Άρθρο γνώμης περί πειρατείας, νόμων και υποκρισίας. Η μουσική τεχνολογία (και όχι μόνο) στα χέρια των μεγάλων.

Πόσο συμφωνείτε με το άρθρο;

  • Συμφωνώ απόλυτα – είναι η ωμή αλήθεια.

  • Συμφωνώ εν μέρει – αλλά θέλω να το συζητήσουμε.

  • Διαφωνώ κάθετα – υπερβάλλει και δραματοποιεί

  • Τράβα κουρέψου και άσε τις τρολο-πονηριές, cos! Συνεργάσου!


Results are only viewable after voting.
Konstantinos Dritsas

cos_dr

Ο Άρχοντας των Συνθεσάιζερς
Μηνύματα
16,231
Λύσεις
1
Πόντοι
1,843
Η νέα αυστηροποίηση της νομοθεσίας για την πειρατεία παρουσιάζεται από τους νομοθέτες ως μέτρο προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας και του software μουσικής. Στην πραγματικότητα, όμως, πρόκειται για ένα καταχρηστικό και δυσανάλογο πλαίσιο, που τιμωρεί τον απλό χρήστη και αφήνει ανεπηρέαστους τους μεγάλους κατασκευαστές.

Φανταστείτε έναν μαθητή, έναν ανεξάρτητο παραγωγό ή έναν ερασιτέχνη μουσικό που θέλει να πειραματιστεί με DAWs, synths ή sample libraries. Η νομοθεσία αυτή, με πρόστιμα που φτάνουν έως 5.000 ευρώ, δεν προστατεύει τη δημιουργία – την πνίγει. Ο απλός χρήστης μετατρέπεται σε θύμα μιας εισπρακτικής μηχανής, ενώ οι νομοθέτες και οι επιτροπές φαίνεται να παίζουν ένα παιχνίδι θεατρινισμού: «κάνουμε κάτι για τη μουσική», ενώ στην ουσία προστατεύουν μόνο τα κέρδη των λίγων.

Η ειρωνεία είναι διπλή: οι επιτροπές, γεμάτες επιστημονικούς τίτλους και φαεινές αποφάσεις, αποφασίζουν ποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει λογισμικό και ποιος όχι, σαν να επιβάλλουν φραγμούς σε κάθε δημιουργική σκέψη. Οι κυβερνώντες, πάντα με την υποκριτική ευαισθησία των δημοσίων σχέσεων, πανηγυρίζουν για “προστασία των δικαιωμάτων”, ενώ στην πραγματικότητα ορίζουν ένα σύστημα που εξοντώνει τον μικρό δημιουργό.

Η νομοθεσία είναι σαφώς καταχρηστική και δυσανάλογη: ένα παιδί ή ένας ερασιτέχνης μουσικός μπορεί να αντιμετωπίσει υπέρογκα πρόστιμα για πρόσβαση σε software που δεν μπορεί να αγοράσει, ενώ μια μεγάλη εταιρεία που διακινεί τεράστια volumes προϊόντων δεν κινδυνεύει ούτε στο ελάχιστο. Πρόκειται για την απόλυτη ανισότητα, ένα παιχνίδι όπου οι μικροί πληρώνουν για την υποτιθέμενη προστασία που δεν έρχεται ποτέ.

Και εδώ έρχεται η πραγματική λύση: προσιτά, προγραμματισμένα συνδρομητικά μοντέλα, που λαμβάνουν υπόψη τον μέσο μισθό και τις χρηματοδοτικές δυνατότητες του χρήστη, αντί να τον εκβιάζουν με υπέρογκα πρόστιμα. Για παράδειγμα:

  • Μηνιαίες συνδρομές 5–10 € για βασικά πακέτα DAW και synths, με πλήρη ενημέρωση και υποστήριξη.
  • Μικρές ετήσιες συνδρομές 50–80 €, με εκπτωτική τιμή για σπουδαστές και ανεξάρτητους παραγωγούς.
  • Pay-as-you-go για πρόσθετες βιβλιοθήκες ή εικονικά όργανα, ώστε ο χρήστης να πληρώνει μόνο για ό,τι χρειάζεται πραγματικά.
  • Χρηματοδοτικά μοντέλα και δόσεις, που επιτρέπουν την αγορά software προσιτά, αναλογικά με τον μέσο μισθό.
  • Δωρεάν εκπαιδευτικές εκδόσεις, με πλήρη λειτουργικότητα αλλά περιορισμένες προεγκατεστημένες βιβλιοθήκες, ώστε να μπορούν όλοι να πειραματιστούν χωρίς οικονομικό ρίσκο.
Αυτά τα μοντέλα όχι μόνο κάνουν τη μουσική τεχνολογία προσβάσιμη σε περισσότερους, αλλά ταυτόχρονα ενθαρρύνουν τη νόμιμη αγορά, αυξάνουν την υποστήριξη και διασφαλίζουν την ποιότητα των εργαλείων. Ο χρήστης δε χρειάζεται να αναζητήσει παράνομες λύσεις για να δημιουργήσει – και οι κατασκευαστές έχουν ένα σταθερό, βιώσιμο εισόδημα, χωρίς να τρομοκρατούνται οι απλοί χρήστες με υπέρογκες ποινές.

Η μουσική τεχνολογία θα έπρεπε να ανοίγει δρόμους, όχι να μετατρέπεται σε μηχανισμό αποκλεισμού και εισπρακτικής εκμετάλλευσης. Μέχρι να υιοθετηθούν τέτοια προσιτά μοντέλα, οι νομοθέτες και οι επιτροπές τους θα συνεχίζουν να παίζουν με τους χρήστες σαν μαριονέτες, πανηγυρίζοντας για την προστασία που στην πραγματικότητα δεν υπάρχει. Η υποκρισία των κυβερνώντων θα παραμένει το μεγαλύτερο εμπόδιο στην πραγματική δημιουργία.

Το αποτέλεσμα είναι σαφές: οι νέοι δημιουργοί θα αναγκάζονται είτε να χρησιμοποιούν παράνομο λογισμικό με τον κίνδυνο υπέρογκων προστίμων, είτε να περιορίζουν τη δημιουργικότητά τους. Και ενώ οι μικροί παίκτες στερούνται πρόσβασης, οι μεγάλες εταιρείες συνεχίζουν αλώβητες να επωφελούνται. Η ποινικοποίηση δεν προστατεύει τη μουσική – προστατεύει μόνο τα κέρδη των λίγων, αφήνοντας τον απλό χρήστη στην ακροβασία μεταξύ δημιουργίας και φόβου τιμωρίας.

Η λύση είναι απλή, αν και φαινομενικά δύσκολη για τις παγιωμένες επιτροπές: προσιτές, ευέλικτες συνδρομές, χρηματοδοτικά εργαλεία και ουσιαστική υποστήριξη, που θα κάνουν το λογισμικό πραγματικά προσβάσιμο, θα ενισχύσουν τη δημιουργικότητα και θα επαναφέρουν τη μουσική τεχνολογία εκεί που ανήκει: στα χέρια των δημιουργών και όχι των γραφειοκρατών.

Ακούω απόψης.
 
O έλεγχος πώς θα γίνεται για όλη αυτή την "αστυνόμευση';
Ο έλεγχος δε θα γίνει με μυστικούς πράκτορες που θα σπάνε την πόρτα για να δουν αν έχεις σπασμένο plugin στο Cubase. Θα φτάσει να είναι αυτόματο, με bots και ειδοποιήσεις.
Δε θα πάνε να κυνηγήσουν μόνο τον μεγάλο οργανωμένο πειρατή. Θα χτυπήσουν τον μέσο χρήστη που έτυχε να βρεθεί στο ραντάρ. Είναι πιο εύκολο να κόψεις 10.000 προστιμάκια των 200€ παρά να τα βάλεις με 10 μεγάλους που μπορεί να έχουν και 2 δικηγόρους ο καθένας.
Οπότε, μάλλον η“αστυνόμευση δεν είναι για να προστατεύσει το software ή τη μουσική. Είναι για να δουλέψει η αριθμητική των εισπράξεων.
 
Ακούω απόψης.
O έλεγχος πώς θα γίνεται για όλη αυτή την "αστυνόμευση';
Δε θα γίνεται. Όλη η ιστορία γίνεται για το ποδόσφαιρο απλά για να μην φανεί πολύ πέταξαν και τα άλλα μέσα για να ρίξουν στάχτη στα μάτια.

