Αγορα μικροφώνου για χρήση σε Ναό

Hlias Regklis

Νέο μέλος
Μηνύματα
3
Πόντοι
1
Χρόνια πολλά!

Ψάχνω για δυναμικό μικρόφωνο και

είμαι ανάμεσα στο SM58 και στο akg d5. Ποιο θα μου προτείνατε; Φυσικά ευπρόσδεκτες κι'άλλες προτάσεις!

 
Καλησπέρα. Το SM58 είναι μία στάνταρ λύση για όλες τις live εφαρμογές που απαιτείται δυναμικό μικρόφωνο φωνής. Υπάρχει και το Shure Beta 58, το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει αντίστοιχα πολλούς θαυμαστές, κυρίως από αυτούς που ενοχλούνται από τον χαρακτήρα "ακούγεται από χωνί" του απλού SM58. Αν δεν υπάρχει προηγούμενη εμπειρία σίγουρα προτείνω ένα από τα δύο αντί του AKG.

 
Χρόνια πολλά!

Ψάχνω για δυναμικό μικρόφωνο και

είμαι ανάμεσα στο SM58 και στο akg d5. Ποιο θα μου προτείνατε; Φυσικά ευπρόσδεκτες κι'άλλες προτάσεις!


Για τι χρήση ακριβώς; 

 
Για τι χρήση ακριβώς; 
Ψάλλω σε εκκλησία

Καλησπέρα. Το SM58 είναι μία στάνταρ λύση για όλες τις live εφαρμογές που απαιτείται δυναμικό μικρόφωνο φωνής. Υπάρχει και το Shure Beta 58, το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει αντίστοιχα πολλούς θαυμαστές, κυρίως από αυτούς που ενοχλούνται από τον χαρακτήρα "ακούγεται από χωνί" του απλού SM58. Αν δεν υπάρχει προηγούμενη εμπειρία σίγουρα προτείνω ένα από τα δύο αντί του AKG.
Διάβασα καλές κριτικές και για το akg, κάποιος μάλιστα έγραψε ότι δεν αλλοιώνει την φωνή στα ψιλά όπως το SM58. Και στην τιμή υπάρχει μεγάλη διαφορά αλλά δεν ξέρω. Το SM58 είναι γενικά ποιο δημοφιλές. Για χρήση στην εκκλησία το θέλω 

 
Ψάλλω σε εκκλησία

Διάβασα καλές κριτικές και για το akg, κάποιος μάλιστα έγραψε ότι δεν αλλοιώνει την φωνή στα ψιλά όπως το SM58. Και στην τιμή υπάρχει μεγάλη διαφορά αλλά δεν ξέρω. Το SM58 είναι γενικά ποιο δημοφιλές. Για χρήση στην εκκλησία το θέλω 
To Shure είναι 30 ευρώ πιο ακριβό, δεν ξέρω αν αυτό θεωρείται μεγάλη διαφορά τιμής.

Ο λόγος που πρότεινα το SM58 είναι γιατί είναι πιο γενικά αποδεκτό ως ένα εύκολο μικρόφωνο, αλλά ναι, είναι πιο σκοτεινό. Απλά θεωρώ ότι είναι η ασφαλής επιλογή για πρώτο μικρόφωνο.

Το AKG όπως και το Beta έχουν περισσότερα πρίμα και είναι υπερκαρδιοειδή. Αυτά μπορεί να είναι καλά ή κακά ανάλογα με το ηχοσύστημα και τα μεγάφωνα της εκκλησίας που θα παίξουν τελικά και τον μεγαλύτερο ρόλο.

Σίγουρα όμως το D5 είναι πιο ιδιαίτερο. Πχ σε εμάς το χρησιμοποιεί ο τραγουδιστής που έχει πολύ σκοτεινή φωνή και είναι πολύ καλό, αλλά στην τραγουδίστρια δεν ταιριάζει καθόλου - το 58  είναι πολύ καλύτερο. Από την άλλη όμως το 58 είναι αρκετά καλό και στον τραγουδιστή...

Άλλο ένα ζήτημα είναι η απόρριψη που χρειάζεται να έχει το μικρόφωνο. Αν προτιμούμε να απορρίπτει καλύτερα τον ήχο από την πίσω πλευρά, τότε είναι καλύτερο το SM58 που είναι καρδιοειδες. To D5 απορρίπτει καλύτερα τον ήχο από τα πλάγια αλλά όχι το ίδιο καλά τον ήχο πίσω από το ίδιο το μικρόφωνο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
To Shure είναι 30 ευρώ πιο ακριβό, δεν ξέρω αν αυτό θεωρείται μεγάλη διαφορά τιμής.
Εγώ εννοώ αυτό συγκεκριμένα 

https://www.skroutz.gr/s/3395247/Shure-Dynamiko-Mikrofono-XLR-Beta-58A-CHeiros-Fonis.html 

Μόλις είδα ότι υπάρχει κι'άλλο που δεν έχει την μπλε γραμμή και είναι ποιο φθηνό. Οπότε λάθος διατύπωση δική μου. 

