Καλό θα ήταν να μην γενικεύουμε. Υπάρχουν και πολύ αξιόλογες μπουτίκ εταιρείες, κάποιες από τις οποίες παρέχουν και δωρεάν service εφ' όρου ζωής (βλ. Death by audio). Όσον αφορά στον Wampler, προσωπικά τον συμπαθώ πολύ, γιατί πέρα από κάποια ωραία πετάλια που κατασκευάζει, ανεβάζει ωραία επεξηγηματικά βίντεο για ενισχυτές και πετάλια, και τον ήχο γενικότερα. Απαντά σε απορίες και είναι πολύ μετριόφρων. Επίσης έχει μπει σε φόρουμ diy και έχει δώσει λύσεις σε ανθρώπους που έφτιαχναν κλώνους των πεταλιών του. Αυτό λίγοι θα το έκαναν.
Εχεις δίκιο. Το σωστό θα ήταν να γράψω "με
κάποια σημερινά μπουτίκ". Πολλά κουμπιά για το τίποτα. Το συγκεκριμένο που έβαλα, έχει 4 footswitches με αντίστοιχα leds (ζαλάδα!), και επιλογή αν θα τρέξεις τα δυο reverb πριν ή μετά από τα δυο delay, παραμέτρους και διακοπτάκια.
Αυτό είναι καλό αν παίζεις (κυριολεκτικά "παίζεις") στο σπίτι σου μέχρι να έρθουν οι καλεσμένοι για το μεσημεριανό τραπέζι, αλλά παντελώς άχρηστο για να βγεις να παίξεις μουσική σε μια σκηνή -έχω παίξει σε σκηνές μικρότερες από το μέγεθος αυτού του πεταλιού, πόσο μάλλον να το είχα και στα πόδια μου!- οπού κι εκεί όμως, αν υποθέσουμε ότι το έχεις αυτό το πράγμα μαζί σου σε κάποιο ρακ ας πούμε, πάλι
έναν ήχο θα έχεις σετάρει και καθόλου ή σχεδόν καθόλου δεν θα εκμεταλλεύεσαι τις δυνατότητες της συσκευής.
Για την Death by audio δεν έχω γνώμη, εχω όμως γνώμη γενική! Σε όλες τις εταιρίες - μπουτίκ , υπάρχουν εφέ που βρίσκω χρήσιμα ή χρησιμοποιήσιμα αλλά και εφέ που είναι για bedroom players, των 40-50 ετών που έχουν μέσα-ανώτερα εισοδήματα και μπορούννα διαθέσουν ποσά των 400 ευρώ για ένα reverb που θα χρησιμοποιήσουν μια φορά για να εντυπωσιάσουν τους φίλους τους καιμετά θα το βαρεθούν/συλλέξουν/μεταπωλήσουν κ.λπ.
Το συγκεκριμένο delay-reverb που έβαλα της Matthew effects ας πούμε είναι ένα παράδειγμα για τα παραπάνω. Μπροστά του το El Capistan με τα secondary functions του, μοιάζει ένα φυσιολογικό digital πετάλι! Και το El Cap, κάποτε -και για κάποιους, ακόμη- θεωρούταν "μπουτικ". Αυτό εννοώ ότι τα σημερινά μπουτίκ εχουν σπάσει το φράγμα της χρηστικότητας και είναι περισσοτερο "παιχνίδια για μεγάλους".
Τέλος, για τον Wampler, μου είναι γνωστά αυτά που λες. Είμαι όμως από εκείνους που ξενέρωσαν απίστευτα με τη διαφήμιση του στο Reverb.com για το Pantheon overdrive, όπου ποντάριζε στο μεγάλο waiting list του AnalogMan για το King of Tone (ΚΟΤ) , προκειμένου να πουλήσει το δικό του πετάλι (Pantheon) εις βάρος του AnalogMike.
