Διαμάχη για τo "Ανείπωτα"

ουυυ... πολύυυυυυ παλιά... στο τέλος της πλειόκενου εποχής περίπου, όπου ένας homo erectus σιγοσφύριζε ενώπιον της τοπικής κενωνίας κατά το βραδινό τσιμπούσι μια μελωδία που άκουσε από κάποιον άλλο κατά την διάρκεια ενός κυνηγιού μαμούθ... η διαφορά τότε λύθηκε εύκολα δια ροπάλου...?

σε τι δεν βγάζεις άκρη Δημήτριε και απόψεις πάνω σε τι?... οι  νόμοι πάντως (για όποιον ενδιαφέρεται) που αφορούν τα καθ' ημάς είναι οι κάτωθι (όσοι έχουν πέσει στην αντίληψή μου βέβαια... για περισσότερα στον πραγματογνώμονα μας LK)...

Ν.2121/1993 Η Πνευματική Ιδιοκτησία, τα Συγγενικά Δικαιώματα και Πολιτιστικά Θέματα:

http://www.fa3.gr/nomothesia_2/nomoth_gen/17-copyright_2.htm

Ν. 3057/2002  Εναρμόνιση Ορισμένων Πτυχών του Δικαιώματος του Δημιουργού και των Συγγενικών Δικαιωμάτων στην Κοινωνία της Πληροφορίας και Άλλες Διατάξεις - Άρθρο 81:

https://web.archive.org/web/20060408141006/http://www.go-online.gr/files/legislation/Pneymatikh_Idiokthsia/Update/3057.2002.pdf

Ν.3183/2003 Κύρωση της Συνθήκης του Παγκόσμιου Οργανισμού Διανοητικής Ιδιοκτησίας για τις εκτελέσεις και τα φωνογραφήματα:

https://web.archive.org/web/20060415141000/http://www.go-online.gr/files/legislation/Pneymatikh_Idiokthsia/Update/3183.2003.pdf

 
Αν οι πληροφορίες του άρθρου είναι ακριβείς, εγώ κατάλαβα τα εξής:

Ο Βρεττός "φέρεται" να αγόρασε από την ΑΕΠΙ το δικαίωμα της διασκευής (το άρθρο δε μας ξεκαθαρίζει αν υπήρχε όντως άδεια και κατά πόσο ήταν επίσημη/νόμιμη). Ο Ζερβουδάκης, ως εγγεγραμμένος δημιουργός, είχε παραχωρήσει τη διαχείριση των πνευματικών του δικαιωμάτων στην εταιρία. Δε γνωρίζουμε τι είδους συμβόλαιο είχε με την ΑΕΠΙ (δεν είχαν όλοι οι δημιουργοί τα ίδια συμβόλαια) και κατά πόσο είχε ο ίδιος διατηρήσει λόγο στις αδειοδοτήσεις για εμπορική εκμετάλλευση του έργου του.

Ο Ζερβουδάκης προσέβαλε το δικαίωμα του Βρεττού και κέρδισε. Δεν γνωρίζουμε κατά πόσο έπαιξε ρόλο στην τελική απόφαση η παρακμή της ΑΕΠΙ, οι αποκαλύψεις περί μασαμπούκας και μη καταβολής των συμφωνηθέντων στους δημιουργούς.

Τι παίζει να έγινε (από τα συμφραζόμενα): Μίλησε ο Βρεττός με την ΑΕΠΙ και αφού κατέβαλε τα δέοντα πήρε προφορική άδεια και "μη σε νοιάζει για τον Ζερβουδάκη". Δεν του έκατσε.

 
Δυνάμει της με αριθμό 1521/2017 απόφασης του Εφετείου Αθηνών και της με αριθμό 260/2016 απόφασης του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών κρίθηκε ότι στο μουσικό άλμπουμ με ερμηνευτή τον κ. Ηλία Βρεττό και με τον τίτλο «άλλος άνθρωπος» που κυκλοφόρησε από την ανώνυμη δισκογραφική εταιρία με το διακριτικό τίτλο «COBALT MUSIC - HELLADISC Α.Ε.» περιλαμβάνεται σε παράνομη διασκευή το μουσικό μου δημιούργημα-τραγούδι με τίτλο «τα ανείπωτα».

