59 Les Paul DIY

Το επόμενο step είναι λίγο πιο tricky.

Κόψιμο binding σε archtop guitar...

Για να το πετύχω χρειαζομουν ένα εξάρτημα που θα μπορούσα να προσαρμόσω στο ρούτερ μου και να ακολουθεί τις καμπύλες τις κιθάρας ενώ το ρούτερ θα μπορούσε με κάποιο τρόπο να ανεβοκατεβαίνει ελεύθερο πάνω σε μια βάση.?

Σχεδιασα λοιπον το εξαρτημα και το εκανα 3D print, ενω παραλληλα εφτιαξα με ραγες σαν αυτες που χρησιμοποιουμε στα συρταρια εναν καθετο ¨δρομεα¨ για το ρουτερ.

87957827_626678458115539_7857735220282261504_n.jpg

88062302_247224009609198_366201882458193920_n.jpg

88098558_501331523876841_1239459658192650240_n.jpg

88100827_494482404773664_3256782234933264384_n.jpg

Εικόνα9.jpg

Εικόνα11.jpg

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μπράβο Νίκο ωραίο

έχω φτιάξει κι εγώ τέτοια κατασκευή αλλά όπως την έφτιαξα  την έβαλα στα αζήτητα γιατί ανακάλυψα εκ των υστέρων την τεχνική με το ρούτερ ανάποδα στον πάγκο

 
Έχω φτιάξει και εγώ table router Νασο,αλλά με ξέρεις ....?

 
Ενας λόγος για τον οποίο στην συγκεκριμένη κιθάρα δεν μπορεί να γίνει το binding channel με το ρούτερ ανάποδα στον πάγκο, όπως συζητήσαμε και με Νασο-Θανο  σε teleconference σήμερα με ασφάλεια και μακριά από τον κορονοϊό!!! 

Μένουμε σπίτι guys για να τα λέμε για αρκετό καιρό ακόμα!

IMG_20200320_194434.jpg

 
Ναί  ρε φίλε φαίνεται να υπάρχει θέμα εκεί 

αλλά αν σηκώσεις  το ρούτερ παραπάνω λύνεται το θέμα, θα το δοκιμάσω έτσι κι αλλιώς

Σήμερα το πρωί είχαμε τελεκονφερανς για τη νέα Les Paul που ξεκινάω ?

μου έδωσαν τα παιδιά ιδέες για την κατασκευή μια και αποφάσισα να πάω λίγο by the book?

Λεπτομέρειες σε νέο θρεντ, είπαμε μένουμε σπίτι !

 
Μράβο και ευχαριστούμε για το θέμα!

Ψήνομαι και εγώ να φτιάξω μια les paul (έχω βρεί σωστά ξύλα κλπ) αλλά με έχει πάρει η δουλειά απο τα μούτρα και δεν προλαβαίνω ούτε να το σκεφτώ καν. Τουλάχστον βλέπουμε εσάς και τις κατασκευές σας και μας φεύγει η κάψα.

 
Μράβο και ευχαριστούμε για το θέμα!

Ψήνομαι και εγώ να φτιάξω μια les paul (έχω βρεί σωστά ξύλα κλπ) αλλά με έχει πάρει η δουλειά απο τα μούτρα και δεν προλαβαίνω ούτε να το σκεφτώ καν. Τουλάχστον βλέπουμε εσάς και τις κατασκευές σας και μας φεύγει η κάψα.
Αυτη η καψα δεν φευγει ποτε!?

 
Ξεκίνησε να αντιγράφω τo jig του Θάνου για τα trapezoid inlays , με τo pin router μου.

Μέρα το jig αυτό θα το δώσω στο Νασο για την δικιά του Les Paul.

Θάνο τι θα κάναμε χωρίς εσένα!?

IMG_20200327_193953.jpg

IMG_20200327_193831.jpg

 
Εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω γιατί, μερακλήδες πράμα και ωραίοι μαστόροι, επιμένετε σε βιομηχανικές μεθόδους κατασκευής, μεμονωμένων, κιθαρών

Για μένα, παρόλο που είναι η δουλειά μου, η επαφή με το υλικό μου και η συνεχής ανάπτυξη και εξέλιξη των δεξιοτήτων μου είναι αυτά από τα οποία αντλώ την όποια ικανοποίηση. Τι duplicator για necks και χαζά, πιάστε το παστράγγουλο και την Liogier και ευχαριστηθείτε το.

