M
MGs
Guest
Δεν πέρνεις μια κιθάρα,έναν ενισχυτή και ένα Fuzz να μπούμε και εμείς στην συζήτηση?
Εδώ και έξι μήνες σκέφτομαι σοβαρά να ξεκινήσω πιάνο. Το μόνο που έχω κάνει από μουσική, είναι ένα χρόνο κλασσικής κιθάρας με δάσκαλο, μαθήματα τα οποία δεν μου άρεσαν. Ωστόσο ήμουν καλός μέχρι το σημείο που έφτασα, τα παίρνω εύκολα. Δεν ξέρω από νότες τίποτα (κιθάρα παίζαμε με συγχωρδίες και υποτίθεται θα μάθαινα νότες αργότερα).
Δεν ξέρω πότε και πως θα ανοίξουν οι μουσικές σχολές, αλλά σκέφτομαι σοβαρά να αγοράσω ένα πιάνο και να αρχίσω μόνος μου. Στο οικονομικό δεν υπάρχει πρόβλημα, όρεξη υπάρχει μεγάλη. Και δεν θέλω απλά να παίζω τραγουδάκια, έχω ψηλά τον πήχη, θέλω και Chopin, σε δέκα χρόνια, ίσως...
Εσείς θα ξέρετε. Πόσο μπορείς να μάθεις μόνο σου πιάνο και νότες;
Λέω Sami ότι κάθεσαι μπροστά στο πιάνο χωρίς να έχεις ξανά ασχοληθεί με μουσική ποτέ και πατάς το πλήκτρο και παίζει, σταδιακά χρησιμοποιείς και άλλα δάκτυλα και το άλλο χέρι, ύστερα ανεξαρτητοποιείς τα χέρια και πάει, ενώ συνεχίζεις να παράγεις ποιοτικό ήχο σε όλη την πορεία, και φτάνεις. Είναι σαν μια σκάλα το πιάνο αν το συγκρίνεις πχ με το βιολί που είναι σαν τοίχος. Δεν αμφιβάλω για την επιδεξιότητα που απαιτεί το υψηλό επίπεδο, λέω μόνο ότι το πιάνο είναι το όργανο που δεν υπάρχει λόγος να φοβηθείς να ξεκινήσεις μόνος σου.Θεωρείς το πιάνο ως εύκολο όργανο που δεν απαιτεί ιδιαίτερη επιδεξιότητα ούτε για να συνεχίσεις; Τι εννοείς με αυτό; Να συνεχίσεις τι, μέχρι που; Φαντάζομαι κάτι έχεις στο μυαλό σου για να το λες, διότι δεν μπορώ να φανταστώ να θεωρείς πχ το Opus Clambicembalisticum, το 3ο Ραχμάνινοφ, το Mists ή τα κομμάτια του Ferneyhough ή του Finissy για πιάνο εύκολα κομμάτια που δεν χρειάζονται επιδεξιότητα. Κάτι εννοείς αλλά δεν επικοινωνείται εδώ.
Koίτα, το να βγάλεις ποιοτικό ήχο από την αρχή, σπάνια παίζει. Τις περισσότερες φορές κοπανάνε σε τρελό βαθμό σχεδόν στάνταρ μέχρι επίπεδο μέσης τάξης. Παίρνει κάποια χρόνια μέχρι να μην ακούγεται κανείς ότι κοπανάει το πιάνο ανελέητα. Από την άλλη, σίγουρα είναι πιο γρήγορη διαδικασία από το μηδέν μέχρι το να μην ακούγεσαι άθλια, σε σχέση με την αντίστοιχη ακριβώς πορεία π.χ. στο βιολί ή στα πνευστά, στα οποία είναι πραγματικό βασανιστήριο η όλη φάση, και παίρνει καιρό μόνο και μόνο για να στρώσεις ΥΠΟΦΕΡΤΟ ήχο, όχι ποιοτικό. Άρα, νομίζω ότι μπορώ να καταλάβω τι λες εδώ.Λέω Sami ότι κάθεσαι μπροστά στο πιάνο χωρίς να έχεις ξανά ασχοληθεί με μουσική ποτέ και πατάς το πλήκτρο και παίζει, σταδιακά χρησιμοποιείς και άλλα δάκτυλα και το άλλο χέρι, ύστερα ανεξαρτητοποιείς τα χέρια και πάει, ενώ συνεχίζεις να παράγεις ποιοτικό ήχο σε όλη την πορεία, και φτάνεις. Είναι σαν μια σκάλα το πιάνο αν το συγκρίνεις πχ με το βιολί που είναι σαν τοίχος. Δεν αμφιβάλω για την επιδεξιότητα που απαιτεί το υψηλό επίπεδο, λέω μόνο ότι το πιάνο είναι το όργανο που δεν υπάρχει λόγος να φοβηθείς να ξεκινήσεις μόνος σου.
