Αλλαγή κλίμακας

spy είπε:
Ρε Λάμπρο, εδώ το παιδί που ρωτάει δεν ξέρει καλά καλά από οπλισμούς και του γράφεις για ναπολιτάνικες; Όταν λέμε συγχορδίες μιας κλίμακας εννοούμε σε πρώτη φάση τις διατονικές. ;)
Που να ξέρω εγώ τί ξέρει? Εγώ απαντάω σε αυτό που ρωτάει.

 
Κάθε κλίμακα έχει τουλάχιστον μια κοινή συγχορδία με όλες τις υπόλοιπες κλίμακες
Η ντο ναπολιτάν με την ντο# ναπολιτάν λοιπόν τί κοινες συγχορδίες έχουν;

 
Xtikio είπε:
Η ντο ναπολιτάν με την ντο# ναπολιτάν λοιπόν τί κοινες συγχορδίες έχουν;
Έλεος... Η ναπολιταν δεν είναι κλίμακα όπως λέμε μινόρε ματζόρε, αλλα είδος συγχορδίας.

Βασικές γνώσεις είναι αυτές ρε παιδιά. Αν δεν ξεκινήσετε απο κει μην περιμένετε να εξηγήσετε τέτοια φαινόμενα. Η παπαγαλίστε τα ή μην ρωτάτε.

 
Awaken, please πάρε ένα βιβλίο βασικής θεωρίας της μουσικής για να μάθεις βασικές έννοιες όπως διέσεις, υφέσεις, οπλισμούς κλπ (π.χ. γιατί λέμε ότι η φα ματζόρε έχει Βb και όχι A# όπως γράφεις εσύ). Μετά τα ξαναλέμε. :)

Επίσης ο συμβολισμός C+, F+ για ματζόρε συγχορδίες δεν χρησιμοποιείται πλέον.

Xtikio είπε:
Η ντο ναπολιτάν με την ντο# ναπολιτάν λοιπόν τί κοινες συγχορδίες έχουν;
H ντο# ναπολιτάν είναι σχετική μινόρε της μι μπολονέζ. :D

 
lambrosgg είπε:
Έλεος... Η ναπολιταν δεν είναι κλίμακα όπως λέμε μινόρε ματζόρε, αλλα είδος συγχορδίας.

Βασικές γνώσεις είναι αυτές ρε παιδιά. Αν δεν ξεκινήσετε απο κει μην περιμένετε να εξηγήσετε τέτοια φαινόμενα. Η παπαγαλίστε τα ή μην ρωτάτε.
Πολύ βασικες :Ρ δεν έχω χρόνο να το αναλύσω πολύ αλλα αυτο που είπες και παρέθεσα δεν στέκει πάντα και γιαυτό είμαι σιγουρος.

Τώρα μιλόντας για κλίμακες/συγχορδιες όπως η ναπολιτάν και λοιπές μακαρονάδες, δεν μπορώ να είμαι σιγουρος στις απαντήσεις μου γιατι δεν τις έχω ψάξει αρκετά. Αν επιμένεις πάντως με προσοπικά μήνυματα ή μσν, όταν γυρίσω το βραδυ, μπορούμε να το συζητίσουμε

 
Xtikio είπε:
Πολύ βασικες :Ρ δεν έχω χρόνο να το αναλύσω πολύ αλλα αυτο που είπες και παρέθεσα δεν στέκει πάντα και γιαυτό είμαι σιγουρος.

Τώρα μιλόντας για κλίμακες/συγχορδιες όπως η ναπολιτάν και λοιπές μακαρονάδες, δεν μπορώ να είμαι σιγουρος στις απαντήσεις μου γιατι δεν τις έχω ψάξει αρκετά. Αν επιμένεις πάντως με προσοπικά μήνυματα ή μσν, όταν γυρίσω το βραδυ, μπορούμε να το συζητίσουμε
Πολύ βασικές είναι φίλε μου (γι αυτό που θέλει ο φίλος μας να δείξει) . Στον 1ο ή 2ο χρόνο της αρμονίας το μαθαίνεις.

Δεν έχω να επιμείνω σε κάτι γιατί απλά έτσι είναι!