Επίσης κρίθηκε ότι για την κυκλοφορία του ως άνω τραγουδιού του κ. Ηλία Βρεττού η παραπάνω δισκογραφική εταιρία ζήτησε από την «ΑΕΠΙ» και πέτυχε όλως παρανόμως την άδεια για επανεκτέλεση του μουσικού μου δημιουργήματος-τραγουδιού ενώ γνώριζε ότι επρόκειτο για διασκευή.

Ακόμη κρίθηκε ότι από την «ΑΕΠΙ» παρανόμως δεν ζητήθηκε (και φυσικά δεν θα παρεχόταν από εμένα) η απαιτούμενη από τη σύμβασή μου με αυτή συναίνεσή μου για την κυκλοφορία του ως άνω διασκευασμένου τραγουδιού παρά το γεγονός ότι μπορούσε να ελέγξει ώστε να διαπιστώσει ότι το μουσικό δημιούργημα με ερμηνευτή τον κ. Ηλία Βρεττό αποτελεί διασκευή.

Επιπλέον κρίθηκε ότι κατά τον τρόπο αυτό η ως άνω δισκογραφική εταιρία εξέδωσε και κυκλοφόρησε παράνομη διασκευή του μουσικού μου δημιουργήματος-τραγουδιού με τίτλο «τα ανείπωτα» προσβάλλοντας παράνομα και υπαίτια το πνευματικό μου δικαίωμα επ’ αυτού και την εν γένει καλλιτεχνική μου υπόσταση.

Με τη με αριθμό 1521/2017 απόφασης του Εφετείου Αθηνών η δισκογραφική εταιρία με το διακριτικό τίτλο «COBALT MUSIC - HELLADISC Α.Ε.» μεταξύ άλλων διατάσσεται να παύσει στο παρόν και να παραλείπει στο μέλλον την προσβολή του μουσικού μου δημιουργήματος-τραγουδιού «τα ανείπωτα» και δη υποχρεώνεται να αποσύρει από το εμπόριο και την κυκλοφορία τους ψηφιακούς δίσκους που έχουν κυκλοφορήσει και περιέχουν την παράνομη διασκευή, όλα τα σχετικά βίντεο στο διαδίκτυο καθώς και όλο το προωθητικό διαφημιστικό υλικό της διασκευής του ως άνω μουσικού μου έργου και κάθε καταχώρηση σε κάθε μορφή εντύπου (τυπωμένου ή σε ηλεκτρονική μορφή).

Επίσης αμφότερες οι αποφάσεις διατάσσουν μεταξύ άλλων και τη δημοσίευση του διατακτικού τους στις εφημερίδες «ΤΑ ΝΕΑ» και «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ».
Πηγή: www.musicpaper.gr

Αν θες να διαβάσεις την απόφαση (την πρωτοδικη, προφανως η εφετειακή έκρινε πάνω κατω το ίδιο)  , πες μου να στη στειλω.

Εδω η περίληψή της:


260/2016 ΠΠΡ ΑΘ ( 705404)


 


Code:
(ΕΠΙΣΚΕΔ 2016/228)
Αναβολή. Απόρριψη σχετικού αιτήματος και ερημοδικία του διαδίκου.
Πνευματική ιδιοκτησία. Προστασία του δημιουργού. Αντικείμενο της προστασίας.
 Έννοια της «πρωτοτυπίας» του έργου. 
Οργανισμοί συλλογικής διαχείρισης. 
Μεταβίβαση κα εκμετάλλευση περιουσιακού δικαιώματος. 
Σχέση επανεκτέλεσης και διασκευής μουσικού δημιουργήματος. 
Περίπτωση χορήγησης άδειας από τον οργανισμό συλλογικής διαχείρισης σε τρίτους για διασκευή
 του εν λόγω μουσικού δημιουργήματος χωρίς την άδεια του ενάγοντος δημιουργού, 
κατά παράβαση του σχετικού συμφωνηθέντος όρου της μεταξύ τους σύμβασης. 
Δέχεται εν μέρει την αγωγή. Επιδικάζει χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης.



