• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

review Hughes & Kettner tubemeister 18 - Review

gkourmoul1

Amateur Musician
Μηνύματα
9,951
Λύσεις
1
Πόντοι
2,213
IMG_1512.jpg

Ένας από τους αγαπημένους μου ενισχυτές. Δεν τον χρησιμοποιώ σπίτι, καθώς ακόμα και στο 1 watt είναι αρκετά δυνατός, αλλά τον προτιμώ για λάιβ καταστάσεις. Θέλει χώρο και ένταση για να αποδώσει σωστά. Με reverb και delay στο fx loop και ένα tubescreamer μπροστά έχω όλους τους ήχους που χρειάζομαι. Πετυχαίνω ακριβώς τους ήχους που θέλω, δηλαδή πλούσιους σε αρμονικές, να έχουν fatness και μπόλικο sustain, καθώς και να κόβουν στο μιξ. Είναι μικρός, ελαφρύς, όμορφος, δυνατός και αρκετά ποιοτικός. Πάμε να τα δούμε πιο αναλυτικά:

Εμφάνιση: Η εμφάνιση είναι κάτι το καθαρά υποκειμενικό. Οι μισοί κιθαρίστες χαλιούνται αρκετά από τα μπλε φωτάκια. Προσωπικά, μου αρέσει να τα βλέπω. Μου αρέσει η απλότητα που εκπέμπει ο ενισχυτής της H&K. Είναι αρκετά μικρός (355x155x150mm), με λείες επιφάνειες και τα μόνα εξογκώματα που έχει είναι οι διακόπτες και τα ποτενσιόμετρα ρύθμισης. Είναι διαφανής και βλέπεις τι συμβαίνει στο εσωτερικό, και γενικότερα έχει αρκετά μοντέρνο σχεδιασμό σχέση με τον ανταγωνισμό.

IMG_1527.jpg

Ποιότητα κατασκευής: Με βάρος μόλις 5 κιλά, μόλις τον πιάνει κανείς στα χέρια του γίνεται αμέσως αισθητό το πόσο στιβαρός και ποιοτικός είναι. Μεταλλικό πλαίσιο, μεταλλικές πλαϊνές χειρολαβές, ανθεκτικό plexiglass, και μεταλλικά χειριστήρια. Στα τελευταία αξίζει να σταθώ, καθώς έχουν πολύ ποιοτική λειτουργία. Δεν κολλάνε, δεν σκρατσάρουν και διατηρούν τις ρυθμίσεις, με το βάλε βγάλε από την πολύ στενή θήκη τους, καθώς απαιτείται σχετική πίεση ώστε να περιστραφούν. Λόγω του ότι ο ΤΜ18 είναι αρκετά compact και όλα τα μέρη του είναι “στριμωγμένα”, τίποτα δεν κουνάει, δεν κουδουνίζει ή δίνει την εντύπωση ότι δεν είναι σωστά βιδωμένα στο εσωτερικό. Πολύ συμπαγής αίσθηση.

09-TM18-back-768x576.jpg

03-TM18-friedSocket-768x576.jpg

IMG_1528.jpg

Ένταση και ποιότητα ήχου: Ο ενισχυτής είναι 18 watt. Υπάρχει ενσωματωμένο attenuator όπου η ισχύς μπορεί να πέσει στα 5 και στο 1 watt. Υπάρχει και η λειτουργία silent, την οποία χρησιμοποιεί κάποιος όταν δεν θέλει να συνδέσει καμπίνα. Βάζεις ένα xlr στο emulated output, στο πίσω μέρος του ενισχυτή, και δίδεις ήχο απευθείας στην κονσόλα ή στην κάρτα ήχου για σιωπηλές εγγραφές.

