Μήπως τελικά συμφέρουν τα μπουτίκ πετάλια?

και επειδή ποσταρίστηκαν πολλά boss πετάλια σε φωτογραφίες χωρίς να ξέρω τον λόγο,
It's called reading, you should try it sometime...:P Αν διαβάσεις μία σελίδα πίσω, θα καταλάβεις τον λόγο. Δεν είναι όμως θέμα ανταγωνισμού...Εμείς με τα boss και σεις με τα μπουτίκ (αν και τα μισά από αυτά που έχει το pedalboard που πόσταρες, δεν είναι μπουτίκ, αλλά μαζικά παραγόμενα πετάλια). Ήταν απλά μια παράθεση απόψεων πάνω σ' ένα συγκεκριμένο νήμα σκέψης. Ας παίζει ο καθένας με ό,τι τον βολεύει και ό,τι τον ευχαριστεί. Και ας μάθει να δέχεται και την αντίθετη άποψη. Γιατί πότε το ίντερνετ δεν ήταν τόσο διχαστικό. Μας ανταγωνίζονται συνέχεια, μας επιτίθονται και πρέπει να απαντάμε, να υπερασπιζόμαστε την υπόστασή μας, να δείχνουμε την κρίση μας τη σωστή, την τέλεια, την εμπεριστατωμένη...Ας χρησιμοποιήσουμε όλη αυτή την ενέργεια σε λίγο πιο αποδοτικές φόρμες.  

 
Ίσως θα πρέπει να συμφωνήσουμε κατ' αρχήν στο ορισμό του τι εστί μπουτίκ τη σημερον και τι όχι.
Με παραδείγματα.
Καθοριστικό λόγο για μένα, παίζει συν τοις άλλοις, η τιμή και το αν ένα πετάλι είναι παραγόμενο από ρομπότ ή όχι. Και ο συνδυασμός τους. Ωστόσο, προσωπικά δεν θεωρώ πλέον τον κο Fulltone, ton Keeley, ή τον Paul Cochrane και το Timmy του, "μπουτίκ". Κι ας συγκεντρώνουν τα πετάλια τους όλα τα χαρακτηριστικά ενός μπουτικ πεταλιού. Το Timmy κάνει 140 δολάρια καινουριο και το OCD... 99, τα περισσότερα Keeley παίζουν στο Τόμαν γύρω 120-140 ευρώ. Αυτές δεν είναι μπουτίκ τιμές σε μια αγορά όπου πλέον το τελευταίο πετάλι που παρουσίασε η Earthquacker devices , ένα διπλό looper με ενσωματωμένο clean booster, κοστίζει 250 δολάρια.
Εχουμε δηλ. το φαινόμενο, αυτοί που όρισαν την έννοια του μπουτίκ, με κορυφαία πετάλια, να έχουν πλέον πολύ πιο προσιτές τιμές από εκείνους που τους διαδέχθηκαν στην αγορά μπουτίκ.

No offense, αλλά όπως κάθε φορά, τα Βοss πιστεύω πως ποσταρίστηκαν όπως κάθε παράδειγμα ο,τινανισμού ("ναι, αλλά για τα Boss δεν λέτε τίποτα"). ? Θα μπορούσαν κάλλιστα να έχουν ποσταριστεί boards που να συνδυάζουν μαζικά παραγόμενα, εξαιρετικά πεταλια MXR, ΕΗΧ, Boss, Voodoo Labs, Digitech κ.λπ. και το αντεπιχείρημα να είναι το ίδιο, αν όχι ισχυρότερο: ότι είναι ο παίκτης που κάνει τη διαφορά και όχι τα πετάλια. 
[ Εdit: τώρα βλέπω ότι δεν είναι ακριβές απόλυτα αυτό που έγραψα, καθώς έχουν ποσταριστεί πεταλιέρες με όλων των ειδών τα πετάλια , όχι μόνο Boss)
Ίσως οι fans των Boss να είναι/νιώθουν στρατευμένοι για κάποιο λόγο στην ιδέα της μονοκρατορίας της εταιρίας για συναισθηματικούς λόγους (την εποχή που ξεκινούσαν να παίζουν μουσική;) - ακόμη και αυτοί που δεν χρησιμοποιούν μόνο Boss στις πεταλιέρες τους!

