

 
TSotir είπε:
Κατα πρωτον δεν βαζουμε ποτε χερι στο truss rod σε σεταρισμα κιθαρας. Χερι στο truss rod θα βαλουμε μονο σε παθολογικες καταστασεις, τις οποιες καλυτερα να διαχειριζεται καποιος εξειδικευμενος ανθρωπος (ειτε εμεις αν εχουμε πειρα ειτε καποιος μαστορας).

Τα truss rod ειναι ρυθμισμενα απο τη μανα τους, και μαλιστα αν το οργανο ειναι καποιου σοβαρου κατασκευαστη.

...
Λάθος. Αν και στην πραγματικότητα δεν υπάρχει λόγος να πειράζουμε συνέχεια το trussrod αυτό είναι πολύ πιθανό να απαιτηθεί όταν φέρουμε την κιθάρα για πρώτη φορά στη χώρα μας, στα μέτρα μας κλπ. Αν έχεις κατανοήσει τι κάνει και πως δουλεύει (σιγά το πράγμα) δεν είναι μεγάλη υπόθεση να το ρυθμίσεις μόνος σου.

....

2ον. Εχουν περισσοτερο σαστειν και περισσοτερη "μουσικοτητα" (παλονται περισσοτερη ωρα και με μεγαλυτερο μηκος κυματος). Φυσικα αυτο ειναι αντιθετο για πρακτικες jazz, αλλα απο την αλλη και οι στρατοκαστερ δεν ειναι και το οργανο των τζαζιστων.

...
Τι λες μωρέ ΤSotir? Τι είναι αυτά με τα μήκη κύματος?  ;D

(Ούτε με το sustain ισχύει.... γενικά βαρύτερες χορδές έχουν κατά κανόνα μεγαλύτερο sustain...)

 
Λάθος.
Το truss rods ειπα ειναι εκει για αλλο λογο και οχι για να σεταρουμε την κιθαρα μας.

Παρ ολα αυτα εσυ μπορει να ξερεις καλυτερα.

Τι λες μωρέ ΤSotir? Τι είναι αυτά με τα μήκη κύματος? 
Μαλλον το εθεσα λαθος το θεμα, σκοπιμως μεν γιατι δεν γνωριζω που απευθυνομαι αλλα....λαθος, γι αυτο να το βαλω στη σωστη του βαση.

Μια 9/ρα χορδη εχει μεγαλυτερο πλατος ταλαντωσης, το οποιο μεγαλυτερο πλατος ταλαντωσης δημιουργει και μεγαλυτερη ενεργεια στη χορδη.

Μεγαλυτερη ενεργεια στη χορδη συνεπαγεται και περισσοτερη διαρκεια του αποτελεσματος της ταλαντωσης (του ηχου δηλαδη). Αυτα λεει η φυσικη.

γενικά βαρύτερες χορδές έχουν κατά κανόνα μεγαλύτερο sustain...
Οι κιθαριστες jazz βαζουν μεγαλα διαμετρηματα δηλαδη για μεγαλυτερα σαστειν, τα οποια για αυτους ειναι τα ζητουμενα???

 
Καλά... το να καθίσω τώρα να εξηγήσω με λεπτομέρειες γιατί δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα νομίζω δεν ενδιαφέρει κανέναν. Απλά ήθελα να πω ότι τα μήκη κύματος είναι -προφανώς- ίδια. Αλλά προφανώς εννοούσες το πλάτος....

Πάντως μην βασίζεσαι στη διαίσθησή σου για τέτοιες εκτιμήσεις γιατί μπορεί να πέφτεις κι έξω.  :)


Πάντως σκέψου το εξής: Μεγαλύτερο αρχικό πλάτος δεν σημαίνει κατ ανάγκη και μεγαλύτερη διάρκεια. Απλοϊκό παράδειγμα: Εκκρεμές με φελό και εκκρεμές με βαρίδι από μολύβι. Εκτρέπουμε ελάχιστα το βαρίδι και περισσότερο τον φελό ώστε να έχουν και τα 2 την ίδια ενέργεια. Τα αφήνουμε ελεύθερα να ταλαντωθούν και οι ταλαντώσεις τους να αποσβεστούν από την τριβή του αέρα. Αν υποθέσουμε ότι έχουν και το ίδιο σχήμα..... ποιο απο τα 2 εκκρεμή θα φτάσει πρώτο να ταλαντώνεται με πλάτος ίσο με το μισό του αρχικού? Ποιου από τα δύο λοιπόν φθίνει πιο γρήγορα η ταλάντωση? Ποιο θα έλεγες ότι έχει μεγαλύτερο sustain?




 
Ωραία η εξήγηση με το εκκρεμές.

Επίσης να προσθέσω πως στην τελική επιλέγεις πάχος χορδών:

- ανάλογα με το κούρδισμα που θες

-το πόσο δυνατό είναι το μέσο χτύπημά σου με την πένα (δυνατό χτύπημα->λίγο πιο βαριές χορδές πχ 10ρες  ήπιο χτύπημα->8ρες η 9ρες) 

-Κατά το δυνατόν ίση τάση στις χορδές ή προοδευτικά αυξανόμενη από τα καντίνια προς τις μπάσες

-Το πόσο καθαρά θες να είναι τα overtone σου με δεδομένο το scale της κιθάρας

 
Φιλε harilatron, το παραδειγμα σου μου φαινεται λιγο ατυχες......

