Αφαίρεση όλων των χορδών κατα την αλλαγή τους

Arct

Νέο μέλος
Μηνύματα
21
Πόντοι
1
Εδώ και καιρό είχα την πεποίθηση, χωρίς να ξερω γιατί, πως δεν κανει να αφαιρεί όλες τις χορδές πριν τοποθετηθούν οι νέες. "Κουτουλουντας" διάφορες πληροφορίες ενώ έψαχνα για αλλο θεμα βρήκα κατι ενδιαφέρον.

Ειναι 2 βίντεο που λένε οτι δεν υπαρχει πρόβλημα για μαζική αλλαγή των χορδών:

Fender:



Τα βίντεο ειναι απο αυτο το site που εχει κ αλλα σχετικά με το μπράτσο:

Truth About Truss Rods – Part 2 – Myth Busting! – DrKevGuitar.com

 
Moνο σε κιθαρες με Bigsby ή με floating/archtop bridge δεν ειναι εξυπνο να κοψεις ολες τις χορδες ταυτοχρονα οταν τις αλλαζεις μια και θα ψαχνεις τα ελατηρια,τη γεφυρα και το intonation με το κυαλι  ;D

Σε strat,tele,Gibson εγω δεν κανω καν τον κοπο να ξεκουρδισω τα κλειδια....τις κοβω ολες μαζι χασαπικα.... ;D ;D ,βαζω βεβαια ενα καποταστο στο μπρατσο για να μη πεταχτουν και βγαλω κανα ματι  ;D ;D

Επισης αν η κιθαρα εχει ΠΟΛΥ λεπτο μπρατσο,συνηθως τα μεταλοκιθαρα εχουν,ειναι καλο να τις αλλαζεις μια μια αφου αυτα τα μπρατσα ειναι πιο ευαισθητα....

 
Πιστεύω ότι και το Floyd Rose δεν θα γούσταρε μια τέτοια κίνηση  ;D

 
Και με λεπτό μπράτσο δεν είχα πρόβλημα απλά δεν τις έκοβα μπαμ και κάτω.

 
Κι εγώ πάντα έβγαζα τις χορδές όλες μαζί, μετά ανακαλύφθηκε το internet και διάβασα ότι είναι λάθος αλλά δεν άλλαξα συνήθειες.  ;D

Σε σχέση με τις κιθάρες με floating γέφυρα πάλι υπερβολική μου φαίνεται η ανησυχία για το πως θα κουρδίσεις μετά. Κουρδίζεις μια φορά στο περίπου , ξαναπερνάς άλλη μια φορά τις χορδές και τις κουρδίζεις άλλη μια φορά στο περίπου και μετά είσαι έτοιμος να κουρδίσεις κανονικά. 

 
Rebel_Of_South είπε:
Πιστεύω ότι και το Floyd Rose δεν θα γούσταρε μια τέτοια κίνηση  ;D
Το FR είναι δύσκολη γκόμενα και δε σου κάθεται εύκολα, άλλα άμα σου κάτσει σου κάνει τρελά κόλπα. Οι υπόλοιποι ας βολευτούν με καμιά εύκολη fixed bridge  :-*
 
harilatron είπε:
Σε σχέση με τις κιθάρες με floating γέφυρα πάλι υπερβολική μου φαίνεται η ανησυχία για το πως θα κουρδίσεις μετά. Κουρδίζεις μια φορά στο περίπου , ξαναπερνάς άλλη μια φορά τις χορδές και τις κουρδίζεις άλλη μια φορά στο περίπου και μετά είσαι έτοιμος να κουρδίσεις κανονικά.
Και θα συμφωνήσω απόλυτα.