 
Θα μιλήσω μόνο για τον εαυτό μου μιας και δεν ξέρω τι γίνεται στα σκοτεινά εργαστήρια των άλλων.

Σαν μηχανικός σε ένα πολύ ευαίσθητο κομμάτι που δεν χωράει λάθη,στο επάγγελμα, αλλά και στον τρόπο σκέψης, έχω το μικρόβιο τoυ research and development, που λέμε και εδώ στα μέρη μου.

Το παστραγγουλο , η πλάνη η ρασπα κλπ είναι καλά εργαλεία και χρησιμοποιούνται χρόνια τώρα σε ξυλουργικές εργασίες και θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται για πολλά χρόνια ακόμα, αλλά η εξέλιξη είναι  αναπόφευκτη και το να μπορείς να αντιγράφεις ακριβώς και όχι στο περίπου ένα σώμα η ένα μπράτσο, όπως και το να μηδενίσεις τους χρόνους όταν έχεις και πολλές άλλες υποχρεώσεις και ο χρόνος σου μέσα στο εργαστήριο σου είναι περιορισμένος.... είναι η μετουσίωση του φετίχ και ταυτόχρονα ο ορισμός διαχείρισης χρόνου και κάτι τέτοιο γίνεται πολύ καλά με ένα duplicarver.

Στα εργαλεία-μηχανηματα  δεν πιστεύω ότι υπάρχουν "χαζα" ούτε χάνεται η ευχαρίστηση της δημιουργίας μιας και βλέπεις ένα μηχάνημα που εσύ έχεις φτιάξει να φτιάχνει ένα άλλο εργαλείο ,στην προκειμένη κιθάρα μπάσο κλπ,που εσύ η κάποιος άλλος θα χρησιμοποιήσει... διπλή η χαρά!

Για όσους μας έχασαν, ο Φάνης αναφέρεται στην  κατασκευή ενός μηχανήματος που ανέβασα στο FB.

 
Εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω γιατί, μερακλήδες πράμα και ωραίοι μαστόροι, επιμένετε σε βιομηχανικές μεθόδους κατασκευής, μεμονωμένων, κιθαρών

Για μένα, παρόλο που είναι η δουλειά μου, η επαφή με το υλικό μου και η συνεχής ανάπτυξη και εξέλιξη των δεξιοτήτων μου είναι αυτά από τα οποία αντλώ την όποια ικανοποίηση. Τι duplicator για necks και χαζά, πιάστε το παστράγγουλο και την Liogier και ευχαριστηθείτε το.
Μια χαρά τα λες luthier

Και γω κάποια στιγμή δούλευα αρκετά με τα χέρια και χρειαζόμουν παραπάνω χρόνο για την ίδια δουλειά, έχουμε φτάσει σε αυτές τις λύσεις γιατί με τις καθημερινές   μας ασχολίες δεν μένει χρόνος

Βέβαια τώρα έχουμε γεμίσει το χώρο με άπειρα jig ενώ θα έπρεπε να επενδύαμε στην τεχνογνωσία με τα χειροποίητα εργαλεία

να εξηγήσω βέβαια ότι παραπάνω ο Νίκος αντιγράφει ένα jig για το πού θα μπούν τα inlays πάνω στην ταστιέρα γιατί με αυτό τον τρόπο μπαίνουν  με ακρίβεια, δεν χρειάζεται να μετράς και να σκάβεις με προσοχή με το ρούτερ κάθε φορά

καλή συνέχεια!

