4 mic drum recording (G.Johns revisited)

nikodemos

Recording Guru
Μηνύματα
1,495
Πόντοι
7,473
2 μικρά αποσπάσματα από κάποια πολύ ενδιαφέροντα project που ετοιμάζουμε αυτό τον καιρό με τον Αλέξη Αποστολάκη στο Sonic Ark Studio.

enjoy


 
Απλα ΥΠΕΡΟΧΟ.

Τι να τα κανεις τα παραπανω μικροφωνα?

Ο ντραμμερ απλα μαμει.

 
Keep It Simple Stupid!

Μπράβο ρε Νικόδημε! Ο Glyn Johns το είχε πιάσει το νόημα, κι εσύ το ίδιο, μη σου πω και καλύτερα (και οι Kiss επίσης ;D).

Βέβαια, δε λέω, το να έχεις και έναν αστεράτο ντράμερ να κοπανάει, βοηθάει...

 
νικοδημε, μιλησε μας λιγο για τα μικροφωνα  :)

επισης, προτιμας Glyn Johns απο recorderman?

ωραιος ηχος...

 
...χαίρομαι που σας αρέσει  :)

Ο Αλέξης είναι σίγουρα το "βασικό συστατικό" και νομίζω πως ταιριάζουν και στο παίξιμο του αυτού του είδους οι τεχνικές τοποθέτησης....

warpie είπε:
επισης, προτιμας Glyn Johns απο recorderman?
....Το συγκεκριμένο σετάπ δεν είναι ακριβώς στο στυλ του G.Johns...για την ακρίβεια είναι -/+ 1 μικρόφωνο....δηλαδή δεν υπάρχει snare mic αλλά υπάρχει ένα εξτρά mono room/kick mic στο ύψος που ενώνοντε θεωρητικά το τομ με την κάσα και περίπου 2-2.5 μέτρα μπροστά από το σετ. Σε τέτοια σετάπ νιώθω ότι το close micing στο ταμπούρο δεν εξυπηρετεί πολύ πλην του να εξισοροπήσει λίγο το κάπως αδύναμο κέντρο.....για αυτό ακριβώς προτιμώ ένα κεντρικό room mic  με έμφαση στην κάσα και γενικότερα στο low end κομμάτι του σετ που ταυτόχρονα δημιουργεί και μια πιο συμπαγή στέρεο εικόνα.

Η φάση recorderman δεν με ενθουσιάζει τόσο, γιατί μου δείνει μια πιο "στενή" εικόνα....από την άλλη πλευρά βέβαια έχω πολλές φορές χρησιμοποιήσει με πολύ όμορφα αποτελέσματα (για τα αυτιά μου τουλάχιστον) μια κάπως διαφοροποιημένη εκδοχή της (ουσιαστικά κρατώντας ένα μόνο over πάνω και δεξια από τον δεξί ώμο, ένα δεύτερο LDC ως γενικό tom tom mic, το snare mic και το kick mic) με πολύ ελαφρύ παιχνίδι στο panning.....τρομερά συμπαγές αποτέλεσμα..τουλάχιστον για κάποιες περιπτώσεις.....ορίστε ένα παράδειγμα (τα τύμπανα στο πρώτο μισό μέρος του κομματιού).



Τα μικρόφωνα είναι ένα ζευγάρι U87 + ένα Heill PR40 στην κάσα + το mono room mic που ανέφερα (και φαίνεται λίγο στην κάτω δεξιά γωνία του βίντεο) το οποίο είναι το The Tube της AKG, ένα πολύ ωραίο tube mic βασισμένο ως έναν βαθμό στο C12 και το οποίο μετά από μια μάλλον αποτυχημένη καριέρα εξαφανίστηκε από την αγορά για να επανεμφανιστεί κάποια χρόνια αργότερα, με μια αντίσταση παραπάνω, πράσινο χρώμα και το πολύ πιο πιασάρικο όνομα C12VR  ;)  (....προσοχή δεν έχει καμμία σχέση με το solid tube).

