A Harmonic Minor

Τωρα τη να πω?με ολο αυτο το wah η πενα σου δεν ακουγεται και δεν μπορω να σου εχω γνωμη για τον ηχο σου..επισης η κιθαρα σου πεταει πολλες...παρα πολλες αρμονικες!...κατα τα αλλα μια χαρα εισαι...ακουσα καποιες πρασινες νοτες και δεν ακουσα πολλα τριημιτονια που χαρακτηριζουν την συγκεκριμενη κλιμακα(δεν ξερω αν ειναι εσκεμενο η οχι αλλα θα το προτιμουσα με περισοτερα τριημιτονια για να δωσεις τον τονο της σκαλας...)

Μ αρεσε,ειδικα οι φρασεις σου(καποιες φρασουλες απο Σαντανα ακουσα η ειναι  ιδεα μου?)

Κομπλε ;)

 
Η αλήθεια είναι ότι το wah μου κάνει κάποιους θορύβους σήμερα. Επίσης μάλλον παραέβαλα drive. Τα λαθάκια είναι μέσα στο πρόγραμμα καθώς είναι one take. Πάντως σε ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις και τα καλά σου λόγια.

 
hyperpanos είπε:
Για να ακούσω Γνώμες !!!
Όταν θ' αφήνεις το κομμάτι ν' ανασάνει, θ' ακούσεις περισσότερες. ;)

 
Συγνώμη παιδιά αλλά από θεωρία δεν σκαμπάζω και πολλά αλλά αν παίζαμε τη φρύγια κλίμακα και μετά τη δεύτερη μικρή παίζαμε τριημιτόνιο πάλι το ίδιο δεν θα ήτανε ?

 
Mike G είπε:
Συγνώμη παιδιά αλλά από θεωρία δεν σκαμπάζω και πολλά αλλά αν παίζαμε τη φρύγια κλίμακα και μετά τη δεύτερη μικρή παίζαμε τριημιτόνιο πάλι το ίδιο δεν θα ήτανε ?
Καλα μ αυτη τη λογικη οποιαδηποτε κλιμακα με νοτες που φτιαχνουν διαστημα τριτης μικρης τριημιτονιο θα εχει...

 
το τριημιτονιο θελει ενα διαστημα δευτερας μικρης ακολουθουμενο απο μικρη τριτη...

πχ

D Eb F#

Και για να προλαβω οσους πουν,τη λες ρε?τη γραφεις?υφεσεις και διεσεις στην ιδια σκαλα να αναφερω οτι η F# ειναι προσαγωγεας της τονικης G(αφου το περιβαλον μας ειναι Gm)...οποτε σε ενα πενταγραμο θα βλεπουμε μονο Bb Eb και η F θα ειναι ειτε φυσικη ειτε με #

 
warwickplayer είπε:
το τριημιτονιο θελει ενα διαστημα δευτερας μικρης ακολουθουμενο απο μικρη τριτη...

πχ

D Eb F#
Nαι αυτό εννούσα στην περίπτωση μας εδώ η φρύγια θα πήγαινε Α-Α#-C αλλά εμείς αν παίζαμε Α-Α#-C# προσδίδαμε αράβικο χαρακτήρα στη κλίμακα όμοιο με αυτόν της αρμονικής μινόρε.Σόρυ και πάλι τώρα έχω αρχίσει να τα διαβάζω αυτά ακόμα δεν τα έχω εμπεδώσει :-[

 
Mike G είπε:
Συγνώμη παιδιά αλλά από θεωρία δεν σκαμπάζω και πολλά αλλά αν παίζαμε τη φρύγια κλίμακα και μετά τη δεύτερη μικρή παίζαμε τριημιτόνιο πάλι το ίδιο δεν θα ήτανε ?
Θα έπαιζες Χιτζάζ ή Mixolydian b9 b13 που είναι ο 5ος τρόπος της αρμονικής μινόρε. Οπότε όχι δε θα ήταν το ίδιο.

 
Mike G είπε:
Nαι αυτό εννούσα στην περίπτωση μας εδώ η φρύγια θα πήγαινε Α-Α#-C αλλά εμείς αν παίζαμε Α-Α#-C# προσδίδαμε αράβικο χαρακτήρα στη κλίμακα όμοιο με αυτόν της αρμονικής μινόρε.Σόρυ και πάλι τώρα έχω αρχίσει να τα διαβάζω αυτά ακόμα δεν τα έχω εμπεδώσει :-[
Χαχαχαχαχαχαχαχαχα...πως φενεται οτι παιζεις μεταλ.....

Υ.Γ:Bb και οχι A#...θα μας παρουνε με τις πετρες!!!

 
Jazzjoker είπε:
Θα έπαιζες Χιτζάζ ή Mixolydian b9 b13 που είναι ο 5ος τρόπος της αρμονικής μινόρε. Οπότε όχι δε θα ήταν το ίδιο.
Jazz Δεν εχεις καταλαβει τη εννοει το παλλικαρι...καλα τα λεει με ενα δικο του(metalαδικο)τροπο...Αν δεις τον mixb9b13 σαν τυπος ειναι ακριβος ο ιδιος με ενα φρυγειο με μεγαλη τριτη...οποτε τα παιδια που παιζουν μεταλ το  λενε FRIGIAN DOMINANT!!!Φυσικα ξεχνανε οτι ο φρυγιος ειναι μινορε σκαλα ενω ο μιξολυδιος καραμαντζορε αλλα οκ...ετσι εχει επικρατισει στους μεταλ κυκλους να λεγεται

 
Εγώ απλώς ξεκαθάρισα ότι αρμονική μινόρε και χιτζάζ είναι διαφορετικά πράγματα.

