Κακή προενίσχυση κάρτας ήχου

Evilnye

Μέλος
Μηνύματα
6,355
Πόντοι
36
Διαβάζω κατά καιρούς σε θέματα για κάρτες ήχου ότι οι ακριβότερες έχουν και καλύτερους προενισχυτές. Και θα ήθελα να μου το διευκρινίσει κάποιος αυτό το "καλύτερους".

Τι χαρακτηριστικό αλλάζει;

Δίνει πιο δυνατό σήμα; Περνάνε περισσότερες συχνότητες;

Αυτό είναι μετρήσιμο κάπως; Μπορώ πχ να δω τα χαρακτηριστικά μιας κάρτας και να λέει κάτι που να μου δίνει μια ένδειξη για το πόσο καλή ή κακή είναι η προενίσχυση;

Και κάτι ακόμα. Η προενίσχυση αυτή αναφέρεται μόνο σε εισόδους για μικρόφωνα; Ή ισχύει και για τις Hi-Z εισόδους;

Ευχαριστώ!

 
Από ότι ξέρω εγώ προσωπικά για ό,τι έχει σχέση με προενισχυτές ένας καλός προενισχυτής σίγουρα πρέπει να έχει ένα καλό gain αλλά το πιο σημαντικό είναι όσο ανεβάζεις αυτό το gain να μην έχει θόρυβο.

Για μένα μια καλή προενίσχυση είναι μια αθόρυβη προενίσχυση.

Διορθώστε με αν κάνω λάθος.

 
Για όλα τα υπόλοιπα θα ήθελα κι εγώ να μάθω. Ωραίο το topic μπράβο

 
Χωρίς να είμαι ειδικός και θεωρητικά μιλώντας,

ένας ενισχυτής θεωρείται καλός όταν έχει γραμμική απόκριση, δηλαδή όταν ενισχύει το όλο διαθέσιμο φάσμα με τον ίδιο συντελεστή και έτσι δεν εισάγει παραμορφώσεις. Με άλλα λόγια σκέψου όλες τις συχνότητες πολλαπλασιασμένες με τον ίδιο αριθμό. Εάν η απόκριση δεν είναι γραμμική,  τότε θα ενισχύει κάποιες συχνότητες περισσότερο από κάποιες άλλες. Τώρα εάν θέλεις αυτό να συμβαίνει πρέπει να χρησιμοποιήσεις ένα φίλτρο αποκοπής (equalizer).

Σίγουρα και το εύρος συχνοτήτων και ο συντελεστής ενίσχυσης επίσης χαρακτηρίζουν την ποιότητα ενός ενισχυτή.

Σχόλιο:

Η ενίσχυση σε ένα σήμα μπορεί να γίνει μέχρι ενός σημείου, από εκεί και πάνω υπάρχουν φαινόμενα αποκοπής (distortion).Δηλαδή εάν εισέλθει ένα ήδη σχετικά ισχυρό σήμα στο σύστημά μας αυτό μπορεί να ενισχυθεί στα όρια του συστήματός μας και να χαθούν οι πληροφορίες (η συχνότητα και το πλάτος) το οποίο φέρει.

 
Και ακομα καλύτερους converters ευη γιατι ο καλος προενισχυτης τι να κανει μονος του αμα πας κ τον σκίζεις στην εισαγωγή του μεσα.

Περισσοτερο πρεπει να επικεντρώνονται στους converters παρά στην προενισχυση που απλα θελουμε να μην χρωματιζει κ να μην βαζει υπερβολική βρωμιά.

Τα chips που εκτελούν την μετατροπή του σηματος απο αναλογικό σε ψηφιακό ωστε να μπει στο προγραμμα κ μετα να βγεί απο ψηφιακό σε αναλογικό πάλι για τα ηχεία(ή export για cd αλλα εκει μπλέκονται κ αλλα στάδια που δεν αναφερομαι).Σκεψου τη δουλεια που γινεται εκει μεσα κ ποσο πολυ χαλαρά μπορείς να ξεσκίσεις ενα σήμα υπεροχο κ μια πολυ καλή προενίσχυση......

