Mastering θέματα...

sultan of string

Noiz addict
Μηνύματα
22,137
Πόντοι
393
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
  2. Μπάσο
  3. Πλήκτρα
  4. Κρουστά
  5. Παραδοσιακό Όργανο
  6. Ηχολήπτης
  7. Παραγωγός
θα έλεγα ότι ακόμα είμαι αρκετά πρωτάρης, με κάπου 12 χρόνια αυτοδίδακτη εμπειρία σε ψηφιακή ηχογράφηση και γύρω στα 6 σε daw (cubase).

Εχω φτάσει σε κάποιο ανεκτό για τον εαυτό μου σημείο να φτιάχνω κάτι που μου αρέσει.

Τα τελευταία χρόνια για mastering χρησιμοποιώ έτοιμες λύσεις plugin. Εχω κάποια της waves συγκεκριμένα το AR TG Mastering, chanel strips, κάποια της ΕΖ και ένα multiband maximizer limiter της  waves, εκτός από διάφορα τζαμπέ πχ ozone κλπ.

Γενικά φροντίζω με μεγάλη επιμέλεια θα έλεγα το βασικό μου μιξ, σε σημείο μεγάλης σχολαστικότητας και  συνήθως ζητάω στο mastering να πάρω έναν έξτρα χαρακτήρα, ζωντάνιας, και τονισμού λεπτομερειών που πολλές φορές χάνονται μέσα στο μιξ, αλλά και να φέρω τις τελικές στάθμες στα σύγχρονα δεδομένα πχ lufs κλπ ώστε να μπορεί το κομμάτι να είναι "ανταγωνιστικό" όσον αφορά στην δυναμική του, κάτι που συνήθως δεν με απασχολεί στο βασικό μιξ που μπορεί να έχει και 20 db δυναμική περιοχή...

Το θέμα μου είναι ότι όταν χρησιμοποιώ τις plugin λύσεις, που σίγουρα τις έχω ψάξει και έχω διαλέξει τι ταιριάζει στο ύφος μου, πολλές φορές ενώ παίρνω αυτό που θέλω (το περιέγραψα πιό πάνω) υπάρχουν άλλα σημεία στο βασικό μου μιξ που τα έχω ¨κυνηγήσει" πολύ στην όλη διαδικασία και στο τέλος θάβονται και χάνουν τον χαρακτήρα που ήθελα γι αυτά.

Το ερώτημα είναι, εσείς 

χρησιμοποιείτε plugin λύσεις χωρίς τέτοια προβλήματα?

Γενικά αν χρησιμοποιείτε, πως τα αποφεύγετε?

Αν όλες αυτές οι λύσεις black box που υπάρχουν και On line κλπ δουλεύουν χωρίς τον ξενοδόχο, πως μπορεί στην τελική κάποιος να ζωντανέψει το μιξ του, να το φέρει στις στάθμες του, να στρώσει λίγο κάποιες συχνότητες χωρίς να χαλάσει 5 άλλα πράγματα?

Ξέρω ότι αυτά που ρωτάω, για κάποιους είναι μια ζωή και πού πας ρε Καραμήτρο και τέτοια, αλλά.... ρωτάω....

 
εσείς 

χρησιμοποιείτε plugin λύσεις χωρίς τέτοια προβλήματα?


Nαι

Γενικά αν χρησιμοποιείτε, πως τα αποφεύγετε?


Με τα αΦτια μου ?

πως μπορεί στην τελική κάποιος να ζωντανέψει το μιξ του, να το φέρει στις στάθμες του, να στρώσει λίγο κάποιες συχνότητες χωρίς να χαλάσει 5 άλλα πράγματα?


με τα αΦτια του ?

έξω από την πλάκα αυτά είναι τα plug ins που προσωπικά χρησιμοποιώ... easy does it είναι η συμβουλή μου και δώσε προσοχή στο mix ,αν είναι καλό το mastering απλά θα το βελτιώσει ένα 5%

20200420_121807.jpg

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
2 από τα 5 που βλέπω είναι κοινά...και τα χρησιμοποιώ σχεδόν πάντα.

Και η λογική είναι αυτή που λες. Συνήθως έχω ένα μιξ που με ικανοποιεί 90-95%, αλλά πολλές φορές αυτό που θα έρθει με το master θα φτιάξει 10 πράγματα και θα μου χαλάσει 1 ή 2.

