Καλημέρα σε όλους.
Θέλω να μοιραστώ ένα θέμα που με έχει προβληματίσει πολύ ??? και σίγουρα έχει απασχολήσει και άλλους: Ποιά είναι τελικά η σημασία και πραγματική αξία αλλά και το περιεχόμενο του "Ονόματος" στο Headstock μιάς κιθάρας.
Προβλέπω θύελλα απόψεων αλλα όλες ειναι καλοδεχούμενες.
Διαβάζω για μαιμούδες Gibson, Fender κλπ. (σε άλλα Θέματα) και τη θεωρία, πώς να τις ξεχωρίζεις που κάθε μέρα ακυρώνεται στην πράξη, καθώς οι κινέζοι μαθαίνουν να αντιγράφουν καλύτερα αλλά και να φυλάγονται.
Μπαίνω σε κινέζικα sites και βλέπω απίστευτα (τουλάχιστον στις φωτό) όργανα στα 250€ (με μεταφορικά και σε πέντε μέρες στο σπίτι μου). Με δεδομένη και την ικανότητα των κινέζων σε ξύλινες κατασκευές (φημιζότανε πάντα) δεν μπορεί να είναι και εντελώς μάπα, λέω απο μέσα μου.Άσε που έχουν πλέον τα καλύτερα εργοστάσια (κάποιος φίλος είχε γράψει σε άλλο Θέμα για τα Επίπεδα Ποιότητας των Κινέζων και ποιά βλέπουμε εμείς. Γνωρίζω από ίδια εμπειρία επαγκελματική πως έχει απόλυτο δίκιο. Να φοβάστε τη μέρα που θα μας στείλουν τα Top επίπεδα ποιότητας!)
Μετά διαβάζω απο φίλους εδώ πως αγόρασαν Les Paul κόπιες και είναι φοβερές. Άντε, αλλάζεις κλειδιά και ηλεκτρικά, ίσως και bridge και είσαι έτοιμος!
Από την άλλη, βλέπουμε τους μεγάλους κατασκευαστές να μας παραμυθιάζουν διαρκώς προσπαθώντας να δικαιολογήσουν αποφάσεις που πάντα έχουν στόχο την μείωση του κόστους παραγωγής και τίποτα άλλο (θημηθείτε τις "ψημένες" ταστιέρες που μας πλάσαραν κάποιοι αλλά τώρα ξαφνικά δέν τους κάνουν πιά!). Δεν θέλω να μπώ στο τεράστιο θέμα του τί νόημα έχει το Made in the USA όταν τα φτιάχνουν ανειδίκευτοι(φτηνοί) μετανάστες ή CNC μηχανές ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΣ απο τις αντίστοιχες των Κινέζων (απλά και μόνο λόγω όγκου παραγωγής) και με αμφιλεγόμενα υλικά και πρώτες ύλες (εδώ πέφτει το μεγαλύτερο δούλεμα).
Δεν αγκίζω καν τις μεγαλύτερες από όλες τις απάτες, τα "Relic", "NOS", "CC", "RW" "Signature" και άλλες φαιδρότητες!!!
Λόγω εργασίας, περνώ πολλές (ελεύθερες) ώρες σε κιθαρομαγαζα στο Λονδίνο (στη φημισμένη Denmark Street) ;D ψάχνοντας τη Gibson των ονείρων μου και δυστυχώς, όσο περισσότερα όργανα βλέπω τόσο περισσότερο νοιώθω πως με κοροιδεύουν και στην ουσία μόνο το Gibson στο Headstock δείχνει να καθορίζει την αξία. Από που να αρχίσω και που να τελειώσω. Στα περισσότερα όργανα η ποιότητα κατασκευής δεν με πείθει.
Από την άλλη, βλέπω και στις αγγελίες του Forum πολλά parts-caster όργανα, που οι φίλοι εξηγούν σωστά και τίμια από που προήλθαν, πολλά όμως γράφουν Fender στο headstock. Τα περισσότερα από τα όργανα αυτά παρουσιάζονται σαν αναβαθμισμένα και καλύτερα από τα αυθεντικά κάτι που πιθανότατα είναι αλήθεια, Fender όμως δεν είναι (είπαμε, το τί σημαίνει αυτό συζητάμε).