Η ΙΙ ναπολιτάνικη είναι η μείζονα συγχορδία που προκύπτει απο την βάρυνση με μια ύφεση του 2ου φθόγγου της κλίμακας. π.χ. η ναπολιτάνικη της ντο μείζονας/ελλάσονας είναι η ρε ύφεση μείζονα. Λειτουργεί σαν ΙΙ και οδηγεί στην V όπως και η κανονική IIη. Επειδή ακριβώς είναι χρωματική σχέση και οι νότες που την αποτελούν δεν ανήκουν στην αρχική κλίμακα, ανοίγει δρόμους για μακρυνές μετατροπίες.

 
Ναι δεν ξέρω τι είναι ο οπλισμός ούτε ναπολιτάνικα σαν αμόρφωτος που είμαι

Όμως μια συγχορδία παίζει πάνω σε μια κλίμακα όταν η νότες που αποτελούν τη συγχορδία

Υπάρχουν μέσα στην κλίμακα?

Άρα λογικά πολλές διαφορετικές συγχορδίες θα μπορούν να παιχτούν πάνω σε πολλές διαφορετικές κλίμακες αφού η κλίμακες αποτελούνται όλες από κάποιους από τους ίδιους 12 τόνους, αυτό ήθελε να μου πει ο λάμπρος αν κατάλαβα καλά. 

@ spy η Bb και η A# δεν αναφέρονται στον ίδιο τόνο?

Και γενικός sorry που άνοιξα το θέμα αλά αν είχα της γνώσεις που λες spy ποιος ο λόγος να το ανοίξω?

 
Awaken είπε:
Ναι δεν ξέρω τι είναι ο οπλισμός ούτε ναπολιτάνικα σαν αμόρφωτος που είμαι

Όμως μια συγχορδία παίζει πάνω σε μια κλίμακα όταν η νότες που αποτελούν τη συγχορδία

Υπάρχουν μέσα στην κλίμακα?

Άρα λογικά πολλές διαφορετικές συγχορδίες θα μπορούν να παιχτούν πάνω σε πολλές διαφορετικές κλίμακες αφού η κλίμακες αποτελούνται όλες από κάποιους από τους ίδιους 12 τόνους, αυτό ήθελε να μου πει ο λάμπρος αν κατάλαβα καλά. 

@ spy η Bb και η A# δεν αναφέρονται στον ίδιο τόνο?

Και γενικός sorry που άνοιξα το θέμα αλά αν είχα της γνώσεις που λες spy ποιος ο λόγος να το ανοίξω?
Το σκεπτικό αυτό είναι. Φυσικά μια συγχορδία δεν ανήκει μόνο σε μια κλίμακα και προφανώς θσ μπορεί να συνδέσει μεταξύ τους τις κλίμακες αυτές.

Είναι πολύ θετικό για κάποιον που ασχολείται με την μουσική να έχει τέτοιες ανυσηχίες και μπράβο σου γι αυτό. Δεν θα πας πολύ μακριά όμως αν δεν αποκτήσεις κάποιες βασικές γνώσεις. Πάρε κάποιο βιβλίο θεωρίας ή ψάξε στο ίντερνετ. Αν αποκτήσεις τα απαραίτητα "εργαλεία" το "σκάψιμο" για την ανεύρεση γνώσεων θα είναι πολύ πιο εύκολο.  ;)

 
Awaken είπε:
Ναι δεν ξέρω τι είναι ο οπλισμός ούτε ναπολιτάνικα σαν αμόρφωτος που είμαι
Δεν σε είπε κανείς αμόρφωτο.

Όμως μια συγχορδία παίζει πάνω σε μια κλίμακα όταν η νότες που αποτελούν τη συγχορδία

Υπάρχουν μέσα στην κλίμακα?

Άρα λογικά πολλές διαφορετικές συγχορδίες θα μπορούν να παιχτούν πάνω σε πολλές διαφορετικές κλίμακες αφού η κλίμακες αποτελούνται όλες από κάποιους από τους ίδιους 12 τόνους, αυτό ήθελε να μου πει ο λάμπρος αν κατάλαβα καλά. 
Ο Λάμπρος ήθελε να σου πει ότι μπορείς να περάσεις από ένα τονικό κέντρο σε ένα άσχετο τονικό κέντρο (π.χ. από C σε F#) ομαλά, χρησιμοποιώντας κατάλληλες ενδιάμεσες συγχορδίες.