 
Στις περισσότερες περιπτώσεις στη ζωή βρίσκω πως η καλύτερη επιλογή όταν χρειάζεσαι κάτι (συχνά και η φθηνότερη μακροπρόθεσμα) είναι να το αναθέτεις σε επαγγελματία.
Δε γνωρίζω βέβαια αν ο σκοπός είναι να έχεις μαστεραρισμένη τη δουλειά σου ή να μάθεις να κάνεις mastering  - αν ισχύει το δεύτερο προφανώς η λύση του επαγγελματία δε σε ενδιαφέρει. Εντούτοις υπάρχουν τόσοι πολλοί επαγγελματίες και χρεώνουν τόσο λογικά που θα μπορούσες να το δεις ακόμα και σαν ένα reality check για το δικό σου επίπεδο.

Ωραίος και ο αλγόριθμος, δοκιμάστηκε, τα συμπεράσματα σου τα έβγαλες,  το να δοκιμαστείς απέναντι στη δουλειά ενος μαστερά με σάρκα και οστά φαντάζει ένα λογικό επόμενο βήμα.

 
βασικά δεν γνωρίζω το κόστος για μια τέτοια δουλειά, πχ ένα κομμάτι των 10 λεπτών και των 30 tracks πάνω κάτω. 

Ο σκοπός μου είναι καθαρά χομπύστικος και δεν υπάρχει κανένα επαγγελματικό ενδιαφέρον, παρα μόνο το ακαδημαϊκό δηλαδή να δω πως θα ήταν ένα κομμάτι που θα έφτιαχνε κάποιος. Και πάλι βέβαια δεν ξέρω τι χαρακτήρας θα έβγαινε.

Σίγουρα το κάνω για να μάθω και να περάσω την ώρα μου, αλλά θα ήθελα να μπορώ να κάνω κάτι καλύτερο για τα γούστα μου χωρίς να πρέπει να αφιερώσω μια ζωή.

 
πχ ένα κομμάτι των 10 λεπτών και των 30 tracks πάνω κάτω


O mastering engineer δεν κάνει μίξη.

Στο τελικό stereo mix δουλεύει.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εφόσον έχασα αρκετά χρόνια να ψάχνω και εγώ τον "χαρακτήρα" που έλειπε ίσως σε βοηθήσει η προσωπική μου εμπειρία και η γνώμη που διαμόρφωσα πάνω σε αυτό.Τα plugins δεν έχουν χαρακτήρα!Έχεις πέσει όπως και εγώ και αρκετός κόσμος σε έναν φαύλο κύκλο που προσπαθεί να αποδώσει κάτι που στη ουσία βρίσκετε σε διαφορετικό κόσμο από αυτόν που ψάχνεις,φτάνοντας αρκετές φόρες στο μέγιστο απόδοσης που μπορείς με τα εργαλεία που έχεις,χωρίς το αποτέλεσμα που περιμένεις και ξεκινάς πάλι από την αρχή.Τα αναλογικά η και ψηφιακά μηχανήματα που κατασκευάζονται για αυτήν την δουλειά στο δίνουν πιο εύκολα και καλύτερα.Σε μια καθολικά ψηφιακή ηχογράφηση σπιτιού η μονή σοβαρή διάφορα που μπορείς να δεις είναι με το stem mastering(summing mixers κ.α).Σε μια ηχογράφηση με ακριβά μικρόφωνα,προενισχυτές περασμένα από κονσόλα που κάνει 300.000 ευρώ τίποτα tape,tubes και στουντιακούς επεξεργαστές, ε αν βάλεις και το ozone στο τέλος κάτι θα κάνει.Στην δική μας περίπτωση τώρα.Όλα ηχογραφημένα ψηφιακά στο σπίτι και plugins για mastering.Εις τον αιώνα τον άπαντα να γυρνάμε κουμπάκια στην οθόνη πάντα κάτι θα λείπει.Το ένα θα φτιάχνεις το άλλο θα χαλάς και το μεγαλύτερο γαμώτο είναι ότι δεν θα φταις εσύ.Μέχρι εκεί πάει.Αν θες"χαρακτήρα"κάπου κάπως με κάποιο τρόπο πρέπει να υπάρχει ένας επεξεργαστής που τον δίνει,τα plugins απλά δεν μπορούν!Απάντηση στα ερωτήματα που θέτεις,όποιος χρησιμοποιεί plugins έχει προβλήματα,η δεν τα ακούει(οπότε δεν έχει),στις υπηρεσίες online mastering εκτός από τον ξενοδόχο απουσιάζει και το ξενοδοχείο ολότελα, οπότε την βγάζεις σε παγκάκι,στο συγκεκριμένο τομέα(mastering) τα μηχανήματα κάνουν αρκετά τον μάστορα και ο κάλος μάστορας έχει καλά μηχανήματα και ξέρει τι να κάνει με αυτά.

