Αγαπημενες μη συμβατικες κλιμακες.

@fotis είπε:
Στις περισοτερες κλιμακες η δουλεια τους ειναι να χρησιμοποιουνται πανω απο καποιο συγκεκριμενο τυπο συγχορδιων σε ενα κομματι οπως οι δεσποζουσες οι υποδεσποζουσες και οι τονικες. Στις δεσποζουσες μπορεις να βαλεις διαφορες κλιμακες και να ακουγονται καλα. Μερικες και οι πιο συνηθισμενες ειναι mixolydian, lydian b7 (για υποδεσποζουσες), altered (ο 7ος της μελωδικης), ημιτονιο/τονος και ο 7ος της αρμονικης που εχω ξεχασει το ονομα του (νομιζω αρμονικη αλλοιωμενη). Τωρα για κλιμακες που δεν ανοικουν σε καποιο τροπο, εμενα μου αρεσει πολυ η ματζορε πεντατονικη b3 δηλ. 1 2 b3 5 6 πανω απο ακορντα μινορε και minmaj7.

Eκατσα και εψαξα λιγο παραπανω το θεμα με τις κλιμακες και καταλαβα οτι οι κλιμακες στο συγκερασμενο συστημα, κατασκευαζονται με τετραχορδα (δηλ. 4 νοτες διπλα-διπλα πχ ντο-ρε-μι-φα η αλλιως 1 2 3 4). Αν παρεις 2 τετραχορδα και τα ενωσεις εχεις φτιαξει μια κλιμακα. πχ αυτο που αναφερα πριν: το ντο-ρε-μι-φα αποτελειται απο Τ-Τ-Η (Τ=τονος Η=ημιτονιο) αν το ενωσεις με ενα το ιδιο εχεις φτιαξει ενα μιξολυδιο: δηλ Τ-Τ-Η+Τ-Τ-Η = 1 2 3 4 5 6 b7 = mixolydian. Η ματζορε ειναι φτιαγμενη απο ενα τετραχ. με τυπο 1 2 3 4 και απο ενα 1 2 3 #4. Συνολικα υπαρχουν 15 διαφορετικα τετραχορδα (1 2 3 4, 1 2 3 #4, 1 2 b3 4 ...κα) και 3 διαφορετικοι τροποι να τα συνδεσεις μεταξυ τους ο ενας ειναι αυτος που καναμε πριν δηλ. η πρωτη νοτα του δευτερου τερταχ. να ειναι κοινη με την τελευταια του πρωτου , ο 2ος ειναι με διαφορα ημιτονιου και ο 3ος με διαφορα τονου. Με αυτο το συστημα μπορουμε να βγαλουμε ολες τις 7τονικες και 8τονικες κλιμακες που υπαρχουν στο συγκερασμενο συστημα, πολλες απο αυτες υπερβαινουν την οκταβα. Συνολικα ειναι 675!!!

Συγνωμη αν βγηκα απο το θεμα!
Τα μαθηματικά της σχέσης

Για παράδειγμα κάθεστε σε ένα μπαρ και βλέπετε μια κοπέλα που σας αρέσει» αναφέρει ο κ. Sundem. «Τι πιστεύετε ότι θα επηρεάσει τις πιθανότητες επιτυχίας με αυτή τη γυναίκα;

Σίγουρα θα βοηθήσει αν είστε ελκυστικός, ειδικά σε σύγκριση με την γυναικά που σας αρέσει. Επίσης θα βοηθήσει αν είστε ευφυής στο διάλογό σας και πρόθυμος να συνεχίσετε την προσπάθειά σας. Ωστόσο, θα πλήξει δραστικά τις πιθανότητες επιτυχίας σας, αν η γυναίκα έχει ήδη σχέση.