Απ'ότι κατάλαβα και τα 2 έχουν τα θετικά και τα αρνητικά τους. Εμένα με ενδιαφέρει κυρίως να είναι ξεκούραστο να μην χρειάζεται να φωνάζω δηλαδή για να ακουστώ. Για τα πυκνωτικά τι πιστεύεις; Κάνουν για ναό;

 
@Hlias RegklisΔιαβάζοντας τον τίτλο θα ήθελα να σου κάνω μία επισήμανση.

Η υπόλοιπη εγκατάσταση του ναού (ηχεία - ενισχυτής - μίκτης - καλώδια) ακόμα και ο ίδιος ο ναός ως μέγεθος είναι πάνω από το 50% του ηχητικού αποτελέσματος.

Γι'αυτό τον λόγο, αρκετοί χρησιμοποιούν διαφορετικά μικρόφωνα, άλλοτε δυναμικά και άλλοτε πυκνωτικά, κάποιες φορές ακόμα και μικρόφωνα πέτου. Όπως θα έχεις δει, κάποια είναι χεριού όπως για παράδειγμα το SHURE SM-58s ή SHURE SM-57 ή AKG-C3000 (σε περίπτωση που δεν είσαι μόνος) ή ακόμα και κάποια μικρόφωνα είναι πέτου όπως είπα προηγουμένως για παράδειγμα κάτι σαν αυτό. Ανάλογα την ακουστική του ναού αλλά κυρίως την εγκατάσταση.

Γι'αυτό, καλό θα ήταν να τα δοκιμάσεις πριν την αγορά -στην πράξη- ίσως σε κάποιον συνάδελφο στον χώρο του, εάν βέβαια υπάρχει αυτή τη δυνατότητα.

Υ.Γ.

Τα μικρόφωνα που αναφέρω πιό πάνω είναι απλώς παραδείγματα.

 
Εγώ εννοώ αυτό συγκεκριμένα 

https://www.skroutz.gr/s/3395247/Shure-Dynamiko-Mikrofono-XLR-Beta-58A-CHeiros-Fonis.html 

Μόλις είδα ότι υπάρχει κι'άλλο που δεν έχει την μπλε γραμμή και είναι ποιο φθηνό. Οπότε λάθος διατύπωση δική μου. 

Απ'ότι κατάλαβα και τα 2 έχουν τα θετικά και τα αρνητικά τους. Εμένα με ενδιαφέρει κυρίως να είναι ξεκούραστο να μην χρειάζεται να φωνάζω δηλαδή για να ακουστώ. Για τα πυκνωτικά τι πιστεύεις; Κάνουν για ναό;
Αυτό είναι το Shure Beta. Πολύ μεγάλη διαφορά ήχου από το απλό SM58. Μοιάζει  περισσότερο στο AKG απ' ότι το απλό SM58 αλλά θα έλεγα ότι είναι πολύ πιο λεπτομερές και πιο καλά φτιαγμένο σε όλους τους τομείς από το AKG. Γι αυτό και η διαφορά τιμής.

Όπως είπα και πιο πριν και επανέλαβε και @Μανώλης Χναράκης το ηχοσύστημα του ναού θα παίξει μεγάλο ρόλο. 

Πιο ξεκούραστο απ' όλα θεωρώ ότι θα είναι το απλό SM58. Σαν πρακτική συμβουλή αν δεν μπορείς να τα δοκιμάσεις, αν θεωρείς ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα θα το είχες στα πρίμα πάρε το απλό SM58. Αν θεωρείς ότι το πρόβλημα μπορεί να είναι τα μπάσα και η λάσπη, πάρε το AKG ή το Beta.

 
off the record

@kpeyos Γι'αυτή την περίπτωση δεν θα ήταν καλή η επιλογή ενός γενικού overhead πυκνωτικού όπως για παράδειγμα το Behringer C-2 που είναι και στα €58 το ζευγάρι;

Γιατί το λέω αυτό.

Στην περίπτωση που ζητάει άνεση όταν ψέλνει, δηλαδή θέλει ένταση, θέλει διαύγεια, θέλει πρίμα, τότε είναι καλύτερο να τα αφαιρέσει από την κονσόλα (ένταση - πρίμα) σε περίπτωση που είναι πολλά, παρά να τα προσθέσει από την κονσόλα όταν είναι λίγα. Γνωρίζουμε πολύ καλά πως στην περίπτωση της πρόσθεσης (ένταση gain & high) από την κονσόλα θα προσθέσει θόρυβο. Ειδικά όταν στις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις τα ηχεία είναι "τόσο - όσο", επίσης οι ενισχυτές συνήθως είναι 100βολταικοί και η κονσόλα δεν είναι τύπου midas κλπ. Από αυτή την άποψη το λέω.

Από τεχνικής άποψης, τα ζητούμενα (ένταση - διαύγεια - πρίμα) θα έρθουν έτοιμα από την πηγή.

Το "κακό" είναι πως θέλει 48V phantom power.

Εσύ τι λές;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
@Μανώλης Χναράκης Απλά θεωρώ ρίσκο τα πυκνωτικά χωρίς δοκιμή. Μπορεί να πιάνει ανεπιθύμητες πηγές, να μικροφωνίζει, οτιδήποτε...