Ποιές τελικά είναι πραγματικές Fender, αξίζουν όσο το όνομα, και στο τέλος-τέλος έχει αυτό την όποια σημασία?
Μήπως σε ελάχιστο χρόνο δεν θα είμαστε με τίποτα σίγουροι πως επειδή λέει Gibson ή Fender ένα όργανο, όντως και είναι. Αλλά και ακόμα και αν είναι μήπως αυτό δεν θα σημαίνει αυτόματα πως είναι και καλό όργανο?
Και αν ο επόμενος πωλητής μιάς partscaster ή μιάς Fipson δεν είναι και τόσο "τίμιος", πως θα προστατευτούμε? Θα φωνάζουμε όλοι το Μάκη ή το φίλο μου τον Τάκη να μας ξεστραβώνει?
Ποιά θα είναι η θέση των μαγαζιών? Σήμερα έχουμε πολλούς τίμιους επαγγελματίες που πιστεύω πρέπει να βοηθήσουμε. Τί γίνεται όμως με τα internet μαγαζια του Internet? Μήπως ο πειρασμός να φέρουν και μερικοί δικοί μας πονηροί κινέζικες Gibson/Fender κλπ είναι μεγάλος και οι τίμιοι επαγγελματίες βρεθούν ξαφνικά σε μειονεκτική θέση?
Έχετε μήπως τί έχει συμβεί την τελευταία πενταετία στην ειδική αγορά των "παπιών" στη χώρα μας? Τα κινέζικα έχουν επικρατήσει μακράν!
Πολλά έγραψα, πολλά κενά άφησα, πολλές αντιρήσεις πιθανότατα θα έχουν πολλοί, δεν είμαι ξερόλας ούτε έχω το αλάθητο, κάθε σκέψη μου είναι προς αμφισβητηση και όσα έγραψα έτοιμα να δεχθούν παρατηρήσεις αλλά θα τελειώσω με τα εξής δύο:
1. Από τη μέρα που αγόρασα για 250€ από ένα φίλο εδώ στο Noiz μιά Ibanez AS83 (κινέζικη, φτιαγμένη από εργοστάσιο της Samick, σήμερα βγαίνει σαν AS93) όλες οι άλλες κιθάρες μου μοιάζουν πολύ κατώτερες, ακόμα και η αγαπημένη μου Custom Shop Fiesta Red Strat που τη φτιάξανε με δικές μου προδιαγραφές. :-[ Δεν έχω βρεί καμμιά ES335, ES345 ή παρόμοια που να έχει την συνολική ποιότητα της Ibanez που παραμένει ένα μάλλον φτηνό όργανο στον κατάλογο της εταιρείας. Μπορεί να είμαι άσχετος και γιαυτό μη με παρεξηγήσετε, για μένα κρίνω, όπως θα έκρινε το 70-80% των φίλων εδώ που ούτε Slash είναι ούτε τις απαιτήσεις αλλά και τα assets του έχουν (έχω τους λόγους μου που αναφέρομαι στον συγκεκριμμένο).
2. Αύριο Κυριακή, θα πάω στην Έκθεση Ερασιτεχνών Οργανοποιών στο Χαιδάρι. Από όσο έχω παρακολουθήσει τις κατασκευές που κάνουν τα παιδιά, ΑΥΤΑ είναι μάλλον τα μόνα όργανα που είναι τίμια, έχουν αγάπη, ιδρώτα, ξέρεις πως έχουν φτιαχτεί και δε σε δουλεύει κανένας πονηρός marketeer προσπαθώντας να σε πείσει πως τα πρεσαρισμένα φύκια είναι το καλύτερο υλικό για να πολεμήσεις το feedback ;D.
Νάστε καλά όλοι και να με συγχωρείτε για τη φλύαρία 8).