 
Διαφωνώ κάθετα ως προς το ότι δεν είναι ποιοτικό αποτέλεσμα αυτό των plugins (βλέπε λογισμικό). Ετσι κι αλλιώς τα μεγαλύτερα mastering houses στον κόσμο δουλεύουν με το

τζαμπέ πχ ozone κλπ.


Τα ειδικά ψηφιακά μηχανήματα διαθέτουν controllers για ευχρηστία και μετατροπείς σήματος για συνδεσιμότητα.

Αυτό δεν τα κάνει καλύτερα αλλά εύχρηστα και αναπόφευκτα ακριβά.

Το λογισμικό που χρησιμοποιούν είναι κοινό με τα plugins. Εξαρτάται βέβαια απο τις υλοποιήσεις της κάθε εταιρίας.

Στα plugins, Controllers και μετατροπείς σήματος είναι ότι βαζεις στον υπολογιστή.

Ισως και καλύτερους (απλό ποντίκι για όσους βολεύονται και φυσικά μια καλή κάρτα ήχου) αλλά οι hardware υλοποιήσεις συνήθως σου εγγυώνται ένα καλό επίπεδο.

Οσο για τις αναλογικές με χαρακτήρα, εκεί έχεις να κάνεις με την απόκλιση των υλικών απο το αρχικό τους σχέδιο που προσδίδει αυτό το αποτέλεσμα.

Ξέρω πως διαφωνούν πολλοί αλλά αυτή είναι η ορθολογική θέση μου. Δεν θελω να πείσω κανέναν άλλον.

Οσο για το mastering να πω πως η ύπαρξη του σήμερα οφείλεται στα εξής:

  1. να ακούσει ένα δεύτερο και έμπειρο αυτί για πιθανές μικροατέλειες.
  2. να ρυθμίσει και να προετοιμάσει το υλικό για την πλατφόρμα που θα εκδοθεί.
Τα μπάσα, πριμα, σουπερουαου ήχος και μεταξωτές κορδέλες τα φτιάχνεις στην μείξη.

Το να λες πως κανεις και mastering στο υλικό σου δεν προσφέρει κάτι παραπάνω απο αυτο που έκανες στην μείξη, πέρα απο την έξτρα χαλιναγώγηση των δυναμικών και σταθμών ανάλογα με το medium που θα δημοσιευτεί / πουληθεί.

My two cents. Ως συνήθως για να σκουπίζω την αστερόσκονη απο τα πράγματα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: makam
  1. να ακούσει ένα δεύτερο και έμπειρο αυτί για πιθανές μικροατέλειες.
  2. να ρυθμίσει και να προετοιμάσει το υλικό για την πλατφόρμα που θα εκδοθεί.
υποθέτω οτι δεν διαφωνείς μαζί μου οπότε σχολιάζω τα δυο παραπάνω.

1. Ναι. εξαιρετική ιδέα. Αλλά πιστεύω ότι θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία διότι μπορεί το αποτέλεσμα του δεύτερου να μην αρέσει στον πρώτο.

2. Εδώ σίγουρα ναι. Πλέον απαραίτητο σήμερα.