 
Διαβάζω κατά καιρούς σε θέματα για κάρτες ήχου ότι οι ακριβότερες έχουν και καλύτερους προενισχυτές. Και θα ήθελα να μου το διευκρινίσει κάποιος αυτό το "καλύτερους".
γενικα οι καρτες της "σειρας" (100-1000 ευρω) δεν εχουν και τους καλυτερους δυνατους προενισχυτες μια και αυτοι αποτελουν ενα εξτρα feature (δεν εχουν ολες οι καρτες υποχρεωτικα προενισχυτες)

απο εκει και περα ειναι σιγουρο οτι με ενα καλο προενισχυτη και μια καρτα της σειρας (θα τον χρησιμοποιεις κανοντας bypass τους προενισχυτες της) θα εχεις πολυ καλυτερα αποτελεσματα.

ενας "καλυτερος" προενισχυτης ειναι καλυτερος γιατι...ακουγεται καλυτερα (δανεισου εναν καλο προενισχυτη απο καποιο φιλο σου και βαλτον line στην καρτα ηχου σου,ηχογραφησε μια φωνη και μετα κανε το ιδιο και με τους προενισχυτες της καρτας σου,αποκλειεται να μην ακουσεις τη διαφορα.)

απο εκει και περα υπαρχουν εκατονταδες τυποι και μαρκες προενισχυτων και ο καθενας συμπεριφερεται διαφορετικα,αυτο που ουσιαστικα ακους σε μια καλη παραγωγη και λες..."πω-πω τι ηχαρα ειναι αυτη" οφειλεται σε τεραστιο βαθμο στη σωστη χρηση των διαφορων τυπων προενισχυτων που υπαρχουν.

Οι κονβερτορες μη σε πολυανησυχουν στα χρηματα  αυτα που οι περισσοτεροι μπορουμε να δωσουμε (100-1000 ευρω)  ειναι σχεδον ιδιοι ποιοτικα σε ολα τα μοντελλα & για να εχεις πραγματικα καλυτερο conversion πρεπει να σκασεις ΧΟΝΤΡΑ (εμενα παντως οι.... ταπεινοι κονβερτορες της καρτας μου δεν με εμποδισαν ποτε να εχω εξαιρετικο ηχο σε οτι ηχογραφω ή μιξαρω)

 
παντως superfunk επειδη εχουμε και την ιδια καρτα ηχου απο οτι θυμαμαι,την m-audio firewire 410 δηλαδη,εχω δει μεγαλη διαφορα στον ηχο της προενισχυσης απο την προενισχυση μικροφωνου που εχω παρει,την focusrite trackmaster platinum pro δηλαδη.

την μεγαλη διαφορα ομως την εκανε η Focusrite A/D converter καρτα(PLATINUM PRO ADC)

sorry που δεν κανω την μεταφραση αλλα κανει πανω κατω την παρακατω δουλεια:

"The integral closed environment allows a shorter record path to digital, with no

unnecessary analogue connections out of the Focusrite box to the input of the recording equipment.(The receiving equipment will also certainly include more analogue circuitry in the form of gain/trim stages before the external ADC, only further lengthening the record path.)

further benefit of a single, closed environment relates to the level of unwanted noise in the vicinity of the converter circuitry. Because the Focusrite unit operates as an analogue device right up to the point of the ADC, the environment within which the converter operates is extremely quiet and controlled. It does not contain extraneous clocks, nor other sources of

digital noise, which exist within many digital desks and multi I/O DSP environments. Any of

these may further contribute to the lack of clarity and accuracy.

So, innovative circuitry around the converter, the operation of the circuitry within the host unit, the shorter signal path and a quieter operational environment mean that Focusrite’s"

ετσι με μια προενισχυση μαζι με το digital/analog converter,που τα πηρα με 450 ευρω ειδα τεραστια διαφορα στον ηχο οταν συνδεω πχ. κιθαρα με το guitar rig 3 και βαζω την κιθαρα στην προενισχυση focusrite..

