Ρε μπας και χρησιμοποιούμε ΛΑΘΟΣ χορδές? (010-038)

Μεγάλο θέμα το πάχος των χορδών και πως αντιλαμβάνεται ο καθένας τον "ήχο".

Για χρόνια έπαιζα με κλασσικές 10-46 αλλά μου φαινόταν πολύ αναιμική η Ε καντίνι.

Γι' αυτό άλλαξα σε 11 webstrings (11-14-18-28-38-50) και ευτυχώς δεν είχα αγοράσει πολλά πακέτα γιατί η μπασαδούρα και γενικά το μπούκωμα στην Ε μπάσα δεν παλευόταν με τίποτα.

Μετά πήγα σε 11 ernie ball (11-14-18-28-38-48) και ήρθα στα ίσα μου. Να σημειώσω και ότι άλλαξα μπράτσο καθώς και τεχνικό που έκανε πολύ καλό set up.

Μια ωραία πρωία κι επειδή σταμάτησα να παίζω όσο έπαιζα παλιά, αποφάσισα να χαμηλώσω κούρδισμα στο Eb καθαρά για να μην στρεσάρετε τόσο πολύ το μπράτσο και δεν πείραξα τίποτε άλλο.

Μετά απ' αυτό ήταν σαν να είχα άλλο όργανο, ηχητικά, παικτικά, σε όλα, κάτι που δεν μπορώ να το περιγράψω. Φοβάμαι και να αλλάξω χορδές που λέει ο λόγος για να μην χαλάσει η συνταγή.

Πάντως ο ήχος και στα 2 κλιπάκια είναι ο σκαστός "ήχος stratocaster" που κι εγώ έχω στο μυαλό μου

 
Παντως απο εμενα που οτιδηποτε πανω απο το κλασσικο 9-42 (d addario for ever) μου φαινεται οτι παλευω με συρματοσχοινα κ τενοντιτιδες μου κανει εντυπωση οτι σχεδον ολοι σας εισαστε σε σετ 10+ .

 
Πάντως ο ήχος και στα 2 κλιπάκια είναι ο σκαστός "ήχος stratocaster" που κι εγώ έχω στο μυαλό μου




Το θεμα δεν ειναι μονο αυτο.

Η διαφορα στον ΗΧΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ ηχο μεσα σε μια ΠΑΡΑΓΩΓΗ ή μεσα σε μια ΜΠΑΝΤΑ που παιζει ζωντανα ειναι δραματικη με αυτο το σετ.

Καταρχην δεν "ανταγωνιζεσαι" τον μπασιστα....

Μετα δεν χρειαζεται να κοψεις μπασα με eq οταν μιξαρεις .... βασικα δεν χρειαζεται σχεδον να κανεις ΚΑΝΕΝΑ eq μια και η κιθαρα ειναι "ετοιμη" 

Ασε που δεν μπουκωνει και ο κακομοιρης ο ενισχυτης..

Το γεγονος  η κιθαρα ακουγεται "ΠΙΑΝΟ" ειναι απλα ενα ακομα καλο...

Με εξαιρεση την GRETSCH μου (λογω κινητης γεφυρας που δεν νομιζω να μπορεσει να συγκρατηθει απο τοσο ελαφρυ σετ αλλα μου αρεσουν και οι 11αρες σε αυτην ) νομιζω οτι πλεον ανακαλυψα το σετ μου ,εβαλα χθες και στην Les Paul και πρωτη φορα παιζω humbuckers & δεν ....αηδιαζω απο τον ηχο των ΜΙ και ΛΑ  :classic_smile: ...ασε που στην μικροτερη σκαλα της Les Paul το feel ειναι ακομα πιο slinky ...

Μιλαγα και με εναν φιλο μου το πρωι (ηχοληπταρας,κιθαρισταρας και εξαιρετικος παραγωγος) και μου ελεγε "κρυβε λογια" μια και αυτος το εχει ανακαλυψει το σετ αυτο εδω και χρονια.....?