 
Εφόσον έχασα αρκετά χρόνια να ψάχνω και εγώ τον "χαρακτήρα" που έλειπε ίσως σε βοηθήσει η προσωπική μου εμπειρία και η γνώμη που διαμόρφωσα πάνω σε αυτό.Τα plugins δεν έχουν χαρακτήρα!Έχεις πέσει όπως και εγώ και αρκετός κόσμος σε έναν φαύλο κύκλο που προσπαθεί να αποδώσει κάτι που στη ουσία βρίσκετε σε διαφορετικό κόσμο από αυτόν που ψάχνεις,φτάνοντας αρκετές φόρες στο μέγιστο απόδοσης που μπορείς με τα εργαλεία που έχεις,χωρίς το αποτέλεσμα που περιμένεις και ξεκινάς πάλι από την αρχή.Τα αναλογικά η και ψηφιακά μηχανήματα που κατασκευάζονται για αυτήν την δουλειά στο δίνουν πιο εύκολα και καλύτερα.Σε μια καθολικά ψηφιακή ηχογράφηση σπιτιού η μονή σοβαρή διάφορα που μπορείς να δεις είναι με το stem mastering(summing mixers κ.α).Σε μια ηχογράφηση με ακριβά μικρόφωνα,προενισχυτές περασμένα από κονσόλα που κάνει 300.000 ευρώ τίποτα tape,tubes και στουντιακούς επεξεργαστές, ε αν βάλεις και το ozone στο τέλος κάτι θα κάνει.Στην δική μας περίπτωση τώρα.Όλα ηχογραφημένα ψηφιακά στο σπίτι και plugins για mastering.Εις τον αιώνα τον άπαντα να γυρνάμε κουμπάκια στην οθόνη πάντα κάτι θα λείπει.Το ένα θα φτιάχνεις το άλλο θα χαλάς και το μεγαλύτερο γαμώτο είναι ότι δεν θα φταις εσύ.Μέχρι εκεί πάει.Αν θες"χαρακτήρα"κάπου κάπως με κάποιο τρόπο πρέπει να υπάρχει ένας επεξεργαστής που τον δίνει,τα plugins απλά δεν μπορούν!Απάντηση στα ερωτήματα που θέτεις,όποιος χρησιμοποιεί plugins έχει προβλήματα,η δεν τα ακούει(οπότε δεν έχει),στις υπηρεσίες online mastering εκτός από τον ξενοδόχο απουσιάζει και το ξενοδοχείο ολότελα, οπότε την βγάζεις σε παγκάκι,στο συγκεκριμένο τομέα(mastering) τα μηχανήματα κάνουν αρκετά τον μάστορα και ο κάλος μάστορας έχει καλά μηχανήματα και ξέρει τι να κάνει με αυτά.


Μπα....

 
  • Like
Reactions: BillTrantos
υποθέτω οτι δεν διαφωνείς μαζί μου οπότε σχολιάζω τα δυο παραπάνω.

1. Ναι. εξαιρετική ιδέα. Αλλά πιστεύω ότι θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία διότι μπορεί το αποτέλεσμα του δεύτερου να μην αρέσει στον πρώτο.

2. Εδώ σίγουρα ναι. Πλέον απαραίτητο σήμερα.
  1. Δεν είναι μια νέα ιδέα. Γίνεται εδω και δεκαετίες και πληρώνεις έξτρα γι αυτό, συνήθως. Δηλαδή μπορείς να παρακολουθείς τη διαδικασία αν το επιθυμείς.
  2. Απαραίτητο ήταν εξ αρχής και γι αυτό προέκυψε η διαδικασία. Για την προετοιμασία μεταφοράς στο μέσο αναπαραγωγής.
Σε ότι αφορά τον mastering engineer, αυτός είναι ο ειδικά εκπαιδευμένος και έμπειρος ηχολήπτης με ευρύτερη γνώση της μουσικής βιομηχανίας και broadcast.

Τα εργαλεία δεν κάνουν τον μάστορα.

Ο καλός ο μαστορας όμως με τα σωστά εργαλεία θα κάνει την καλή δουλειά. Όπως σε όλα.

Κι επειδή οι περισσότεροι εδω μέσα κάνουμε home recording, καλό είναι να έχουμε και λίγη αυτογνωσία. Τα εργαλεία είναι πλέον ευρεως διαθέσιμα. Το ίδιο και η πληροφορία αλλά σε ξένη γλώσσα. Οταν είμαστε αυτοδίδακτοι μας διαφεύγουν πολλές φορές βασικές αρχές. Αυτές που κάνουν τον επαγγελματία. Γι αυτό ας μην είμαστε υπερόπτες.

Προσωπικά στις δουλειές που πληρώνομαι, πάντα επιθυμώ να στείλω τη δουλειά στα καλύτερα mastering houses του κόσμου. Κι αυτό για να επιβεβαιωθώ για τις μείξεις μου.

Οταν σου επιστρέφει υλικό απο το Abbey Road Mastering, τον Glenn Meadows απο το Mayfield Mastering ή τον Steve Fallone απο το Sterling Sound με credits Steely Dan, John Mayer κ.α. και οι διαφορές είναι ανεπαίσθητες, είναι μια επικύρωση για την καλή δουλειά σου.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μπα....


Συνυπογράφω και στα 3 γράμματα και στις 4 τελείες. 