.....αν κάποιος θέλει περισσότερες λεπτομέρειες just let me know

 
θενκσ για τις πληροφοριες.  :)

.από την άλλη πλευρά βέβαια έχω πολλές φορές χρησιμοποιήσει με πολύ όμορφα αποτελέσματα (για τα αυτιά μου τουλάχιστον) μια κάπως διαφοροποιημένη εκδοχή της (ουσιαστικά κρατώντας ένα μόνο over πάνω και δεξια από τον δεξί ώμο, ένα δεύτερο LDC ως γενικό tom tom mic, το snare mic και το kick mic) με πολύ ελαφρύ παιχνίδι στο panning.....τρομερά συμπαγές αποτέλεσμα
εχω δοκιμασει και 'γω κατι παρομοιο αλλα με ενα extra K2 room mic και ενα 441 στο snare.

(Χτες εκανα το λαθος και δοκιμασα το 441 στο floor tom και σημερα ηθελα να πουλησω τα 421s... ::) )

 
Εξαιρετικός ήχος!!! Αν δεν σε κουράζω….και τα μικρόφωνα πάνε που; (εννοώ προενίσχυση)  και λίγες γραμμές (αν δεν βαριέσαι) για τυχόν επεξεργασία του σήματος π.χ. eq , compression etc.

 
LK είπε:
Εξαιρετικός ήχος!!! Αν δεν σε κουράζω….και τα μικρόφωνα πάνε που; (εννοώ προενίσχυση)  και λίγες γραμμές (αν δεν βαριέσαι) για τυχόν επεξεργασία του σήματος π.χ. eq , compression etc.
Τα U87 πηγαίνουν σε ένα ζευγάρι Great River και από εκεί στην κονσόλα για ένα ελαφρύ eq (λίγο "καθάρισμα" στα χαμηλά μεσαία και ένα διακριτικό 2-3db boost περίπου στα 14Κ) και μετά hard panned σε ένα stereo bus που περνάει από το manley vari mu σε ένα πολύ "απαλό" dual mono setting με αργό attack και (σχετικά) γρήγορο release δίνωντας 1 με 3 db gain reduction στα πιο δυνατά σημεία και από εκεί στο ad. Το kick mic πηγαίνει κατευθείαν στην κονσόλα με ένα distressor σε opto mode στο insert (3-4db gain reduction το πολύ) και ένα ελαφρύ τόνισμα στα ψηλά μεσαία για μια πιο edgy ατάκα....το 4 μικρόφωνο (room mic) πηγαίνει επίσης απευθείας  στην κονσόλα με ένα πολύ ελαφρύ levelling από το AMEK 9098 και ένα ελαφρύ boost (2-3db) περίπου στα 16K για να αποκτήσει λίγο περισσότερο "αέρα".....

Στην μίξη (...αν μπορούμε να το ονομάσουμε έτσι) το μόνο που έγινε είναι να παίξουμε λίγο με τα levels, σπλίταρα το kick track και το έστειλα παράλληλα σε ένα distressor με ένα πολύ γρήγορο και slappy setting και από εκεί στο culture vulture για λίγο "βρωμιά" και τα μίξαρα με το αυθεντικό σήμα στο οποίο επίσης "έπαιξα" λίγο με τα transients χρησιμοποιώντας τα vca dynamics της κονσόλας.....τέλος το σύνολο πέρασε για άλλη μια φορά από το vari mu (inserted στο mix bus) με ελάχιστο έως καθόλου gain reduction απλά και μόνο για το χρώμα και το subtle glue effect.

 
WOW!!! Σε ευχαριστώ για την άμεση, κατατοπιστικότατη και χρησιμότατη απάντηση. Εντυπωσιασμένος. Δεν λέω, είναι φυσικά και ο παίκτης, αλλά αν δεν είναι και ο μηχανικός με 30 κιλά (ξέρετε τι)…..ήχος δεν βγαίνει. Τα συγχαρητήριά μου και πάλι MR Νικόδημε!

P.S.

