Ρε μπας και χρησιμοποιούμε ΛΑΘΟΣ χορδές? (010-038)

Νομίζω οτι σε 10-38 οι ανισότητα μεταξύ ψιλής Μι και υπολοίπων θα είναι πιο έντονη


Από ότι βλέπεις ο Jimmy & o Rorry διαφωνούν μαζί σου (μαζί με σχεδόν οποιονδήποτε έπαιζε κιθάρα στα 60s & 70s)  :classic_biggrin:

Έξω από την πλάκα επειδή δεν είμαι "κιθαρίστας" αλλά είμαι πρωτίστως μουσικός και παραγωγός με ενδιαφέρει πολύ περισσότερο η ηχητική ισορροπία παρά το tension των χορδών.

Αυτό είναι το πρώτο σετ που σε σαράντα χρόνια που ασχολούμαι με το άθλημα μου την προσφέρει.

Αν κάποιος δεν ενοχλείται από την έντονη ηχητική ανισορροπία των τυπικών string sets ( η παίζει μόνιμα με πολύ παραμόρφωση που έτσι κι αλλιώς τα ισοπέδωνει όλα) δεν υπάρχει  λόγος να χρησιμοποιησει το 010-038 βέβαια ΚΑΛΟ θα ήταν να το ΔΟΚΙΜΑΣΕΙ πρώτα πριν το κρίνει ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Λίγου σιάζ τους μαγνήτζ λίγου φέρνεις το eq, όλα καλά. 
Μεις βάνουμι κουμπρέσουορ. Παντού κι πάντα.

Aλλά το 10-38 είναι πιο ισορροπημένο σετ ηχητικά και ξεβράκωτα, όσο κι αν βάζουμε βρακί στον ποπό μας.

Yπάρχει μια θεωρία κατά την οποία, ο μαγνήτης δεν διαβάζει απλώς τις μεταβολές στο μαγνητικό του πεδίο αλλά διαβάζει και το πεδίο που δημιουργεί η (μαγνητισμένη) παλλόμενη χορδή, υπάρχουν δύο αλληλοεπιδρούμενα πεδία δηλ. (ή κάτι τέτοιο, ημιμαθές). Δεν θυμάμαι που το διάβασα θα το ψάξω να το παραθέσω (κάποιος κατασκευαστής μαγνητών-engineer something...) To παραπάνω εξηγεί και το ότι οι διαφορές εξακολουθούν να υφίστανται ακόμη(πιθανόν ελαφρώς εξομαλυμένες) και με διαφορετικούς μαγνήτες (stager-ξεstagger, μονοί-διπλοί, μπακερ-ξεμπάκερ).

 
Μεις βάνουμι κουμπρέσουορ. Παντού κι πάντα.

Aλλά το 10-38 είναι πιο ισορροπημένο σετ ηχητικά και ξεβράκωτα, όσο κι αν βάζουμε βρακί στον ποπό μας. 




Δες τώρα μια πλάκα.

Μέχρι και το 2010 που έπαιζα με κτήνη ενισχυτές (call me Mesa Boogie Mark 1), ο compressor ήταν always on και όντως δεν με ενοχλούσε ιδιαίτερα η σολ.

Ωραίο ήχο είχα βέβαια αλλά κάτι μου έλειπε..

Με το που το γύρισα σε low wattage ενισχυτές ( call me tweed deluxe & Marshall 1974x) που είχαν φυσικό κομπρεσσαρισμα οπότε ο κομπρεσσoρ ήταν άχρηστος,η σολ με ενοχλούσε πολύ.

Δεδομένου ότι σπάνια παίζω βρώμικα,80% παίζω clean και 20% με overdrive που μάλλον για τη νέα γενιά είναι... Clean. :).... αυτό το σετ είναι pure bliss to my ,old,ears 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Γιαυτο σου αρεσει το dark matter. Δεν χρειαζεται κομπρεσορα μπροστα....

 
όπως έγραψα και πιο πρίν, 3 ένοχοι για την εν λόγω ανισορροπία, οι οποίοι όμως την σκαπουλάρουν συνεχώς, είναι :

1) το αισχρό alignment της λεπτής ΜΙ και το τέλειο alignment της ΣΟΛ (σε πολλές κιθάρες, π.χ f-spaced pup, 52.5mm bridge)

2) radiused poles, σχετικά μεγαλύτερο radius στην ταστιέρα

3) action action action .... Σχεδόν πάντα η λεπτή ΜΙ έχει χαμηλότερο action, δεν μπορεί να αναπνεύσει όσο ή σόλ. Επίσης μπορεί να προκληθεί απο επίπεδη ταστιέρα, radius bridge

σε απολύτως σωστά σεταρισμένες κιθάρες μου, δεν είδα διαφορά στην ένταση της ΣΟΛ που να δικαιολογεί κάποια αλλαγή, αφενώς, και 2ον, δεν νομίζω οτι μικρότερο gauge στην ΣΟΛ θα έχει μικρότερη ένταση.