 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αν οι πληροφορίες του άρθρου είναι ακριβείς, εγώ κατάλαβα τα εξής:

Ο Βρεττός "φέρεται" να αγόρασε από την ΑΕΠΙ το δικαίωμα της διασκευής (το άρθρο δε μας ξεκαθαρίζει αν υπήρχε όντως άδεια και κατά πόσο ήταν επίσημη/νόμιμη). Ο Ζερβουδάκης, ως εγγεγραμμένος δημιουργός, είχε παραχωρήσει τη διαχείριση των πνευματικών του δικαιωμάτων στην εταιρία. Δε γνωρίζουμε τι είδους συμβόλαιο είχε με την ΑΕΠΙ (δεν είχαν όλοι οι δημιουργοί τα ίδια συμβόλαια) και κατά πόσο είχε ο ίδιος διατηρήσει λόγο στις αδειοδοτήσεις για εμπορική εκμετάλλευση του έργου του.

Ο Ζερβουδάκης προσέβαλε το δικαίωμα του Βρεττού και κέρδισε. Δεν γνωρίζουμε κατά πόσο έπαιξε ρόλο στην τελική απόφαση η παρακμή της ΑΕΠΙ, οι αποκαλύψεις περί μασαμπούκας και μη καταβολής των συμφωνηθέντων στους δημιουργούς.

Τι παίζει να έγινε (από τα συμφραζόμενα): Μίλησε ο Βρεττός με την ΑΕΠΙ και αφού κατέβαλε τα δέοντα πήρε προφορική άδεια και "μη σε νοιάζει για τον Ζερβουδάκη". Δεν του έκατσε.
Γινονται τετοια πραγματα;

 
αν και δεν αφορούσε την δική μου δουλειά και δεν ξέρω περισσότερες λεπτομέρειες (για να πω υπευθυνα), στο παρελθόν θυμάμαι κάποιες φορές που κατόπιν εντολής του πελάτη μου, έχω καθυστερήσει (και σε κάποιες περιπτώσεις ακυρώσει) παραγωγές στο studio που αφορούσαν διασκευές, λόγω του ότι εκκρεμούσε "έγκριση" από την ΑΕΠΙ μιας "λίστας" με τα τραγούδια που απέστελλε... κάποιος φίλος αν ξέρει περισσότερα για την διαδικασία ας μας φωτίσει...

δεν θυμάμαι πάντως (δεν μου είχε δοθεί τουλάχιστον τέτοια εντύπωση) ότι ο πελάτης μου είχε κάποια "υποχρέωση" να επικοινωνήσει ο ίδιος με τον οποιοδήποτε δημιουργό (εφόσον αυτός βέβαια ήταν εγγεγραμμένος)... νομίζω ότι η επαφή του κάθε φορά ήταν αποκλειστικά με την ΑΕΠΙ και αρκούσε η απάντηση της για την νόμιμη κυκλοφορία... τώρα το τι έκανε ή δεν έκανε αυτή? ??? ...

στην συγκεκριμένη περίπτωση λοιπόν, μάλλον δεν έφταιγε ο Βρεττός και όπως λέει ο Σπύρος μπορεί να έπεσε στο μπάχαλο...