Το μονο μου προβλημα ειναι οτι εχω 25 σετ 010-046 EXL καβαντζα και δεν κΣερω πως θα τα ξεφορτωθω ... :classic_biggrin:     (παιζω τις tele μου που ακομα εχουν 010-046 και μου ακουγονται πολυ ανισόρροπες  ?  σε σχεση με  αυτην που εχω βαλει το 010-038 σετ)...μου φωναζουν ΣΟΛ,ΣΟΛ,ΣΟΛ και δεν μΕ αρεσει καθολου  ? 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν ξέρω αν παίζω με σωστές χορδές, αλλά παίζω με αυτές που μου βγάζουν τον καλύτερο ήχο για τη μουσική που παίζω. 10-52 σε singlecut κιθάρες, 10-46 σε Strat-Tele. Σε LPs πάω και σε 11-56, αλλιώς τις νιώθω μακαρόνια ακόμα και σε Standard E.

Έπαιζα για χρόνια με 9-42, αλλά δε συγκρίνεται το feel με τις 10άρες.

 
λλιώς τις νιώθω μακαρόνια ακόμα και σε Standar
Ομοίως τις νιώθω μακαρόνια ακόμα και με 10-46 σε Les Paul 

Σε superstrat είναι ακριβώς όσο με βολεύει 

 
Το μονο μου προβλημα ειναι οτι εχω 25 σετ 010-046 EXL καβαντζα και δεν κΣερω πως θα τα ξεφορτωθω ... :classic_biggrin:     (παιζω τις tele μου που ακομα εχουν 010-046 και μου ακουγονται πολυ ανισόρροπες  ?  σε σχεση με  αυτην που εχω βαλει το 010-038 σετ)...μου φωναζουν ΣΟΛ,ΣΟΛ,ΣΟΛ και δεν μΕ αρεσει καθολου  ? 


δηλαδη η μικρότερη μάζα της ΣΟΛ ευθύνεται για το μειωμένο outup? Μα στους μαγνήτες όμοια δεν είναι τα pole-pieces? Αν είχε σχέση με το πάχος/μάζα της χορδής τότε η πρίμα ΜΙ θα ακούγονταν περίπου 4-5 φορές πιο ισχνή (σύμφωνα την διάμετρο) σε σχέση με την μπασα ΜΙ και αν ισχύει η θεωρία του τετραγώνου (απο την 2η σελίδα του νήματος)

The big difference there is that you're using the .015 for the third, because if you use the .017 for the third, the actual sound of the guitar is very G-heavy. The electrical output of the strings is dependent on the square of the diameter; if you square all the diameters and look at them, you can get much more of an idea about the balance of the guitar.
τότε μιλάμε για 21 φορές (σύμφωνα με το τετράγωνο της διαμέτρου) πιο ισχνή.

Ακούγεται η πρίμα Μι 21 φορες πιο αδύνατη σε σχέση με την μπασα Μι?

 
Ακούγεται η πρίμα Μι 21 φορες πιο αδύνατη σε σχέση με την μπασα Μι?


Μάλλον έχει να κάνει με το πως το ανθρώπινο αυτί αντιλαμβάνεται την ένταση σε σχέση με τη συχότητα. 

 
δηλαδη η μικρότερη μάζα της ΣΟΛ ευθύνεται για το μειωμένο outup? Μα στους μαγνήτες όμοια δεν είναι τα pole-pieces? Αν είχε σχέση με το πάχος/μάζα της χορδής τότε η πρίμα ΜΙ θα ακούγονταν περίπου 4-5 φορές πιο ισχνή (σύμφωνα την διάμετρο) σε σχέση με την μπασα ΜΙ και αν ισχύει η θεωρία του τετραγώνου (απο την 2η σελίδα του νήματος)

τότε μιλάμε για 21 φορές (σύμφωνα με το τετράγωνο της διαμέτρου) πιο ισχνή.

Ακούγεται η πρίμα Μι 21 φορες πιο αδύνατη σε σχέση με την μπασα Μι?


Ιδέα δεν έχω.

Το ΑΠΟΤΈΛΕΣΜΑ είναι που με ενδιαφέρει,αν ήταν να προσπαθούσαμε να αιτιολογήσουμε.... επιστημονικά τον ήχο της κιθάρας θα ήμασταν εδώ και καιρό στο ψυχιατρείο ?

 
Ακούγεται η πρίμα Μι 21 φορες πιο αδύνατη σε σχέση με την μπασα Μι?
Αφενός είναι μέρος από τις "σαχλαμαρίτσες" που μου φάνηκε ότι είπε ο Μayer.