Δεν έχει να κάνει τόσο με το ότι ο Mike είναι φίλος μου ή με το ότι έχουν διαφορετικό business model και γραμμή παραγωγής, όσο με το ότι μεταξύ ανθρώπων που χαίρουν εκτίμησης στην DIY κοινότητα, μια τέτοια πισώπλατη πονηριά είναι ανεπίτρεπτη και κατά τη γνώμη μου και λίγο απατεωνιά καθώς:
α) το Pantheon ούτε κατά διάνοια δεν φτάνει τον ήχο του POT (προσωπικά το θεωρώ πολύ πιο "άτσαλο" στο drive του)
β) δεν συγκρίνεται με το POT δεδομένου ότι το POT είναι διπέταλο (δυο footswitches) ενώ το Pantheon μονό και
γ) παρά τα α) και β), η διαφήμιση του Brian έκανε ευθέως αναφορά στο POT αναφέροντας κάτι σαν "δεν χρειάζεται να περιμένετε δυο χρόνια waiting list για να πάρετε τον θρυλικό ήχο , το δικό μας είναι άμεσα διαθέσιμο κλπ".
All in all, όπως είπε και ο AnalogMike ευγενικά, μετά από αυτό: "εκείνο που τον στεναχωρεί περισσότερο είναι πως ο κόσμος θα δοκιμάσει πιθανόν το Pantheon και θα θεωρήσει -εσφαλμένα- ότι έτσι, ή κάπως έτσι, ακούγεται το POT, πράγμα που δεν θα μπορούσε να είναι πιο άδικο για το πετάλι μου".
Και επιμένω ότι ο Wampler (που έκανε edit εν τέλει στην αγγελία/διαφήμισή του στο Reverb, σβήνοντας την επίμαχη αναφορά) δεν κόπιαρε το POT αλλά το King of Tone (τη μονή version δηλ. του Prince of Tone). Το οποίο επιπλέον, ΔΕΝ έχει/είχε λίστα αναμονής δυο χρόνων, όπως ισχυριζόταν με υστεροβουλία στη διαφήμισή του...
Εν κατακλείδι, και με αφορμή τα παραπάνω, υπάρχουν μικρά πραγματάκια που βγαίνουν στη φόρα (και στα... φόρα) κατά καιρούς, αφού ο κόσμος των pedal builders είναι ένα μικρό - παγκόσμιο χωριό, τα οποία αποκαλύπτουν αρκετά για το ποιόν του καθενός. Η συγκεκριμένη περίπτωση πάντως δεν φαίνεται να βοήθησε την υστεροφημία του Wampler, ΄κάνοντας ανθρώπους σαν κι εμένα που, μαλακωδώς ίσως, δίνουν έξτρα σημασία σε ορισμένα θεματάκια, εκεί που συμπαθούσα λίγο τα πετάλια του, τα οποία εν γένει έβρισκα να έχουν μάλλον μέτριο ήχο πλην κάποιων εξαιρέσεων, τώρα να μη θέλω ούτε να ακούσω για τον γαλανομάτη συμπαθητικό και επεξηγηματικό κο Brian.
Ξέρει πολλά, έχει βοηθήσει άπειρο κόσμο, και η συνεισφορά του στην community είναι ανεκτίμητη, εκτιμητέα είναι όλα αυτά, - το ίδιο όμως συβαίνει και με πολλούς αξιόλογους συμφορουμίτες εδώ στο Noiz, που έχουν συνεισφέρει τα μάλα και συνεχίζουν να είναι πολύτιμοι στυλοβάτες του φόρουμ, με τους οποίους όμως δεν θέλω να έχω καμία αλληλεπίδραση, επειδή μέσα μου τους έχω καταχωρήσει ... κάπως. (Το τελευταίο δεν το γράφω για να ξεκινήσει κανένα flame war - και δεν θα το συνεχίσω, απλά για να εξηγήσω γιατί και πώς συμβαίνει μερικές φορές αυτό το contradiction). Kαι σόρι για την πολυλογία! Καλημέρα!