ΥΓ. πάντως αν ενδιαφέρεσαι ειδικά γι αυτήν και δεν την θέτεις απλά σαν παράδειγμα για μια γενική συζήτηση, ο μάνατζερ του Ζερβουδάκη είναι φίλος μου και σε πρώτη ευκαιρία μπορώ να τον ρωτήσω να σου φύγει ο καημός για το τι παίχτηκε (και αν θεωρηθεί από αυτόν κουτσομπολιό που δεν θα θέλει να δημοσιοποιηθεί θα σε "ενημερώξω" ιδιαιτέρως)...?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Η ΑΕΠΙ ΠΑΝΤΑ ειχε το ύφος, είμαι ο Πάπας , τους εκπροσωπώ όλους (και γι όλα) .....και όταν λέμε ΄όλους ..........ΟΛΟΥΣ, χωρίς να τους εκπροσωπεί ασφαλώς.

Προφανώς λοιπόν και εδώ (άλλωστε αυτό έκρινε και το δικαστήριο σε δυο βαθμούς μάλιστα ) ισχυρίστηκε  πάλι (χωρίς να έχει σχετική άδεια) ότι πήρε άδεια από τον Ζερβουδάκη για να διασκευάσει το τραγούδι του ο Βρεττός.

Σιγά το απίστευτο.

[SIZE=10pt]Είχαμε φτάσει σε ένα σημείο (και μάλιστα ενώπιον  δικαστηρίων) να προσπαθούμε να αποδείξουμε εμείς ότι η ΑΕΠΙ ΔΕΝ εκπροσωπεί έναν καλλιτέχνη και όχι να αποδείξει η ίδια ότι τον εκπροσωπεί. [/SIZE]

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το ερωτημα ειναι στα ορια του ακαδημαικου διοτι μού φαινεται οτι καποιος εκανε την ξερη.

Δεν ειναι δυνατον να υπάρχει τετοια ασυνενοησια που να φτασει σε β βαθμου δικη

Εννοειται δεν ξέρω τι εστι Βρεττος ουτε Ζερβουδάκης ουτε ανειπωτα

 
Δεν ειναι δυνατον να υπάρχει τετοια ασυνενοησια που να φτασει σε β βαθμου δικη


Δεν είναι θέμα ασυνεννοησίας. Είναι θέμα ασυδοσίας με την οποία λειτουργούσε ο χώρος τουλάχιστον μέχρι πρόσφατα. 

 
Λογω αεπι;


Κυρίως λόγω ΑΕΠΙ. Αλλά θα σε μαλώσω και Δευτέρα με τον κηδεμόνα σου. Δε δικαιολογείσαι να δηλώνεις άγνοια περί της κατάστασης των μουσικών πνευματικών δικαιωμάτων στη χώρα και το μπάχαλο που έγινε με αυτή την ιστορία τα τελευταία 2-3 χρόνια. Τα 'χουμε πει κι εδώ μέσα αρκετές φορές. Μας αφορά όλους λόγω ιδιότητας (έστω χομπίστικης) κι ας μην είχαμε προσωπικά παρεδώσε με τα πνευματικά δικαιώματα.

 
o κηδεμόνας κωλύεται...

ειλικρινά όμως δεν γνωρίζω

Και δεν είμαι σίγουρος αν πρέπει ή όχι ή αν το ένα ή το άλλο έχει κάποια επίδραση πάνω μου.

Θα με ενδιέφερε όμως να μάθω έστω και αργά και έστω ίσως άνευ αντικειμένου

 
Η ΑΕΠΙ ΠΑΝΤΑ ειχε το ύφος, είμαι ο Πάπας , τους εκπροσωπώ όλους (και γι όλα) .....και όταν λέμε ΄όλους ..........ΟΛΟΥΣ, χωρίς να τους εκπροσωπεί ασφαλώς.


θα συμφωνήσω Λάκη μου αλλά θα μου επιτρέψεις να σου δανειστώ λίγο την ιδιότητα από την πλευρά του "διαβόλου"...??