Βάζοντας όλα τα παραπάνω δεδομένα σε μια εξίσωση, καταλήγουμε στην εξής σχέση:

Όπου W = η ευφυΐα στο διάλογό σας, G = η προθυμία να συνεχίσετε, Ay = η ελκυστικότητά σας, AH = η ελκυστικότητά της, και R = η «προσήλωσή» της στην τωρινή της σχέση. (όλες οι μεταβλητές κυμαίνονται μεταξύ 1 και 10, όπου το 10 σημαίνει πάρα πολύ ή υψηλή)

13-02-08_221857_121.jpg


Ανάλογα με το αποτέλεσμα Ask - να ζητήσετε ραντεβού - η πιθανότητα επιτυχίας σας είναι η εξής:

- Αν το Ask είναι αρνητικό θα πρέπει να χαμηλώσετε τα πρότυπά σας.

- Αν το Ask είναι μεταξύ μηδέν και ένα έχετε απειροελάχιστη πιθανότητα να την «κερδίσετε».

- Αν το Ask είναι μεταξύ ένα και δέκα τότε βρίσκεστε σε καλό δρόμο, η πιθανότητα επιτυχίας είναι ευνοϊκή.

- Αν το Ask είναι μεγαλύτερο από το δέκα τότε καλύτερα να στρέψετε την προσοχή σας στην πιο ελκυστική φίλη της.

Θα ηθελα εδω να βαλω πολλα  ;D ;D ;D ;D ;D ;D αλλα μετα την ανωτερω αναλυση μου ερχεται να βαλω τα κλαμματα

 
καλο για super katerina.Μην το αφησεις ανεκμεταλλευτο :P

Περα απ την πλακα η μουσικη ειναι κ επιστημη και σπουδαζεται σε πανεπιστήμια.Εχει κ αυτη την εκδοχη και ο ανθρωπος μπορει να εδωσε μια τετοια.

 
Εγώ πάντως έχω γνωρίσει τύπους που έπαιζαν κιθάρα στο στιλ π.χ. του playloud (και σε πολύ καλό επίπεδο) και επιπλέον δεν ήξεραν τίποτα από θεωρία. Μετά από μικρό διάστημα σχετικών μαθημάτων, οι τύποι αυτοί έμαθαν να παίζουν τέλεια standards και τζαζοfusion γιατί τα τεχνικά/εκφραστικά προβλήματα είχαν λυθεί προ πολλού και το αυτί τους είχε αναπτυχθεί τόσο πολύ (ναι, από τις πεντατονικές και το hard rock) που αφομοίωναν άμεσα ότι και αν τους έδειχναν.

@fenderiarhs:  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

 
spy είπε:
Εγώ πάντως έχω γνωρίσει τύπους που έπαιζαν κιθάρα στο στιλ π.χ. του playloud (και σε πολύ καλό επίπεδο) και επιπλέον δεν ήξεραν τίποτα από θεωρία...
Ελπίζω ο σύντροφος Κουφη Λεοπαρδαλη να μας τιμήσει (εκτός της θεωρίας) και με λίγο δράση...να ακούσουμε δηλ. και στη πράξη τις κλίμακές του...θα βοηθήσει όλους εμάς που δεν πήγαμε ωδείο να καταλάβουμε

 
Σε σχολες στην αμερική με αυτον τον τροπο βγαίνουν?

Ασε τι καναν εδω τα παλικάρια γιατι μετραει η εμπειρια τους που μπορει να ειναι 20 χρονια ροκια.Λογικο να λιωνουν διαφορα πραματα με ανεση.Αν κ θα κρατουσα τις επιφυλάξεις μου για το θεμα αυτο.Εχω κ γω γνωστο που καθε αλλο παρα αυτι εχει κ λιωνει οτι βρει.Παιζει κλασικη κ ηλεκτρικη καμμια 10ρια κ δεν φρασαρει.Δεν παιζει με κλιμακα αλλα δεν εχει τπτ να δωσει.