IMG_1514.jpg

Στο 1 watt ο ενισχυτής είναι αρκετά δυνατός. Στο lead κανάλι βγάζεις πρόβα άνετα με νορμάλ έντασης drummer. Στο σπίτι εάν ανεβάσεις την ένταση πάνω από το 3 γίνεται ενοχλητικό, καθώς είναι κάπως “brutal” η αίσθηση και η ένταση αρκετά υψηλή για τα γούστα μου. Η αλήθεια είναι πως στο 1 watt δεν είναι και τόσο καλός ο ήχος όπως στα 5 και στα 18. Λείπει “σώμα” από τον ήχο και τα ψηλομεσαία ξυρίζουν. Εάν στρέψουμε το volume knob μετά τη μέση αρχίζει και φτιάχνει λίγο ο ήχος, καθώς δουλεύουν οι δύο EL84 τελικές λάμπες. Μιλάμε για έναν ενισχυτή ακατάλληλο για οικιακή χρήση με νορμάλ εντάσεις, εκτός και εάν δουλεύουμε με ελάχιστο ή καθόλου gain. Υπάρχουν άλλοι ενισχυτές πολύ πιο κατάλληλοι, όπως dsl5, τον οποίο και έχω στην μέση της έντασης και δεν με κουράζει, Είναι κομπρεσαρισμένος και αρκετα μαλακός ο ήχος. Δεν χρειάζεται χώρο για να αποδώσει. Ο ΤΜ18 ασφυκτιά σε μικρούς χώρους.

Στα 5 watt ο ενισχυτής είναι κατάλληλος για δυνατή πρόβα (με καμπίνα 1x12) στο lead κανάλι. Επίσης είναι αρκετά δυνατός και για δυνατό ροκ live σε κλειστό χώρο πχ 70 ατόμων, αλλά και σε ανοικτό χώρο με μέτριες εντάσεις. Με την 1x12 πίσω μου, και τον ντράμερ να βαράει δίπλα μου, ακούω καθαρά τον ήχο μου και όλο το μαγαζί γεμίζει ήχο κιθάρας, βοηθούμενο λίγο από τα κύρια ηχεία που παίζουν σε χαμηλή ένταση. Στο καθαρό κανάλι για να έχω headroom θα πρέπει να τερματίσω το gain. Σε άλλη περίπτωση, εάν θέλω κρυστάλλινα καθαρά, θα πρέπει να δουλέψω στα 18 watt. Έχω λύσει το πρόβλημα αυτό, με το να έχω always on έχω καθαρό boost ώστε να μου ανεβάζει την ένταση στο καθαρό κανάλι, και όταν εναλλάσσω με το lead να υπάρχει ισορροπία στο output. Στο lead (με boost on) κανάλι, εξάλλου, το booster δεν μεταβάλλει την ένταση καθόλου. Στα 5 watt, σε γενικές γραμμές, στο ηχητικό αποτέλεσμα δεν γίνονται πολλές παραχωρήσεις.

Στα 18 watt o ενισχυτής βγάζει το 100% την απόδοσής του. Ο ήχος είναι εξαιρετικός. Ιδανικός για μεγαλύτερους χώρους, εσωτερικούς και εξωτερικούς. Με τον ντράμερ να βαράει στο αυτί μου και σχεδόν να μην τον ακούω, άκουγα κανονικά την καμπίνα που είχα πίσω μου. Επίσης, η καμπίνα είχε γεμίσει με ήχο όλο τον 100άδων μέτρων χώρο και τα κυρίως ηχεία ήταν αρκετά χαμηλά. Να σημειώσω ότι και η ένταση είναι, επίσης, υποκειμενική. Αυτό που εγώ θεωρώ δυνατό και ανυπόφορο, κάποιος άλλος θα το χαρακτήριζε αδύναμο. Έχει να κάνει και με τα τι είδους μουσική παίζει ο καθένας. Προσωπικά, παίζω κυρίως blues-hard rock, και δεν μου έχει παρουσιαστεί ανάγκη για πιο δυνατό ήχο. Και να σημειώσω ότι λόγω της απειρίας μας, έχουμε πολύ υψηλή ένταση στο πατάρι. Θα μπορούσα να κάνω την ίδια δουλειά και στα 5 watt, πιθανότατα.