εγώ επίσης δεν θυμάμαι τις εποχές των "παχιών" (του σκασμού) αγελάδων, τους (κατά κανόνα) "ΟΛΟΥΣ" να διαμαρτύρονται με ιδιαίτερη ζέση για τις πρακτικές της Πάπισας (π.χ. νομίζω έχω ξαναπεί εδώ για τους παρωχημένους τραγουδιάρηδες που έστελνε στα μαγαζιά ως αντιπροσώπους της για να καταγράφουν προγράμματα και τη συμπεριφορά και τις "συναλλαγές" τους)... αλλά ήταν πολλά τα λεφτά Άρη και έπεφτε πολύ μάσα από τις ουρές μέχρι τα κεφάλια...?

δεν ξέρω για την περίπτωση που ανέφερε ο dimsonic αλλά επειδή τα τελευταία χρόνια ακούω διάφορα, μήπως ΑΕΠΙς πεσούσης πας αοιδός ξυλεύεται?...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αν με ρωτας , δεν φταίει η ΑΕΠΙ.

Για την ακμή της και την παρακμή της φταινε αυτοί που την εξόπλισαν με υπερεξουσίες.

 
Τα στιχουργικά-συνθετικά πνευματικά δικαιώματα είναι μεγάλο κονδύλι και είχε γίνει ακόμα μεγαλύτερο επί ΑΕΠΙ αφού είχαν φτάσει να απαιτούν συνδρομή από περίπτερα και κομμωτήρια που είχαν ραδιόφωνο. 

Σε κάθε περίπτωση και ειδικά στην Ελλάδα, ένας οργανισμός/εταιρία που είναι σε στενή συνεργασία με το κράτος, διαχειρίζεται λεφτά και δεν ελέγχεται ποτέ, είναι μοιραίο να φτάσει να κολυμπάει στη διαφθορά.

Ας ελπίσουμε ότι ο νέος οργανισμός που μόλις αδειοδοτήθηκε από το ΥΠΠΟ (ΕΔΕΜ) και ουσιαστικά περνά τη διαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων στους ίδιους τους δημιουργούς, θα έχει καλύτερη τύχη. Αν και χωρίς καμία αμφιβολία, έκτροπα θα γίνουν και εκεί.

 
Σε κάθε περίπτωση και ειδικά στην Ελλάδα, ένας οργανισμός/εταιρία που είναι σε στενή συνεργασία με το κράτος, διαχειρίζεται λεφτά και δεν ελέγχεται ποτέ, είναι μοιραίο να φτάσει να κολυμπάει στη διαφθορά.


την εν γένει διαφθορά της ΑΕΠΙ την είχε ο μουσικός κόσμος drum(s) και κάποιοι κρυφό καμάρι... και την διαχρονική "ανοχή" των ενδιαφερόμενων δημιουργών εκτελεστών, ειδικά όταν συνοδεύεται από εκούσια μασαμπούκα (σε όλα τα επίπεδα) προσωπικά την λέω "συναυτουργία" κατ αναλογία... νομικά δεν ξέρω αλλά ηθικά σίγουρα...

Ας ελπίσουμε ότι ο νέος οργανισμός που μόλις αδειοδοτήθηκε από το ΥΠΠΟ (ΕΔΕΜ) και ουσιαστικά περνά τη διαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων στους ίδιους τους δημιουργούς, θα έχει καλύτερη τύχη.


εγώ Σπύρο δυστυχώς ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΚΑΘΟΛΟΥ έχοντας ως προηγούμενο τις κατά κανόνα (ανα-δια-υπο)δράσεις καμιά σαρανταριά χρόνια τώρα των κάθε λογής συλλόγων του χώρου μας (ΠΜΣ, ΕΜΣΕ κλπ)... παρόλα αυτά, αν και δεν με αφορά πλέον, από καρδιάς εύχομαι να διαψευστώ...

ΥΓ. η απογοήτευσή μου όπως και η "παράλληλη" εξελικτική πορεία της ΑΕΠΙ με το σύγχρονο ελληνικό κράτος δεν είναι συμπτωματική...

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top