Τα τελευταία πολλά χρόνια ωστόσο, και κυρίως μέσα από την έκρηξη των ηλεκτρονικών και των μεμονωμένων κατασκευαστών που όρισαν το μπουτίκ, υπάρχει τεράστια αύξηση των επιλογών για έναν μουσικό - πετάλια από την Κροατία μέχρι την Αυστραλία και από την Ισλανδία μέχρι την Ελλάδα εμφανίζονται , σε μοναδικά layout και συνδυασμούς ήχων... και αυτό είναι ανοικτή αγορά, παγκοσιμιοποίηση, ανταγωνισμός κλπ που πάει τον κόσμο πιο μπροστά κατά τη γνώμη μου, συμπαρασύροντας και τις μεγάλες εταιρίες να δημιουργούν και εκείνες πιο "ανήσυχα" πράγματα.
Ωστόσο, επειδή (πάντα ΚΤΓΜ) το κακό έχει παραγίνει -βλέπε το πετάλι της EQD που έλεγα πριν-, νομίζω ότι πρέπει να διαθετουμε ευθυκρισία και να είμαστε ακριβοδίκαιοι αναφορικά με την ηχητική ποιότητα ενός πεταλιού και λιγότερο με τις "επιλογές" και το πόσο όμορφο είναι. Το να έχει πολλά κουμπάκια, δε σημαίνει ότι είναι και πιο εύχρηστο ή ηχητικά καλύτερο από ένα AnalogMan ή ένα πετάλι Tsakalis Audioworks, Crazy Tube Circuits ή ένα Jam (για να αναφέρω και τα δικά μας παιδιά).
 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
No offense, αλλά όπως κάθε φορά, τα Βοss πιστεύω πως ποσταρίστηκαν όπως κάθε παράδειγμα ο,τινανισμού ("ναι, αλλά για τα Boss δεν λέτε τίποτα"). ? Θα μπορούσαν κάλλιστα να έχουν ποσταριστεί boards που να συνδυάζουν μαζικά παραγόμενα, εξαιρετικά πεταλια MXR, ΕΗΧ, Boss, Voodoo Labs, Digitech κ.λπ. και το αντεπιχείρημα να είναι το ίδιο, αν όχι ισχυρότερο: ότι είναι ο παίκτης που κάνει τη διαφορά και όχι τα πετάλια. 
Ίσως οι fans των Boss να είναι/νιώθουν στρατευμένοι για κάποιο λόγο στην ιδέα της μονοκρατορίας της εταιρίας για συναισθηματικούς λόγους (την εποχή που ξεκινούσαν να παίζουν μουσική;) - ακόμη και αυτοί που δεν χρησιμοποιούν μόνο Boss στις πεταλιέρες τους!
 
Ρε σεις αλήθεια τώρα, διαβάζετε τι γράφουμε; Τις εικόνες τις κοιτάτε; Ή απλά απαντάτε για να απαντήσετε;

"Μού αρέσει δε και το παράδειγμα του Morello, ο οποίος αφού κουράστηκε να ψάχνει τον "τέλειο" ήχο, αποφάσισε να παίξει με το gain ενός 50W Marshall, 2 Boss DD-3, 1 ΜΧR phaser, ένα Whammy κι ένα DOD eq σαν booster. Κι έβγαλε άπειρους ήχους. "

" Ο χ, y, z Hendrix, Eric Johnson κλπ και με boss ή κάποιο άλλο σχετικά φθηνό πετάλι, θα ήταν το ίδιος καλός."

 
Ρε σεις αλήθεια τώρα, διαβάζετε τι γράφουμε; Τις εικόνες τις κοιτάτε; Ή απλά απαντάτε για να απαντήσετε;

Έκανα edit φίλε Ledge ? (γράφαμε ταυτόχρονα)
Δες υπογραμμιση στο σχόλιό μου :classic_smile:

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πιστεύω ότι (...σχεδόν) όλα τα πετάλια έχουν ένα ή περισσότερα "sweet spots", υποκειμενικά ή αντικειμενικά.

Πάντα όταν δοκιμάζουμε ένα πετάλι περνάμε χρόνο ψάχνοντας τη ρύθμιση που μας βολεύει, που μας δίνει "τον ήχο που έχουμε στο κεφάλι" κλπ που έχουμε δει γραμμένα κατά καιρούς.

Ένα "καλό" πετάλι (από "αντικειμενικής" απόψεως) αναμένεται να έχει αρκετά ή πολλά sweet spots, ενώ ένα "της πλάκας" από _με το ζόρι_ ένα έως λίγα, ανάλογα και με την ...υποκειμενική θεώρηση του παίχτη.

