Fender Vs Gibson διαφορά μάρκετινγκ.

Χριστόδουλος Καλλιανίδης

LK

Μαγκούφης.
Staff member
Μηνύματα
14,521
Πόντοι
1,788
Αφορμή τελευταία, γιατί έχω πολλές εδώ και καιρό , στάθηκε αυτό το video.

Βλέπω ότι γενικά η Fender κάνει άνοιγμα προς τη "νεολαία" και το diversity σε αντίθεση με την Gibson , που το γύρiσε στην "παράδοση".

Νέοι καλλιτέχνες με signature models στη Fender (π.χ. H.E.R.) , στην Gibson από την άλλη, αν δεν βγεις στη συνταξη...signature δεν έχει.

Ο Mark Agnesi ξέθαψε ό,τι  απολίθωμα  υπάρχει για να μας δείξει τη συλλογή του (από Paul Stanley μέχρι Rick Nielsen) και από την άλλη η Fender....αυτούς:

Είναι η ιδέα μου , ή έχουμε 180 μοίρες διαφορετικό Marketing ;




 
Φυσικά και έχει, και πάντα είχε.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Για συνέχισε.

Γιατί εγώ είχα την εντύπωση ότι γίνεται μονο τελευταίως....
Κοίτα δεν είμαι ούτε ειδικός, ούτε βαθύς γνώστης της στρατηγικής τους, αλλά πάντα η γύπσον μου έδινε την εντύπωση ότι απευθύνεται και καλά σε αυτόν που ξέρει από καλό λάδι, στον επαγγελματία που αυτή ξέρει και αυτήν εμπιστεύεται, στον απλό παίχτη που έχει μαζέψει μπαγιοκο για να πάρει μια και καλή και 29 κατασκευαστές οργάνων συνιστούν gibson κλπ. Είναι μια λογική που δεν κάνει blend in σε μεγάλα πλήθη. Δεν θέλει καν. Απεναντίας ακόμα και με τις τιμές κάνει μια πελατειακή διάκριση.

Ενώ η Fender είχε από την πρώτη μέρα μια εντελώς άλλη φιλοσοφία. Φθηνά και ανθεκτικά συναρμολογούμενα για το λαό. Τα πιτσιρίκια και όλο τον κόσμο. Και άμα σε χαλάει το maple στο μανίκι πέταξέ το και βάλε rosewood. Και άμα λιωσανε τα τάστα πάρε άλλο μανίκι. Και άμα δε σου αρέσει το butterscotch πέτα το και βάλε μαύρο, ή άμα το πηγές 5 σεζόν γύρω γύρω σε όλο το Τέξας πεταμένο στο Πορτ μπαγκαζ χωρίς θήκη, και σου έπεσε και στη route 66 και γύρισες να τη μαζέψεις, μην αγχώνεσαι για τα λουστρα και τα χτυπήματα. Εδώ είμεθα εμείς.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Νομίζω στο θέμα καλλιτέχνες τα τελευταία χρόνια το έχουνε χάσει και οι δύο. 

Όταν χάνεις Mayer, Lettieri, Sayce κλπ από ΒΛΑΚΕΙΕΣ του τμήματος μάρκετινγκ σου και τους τρεις για να πάνε στην PRS κιόλας ρε φίλε, δε θα συγκινηθώ με πιτσιρίκια που δεν ξέρω. 

Όμως ναι συμφωνώ με τους προλαλησαντες.

Η αλήθεια είναι ότι Gibson και Fender δε θα πας για το σημερινό τους artist lineup, ούτε θα τους μάθεις από τις διαφημίσεις και τις εκθέσεις ΝΑΜΜ που δεν πάνε. Όποτε στην τελική, πόσο σημασία να έχει;

 
Με τη fender παρατήρησα ένα "δίπολο".

Από τη μια είναι το vintage κομμάτι της (κιθάρες - ενισχυτές) , που πάει μόνο του, και από την άλλη το "συγχρονο" με τα "κινεζάκια"  ?που δεν κατάλαβα που πάει.

Από την άλλη η Gibson, με δύο κανάλια και με το Gibson TV και το Gibson Gear Guide , κάνει πολύ ωραίες παρουσιάσεις των νέων μοντέλων.

Ό,τι ωραία παρουσίαση είδα σε νέα προϊόντα  Fender ήταν από third party youtubers, άσχετους με τη fender.

Πασπαρτού και στις 2 ο Μποναμάσας, που πήρε  επ ώμου  squier και epi και βγάζει αράδα signatures. ?

Λέω δε ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρησα αυτη τη "στροφή" της Fender στο diversity .

Ας πόυμε , πριν 12 χρόνια , η fender εφτιαχνε αυτά τα καταπληκτικά videos που ηθελες να τα αγοράσεις όλα...

Τώρα πραγματικα σκέφτομαι να πατήσω το κουμπί unsubscribe από το κανάλι της.




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Επίσης...... δειτε εδώ video.