IMG_1518.jpg

Συμβατότητα με πετάλια: Ο ενισχυτής είναι δικάναλος. Έχει και λειτουργία boost, στο lead κανάλι, οπότε θα μπορούσε να τον χαρακτηρίσει κάποιος ως τρικάναλο. Στο καθαρό κανάλι, με gain στην μέση, και με low output μαγνήτες, ο ήχος είναι αρκετά καθαρός. Κρυστάλλινα καθαρός. Με gain τέρμα ο ήχος γίνεται crunchy. Πλήρως αξιοποιήσιμος. Το volume knob δεν παραμορφώνει το σήμα, όπως κάνει σε έναν τυπικό μάρσαλ. Απλά ανεβάζει την ένταση. Ο ήχος στο κανάλι αυτό είναι κάπως “ξηρός” σε σχέση με έναν fender ή έναν vox. Κάπως “στεγνός” και ακομπρεσσάριστος. Παρόλα αυτά είναι αρκετά καθαρός και διαυγής. Έχει τον δικό του έντονο χαρακτήρα. Δεν θα τον χρησιμοποιούσα σαν πλατφόρμα για πετάλια, αν και, όπως θα δούμε στην συνέχεια, τα δέχεται αξιοπρεπώς.

Το lead κανάλι έχει ίδια ένταση με το καθαρό. Το επίπεδο gain ξεκινά με ελαφρώς crunchy ήχο και καταλήγει σε hard rock καταστάσεις, ανάλογα και με τους μαγνήτες. Είναι πολύ φιλικό σε booster, od, και fuzz πετάλια, τα οποία στην ουσία μπουστάρουν το σήμα. Προσωπικά προτιμώ πετάλια με έντονα μεσαία όπως bb preamp, tubescreamer, mxr badass overdrive κλπ, διατηρώντας το tone σε χαμηλά επίπεδα.

Με boost on ανεβαίνει αρκετά η ένταση στο lead, έχοντας διαφορά με τα άλλα δυο κανάλια, και ο ήχος κομπρεσσάρεται αρκετά. Το επίπεδο gain ξεκινά από ένα κρεμώδες έντονο overdrive και καταλήγει σε ήχο parissianne walkways, με ένα σετ PAF. Πολλές φορές χρησιμοποιώ μόνιμα αυτό το “τρίτο” κανάλι. Ρυθμίζω ώστε να έχω έναν καλό lead ήχο. Ρίχνοντας το volume της κιθάρας στο 7 έχω ρυθμικό ήχο, και στο 3 έχω cleanish ήχο για άρπισμα. Πατώ και το TS9 όταν θέλω να πάω σε ήχο για old schoοl metal. Να αναφέρω στο σημείο αυτό ότι ο ενισχυτής αυτός “καθαρίζει”, με ρίξιμο του volume, καλύτερα από κάθε άλλο ενισχυτή που έχω ακούσει. Έχω όλους του ήχους που θέλω μόνο στα χέρια μου, πλην κρυστάλλινα καθαρά, σε ένα κανάλι. Τον ήχο του lead με booster on, μπορώ να τον δημιουργήσω βάζοντας ένα transparent od (πχ soulfood, mojo mojo, ocd) να μπουστάρει το lead κανάλι. To αποτέλεσμα, και στις δυο περιπτώσεις, είναι αρκετά κοντινό. Πολλοί, βέβαια, προτιμούν να δουλεύουν πάνω στο lead κανάλι, βάζοντας εκεί πετάλια.

Τα υπόλοιπα πετάλια που έχω στο board (tremolo, chorus, delay, reverb), τα ρίχνω στο πολύ καλό fx loop. Δεν έχω αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα μέχρι στιγμής.