Εκεί είναι και το κρίσιμο σημείο της τελική επιλογής, δοθέντος ότι μπορούν να αποκτηθούν όλα τα υπό εξέταση πετάλια και όχι μόνο τα προσιτά, με την κλασσική παραδοχή: "ντάξει, για τα λεφτά του καλό είναι"...

Σίγουρα ένας καλός (για μας) ήχος μας βελτιώνει παικτικά, αλλά ποτέ δεν θα μας κάνει Hendrix ή __your favorite layer here__.  Και θεωρώ (από προσωπική πείρα) οτι μας βελτιώνει γιατί δεν χάνουμε χρόνο να σπαζόμαστε μέχρι να βρούμε ήχο, συν φυσικά το γεγονός ότι συμβάλει στην δημιουργικότητα.

Άρα τελικά, αξίζουν τα boutique? Άν μπορείς να τα πάρεις και σου δίνουν αυτό που ψάχνεις, ναι. Αν δεν μπορείς να τα πάρεις βρες τα sweet spots σου σε πιο προσιτές επιλογές.

Για την ιστορία, το μοναδικό "boutique" πετάλι που έχω (και το μόνο που δεν έχω σκαλίσει από μέσα ποτέ) είναι το Fulltone Fulldrive II, που παρόλο που έχει ενα κάρο sweet spots το έχω σε μια ρύθμιση απο το 2002...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
το καλυτερο μου εμενα ηταν με ενα mxr phase 90. Σουπερ ηχος ακριβως αυτο που ηθελα, οποτε καποια στιγμη το πουλαω για την εκδοχη με script logo, true bypass, led κτλ... Ωραιο το καινουργιο, αλλα παει ο αγαπημενος μου ηχος! Παιρνω κανα δυο boutique ακομα, (mad professor τετοιες μαρκες), τελικα ξαναπαιρνω το απλο mxr! (χωρις να μου διαφευγουν βεβαια οι παραπανω  δυνατοτητες που ειχαν τα αλλα πεταλια). Αυτο μου εχει συμβει ακομα 2-3 φορες με chorus, vibe, drive.. Ειδικα σε drive αμα δε δοκιμασω ο ιδιος...

 
It's called reading, you should try it sometime...:P Αν διαβάσεις μία σελίδα πίσω, θα καταλάβεις τον λόγο. Δεν είναι όμως θέμα ανταγωνισμού...Εμείς με τα boss και σεις με τα μπουτίκ (αν και τα μισά από αυτά που έχει το pedalboard που πόσταρες, δεν είναι μπουτίκ, αλλά μαζικά παραγόμενα πετάλια). Ήταν απλά μια παράθεση απόψεων πάνω σ' ένα συγκεκριμένο νήμα σκέψης. Ας παίζει ο καθένας με ό,τι τον βολεύει και ό,τι τον ευχαριστεί. Και ας μάθει να δέχεται και την αντίθετη άποψη. Γιατί πότε το ίντερνετ δεν ήταν τόσο διχαστικό. Μας ανταγωνίζονται συνέχεια, μας επιτίθονται και πρέπει να απαντάμε, να υπερασπιζόμαστε την υπόστασή μας, να δείχνουμε την κρίση μας τη σωστή, την τέλεια, την εμπεριστατωμένη...Ας χρησιμοποιήσουμε όλη αυτή την ενέργεια σε λίγο πιο αποδοτικές φόρμες.  
Αλλά ντ' άλλων συμπέρασμα,  κρίμα 

Αρχικά δεν είδα να λέει κανείς ότι τα boss δεν είναι καλά πετάλια και δεν είδα κανένα να γράφει ότι δεν τα χρησιμοποιούν οι μεγάλοι παίκτες 



Κατά δεύτερον δεν θυμάμαι να ποσταρα ότι είμαι υπέρ της μιας ή της άλλης πλευράς για να γράφεις "εμείς κι εσείς" 

Μια άποψη περί τι είναι μπουτίκ έγραψα,  ένα inside joke που αφορά μόνο τον BillTrantos και μια φωτογραφία ενός Gear freak παιχταρά χωρίς να υπονοώ ότι έχει μπουτίκ. Απλά ότι γουστάρει και το strymon του και αυτός 

 
IMG_1999.jpg

Έχουμε και λέμε: Αριστερά έχουμε μία (κακιά) μαιμού. Δεξιά έχουμε έναν κένταυρο. Ο κένταυρος είναι “μπου-τίκ”. Η μαιμού είναι “μπου…χέσε-mesa”.  :classic_biggrin:   H (κακιά) μαιμού κοστίζει €40. O κένταυρος όσο… 50 (κακιές) μαιμούδες. :classic_biggrin:

O κιθαρίστας ονόματι μαιμουδιδης έδωσε €2,000 και αγόρασε εναν κένταυρο, ενώ ο κιθαρίστας ονόματι κενταυρίδης έδωσε €40 και αγόρασε μία μαιμού.  :classic_biggrin: Ο πρώτος -μετά λύπης του- διαπίστωσε ότι ο κενταυρος δεν ήταν αυτό που ήθελε/έψαχνε τελικά. Ο δεύτερος δε, αν και ευχαριστημένος σε γενικές γραμμές , τον τρώει η περιέργεια να μάθει αν ο κενταυρος (ή ο κάθε "μπουτικ κένταυρος") είναι 2-5-10-50 φορές καλύτερος από την ταπεινή -πλην κακιά-  μαιμού του…

Προφανώς από αυτό το -ακραίο- παράδειγμα καταλαβαίνεις ότι συνηθως υποτιμούμε ένα βασικό χαρακτηριστικό της ανθρώπινης φύσεως: την απληστία με την γενικότερη και όχι απαραιτήτως αρνητική έννοιά της, τουλάχιστον στην συγκεκρμένη περίπτωση. Αυτό που λένε οι Αμερικανοί “the grass is always greener on the other side”.

Και οι δύο κιθαρίστες του παραδείγματος το πιθανότερο είναι ότι “πάνω-κατω” τα ίδια χρηματα θα δώσουνε τελικά για να ικανοποιήσουνε (αν και όποτε…) την “απληστία” τους. Αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι θα μάθουνε και τελικά θα γίνουν “σοφότεροι” και οι δύο μέσω αυτής της -ευχάριστης- διαδικασιας. Για μένα αυτή είναι η ουσία. Θες ακόμα ένα κλισε? “It’s the chase that matters, not the catch”  Και για να απαντήσω στο ερώτημά σου, όχι δεν θα διαπιστώσουνε απαραιτήτως ότι συμφέρουν τα “μπουτίκ” πετάλια.

Τα πετάλια που βλέπεις στη φωτογραφία τα χρησιμοποίησα σε μερικές πρόβες πριν μερικές μέρες και μπορώ να σου πω ότι μια χαρά με βόλεψε η ταπεινή -πλην κακιά- μαιμού και σε ορισμενες περιπτώσεις/εφαρμογές μπορώ να σου πω πως μου ακουγότανε και “καλύτερα” από το klon. Και σε καμία περίπτωση δεν ακουγότανε το klon… “50 φορές καλύτερο”.  

Παρεμπιπτόντως, o όρος “boutique” έχει ψιλοξεφτιλιστεί στις μέρες μας. Για μένα ο Bill Finnegan ουσιαστικά ανοιξε εν πολλοίς -αν όχι ολοκληρωτικά- τον δρόμο για όλους τους “μπουτικαδες” εντός ή εκτός εισαγωγικών. (Ο Pete Cornish είναι σε εντελώς άλλη κατηγορία και επίπεδο και θα τον αδικουσαμε ακόμα και “μπουτικά” να τον λέγαμε)

 θα πρεπει να ξηλωθεις για να εχεις εκεινη την καταραμενη αποψη. Δεν εισαι υποχρεωμενος, ουτε η μουσικη σου θα ειναι φτωχοτερη αν δεν τα χρησιμοποιησεις. Αν θελεις ομως να εχεις γνωμη για το αντικειμενο, prepare yoself και ελεγξε τους λογαριασμους σου.


+1000

 
. Αυτό που λένε οι Αμερικανοί “the grass is always greener on the other side”.

-πλην κακιά- μαιμού και σε ορισμενες περιπτώσεις/εφαρμογές μπορώ να σου πω πως μου ακουγότανε και “καλύτερα” από το klon.
"The grass is always greener, where the dogs are shitting", που έλεγε και ο αείμνηστος Cornell ?

Ναι, και ο Κένταυρος έριξε και μια μαύρη χλαπάτσα πάνω στην πλακέτα, για να μην αντιγράψουν το κύκλωμα του, αλλά φευ...

Η "κακιά" μαϊμού πάντως μοντάρεται και γίνεται λίγο καλύτερη. Αν αλλάξεις τον πυκνωτή C5 από 0.047uf στα 0.1uf, η "κακιά" μαϊμού γίνεται πιο transparent, με λιγότερα μεσαία. Για ακόμα λιγότερα μεσαία, μπορείς να πας και σε .15uf. Αυτή είναι η μόντα που έκανε ο Wampler.