Μου άρεσε πολύ «το κόλπο» της τοποθέτησης του room mic (στο ύψος που ενώνονται το τομ με την κάσα και περίπου 2-2.5 μέτρα μπροστά από το σετ, όπως λες- δεν το είχα υπ’ όψιν). Aπλά και εγώ δηλώνω μη οπαδός του close miking, αλλά μέχρι τώρα δεν μπορούσα να το υποστηρίξω και πολύ πειστικά. ;D Πλέον θα λέω , «το λέει ο Νικόδημος»  ;)

Edit: κάτι είχα ακούσει ότι έγγραφε κάπως έτσι ο  Βonham  ( μόνο ένα mic μπροστά από την κάσα στα 2 μέτρα και τίποτα άλλο) , αν θυμάμαι καλά, …or something like that.

 
warpie είπε:
νικοδημε το reverb ειναι φυσικο? το δωματιο απ'τ το room mic?
ναι, ότι ακούς είναι ο χώρος....στην πράξη τα τύμπανα και το όλο πλάνο καταλαμβανουν το 1/3 του χώρου.....αυτό που προσπαθήσαμε είναι να κρατήσουμε εντελώς ζωντανό το υπόλοιπο δωμάτιο αλλά να "τιθασεύσουμε" τις πρώτες ανακλάσεις γύρω από το σετ (με κινητά πάνελς) ....(κάτι σαν LEDE αλλά almost dead end....ή zombie end ;D). Επίσης δοκιμάσαμε με το room mic σε omni αλλά ενώ σε ότι αφορά τον χώρο το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλό, εντούτοις ακύρωνε κατά κάποιον τρόπο την χρήση για την οποία εγώ το ήθελα (ίσως και λόγω της αρκετά πιο ισσοροπημένης απόκρισης του omni patern) , δηλαδή την ύπαρξη ενός "δυνατού" και solid κέντρου βασισμένο στην κάσα σε "πρώτο πλάνο" σε συνδυασμό με τον χώρο.......τελικά καταλήξαμε στο καρδιοειδές αλλά αποφασίσαμε να αφήσουμε ανοιχτή την μία πόρτα από το drum booth που βρίσκεται πίσω από τα τύμπανα στο πλάνο....κάτι που έδωσε μια πιο ενδιαφέρουσα χροιά και στα u87.

Γενικά περάσαμε πολύ ώρα κουνώντας μικρόφωνα, πάνελς και ανοιγοκλείνωντας πόρτες  ;D

 
πολυ ωραιο αποτελεσμα... και νομιζω οτι το compression ανεδειξε πολυ ωραια την ακουστικη του δωματιου.

Γενικά περάσαμε πολύ ώρα κουνώντας μικρόφωνα, πάνελς και ανοιγοκλείνωντας πόρτες 
μακαρι να ειχα και'γω αυτη την ανεση αλλα με τα budgets που δουλευω ουτε στη τουαλετα δε προλαβνω να παω... ;D

 
LK είπε:
Edit: κάτι είχα ακούσει ότι έγγραφε κάπως έτσι ο  Βonham  ( μόνο ένα mic μπροστά από την κάσα στα 2 μέτρα και τίποτα άλλο) , αν θυμάμαι καλά, …or something like that.

Λάκη, από το 5:25 και μετά ο κύριος Ocheltree μιλάει για τα μικρόφωνα.

Νικόδημε, σόρυ για το (ημι) οφ-τόπικ

 
Haris είπε:

Thanx Χάρη!!! Πολύ ωραίο video. Μάλλον τον μπερδεύω τότενες με το πώς ηχογράφησε ο Emmerick τον Ringo Star (ή πάλι λάθος κάνω ;D)

 
LK είπε:
Thanx Χάρη!!! Πολύ ωραίο video. Μάλλον τον μπερδεύω τότενες με το πώς ηχογράφησε ο Emmerick τον Ringo Star (ή πάλι λάθος κάνω ;D)
νομιζω με ενα U47 αλλα δεν ειμαι σιγουρος. Μπορει να σου λεω και μπαρουφες  ;D

 
warpie είπε:
νομιζω με ενα U47 αλλα δεν ειμαι σιγουρος. Μπορει να σου λεω και μπαρουφες  ;D
...όσο οι δικές σου "μπαρούφες" επιβεβαιώνουν τις δικές μου, λέγε ό,τι θες ;D ;D ;D

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top