Είσαι η fender και βλέπεις αυτόν, και δεν του δίνεις $$$$$$$$$$ να παρουσιάσει την νέα Player ή την performer??? και βάζεις τα "κινεζάκια"; ?

 
Είναι προφανής η διαφορετική κατεύθυνση στη στρατηγική των δύο εταιριών, Το πρόβλημα (για τη Gibson) είναι ότι μάλλον χάνει και στην έδρα της. Δηλαδή σε αυτό που σωστά περιγράφει ο Αργύρης παραπάνω:

απευθύνεται και καλά σε αυτόν που ξέρει από καλό λάδι, στον επαγγελματία που αυτή ξέρει και αυτήν εμπιστεύεται, στον απλό παίχτη που έχει μαζέψει μπαγιοκο για να πάρει μια και καλή και 29 κατασκευαστές οργάνων συνιστούν gibson κλπ.


Ακόμα και για αυτή την κατηγορία παίχτη, η Fender έχει περισσότερες επιλογές και όσον αφορά τον τύπο του οργάνου αλλά και το budget του αγοραστή.

 
Ακόμα και για αυτή την κατηγορία παίχτη, η Fender έχει περισσότερες επιλογές και όσον αφορά τον τύπο του οργάνου αλλά και το budget του αγοραστή.
Έχει.

Το θέμα είναι πως το πουλάει.

 
Είσαι η fender και βλέπεις αυτόν, και δεν του δίνεις $$$$$$$$$$ να παρουσιάσει την νέα Player ή την performer??? και βάζεις τα "κινεζάκια";
Εμείς που είμαστε μπαρμπάδες μπορούμε να απορούμε όσο θέλουμε. Αλλά προφανώς, αν ρωτήσεις από ένα ηλικιακό γκρουπ και κάτω, ο καουμπόι και η όλη αισθητική (ντύσιμο, ήχος, παίξιμο, ατμόσφαιρα) "θυμίζει κάτι ταινίες του 1800 που βλέπουν ο παππούς και η γιαγιά τις Κυριακές που σ' εμάς προκαλούν ακατάπαυστα χασμουρητά".

 
Αν προσπεράσουμε μια υποψία υπεροψίας στο θέμα της προσεγγισης του πελατολογίου απο την Gibson, το πρόβλημα είναι ότι θεωρώ ότι τελικά δε σου δίνει αυτό που σου υπόσχεται.

Επίσης οπως σωστά παρατηρεί ο Σπύρος, η fender και ειδικά στα νεότερα χρόνια έχει κατα πολύ διευρύνει τη γκάμα των μοντέλων της, φτιάχνοντας κιθάρες για όλα τα γούστα και τα πορτοφόλια. Βέβαια δεν θα ειναι ολα πετυχημένα αλλά δυστυχώς έχουμε πέσει και σε μια εποχή που η αγορά των οργάνων δεν ανατροφοδοτείται απο την τέχνη της μουσικής. Δηλαδή Αν κάποτε έβγαινε hendrix με strat, Clapton με strat, Blackmore με strat κλπ, μπορει σιγα σιγα να ανεβαιναν οι πωλήσεις strat και να εδιναν την ευκαιρια στην fender να βγαλει και κανα πιο περιεργο μοντέλο strat που η ταση των guitar heroes θα παρασυρει στις πωλησεις. Δυστυχως η μουσική και ειδικά η κιθαριστική μουσική δεν περνάει και την καλύτερη της φάση (απόδειξη το δεύτερο βίντεο του Λάκη) και η δημοφιλία της κιθάρας ειναι πολύ πεσμένη σε σχέση με πιο παλιά χρόνια.

Οι εταιρείες κάνουν οτι μπορούν για να μεινουν στον αφρό. Απο signature ukelele στην Billie Eilish μέχρι signature κιθάρες σε influencers. 

Απο κιθαρίστες εχουμε μονο youtubers που απευθυνονται μονο σε νερντουλες του είδους. Αυτοι όμως συνηθως ειναι οι στανταρ αγοραστές. Όχι οι αναποφασιστοι που παρασυρονται απο τη διαφήμιση. 

Επίσης μην κοιτάμε τον Mayer κλπ. Αυτοι τώρα είναι άλλες φάσεις. Μπορει να πήρανε και καμια καλύτερη προσφορά απο την PRS, ή να μην τους πολυάρεσε το συμβολαιο με τη Fender και να το κατάλαβαν αργά και πολλά ακόμη.

 
Εμείς που είμαστε μπαρμπάδες μπορούμε να απορούμε όσο θέλουμε. Αλλά προφανώς, αν ρωτήσεις από ένα ηλικιακό γκρουπ και κάτω, ο καουμπόι και η όλη αισθητική (ντύσιμο, ήχος, παίξιμο, ατμόσφαιρα) "θυμίζει κάτι ταινίες του 1800 που βλέπουν ο παππούς και η γιαγιά τις Κυριακές που σ' εμάς προκαλούν ακατάπαυστα χασμουρητά".
Ναι βρε παιδί μου, μην τον ντυσεις Καουμπόυ....ντυσε τον Ζορό.....?