 
"The grass is always greener, where the dogs are shitting", που έλεγε και ο αείμνηστος Cornell ?

Ναι, και ο Κένταυρος έριξε και μια μαύρη χλαπάτσα πάνω στην πλακέτα, για να μην αντιγράψουν το κύκλωμα του, αλλά φευ...

Η "κακιά" μαϊμού πάντως μοντάρεται και γίνεται λίγο καλύτερη. Αν αλλάξεις τον πυκνωτή C5 από 0.047uf στα 0.1uf, η "κακιά" μαϊμού γίνεται πιο transparent, με λιγότερα μεσαία. Για ακόμα λιγότερα μεσαία, μπορείς να πας και σε .15uf. Αυτή είναι η μόντα που έκανε ο Wampler.
Δεν την βρίσκω σαν μόντα του Wampler συγκεκριμένα, αλλά ως γενική.  Προσωπικά, μου αρέσει το BMonkey ως έχει - δεν βρίσκω ότι βελτιώνει το πετάλι καμία από τις μόντες που έχω ακούσει (JHS κ.λπ). Θα έλεγα ότι μάλλον το κάνουν χειρότερο (και ακριβότερο αφού!) χωρίς λόγο.

Συνακόλουθα, μιλώντας για boutique και μη, θα έλεγα ότι το "βελτιωμένο BMonkey", δηλαδή το Hardwire CM-2 της Digitech είναι για μένα το πιο underrated μαζικό πετάλι όλων των εποχών, με ηχητική γκάμα που καλύπτει από TS9 έως OCD και Marshall ήχους και που αν το κυκλοφορούσε κάποιος ανεξάρτητος κατασκευαστής και όχι πολυεθνική, θα το πουλαγε ως boutique (δυο clipping modes, 2-band EQ, δικό του velcro, φωτεινό αυτοκόλλητο, stomplock κ.λπ.) κ. Συνήθως το βρίσκεις μεταχειρισμένο γύρω στα 60 ευρώ. ..

https://youtu.be/HuQrGQTL9i4
 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Υπάρχει στο βιβλίο με τις μόντες που έβγαλε ο Wampler  ως indy guitarist.
Σόρι,  παρακολουθώ περισσότερο τη βιντεογραφία παρά τη βιβλιογραφία! ?
(και δεν τον έχω και πολύ σε υπόληψη, αλλά δεν είναι του παρόντος!)

 
Σόρι,  παρακολουθώ περισσότερο τη βιντεογραφία παρά τη βιβλιογραφία! ?
(και δεν τον έχω και πολύ σε υπόληψη, αλλά δεν είναι του παρόντος!)


Mιλάμε για μπουτίκ πετάλια. Είναι και παραείναι του παρόντος. Πώς θα κοβεντιάσομε?

 
Εντάξει, εγώ πάντως γελάω με τα σημερινα "μπουτίκ".

Εκτός από μη λειτουργικά στη σκηνή, τα βρίσκω τόσο επιτηδευμένα για χομπίστες/συλλέκτες ώστε καταλήγω να θεωρώ ότι με προσβάλλουν ως μουσικό (και τη νοημοσύνη μου πάνω απ' όλα).

Προσωπικά δεν θα μπορούσα να παίξω με κάτι τέτοιο.


image.png

 
"The grass is always greener, where the dogs are shitting", που έλεγε και ο αείμνηστος Cornell ?

Ναι, και ο Κένταυρος έριξε και μια μαύρη χλαπάτσα πάνω στην πλακέτα, για να μην αντιγράψουν το κύκλωμα του, αλλά φευ...

Η "κακιά" μαϊμού πάντως μοντάρεται και γίνεται λίγο καλύτερη. Αν αλλάξεις τον πυκνωτή C5 από 0.047uf στα 0.1uf, η "κακιά" μαϊμού γίνεται πιο transparent, με λιγότερα μεσαία. Για ακόμα λιγότερα μεσαία, μπορείς να πας και σε .15uf. Αυτή είναι η μόντα που έκανε ο Wampler.


Ναι, αλλά προσωπικά έχω μια συγκεκριμένη τακτική να αγοράζω πετάλια στην "original μορφή" τους, ώστε να μπορώ να τα κρίνω όπως τα έβγαλε η κάθε εταιρεία. Επίσης δεν έχω τις γνώσεις να τα μοντάρω, οπότε την μαιμού το πιθανότερο ήταν να την έκανα ""bad κωllum" ... :classic_biggrin:

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εντάξει, εγώ πάντως γελάω με τα σημερινα "μπουτίκ".