Σιγά μην έρχονται στο σπίτι να τσεκάρουν αν έχεις κατεβασμένα τραγουδάκια στον σκληρό η σπασμένο daw
 
Δε θα γίνεται. Όλη η ιστορία γίνεται για το ποδόσφαιρο απλά για να μην φανεί πολύ πέταξαν και τα άλλα μέσα για να ρίξουν στάχτη στα μάτια.

Σιγά μην έρχονται στο σπίτι να τσεκάρουν αν έχεις κατεβασμένα τραγουδάκια στον σκληρό η σπασμένο daw
Θα έρχονται. Όλα γίνονται παρακολούθηση, μητρώα, διασταυρώσεις, συνδέσεις, ψηφιοποιήσεις με πολύ μεγαλύτερο ρυθμό. Υπάρχει πολιτική και υπάρχει επίσπευσή της. Σε όλα. They are coming, man! :D
 
Θα έρχονται.
elate-na-ta-parete-elate.gif
 
Τα πρόστιμα θα έρχονται όπως περιγράφει ο cos_dr. Δεν άκουσα κάτι όμως για σπασμένα προγράμματα, μόνο για τα torrent άκουσα πριν κάτι μήνες, έγινε κάτι καινούριο και έγραψες τώρα το άρθρο;

Εν πάση περιπτώσει η πιο ίσια λύση είναι να μην επενδύετε χρόνο σε proprietary προγράμματα που δεν μπορείτε αν πληρώσετε, (ή και να μπορείτε τώρα αύριο δεν θα μπορείτε) και ασχοληθείτε με ελεύθερο λογισμικό,(για DAW Ardour) έχει εξελιχθεί πολύ τα τελευταία χρόνια αλλά και πάλι θα σας φανεί 20 χρόνια πίσω από τα μεγάλα ονόματα της αγοράς (αυτοί που γνωρίζουν καλά το πρόγραμμα λένε ότι δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα γνωστά daw αν το μάθεις καλά). ''Και τι θα γίνουν όλα όσα έχω μάθει ως τώρα;'' θα μου πεις... Αν όλα γίνουν συνδρομητικά και δεν έχεις το μηνιάτικο ξέχνα και ότι έμαθες εκεί μέσα

Η πληκτραδες είναι πολύ πιο εξαρτημένοι από τις μεγάλες αυτές εταιρείες που παράγουν τα daw και τις βιβλιοθήκες οπότε για εσάς θα είναι πολύ πιο οδυνηρή μια τέτοια αλλαγή,

Γενικά η άποψη μου για την πνευματική ιδιοκτησία είναι ότι πρέπει να προστατεύεται και για τους μεγάλους αλλά και για τους μικρούς, η κατάσταση είναι ότι προστατεύεται μόνο για τους μεγάλους κάτι που πρέπει να αλλάξει και να προστατεύονται και οι μικροί

Αρχίστε να ψάχνεστε με free and open source software ανακαλύψτε τι μπορεί να γίνει με αυτά
 
Το βλεπετε απο μια εντελως λανθασμενη σκοπια, τη γνωστη εντελως λανθασμενη σκοπια.

Δεν υπαρχει ΚΑΜΙΑ υποχρεωση να προστατευτει η καταναλωτικη επιθυμια του χρηστη, πολυ απλα διοτι δεν μιλαμε για καποια βασικη αναγκη επιβιωσης του τυπου παιδεια- υγεια. Μουσικη κανεις και με freeware, και αλλωστε αν εχεις ηδη λεφτα για οργανα- PC και καρτες ηχου, και φυσικα ατελειωτες ωρες ελευθερου χρονου για μελετη και καυλαντισμα με το DAW, τοτε δεν ανηκεις σε καμια προστατευομενη ομαδα ετσι και αλλιως.

Αντιθετα, υπαρχει αναγκη προστασιας των δημιουργων του software, ακριβως επειδη αν παψουν να εχουν τις απολαβες που αναζητουν, θα παψουν και να το δημιουργουν. Θα σας φανει παραξενο, αλλα δεν υπαρχουν ουτε cubaseοδεντρα, ουτε omnisphereοδεντρα, ουτε τιποτα τετοιο, και αν δεν πληρωνονται αυτοι οι ανθρωποι για τον κοπο τους, πολυ απλα δε θα υπαρχει ουτε cubase ουτε omnisphere.