Εγώ με τη σειρά μου, σε strat με floating tremolo και les paul με bigsby απλά ξεκουρδίζω και αφαιρώ όλες τις χορδές μαζί γιατί θέλω να καθαρίσω και fretboard και να κάνω ένα γενικό καθάρισμα πριν την αλλαγή των χορδών. Στη συνέχεια περνάω χορδές κι απλά κορδίζω εναλλάξω (e - E; B - A; G-D). Τεντώνω χορδές, κουρδίζω. Τεντώνω πάλι - ξανακουρδίζω. Παίζω λίγο, κουρδίζω. Τέλος. Δεν ξεκουρδίζεται μετά που να την χτυπάς στον τοίχο  ;D

Γενικά, δεν βρίσκω κανέναν λόγο για αλλαγή χορδών μία - μία. Ακόμα και το floyd τα μυστικά του έχει. Άλλωστε, το ν' αλλάζεις χορδές μία - μία δεν σου δίνει τη δυναρτότητα να καθαρίσεις το οργανάκι σου. Συνεπώς, ποιος ο λόγος ν'αλλάξεις χορδές αν παίζεις με 'μπιχλιασμένη' ταστιέρα ??  ;D

 
Σε σχέση με τις κιθάρες με floating γέφυρα πάλι υπερβολική μου φαίνεται η ανησυχία για το πως θα κουρδίσεις μετά
Για να μην υπαρχουν παρεξηγησεις οταν μιλησα για floating/archtop  bridge και Bigsby εννοουσα αυτο  :)

https://images.reverb.com/image/upload/s--1hGrF4kd--/a_exif,c_limit,e_unsharp_mask:80,f_auto,fl_progressive,g_south,h_620,q_90,w_620/v1379974383/ht4tv8o1bpmiuz1hfsrt.jpg[/img]

σε strat floating trem δεν υπαρχει φυσικα προβλημα

Άλλωστε, το ν' αλλάζεις χορδές μία - μία δεν σου δίνει τη δυναρτότητα να καθαρίσεις το οργανάκι σου. Συνεπώς, ποιος ο λόγος ν'αλλάξεις χορδές αν παίζεις με 'μπιχλιασμένη' ταστιέρα ??
Απλα σε floating archtop bridge κοβεις ολες τις χορδες εκτος απο τη τυλιχτη ΜΙ η οποια κρατα ολο το συστημα στη θεση του,καθαριζεις την ταστιερα και μετα βαζεις τις νεες χορδες αλλαζοντας την ΜΙ τελευταια....

 
Superfunk είπε:
Για να μην υπαρχουν παρεξηγησεις οταν μιλησα για floating/archtop  bridge και Bigsby εννοουσα αυτο  :)

https://images.reverb.com/image/upload/s--1hGrF4kd--/a_exif,c_limit,e_unsharp_mask:80,f_auto,fl_progressive,g_south,h_620,q_90,w_620/v1379974383/ht4tv8o1bpmiuz1hfsrt.jpg[/img]

σε strat floating trem δεν υπαρχει φυσικα προβλημα

Απλα σε floating archtop bridge κοβεις ολες τις χορδες εκτος απο τη τυλιχτη ΜΙ η οποια κρατα ολο το συστημα στη θεση του,καθαριζεις την ταστιερα και μετα βαζεις τις νεες χορδες αλλαζοντας την ΜΙ τελευταια....

Ναι μωρέ, δεν σχολίασα το δικό σου ποστ για τη γενική αντίληψη ότι πρέπει κάπως να μπλοκάρεις το Floyd rose για να καταφέρεις να κουρδισεις είπα.

 
harilatron είπε:
Ναι μωρέ, δεν σχολίασα το δικό σου ποστ για τη γενική αντίληψη ότι πρέπει κάπως να μπλοκάρεις το Floyd rose για να καταφέρεις να κουρδισεις είπα.
Ναι κι εγώ το ίδιο :)  ;D

Απλα σε floating archtop bridge κοβεις ολες τις χορδες εκτος απο τη τυλιχτη ΜΙ η οποια κρατα ολο το συστημα στη θεση του,καθαριζεις την ταστιερα και μετα βαζεις τις νεες χορδες αλλαζοντας την ΜΙ τελευταια....
Δεν είχα ποτέ floating archtop αλλά υποθέτω πως είναι ακριβώς έτσι. Βέβαια, στις players' edition με το pinned bridge λογικά έχει λυθεί το θέμα υποθέτω.