Πεφτουμε σε υποκειμενικότητες παλι.Νομιζω χωρις να βαζω το χερι μου στη φωτια οτι οι μεγαλες σχολες εχουν σκοπο κ τα κανουν οπως πρεπει.Δεν ειναι μονο το οτι ειναι για το κωλοχαρτο κ τη σφραγιδα του ετοιμου δασκάλου αλλα και η διαπλαση μουσικού που γινεται εκει μεσα κ πολυ περισσοτερο στο ποσο θα ασχοληθει με gigs και διαφορα παιχτιρια ο ιδιος ο παιχτης.

 
Αυτές που μας φαίνονται εμάς συμβατικές στην Ινδία π.χ. μπορεί να ειναι "εξωτικές" και το ανάποδο.

Από τις αγαπημένες μου, κλίμακες που φτιάχνονται από 2 τριάδες, πχ από C και Db...

@fotis είπε:
η ματζορε πεντατονικη b3 δηλ. 1 2 b3 5 6 πανω απο ακορντα μινορε και minmaj7.
Μήπως να τη λέγαμε καλύτερα "melodic minor pentatonic"; Ματζόρε με b3, είναι κάπως...

 
spy είπε:
Αμ αυτό:Άντε βρες άκρη... ::) ::) ::)
A καλά.... :) :) :) :)

Τι θυμήθηκα τώρα...Lydian b7 σε dominant που δεν λύνεται και Super Locrian σε dominant που λύνεται...τι ωραία.... ;D ;D ;D

 
spy είπε:
Αμ αυτό:Άντε βρες άκρη... ::) ::) ::)
Συγνωμη ηθελα να πω σε αντικαταστασεις 3τονου... θα το διορθοσω.

fenderiarh: τοσο αστειο σου φανηκε?? Απλα τοσο καιρο ειχε γινει το κεφαλι μου καζανι με ολες αυτες τις κλιμακες που μαθαινα χωρις να ξερω απο που βγαινουν και βρηκα αυτον τον τροπο με την βοηθεια ενως δασκαλου μ και ειδα που ανοιχτικε θεμα και ειπα να το γραψω μπας και βοηθεισει κανεναν!

Δεν βλεπω την μουσικη σαν μαθηματικα! Απλα πολες φορες βοηθανε στο να δεις πιο ευκολα τα πραγματα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αγαπημενες κλιμακες αποκταει κανεις, αν αποκτησει, οταν εχει αγαπημενα τραγουδια που τις χρησιμοποιουν. Οχι επειδη τις διαβασε σε καποιο βιβλιο και θεωρησε πως ειναι cool. Παρατηρω μια αισθητικη που λεει πως αμα τυχον εχεις προτιμηση σε καποια κλιμακα, που αυριο μπορει να μην εχεις ετσι δεν ειναι τετριμμενα αυτα, ειναι καποιο ειδος 'ειδωλολατριας' και καποιος πρεπει να αγαπαει τη 'μουσικη' και οχι τα 'εργαλεια' της. Ε, λοιπον μ'αυτη τη λογικη τοτε δεν πρεπει ουτε να προτιμαμε τραγουδια, τραγουδιστες, σχολες και ειδη μουσικης. Πιστευω αυτα ειναι προφανη και μιλωντας για μουσικη, η επιβολη των προτιμησεων μας δεν εχει θεση. Αμα εξηγουμε γιατι μας αρεσει κατι ωστε ντε και καλα να πειστει και ο αλλος πως πρεπει να του αρεσει, και οχι σαν μια λογικη παραθεση των λογων και συνθηκων για την προτιμηση μας αυτη τοτε εχει χαθει το παιχνιδι παιδια.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Διαβάζω διαβάζω διαβάζω.....

Τελικα....

ΜΑΛΛΟΝ ΕΙΣΤΕ ΑΝΩΜΑΛΟΙ!

Ποιος ο λόγος να ΕΦΕΥΡΟΥΜΕ 600+ κλίμακες???