Όποιος ξέρει τι κάνει χρειάζεται μερικά καλά digital εργαλεία που είναι ευρέως γνωστά και διαθέσιμα στην αγορά. 

Αυτό που "λείπει" συνήθως είναι βασικές γνώσεις, υπομονή και η διάθεση παραδοχής λάθους ή άγνοιας. 

 
Παρεμπιπτόντως ο Glen Meadows σε παρουσίαση του στο Mix του 2011, εξήγησε πως δουλεύει in the box:

Meadows monitors via PMC IB-1 speakers powered by Bryston 7B amps, and he works almost exclusively in the box, using Sadie V. 6 and Weiss converters. “My plug-ins are iZotope Ozone,” he says, “and I’m playing with the new Slate FX-G, using Paul Frindel’s Dynamic spectrum mapper at times. I also have access to the analog gear John has in his room, which is a rainbow assortment of Avalon EQs and Prism compressors, et cetera, so if I need something like that, I can go and grab it.”

 
  • Like
Reactions: BillTrantos
Φαντάζομαι τον εαυτό μου να μπαίνει σε ένα στούντιο με επεξεργαστές σε rack,αναλογικές κονσόλες,tape machines και ότι έχει αποδείξει την αξία του μέσα από το πέρασμα του χρόνου και να γυρίσει ο τεχνικός και να μου πει"θα σου ανοίξω τώρα το ozone π.χ εδώ στο pc και θα σου κάνω ένα mastering σκέτη τρελά,μην καίμε και ρεύμα".Θα του βαρούσα το κεφάλι στο pc μέχρι να σταματήσει η γη να γυρίζει.Με λεφτά μονόπολις θα τον πλήρωνα.Λες να υπάρχει κανένας να δεχόταν?Μπα...

 
Για όσους δεν ήταν παρόντες την εποχή που δουλεύαμε όλοι έτσι (αναλογικά) και σαν νεοφώτιστοι επιμένουν ρομαντικά στο παρελθόν, υπάρχει χώρος και προσφορά υπηρεσιών που κοστολογείται ανάλογα.

Δεν χρειάζεται να ανοίγεις κεφάλια.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Και εγώ οδηγώ 27 χρόνια τώρα αλλά δεν νομίζω να τρέξω ποτέ στην φόρμουλα 1.Δοκίμασα και μπήκα σε μια πίστα kart και σήμανε συναγερμός.Σημαίες μου κουνούσαν,οι άλλοι οδηγοί με έβριζαν,έκοβα δρόμο από τα χωράφια μέσα ώσπου μια συστοιχία από λάστιχα τερμάτισε έτσι άδοξα τα όνειρα για διεθνή καριέρα που έκανα λίγα λεπτά νωρίτερα.Αρκετοί από τους υπολοίπους οδηγούς είχαν κυριολεκτικά μεγαλώσει μέσα σε αυτές τις πίστες,σε μια χώρα όπου τις διέθετε,είχε επαγγελματίες εκπαιδευτές που τους έδιναν σωστές βάσεις από μικρή ηλικία και όποιος είχε ταλέντο,η βιομηχανία που ήταν παρούσα έκανε τις επιλογές της και επακολουθούσε εξέλιξη.Στην χώρα μας δεν υπήρξε πραγματικά ποτέ μουσική βιομηχανία και όλα τα παραπάνω που ανέφερα.Ο καθένας αυτοδίδακτος είναι και σαν επακόλουθο έχει να βρισκόμαστε συνεχώς σε έναν διαρκεί πειραματισμό.Τα αποτελέσματα είναι σε όλους γνωστά.Είμαι αισιόδοξος για το σήμερα γιατί η πληροφορία πλέον υπάρχει και αρκετοί νέοι άνθρωποι φιλτράρουν και καταλήγουν σε συμπεράσματα που κάποια στιγμή θα μας κάνουν ανταγωνιστικούς και σε τεχνικούς τομείς,κάτι που δυστυχώς η περασμένες γενειές δεν κατάφεραν να κάνουν.Δεν υπάρχει καμιά εμμονή με το παρελθόν,απλά όταν γράφουμε ότι ένα plugin είναι ίδιο με τον studio επεξεργαστή που μιμείται,δικαιολογεί και την μεγάλη ανάθεση εργασίας ελλήνων μουσικών σε τεχνικούς του εξωτερικού,όπως και εσείς ο ίδιος αναφέρατε ότι κάνετε.Για έλληνα οδηγό formula 1 θα ξανακάνω μια προσπάθεια αλλά δεν υπόσχομαι τίποτα.