 
Kαι ενα ακομα μυστικο το οποιο ομως καλο ειναι να μεινει μεταξυ μας......ασχετως αν τις  κοβεις ολες μαζι η κατα μονας  ;D ;D ;D ;D οταν περνας τις καινουργιες ριξτους ενα τεντωμα.....θα σταθεροποιηθουν στο σωστο κουρδισμα σε χρονο dt.

 
Κι εγώ είμαι άλλος ένας που έμαθε πρόσφατα ότι είναι "λάθος" να τις αφαιρείς όλες μαζί. Η εμπειρία μου είναι ότι στις στρατ και τέλε μου, ουδέποτε είχα μπρατσικό πρόβλημα από αυτή την πρακτική. Ακόμα και σε κιθάρες με "μαλακά" μπράτσα που επηρεάζονται από υγρασίες/θερμοκρασίες κλπ (γιατί οι δυο παλιότερές μου στρατ δεν έχει χρειαστεί να υποστούν ρύθμιση τρας ροντ τα τελευταία 15 χρόνια).

Θεωρώ ότι σε τέτοιου είδους όργανα με σταθερή γέφυρα, ακόμα κι αν πάρει λίγο το μπράτσο από την απότομη απώλεια της τάσης, θα επανέλθει μόλις μπουν και κουρδιστούν οι καινούριες χορδές.

 
κατα κανόνα το κάνω μια μία

οι μόνες φορές που έχουν βγεί οι χορδές όλες μαζί είναι όταν δεν βγαίνει αλλιώς το pickguard ή οι μαγνήτες για κάποια επισκευή ή το μανίκι είναι πολύ βρώμικο και πρέπει να καθαρίσει με άνεση.

 
Πιστεύω ότι αν γίνει η αλλαγή σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα και όλες να τις αφαιρέσεις, δεν υπάρχει πρόβλημα. Τώρα αν βγάλεις τις χορδές, πας για καφέ, ρίξεις έναν ύπνο και πας να βάλεις καινούριες μετά σίγουρα θα θελήσει ρύθμιση το truss rod...  ;D

Καλό είναι να καθαρίζεται η ταστιέρα κάθε φορά, ανάλογα και το παίξιμο του καθενός.  O0

 
Άλλος ένας από τους "αστικούς μύθους" περί σκεβρώματος και"έξαλλης" συμπεριφοράς μανικιού αν άλλαξεις όλες τις χορδές με τη μία.

Το μανίκι έχει μία συγκεκριμένη ελαστικότητα από κατασκευής του και αυτή μπορεί να επηρρεαστεί μόνο από τις αλλαγές στη σχετική υγρασία του περιβάλλοντος. Ακόμη και μήνες, ή χρόνια να μείνει στο ράφι ένα μανίκι, αν έχει αποθηκευτεί σε κατάλληλες συνθήκες, έρχεται στην τελική θέση του, αυτή που του επιβάλλουν οι δυνάμεις της μηχανικής, άμεσα.

Ξεκουρδίστε ελεύθερα. Καθαρίστε, σκουπίστε, τελειώσατε.

Τα επιμέρους στοιχεία, όπως το είδος κλειδιών και καβαλάρη/tremolo, είναι ζήτημα προετοιμασίας της ρουτίνας αλλαγής των χορδών. Ένα φύλλο φελλού 2 ή 3 mm πίσω από το tremolo αν το θέλουμε floating, μια μπαταρία ή ένας ξύλινος τάκος ή οτιδήποτε που το κρατάει παράλληλα - για FR. Λίγη χαρτοταινία να 'μαρκάρει' τη θέση μια floating-archtop γέφυρας. Κράτημα του tailpiece σε t-o-m μη μας φύγει και χτυπήσει το όργανο κλπ...