Οι κλίμακες είναι μια ΕΠΙΝΟΗΣΗ για να ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ σχέσεις μεταξύ νοτών/συγχορδιών. και για ΕΞΑΣΚΗΣΗ έτσι ώστε να εξοικιωθεί το χέρι με συνηθισμένες θέσεις (για οποιαδήποτε όργανο) Δεν νομίζω να οφελεί παραπάνω μελέτη...

 
Κουφη Λεοπαρδαλη είπε:
Αγαπημενες κλιμακες αποκταει κανεις, αν αποκτησει, οταν εχει αγαπημενα τραγουδια που τις χρησιμοποιουν. Οχι επειδη τις διαβασε σε καποιο βιβλιο και θεωρησε πως ειναι cool. Παρατηρω μια αισθητικη που λεει πως αμα τυχον εχεις προτιμηση σε καποια κλιμακα, που αυριο μπορει να μην εχεις ετσι δεν ειναι τετριμμενα αυτα, ειναι καποιο ειδος 'ειδωλολατριας' και καποιος πρεπει να αγαπαει τη 'μουσικη' και οχι τα 'εργαλεια' της. Ε, λοιπον μ'αυτη τη λογικη τοτε δεν πρεπει ουτε να προτιμαμε τραγουδια, τραγουδιστες, σχολες και ειδη μουσικης. Πιστευω αυτα ειναι προφανη και μιλωντας για μουσικη, η επιβολη των προτιμησεων μας δεν εχει θεση. Αμα εξηγουμε γιατι μας αρεσει κατι ωστε ντε και καλα να πειστει και ο αλλος πως πρεπει να του αρεσει, και οχι σαν μια λογικη παραθεση των λογων και συνθηκων για την προτιμηση μας αυτη τοτε εχει χαθει το παιχνιδι παιδια.
Κουφή λεοπάρδαλη που θέλεις το κακό μου…

Θες να με ρίξεις στα ναρκωτικά! ;D ;D ;D

Εγώ δεν έχω αγαπημένη κλίμακα… και προφανώς δεν έχω και αγαπημένο τραγούδι μάλλον όπως μου τα λες

Τη σχέση έχει η κλίμακα που σου αρέσει… με τη μουσική που σου αρέσει?

Μόνη της μια κλίμακα δεν είναι μουσική

Ψάχνοντας θα βρεις πανομοιότυπες κλίμακες σε ρεμπέτικα και ντεθ μεταλ.

Τι ψάχνεις να βρεις δεν καταλαβαίνω

Εμένα η ταστιέρα μου δεν έχει πάνω κλίμακες είναι τελείως χαοτική και έχω χάσει και το παιχνίδι! ;D ;D ;D

Εσύ τι παιχνίδι παίζεις? ;) 

 
fenderiarhs είπε:
Τα μαθηματικά της σχέσης

Για παράδειγμα κάθεστε σε ένα μπαρ και βλέπετε μια κοπέλα που σας αρέσει» αναφέρει ο κ. Sundem. «Τι πιστεύετε ότι θα επηρεάσει τις πιθανότητες επιτυχίας με αυτή τη γυναίκα;

Σίγουρα θα βοηθήσει αν είστε ελκυστικός, ειδικά σε σύγκριση με την γυναικά που σας αρέσει. Επίσης θα βοηθήσει αν είστε ευφυής στο διάλογό σας και πρόθυμος να συνεχίσετε την προσπάθειά σας. Ωστόσο, θα πλήξει δραστικά τις πιθανότητες επιτυχίας σας, αν η γυναίκα έχει ήδη σχέση.