Θέλω να μοιραστώ ένα θέμα που με έχει προβληματίσει πολύ ??? και σίγουρα έχει απασχολήσει και άλλους: Ποιά είναι τελικά η σημασία και πραγματική αξία αλλά και το περιεχόμενο του "Ονόματος" στο Headstock μιάς κιθάρας.
Προβλέπω θύελλα απόψεων αλλα όλες ειναι καλοδεχούμενες.
Διαβάζω για μαιμούδες Gibson, Fender κλπ. (σε άλλα Θέματα) και τη θεωρία, πώς να τις ξεχωρίζεις που κάθε μέρα ακυρώνεται στην πράξη, καθώς οι κινέζοι μαθαίνουν να αντιγράφουν καλύτερα αλλά και να φυλάγονται.
Μπαίνω σε κινέζικα sites και βλέπω απίστευτα (τουλάχιστον στις φωτό) όργανα στα 250€ (με μεταφορικά και σε πέντε μέρες στο σπίτι μου). Με δεδομένη και την ικανότητα των κινέζων σε ξύλινες κατασκευές (φημιζότανε πάντα) δεν μπορεί να είναι και εντελώς μάπα, λέω απο μέσα μου.Άσε που έχουν πλέον τα καλύτερα εργοστάσια (κάποιος φίλος είχε γράψει σε άλλο Θέμα για τα Επίπεδα Ποιότητας των Κινέζων και ποιά βλέπουμε εμείς. Γνωρίζω από ίδια εμπειρία επαγκελματική πως έχει απόλυτο δίκιο. Να φοβάστε τη μέρα που θα μας στείλουν τα Top επίπεδα ποιότητας!)
Μετά διαβάζω απο φίλους εδώ πως αγόρασαν Les Paul κόπιες και είναι φοβερές. Άντε, αλλάζεις κλειδιά και ηλεκτρικά, ίσως και bridge και είσαι έτοιμος!
Από την άλλη, βλέπουμε τους μεγάλους κατασκευαστές να μας παραμυθιάζουν διαρκώς προσπαθώντας να δικαιολογήσουν αποφάσεις που πάντα έχουν στόχο την μείωση του κόστους παραγωγής και τίποτα άλλο (θημηθείτε τις "ψημένες" ταστιέρες που μας πλάσαραν κάποιοι αλλά τώρα ξαφνικά δέν τους κάνουν πιά!). Δεν θέλω να μπώ στο τεράστιο θέμα του τί νόημα έχει το Made in the USA όταν τα φτιάχνουν ανειδίκευτοι(φτηνοί) μετανάστες ή CNC μηχανές ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΣ απο τις αντίστοιχες των Κινέζων (απλά και μόνο λόγω όγκου παραγωγής) και με αμφιλεγόμενα υλικά και πρώτες ύλες (εδώ πέφτει το μεγαλύτερο δούλεμα).
Δεν αγκίζω καν τις μεγαλύτερες από όλες τις απάτες, τα "Relic", "NOS", "CC", "RW" "Signature" και άλλες φαιδρότητες!!!
Λόγω εργασίας, περνώ πολλές (ελεύθερες) ώρες σε κιθαρομαγαζα στο Λονδίνο (στη φημισμένη Denmark Street) ;D ψάχνοντας τη Gibson των ονείρων μου και δυστυχώς, όσο περισσότερα όργανα βλέπω τόσο περισσότερο νοιώθω πως με κοροιδεύουν και στην ουσία μόνο το Gibson στο Headstock δείχνει να καθορίζει την αξία. Από που να αρχίσω και που να τελειώσω. Στα περισσότερα όργανα η ποιότητα κατασκευής δεν με πείθει.
Από την άλλη, βλέπω και στις αγγελίες του Forum πολλά parts-caster όργανα, που οι φίλοι εξηγούν σωστά και τίμια από που προήλθαν, πολλά όμως γράφουν Fender στο headstock. Τα περισσότερα από τα όργανα αυτά παρουσιάζονται σαν αναβαθμισμένα και καλύτερα από τα αυθεντικά κάτι που πιθανότατα είναι αλήθεια, Fender όμως δεν είναι (είπαμε, το τί σημαίνει αυτό συζητάμε).
