Δεξί χέρι (ή αριστερό... για τους ανάποδους!)

King♣Mob

Νέο μέλος
Μηνύματα
193
Πόντοι
16
Ας μιλήσουμε λίγο για τεχνική... ξεκινώντας με το δεξί!

Γράψτε πως τοποθετείτε το χέρι, αν χρησιμοποιείτε πένα ή δάκτυλα (ή και τα δύο), πως χτυπάτε τις χορδές, κλπ.

Πως εξελίχτηκε η τεχνική σας στη μορφή που είναι σήμερα και γιατί...

Δεν εξαιρούνται και οι μπασίστες βέβαια! :wink:

 
Αν και η τεχνικη μου ειναι για τα μπαζα (ειμαι ουσιαστικα ενας κλασσικος πιανιστας που εμαθε μονος του κιθαρα) ακολουθω δυο βασικους κανονες:

Οταν παιζω rhythm εχω ΠΟΛΥ χαλαρο τον καρπο μου (κρατωντας ομως σταθερη την πενα μεταξυ αντιχειρα και μεσαιου) αφηνοντας την ..."ανωση" να κανει την περισσοτερη δουλεια.. :lol:

Οταν παιζω γραμμες η μονες νοτες ή Muted rhythm στηριζω το χερι μου στην "θεοσταλτη" γεφυρα της τελε μου και συνηθως γυριζω την πενα μου ωστε να παιζω με το φαρδυ της μερος.

Δεν ξερω να παιζω χωρις πενα :oops:

τα τελευταια χρονια εχω "ηρεμησει" αρκετα και πλεον δεν κανω αγρια επιθεση στην κιθαρα μου και δεν την κοπαναω με τη μανια των πρωτων χρονων,εχω επισης κατεβασει νουμερο χορδων (απο 12αρες εχω πεσει σε στοκ 010-046 σετς) και νουμερο πενας (απο x-heavy σε medium 0,73) και προς μεγαλη μου εκπληξη ο ηχος μου εχει γινει ΟΓΚΩΔΕΣΤΕΡΟΣ μια και δεν "πνιγω" την κιθαρα :wink:

 
Εγω παιζω παντα muted με την παλαμη πανω στη γεφυρα..ειτε παιζω ρυθμικη ειτε solo με το pinky κολλημενο σταθερα πανω απο το Volume..Δηλαδη με ανοιχτη την παλαμη.. :roll:

Αυτο βεβαια μετα απο πολλη προσπαθεια μιας και ειχα αρχισει παιζοντας με κλειστη την παλαμη..οπως στο μπουζουκι για παραδειγμα..(η οχι :?: )

Δεν ξερω αν γενικοτερα ειναι σωστη αυτη η τεχνικη για αλλα ειδη μουσικης :oops:... παντως γι'αυτο που μου αρεσει να παιζω εγω (metal εν γενει :lol: )..πιστευω πως εχει αποτελεσμα.. :o

Βεβαια εχω παρατηρησει πολλους σε αυτο το ειδος μουσικης που εχουν τελειως διαφορετικο στιλ... :wink:

Εγω χωρις πενα μονο στην κλασσικη.. :idea:

 
Οταν παιζω rhythm εχω ΠΟΛΥ χαλαρο τον καρπο μου (κρατωντας ομως σταθερη την πενα μεταξυ αντιχειρα και μεσαιου)
8O 8O 8O Αντιχειρα και Μεσου ή Αντιχειρα και Δεικτη :?: :?: :?:

 
Πάνω που ήμουν έτοιμος να σου πω να βάλεις φωτογραφία... :lol:

 
Δεικτη!! :oops: :lol:
απο κιθαρα σκιζω απο ..ανθρωπολογια ΠΑΤΟΣ! :lol:
Σχετικά με το μέσο...

Μια τεχνική που προσπάθησα να εφαρμόσω... με παταγώδη αποτυχία :D είναι αυτή του Steve Morse.

Κρατάει την πένα με τον αντίχειρα και τα δύο πρώτα δάκτυλα και η πένα χτυπάει τις χορδές με το πλατύ μέρος. Το κράτημα με 3 δάκτυλα δίνει τη δύναμη που χρειάζεται...

Αυτό έχεις σαν αποτέλεσμα τα στακάτα του να σκοτώνουν, με φοβερό projection... :wink:

Δυστυχώς είναι τεχνική που απαιτεί να αλλάξει τελείως η γωνία του καρπού.

 
Και με πένα και με δάχτυλα, χωρίς όμως νύχια.

Τεχνική:Ολίγον Καλαμπόρτζική που σε γενικούς κανόνες alternate,αλλά αν η επόμενη νότα είναι σε άλλη χορδή το χέρι πάει με τον γρηγορότερο τρόπο.

Δεν στηρίζω το καρπό πουθενά, κυρίως λόγω του τρέμολου που χρησιμοποιώ και κρατάω σταθερή θέση με το εσωτερικό μέρος του βραχίονα.

Η κίνηση γίνεται μόνο απο τον καρπό (έχω δει κιθαρίστες που κουνάνε μόνο τα δάχτυλα που κρατάνε την πένα!!)

Παλιά το πρόβλημα που αντιμετώπιζα ήταν ότι δεν χτυπούσα δυνατά και οι δυναμικές μου ήταν εντελώς flat, το έλυσα όμως κάνοντας αρκετή εξάσκηση χωρίς ενισχυτή.