Βάζοντας όλα τα παραπάνω δεδομένα σε μια εξίσωση, καταλήγουμε στην εξής σχέση:

Όπου W = η ευφυΐα στο διάλογό σας, G = η προθυμία να συνεχίσετε, Ay = η ελκυστικότητά σας, AH = η ελκυστικότητά της, και R = η «προσήλωσή» της στην τωρινή της σχέση. (όλες οι μεταβλητές κυμαίνονται μεταξύ 1 και 10, όπου το 10 σημαίνει πάρα πολύ ή υψηλή)

13-02-08_221857_121.jpg


Ανάλογα με το αποτέλεσμα Ask - να ζητήσετε ραντεβού - η πιθανότητα επιτυχίας σας είναι η εξής:

- Αν το Ask είναι αρνητικό θα πρέπει να χαμηλώσετε τα πρότυπά σας.

- Αν το Ask είναι μεταξύ μηδέν και ένα έχετε απειροελάχιστη πιθανότητα να την «κερδίσετε».

- Αν το Ask είναι μεταξύ ένα και δέκα τότε βρίσκεστε σε καλό δρόμο, η πιθανότητα επιτυχίας είναι ευνοϊκή.

- Αν το Ask είναι μεγαλύτερο από το δέκα τότε καλύτερα να στρέψετε την προσοχή σας στην πιο ελκυστική φίλη της.

Θα ηθελα εδω να βαλω πολλα  ;D ;D ;D ;D ;D ;D αλλα μετα την ανωτερω αναλυση μου ερχεται να βαλω τα κλαμματα
1ο μέλος της εξίσωσης, 1ος όρος, στον αριθμητή λείπουν οι μεταβλητές 'ΨΛ'(πόσο παρτάλι είναι η γκόμενα), '$' (πόσα φράγκα έχεις) και 'ΚΛΤΡΠΔ' (πόσο μεθυσμενη ειναι)----> και φυσικά είναι υπέρ σας

μη δίνετε σημασία στους συμβολισμους, είναι τυχαία τα γραμματα (και καλά..)

 
χρήσιμο βιβλίο για τέτοιες απορίες:

Θησαυρός Μουσικών Κλιμάκων του Δημήτρη Πυργιώτη, εκδόσεις Fagotto. 2048 κλίμακες. Και μία ομπρέλα δώρο.

Νομίζω πως τις κλίμακες τις ανακαλύπτεις μόνος σου, μέσα από τις εμπειρίες και τις αναζητήσεις. Η δε γνώση είναι χρήσιμη όταν θέλεις να δημιουργήσεις αρμονικές συνδέσεις πάνω σε αυτήν την κλίμακα, αλλά σίγουρα δεν είναι μονοδρομος. Καλύτερα να μάθεις να κατασκευάζεις/ανακαλύπτεις τις κλίμακες και τους κανόνες τους. Προσωπικά, δεν κατάφερα ποτέ να αποστηθίσω ούτε τα πιό βασικά ονόματα, το οποίο δημιουργεί επικοινωνιακά προβλήματα σαφώς ("Σε τι παίζεις", "Εεεε, σε ρε είμαι βασικά, αλλά...").

 
NicolasAth72 είπε:
απο μη συμβατικες αυτη η ματζορε με b7 και #4

πχ Mi fa# sol# la# si do# re mi
Αυτή η κλίμακα είναι γροθιά στα βρώμικα μούτρα του σάπιου κατεστημένου.

 
kwstas79 είπε:
Αυτή η κλίμακα είναι γροθιά στα βρώμικα μούτρα του σάπιου κατεστημένου.
8)

την δοκίμασες ?? ακου την εδω (1ο CD, track2)

απο ιδεολογια καλα παμε, πειτε και καμια κλιμακα ... κλιμακες ακουω και κλιμακες δε βλέπω guys...

ακου και εδώ:






 
Αυτοί οι shredders σταλιά συναίσθημα ρε παιδί μου.