Ενα πραγμα το οποιο ξερω και ΙΣΧΥΕΙ ειναι οτι αλλαζοντας χορδες με μεγαλυτερο διαμετρημα αυξανεις τον ογκο του ηχου κανοντας το οργανο καταλληλο για lazz για metall (κυριως για riff - τα σολο δεν θελουν γαιδουρες χορδες) η για μποτες σε πανηγυρτζηδες κιθαριστες (αυτοι θελουν ογκο μποτας χωρις διαρκεια), μειωνεις το αξιον της κιθαρας (λογω μικροτερου πλατους ταλαντωσης) αλλα μειωνεις την διαρκεια.

Και το κυριοτερο και επι του θεματος, οι στρατοκαστερ ειναι φτιαγμενες για μερικα ειδη μουσικης (τα περισσοτερα δηλαδη), δεν ειναι φτιαγμενες για metall και iazz και δουλευουν καλυτερα με 9/αρες χορδες.

 
Οκ αν action είναι αυτό που λες, όταν ρυθμίζω το truss rod ο φούρνος στο σαλόνι μου το γυρνάει από αέρα στους 180 βαθμούς ρίχτερ σε διαστημόπλοιο 170 τάβλι δεξιά.

 
Για τον απλουστατο λογο για τον οποιο ειναι αλλη η κινηση ενος εκρεμους στην οποια ταλαντωση καθοριστικο ρολο παιζει το βαρος του εκρεμους και διαφορετικη η ταλαντωση μιας χορδης στην οποια πολυ μικρο ρολο παιζει το βαρος (σχεδον αμελητεο. και ειναι λογικο διοτι ποσο βαρος θα εχει μια χορδη??!!  ;D) αλλα το μηκος της χορδης.

Στην ουσια και τα δυο μεγεθη (βαρος και μηκος) παιζουν ρολο και στις δυο ταλαντωσεις, αλλα με τελειως διαφορετικο ποσοστιαιο μεριδιο.

Ειναι τελειως διαφορετικα κεφαλαια στις ταλαντωσεις στη φυσικη, και συγκρινοντας τα μπορεις να πας σε λαθος συμπερασματα.

 
Dnightshade είπε:
Οκ αν action είναι αυτό που λες, όταν ρυθμίζω το truss rod ο φούρνος στο σαλόνι μου το γυρνάει από αέρα στους 180 βαθμούς ρίχτερ σε διαστημόπλοιο 170 τάβλι δεξιά.
Τι εννοεις??

Εχω δωσει ορισμο του action και τον εδωσα λαθος??

 
Dnightshade είπε:
Οκ αν action είναι αυτό που λες, όταν ρυθμίζω το truss rod ο φούρνος στο σαλόνι μου το γυρνάει από αέρα στους 180 βαθμούς ρίχτερ σε διαστημόπλοιο 170 τάβλι δεξιά.
έμενα θραύεται 184.3 σκάκι βορειοανατολικά.. έχω κάποιο πρόβλημα?    :o ;D     τελικά που καταλήξαμε ρε παιδιά? αν από 11άρες πέσω σε 10άρες ή 9άρες υπάρχει πρόβλημα στο truss rod ? Αν ναι πώς το καταλαβαίνω και αν όχι ποιές είναι οι νέες ρυθμίσεις που πρέπει να κάνω? ιντονασιόν και άξιον?

 
TSotir είπε:
Για τον απλουστατο λογο για τον οποιο ειναι αλλη η κινηση ενος εκρεμους στην οποια ταλαντωση καθοριστικο ρολο παιζει το βαρος του εκρεμους και διαφορετικη η ταλαντωση μιας χορδης στην οποια πολυ μικρο ρολο παιζει το βαρος (σχεδον αμελητεο. και ειναι λογικο διοτι ποσο βαρος θα εχει μια χορδη??!!  ;D) αλλα το μηκος της χορδης.

Στην ουσια και τα δυο μεγεθη (βαρος και μηκος) παιζουν ρολο και στις δυο ταλαντωσεις, αλλα με τελειως διαφορετικο ποσοστιαιο μεριδιο.

Ειναι τελειως διαφορετικα κεφαλαια στις ταλαντωσεις στη φυσικη, και συγκρινοντας τα μπορεις να πας σε λαθος συμπερασματα.
TSotir σε παρακαλώ μην επικαλείσαι τη Φυσική.  ;D

(Η συχνότητα του εκκρεμούς ΔΕΝ εξαρτάται από τη μάζα... πήγαινε να δεις. Αντίθετα, η ταχύτητα του ήχου στην χορδή και κατ επέκταση και η συχνότητα + αρμονικές για δεδομένη τάση) εξαρτώνται από τη μάζα ανά μονάδα μήκους.   )

 
harilatron είπε:
TSotir σε παρακαλώ μην επικαλείσαι τη Φυσική.  ;D

(Η συχνότητα του εκκρεμούς ΔΕΝ εξαρτάται από τη μάζα... πήγαινε να δεις. Αντίθετα, η ταχύτητα του ήχου στην χορδή και κατ επέκταση και η συχνότητα + αρμονικές για δεδομένη τάση) εξαρτώνται από τη μάζα ανά μονάδα μήκους.   )
λες ότι αλλάζοντας χορδές αλλάζει η ταχύτητα διάδοσης του κύματος?

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top