Εκτός από μη λειτουργικά στη σκηνή, τα βρίσκω τόσο επιτηδευμένα για χομπίστες/συλλέκτες ώστε καταλήγω να θεωρώ ότι με προσβάλλουν ως μουσικό (και τη νοημοσύνη μου πάνω απ' όλα).

Προσωπικά δεν θα μπορούσα να παίξω με κάτι τέτοιο.


 
Καλό θα ήταν να μην γενικεύουμε. Υπάρχουν και πολύ αξιόλογες μπουτίκ εταιρείες, κάποιες από τις οποίες παρέχουν και δωρεάν service εφ' όρου ζωής (βλ. Death by audio). Όσον αφορά στον Wampler, προσωπικά τον συμπαθώ πολύ, γιατί πέρα από κάποια ωραία πετάλια που κατασκευάζει, ανεβάζει ωραία επεξηγηματικά βίντεο για ενισχυτές και πετάλια, και τον ήχο γενικότερα. Απαντά σε απορίες και είναι πολύ μετριόφρων. Επίσης έχει μπει σε φόρουμ diy και έχει δώσει λύσεις σε ανθρώπους που έφτιαχναν κλώνους των πεταλιών του. Αυτό λίγοι θα το έκαναν.

 
Καλό θα ήταν να μην γενικεύουμε. Υπάρχουν και πολύ αξιόλογες μπουτίκ εταιρείες, κάποιες από τις οποίες παρέχουν και δωρεάν service εφ' όρου ζωής (βλ. Death by audio). Όσον αφορά στον Wampler, προσωπικά τον συμπαθώ πολύ, γιατί πέρα από κάποια ωραία πετάλια που κατασκευάζει, ανεβάζει ωραία επεξηγηματικά βίντεο για ενισχυτές και πετάλια, και τον ήχο γενικότερα. Απαντά σε απορίες και είναι πολύ μετριόφρων. Επίσης έχει μπει σε φόρουμ diy και έχει δώσει λύσεις σε ανθρώπους που έφτιαχναν κλώνους των πεταλιών του. Αυτό λίγοι θα το έκαναν.
Εχεις δίκιο. Το σωστό θα ήταν να γράψω "με κάποια σημερινά μπουτίκ". Πολλά κουμπιά για το τίποτα. Το συγκεκριμένο που έβαλα, έχει 4 footswitches με αντίστοιχα leds (ζαλάδα!), και επιλογή αν θα τρέξεις τα δυο reverb πριν ή μετά από τα δυο delay, παραμέτρους και διακοπτάκια.
Αυτό είναι καλό αν παίζεις (κυριολεκτικά "παίζεις") στο σπίτι σου μέχρι να έρθουν οι καλεσμένοι για το μεσημεριανό τραπέζι, αλλά παντελώς άχρηστο για να βγεις να παίξεις μουσική σε μια σκηνή -έχω παίξει σε σκηνές μικρότερες από το μέγεθος αυτού του πεταλιού, πόσο μάλλον να το είχα και στα πόδια μου!-  οπού κι εκεί όμως, αν υποθέσουμε ότι το έχεις αυτό το πράγμα μαζί σου σε κάποιο ρακ ας πούμε, πάλι έναν ήχο θα έχεις σετάρει και καθόλου ή σχεδόν καθόλου δεν θα εκμεταλλεύεσαι τις δυνατότητες της συσκευής.

Για την Death by audio δεν έχω γνώμη, εχω όμως γνώμη γενική! Σε όλες τις εταιρίες - μπουτίκ , υπάρχουν εφέ που βρίσκω χρήσιμα ή χρησιμοποιήσιμα αλλά και εφέ που είναι για bedroom players, των 40-50 ετών που έχουν μέσα-ανώτερα εισοδήματα και μπορούννα διαθέσουν ποσά των 400 ευρώ για ένα reverb που θα χρησιμοποιήσουν μια φορά για να εντυπωσιάσουν τους φίλους τους καιμετά θα το βαρεθούν/συλλέξουν/μεταπωλήσουν κ.λπ.
Το συγκεκριμένο delay-reverb που έβαλα της Matthew effects ας πούμε είναι ένα παράδειγμα για τα παραπάνω. Μπροστά του το El Capistan με τα secondary functions του, μοιάζει ένα φυσιολογικό digital πετάλι! Και το El Cap, κάποτε -και για κάποιους, ακόμη- θεωρούταν "μπουτικ". Αυτό εννοώ ότι τα σημερινά μπουτίκ εχουν σπάσει το φράγμα της χρηστικότητας και είναι περισσοτερο "παιχνίδια για μεγάλους".