 
εντάξει, πέρα από την πλάκα

μια από τις αγαπημεένς μου είναι η mixolydian b6, mode της μελωδικής μινόρε και συνήθως τη χρησιμοποιώ όταν αντικαθιστώ το ακκόρντο της λύδιας (που είναι ματζόρε) με μινόρε (κλασσική περίπτωση)

 
trigga είπε:
Οι κλίμακες ειναι για τους αρχάριους και για τους "μελετητές ήχων" και την αναγκη τους για ευρεση νέων ήχων.Αν εισαι προχώ δεν χρειαζεται να απαντας στο ετσι δίκε σου και τα λοιπα ναούμ.Το "φιλικά" μονο φιλικά δεν ειναι οταν την λες και δηλώνεις "εχω μαθει την εκφραση και ολη τη ρυθμικη αγωγή,ειμαι παιχταράς και ειναι δεδομενο".Στην αρχη οταν μαθαινες μουσική τι ελεγες στο δάσκαλο?"Κυρ δάσκαλε κατέχω τον ήχο, βάλε ενα κομμάτι και κοιτα να μαθαινεις πως παιζω με το κεφάλι μου"Ετσι ελεγες?Προφανώς και όχι αλλα για να φτάσεις εκει πρεπει να περάσεις απο το στάδιο των κλιμάκων.Πρεπει να ακους πολύ μουσική για να καταφέρεις να εχεις ήχους στο κεφάλι και να ακους τα ειδη που μελετάς όπως και αλλα για να εξελίσεις.

Μην απαντας καθολου οταν ειναι για εξυπνάδα μίστερ.

Γενικοτερα το θεμα ειναι λιγο κάπως ονομαζοντας κλιμακες λες και ειναι εκτυπώτές αλλα δεν ξερεις τι θελει να μελετήσει ο άλλος.Αμα ειναι για επιδειξη γνώσεων ειναι μακακίες σιγουρα.Αυτο το λεω γιατι εγραψα οτι ηξερα απο προγραμματα που ψαχουλευα κ οχι οτι εχω παιξει κ τα χω στο ανετο που λενε.
φιλικα ειναι και παραειναι.

δεν ειπα οτι εχω μαθει ΟΛΗ την ρυθμικη και εκφραστικη αγωγη (και αληθεια, που αρχιζει και που τελειωνει, που διδασκεται αυτο? κλπ)

ουτε παιχταρας ειπα οτι ειμαι, ισα-ισα που εχω και προβλημα στις αρθρωσεις (οχι των τονων  ;D  ;D).

ειμαι αυτοδιδακτος.

σαφως και οι κλιμακες ειναι ΥΠΕΡΧΡΗΣΙΜΕΣ στο να προβλεπεις τις σχεσεις των τονων. Ποιος αμφεβαλλε???

δεν απανταω καθολου οχι απο εξυπναδα, αλλα επειδη (ισως το παρατηρουσες, φιλε μου) μπαινω στο φορουμ οχι απο τον δικο μου υπολογιστη, και το ΠΟΛΥ 2-3 φορες την εβδομαδα...

Επειδη ενας αλλος φιλος ρωτησε αν αναφερομαι σε συγκερασμενο συστημα:

φυσικα και οχι μονο, αλλωστε στα μη "δυτικου" (ακομα και αυτο, σχετικο ειναι) τυπου, με υποδιαιρεσεις της οκταβας σε ανισα διαστηματα, δεν υπαρχουν κλιμακες? ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ ΝΑΙ !!!

Διαβάζω διαβάζω διαβάζω.....

Τελικα....

ΜΑΛΛΟΝ ΕΙΣΤΕ ΑΝΩΜΑΛΟΙ!

Ποιος ο λόγος να ΕΦΕΥΡΟΥΜΕ 600+ κλίμακες???

Οι κλίμακες είναι μια ΕΠΙΝΟΗΣΗ για να ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ σχέσεις μεταξύ νοτών/συγχορδιών. και για ΕΞΑΣΚΗΣΗ έτσι ώστε να εξοικιωθεί το χέρι με συνηθισμένες θέσεις (για οποιαδήποτε όργανο) Δεν νομίζω να οφελεί παραπάνω μελέτη...
Α γεια σου!

Με καλυψε ο φιλος lambrosgg ...

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top