Φίλε Mike G, ξέχνα τον φρύγιο. Πάρε μια φυσική μινόρε και βάλε της μεγάλη έβδομη (η τριημιτόνιο μετά την έκτη βαθμίδα). Ιδού η αρμονική μινόρε.

 
Jazzjoker είπε:
Εγώ απλώς ξεκαθάρισα ότι αρμονική μινόρε και χιτζάζ είναι διαφορετικά πράγματα.
Δηλαδη αν σου πουν παιξε μου μια Α αρμονικη απο Ε εσυ τι θα παιξεις?

 
Αν μου πει κάποιος να παίξω μια Α αρμονική μινόρε από E θα καταλάβω ότι εννοεί χιτζάζ και μάλλον δεν ξέρει και πολύ καλή αρμονία. Το ότι έχουν τις ίδιες νότες, δε σημαίνει τίποτα.

 
Αρκετά ευχάριστο και ο τόνος έχει ωραία υφή. Ο τίτλος δεν είναι πετυχημένος γιατί, όπως είπαν και οι προηγούμενοι δεν επικεντρώνεσαι στο δεύτερο τετράχορδο και ακούγεται πιο πολύ φυσική ελλάσον-μπλουζ παρά σαν κάτι που θα έπαιζε ο Malmsteen.

Ακούγεσαι έμπειρος, παίζεις καιρό;

 
Jazzjoker είπε:
Αν μου πει κάποιος να παίξω μια Α αρμονική μινόρε από E θα καταλάβω ότι εννοεί χιτζάζ και μάλλον δεν ξέρει και πολύ καλή αρμονία
Εγω παλι θα καταλαβω οτι σκεφτεται με τονικα κεντρα...πολλοι τζαζιστες δεν σκεφτονται με modes...τα Modes ειναι απλα ενας τροπος σκεψης και καποιες φορες ανεπαρκης...

 
Φίλε warwick, επειδή πρώτον, ούτε ο hyperpanos ούτε ο Mike G είναι τζαζίστες (ούτε κι εγώ είμαι) και δεύτερον επειδή το διαλύουμε το θρεντ με την πολλή αρμονία επαναλαμβάνω απλώς σε τι απάντησα για να το ξεκαθαρίσω και το αφήνω εκεί: Ρώτησε λοιπόν ο Mike G με το μυαλό του στην αρμονική μινόρε που είναι και ο τίτλος του θρεντ: "αν παίξω έναν φρύγιο με τριημιτόνιο μετά τη δεύτερη βαθμίδα, το ίδιο πράγμα με αρμονική μινόρε δεν είναι;" Και απάντησα: "όχι, δεν είναι γιατί θα παίζεις άλλη κλίμακα".

Hyperpanε καλός είσαι αλλά θα συμφωνήσω με Νέστορα ότι χρειάζεται μερικές ανάσες το κομματι.

 
Jazzjoker είπε:
Φίλε warwick, επειδή πρώτον, ούτε ο hyperpanos ούτε ο Mike G είναι τζαζίστες (ούτε κι εγώ είμαι) και δεύτερον επειδή το διαλύουμε το θρεντ με την πολλή αρμονία επαναλαμβάνω απλώς σε τι απάντησα για να το ξεκαθαρίσω και το αφήνω εκεί: Ρώτησε λοιπόν ο Mike G με το μυαλό του στην αρμονική μινόρε που είναι και ο τίτλος του θρεντ: "αν παίξω έναν φρύγιο με τριημιτόνιο μετά τη δεύτερη βαθμίδα, το ίδιο πράγμα με αρμονική μινόρε δεν είναι;" Και απάντησα: "όχι, δεν είναι γιατί θα παίζεις άλλη κλίμακα".

Hyperpanε καλός είσαι αλλά θα συμφωνήσω με Νέστορα ότι χρειάζεται μερικές ανάσες το κομματι.
Δικιο εχεις :)Αν και νομιζω οτι καναμε καλη συζητηση :)

Oυτε εγω ειμαι τζαζιστας απλα απολαμβανω να συζηταω με ανθρωπους που μπορουν να συζητησουν :D

Φιλε Mike G θα σου στειλω π.μ για να μην αναλωνομαστε σε θεματα αρμονιας στο ποστ του παιδιου

 
Ευχαριστώ όλους καταρχήν που ασχοληθήκατε.

Νέστορα έχεις δίκιο το παρακάνω και δεν αφήνω όσες πάυσεις πρέπει.

Κουφή Λεοπάρδαλη, όχι φίλε μου δεν θεωρώ τον ευατό μου έμπειρο. Έπιασα την κιθάρα ξανά μετά από πολλά χρόνια και ύστερα από ένα σοβαρό τροχαίο που μου σακάτεψε τα χέρια. Οπότε εκτός από ευχαρίστηση είναι και άσκηση για μένα.

Τώρα όσον αφορά την θεωρία της μουσικής του κομματιού και τις κλιμακες, τις ξαναμαθαίνω πάλι μέσω internet και dvd.

Και πάλι σας ευχαριστώ όλους και για όλα τα σχόλια.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Jazzjoker είπε:
Αν μου πει κάποιος να παίξω μια Α αρμονική μινόρε από E θα καταλάβω ότι εννοεί χιτζάζ και μάλλον δεν ξέρει και πολύ καλή αρμονία. Το ότι έχουν τις ίδιες νότες, δε σημαίνει τίποτα.
Tone Center vs Modal ....

Jazz και εγώ πιο πολύ Modal έχω συνηθίσει να σκέφτομαι αλλά μην αφορίζεις και την πρώτη προσέγγιση καθώς πολλοί γνωστοί και καταξιωμένοι μουσικοί σκέφτονται έτσι... ;) ;)

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top