Αυτη ειναι η μονη αντικειμενικη αληθεια.


Τωρα, αν καποιος απολαμβανει τα προιοντα αυτα ως πειρατικα, και ερθει και του τα παρει ο x κρατικος λειτουργος πισω, ειναι φυσικο να στραβωσει, οπως θα σταβωνε καποιος αλκοολικος αν του επαιρνες το μπουκαλι. Μη σας εμποδιζει αυτη η μηχανικη αντιδραση απο το να δειτε την αληθεια καταματα: Η πειρατεια ειναι λαθος και ηθικα, αλλα πρωτιστως πρακτικα. Σε εναν κοσμο με 100% πειρατεια, το μονο διαθεσιμο software θα ηταν το open source και το καθαρα free software, οχι δηλαδη οι δωρεαν εκδοσεις μεγαλυτερων προγραμματων αλλα μονο το εντελως free.

Η κλοπη ειναι γλυκια, για αυτο και οταν ειναι τοσο ευκολη οπως στην περιπτωση του software ο κοσμος πεφτει με τα μουτρα. Να θελουμε ομως και να το παιζουμε επαναστατες και συνειδητοποιημενοι Ρομπεν των Δασων απο πανω, ε αυτο ειναι κλαυσιγελος, παρτε το αποφαση οτι το να κλεβεις τον κοπο των developers δε σε κανει τιποτα αλλο απο μπουγαδοκλεφτη και παμε παρακατω.
 
Τζαμπα φαΐ δεν εχει.
Οπως πληρωνεις ενα αλλο αγαθό, μια κιθάρα, ενα πιανο ή ενα αυτοκίνητο ετσι πληρωνεις καθε υπηρεσια και συμφωνεις σιωπηρά για την οποια νόμιμη χρηση. Ενα daw κοστιζει α χρηματα για εφ απαξ αγορά ή β για συνδρομητική.
Αγοραστε, και καντε ό,τι θελετε. Αγοραστε samples, plugins, effects, utilities. Αυτοί που τα εφτιαξαν δεν θα γινουν ζητιανοι επειδή καποιοι το ειδαν ελευθερια.
Η αλλη οδος ειναι τα open source, freeware κλπ.

Και επισης αγοραστε φυσικα προιοντα, μηχανηματα, stand alone συσκευές, κανονικα συνθ και οχι ψευτο vst, αληθινες ταινιες και αληθινα cd, αληθινα λεφτά οσο υπάρχουν.
Βαδιζουμε σε ενα κοσμο που θα μπορει μα ενα κουμπι να γυρισει στο off.
Το λενε πολλοι επωνυμοι απο μεσα.
 
Last edited:
Ενα vst χωρις online authorisation, ιδανικα ενα freeware, open source κλπ plug in, ανηκει στην ιδια κατηγορια με ενα hardware synth.

Απο την αλλη κατι vst με συνδρομητικα μοντελα κλπ, πραγματι ειναι του δογματος "δε θα εχετε τιποτα και θα ειστε ευτυχισμενοι" :ROFLMAO:

Το πιο εκνευριστικο ειναι οτι η πειρατεια εχει βαλει πολυ βαθια το χερακι της σε αυτη τη δυστοπια με πολλαπλους τροπους: Και απαξιωσε τα φυσικα μεσα εξαρχης, και οδηγησε αναγκαστικα σε συνδρομητικα μοντελα τους εναπομειναντες δημιουργους, και σαν κερασακι στην τουρτα εξαναγκαζει τις software εταιριες στο να καταφυγουν σε τραγικα δυσχρηστα protection schemes, που κανουν τους νομιμους χρηστες ομηρους και δεσμιους στο επιπεδου big brother software authorisation.

Και εχουν το θρασος και να βαυκαλιζονται οι υποστηρικτες της πειρατειας οτι ειναι κατι αναμεσα στον Ρομπεν των Δασων και τον Κροποτκιν. :sick:
 
Νομίζω η αυστηροποίηση της νομοθεσίας έγινε με αφορμή τους πειρατές των συνδρομητικών καναλιών - και πολύ καλά έκαναν για τα πρόστιμα που έρχονται...
 