βάζω κράνος, πίσω στα χαρακώματα ? σχολιάστε άφοβα ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
κανονικά με κομπρέσορα δεν σώνεις την σολ. Γιατί αν βγαίνει πιό δυνατά, πάλι με τον κομπρέσορα θα βγαίνει ακόμα πιό δυνατά.

 
1) το αισχρό alignment της λεπτής ΜΙ και το τέλειο alignment της ΣΟΛ (σε πολλές κιθάρες, π.χ f-spaced pup, 52.5mm bridge)

2) radiused poles, σχετικά μεγαλύτερο radius στην ταστιέρα

3) action action action .... Σχεδόν πάντα η λεπτή ΜΙ έχει χαμηλότερο action, δεν μπορεί να αναπνεύσει όσο ή σόλ. Επίσης μπορεί να προκληθεί απο επίπεδη ταστιέρα, radius bridge


1. Δεν το έχω δει αυτό σε καμμιά κιθάρα μου,μια χαρά alignment έχει η ΜΙ σε όλες,και σε όλες η σολ ενοχλεί, λιγότερο στις κιθάρες με διπλούς.

https://superfunk12.wordpress.com/my-gear/

Την Daphne Blue Tele αγνόησε την μια και η γέφυρα είχε τοποθετηθεί στραβά στο εργοστάσιο και η φωτό είναι πριν την ισιωσω ? αλλά και πάλι η plain χορδές είναι μια χαρά aligned.

2.Αυτο το είπαμε και πριν οι πόλοι κάνουν compensation στο radius.

3.Αν η κιθάρα έχει σεταριστει σωστά,όπως οι δικές μου,όλες οι χορδές έχουν την ίδια απόσταση από την κορυφή του ταστου μια και ακολουθούν το radius 

Αλλά και πάλι το πρόβλημα δεν είναι η μι,είναι η σολ και η γενικοί ανισορροπία του output μεταξύ των χορδών,το οποίο άλλωστε και ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ το ακούς.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
κανονικά με κομπρέσορα δεν σώνεις την σολ. Γιατί αν βγαίνει πιό δυνατά, πάλι με τον κομπρέσορα θα βγαίνει ακόμα πιό δυνατά.
Έχω ένα δγιαμάντι της Digitech που κάμει θαύματα. Δεν δοκίμασα με άλλους, αλλά αυτός σε όλες τις ρυθμίσεις, από απλό συμμάζεμα μέχρι οδοστρωτήρα, με γρήγορο ή αργό attack, όλες οι χορδές ακούγονται σαν ...38άρες, (αυτό είναι και καλό και κακό, δυστυχώς)
 

Αυτό με το μέγεθος ενισχυτή ισχύει όντως και το αντιλαμβάνομαι όσο προσπαθώ να κατέβω σε wattage και μεγέθη (και βάρος), τόσο "πατημένη" είναι η κιθάρα, και λογικό.

Eδώ το link από το πώς λειτουργεί ο μαγνήτης (όπως πολύ αποτυχημένα και παρωχημένα προσπάθησα να αποδώσω πριν...)
https://lawingmusicalproducts.com/dr-lawings-blog/how-does-a-pickup-really-work

Έχω την αίσθηση ότι απλά διυλίζουμε τον κώνωπα, εκατέρωθεν, ειδικά αυτοί που δεν θέλουμε να αλλάξουμε set τώρα στα γεράματα, και οποιαδήποτε αλλαγή μας φαίνεται άβολη ή ακόμη και υπερβολική. Δοκίμασα να ρίξω έναν τόνο τη 42άρα μου κι έπαιζε μια χαρά, αν την δούλευα με συγκεκριμένο τρόπο, αντίθετα απ΄ ό,τι πίστευα ότι θα είναι σαν μακαρόνια με τα δάχτυλά μου στο ρόλο της κιμαδομηχανής. Οι εικασίες  εύκολες, η λογική (μου) δεν αποτελεί πάντα το ορθόν. Παρ' όλα αυτά θα συνεχίσω τη ζωή μου με τις 9άρες, αναγνωρίζοντας όμως ότι όντως, ηχητικά υπάρχει θέμα στις E και G (ειδικά η G). Αnd that's a fact. Ακόμη και στην humbucker equipped κιθάρα μου. 