 
Research & Development φτιάχνοντας Les Paul, την επιτομή της "αχρείαστης μάζας και γεωμετρίας" είναι λίγο οξύμωρο. Αντιλαμβάνομαι οτι αντλείς ευχαρίστηση από τη χρήση και εφαρμογή διατάξεων και πατρόν αλλα και βοηθητικών ιδιοκατασκευών και όπως εγώ χαίρομαι να φτιάχνω ροκανίδι, εσύ χαίρεσαι να βλέπεις να φτιάχνει ροκανίδι κάτι που έφτιαξες επίσης εσύ ο ίδιος. Όμως, το να φτιάχνουμε ένα πατρόν (πχ το συγκεκριμένο με τα inlays) το οποίο αποσκοπεί σε επαναληπτική χρήση ( το "με ακρίβεια" , επίτρεψέ μου να τρέφω αμφιβολίες ) για ένα όργανο το οποίο θα φτιαχτεί πόσες; 10-15 φορές; Ε, ο χρόνος που χρειάζεται για να το σχεδιάσεις, να το κόψεις, να το σετάρεις και να το στήσεις με ακρίβεια, για μένα προσωπικά, είναι πολλαπλάσιος από το να σηκώσω το μανίκι, να πάρω και τα σκαρπέλα μου και το dremel (με την κατάλληλη βάση-είτε φτιαχτή από εμένα είτε από επαγγελματία του είδους) και να το κάνω. Τώρα, αν μου ζητηθεί να κάνω 100 ταστιέρες σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, έ, τότε θα στήσω ένα cnc, το οποίο επίσης θέλει χρόνο ετοιμασίας, συντήρηση, προσαρμογές, προγραμματισμό, μέχρι να στήσει την παραγωγή. 

Κι έπειτα, ως χειρονάκτης/χειροτέχνης κατά παραγγελία, τι θα κάνω όταν μου ζητηθεί άλλο scale length, πχ? 

Ή στην περίπτωση του παντογράφου, ακυρώνεται/μπλοκάρει όλο το σκεπτικό αν κάποιος (που πάντα κάποιος) μου αλλάξει έστω και μία από τις παραμέτρους. Μετά όμως, δεν δικαιολογούμαι (εγώ τουλάχιστον, ως επαγγελματίας) να χρεώνω extra custom shop την ώρα που ήδη είμαι custom shop.

Είναι εκατοντάδες καφέδες με κουβέντα όλα αυτά, μακάρι να είχαμε δυνατότητα να βρεθούμε και να τα λέμε από κοντά. 

Άσε που γράφω κι από κινητό τόση ώρα.

 
Επειδή ακριβώς δεν έχουμε την δυνατότητα να το κάνουμε παρεούλα με καφεδάκι στην παραλία το κάνουμε διαδυκτιακά

στο θέμα της χρήσης των εργαλείων ο καθένας όπως βολεύεται και όπως ακριβώς το τακτοποιεί στο μυαλό του πριν το υλοποιήσει στο ξύλο

 
Το research and development φυσικά και δεν πήγαινε στην κατασκευή της 59 LP μιας και η κιθάρα είναι replica , επόμενους δεν παίρνει ούτε το ένα ούτε το αλλο! 

Το "με ακρίβεια" δεν πήγαινε στο πατρόν της ταστιερας γιατί το κόβω σε pin router ενώ εσύ αναφέρεις συνέχεια την λέξη , duplicator το οποίο είναι ένα πολύ αξιόπιστο εργαλείο αρκει να έχει κατασκευαστεί με βάσει κάποια στάνταρ, μίνιμουμ ακαμψία στους άξονες , μίνιμουμ ανοχές σε ρουλεμάν και εξαρτήματα κλπ.

Από εκεί και πέρα το duplicator αντιγράφει ακριβώς ότι του βάλεις ,ένα μπράτσο του 78 ένα σώμα του 59 κλπ ,αν δεν το έχεις στα χέρια το εν λόγω μπράτσο η σώμα το φτιάχνεις πατροπαράδοτα.

Για όσους χάθηκαν στην μετάφραση,αυτό είναι το duplicator που ανέβασα στο FB.

To άλλο που δείχνω σε post πιο πάνω ,είναι το pin router.

FB_IMG_1585405433432.jpg

FB_IMG_1585405427120.jpg

FB_IMG_1585405410589.jpg

FB_IMG_1585405405441.jpg

 
Γιατρέ μου ωραίος!

όπως το βλέπω κινείται ΧΨ έχεις και στο Ζ άξονα?