 
antonisg είπε:
ένας ενισχυτής θεωρείται καλός όταν έχει γραμμική απόκριση, δηλαδή όταν ενισχύει το όλο διαθέσιμο φάσμα με τον ίδιο συντελεστή και έτσι δεν εισάγει παραμορφώσεις.
τα δύο αυτά χαρακτηριστικά δεν είναι ισοδύναμα, ένας ενισχυτής μπορεί να ενισχύει με διαφορετικό συντελεστή διαφορετικές συχνότητες, αλλά να παραμένει γραμμικός, εφόσον οι συντελεστές αυτοί είναι σταθεροί για κάθε συχνότητα

 
Και πάλι πάντως το καλύτερος δεν ποσοτικοποιείται κάπως;

Είναι καθαρά στο γούστο του καθενός;

Όπως και να έχει, αν κατάλαβα καλά από αυτά που λέτε, το θέμα είναι ότι δεν έχουν όλες οι κάρτες προενίσχυση, αυτές που έχουν πιθανόν χρωματίζουν τον ήχο κάπως ανισόρροπα. Μια λύση είναι να παρακάμψεις την προενίσχυση χρησιμοποιόντας δική σου και συνδέοντας στο line της κάρτας και όχι στο hiz (επικεντρώνομαι σε όργανα).

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις, οτιδήποτε επιπλέον χρήσιμο θα είναι αν ξέρει κάποιος κάτι παραπάνω.

 
Και πάλι πάντως το καλύτερος δεν ποσοτικοποιείται κάπως;
γενικα ισχυει ο κανονας "οτι πληρωσεις παιρνεις" ,με καποιες εξαιρεσεις οπως παντου,για να στο ποσοτικοποιησω και λιγακι.. ;D για   να ακουσεις πραγματικη διαφορα απο τους υπαρχοντες προενισχυτες μιας μεσαιας καρτας (π.χ. Μ AUDIO 610) θα πρεπει να το δωσεις το 700ρι (ανα καναλι)  για προενισχυτη  ;)

Είναι καθαρά στο γούστο του καθενός;
Στα υψηλα ...κλιμακια των προενισχυσεων (1000 + ευρω),ναι παιζει πολυ ο παραγοντας γουστο αν και υπαρχουν καποιες συνηθισμενες πρακτικες συνδιασμου συγκεκριμενων μικροφωνων για συγκεκριμενες πηγες,ο Νικοδημος εχει γραψει νομιζω καποια εξαιρετικα,ως συνηθως,αρθρα για αυτο το θεμα,δυστυχως ομως για τους περισσοτερους απο εμας ανηκουν στην σφαιρα της ..επιστημονικης φαντασιας οι εφαρμογες (η μαλλον το ΚΟΣΤΟΣ των εφαρμογων αυτων),προσωπικα εχω μαθει να δουλευω με οτι εχω... ;D

 
Evilnye, με λίγα λόγια θα δείς μεγάλη διαφορά στην ηχογράφηση με κάποιο λαμπάτο προενισχυτή για μικρόφωνο.

Ας σου απαντήσει ο Sf εαν είδε διαφορά στην ηχογράφηση με το προενισχυτή TL-Audio.

Τώρα για πολύ καλύτερο αποτέλεσμα πχ στύλ Μάραθου πρέπει να έχεις ΜΑΚ  ;D

 
Ας σου απαντήσει ο Sf εαν είδε διαφορά στην ηχογράφηση με το προενισχυτή TL-Audio.
καλα αυτον τον κουβαλαω μαζι μου και στα κανονικα "στουντια" που γραφω.. ;D ταμαμ για ηλεκτρικες κιθαρες το μηχανισμα. :)

η διαφορα σε φωνες και κιθαρες στο ταπεινο μου στουντιακι ηταν απλα εξωφρενικη (χωρις να αλλαξω καρτα ηχου) κατι που αλλωστε ηξερα απο πριν οτι θα συμβει. ;)

 
Superfunk είπε:
καλα αυτον τον κουβαλαω μαζι μου και στα κανονικα "στουντια" που γραφω.. ;D ταμαμ για ηλεκτρικες κιθαρες το μηχανισμα. :)

η διαφορα σε φωνες και κιθαρες στο ταπεινο μου στουντιακι ηταν απλα εξωφρενικη (χωρις να αλλαξω καρτα ηχου) κατι που αλλωστε ηξερα απο πριν οτι θα συμβει. ;)
Πάρε και μια μεταχειρισμένη Lynx,την βλέπω συχνά στο 500ρικο,και θα μεγαλώσει κατα πολύ η διαφορά.