Όσο για τον Morse, Gideon ξεκίνα να κάνεις βαράκια! Έχεις δει κάτι χέρια που έχει?

 
Γιατί έχεις δει τα δικά μου;; :lol: :lol: :lol:

Ειλικρινά δεν νομίζω ότι είναι θέμα σωματικής ανάπτυξης αλλά συνήθειας...

Η δική μου άποψη είναι πως πρέπει να μένουμε μακριά από 'συνήθειες', δηλαδή να μην μαθαίνουμε να στηρίζουμε σώνει και καλά τον καρπό σε ένα σημείο. Αυτό που γράφεις για τη στήριξη στο βραχίονα είναι πολύ καλή πρακτική (εξαρτάται και από το contour του σώματος της κιθάρας βέβαια :wink: )

 
Γιατί έχεις δει τα δικά μου;; :lol: :lol: :lol:
Όχι, αλλά αν είναι σαν του Morse 8O , τότε δεν πρόκειται να διαφωνήσω πότε με έσενα :) :) :)

 
Όχι' date=' αλλά αν είναι σαν του Morse 8O , τότε δεν πρόκειται να διαφωνήσω πότε με έσενα :) :) :)[/quote']

Μ'αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι! :lol: :lol:
 
Γιατί να πούμε μόνο για το δεξί :?: Θα ανοίξουμε μετά άλλο θρεντ για το αριστερό?:lol:

Τεσπα δεξί:

Μετά από πολύ κόπο σταμάτησα να το ακουμπάω στο σώμα και μου έχει κάνει πολύ καλό στο παίξιμο.Ο τρόπος δε ήταν ο εξής:Απλά όταν έπαιζα είχα στο μυαλό μου οτι δεν πρέπει να κουμπάω και σιγα σιγά ήρθε.Βοηθάει τρομερά αν το πετύχεις σε αρπισμούς,string skip κλπ

Από φυσικού μου έπαιζα alternate picking (όπως οι περισσότεροι αυτοδίδακτοι/Νόμος χαμηλότερης κατανάλωσης ενέργειας=ισχύει παντού),όμως με εξάσκηση έμαθα πένα πάνω-κάτω ώστε να είμαι σωστός ( :?: ) οπότε όταν ξαναέπιασα altenate ήμουν πολύ πιο γρήγορος (βέβαια όσο ανεβαίνει η ταχύτητα πέφτει η ένταση και προσεγγίζω αρκετά "Έλληνα τζαζίστα") :oops:

Παίζοντας bossa/samba έμαθα με τον καιρό να παίζω και πένα-δάχτυλα αλλά αυτό δεν το κανω καλά ακόμα :cry:

ΥΓ εξάσκηση κάνω πάντα σε ακουστική ώστε όταν έρθει η ώρα για ηλεκτρική να πετάω (μολις τα δάχτυλα αποκτήσουν πρόσφυση τα 0-100 έρχονται αμέσως) 8O :idea:

 
Γιατί να πούμε μόνο για το δεξί :?: Θα ανοίξουμε μετά άλλο θρεντ για το αριστερό?:lol:
"You left hand is what you know, your right hand is who you are." :D

 
Δεν έγραψε κανένας σχετικά με τη μελέτη, ασκήσεις κλπ που έκανε (κάνει) για το δεξί χέρι.

Για να παρακινήσω την συζήτηση, θα ονομάσω ένα χρήσιμο μαραφέτι: stylus pick (google it όσοι δεν το ξέρουν) :wink:

 
Για να παρακινήσω την συζήτηση' date=' θα ονομάσω ένα χρήσιμο μαραφέτι: stylus pick :wink:[/quote']
Στις αρχές του '90, ένας φίλος το είχε πάρει και είχε δει όντως σοβαρή βελτίωση στην ταχύτητα και ποιότητα των χτυπημάτων του.

Εμενα όμως μου φάνηκε σαν κινέζικο βασανιστήριο :evil:.
 
"right-hand development for jazz guitar" by Renard D. Hoover.

Bιβλίο είναι αυτό που σε συνδυασμό με μετρονόμο και ΠΟΛΥ ΥΠΟΜΟΝΗ κάνει τρομερή δουλειά.Δεν ξέρω κανέναν που να το έχει τελείωσει (συμπεριλαμβανομένου και εμού φυσικά).Α και δεν έχει καμμία σχέση με jazz guitar.

 
Εγω μπασο παιζω μονο με δαχτυλα, κυριως με μεσο και δεικτη αλλα προσπαθω να εξασκησω και τον παραμεσο οσο μπορω.

Τωρα με την πενα συμβαινει το εξης παραξενο: ενω οταν πιανω κιθαρα μπορω να παιξω εξισου ανετα και με πενα και με δακτυλα (οχι οτι παιζω καλη κιθαρα, απλα που και που για τον χαβαλε), οταν παω να παιξω με πενα στο μπασο ειναι σαν να πιανω μπασο για πρωτη φορα στη ζωη μου. Δεν μπορω να παιξω τιποτα!

 
Εγώ έχω την κακή συνήθεια να στηρίζω τον παράμεσο και το μικρό δάχτυλο πάνω στο πλαστικό πλαίσιο του neck humbucker ή στο κενό ανάμεσα στους δύο humbuckers...

Να δω πως θα παίξω με άλλη κιθάρα!

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top