EQ: Ο ΤΜ18, εκ φύσεως, έχει έντονα ψιλομεσαία. Έχει και πολύ έντονες χαμηλές συχνότητες, ειδικά στο lead boost on κανάλι. Συνήθως, κλείνω εντελώς το bass knob, έχω τα μεσαία στη μέση και τα πρίμα στο 7-8 για να έχω ισορροπημένο ήχο, ανάλογα και με την καμπίνα που το συνδέω. Συνήθως παίζω με v30 (είναι και η κατασκευάστρια επιλογή ηχείου). Έχω παίξει και με πιο το πιο φλατ G12-65 heritage. Σπίτι το έχω δοκιμάσει και με G12-35XC και είναι φανταστικό.

Ακολουθούν κάποια δείγματα ήχου από το emulated output απευθείας στην κάρτα ήχου. Χρησιμοποίησα παράλληλα μια τέλε και την prs. Ίσως έπρεπε να χρησιμοποιήσω les paul αντι Prs διότι η τελευταία είναι λίγο παράξενη με τις ψηλές συχνότητες του bridge μαγνήτη. Δεν μου πολυαρεσε. Από εφέ, μόνο ελαφρύ reverb μέσω daw.

Telacaster σε καθαρό κανάλι με gain στη μέση:



Prs σε καθαρό κανάλι με gain στη μέση:



Telacaster σε καθαρό κανάλι με gain τέρμα:



Prs σε καθαρό κανάλι με gain τέρμα:



Telacaster σε lead κανάλι με gain τέρμα:



Prs σε lead κανάλι με gain τέρμα:



Telacaster σε lead κανάλι, με boost on, και με gain τέρμα:



Prs σε lead κανάλι, με boost on, και με gain τέρμα:



Prs σε καθαρό κανάλι, με OCD και παραπάνω εφέ από daw:



Telecaster σε καθαρό κανάλι, με DOD carcosa fuzz pedal, και παραπάνω εφέ από daw:



Pros n’ Cons:

+ Υψηλή ποιότητα κατασκευής

+ Μεγάλο εύρος ήχων

+ Μικρό μέγεθος και χαμηλό βάρος

- “dry” ήχος στο καθαρό κανάλι

- Σκαλοπάτι στην ένταση με χρήση της λειτουργίας boost.

- Σχετικά υψηλή τιμή

- Hi-fi αίσθηση στον ήχο

IMG_1521.jpg

Χαρακτηριστικά:

CHANNELS

Clean, Lead + Boost


POWER

18 Watts

POWER SOAK

5 , 1, 0 Watts

POWER AMP

2 x EL84

PREAMP

2 x 12AX7

TSC

Ja

EFFECTS LOOP

Serial

FOOTSWITCH

FS-2 (optional)

SWITCHING FUNCTIONS

Channels, Boost

SPEAKER OUTPUT

1x 8-16 Ω

DIMENSIONS

355 x 155 x 150 mm

WEIGHT
5 kg

PROTECTIVE COVER

Softbag included
 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Καλημέρα και καλό μήνα.

Πάρα πολύ ωραίο και αναλυτικό review όπως και τα προηγούμενα.

Γιώργο από εξοπλισμό έχεις πολύ πράμα απ’ ότι καταλαβαίνω, δώσε κι άλλα review, αν μπορείς φυσικά

 
από εξοπλισμό έχεις πολύ πράμα απ’ ότι καταλαβαίνω,


Και αυτό είναι εντελώς υποκειμενικό ?

δώσε κι άλλα review


Λίγο με δυσκολεύει το ότι δεν μπορώ να ηχογραφήσω, λόγω οικογενειακού εγκλεισμού. Κάτι θα κάνω όμως...