Aφ' ετέρου, στις τυλιχτές τον μεγαλύτερο ρόλο, μαγνητικά, τον παίζει ο πυρήνας της χορδής (steel) και το τύλιγμα παίζει ανάλογα με το κράμα (pure nickel, nickel plated steel) και την πυκνότητα περιέλιξης. Έτσι εξηγείται και το εμφανώς μεγαλύτερο output στη μπάσα Ε στην πλειοψηφεία των σετ. Ο πυρήνας στην Ε είναι περίπου όσο και η plain G.

 
Αφενός είναι μέρος από τις "σαχλαμαρίτσες" που μου φάνηκε ότι είπε ο Μayer.

Aφ' ετέρου, στις τυλιχτές τον μεγαλύτερο ρόλο, μαγνητικά, τον παίζει ο πυρήνας της χορδής (steel) και το τύλιγμα παίζει ανάλογα με το κράμα (pure nickel, nickel plated steel) και την πυκνότητα περιέλιξης. Έτσι εξηγείται και το εμφανώς μεγαλύτερο output στη μπάσα Ε στην πλειοψηφεία των σετ. Ο πυρήνας στην Ε είναι περίπου όσο και η plain G.


Σωστός.

Ειδικά στις GHS που είναι roundcore ο πυρήνας είναι μεγαλύτερος (και οι original Fender 010-038 ήταν roundcore)

 
Αφενός είναι μέρος από τις "σαχλαμαρίτσες" που μου φάνηκε ότι είπε ο Μayer.

Aφ' ετέρου, στις τυλιχτές τον μεγαλύτερο ρόλο, μαγνητικά, τον παίζει ο πυρήνας της χορδής (steel) και το τύλιγμα παίζει ανάλογα με το κράμα (pure nickel, nickel plated steel) και την πυκνότητα περιέλιξης. Έτσι εξηγείται και το εμφανώς μεγαλύτερο output στη μπάσα Ε στην πλειοψηφεία των σετ. Ο πυρήνας στην Ε είναι περίπου όσο και η plain G.


Εννοείς το μποινγκ το "μπούκωμα"? Γιατί προσωπικά δεν ακούω διαφορά στην ένταση, ουδεποτε έχω ακούσει, ίσα ίσα νομίζω οτι οι λεπτότερες χορδές "σπάνε" τα βρώμικα του ενισχυτή πιο νωρίς.

 
Εννοείς το μποινγκ το "μπούκωμα"? Γιατί προσωπικά δεν ακούω διαφορά στην ένταση, ουδεποτε έχω ακούσει, ίσα ίσα νομίζω οτι οι λεπτότερες χορδές "σπάνε" τα βρώμικα του ενισχυτή πιο νωρίς.


Όχι, εννοώ ότι η Ε έχει πάντα το μεγαλύτερο οutput στις τυλιχτές και η G αντιστοίχως στις plain. Kαι αυτό είναι πιο εμφανές σε μονοπήνιους, που έχουν μεγαλύτερη ευαισθησία "διαβάσματος". Όσο φυσικά αυξάνονται τα gain συντελούνται compressions που εξομαλύνουν τις διαφορές. Αλλά το βασικό θέμα σε όλες τις 9-42, 10-46(πάνω-κάτω) είναι  ΕadGbe. 

 
Όχι, εννοώ ότι η Ε έχει πάντα το μεγαλύτερο οutput στις τυλιχτές και η G αντιστοίχως στις plain. Kαι αυτό είναι πιο εμφανές σε μονοπήνιους, που έχουν μεγαλύτερη ευαισθησία "διαβάσματος". Όσο φυσικά αυξάνονται τα gain συντελούνται compressions που εξομαλύνουν τις διαφορές. Αλλά το βασικό θέμα σε όλες τις 9-42, 10-46(πάνω-κάτω) είναι  ΕadGbe. 


χμμ, στους μονούς σε στρατ οι οποίοι είναι σε διαγώνια θέση, και όχι κάθετοι στις χορδές, το πλάτος της ταλάντωσης πάνω απο την Σολ είναι μεγαλύτερο απο ότι στην Μι (όπως ισχύει μεταξύ bridge και neck, εξου και οι neck pups είναι πάντα πιο αδύναμοι), οπότε είναι απολύτως λογικό εκεί να έχουμε περισσότερο output.