ΥΓ Πιθανολογώ ότι το ίδιο ισχύει σε περίπτωση που κάποιος θέλει πιο heavy gauges. πχ να έχει 11-40.

 
1. Δεν το έχω δει αυτό σε καμμιά κιθάρα μου,μια χαρά alignment έχει η ΜΙ σε όλες,και σε όλες η σολ ενοχλεί, λιγότερο στις κιθάρες με διπλούς.

https://superfunk12.wordpress.com/my-gear/

Την Daphne Blue Tele αγνόησε την μια και η γέφυρα είχε τοποθετηθεί στραβά στο εργοστάσιο και η φωτό είναι πριν την ισιωσω ? αλλά και πάλι η plain χορδές είναι μια χαρά aligned.

2.Αυτο το είπαμε και πριν οι πόλοι κάνουν compensation στο radius.

3.Αν η κιθάρα έχει σεταριστει σωστά,όπως οι δικές μου,όλες οι χορδές έχουν την ίδια απόσταση από την κορυφή του ταστου μια και ακολουθούν το radius 

Αλλά και πάλι το πρόβλημα δεν είναι η μι,είναι η σολ και η γενικοί ανισορροπία του output μεταξύ των χορδών,το οποίο άλλωστε και ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ το ακούς.


1) 2 απλά βήματα που οδηγούν σε αυτό το πολύ συνηθισμένο πρόβλημα :

A. μαγνήτης LP-spaced HB (π.χ. EMG 81), ή Asian spaced SC

Β. γέφυρα vintage strat

ή ακόμα χειρότερα

A. μαγνήτης vintage bridge σε neck

B. γέφυρα Asian spaced

JVnUwM2.jpg


ακομπρεσάριστος ο ήχος, upstroke, bye bye ψιλή Μι

2) ναι το είπαμε, αλλά παραμένει το γεγονός οτι σε flat radius κιθάρες, αν βάλεις radiused pole pups έχεις αυτομάτως δυνατότερη ΣΟΛ, και σε αυτό δεν φταίει κανένα string gauge.

3) στα specs των γνωστών εταιριών, δίνουν action height στην λεπτή ΜΙ λιγότερο από ότι στην μπάσα ΜΙ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
O πόλος δημιουργεί ένα σχεδόν σφαιρικό πεδίο γύρω του περικλείοντας τη χορδή, ακόμη κι αν αυτή δεν είναι ακριβώς από πάνω του. Έτσι εξηγείται και το ότι δεν "χάνεις" σήμα όταν κάνεις bends. 

Το σεταπ του οργάνου αποτελεί μια οργανική και βιωματική διαδικασία, όπου ο καθένας προτιμά τα specs του αλλιώς. Οργάνου δοθέντος, ειδικά σε vintage radiused όργανα, οι δύο E μπορούν να είναι στο ίδιο ύψος, το ελάχιστο της E καντίνι. Οι άλλες χορδές, κατά τη συνθήκη που λέει ότι η ταστιέρα δεν είναι κύλινδρος αλλά κώνος, μπορούν να είναι και χαμηλότερα ή να ακολουθούν πιο flat γραμμή. Σε πιο flat ταστιέρες, μπορεί να χαμηλώνει η Ε καντίνι κατά το δοκούν (οργάνου θέλοντος), η Ε μπασα συνήθως παραμένει σε υψηλότερη θεση γιατί είναι πιο επιρρεπής σε buzz. (όπως και όλες οι wound). Yπάρχουν γεωμετρικοί περιορισμοι, αλλά κατά κανόνα, ακολουθείται το radius και το action που α)επιθυμούμε ΚΑΙ β)μπορούμε να έχουμε

Τα upstrokes/downstrokes είναι χαρακτηριστικό φυσικό, κι έχει να κάνει με τον τρόπο διέγερσης της χορδής. Ισχύει και για ακουστικά όργανα και ο ήχος εξαρτάται από τη θέση και κυρίως τη γωνία της πένας.

