ΔΥΣΤΡΟΠΟ ΜΠΡΑΤΣΟ ?

gosho

Μέλος
Μηνύματα
54
Πόντοι
58
Καλημέρα σας. Τα τελευταία 2 χρόνια έχω αγοράσει μια Squier Telecaster Thinline (Indonesia) η οποία παρουσιάζει το φαινόμενο να επηρεάζεται το μπράτσο της (maple fretboard) , ειδικά με την αλλαγή του καιρού, και να χρειάζεται αρκετά συχνά ρύθμιση το truss rod. Επίσης παρατηρώ ότι οι χορδές χάνουν πολύ γρήγορα τη σωστή τονικότητα μετά το 12ο fret όσο και αν ρυθμίσω τα saddles. Όλα αυτά τα αναφέρω σε σύγκριση με μια Fender Stratocaster (USA) με rosewood fretboard που έχω και δεν παρατηρώ τα ίδια φαινόμενα. Οι χορδές που χρησιμοποιώ είναι Rotosound 9άρες. Είναι φυσιολογικό ή έχω θέμα με το μπράτσο ή την κιθάρα γενικότερα ?

 
Κάθε κομμάτι ξύλου είναι διαφορετικό.

Το δικό σου μπορεί όντως να επηρεάζεται ευκολότερα.

ΟΛΕΣ οι χορδές μετά από 10-12 ώρες παιξίματος είναι βασικά για πέταμα όσον αφορά και τον ήχο αλλά και το intonation τους.

 
ΟΛΕΣ οι χορδές μετά από 10-12 ώρες παιξίματος είναι βασικά για πέταμα όσον αφορά και τον ήχο αλλά και το intonation τους.
Μην τον ακούς. Όλο το ροκ με πεθαμένες χορδές έχει γραφτεί.

 
Καλημέρα σας. Τα τελευταία 2 χρόνια έχω αγοράσει μια Squier Telecaster Thinline (Indonesia) η οποία παρουσιάζει το φαινόμενο να επηρεάζεται το μπράτσο της (maple fretboard) , ειδικά με την αλλαγή του καιρού, και να χρειάζεται αρκετά συχνά ρύθμιση το truss rod. Επίσης παρατηρώ ότι οι χορδές χάνουν πολύ γρήγορα τη σωστή τονικότητα μετά το 12ο fret όσο και αν ρυθμίσω τα saddles. Όλα αυτά τα αναφέρω σε σύγκριση με μια Fender Stratocaster (USA) με rosewood fretboard που έχω και δεν παρατηρώ τα ίδια φαινόμενα. Οι χορδές που χρησιμοποιώ είναι Rotosound 9άρες. Είναι φυσιολογικό ή έχω θέμα με το μπράτσο ή την κιθάρα γενικότερα ?


Αυτες τις ημερες με τον καιρό που κάνει, λογικό είναι, χθες έπιασα την Καρβινιάρα μου, και είδα οτι τασταρε άσχημα παντου στα αρχικα τάστα, έντρομος είδα το ρελιφ όπως το διαφημίζουν μερικοι εδω, δηλ στο 0. Χαλάρωσα λιγο τρασ ροντ, 90 μοιρες, ολα καλά. (deja vu που λενε και οι ST).

Οσον αφορά intonation, είσαι φλατ ή σάρπ? Αν το άκσιον αυξάνεται για καποιο λόγο (π.χ. καμπύλωση του μπράτσου) τότε το ιντονεισον τεινει να γίνει σάρπ.

 
Τελευταιο μηνα εχει απορρυθμιστει τρεις φορες το truss rod στις κιθαρες μου, λογω αποτομων αλλαγων σε υγρασια και θερμοκρασια. Φυσιολογικα πραματα.

 
Αυτες τις ημερες με τον καιρό που κάνει, λογικό είναι, χθες έπιασα την Καρβινιάρα μου, και είδα οτι τασταρε άσχημα παντου στα αρχικα τάστα, έντρομος είδα το ρελιφ όπως το διαφημίζουν μερικοι εδω, δηλ στο 0. Χαλάρωσα λιγο τρασ ροντ, 90 μοιρες, ολα καλά. (deja vu που λενε και οι ST).

Οσον αφορά intonation, είσαι φλατ ή σάρπ? Αν το άκσιον αυξάνεται για καποιο λόγο (π.χ. καμπύλωση του μπράτσου) τότε το ιντονεισον τεινει να γίνει σάρπ.
Εγώ πάντως είμαι πάντα στο σφίξιμο 45 - 90 μοίρες. Λες και χαλαρώνει από μόνο του το truss rod και βέβαια χωρίς να αλλάξω gauge στις χορδές και το intonation πάει στο flat !!! Βέβαια για να είμαι ειλικρινής οι χορδές έχουν παίξει πάνω από 10 ώρες σίγουρα, οπότε να χρειάζεται αυτό που λέει ο Superfunk (αλλαγή χορδών).