 
Ο ενισχυτής είναι 18 watt. Υπάρχει ενσωματωμένο attenuator όπου η ισχύς μπορεί να πέσει στα 5 και στο 1 watt. Υπάρχει και η λειτουργία silent, την οποία χρησιμοποιεί κάποιος όταν δεν θέλει να συνδέσει καμπίνα. Βάζεις ένα xlr στο emulated output, στο πίσω μέρος του ενισχυτή, και δίδεις ήχο απευθείας στην κονσόλα ή στην κάρτα ήχου για σιωπηλές εγγραφές.


Γιώργο, έχεις δοκιμάσει ποτέ να παίξεις με την κεφαλή μόνο (χωρίς καμπίνα) σε PA? Και αν ναι, πως ειναι το αποτέλεσμα?

 
Έχω συνδέσει στο PA μονο για υποστήριξη της καμπίνας. Χωρίς καμπίνα δεν έχω δοκιμάσει.

Επίσης, έχω κάνει έγγραφές μέσω κάρτας. Ο ήχος είναι καλός, όχι κάτι το ιδιαίτερο.

 
Έχω συνδέσει στο PA μονο για υποστήριξη της καμπίνας. Χωρίς καμπίνα δεν έχω δοκιμάσει


Αλλά γίνεται, σωστά?

Μάλλον θα είναι η επόμενή μου αγορά αυτό το μηχάνημα... χρειάζομαι μια κεφαλή που να ΜΗΝ χρειάζεται μεγάφωνα και ohms για να λειτουργήσει απευθείας σε κονσόλα. Κυρίως λόγω χώρου κατά την μετακίνηση, πολλές φορές δεν με παίρνει να κουβαλάω καμπίνα...

 
Όταν λες "σωστά", τι εννοείς? Το βάζεις στο silent και κάνεις την δουλειά σου όπως θες. Το θέμα είναι να σου αρέσει ο ήχος. Είναι ΟΚ. Στον νέο ΤΜ20 είναι καλύτερος, νομίζω.

 
Όταν λες "σωστά", τι εννοείς?


εννοώ ότι όντως γίνεται... τα πιο πολλά direct DI των ενισχυτών απαιτούν την σύνδεση του ενισχυτή με μεγάφωνο.

Σε εμένα το ζητούμενο είναι να ΜΗΝ χρειάζεται μεγάφωνο (καμπίνα) και να συνδέεται απευθείας σε κονσόλα - PA.

Γενικά δεν είναι πολλές οι (λαμπάτες) κεφαλές που σου δίνουν αυτή την δυνατότητα... από λίγο που έψαξα χτες, υπάρχουν λίγα τέτοια προϊόντα στην αγορά. Αυτό που έχεις συν κάτι Peavy και Egnater...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν χρειάζεται μεγάφωνο. Το  attenuator δουλευει σε 18, 5, 1, και silent. Στο τελευταίο δεν κάνεις χρήση καμπίνας. Οι ήχογραφήσεις που έχω κάνει είναι με silent και χωρίς καμπίνα....

Και ο origin 20 κάνει το ίδιο ακριβώς.

 
Και ο origin 20 κάνει το ίδιο ακριβώς.


Συγνώμη για τις πολλές ερωτήσεις, αλλά ο origin πως κάνει το ίδιο ακριβώς?

Κοιτάω το πάνελ πίσω και έχει ένα jack για DI και ένα που το λέει F/S

Συνδέεις την κεφαλή μέσω του f/s στην κονσόλα και δεν χρειάζεσαι καμπίνα?

 
Συνδες jack στο di, αφαιρεις καλωδιο απο μεγαφωνο (ενδειξη 8ohm) εαν εχεις combo και there you are. Εχεις σιωπηλη εγγραφη. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ωραία, θα το ψάξω, σε ευχαριστώ.... Αυτό που χρειάζομαι είναι μια κεφαλή (λαμπάτη) που να είναι μικρή σχετικά σε διαστάσεις και να συνδέεται απευθείας σε κονσόλα (χωρίς να χρειάζεται καμπίνα) για λάιβ, όχι για ηχογράφηση.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top