 
) 2 απλά βήματα που οδηγούν σε αυτό το πολύ συνηθισμένο πρόβλημα :

A. μαγνήτης LP-spaced HB (π.χ. EMG 81), ή Asian spaced SC

Β. γέφυρα vintage strat

ή ακόμα χειρότερα

A. μαγνήτης vintage bridge σε neck

B. γέφυρα Asian spaced

JVnUwM2.jpg


ακομπρεσάριστος ο ήχος, upstroke, bye bye ψιλή Μι

2) ναι το είπαμε, αλλά παραμένει το γεγονός οτι σε flat radius κιθάρες, αν βάλεις radiused pole pups έχεις αυτομάτως δυνατότερη ΣΟΛ, και σε αυτό δεν φταίει κανένα string gauge.

3) στα specs των γνωστών εταιριών, δίνουν action height στην λεπτή ΜΙ λιγότερο από ότι στην μπάσα ΜΙ.




1.ΝΤΕΝ εχω τετοια πραγματα καρντια μου ,κανονικες κιθαρες εχω  ?

2.Ουτε απο αυτο εχω,ΜΙΣΩ το flat radius....αλλα και σε strat με flat radius που εχω βαλει πολλες φορες το flat pole A2 set του SD μη νομιζεις οτι διορθωθηκε και τιποτα,αντε να κατεβηκε η σολ ενα 10% σε ενταση.. 

3.Λογικο ειναι για να μην τριζει η wound E,αλλα και παλι δεν ειναι αναγκη να το ακολουθησεις,και σιγα μη κανει διαφορα το 1/10 του χιλιοστου που δινουν...

Αλλα σου ΞΑΝΑ-λεω δεν ειναι το προβλημα μου η ΜΙ,η ΣΟΛ και κυριως το ΣΥΝΟΛΙΚΟ balance ειναι...κατι που το συγκεκριμενο σετ πρωτη φορα στη ζωη μου και σε καμμια 200αρια κιθαρες που εχουν περασει απο τα χερια μου (και καμμια 2000αρια που εχω σεταρει) μου ΛΥΝΕΙ ΟΡΙΣΤΙΚΑ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
1.ΝΤΕΝ εχω τετοια πραγματα καρντια μου ,κανονικες κιθαρες εχω  ?

2.Ουτε απο αυτο εχω,ΜΙΣΩ το flat radius....αλλα και σε strat με flat radius που εχω βαλει πολλες φορες το flat pole A2 set του SD μη νομιζεις οτι διορθωθηκε και τιποτα,αντε να κατεβηκε η σολ ενα 10% σε ενταση.. 

3.Λογικο ειναι για να μην τριζει η wound E,αλλα και παλι δεν ειναι αναγκη να το ακολουθησεις,και σιγα μη κανει διαφορα το 1/10 του χιλιοστου που δινουν...

Αλλα σου ΞΑΝΑ-λεω δεν ειναι το προβλημα μου η ΜΙ,η ΣΟΛ και κυριως το ΣΥΝΟΛΙΚΟ balance ειναι...κατι που το συγκεκριμενο σετ πρωτη φορα στη ζωη μου και σε καμμια 200αρια κιθαρες που εχουν περασει απο τα χερια μου (και καμμια 2000αρια που εχω σεταρει) μου ΛΥΝΕΙ ΟΡΙΣΤΙΚΑ.


1) οκ εσύ έχεις κανονικές κιθάρες αλλά τα τόσα μιλούνια με τις super strat και τους HB έχουν απο τις άλλες τις ακανόνιστες ?

2) 10% είναι πολύ πράμα

3) Η διαφορά είναι της τάξης του μισού χιλιοστού (1.2 - 1.8 δεν δίνει η Gibson?) και προφανώς παίζει τεράστιο ρόλο στον αέρα που έχει η χορδή , αλλά το σημαντικότερο είναι οτι λειτουργεί ψυχολογικά, δηλ ο μέσος παίκτης θέλει και γενικά χαμηλό action και του έχει καρφωθεί οτι η λεπτή ΜΙ πρέπει να έχει μικρότερο ύψος απο τις υπόλοιπες. Οπότε buzzzzz .

 
1) οκ εσύ έχεις κανονικές κιθάρες αλλά τα τόσα μιλούνια με τις super strat και τους HB έχουν απο τις άλλες τις ακανόνιστες ?


Καλα ΥΠΑΡΧΟΥΝ ακομα αυτα τα ATTROCITIES?  :classic_biggrin:

2) 10% είναι πολύ πράμα


Μπα....εχεις ακομα ενα 90% ΚΟΥΔΟΥΝΙΣΜΑ...?

