IxNiLaTiS είπε:
Είναι πάρα πολύ συγκινητικό που βλέπω σήμερα, το 2012 την επιστήμη να ανακαλύπτει δειλά - δειλά αυτά που έχει ανακαλύψει ο αποκρυφισμός εδώ και μερικές χιλιάδες χρόνια.
Η επιστημονική μέθοδος όταν λέει "ανακάλυψα" εννοεί οτι είχε
παρατηρήσει κάτι κάποτε, κάποτε άλλοτε κάποιος είπε μια "
θεωρία" για αυτό το κάτι, και πιο μετά βρέθηκαν τα κατάλληλα επιστημονικά εργαλεία για να
επιβεβαιωθεί η θεωρία που είχε διατυπωθεί.
Τότε και μόνο τότε η επιστήμη λέει "ανακάλυψα" και το εννοεί. Αν αναιρεθεί αυτό που "ανακαλύφθηκε" (δηλαδή βρεθεί μια καλύτερη θεωρία για να περιγραφεί ένα φαινόμενο) τότε θα έχουμε επιστημονική επανάσταση.
Αντίθετα, έξω από το Δυτικό κόσμο, αυτά τα "κάτι" έχουν ΠΑΡΑΤΗΡΗΘΕΙ και εφαρμοσθεί, ενώ η μεταξύ τους σύνδεση συμβαίνει με μεταφυσικές ερμηνείες. Όπως σου έχω ξαναπεί Ιχνηλάτη (αλλά δεν υπάρχει λόγος να θυμάσαι) εγώ θα προτιμήσω κάποιον που έχει να πει κάτι για τη γνώση και μετά θα ακούσω και την άποψή του για τη μεταγνώση.
Γενικά οι σχέσεις που πας να μπλέξεις υπόκεινται σε διττές σημασίες. Επιγραμματικά, δες με αφορμή τη λέξη "ανακάλυψη" και καποιες άλλες κρίσιμες για την ερμηνεία ενός φαινομένου
1) ανακαλύπτω-παρατηρώ
2) αποδεικνύω-ισχυρίζομαι
3) γνωρίζω-πιστεύω
Επίσης νομίζω ότι θα ήταν σκόπιμο στην προκειμένη περίπτωση αντί της λέξης "ιδέα" να χρησιμοποιούμε την λέξη "σκεπτικό".
Η Ιδέα είναι ένα μικρό πρωτογενές και αυθύπαρκτο κομμάτι Λόγου*.
η μουσική ιδέα, η έννοια του απείρου κ.α. (πχ οτιδήποτε άρρητο) αναιρούν τη σκοπιμότητα που βλέπεις.
Θα παρατηρήσω συνολικά οτι ελάχιστοι σχολίασαν το περιεχόμενο της ομιλίας, αλλά τα αρνητικά σχόλια επικεντρώνονται σε γενικεύσεις γύρω από τη γενικότερη κοσμοθεωρία του ομιλητή. Έτσι ισχυροποιείται το "ο καθένας καταλαβαίνει ό,τι γουστάρει" και αυτή η συζήτηση είναι από μόνη της ένδειξη, αλλά ισχύει και το άλλο συχνό : η αντίθεση υποβάλλεται σε μια καρικατούρα της πραγματικής θέσης και όχι στην ίδια τη θέση, που οι αρνητές δεν έχουν μπει στον κόπο να γνωρίσουν.
Ακόμα και έτσι, κυρίως επειδή έχω βαρεθεί στη ζωή μου αυτή τη στείρα άρνηση, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω οτι και κατά τη δική μου γνώμη (και άλλων) οτι η σύγχρονη επιστήμη που μπλέκεται με τη φιλοσοφία "αποδεικνύει" ή παντελώς αυτονόητα πράματα (οτι πχ το expertise οφείλεται σε μια κλίση του ατόμου προς το αντικείμενο και άπειρες ώρες ενασχόλησης με αυτό) ή ζητήματα που έξω από το Δυτικό κόσμο είχαν
συζητηθεί όντως προ πολλού. Σε αυτό, το προσωπικό μου σχόλιο είναι οτι αντί να χαίρεστε (οι αρνητές) που τα "πράγματα" συγκλίνουν και μάλιστα προκύπτουν και πιο "χειροπιαστες" αποδείξεις έναντι απόψεων, χαίρεστε που "τα ξέρατε" από πριν. Τα νέα έχουν ως εξής : ΟΛΟΙ τα ξέρανε από πριν, η διαφορά βρισκόταν πάντα στη μέθοδο ερμηνείας (στο ΓΙΑΤΙ είναι έτσι τα πράγματα, όχι στο ΠΩΣ είναι). Αν εσείς ικανοποιείστε με την απουσία της αιτιότητας είστε τυχεροί γιατί κάποιοι άλλοι ασχολούνται για να βγάλουν νόημα και όχι τυφλή πίστη.
πχ εμένα με ενδιαφέρει πολύ να μελετήσω κάποιον που ισχυρίζεται οτι αιωρείται. Θέλω κι εγώ να αιωρηθώ και θέλω να αιωρούμαστε όλοι και να κάνουμε χάι φάιβ πάνω από βιβλία Δαρβινισμού που θα καίγονται. Αλλά θέλω να ξέρω οτι έτσι θα είναι τα πράματα και δεν θα είμαι στην πραγματικότητα δεμένος σε παραλήρημα.
Με αυτά και με τα άλλα, απαντάω σεντόνια σε εκτός θέματος ερωτήσεις και έξω από το θέμα που όρισα (και όρισε ο ομιλητής) η συζήτηση είναι θρησκευτική, πολιτική και ό,τι άλλο θα θέλατε να είναι
Ο μόνος λόγος που απαντώ είναι για να μη νομίσετε οτι δεν υπάρχει απάντηση, αλλά θα μου επιτρέψετε να σταματήσω εδώ. Ελπίζω να καταλαβαίνετε οτι δεν με ενδιαφέρει μια αντιπαράθεση ανατολίτικης-δυτικής φιλοσοφίας και οτι δεν άνοιξα το θέμα για μια τέτοια συζήτηση, καθώς δεν έχω τίποτα να κερδίσω από αυτή.
Εδώ δεν ανακάλυψαν ακόμα τη λάγδα, το μόνικο και τα τριψίνια...
για το περπούτσι δεν έχουν πει λέξη, όπως και για το τουλούμι παράμοιρα.