πάντως η ακρίβεια που σου δίνει για το LP σώμα είναι εντάξει για το μπράτσο έχω τις αμφιβολίες μου

 
όπως το βλέπω κινείται ΧΨ έχεις και στο Ζ άξονα?
Λογικά ναι, η άσπρη βάση που είναι το ρούτερ είναι σαν μεντεσές πάνω στη μεταλλική ράβδο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
πάντως η ακρίβεια που σου δίνει για το LP σώμα είναι εντάξει για το μπράτσο έχω τις αμφιβολίες μου
Νασο αν ειναι καλα στημενο το duplicator αντιγραφει τα παντα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ρε σεις πώς θα αντιγράψει ένα μανίκι ο παντογράφος, το οποίο έχει shoulder? Πόση ώρα χρειάζεται για να στηθούν τα δύο workpieces, πατρόν και blank για να βεβαιωθεί κανείς ότι έχει στήσει σωστά τους 3 άξονες; Τα έχω δει στην πράξη (με επαγγελματικό παντογράφο) και έχω δει δουλειές να φεύγουν φύρα, μισό χιλιοστό να είναι εκτός το workpiece, να μην στήνεται σωστά το αντιγραφόμενο, να έχει κραδασμό η φρέζα σε αριστερόστροφα πατιναρίσματα. Συν το χώρο που πιανει στο εργαστήριο, συν τον θόρυβο που κάνει, συν το mess που έχεις να διαχειριστείς μετά. Κι επιπλέον, όταν αντιγράφεις ένα φινιρισμένο/burnished μανίκι πάνω σε ίνες ξύλου, μετά έχεις τουλάχιστον μισό χιλιοστό φύρα για να πάρεις τα tooling marks. Εκτός εάν πας σε CNC να σου αντιγράψουν πατρόν το μανίκι και να δώσεις tolerance +0.5mm για το τελικό φινίρισμα.

Το αντιγραφικό για τα templates τι scale είναι? Gibson? Ποιο είναι το Gibson scale  24.75", 24.625" ή 24.56" ; ('οποιος νομίζει ότι το 24,75 είναι το scale length της Gibson πλανάται). Πόση ώρα θα κάνει να στηθεί σωστά και αυτό στο pin router και τι router bit θα σηκώσει το inertia που έχει το τυφλό σούρσιμο ταστιέρας+template αλλά και θα χειριστεί τις γωνίες και τις γραμμές με ακρίβεια?

Για το καπάκι της Les Paul όμως θα τον χρησιμοποιούσα πολύ ευχαρίστως τον παντογράφο (θα με έβλεπε από μια γωνιά βέβαια ο δάσκαλός μου που έσκαβε βιολοντσέλα και κοντραμπάσσα και θα γελούσε). Εκεί η σχέση χρόνου, ακρίβειας και guesswork είναι πολύ μεγαλύτερη, όμως παρ' όλα αυτά, το ίδιο αποτέλεσμα θα είχε και η αποστολή του, μαζί με το CAD αρχείο σε εξειδικευμένο επαγγελματία, άρα, στην ουσία είναι σαν να παίρνω έτοιμο το σώμα. 

Δεν θεωρώ ότι είναι ούτε θέμα ταχύτητας ούτε και ακρίβειας αλλά η χαρά της δημιουργίας του όλου, δηλ. και του έργου αλλά και των εργαλείων και τεχνικών που χρησιμοποιούνται στο έργο. Γι' αυτό έκανα τη "γλυκιά ένσταση", χωρίς κριτικη διάθεση.
Πάμπολλες φορές βρέθηκα να χρησιμοποιώ διατάξεις και jigs για τα οποία αφιέρωνα πολύ περισσότερο χρόνο να κατασκευάσω και να τα στήσω σωστά, από το να έκανα την ίδια δουλειά με μέτριο skillset.

Eπίσης, με όλα αυτά τα jigs, χάνεις την επαφή με το ξύλο. Και δεν το λέω με τη ρομαντική έννοια. Με τη μηχανική. Καταλαβαίνεις πόσο στεγνό, πόσο σκληρό ή άκαμπτο, πόσο ρητινώδες ή λιπαρό είναι το ξύλο σου, πόσο grain runout έχει και που υπάρχουν θύλακες πιο πυκνοί ή πιο αραιοί.

Μάλλον οι Άγγλοι όπου έμαθα πολλά για την τέχνη, μου εμφύσησαν τη φιλοσοφία "το υλικό σου θα σου διδάξει τα εργαλεία σου" και έμεινα εκεί. 

Θαυμάζω τις δουλειές όλων εδώ μέσα, κάποιες τις έχω δει από κοντά, έχω κρατησει τεχνικές και συμβουλές από πολλούς diy-ers και η παρέμβασή μου ήταν χάριν κουβέντας, εννοείται.

Συνεχίστε να τρώτε ξύλο?


 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top