 
Για να μήν παρουσιάζεται το φαινόμενο με το μπράτσο πρέπει το ξύλο του να ειναι κομμένο με καθορισμένο τρόπο quarter sawn 

Και να έχει περάσει από στάδια ξήρανσης ή φυσικής παλαίωσης για κάποια χρόνια

αν δεν έχει γίνει αυτό που οι σοβαροί κατασκευαστές κάνουν θα είσαι με το αλενάκι στο χέρι

είπαμε και οι φθηνές κιθάρες παίζουν αλλά με κάποιες προυποθέσεις

 
Για να μήν παρουσιάζεται το φαινόμενο με το μπράτσο πρέπει το ξύλο του να ειναι κομμένο με καθορισμένο τρόπο quarter sawn


Όχι πάντα.

Όλες οι Fender και ειδικά οι vintage flat sawn είναι,με εξαιρέσεις κάποια signature + custom shop μοντέλα.

Kαι είναι πολύ σταθερές (ειδικά όσες είναι με ξεχωριστή ταστιέρα rw μια και το lamination πάντα κανει πιο άκαμπτο το μπράτσο).

Ακόμα και οι πρώτες tele που δεν είχαν καν tr αλλά τερατώδη flat sawn μπράτσα ολοισιες παραμένουν.

Σίγουρα ένα qs μπράτσο είναι πιο σταθερό αλλά έχει και το κακό ότι αν πάρει κάποια "μνήμη" το tr δεν κάνει τίποτα γιατί είναι τόσο stiff το κΣυλο,έχω ένα τερατώδες Musikraft 1" fat U ,qs ΚΑΙ roundlam (μιλάμε για θωρηκτό) που έχει από τη μάνα του 0,2 mm relief στο 12ο ταστο.

Παρόλο που έχει διπλό tr όσο και να το ισιωνω μετά από πέντε ώρες έχει πάλι relief ?

One piece maple necks με πολύ figured κΣυλο επίσης δεν είναι και πολύ σταθερά ,είχα μια πανάκριβη CS που μου είχε βγάλει την πίστη,αλλά και παλι θέμα τύχης είναι.

Γενικά η συντριπτική πλειοψηφία των maple necks είναι γενικά σταθερή.

όσο πιο παχΙο τόσο πιο σταθερό ,αλλά και πάλι παίζει...είχα και μπράτσο Warmoth fatback και μάλιστα straight grain που δεν ήταν σταθερό ενώ έχω δει λεπτά one piece maple early 70s που είναι βράχοι σωστοί...

@gosho

Είχα και εγώ μια Squire thinline με απίστευτα figured neck,ούτε σε custom shop δεν είχα δει τέτοιο πράμα,και δεν ήταν και πολύ σταθερή,μήπως είναι έτσι και η δικιά σου;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εγώ πάντως είμαι πάντα στο σφίξιμο 45 - 90 μοίρες. Λες και χαλαρώνει από μόνο του το truss rod και βέβαια χωρίς να αλλάξω gauge στις χορδές και το intonation πάει στο flat !!! Βέβαια για να είμαι ειλικρινής οι χορδές έχουν παίξει πάνω από 10 ώρες σίγουρα, οπότε να χρειάζεται αυτό που λέει ο Superfunk (αλλαγή χορδών).


Το intonation πρεπει να το σετάρεις στο ιδεατο σου σεταπ. Απο κει και πέρα αν αυξηθεί το άκσιον θα γίνει σαρπ, αν σε σένα είναι φλατ, τότε φερε όλα τα σαντλς ενα κιχ προς την ταστιέρα.

Οσον αφορα τις χορδές, ασχολίαστο.... σε 10 ώρες ούτε καν προλαβαίνουν να στρώσουν οι χορδές (αυτοι με φλόυντ) κάτι παραπάνω ξέρουν.