Τέλος, για τον Wampler, μου είναι γνωστά αυτά που λες. Είμαι όμως από εκείνους που ξενέρωσαν απίστευτα με τη διαφήμιση του στο Reverb.com για το Pantheon overdrive, όπου ποντάριζε στο μεγάλο waiting list του AnalogMan για το King of Tone (ΚΟΤ) , προκειμένου να πουλήσει το δικό του πετάλι (Pantheon) εις βάρος του AnalogMike.
Δεν έχει να κάνει τόσο με το ότι ο Mike είναι φίλος μου ή με το ότι έχουν διαφορετικό business model και γραμμή παραγωγής,  όσο με το ότι μεταξύ ανθρώπων που χαίρουν εκτίμησης στην DIY κοινότητα, μια τέτοια πισώπλατη πονηριά είναι ανεπίτρεπτη και κατά τη γνώμη μου και λίγο απατεωνιά καθώς:
α) το Pantheon ούτε κατά διάνοια δεν φτάνει τον ήχο του POT (προσωπικά το θεωρώ πολύ πιο "άτσαλο" στο drive του)
β) δεν συγκρίνεται με το POT δεδομένου ότι το POT είναι διπέταλο (δυο footswitches) ενώ το Pantheon μονό και
γ) παρά τα α) και β), η διαφήμιση του Brian έκανε ευθέως αναφορά στο POT αναφέροντας κάτι σαν "δεν χρειάζεται να περιμένετε δυο χρόνια waiting list για να πάρετε τον θρυλικό ήχο , το δικό μας είναι άμεσα διαθέσιμο κλπ".
All in all, όπως είπε και ο AnalogMike ευγενικά, μετά από αυτό: "εκείνο που τον στεναχωρεί περισσότερο είναι πως ο κόσμος θα δοκιμάσει πιθανόν το Pantheon και θα θεωρήσει -εσφαλμένα- ότι έτσι, ή κάπως έτσι, ακούγεται το POT, πράγμα που δεν θα μπορούσε να είναι πιο άδικο για το πετάλι μου".
Και επιμένω ότι ο Wampler (που έκανε edit εν τέλει στην αγγελία/διαφήμισή του στο Reverb, σβήνοντας την επίμαχη αναφορά) δεν κόπιαρε το POT αλλά το King of Tone (τη μονή version δηλ. του Prince of Tone). Το οποίο επιπλέον, ΔΕΝ έχει/είχε λίστα αναμονής δυο χρόνων, όπως ισχυριζόταν με υστεροβουλία στη διαφήμισή του...
Εν κατακλείδι, και με αφορμή τα παραπάνω, υπάρχουν μικρά πραγματάκια που βγαίνουν στη φόρα (και στα... φόρα) κατά καιρούς, αφού ο κόσμος των pedal builders είναι ένα μικρό - παγκόσμιο χωριό, τα οποία αποκαλύπτουν αρκετά για το ποιόν του καθενός. Η συγκεκριμένη περίπτωση πάντως δεν φαίνεται να βοήθησε την υστεροφημία του Wampler, ΄κάνοντας ανθρώπους σαν κι εμένα που, μαλακωδώς ίσως, δίνουν έξτρα σημασία σε ορισμένα θεματάκια, εκεί που συμπαθούσα λίγο τα πετάλια του, τα οποία εν γένει έβρισκα να έχουν μάλλον μέτριο ήχο πλην κάποιων εξαιρέσεων, τώρα να μη θέλω ούτε να ακούσω για τον γαλανομάτη συμπαθητικό και επεξηγηματικό κο Brian.
Ξέρει πολλά, έχει βοηθήσει άπειρο κόσμο, και η συνεισφορά του στην community είναι ανεκτίμητη, εκτιμητέα είναι όλα αυτά, - το ίδιο όμως συβαίνει και με πολλούς αξιόλογους συμφορουμίτες εδώ στο Noiz, που έχουν συνεισφέρει τα μάλα και συνεχίζουν να είναι πολύτιμοι στυλοβάτες του φόρουμ, με τους οποίους όμως δεν θέλω να έχω καμία αλληλεπίδραση, επειδή μέσα μου τους έχω καταχωρήσει ... κάπως.  (Το τελευταίο δεν το γράφω για να ξεκινήσει κανένα flame war - και δεν θα το συνεχίσω, απλά για να εξηγήσω γιατί και πώς συμβαίνει μερικές φορές αυτό το contradiction). Kαι σόρι για την πολυλογία! Καλημέρα!
 