Απλά ο "παίχτης" σου δίνει ένα χαρακτηριστικό ήχο της κιθάρας.....με ωραίο Video, αυτό λεω.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ασχετο εμενα τα κινεζάκια μου αρέσανε μέχρι που ξεκινησε η τυπισα να τραγουδάει. Δεν ειναι βέβαια και καμια μουσική πρωτοπορία αλλά εδω που έχουμε φτάσει μιλάμε πιο πολύ για διάσωση παρά για εξέλιξη.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Νέοι καλλιτέχνες με signature models στη Fender (π.χ. H.E.R.)
Και μόνο από αυτό οφείλουμε να αντιληφθούμε ότι η ηλεκτρική κιθάρα έχει φτάσει στο τέλος των ημερών της. 

 
Και μόνο από αυτό οφείλουμε να αντιληφθούμε ότι η ηλεκτρική κιθάρα έχει φτάσει στο τέλος των ημερών της. 
Τιμή στην Gibson που ξέθαψε τον Paul Stanley με 30 μπότοξ...και κραταει το λάβαρο ?

 
Τεσπά, όσον αφορά τους σύγχρονους guitar heroes, μια που το ανέφερε ο Αργύρης, ο Mayer π.χ. είναι 47 χρονώ μπάρμπας (οκ είναι πολύ καλοδιατηρημένος μπάρμπας) και το τελευταίο του άλμπουμ ήταν tribute σε μια μουσική δεκαετία 40 χρόνια πίσω. Εμένα μου αρέσει αλλά πιο πολύ παρελθοντολαγνεία πεθαίνεις.

Αυτή τη στιγμή, κατ' εμέ, δύο είναι οι σύγχρονοι guitar gods που παίζουν στο προσκήνιο. Ο ένας είναι ο πολυσυζητημένος (και εδώ) Mancuso ο οποίος βέβαια παίζει παραδοσιακά πράγματα και το παίξιμό του πατάει σε μουσικές που ακούγονται εδώ και 50-60 χρόνια και ο άλλος είναι ο Tim Henson που είναι και μουσικά σύγχρονος. Τον πρώτο τον έχει καβατζώσει η Yamaha και τον δεύτερο η Ibanez.

 
Τεσπά, όσον αφορά τους σύγχρονους guitar heroes, μια που το ανέφερε ο Αργύρης, ο Mayer π.χ. είναι 47 χρονώ μπάρμπας (οκ είναι πολύ καλοδιατηρημένος μπάρμπας) και το τελευταίο του άλμπουμ ήταν tribute σε μια μουσική δεκαετία 40 χρόνια πίσω. Εμένα μου αρέσει αλλά πιο πολύ παρελθοντολαγνεία πεθαίνεις.

Αυτή τη στιγμή, κατ' εμέ, δύο είναι οι σύγχρονοι guitar gods που παίζουν στο προσκήνιο. Ο ένας είναι ο πολυσυζητημένος (και εδώ) Mancuso ο οποίος βέβαια παίζει παραδοσιακά πράγματα και το παίξιμό του πατάει σε μουσικές που ακούγονται εδώ και 50-60 χρόνια και ο άλλος είναι ο Tim Henson που είναι και μουσικά σύγχρονος. Τον πρώτο τον έχει καβατζώσει η Yamaha και τον δεύτερο η Ibanez.
To ότι η μουσική που παιζόταν με ΕΛΕΚΤΡΙΚΗ κιθάρα , δεν είναι Mainstream πλέον, δεν ειναι υπό συζήτηση.

Είναι γεγονός.

Το θέμα είναι να ΜΗΝ χάσεις και αυτούς που έμειναν.

Είναι σαν να λέμε η  yamaha αν ήταν να παρουσιάσει ένα νέο πιάνο, θα έβαζε τον sin boy ξερω γω ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν είναι για γέλια κ. συνήγορε, για κλάματα είναι το θέμα. Χτες είχαμε ακριβώς αυτή την κουβέντα* με τον Νέστορα. Ότι η "κιθάρα" βρίσκεται σε αποδρομή.

Καλό, χρυσό και άγιο το marketing - διαχρονικά- για τις δύο εταιρείες (και όχι μόνο), αλλά πλέον ο κλάδος αντιμετωπίζει υπαρξιακά ζητήματα. 

Του λείπουν: Α) Οι μουσικές και Β) οι παικταράδες

Χαρακτηριστικά λέγαμε για την Gibson που την κράτησε στο "αφρό" o Slash, ύστερα από χρόνια κατρακύλας. 

Χέντριξ, SRV κλπ υπήρξαν "μαγνήτες" για την Fender - για να πούμε μερικούς.

Και τώρα το παράδειγμα marketing είναι η... HER!

Χέσε ψηλά και αγνάντευε και λίγα λέω... ?

* Τισταδιάλα μας έχεις υπό παρακολούθηση; ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις
21
Εμφανίσεις
2K
Guest
G
Απαντήσεις
81
Εμφανίσεις
11K

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top