 
Superfunk νομίζω ότι το εύρος τιμών (100-1000€) που προσδιορίζεις είναι τεράστιο και μπορώ να αναφέρω αρκετά παραδείγματα interfaces στο άνω άκρο, που πατάνε στο λαιμό αντίστοιχα του κάτω άκρου. Και εννοώ ως σύνολο, που περιλαμβάνει τους προενισχυτές, τους μετατροπείς, τo clock, τα υπόλοιπα ψηφιακά κυκλώματα, τα αναλογικά τέτοια, το software κλπ. Αυτό που γράφει ο Τάκης για την "συνολική" απόδοση του μηχανήματος έχει βάση υπ'αυτή την έννοια.

Οπότε Εύη, η δική μου παρατήρηση θα ήταν να δεις την συνολική απόδοση των "γήινων", όπως λέει και ο SF, καρτών που χρησιμοποιούμε έτσι κι'αλλιώς.

Τώρα για τους dedicated προενισχυτές σαφώς υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια (όπως η δυναμική περιοχή) αλλά, συνήθως, επιλέγεις έναν external preamp με γνώμονα ΚΑΙ τον "χαρακτήρα" του... Στο home/project studio επομένως, κατά την ταπεινή μου γνώμη, ίσως θα είχε περισσότερο νόημα η απόκτηση 2-3 πιο οικονομικών προενισχυτών με δικό τους "χρώμα", για διάφορες ανάγκες, παρά ενός πολύ ακριβού.

 
ffmakis είπε:
Το PC μου της πλάκας 200 ευρώ.
Και η βιντεοκάμερα είναι της πλάκας, γιατί ο ήχος είναι χάλια...τόσα λεφτά δίνεις για κιθάρες, μια σωστή βιντεοκάμερα δεν πήρες.... ;D ;D

Άσε που επιμένεις να μας βάζεις βιντεάκια στο youtube σαν την απόλυτη ποιότητα ήχου. Εκεί όλες οι κιθάρες και όλα τα μπιχλιπίδια ακούγονται ωραία.

 
marathon είπε:
Και η βιντεοκάμερα είναι της πλάκας, γιατί ο ήχος είναι χάλια...τόσα λεφτά δίνεις για κιθάρες, μια σωστή βιντεοκάμερα δεν πήρες.... ;D ;D

Άσε που επιμένεις να μας βάζεις βιντεάκια στο youtube σαν την απόλυτη ποιότητα ήχου. Εκεί όλες οι κιθάρες και όλα τα μπιχλιπίδια ακούγονται ωραία.
Μάραθε ο χάλια ήχος που ακούς είναι ηχογράφηση.

Επειδή όμως σε συμπαθώ πάρε και αυτό εδώ με την κάμερα της πλάκας  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=nlkO2lIJSA8

 
Το αν χρωματιζει ή οχι τον ηχο δεν ειναι απαραιτητα κριτηριο ποιοτητας. Υπαρχουν ακριβες προενισχυσεις που ειναι πεντακαθαρες, υπαρχουν και αλλες που εχουν ενα ιδιαιτερο χρωματισμο, συχνα εντονο. Σκεψου για παραδειγμα οτι ενας ηχοληπτης μπορει να επιλεξει ενα συγκεκριμενο προενισχυτη αναλογα του αποτελεσματος που θελει να πετυχει, οπως διαλεγει και τα μικροφωνα. Αν θελει να γραψει γυναικεια φωνητικα (πχ), μπορει να θελησει να χρησιμοποιησει εναν προενισχυτη με καποιο ιδιαιτερο χρωματισμο που θα κολακευει το τελικο αποτελεσμα, παρα εναν τελειως "καθαρο".

 
ffmakis είπε:
Επειδή όμως σε συμπαθώ πάρε και αυτό εδώ με την κάμερα της πλάκας  ;D
Εδώ ο ήχος είναι πολύ καλός, γιατί παίζεις με τη Athan... ;D ;D

και ο Σάκης είναι φίλος μου ;D

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top