Αλλο πρόβλημα είναι η ευθυγράμμιση των πόλων, το spacing E-E, το pup action, αν χτυπάμε με την πένα πάνω ή κάτω κτλ. Γενικά δεν έχω παρατηρήσει πότε καποια διαφορά στην ένταση που να εστιάζεται αποκλειστικά στο πάχος της χορδής.

Ευκολο πείραμα, σε μια κιθαρα με υποψία διαφοράς έντασης μεταξύ λεπτή Μι και Σολ, αλλάζουμε θέση λεπτή Mi και Σολ, και δοκιμάζουμε.

Στο άλλο με την παραμόρφωση, είπα το ανάποδο, οτι έχω την αίσθηση οτι τα λεπτότερα set, παραμορφώνουν πιο γρήγορα στον ενισχυτή, ένδειξη (αν μη τι άλλο) του αυξημένου output (αν και αυτό φυσικά είναι 100% προσωπική γνώμμη).

αυτο τον καιρό δεν έχω καμία διάθεση να παίξω, όποτε βγαλω την όποια κιθάρα θα κοιταξω να βρω διαφορες στο output.

 
Παίζει να δοκιμάσω και το pure nickel 10-38 της pyramid με την πρώτη ευκαιρία, πιστεύω θα είναι πιο ζεστό και θα πεθαινει γρηγορα μουχαχαχαχαχαχα. Σόρρυ. Ειναι μια μάρκα που λατρεύω αλλα , αν δε σκουπιζεις λιγο τις χορδες μετα (ιου αντι-ροκ εν ρολ αισκος) μουνταινει η μι σε ωρες...

παρόλα ταυτα σλι κυ αζ χελλ και ηχαρα. Για τα βινταντζ γουστα μου οφ κωρς..

8FF17719-6233-47D8-A15C-376FD98FA052.png

 
Όχι, εννοώ ότι η Ε έχει πάντα το μεγαλύτερο οutput στις τυλιχτές και η G αντιστοίχως στις plain. Kαι αυτό είναι πιο εμφανές σε μονοπήνιους, που έχουν μεγαλύτερη ευαισθησία "διαβάσματος". Όσο φυσικά αυξάνονται τα gain συντελούνται compressions που εξομαλύνουν τις διαφορές. Αλλά το βασικό θέμα σε όλες τις 9-42, 10-46(πάνω-κάτω) είναι  ΕadGbe. 
η επιλογή της γραμματοσειράς είναι ενδεικτική υποθέτω

και αυτό γίνεται σε flat polepieces και σε staggered?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
η επιλογή της γραμματοσειράς είναι ενδεικτική υποθέτω

και αυτό γίνεται σε flat polepieces και σε staggered?




Εγω το ακουω παντου,δεν εχει ιδιαιτερη σημασια το pole staggering,ετσι κι αλλιως αυτο κανει compensation στο radius ..

Αλλα ΔΕΝ σας καταλαβαινω ρε παιδες.....ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ το και μονοι σας θα ακουσετε ή ΔΕΝ θα ακουσετε την διαφορα...τα 7 ευρω φοβαστε?   :classic_biggrin:

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εγω το ακουω παντου,δεν εχει ιδιαιτερη σημασια το pole staggering,ετσι κι αλλιως αυτο κανει compensation στο radius ..

Αλλα ΔΕΝ σας καταλαβαινω ρε παιδες.....ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ το και μονοι σας θα ακουσετε ή ΔΕΝ θα ακουσετε την διαφορα...τα 7 ευρω φοβαστε?   :classic_biggrin:
εγώ βαριέμαι να τις αλλάξω, να μη μου κάτσουν και μετα να τις ξαναλλάξω...

πιό εύκολο μου μοιάζει να πάρω μια άλλη κιθάρα και να τις έχω πάνω...

αλλά βγαίνει πιό ακριβό.

 
εγώ βαριέμαι να τις αλλάξω, να μη μου κάτσουν και μετα να τις ξαναλλάξω...

πιό εύκολο μου μοιάζει να πάρω μια άλλη κιθάρα και να τις έχω πάνω...

αλλά βγαίνει πιό ακριβό.




Φαντασου δηλαδη τι σκεφτεσαι για εμενα που αλλαζω χορδες καθε 10-12 ωρες παιξιματος... :classic_biggrin:

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top