 
Τέλος, για τον Wampler, μου είναι γνωστά αυτά που λες. Είμαι όμως από εκείνους που ξενέρωσαν απίστευτα με τη διαφήμιση του στο Reverb.com για το Pantheon overdrive, όπου ποντάριζε στο μεγάλο waiting list του AnalogMan για το King of Tone (ΚΟΤ) , προκειμένου να πουλήσει το δικό του πετάλι (Pantheon) εις βάρος του AnalogMike.
Δεν έχει να κάνει τόσο με το ότι ο Mike είναι φίλος μου ή με το ότι έχουν διαφορετικό business model και γραμμή παραγωγής,  όσο με το ότι μεταξύ ανθρώπων που χαίρουν εκτίμησης στην DIY κοινότητα, μια τέτοια πισώπλατη πονηριά είναι ανεπίτρεπτη και κατά τη γνώμη μου και λίγο απατεωνιά καθώς:
α) το Pantheon ούτε κατά διάνοια δεν φτάνει τον ήχο του POT (προσωπικά το θεωρώ πολύ πιο "άτσαλο" στο drive του)
β) δεν συγκρίνεται με το POT δεδομένου ότι το POT είναι διπέταλο (δυο footswitches) ενώ το Pantheon μονό και
γ) παρά τα α) και β), η διαφήμιση του Brian έκανε ευθέως αναφορά στο POT αναφέροντας κάτι σαν "δεν χρειάζεται να περιμένετε δυο χρόνια waiting list για να πάρετε τον θρυλικό ήχο , το δικό μας είναι άμεσα διαθέσιμο κλπ".
All in all, όπως είπε και ο AnalogMike ευγενικά, μετά από αυτό: "εκείνο που τον στεναχωρεί περισσότερο είναι πως ο κόσμος θα δοκιμάσει πιθανόν το Pantheon και θα θεωρήσει -εσφαλμένα- ότι έτσι, ή κάπως έτσι, ακούγεται το POT, πράγμα που δεν θα μπορούσε να είναι πιο άδικο για το πετάλι μου".
Και επιμένω ότι ο Wampler (που έκανε edit εν τέλει στην αγγελία/διαφήμισή του στο Reverb, σβήνοντας την επίμαχη αναφορά) δεν κόπιαρε το POT αλλά το King of Tone (τη μονή version δηλ. του Prince of Tone). Το οποίο επιπλέον, ΔΕΝ έχει/είχε λίστα αναμονής δυο χρόνων, όπως ισχυριζόταν με υστεροβουλία στη διαφήμισή του...

 
Ε, σόρι, αλλά για ποιά πισώπλατη πονηριά μιλάμε; Ελεύθερη αγορά λέγεται. Δεν έκανε κάποιου είδους δυσφήμιση. Είναι σα να λες πισώπλατη πονηριά οποιοδήποτε πετάλι βγήκε ύστερα από τα πρώτα Boss OD-1, DS-1, RAT, ts-808 και άλλα. Και ο analogmike σε κάποια υπάρχοντα κυκλώματα βασίστηκε. Μήπως η περιγραφή στο σάιτ του reverb ανήκει σε κάποιον άλλο; Γιατί στο σάιτ του Wampler δεν αναφέρεται κάτι τέτοιο στην περιγραφή του πεταλιού. Πλέον με το youtube μπορείς να ακούσεις πως είναι ένα πετάλι και να κρίνεις.

 
King of tone = διπλο πεταλι

Prince of tone = μονο πεταλι

Δεν εκανε αντιγραφη σε καποιο απο τα δυο. Εκανε αντιγραφη στο original BB, οπως εκαναν και ο analogman, jhs κλπ. (Το xotic BB preamp δεν εχει σχεση με blues breaker). Ολες οι παραπανω αντιγραφες του γνησιου εχουν παρομοιο ηχο, αλλα διαφορετικο interface.

Αυτο που σιγουρα εκανε ειναι να προσπαθησει να μπει στην αγορα των παραπανω δυο, και να παρει μεριδιο. Ετσι λειτουργει ο ανταγωνισμος. Και μαλιστα, δεν τον θεωρω καν αθεμιτο. Εαν εχει ο analogman δυο χρονια αναμονης ειναι δικο του προβλημα και σιγουρα θα χασει κι αλλο μεριδιο αγορας εαν δεν καταφερει να αυξησει την παραγωγη του.

http://www.wamplerpedals.com/wamplerblog/item/2298-the-pantheon-and-associated-pedals

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top