Χαίρετε! Μια αγαπημένη μου ερασιτεχνική ασχολία είναι η σύνθεση ορχηστρικής μουσικής (τύπου κινηματογραφικής μουσικής με συμφωνικά όργανα) στο Sonar, με καλές βιβλιοθήκες ήχων. Μια εργασία, όπως θα ξέρετε, περιλαμβάνει πάρα πολλά όργανα, κανάλια κλπ. Ωστόσο, όταν τελειώνω μια εργασία μου (ενορχήστρωση, εντάσεις οργάνων κλπ), όταν την συγκρίνω με αντίστοιχη επαγγελματική μουσική, παρατηρώ ότι στην επαγγελματική μουσική "γεμίζει" το αυτί μου, ενώ ο δικός μου ήχος μοιάζει κάπως σαν "άδειος". Εκτός από το περιορισμένο Reverb που πάντοτε χρησιμοποιούσα σε stereo buses, για το συγκεκριμένο πρόβλημα δοκίμασα να χρησιμοποιήσω ένα equalizer σe ένα bus πριν το κανάλι master, και να περάσω από το bus αυτό του equalizer όλα τα κανάλια μου, και νομίζω ότι ο ήχος βελτιώθηκε αρκετά. Επίσης, δοκίμασα και έναν κομπρέσορα, και νομίζω ότι είδα και εκεί μικρή βελτίωση. Έχω λοιπόν τις εξής απορίες:
1) Γνωρίζετε αν βοηθάει αποτελεσματικά η χρήση αυτών των εφέ (reverb, EQ, compressor) για το συγκεκριμένο είδος μουσικής, ώστε να "γεμίζει το αυτί μας και να απολαμβάνουμε καλό ήχο;
2) Τι άλλα εφέ ή κόλπα προτείνετε για το συγκεκριμένο είδος μουσικής;
3) Τοποθέτησα τα εφέ αυτά σε stereo buses πριν από το κανάλι master, για οικονομία επεξεργαστικής ισχύος αλλά και χρόνου, και περνάω από αυτά τα buses όλα τα κανάλια μου πριν φτάσουν στο master. Είναι σωστό, ή προτείνετε και την μεμονωμένη χρήση εφέ σε κάθε όργανο;
4) Ο ήχος μας είναι καλύτερα να περνάει πρώτα από το EQ και μετά από τον κομπρέσορα, ή το αντίστροφο; Νομίζω ότι το να βάλω και τα δύο αυτά εφφέ στο ίδιο bus channel δεν μου φαίνεται καλή ιδέα... Γενικά, όλα τα εφέ (συμπεριλαμβανομένου και του reverb), με ποια σειρά πρέπει να τοποθετούνται;
5) Δοκίμασα να πειράξω και το panning των οργάνων σύμφωνα με την θέση τους σε μια συμφωνική ορχήστρα, αλλά νομίζω ότι τα όργανα είναι από την μάνα τους παναρισμένα, οποτε δεν πειράζω το panning γιατί φοβάμαι μην κάνω "άκυρες" ρυθμίσεις. Ποια είναι η γνώμη σας πάνω σε αυτά τα θέματα;
1) Γνωρίζετε αν βοηθάει αποτελεσματικά η χρήση αυτών των εφέ (reverb, EQ, compressor) για το συγκεκριμένο είδος μουσικής, ώστε να "γεμίζει το αυτί μας και να απολαμβάνουμε καλό ήχο;
2) Τι άλλα εφέ ή κόλπα προτείνετε για το συγκεκριμένο είδος μουσικής;
3) Τοποθέτησα τα εφέ αυτά σε stereo buses πριν από το κανάλι master, για οικονομία επεξεργαστικής ισχύος αλλά και χρόνου, και περνάω από αυτά τα buses όλα τα κανάλια μου πριν φτάσουν στο master. Είναι σωστό, ή προτείνετε και την μεμονωμένη χρήση εφέ σε κάθε όργανο;
4) Ο ήχος μας είναι καλύτερα να περνάει πρώτα από το EQ και μετά από τον κομπρέσορα, ή το αντίστροφο; Νομίζω ότι το να βάλω και τα δύο αυτά εφφέ στο ίδιο bus channel δεν μου φαίνεται καλή ιδέα... Γενικά, όλα τα εφέ (συμπεριλαμβανομένου και του reverb), με ποια σειρά πρέπει να τοποθετούνται;
5) Δοκίμασα να πειράξω και το panning των οργάνων σύμφωνα με την θέση τους σε μια συμφωνική ορχήστρα, αλλά νομίζω ότι τα όργανα είναι από την μάνα τους παναρισμένα, οποτε δεν πειράζω το panning γιατί φοβάμαι μην κάνω "άκυρες" ρυθμίσεις. Ποια είναι η γνώμη σας πάνω σε αυτά τα θέματα;