Γεια σου φίλε Πλάτων,
Το ερώτημα που θέτεις είναι σχετικά μεγάλο, τουλάχιστον όσο και τα μέλη της "μικρής" μπάντας σου...
Για να βάλουμε λίγο τα πράγματα σε τάξη θα πρέπει να σκεφτήτε αρχικά για τι είδος χώρους (ανοιχτούς, κλειστούς, μεγάλους, μεσαίους, μικρούς, θεατράκια, μαγαζιά, αίθουσες με αντήχηση ή χωρίς κλπ.) θα προορίζεται το PA σας, καθώς και τον αριθμό των ατόμων που γενικά υπολογίζετε ότι θα μαζεύετε.
Ο προσδιορισμός αυτός θα σας οδηγήσει στην απόφαση της ισχύος που χρειάζεστε κατ' ελάχιστον, καθώς και στην διασπορά του ήχου που θα επιθυμούσατε να επιτύχετε.
Κατά την γνώμη μου για το είδος της μουσικής που αναφέρεις ότι ασχολείστε, γενικά δεν χρειάζονται υπερβολές στο θέμα της ισχύος και μάλλον η διασπορά του ήχου φαίνεται σημαντικότερη.
Θεωρώντας ότι η μουσική κάλυψη θα αφορά κυρίως μικρούς και μικρομεσαίους χώρους με αριθμό ακροατηρίου έως τα 500 άτομα περίπου, μάλλον θα προσανατολιζόμουν σε μια λύση με αυτοενισχυόμενο μίκτη και 4 παθητικά ηχεία. Προτείνω αυτή τη λύση λόγω μικρότερου κόστους σε σχέση με αυτή των αυτοενισχυόμενων ηχείων.
Αναφορικά με τα μόνιτορ που θα χρειαστείτε, θα πρέπει να αποφασίσετε ένα stage plan, το οποίο εννοείται ότι θα πρέπει να είναι ευέλικτο, καθόσον δεν είναι όλα τα stage ίδια και εσείς είστε σημαντικός αριθμός....
Σε γενικές γραμμές αν θεωρήσουμε ότι έχουμε ικανό διαθέσιμο χώρο θα μπορούσατε ίσως να αναπτυχθείτε όπως πχ μια βεντάλια... ομαδοποιημένοι σε τρία τμήματα ανάλογα με τα όργανα (πιάνα, κρουστά μεταλόφωνο, μπάσο κιθάρα και πνευστά)...
Σε αυτή την περίπτωση προσωπικά θα χρησιμοποιούσα τουλάχιστον 3 μονιτορ (ένα για κάθε τμήμα, δεξί, μεσαίο, αριστερό) σε κλασσική διάταξη εμπρός από τους μουσικούς, ή και περισσότερα αν μπορούσα... Τώρα βέβαια ανάλογα με την τοποθέτηση των ηχείων στον χώρο πιθανών να μπορείτε να ελαχιστοποιήσετε τα μόνιτορ ή και να τα καταργήσετε.....
Τώρα αναφορικά με τις συνδέσεις... μια ερώτηση τα πυκνωτικά που σκέφτεστε να τα χρησιμοποιήσετε?? Αν δεν έχετε συγκεκριμένο και επαρκώς τεκμηριωμένο λόγο για την χρήση τους κατά την γνώμη μου καλό θα ήταν (αρχικά τουλάχιστον) να παραληφθούν.
Υπολογισμός εισόδων μίκτη και απαραίτητων μικροφώνων:
Ο υπολογισμός γίνεται με βάση συνήθη πρακτική συνδέσεων, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και άλλοι τρόποι...
-Πιάνο, αρμόνια: στέρεο είσοδοι ανά όργανο (σύνολο 3 ζεύγη)
-Σαξόφωνα 2, τρομπόνι, κρουστά: πιάτο, βαθύ, τομ, ένα δυναμικό μικρόφωνο έκαστο (6 δυναμικά)
-Κιθάρα: 2 τρόποι DI ή προενισχυτής και κατευθείαν σύνδεση στον μίκτη, ή μικρόφωνο στον ενισχυτή. Ας υποθέσουμε ότι προτιμάμε μικρόφωνο στον ενισχυτή (1 δυναμικό)
-Τσέλο: επίσης δυο τρόποι DI αν υπάρχει διαθεσιμότητα του οργάνου, ή μικρόφωνο. Ας επιλέξουμε μικρόφωνο, εδώ θα προτιμίσουμε ένα μικρόφωνο μπότας (1 δυναμικό μπότας)
-Μεταλόφωνο: εφόσον διαθέτει σύνδεση δεν υπάρχει πρόβλημα, πάει κατευθείαν σε στέρεο είσοδο του μίκτη. Αν δεν διαθέτει σύνδεση προσωπικά, για stage περιπτώσεις, θα προτιμούσα δυο δυναμικά μικρόφωνα και θα πρόσεχα στην τοποθέτηση (σε σχέση με ένα πυκνωτικό, ή ένα στερεοφωνικό) (άρα 2 δυναμικά επιπλέον)
Επίσης θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για τουλάχιστον 1 επιπλέον μικρόφωνο για φωνή (1 δυναμικό)
Αν κάνουμε μια σούμα θα δούμε ότι χρειαζόσαστε από 3-6 στέρεο εισόδους και γύρω στα 12 μικρόφωνα.
Με βάση τα παραπάνω από τις ποιό φθηνές (και decent) nπροσεγγίσεις είναι η ακόλουθη:
http://www.thomann.de/gr/behringer_pmp5000.htm
http://www.thomann.de/gr/the_box_pa_15.htm
http://www.thomann.de/gr/millenium_bs2211b_boxenstaenderset.htm
http://www.thomann.de/gr/the_box_ma82cl.htm
http://www.thomann.de/gr/behringer_xm1800s_set.htm
http://www.thomann.de/gr/the_tbone_bd300.htm
http://www.thomann.de/gr/the_sssnake_mc164_multicore_bundle.htm
http://www.thomann.de/gr/cae_13381_20m_speakon.htm
συν τα καλώδια των μικροφώνων
συν τα stands των μικροφώνων
Υπολογίζω ότι χωρίς τα μόνιτορ και με προσοχή στην επιλογή των μικροφώνων με τις παραπάνω επιλογές θα κινηθείτε γύρω στις 1900-2000 ευρώ.
Φιλικά Γιώργος