 
Αυτα κανω εγω και δεν εχω προβλημα:

1. Αν ειναι να αλλαχθουν οι χορδες μετα απο 10 ωρες κανονικου ταλαιπωρημενου παιξηματος (πχ 2-3 Live στη σειρα, σε 10 μερες) τοτε τις αλλαζω μια - μια ετσι ωστε να μην περιμενω να ξανα ερθει στη θεση του το μανικι (αν παιξει ξατι τετοιο) και ετσι χασω χρονο και αρχισει και ταστιαζει το μανικι ητε λογω backbow ητε να αρπαξει μπροστα

(αν και συνηθως αλλαζω πριν απο καθε live ετσι κι αλλιως)

2. αν δεν εχω live, και απλα ειναι η ωρα τους να αλλαχθουν, τοτε θα τις αλλαξω ολες μαζι και θα κανω και καλο καθαρισμα ταστιερας με λεμονολαδο daddario, γυαλισμα ταστα κτλ. Και παλι ομως στηριζοντας την κιθαρα στο λαιμο πανω σε τραπεζι, που να μου αντιρροπιζει λιγο την απωλεια τασης των χορδων που λειπουν, με το βαρος της κιθαρας. (ετσι εχω λιγοτερο backbow και πιο γρηγορα επιστροφη στη φυσικη κατασταση)

3. Παντα οταν αλλαξω χορδες (ητε μια-μια ητε ολες μαζι) φροντιζω να τις τεντωνω. Οχι μονο απο nut σε bridge, αλλα τεντωνω και απο κλειδια σε nut πιεζοντας τες σε αυτο το μικρο μηκος.

4. Βαζω παντα ξυσμα απο καλο μολυβι στο nut. Aκομα, στα saddles, στην μυτη της βελονας, αφου καθαρισω εγκοπες saddles, ακουμπαω απειροελαχιστο ελαφρυ λαδι ραπτομηχανης. Σκουπιζοντας οτι περισευει με χαρτοπετσετα, απαλα.

5. Τεντωνοντας τις χορδες, χτυπαω στο headstock να ακουστουν οι χορδες (κυριως στις λεπτες) προσεχοντας οτι οντως στρετσαρωνται συγχρονως και εκει, και οτι δεν μαγκωνουν πανω στα αυλακια το nut. Αντιστοιχα, πιεζω τις χορδες στο headstock μεχρι το nut, και ακουω οτι αλλαζει το pitch στο μηκος ολοκληρης χορδης, για τον ιδιο λογο (αλλιως θα υπαρχουν προβληματα intonation)

6. Σημ.: ποτε δεν ειχα προβλημα με κλειδια και intonation, και αυτα που γραφονται οτι χρειαζεται κανεις ακριβα κλειδια, ειναι κατ εμε... μπαρουφες. (αν δεν ειναι τα της πλακας κλειδια που οταντα γυρνας ειναι σαν να γυρνας και μαζευεις αγκυρα, τοτε οποοαδηποτε αξιοπρεπη κλειδια κανουν δουλεια, και δεν χανει κουρδισμα απο εκει η κιθαρα, αρκει να ισχυουν ολα τα παραπανω)

;)

Σημ.: Τα παραπανω ισχυουν εν μερη σε κιθαρες με floyd, αν και εκει εχει και αλλη δουλεια που πρεπει να γινει. Ομως, αν στηριχθει η γεφυρα και μπλοκαριστει πριν βγουν οι χορδες, και στρετσαριστουν, τοτε ειναι το ιδιο με την σημαντικη διαφορα οτι ΔΕΝ ΒΑΖΟΥΜΕ ΓΡΑΦΙΤΗ ΣΤΟ NUT Ή ΛΑΔΙ ΣΤΑ SADDLES ΣΕ ΚΙΘΑΡΑ ΜΕ FLOYD!!!!

 
Λίγη χαρτοταινία να 'μαρκάρει' τη θέση μια floating-archtop γέφυρας.
ή ακομα καλυτερα μαρκαρισμα της θεσης με χαρτοταινια και μπολικη violin rosin στο κατω μερος της γεφυρας,επανατοποθετηση της και μετα απο κανα δυωρο υπο την ταση των χορδων θα  ειναι σαν να την εχεις πακτωσει δεν κουνιεται με τιποτα και ας αφαιρεσεις ολες τις χορδες.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top