 
Last edited:
Αν θεωρείς πως όποιος έτυχε να ζει στην Ελλάδα, έχει την ίδια εκπαίδευση, γνώσεις, επάγγελμα και εμπειρία με εσένα, θα πάω πάσο στην κουβέντα. Μας τσάκωσες!

Οταν όμως αμφισβητείς κορυφαίους ειδικούς του χώρου, που έχουν γράψει σημεία αναφοράς στην παγκόσμια δισκογραφία όπως τον κύριο Meadows που θα του έφερνες στο κεφάλι το pc επειδή δεν δουλεύει όπως ένας ημιμαθής rookie θα ήθελε, νομίζω πως θα πρέπει να μην σε απασχολεί τι λέμε εδω αφού τα ξέρεις όλα.

Σίγουρα για κάποιον νέο μουσικό που δεν δούλευε σε στούντιο πριν 20-30 χρόνια, το να βρεθεί μεσα σε δεκάδες ρακ και μηχανήματα που δεν ξέρει πως δουλεύουν, εξάπτει την φαντασία και είναι μια ουτοπία για τα δεδομένα του.

Αυτά όμως ήταν τα ΜΟΝΑ εργαλεία των στούντιο τότε. Παντού.

Και αν δεν τα ήξερες, δεν δούλευες. Και αυτοί που τα δούλευαν τότε, επέλεξαν να δουλεύουν σήμερα με άλλα νεότερα, πιο εύχρηστα και πιστά (που η γενιά σου κατέβασε πειρατικά και θεώρησε πως είναι σκουπίδια επειδή δεν τα πλήρωσε για να τα αξιολογήσει όσο τα hardware).

Φυσικά δεν άλλαξαν όλοι. You can't teach an old dog new tricks που λένε και στην Κρήτη.

Και δεν αναφέρομαι σε πρώην ηλεκτρολόγους-νικούς που έγιναν αυτοδίδακτοι "ηχολήπτες", στα πανηγύρια και τα P.A. που μάλλον αυτούς εγνώρισες και έκρινες τον κλάδο ολόκληρο.

Αυτά.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
και καταλήγουν σε συμπεράσματα που κάποια στιγμή θα μας κάνουν ανταγωνιστικούς και σε τεχνικούς τομείς,κάτι που δυστυχώς η περασμένες γενειές δεν κατάφεραν να κάνουν.


Πες το ρε παιδάκι μου και τόσα χρόνια πΣαχνω να βρω γιατί η χώρα δεν είναι ανταγωνιστική...

Δεν φταίει η συνταξιοδότηση στα 40 ,η πλήρης απουσία κοινωνικής συνείδησης ,το βολεμμα και το δημοσιοϋπαλληλικι....το γεγονός ότι δεν έχουμε αγοράσει όλο τον κατάλογο της Tubetech για να κάνουμε mastering φταίει...

Μας ανοιξΕς τα μάτια....

?

ΣΟΒΑΡΑ τώρα:

μπορείς να μας εξηγήσεις ΓΙΑΤΙ και ΠΟΥ δεν μπορεί να σε καλύψει σε μια μίξη ή σε ένα μαστερινγκ ένας ψηφιακός κομπρεσορας/limiter και ένα ψηφιακό eq (γιατί ουσιαστικά για αυτά τα δύο μιλάμε);

επίσης τι είναι αυτος ο "χαρακτήρας" που αναζητάς στο... mastering ;

Στο mastering το μόνο που πρέπει να αναζητάς είναι η ανάδειξη του,ήδη εξαιρετικά καλού μιξ που πρέπει να δώσεις στον μαστερα,μεσω ΠΟΛΥ subtle επεξεργασίας που σίγουρα το ΤΕΛΕΥΤΑΊΟ πράγμα που χρειάζεται είναι η ΠΑΡΑΜΌΡΦΩΣΗ που το 99% των rookies βαφτίζει ως "χαρακτήρα".... προσωπικά θα...έφερνα καπέλλο σε οποιονδήποτε μαστερα το... μαγικό αναλογικό μηχανιΣμα (ή και το αντίστοιχο pc) αν μου επέστρεφε ένα μαστεραρισμενο τρακ αγνώριστο από αυτό που μιξαρα αλλά με "χαρακτήρα"...

Μάλλον τα έχεις λίγο μπερδεμένα στο μυαλό σου...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Trending...

Νέα θέματα