 
όσο πιο παχΙο τόσο πιο σταθερό ,
Εγώ θα επιμείνω σ’ αυτό. Πριν 3,5 περίπου χρόνια άλλαξα το κλασσικό fender modern C neck στην strat μου και έβαλα warmoth boatneck (που δεν είναι και κανένα τέρας). Μετά την τοποθέτηση και το set up από τον τεχνικό πέρασε τόσος καιρός και δεν πείραξα το παραμικρό, άλλαζα χορδές και παρόλο που δεν παίζω πολύ πια και την έχω ψιλοπαρατημένη, δεν υπήρξε φορά που να την πιάσω και να μην είχε την βουτυρένια αίσθηση, όπως την πρώτη μέρα που την πήρα. Πριν κανένα μήνα την έστειλα ξανά για setup επειδή άλλαξα πάχος χορδών αλλά πιο πολύ για γενικό check. Α, και μένω σε νησί κανονικό, όχι σαν την Κρήτη ?

 
απίστευτα figured neck
Επειδή είμαι ερασιτέχνης και αρχίζω να χάνω τη συζήτηση από την ορολογία που χρησιμοποιείτε (quarter sawn, flat swan, boatneck κλπ.) μάλλον μου δώσατε τροφή για μελέτη. @Superfunk τι εννοείς λέγοντας figured neck ? Η photo βοηθάει ?

telecaster2.jpg

 
Επειδή είμαι ερασιτέχνης και αρχίζω να χάνω τη συζήτηση από την ορολογία που χρησιμοποιείτε (quarter sawn, flat swan, boatneck κλπ.) μάλλον μου δώσατε τροφή για μελέτη. @Superfunk τι εννοείς λέγοντας figured neck ? Η photo βοηθάει ?

Προβολή συνημμένου 25585


Όχι δεν είναι figured, απλό grain βλέπω.

Εκπληκτική κιθαρα, μετάνιωσα που έδωσα την δική μου.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Όχι δεν είναι figured, απλό grain βλέπω.

Εκπληκτική κιθαρα, μετάνιωσα που έδωσα την δική μου.


Νικο, μια τετοια κιθαρα (με wide humbuckers) θα τη χρησιμοποιουσες οταν θα χρειαζοσουν παχυ drive ή και για καθαρα? Δεν εχω καταλαβει τη χρησιμοτητα των διπλων σε tele. Εχω παιξει μονο μια αντιστοιχη suhr, με πολυ low output διπλους. Ουτε καθαριζε με ριξιμο vol, ουτε ατακα ειχε. Jazzοκιθαρα εντελως.

 
Όλο το ροκ με πεθαμένες χορδές έχει γραφτεί.


Και όχι μόνο το ροκ ....

Ουτε καθαριζε με ριξιμο vol, ουτε ατακα ειχε. Jazzοκιθαρα εντελως.


Γιώργο μάλλον δεν έχεις παίξει με jazzοκιθάρες πολύ.

Έχουν κάργα ατάκα, αλλά όχι τύπου strat.

Sustain δεν έχουν.

 
Εδω στα Χανια οι αλλαγες της θερμοκρασιας σε συνδυασμο με την απίστευτη υγρασια δημιουργουν συνεχως τέτοια θέματα στις κιθάρες μου. Ομως ερχονται ευκολα. Αυτο που δε μου έκατσε και τόσο καλα ειναι οτι η gibson μου του 2011 έχει αρχισει τη διαδικασια του nitro checking εδώ και δυο τρια χρόνια... 

 
Έχουν κάργα ατάκα, αλλά όχι τύπου strat.

Sustain δεν έχουν.


Οχι μονο δεν εχω παιξει, αλλα δεν εχω δει ουτε απο κοντα.

Τοτε τι σκτ χρησιμοτητα εχει μια τετοια κιθαρα. "Αναιμικος" ηχος στα αυτια, σε καθαρα και βρωμικα.

 
Τοτε τι σκτ χρησιμοτητα εχει μια τετοια κιθαρα. "Αναιμικος" ηχος στα αυτια, σε καθαρα και βρωμικα.


Δεν ξέρω σε ποια κιθάρα αναφέρεσαι.

Αν όμως αναφέρεσαι σε jazz σκάφος, μόνο αναιμικό ήχο δεν έχει.

 
Εχω παιξει μονο μια αντιστοιχη suhr, με πολυ low output διπλους


Δεν υπάρχει αντίστοιχη.

Οι WR ,οι πραγματικοί,δεν έχουν καμμία σχέση με τους humbuckers.

Tης εικονιζόμενης Squier βέβαια είναι μόνο κατά όνομα WR.... αλλά για αυτό που είναι μια χαρά ακούγονται.

Κατά τα άλλα τα πετάλια  και οι ενισχυτές να είναι καλά ,παχύ overdrive ήχο βγάζεις και με low output μαγνήτες,όλο το ροκ με τέτοιους έχει γραφτεί ?

Μη νομίζεις ότι οι original Les Paul είχαν hot humbuckers.

Τζαζοκιθαρες ηντουσταν και αΦτες ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top