Ακόμη και υπερκαρδιοειδή πυκνωτικά που τα θεωρώ φοβερά καλύτερης ποιότητας σε φωνή, όπως το Sennheiser MD431 ή το Rode S1 δεν τα σύστησα για αυτό τον λόγο. 

Και σίγουρα δεν ξέρουμε για phantom power κλπ...

 
@kpeyos Δεν έχεις άδικο, ειδικά για τους μικροφωνισμούς, αλλά αυτό μπορεί να ρυθμιστεί. Απλά το πυκνωτικό θα ακούσει καλύτερα σε αυτή την περίπτωση. Δεν πρόκειται για live σε stage. Είναι α) φθηνό και β) θα μεταφέρει σίγουρα όλες τις επιθυμητές συχνότητες.

Phantom power θέλει σίγουρα το C2, επίσης είναι καρδιοειδές, το αναφέρει.

 
νομίζω ότι οι φίλοι μας παραπάνω έχουν καλύψει αρκετά μεγάλο μέρος των αποριών σου... εγώ απλά θα συμπληρώσω κάποιες παραμέτρους απ΄την προσωπική μου εμπειρία (μια και έχω καλεστεί κάποιες φορές να δώσω λύσεις  ανάλογων προβληματισμών ψαλτών σε ναούς στην πράξη)...

αρχικά αν συνυπολογίσουμε από μια μεριά την ποιότητα των ηχητικών εγκαταστάσεων των ναών που κατά κανόνα είναι από κακή έως απαράδεκτη και από την άλλη τις ιδιαιτερότητες των χώρων με τις τεράστιες αντηχήσεις, θα πρέπει να ξέρουμε ότι ντεφάκτο στο πλείστον των περιπτώσεων τα συμπεράσματα από τις συγκρίσεις των τύπων αλλά και των ηχητικών χαρακτηριστικών μεταξύ των μικροφώνων, χάνουν μεγάλο μέρος από την δυναμική τους και εντέλει την αξία τους πρακτικά, καθότι οι συχνοτικές συμπεριφορές "ομογενοποιούνται" κατά ένα βαθμό "χ" ανάλογα την περίπτωση... μάλιστα πολλές φορές η χρήση ποιοτικότερων μικροφώνων επιδεινώνει το πρόβλημα αντί να το λύνει φέρνοντας το περισσότερο στην επιφάνεια...

έτσι η διαχρονική "πανάκεια" των πληγών του ΡΑ το sm58, ενδεικνύεται ως μια ασφαλής λύση όπως ήδη εύστοχα αναφέρθηκε, αλλά παράλληλα δεν αποκλείει και αρκετά άλλα (ακόμα και φθηνότερα) από το "να κάνουν την δουλειά" επαρκώς, χωρίς να χρειάζεται σώνει και καλά μια ενδελεχής έρευνα για να καταλήξει κάποιος σε "holy grail"...?

Εμένα με ενδιαφέρει κυρίως να είναι ξεκούραστο να μην χρειάζεται να φωνάζω


κι ερχόμαστε στο κυρίως θέμα που όπως το θέτεις είναι η εργονομία και η απρόσκοπτη (το δυνατόν) λειτουργία της ηχητικής υποβοήθησης... εγώ λοιπόν όταν αρχικά προσπάθησα θεωρητικά να προσεγγίσω το θέμα, σκεφτόμουν αφελώς ρομαντικά λύσεις με lavalier mics και Wireless in ear monitoring συστήματα που γρήγορα όμως εγκατέλειψα μετά την επιφυλακτικότητα κυρίως λόγω φόβου των χρηστών περί της "πολυπλοκότητας" των συστημάτων...

κατέληξα λοιπόν σε near field personal monitors που αποδείχθηκαν εύκολα στο να δίνουν χρυσές τομές σε κάθε κατάσταση... το κοινό στοιχείο ήταν το TC Helicon VoiceSolo FX150 που διέθετε ότι χρειαζόταν... και την (τηρουμένων των αναλογιών) ηχητική ποιότητα και την απαραίτητη φορητότητα και επαρκή έλεγχο και ρυθμίσεις (ακόμα και phantom power), σε συνδυασμό με ευκολία χρήσης που δεν τρόμαζε τον μη εξειδικευμένο χρήστη που πλέον μπορούσε να δημιουργήσει τον ήχο που τον βόλευε στο δικό του ατομικό περιβάλλον δίνοντας κατόπι στο ηχητικό σύστημα του ναού το σήμα, χωρίς όμως να εξαρτάται από αυτό (ή τις "διαθέσεις" οποιουδήποτε άλλου στον χώρο που είναι άλλη πονεμένη ιστορία και δεν θα την θίξω)...

VOICESOLO-FX150_P0CMI_Front2_XL.png

δυστυχώς το tc δεν πρέπει να βγαίνει πια, αλλά μπορεί κάποιος είτε να το βρει μεταχειρισμένο είτε να κοιτάξει ανάλογες λύσεις ίδιας φιλοσοφίας και ποιότητας που προσφέρουν αρκετές άλλες εταιρείες (πχ Mackie SRM150)...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top