δηλ ο μέσος παίκτης θέλει και γενικά χαμηλό action


Εγω δεν ειμαι ο μεσος παικτης,....αλλα ο μεσος παικτης ΔΕΝ κΣερει τι του γινεται.... :classic_biggrin:

Καλα πραγματικα εσυ σεταρεις τις κιθαρες σου με....ΧΑΡΑΚΑΚΙ και οντως ΜΕΤΡΑΣ την αποσταση ωστε να "πιασεις" τα "εργοστασιακα" specs   οσον αφορα το action? 

Τζαμπα ταλαιπωριΕσαι...καθε κιθαρα ειναι διαφορετικη ,χαμηλωσε καθε χορδη μεχρι να αρχισει να τριζει και μετα αρχισε να σηκωνεις και οταν σταματησει να τριζει (στον ενισχυτη παντα μη τρελλαθουμε κι ολας και την θελουμε να μην τριζει καθολου και ακουστικα),εισαι ΟΚ...αν η κιθαρα σου εχει καλα leveld & crowned ταστα  συνηθως η αποσταση της καθε χορδης (του κατω μερους της) πανω κατω ιδια ειναι απο την κορυφη της περιοχης του ταστου που ειναι απο κατω της  (αναλογα με το relief που εχουμε  βεβαια ,αν και το ελαχιστο relief ειναι σημαντικοτατος παραγοντας για να εχουμε ηχο της προκοπης και action της προκοπης στη μεση του μπρατσου οπου συνηθως παιζουμε, και  τον τροπο που παιζουμε η κιθαρα θα εχει και διαφορετικα τριξιμο-thresholds )

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ποιό χαρακάκι, αυτα τα κάνουν οι νουμπαδες. Σετάρω εκεί που γουστάρω πολύ πιο κάτω απο τις εργοστασιακές τιμές. Τα feeler-άκια είναι για αναφορά και σύγκριση ανάμεσα στα κιθαρόνια μου.

Οσο για το relief, προφανώς και χρειάζεται να είναι μεγαλύτερο του μηδενός, για τους λόγους που υπάρχουν παντού στην βιβλιογραφία.

 
Οσο για το relief, προφανώς και χρειάζεται να είναι μεγαλύτερο του μηδενός, για τους λόγους που υπάρχουν παντού στην βιβλιογραφία


Μπα...

Σε  πολλές κιθάρες μου  ,με τέλειο fretjob,έχω μηδενικό relief (όπως προτείνει και ο ΘΕΟΣ του set up Dan Erlewine) και δεν έχω καθόλου buzz, υπάρχει και ακόμα πιο ακραίος ο Eric Johnson που όχι μόνο έχει μηδενικό relief αλλά έχει και ελαφρύ upbow.

Συνήθως όταν σεταρω κιθάρες άλλων που έχουν καλή ταστοδουλεια το ρυθμίζω στο 0.5 χιλιοστό στο 7ο τάστο με κάπο στο πρώτο και πατημένη την σολ στο 15.

Τώρα αν βάρα ο άλλος σαν καφρος αναγκαστικά θα βάλω λίγο παραπάνω αλλά ποτέ πάνω από 1 χιλιοστό.

Αλλά έχω πετύχει και κιθάρα που με 11αρες,χαμηλό action και μηδενικό relief δεν τρίζει καθόλου ούτε ακουστικά όσο και να την κοπανας.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
0.5 χιλιοστό και 1 χιλιοστό, πατώντας 1ο και 15ο είναι αστρονομικές τιμές. Συνήθως δίνω relief γύρω στο 0.1mm με 0.2mm, μετρώντας μεταξύ 1ου και 24ου τάστου.... (ξέρω ξέρω αυτες με 22 τάστα δεν είναι κιθάρες, ενω αυτες με 24 ούτε κάν μουσικά όργανα) :classic_biggrin:

ένας καλός οδηγακος για "performance" κιθάρες είναι εδώ : http://www.ibanezrules.com/tech/setup/action.htm

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τώρα αν βάρα ο άλλος σαν καφρος αναγκαστικά θα βάλω λίγο παραπάνω αλλά ποτέ πάνω από 1 χιλιοστό.


οπότε μάλλον πρέπει να κάνεις κάπως έντιτ και το παραπάνω.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
οπότε μάλλον πρέπει να κάνεις κάπως έντιτ και το παραπάνω.




Τωρα ειναι αργα για εντιν καρΝτια μου ?

Μπορω απλα να προτρεψω τους κιθαριαρηδες να μη βαρανε σαν καφροι ...?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top