Ποιές τελικά είναι πραγματικές Fender, αξίζουν όσο το όνομα, και στο τέλος-τέλος έχει αυτό την όποια σημασία?
Μήπως σε ελάχιστο χρόνο δεν θα είμαστε με τίποτα σίγουροι πως επειδή λέει Gibson ή Fender ένα όργανο, όντως και είναι. Αλλά και ακόμα και αν είναι μήπως αυτό δεν θα σημαίνει αυτόματα πως είναι και καλό όργανο?
Και αν ο επόμενος πωλητής μιάς partscaster ή μιάς Fipson δεν είναι και τόσο "τίμιος", πως θα προστατευτούμε? Θα φωνάζουμε όλοι το Μάκη ή το φίλο μου τον Τάκη να μας ξεστραβώνει?
Ποιά θα είναι η θέση των μαγαζιών? Σήμερα έχουμε πολλούς τίμιους επαγγελματίες που πιστεύω πρέπει να βοηθήσουμε. Τί γίνεται όμως με τα internet μαγαζια του Internet? Μήπως ο πειρασμός να φέρουν και μερικοί δικοί μας πονηροί κινέζικες Gibson/Fender κλπ είναι μεγάλος και οι τίμιοι επαγγελματίες βρεθούν ξαφνικά σε μειονεκτική θέση?
Έχετε μήπως τί έχει συμβεί την τελευταία πενταετία στην ειδική αγορά των "παπιών" στη χώρα μας? Τα κινέζικα έχουν επικρατήσει μακράν!
Πολλά έγραψα, πολλά κενά άφησα, πολλές αντιρήσεις πιθανότατα θα έχουν πολλοί, δεν είμαι ξερόλας ούτε έχω το αλάθητο, κάθε σκέψη μου είναι προς αμφισβητηση και όσα έγραψα έτοιμα να δεχθούν παρατηρήσεις αλλά θα τελειώσω με τα εξής δύο:
1. Από τη μέρα που αγόρασα για 250€ από ένα φίλο εδώ στο Noiz μιά Ibanez AS83 (κινέζικη, φτιαγμένη από εργοστάσιο της Samick, σήμερα βγαίνει σαν AS93) όλες οι άλλες κιθάρες μου μοιάζουν πολύ κατώτερες, ακόμα και η αγαπημένη μου Custom Shop Fiesta Red Strat που τη φτιάξανε με δικές μου προδιαγραφές. :-[ Δεν έχω βρεί καμμιά ES335, ES345 ή παρόμοια που να έχει την συνολική ποιότητα της Ibanez που παραμένει ένα μάλλον φτηνό όργανο στον κατάλογο της εταιρείας. Μπορεί να είμαι άσχετος και γιαυτό μη με παρεξηγήσετε, για μένα κρίνω, όπως θα έκρινε το 70-80% των φίλων εδώ που ούτε Slash είναι ούτε τις απαιτήσεις αλλά και τα assets του έχουν (έχω τους λόγους μου που αναφέρομαι στον συγκεκριμμένο).
2. Αύριο Κυριακή, θα πάω στην Έκθεση Ερασιτεχνών Οργανοποιών στο Χαιδάρι. Από όσο έχω παρακολουθήσει τις κατασκευές που κάνουν τα παιδιά, ΑΥΤΑ είναι μάλλον τα μόνα όργανα που είναι τίμια, έχουν αγάπη, ιδρώτα, ξέρεις πως έχουν φτιαχτεί και δε σε δουλεύει κανένας πονηρός marketeer προσπαθώντας να σε πείσει πως τα πρεσαρισμένα φύκια είναι το καλύτερο υλικό για να πολεμήσεις το feedback ;D.
Νάστε καλά όλοι και να με συγχωρείτε για τη φλύαρία 8).