@ spy η Bb και η A# δεν αναφέρονται στον ίδιο τόνο?
Ναι, αναφέρονται στον ίδιο τόνο. Αλλά όταν η νότα εμφανίζεται στα κλειδιά F,Bb,Eb,Ab,Db,Gb,Cb ονομάζεται Βb και όταν εμφανίζεται στα κλειδιά F#,Β ονομάζεται Α#. Ο λόγος - χοντρικά - είναι ότι δύο νότες της ίδιας ματζόρε κλίμακας δεν μπορούν να αντιστοιχουν στην ίδια θέση στο πεντάγραμμο ή στο ίδιο γράμμα. Π.χ. F Major=F G A Bb C D E και όχι F G A Α# C D E γιατί στη δεύτερη περίπτωση το σύμβολο Α εμφανίζεται 2 φορές.

Και γενικός sorry που άνοιξα το θέμα αλά αν είχα της γνώσεις που λες spy ποιος ο λόγος να το ανοίξω?
Καλά έκανες και το άνοιξες. Η απάντηση είναι να ξεκινήσεις από την ΑΡΧΗ και να πάρεις ένα βιβλίο. :)

 
παρε ρε χαμενε κανα βιβλιο!εχω ακουσει οτι ετσι μαθαινεις να βαρας και τη...ΛΑ! :P ;D ;D

 
Vartanis είπε:
Αυτα παθαινει οποιος δεν εχει παει ωδειο. ;D ;D ;D

Χαιρεται. 8)
Τί νόμιζες φίλε βαρτάνη?

Σε αυτόν τον κόσμο υπάρχουν 2 κατηγορίες ανθρώπων. Όχι οι άντρες και οι γυναίκες. Όχι οι εγκυες και οι μη εγκυες/οι, αλλά αυτοί που έχουν πάει σε ωδείο και αυτοί που οχι.  ;D

 
Ωραία μέχρι να πάρω κανένα βιβλίο δεν λέτε δυο κουβέντες παραπάνω για αυτές της ενδιάμεσες κατάλληλες συγχορδίες που με βοηθανε να αλλάζω ομαλά κλίμακες?

Ε?

Είναι όλες εκείνες η συγχορδίες που στέκουν και στης δυο κλίμακες?

Ή ποιο άλλο χαρακτηριστικό έχουν… αναλύστε λίγο με απλό καθημερινό λόγο παρακαλώ,

Και μην κράζετε! :)

 
Xtikio είπε:
Πολύ βασικες :Ρ δεν έχω χρόνο να το αναλύσω πολύ αλλα αυτο που είπες και παρέθεσα δεν στέκει πάντα και γιαυτό είμαι σιγουρος.

Τώρα μιλόντας για κλίμακες/συγχορδιες όπως η ναπολιτάν και λοιπές μακαρονάδες, δεν μπορώ να είμαι σιγουρος στις απαντήσεις μου γιατι δεν τις έχω ψάξει αρκετά. Αν επιμένεις πάντως με προσοπικά μήνυματα ή μσν, όταν γυρίσω το βραδυ, μπορούμε να το συζητίσουμε
Στο ιδιο ποστ και είσαι και δεν είσαι σίγουρος? Λοιπον, αν θες και μια δευτερη γνωμη, αυτο που είπε ο Λαμπρος στεκει και παραστεκει και παντα και για παντα σε ολες και προς όλες τις συγχορδίες. Για να στο λένε 2 ατομα που εχουν λαβει και μια ανωτατη εκπαίδευση στο θεμα, κάτι θα ξέρουν (αν και ο ενας στης Αθηνας που δεν το παιρνουμε και πολυ σοβαρα υποψην  :P  ;D )

Τωρα για την απαντηση στην αρχική απορια. Τα αυτια σου δεν τα εμπιστευεσαι?  ;D Ρε συ awaken είναι τοσα πολλα που οσο ειλικρινα και να θελω να απαντησω δεν ξερω απο που να το πιασω. Ναι, κοινες συγχορδίες μεταξυ δυο κλιμακων μπορουν να βοηθησουν, αλλα μπορει να ακουγεσαι σαν τις πρωτες ασκησεις για πιανο του Τσερνεως πχ. Δοκίμασε για να αλλαξεις κλίμακα να παίξεις την 5η της επομενης που θες να πας. Πχ αν εισαι στη Ντο και θες να πας στη σολ, βαλε καπως ομαλα τη ρε+ συγχορδία.