To παράνομο software υποτίθεται το έψαχναν από το 1999.
Υποτίθεται ότι ερχοταν στα γραφεία των Δικηγόρων το ΣΔΟΕ και έψαχνε το word (αν είναι Original) και το autocad ....στους μηχανικούς.
Από το 1999 ξανα λέω.
Μάλλον δεν έχετε καταλάβει τί γίνεται στην Ελλάδα.....ακόμα .
Ψηφίζουν νόμους, τους διαφημίζουν.....δεν εφαρμόζεται κάνένας (ούτε μπορεί να εφαρμοστεί)....και η ζωή συνεχίζεται.....
 
Το autocad ας βγει από την εξίσωση πλέον. Έχει άδειες ανανέωσης . Είναι online και μόλις σε πετύχει να τρέχεις παράνομα το λογισμικό τρως πρόστιμο κι εσύ και ο διανομέας που είχε πουλήσει σε σένα την νόμιμη άδεια.
 
Το autocad ας βγει από την εξίσωση πλέον. Έχει άδειες ανανέωσης . Είναι online και μόλις σε πετύχει να τρέχεις παράνομα το λογισμικό τρως πρόστιμο κι εσύ και ο διανομέας που είχε πουλήσει σε σένα την νόμιμη άδεια.
Εγώ έχω ακόμα το microsoft small business 2000 ,που είχα αγοράσει τότε και ακόμα αυτό χρησιμοποιώ....
 
Η νέα πρωτοβουλία για μείωση της πειρατείας, στοχεύει σε εκείνους που αναμεταδίδουν παράνομα το περιεχόμενο από ελληνικές πλατφόρμες και ειδικά εκείνα τα κανάλια που μεταδίδουν αθλητικά δρώμενα.

Εντάξει, η αλήθεια είναι ότι ορισμένοι το είχαν παρακάνει, δηλαδή είχε ο άλλος καφετέρια με πενήντα τραπέζια, και αναμετέδιδε παιγνίδια μπάσκετ, κλεψιμέϊκα από το κανάλι της Cosmote TV.... τράβα ρε έρμε να πληρώσεις μία συνδρομή να τελειώνει η υπόθεση, αλλά βλέπεις (και αυτό δυστυχώς δεν θίγεται στο άρθρο του cos) ορισμένοι δεν θέλουν με τίποτε να πληρώσουν, ανεξάρτητα από την οικονομική τους δυνατότητα και ανεξάρτητα από το αν χρησιμοποιούν το κλεμμένο υλικό για να κερδοφορήσουν...

Σε αντίθεση με προηγούμενες αντίστοιχες πρωτοβουλίες, η νέα αυτή θα πετύχει... δηλαδή το πάρτυ με αυτές τις αναμεταδόσεις τελείωσε, και θα τους το περνάνε στην ΑΑΔΕ ώστε να κλειδώνονται οι τραπεζικοί τους λογαριασμοί αν δεν το πληρώσουν το πρόστιμο.

Τα υπόλοιπα (λογισμικό, μουσικές κλπ) ανέκαθεν παράνομα ήταν, από το 1999 και μετά, αλλά όπως αναφέρθηκε ήδη, ποτέ δεν το κυνήγησαν πραγματικά, δεν έχω λόγο να πιστεύω ότι θα γίνει τώρα.

Κάπου εδώ να θυμίσω ότι εγώ είμαι Λινουξίδης (ναι, κούρασα, το ξέρω) οπότε το 100% του λογισμικού που χρησιμοποιώ για τη δουλειά μου, δεν έχει χρεώσεις. Προς τα εκεί πρέπει να κοιτάτε όλοι, κατά τη γνώμη μου, αλλά μερικές φορές δεν γίνεται, το καταλαβαίνω.
 
Στον τομέα της παροχής υπηρεσιών και τιμολόγησης αυτών θα επέλθουν αρκετές φορολογικές ρήτρες.
Για τους μπαχαλάκηδες έχει πολύ ελεύθερο χωροχρόνο ακόμα.
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top