Δεν μπορείς να παίξεις με ευκολία ότι συγχορδία υπάρχει. Μπορείς σίγουρα περισσότερες από την κιθάρα, αλλά οι ανοικτές στην κιθάρα δεν είναι απλές για το πιάνο. Εξαρτάται από το χέρι και το spacing στο voicing. Συχνά, αν και όχι πάντα, η κιθάρα μεταφράζεται σε «αντιπιανιστικά» πιασίματα.
Εμένα πάντως , με αποθαρρύνατε ήδη να αρχίσω πιάνο.
Άρα Ωδείο, όποτε ανοίξουν.
Μου έχει συμβεί και εμένα αυτό. Αλλά έχω παίξει κάποιες σπουδές κιθάρας στο πιάνο σαν το Danza Characteristica του Browser και ακούστηκαν σούπερ, πιο επιθετικό από την κιθάρα. Έχω παίξει και Holdsworth στο πιάνο, και προτιμώ τον ήχο της κιθάρας του παρά το πιάνο σε κάποια, σε άλλα θα μπορούσε να είναι άλλη εκδοχή. Γενικά στο πιάνο χάνονται οι ανοικτές, χρειάζεται λίγο πιο κλειστή λογική στις μεσαίες περιοχές για να βγει αντίστοιχα ωραίο, χωρίς να είναι φυσικά πάντα έτσι...+1
το έχω προσπαθήσει και πράγματα που ακούγονται στην κιθάρα ονειρικά με ανοιχτές ακόμα και σε στάνταρ κούρδισμα στο παιάνο μεταφράζονται
απλώς....πεζά
Εμένα πάντως , με αποθαρρύνατε ήδη να αρχίσω πιάνο.
?? ? ?
Και το αγαπώ ως ακροατής το όργανο.
Ο καλός δάσκαλος με μεγάλη γκάμα ρεπερτορίου και πολύ καλή εμπειρία από συναυλίες σε πολλά έργα είναι εντελώς επιβεβλημένη,
Εμένα πάντως , με αποθαρρύνατε ήδη να αρχίσω πιάνο.
?? ? ?
Και το αγαπώ ως ακροατής το όργανο.
Δηλαδή αν σου δείξω φωτό με τα ακκόρντα που έπιανε ο Holdsworth, θα παρατήσεις και την κιθάρα?
Χωρίς να θέλω να παροτρύνω ή να αποτρέψω κανέναν (τι λόγο μπορεί να έχω άλλωστε) θέλω με την ευκαιρία που έχουμε εδώ τον Sami, να γράψω για την πολύ μικρή εμπειρία μου με δασκάλους μουσικής. Πριν αρκετά χρόνια πήγα να μάθω αποκλειστικά θεωρία με ιδιαίτερα, αυτό που συνέβη με όλους τους δασκάλους που απευθύνθηκα ήταν ότι προσπαθούσαν να μου εξηγήσουν κάτι το οποίο δεν καταλάβαινε κανένας από αυτούς. Μου έδιναν λίστες με πράγματα που πρέπει να αποστηθίσω και κανένας δεν απαντούσε στο ερώτημα μου, στο γιατί είναι έτσι τα πράγματα. Το συμπέρασμα μου είναι ότι δεν μπορείς να μάθεις κάτι σε κάποιον αν δεν το καταλαβαίνεις πρώτα ο ίδιος.
edit
Το κορυφαίο που θυμήθηκα τώρα ήταν με αγανάκτηση:
''σταμάτα να προσπαθείς να κατευθύνεις το μάθημα''
το οποίο το δέχομαι από μαθηματικό σε δημόσιο σχολείο, αν σου δώσω μεροκάματο έχουμε πρόβλημα.
οποίο το δέχομαι από μαθηματικό σε δημόσιο σχολείο, αν σου δώσω μεροκάματο έχουμε πρόβλημα.