Εγω επιμενω στον παραγοντα αυτι παντως

 
πάντως εγώ πιστεύω πως είναι δύσκολο να βγάλεις άκρη έτσι.. ;D

χωρίς και εγώ να είμαι κανένας φοβερός γνώστης της θεωρίας, ωστόσο αυτό που καταλαβαίνω είνα ιπως ζητάς τις οδηγίες χρήσης εργαλείων που δεν έχεις..

ίσως είναι καλύτερα είτε να ξεκινήσεις απο την αρχή όπως σου πρότειναν ήδη, είτε (αν αυτό που σε νοιάζει εινια απλα να βγεί αυτό που θες στο συγκεκριμένο κομματι) να κάνεις μόνος σου δοκιμές βασιζόμενος στην κρίση σου ή ακόμα να ανεβάσεις το συγκεκριμένο σημείο ωστε να σου πούμε κάτι πιο συγκεκριμένο..

πάντως η άποψή μου για τέτοιες περιπτώσεις είναι πως δεν σου χρειάζονται οι κανόνες σώνει και καλά, μη νομίζεις οτι θα σωθείς αν σου δώσει κάποιος μια λίστα με συγχορδίες μετάβασης

 
Ξεκίνα με το να πηγαίνεις σε κοντινές κλίμακες. Και όταν λέμε κοντινές εννοούμε αυτές που έχουν διαφορά μια δίεση ή μια ύφεση στον οπλισμό τους. Π.χ. κοντινές της Ντο μείζων είναι η Σολ μείζων, που έχει μια δίεση στο Φα, και η Φα μείζων που έχει μια ύφεση στο Σι.

Μπορείς επίσης να πάς στις σχετικές μινόρε αυτών, που είναι η Λα ελάσσων, η Μι ελλάσων και η Ρε ελάσσων αντίστοιχα. Όλες αυτές οι κλίμακες έχουν πολλές κοινές συγχορδίες. Π.χ. Η Ντο μείζων (συγχορδία) είναι Τονική (Ι) στην Ντο μείζων κλίμακα, Υποδεσπόζουσα (ΙV) στην Σολ μείζων, τρίτη (III) στη Λα ελάσσων κ.λ.π. Έτσι μπορείς να μεταβείς διατονικά σε κοντινές κλίμακες.

Όταν εξαντλήσεις αυτόν τον τρόπο, ψάξε και τις χρωματικές μετατροπίες. Ένα παράδειγμα: Έχουμε τη συγχορδία Λα ελάσσων: Λα- Ντο- Μι. Αν το Ντο το κάνουμε Ντο δίεση τότε αυτόματα γίνεται προσαγωγέας (VII) της καινούργιας κλίμακας και η συγχορδία γίνεται Λα Δεσπόζουσα. Στη συνέχεια λοιπόν πας σε ένα ωραίο Ρε μινόρε που είναι η νέα τονική.

Μια ωραία πατέντα γίνεται και με την ελλατωμένη συγχορδία (μεθ' εβδόμης) που προκύπτει στην VII βαθμίδα του ελλάσων αρμονικού. Εδώ έχουμε την περίφημη "Δεσπόζουσα χωρίς τονική" που σχηματίζει μια τετράφωνη συγχορδία με διαδοχικές τρίτες μικρές, ο κάθε φθόγγος της οποίας μπορεί να θεωρηθεί σαν προσαγωγέας μιας νέας κλίμακας!

Μια ακόμα πιο ωραία πατέντα είναι οι αλυσίδες. Εδώ ένα μικρό θέμα μεταφέρεται είτε διατονικά είτε μετατροπιακά σε διαφορετικές τονικότητες. Βασικό στοιχείο της μιμιτικής μουσικής, δίνει πολύ ωραία αποτελέσματα και έχει χρησιμοποιηθεί κατά κόρον. Θα σου δώσω ένα απλό παράδειγμα: Το lead του still got the blues. Παρατήρησε πως μια μικρή σεκάνς επαναλαμβάνεται περνώντας από διαδοχικές συγχορδίες.

Οι εναρμόνιες μετατροπίες απαιτούν γνώσεις... ορθογραφίας και δε χρειάζεται προς το παρόν να σε απασχολήσουν.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
OK φίλε μου το έβγαλα. Σου αφιερώνω το καινούριο λινκ. Σου προτείνω να διαβάσεις ΚΑΛΑ τι γράφει και μετά τα ξαναλέμε.

Τώρα με συγχωρείτε αλλά έχω να χτυπήσω το
image.php
μου στο τραπέζι με το μετρονόμο.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top